Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Steven Spielberg počítačových her - nehynoucí legenda vypravěče příběhů Warrena Spectora

Našli byste jen málo vývojářů takového kalibru. Hernímu průmyslu dokáže vnutit vlastní styl a umí vyprávět fantastické příběhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sal

Deus Ex 1

je nejlepší hra, co jsem kdy hrál. Myslím si, že už ji nic nepřekoná!R^

0/0
12.8.2008 15:16

Petik

Re: Deus Ex 1

ano, je to absolutní špička (u mě 4. nejlepší hra)

0/0
12.8.2008 17:58

jj

vyseknutá poklona

...vyseknutá poklona za ty nádherné chvíle strávené u celé série Thief, za dechberoucí atmosféru nejen v nich, ale i u Deus Ex; za tu genialitu System Shocku a jestli se Warren skutečně podílel i na tvorbě pravidel Advanced Dungeons and Dragons, tak už vím, proč je tak zbožňuju!

0/0
12.8.2008 14:03

Ursus

článek

Díky za dobrý článek. Hezky napsáno a pěkně jsem si zavzpomínal. :)

0/0
12.8.2008 9:30

Chumbaba

Spector je bůh

Zase jednou článek o někom/něčem skutečně zajímavém. Když jsem si pustil to video ze System Shocku, málem mě kleplo z těch zvuků a hudby - hrál jsem to před cca 12 lety, ale System Shock mámk pořád tak říkajíc pod kůží a to video to ukázalo. Underworldy, SS, Thief i Deus Ex - to jsou klasické klenoty západního hraní. Byl bych moc rád, kdyby Spector udělal zase nějakou klasickou hru nebo se přidal k nějakému týmu, který má cenné licence, a  pomáhal zlepšit zavedené značky (Fallout, Elder Scrolls atd.). Spolupráce s Disney bohužel naznačuje, že i Spector se s dalšími legendárními designéry (např. Bradley nebo Garriot) ubírá neochvějně do herních pekel. Namísto, aby udělal Deus Ex 3, připravuje si zřejmě svoji vlastní Tabulu Rasu...

0/0
12.8.2008 8:49

delosombres

hm

Jó Warren je ikona. Ať dělal kdekoliv, tak vždy pracoval na herní legendě. Zajímavé, že od té doby co se zapletl s konzolema, tak éra geniálních her skončila. Naivně očekávám nějaký uzemňující come-back, ale vzhledem k tomu, že dělá v Disney, tak bych tomu už moc nevěřil.. Holt money>idea.

0/0
12.8.2008 1:13

Zverokruh

Re: hm

I kdyby se uz nic poradneho neurodilo z jeho ruky, porad ma muj obdiv za Deus Ex (pokladam za nejlepsi 3d akci co vysla) a System shock. Tyhle dve hry jsou trpitive diamanty. /bow Warren

0/0
12.8.2008 7:31

Tw_ista

Re: Re: hm

Pokud mluvis o prvnich dilech, tak .. nevim jestli uplne nejlepsi... ale rozhodne z nejlepsich a klenoty.

0/0
12.8.2008 12:23

calimerostv

Re: Re: Re: hm

ja len suhlasim Deus Ex 1 najlepsia 3D akcia s prvkami RPG a mozno najlepsie prepracovany pribeh u hry vobec, 2ka uz bola zvrzana konzolovitostou, zjednodusena, namiesto toho aby sla dalej

0/0
12.8.2008 15:01

koshman

Re: Re: Re: Re: hm

Nikdy jsem moc nepochopil, proc lidi tolik nadavaji na Deus Ex 2, mam pocit, ze se z toho stala tak trochu moda. Hral jsem oba dily a myslim, ze jsou stejne kvalitni. Jedine, v cem jednicka jasne vede, je delka - cca 40hodin vs 10-15h. Dvojka byla kratsi a "konzolovitejsi" (definice?), zobrazovala mensi herni prostor, ktery ale byl detailneji propracovany (navzdory te konzolovitosti). Navic, DE2 je opravdu jedina hra, ktera se da hrat minimalne 3x uplne jinak - je jako 3 odlisne hry. Ability/implantaty jsou podstatne vyvazenejsi a nabizeji vice moznosti (i kdyz je jich, mam pocit, mensi mnozstvi). Spousta her vam nabidne vice cest, ale nakonec je stejne nejjednodussi vse vystrilet (a to bylo stejne i v DE1, at si kdo chce co chce rika), ale DE2 nabizi pri odlllisnych zpusobech hrani tolik rozmanitosti a zcela noveho obsahu, ze je to v tomto smeru uplne jina liga. Obe to byly famozni hry.

Podobne System Shock - original byl prvni, ale dvojka je podle me lepsi - vyvazenejsi system, dalek

0/0
12.8.2008 15:13

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: hm

"Nikdy jsem moc nepochopil, proc lidi tolik nadavaji na Deus Ex 2"

Třeba proto, že má naprosto trapný děj/příběh oproti prvnímu dílu. Brutálně zjednodušený RPG systém (skilly - ŽÁDNÉ, implantáty, hackování, vylepšování zbraní - slabota), ubohé dialogy a NPC, žádné dějové zvraty, dementní systém univerzálních nábojů.

"Navic, DE2 je opravdu jedina hra, ktera se da hrat minimalne 3x uplne jinak"

Tohle ovšem u prvním dílu platí dvojnásob, asi si ho nehrál..

0/0
12.8.2008 17:24

koshman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Podle me je Deus Ex 2 jedina hra, kde ty ruzne zpusoby reseni prave nejsou jen naoko. Priklad - mate moznost vylepseni, ktere vam umoznuje nebyt videni budto roboty nebo zivymi organismy - jiste neprilis objevne nebo tajemne, ale hru to natolik diferencuje, jak jsem to jeste nikde nevidel.

Jednicka je super, ale prislo mi to stejne jako ve vsemoznych stealth akcich - sice to neni FPS, ale stejne jako vsude je beztak nejjednodussi vsechno vystrilet - kdyz se skryvam, tak proste proto, ze chci, ne ze by me k tomu hra nutila. Netvrdim, ze dvojka byla jina, ale myslim, ze to resila trochu lip.

0/0
19.8.2008 10:22

koshman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Dvojka me bavila vic mozna i diky tomu, ze byla kratsi - byl to takovy kompaktnejsi az filmovy zazitek (delka se samozrejme da tezko jednicce vycitat jako chyba). Pribeh dementni nebyl, vsechno bylo proste trochu strucnejsi:-). A rozdilne konce byly zabavne.

Mimochodem, RPG nedelaji statistiky a skilly, to je jen zvyk (dosti hloupy) - je to, jak se cesky neobratne preklada, hra v hlavni roli - hra, ktera cloveka vtahne tak, ze se citi byt obyvatelem virtualniho sveta, kde je uplne jedno, jestli mate Strength 18 a Long Sword +3. Silny pribeh, prostredi a atmosfera je, myslim, daleko dulezitejsi - proto je pro me Stalker stejne RPG jako Oblivion, Gothic (doplnte si dle libosti) atd. a Deus Ex 2, System Shock ci Outcast take.

0/0
19.8.2008 10:31

Lubomír Hauerland

Re: Re: Re: Re: Re: hm

Dvojka byla moc přímočará s nedotaženým příběhem. Systémy byl osekány proti jedničce. Po chvilce jsem byl jak nepřemožitelný Arnie v Komandu. Třeba na jedničce jsem miloval pasáž, kdy tě šoupli do vězení a vzali všechny zbraně.

0/0
12.8.2008 23:34

Tw_ista

Re: Re: Re: Re: Re: hm

Ad DE2 3x jinak a vsiml sis, ze ve skutecnosti je to jen kosmeticky? Totes SS2 - jednicka mela napad, byla genialni a vzpominam, jak jsem coural ustrasene po citadele a odhaloval co se vlastne stalo... dvojka je proti tomu nudna takrka cista akce. Aspon pro mne - kazdopadne jsem ji dohral spis z ucty k prvnimu dilu a vcelku i prozival... 

Uznavam, ze u obojiho jsem uz byl starsi, zkusenejsi a mozna kritictejsi - ale rozhodne neplati, ze DE2 a SS2 byly dustojnyma nastupcema svych prvnich dilu.

0/0
14.8.2008 15:50

koshman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

tak s tim SS2 to snad nemyslis vazne... byl jsi proste mladej a pos*anej az za usima, kdyz jsi hral jednicku - tohle tu proste tehdy jeste nebylo, vim to, byl jsem na tom stejne. dvojka kazdopadne je ve vsem lepsi nez jednicka (objektivne vzato kazdy aspekt hry je vylepseny), ale proste diky te nostalgii a vzpominkam jsou ty dva zazitky nesrovnatelne. na tomhle se se mnou shodli i autori vetsiny profi recenzi.

0/0
27.8.2008 20:10

koshman

Re: Re: Re: Re: hm

...vyvazenejsi system a - diky modernejsi technologii - jeste mnohem atmosferictejsi. Mam pocit, ze spousta lidi si ty klasicke pecky az trochu idealizuje - stare neznamena automaticky dobre/lepsi.

Uznavam, ze grafika je vicemene vedlejsi, ale u projektu jako je System Shock nebo Thief ci Deus Ex, kde atmosfera je nesmirne dulezita, jak grafika, tak zvuk hraji klicovou roli pri vytvoreni uveritelneho sveta.

0/0
12.8.2008 15:17

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: hm

U Thiefa a System Shocku jsem se u pokračování bavila stejně, spíš i více, než u předchozích dílů. Tam novější technologie hře prospěly.

Deus Ex 2 bylo ale opravdu příšerný pokračování. Zjednodušení hry na konzolovou úroveň jí úplně zabilo. Zrušení exp. a skillů, vykriplenej inventář, kde rohlík zabíral stejně místa jako raketomet (jednička měla perfektní tetris systém), horší systém implantátů (v jedničce to bylo opravdu tvrdý rozhodování co si vzít, ve dvojce byla jedna možnost většinou výrazně lepší), hackování, páčení zámků, stejný náboje do všech zbraní. Suchej příběh, dohraný za 3 odpoledne a horší hudba.

Úplně tragická hra to nebyla, ale jedničce to prostě nesahá ani po kotníky.

0/0
12.8.2008 19:04

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Dvojka měla dvě plus, fyziku a to, že šlo hrát za holku :-).

0/0
12.8.2008 19:07

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Jediná dokonalá věc (oproti jedničce, tam bylo dokonalý skoro všechno) na Deus Ex 2, která si udržela top kvalitu, byla hudba v menu - tím to ale taky skončilo.

0/0
12.8.2008 21:26

koshman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Ale no tak, nebudme zase tak kriticti...

Mimochodem, uz vim, co mate proti DE 2. A co mate proti konzolim? Kdyz uz jsme treba u toho Xboxu, ktery udajne "zabil" serii DE, tak ten nam naopak prinesl treba KOTOR 1,2 nebo Jade Empire, ktere by exkluzivne na PC mozna nikdy nemohly vyjit pro nedostatek zajmu. A treba takovy Fable... jiste, neni to zadne hardcore RPG, ale fantasticka hra je to nepochybne.

0/0
19.8.2008 10:36







Najdete na iDNES.cz