Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jumík

Havok

Podle mě lepší engine, sice neukázal jakože nabušenou fyziku, protože zatím neměl speciální HW, ale nabízí mnohem zajimavější technologie

0/0
11.8.2008 18:36

uzivatel

Havoc?

a panove, co je to ten Havoc, o ktere tady vsichni tak zasvecene pisete?

0/0
10.8.2008 14:05

bee

Re: Havoc?

Cert vi. Ja znam jen Havok :-)

0/0
10.8.2008 14:23

Ashley

Re: Re: Havoc?

Havoc je hlavní postava z C&C : Renegade :-).

0/0
10.8.2008 14:26

srandista

Havoc

Myslím si , že Havoc, je dost dobrej fyzikální engine, ještě až do něj autoři zapracujou taky "Zákon o zachování hybnosti", aby se nestávalo jako v Assasin's Cread, že voják po zázahu malým vrhacím nožem odletí několik metrů dozadu, tak to bude perfektní. A pokud do něj ještě vložej vychytávky z "Europhia" enginu, tak to nebude mít chybu. :)

0/0
10.8.2008 13:06

Plešoun

Re: Havoc

Ještě to chce deforamce (ne jen předskriptování výměny modelu hezkýho barulu, za předem hotovej model zmačkanýho barelu - ale dynamická dformace) a lámání předmětů. (opět nemyslím že je zeď složená z deseti částí, který po zásahu spadnou. Ale že je to jeden kus, kterej se dynamicky rozpadne podle působících sil). Do toho zapracovat fyziku tekutin - nemyslím skripty ala Biosohck kde voda vytíká odnikud a zase se nikam vsakuje. Ale vodu, kteoru chystá Hydrophobia. Vylepšení Euphorie potom potěší.

Po takovejch úpravách by bylo hraní jedna radost. Už je na čase aby vývojáři stopli hon za grafikou (nevím jak ostatním, ale mě grafika stačí už asi tak od pět šest let starejch her. Ta hezčí si jen pozlátko, ale pro hratelnost zbytečná), a mohli by začít zapracovávat reálnější fyziku. A fyzyka je víc než jen padání předmětů.

0/0
10.8.2008 13:20

Flash

Re: Re: Havoc

To je sice hezky ale podle me jde hlavne o zabavu.A jak se toho docili je uplne jedno.Kdyz me hra bude bavit a nebude tam ani trochu fyziky tak budu spokojenej.

0/0
10.8.2008 13:29

Ashley

Re: Re: Havoc

PhysX už tohle všechno má :-). Protože má dostatečnej výpočetní výkon na grafice nebo fyz. akcelerátoru, aby dokázal takovýhle realistický kolize a interakce simulovat. Navíc je kompletní SDK zadarmo. Teď jen aby se rozšířil do více novejch her.

0/0
10.8.2008 13:55

AXO

Re: Re: Re: Havoc

funguje physx aj na ati kartach ?

0/0
10.8.2008 14:03

Ashley

Re: Re: Re: Re: Havoc

Nějakej fanda to zprovoznil na 3870. Nvidia dokonce nabídla ATI, že jim pomůže s implementací PhysX do jejich ovladačů. Není jedinej důvod, proč by to u nich nemělo běžet.

Je to jen na ATI, jestli to bude fanaticky odmítat anebo se přizpůsobí a za 2 roky budou mít všechny hry hw akcelerovanou fyziku na úrovni Cellfactoru.

0/0
10.8.2008 14:12

prcek91

Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Heh. Jenže nVidia chtěla, aby AMD převzalo i její CUDA, což je momentálně AMD celkem k ničemu.

0/0
10.8.2008 18:36

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Museli by, protože rozhraní CUDA zpracovává PhysX výpočty. Kdyby mi ATI patřila, tak bych se spíš obávala, že vývojaři přejdou na zadarmo šířenej PhysX, Nvidie se svojí 68,2% převahou na trhu už totiž dodala fyzikální akcelerátor většině hráčů a kartu ATI si už nikdo nekoupí.

0/0
10.8.2008 19:42

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

nejak se z te uvahy vytratil Intel :-)

0/0
10.8.2008 20:19

prcek91

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Jenže PhysX ke svýmu chodu nepotřebuje CUDA. To je pouze marketing nVidie. Kdyby byla CUDA pro PhysX nutná, tak neřeknu proti té nabídce ani slovo. Ale pravdou je, že by bylo vhodné používat pouze jeden standartizovaný systém pro výpočet fyziky. Ale kompromisu nebo jednotného výsledku se asi horko-těžko dočkáme.

0/0
10.8.2008 20:27

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

PhysX může taky běžet v režimu, kdy veškeré výpočty provádí CPU, ale právě ta podpora hw akcelerace, pomocí samostatný karty nebo druhý grafiky, tomu dává dostatečnej výpočetní výkon, aby ta fyzika nějak vypadala. /wave Cellfactor :-)

0/0
10.8.2008 20:41

prcek91

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Bohužel mám takové informace, že PhysX na samostatné kartě ubírá na celkovém výkonu a tudíž i počtu fps ve hře. Provádět výpočty na druhé kartě připadá v úvahu pouze tehdy, když bych se nedíval na spotřebu. Jelikož mě ještě živí rodiče, nemůžu si v tomto ohledu moc vyskakovat. Pokud se v budoucnu PhysX prosadí, tak si klidně nVidii do svého budoucího (plánovaná koupě je na listopad) počítače pořídím, klidně i kdyby to mělo být k HD 4870 (čekám hlavně na odladění spotřeby v idle). Ale stejně bych nerad ve svém pc krmil dvě karty. Pokud by se PhysX odladila, snad bych i uvažoval nad koupí nějaké té výkonější karty nVidie. Nebráním se žádnému řešení. Snad se tato otázka vyřeší co nejdříve, aby pak nevznikly dvě nové platformy pc.

0/0
10.8.2008 21:03

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Nemusíš si kupovat další grafiku, ale přímo fyzikální akcelerátor od BFG - Ageia PhysX do PCI slotu, čiže nemusíš to hrotit s SLI deskou, cena je pod dva tisíce a příkon cca 30 W :-).

0/0
10.8.2008 21:30

prcek91

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

To by bylo fajn, jenže prý je tento akcelerátor příliš slabý. Čeká se na jeho výsledky a ve finále se to ve hře projeví jako škubance. Kdyby bylo vše růžové, vše ideální, tak slintám blahem.

0/0
11.8.2008 8:34

uzivatel

Re: Re: Havoc

fyzika je pro vetsinu her jeste vetsi pozlatko nez grafika

grafika z roku 2002 mi u novych her (a zvlast tech za plnou cenu) opravdu nestaci ... nerikam, ze musi byt vylozene spickova, ale jsou urcite hranice

0/0
10.8.2008 14:16

pepa

Re: Re: Re: Havoc

v 97me se hrali na dnesni dobu prehistoricke hry ale vsem to stacilo. njn, vzdycky se najde nejaky debilek jak ty, ktery ma "hranice"

0/0
10.8.2008 18:46

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Havoc

proc se zastavovat v devadesatem sedmem? hralo se uz dlooouho predtim a vzdy to v danou dobu stacilo ... neznamena, ze to same zpracovani bude stacit novym hram i za pet nebo deset let (resp. tem hram, ktere jsou prodavane za plnou cenu)

0/0
10.8.2008 20:13

srandista

Re: Re: Havoc

No tak na reálný deformace, si asi ještě pár let počkáme. To je totiž výpočetně extrémně náročný. Přesnej výpočet několika málo dílů, trvá i na velice výkonejch stanicích (tím opravdu nemyslím PC, ale výkonný výpočetní stanice), klidně několik hodin. Tak že zjednodušit to tak, aby to běhalo i na normálních počítačích a v reálném čase, je podle mě hudba hodně vzdálené budoucnosti. A o vodě radši ani nemluvím, není problém udělat krásnou vodní hladinu s vlnkama, ale je obrovskej problém dát ji přesné vlatnosti. Pokud vím, tak zatím ani na laboratorních superpočítačích nikdo nedokázal nasimulovat opravdu přesnou vodou se všeni jejímy vlastnostmi. Holt to turbuletní proudění je fakt sviňa..

0/0
10.8.2008 18:48

Ashley

Re: Re: Re: Havoc

Pořád je to jen pro účely hry :-). Nikdo nebude zkoumat jestli PhysX voda má stejnou viskozitu nebo smáčivost jako ta skutečná. Jde jen o realističtější feeling ze hry a její využití pro gameplay.

http://www.youtube.com/watch?v=uNbSNf5r1O0

Pár let starý video, ale viděli jste něco takovýho v Bioshocku ? Až ATI přestane hrát Zagorku, tak tohle bude ve všech hrách.

0/0
10.8.2008 19:38

jj

Re: Re: Re: Re: Havoc

ATI ? ........mas na jednej strane Intel, MIcrosoft a AMD-ATi, na druhej nVidia.Myslim, ze nie je to ATi, kto je v beznadejnejsej pozicii a kto by mal niekam ustupovat.

0/0
10.8.2008 20:09

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Ale co dokáže PhysX a co dokáže Havoc.

0/0
10.8.2008 20:33

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Kromě toho tohle kvarteto slibuje, jak jednou bude suprová fyzika s 24 jádrovým procesorem, zatímco Nvidie už má kompletní řešení, hw+sw na trhu teď :-).

0/0
10.8.2008 20:44

jj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

rozumiem, ale nie vzdy vitazi na pohlad lepsie riesenie.Vid  system VHS svojho casu.

0/0
11.8.2008 14:34

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Tady je to ale hotovej produkt vs sliby. A obávám se, že na uplacení všech herních společností, aby nepoužívaly PhysX, nemá dost peněz ani Microsoft + Intel :-).

0/0
11.8.2008 14:45

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Havoc

Nemam pocit, ze by na tom byl Havok tak spatne, aby musel Intel nekoho uplacet... ;-)

0/0
11.8.2008 17:17

Dhatz

Re: Re: Havoc

přesně můj názor,až bude něco co dokáže všechno a bude se jen vylepšovat verze engine,tak prosím, ale do té doby nezbývá než kombinovat a experimentovat. doporučuju se podívat na japonský Octave engine(bude ho mít Tekken 6) který má simulaci vody a částicových systémů a zasahuje i jinam. Jinak na demolici a deformaci je expert Digital Molecular Matter(DMM), a physX má taky něco zvládnout.

0/0
10.8.2008 23:33

ViPEr*CZ*

...

hlavně spíše pro vývojáře, tudíž se to pak promítne i na hráče :-)

0/0
10.8.2008 12:48







Najdete na iDNES.cz