Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - jen 6,8/10 od PC Gameru

Tolik očekávání a teď takové překvapení. Britský PC Gamer dává v recenzi mixu RPG a FPS S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky jen 6,8/10.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oslík

a ještě jedna věc :)

expanzí se nebojte, není pravda že to zabrání tahat plný inventář (který k mému zděšení narostl, po upgradech zbroje unesu 75kg  a je to jedna z prvních zbrojí !!!). Dostanete časový limit na to abyste se dostali do úkrytu a ten limit je tak dostatečný, že jsem plně naložen a přetížen přešel mapu s několikerým odpočíváním.

0/0
5.9.2008 22:58

Oslík

a teď clear sky

Nepřátelé se zázračně trefují,už mě skutečně štvalo když střílim v

noci, po jedné ráně puškou se zoomem.Sám jsem v křoví a zbraň má

tlumič. Bandita popadne MP5 a neomylně vysype zásobník přesně mým

směrem a víte co ? Většina projektilů zasáhne. Umí to i pistolí :).

Nepříjemná je také chyba s ukládáním. Často to spadne, hlavně při pokusu o load  a pozor - ten pád dokáže zničit i všechny vaše savy !!!Rozehrával jsem to 5-6x a i teď kdy mam savů spoustu a zálohuju je mimo není výjimka musím-li se vracet k několik hodin starému savu, protože mi to skoro všechny ostatní zničilo. Rovněž je tam celá řada dalších bugů. Doufám že do vydání u nás vyjdou nějaké patche a opraví tuhle rychlou jehlou spíchlou slátaninu. Koupím to pravděpodobně jen z úcty k předchůdci abych měl kompletní dílo. Jinak hořké zklamání.

0/0
5.9.2008 22:55

Oslík

Moje troška do mlýna :)

Dílo zkázy dokončily kontakty v PDA (nepřátelské skupiny a skupiny

mutantů jsou na mapě červená tečka, dokonce kopírující jejich pohyb).

Jediné co nevyčtete je počet "kusů" ve skupině.PDA je překopáno a neřekl bych že k lepšímu, zrovna tak lišta s údaji. Stále vidíte stav zbroje a životů. Přibyl ukazatel intenzity radiace, ten vítám. Sebrali ale ukazatel energie (je vidět pouze v inventáři !!!!) a indikátor polohy těla. Nepoznáte zda klečíte nebo ne (používáte-li přepínání). Oba údaje mi kriticky chybí.Inteligence monster je tragická. Nemají li nascriptován pohyb, drží se ve vymezeném polygonu. Například tábor o průměru řekněme 20metrů. Vstoupíte-li za pomyslnou hranici, pustí se do vás. proč to ale dělat, když si stoupnete poblíž hranice (místo kam nejdál zvířata vybíhají) a odsud bez rizika v klidu vše postřílíte.

0/0
5.9.2008 22:51

Oslík

a teď clear sky

Anomálie tam nehodnotím ani kladně ani záporně, ještě nemám názor. Nepochopil jsem ale, proč všechny anomálie bez výjimky mají  kolem sebe radioaktivní půdu. Docela mě rozzuřilo, když hledání artefaktu obnáší držet detektor,balancovat mezi anomáliemi a vystavovat se pobinné dávce becquelerů. Asi to má znamenat vyšší obtížnost a nároky na lékárny a léky proti radiaci, ale vynucené gradování obtížnosti zavání arkádou.Rovněž všechna voda je radioaktivní.Zajímavě zněl nápad se získáváním vlivu pro frakci na daném území, ale bystřejší už v druhé lokaci (Kordon) pochopí, že to je další monotónní činost vcelku bez nápadu a čeká vás to znovu a znovu v každé nové lokaci.Atmosféra dostala těžký zásah již zmíněnou barevností, ale ještě horší jsou ta příšerná kvanta lidí po mapách. Stěží, skutečně stěží najdete na mapě bod, kde byste nezahlédli alespoň v dálce člověka.

0/0
5.9.2008 22:46

Oslík

a teď clear sky

Měl jsem možnost si zahrát ruskou verzi Clear sky, azbuka mi nedělá potíže. Jsem alespoň v obraze. Sice si hru koupím až zde vyjde,ale jsem značně nespokojen.Dopředu říkám že bytostně nesnáším jednoduché a přímočaré hry od toho mám alien shootera. Clear sky je značný posun ke konzumu-bohužel.Do písmene souhlasím s tím, že tomu naprosto sebrali atmosféru.Vše je děsivě barevné,zbraně v rukou jakoby větší a zvuk zbraní??Proboha co s ním udělali?Zní tak nějak tlumeně a jako když přidáte basy, dost se mi vnucuje zrovna srovnání s quake,či doom. Zbraně zní dost nerealisticky - a to mám představu o zvuku některých z nich.Hra je skutečně náročnější na finance, což jsem ocenil, ale pouze zpočátku.Velice rychle jsem k penězům přišel a dovolil si cokoliv z nabídky obchodníků včetně upgradů.

0/0
5.9.2008 22:39

Oslík

Moje troška do mlýna 3

Krajina byla depresivní, ponurá a šla z ní beznaděj.Zkrátka dokonalý apokalyptický svět.Zavzpomínejte na úkoly pod zemí a dojdete k tomu co já-až na výjimky bylo v podzemí velice málo nepřátel a to vyvolávalo svíravý pocit.Celé minuty potmě a nikde nic, pak na vás bafne jeden bloodsucker a člověk by se podělal.Když jsem se vracel nahoru z laboratoře v Temném Údolí a zaútočili na mě vojáci, byl jsem skoro rád že po mě střílí a já vidim lidi :).A hlavně Atmosféra je důvod, proč jsem ochtoný stalkerovi odpustit skoro vše ostatní :).

0/0
5.9.2008 22:34

Oslík

Moje troška do mlýna 2

Přes to přese všechno mě hra pohltila a to právě především

nenapodobitelnou atmosférou. Dost bedlivě jsem sledoval příběh

Černobylu a tak jsem si i užíval vzhled exteriéru a finální část kdy 

vše probíhá v elektrárně samotné mám moc rád. Skutečně přišly chvíle

kdy jsem se opravdu bál či lekl, především u zmíněných bloodsuckerů :).

0/0
5.9.2008 22:29

Oslík

Moje troška do mlýna :)

Omlouvám se že budu omílat omílané, ale nedá mi to nereagovat. Takže :

ad stalker - Souhlasím s těmi co říkají že hra měla grády. začnu tím co mě na ní štvalo. Inteligence nepřátel sice byla lepší než v hromadě jiných her, ale stále ne tak aby to bylo dobré. Graficky mě hra uspokojovala. Je pravda že inventář se do hry designově hodil, ale vedle váhového omezení bych zavedl objemové :). Mam i screenshoty jak hloupě vypadá vyhodím-li inventář na zem a hromada nábojů+zbraně+vybavení mi sahá do pasu :). Skutečně mě nudilo jak snadno jsem tam přišel k penězům a jak k ničemu mi byly  :). Docela mi vadilo  v řadě případech omezení v pohybu. Hl. příběh byl zoufale krátký a vedlejší questy neměly smysl, protože šlo stále o to samé, tedy po chvíli nudný stereotyp - jdi, zabij, případně jdi, zabij přines. Narazil jsem i na řadu logických chyb co tam nemusely být. A mohl bych pokračovat.

0/0
5.9.2008 22:29

eee

kdo vi jak

Tihle recenzenti recenzuji pro masy, ktere nezvladnou hrat kvalitnejsi a narocnejsi hry a prijdou jim slozite. Napriklad lekarnicka na horkou klavesu, vzdyt je to u hry snazici se o atmosferu realneho ztvarneni nesmysl. Lidi co tohle chteji mohou hrat stupidni linearni koridorovky typu quake4, stalker neni primitivni fps, je to hra na pomezi rpg a je proste o necem jinem.

Spatne hodnoceni by tak mohlo byt i znamkou vysoke nekompromisni kvality, znamkou hry, ktera se nepodbizi prumeru. Podobne je to napriklad se hrou Monster Hunter Freedom 2, ktera dostala spatne hodnoceni a pritom je to nejlepsi hra za nekolik poslednich let co jsem hral, ktere jsem venoval uz 350 hodin za par tydnu hrani. Je to skvost, ktery ale dovede ocenit jen fajnsmekr. Tuctovemu hraci je nepristupna.

0/0
3.9.2008 8:20

Panda

Re: kdo vi jak

Souhlas. Poslední dobou mám pocit, že ubývá her, u nichž jsem se musel nejdřív naučit zákonitosti hry, jejich ovládání a pochopit jejich svět, abych je mohl hrát. Kdysi mě strašně bavily hry Might&Magic (6, 7 a 8) - je fakt, že jsem byl mladší, ale přesto mi trvalo, než jsem vůbec do hry proniknul. A podobná hra tu pro mě od té doby nebyla. Podobné pronikání jsme zažívali s kamarádem, když jsme ve třech lidech ovládali starý Flight Simulator a radovali se, že se nám podařilo konečně vzlétnout :-D. Dnes mnoho her zjednodušuje, což je sice dobré pro občasné hráče, ale pak najednou přijde hra, která opět chce po hráči používat kromě ovládacích zařízení také mozek (a STALKER ještě není jednou z nich) a lidi najednou netuší, jak to mají hrát, tak začnou šířit o hře zvěsti, že je to složitá nuda (protože tu hru nedokázali pochopit) a ne vždy je to pravda.

0/0
3.9.2008 14:41

p-s-t

tak tak

Pánové, mluvíte mi z duše.

0/0
3.9.2008 22:56

p-s-t

hmhmhm

Tak jsem to četl a musím říct... mám trošku jiný názor...

Autor je zklamaný, že je těžké přijít k penězům nábojům a zbraním atd.

z důvodů toho, že nepřátelé hážou granáty... artefakty jsou neviditelné a neválí se všude, jak vejce na velikonoce, jako v jedničce.

Ale přesně to mě v Původním stalkerovi štvalo, peníze neměli žádný smysl po chvilce měl každý tolik peněz, že to až pěkné nebylo...tzn hra je těžší, to považuju za velké plus.

0/0
2.9.2008 23:51

p-s-t

Re: hmhmhm

dále nápad s tou ..ehm "vlnou" radiace, nebo co to je... je docela fajn, konečně mi to zabrání sebou tahat každou flintu, co z nepřátel spadne takže tak rychle nezbohatnu , což je +

jinak s tím že jsou na mapě označení nepřátelé to je fakt špatné... a to že to ztratilo atmosféru tak z toho taky nejsem na křivo.... :-(  ale to neposoudím dokud to nebude venku

kolem a kolem z toho mám pocit předělaného stalkera do takové podoby, jakou jsem chtěl před rokem. Ale zatím jen hádám... uvidíme až to bude

A asi to přecejen koupím...

0/0
2.9.2008 23:52

svkman

zobrazenie

anomalie-tie by mohli vypustit, kedze tie boli pre mna atmosfericke asi ako keby tam miesto nich bol stlp, cize len prekazka kt. bolo treba obist....

zobrazenie mutantov-to je skoda...ten pocit ked som pod agropromom narazil na bloodsuckera-juuuj-lepsie ako pozerat zasebou 5 hororov

ale moderi urcite urobia pdacko kde sa to zobrazovat nebude...

0/0
2.9.2008 22:03

Brambor

A co jako?

A co jako?

0/0
2.9.2008 15:30

AXO

Re: A co jako?

no, nic :D dalsia hra ktora zapadne prachom... nic nove pod slnkom

0/0
2.9.2008 20:02

DAV1D

hodnotenie

ja som neveril ako nekdo mohol davat povodnemu s kludnym svedomim 8/10. Graficky podpriemer, strielacka o nicom a hlavne stupidny inventar...

0/0
2.9.2008 14:56

HonyaDj

Re: hodnotenie

Tak to tedy vůbec nesouhlasím... Stačilo se do hry trošku pustit a zažrat... Nadzemní a podzemní komplexy, zákonitosti Zóny, k tomu originálně vyhlížející grafika (ano, nebyla to špička, ale hře to nijak neubralo) ... tahle hra má atmosféru jako už dlouho před ní a po ní žádná... Nebo jsi taky jedním z hráčů, co už zapomněli, že hry mají (tedy mívaly) náladu, příběh, atmosféru a koukají jen na grafiku?

0/0
2.9.2008 16:53

DAV1D

Re: Re: hodnotenie

ehm jako to vsetko je dobre, ale v prvom rade to bola FPS a tento aspekt hry akosi zvladnuty nebol. Druha vec ten stupidny inventar, keby sa tak dali namapovat trebars lekarnicky na skratky, ale to som tam nenasiel...

0/0
2.9.2008 18:00

FoxFire

Re: Re: Re: hodnotenie

Pokud se nepletu tak se lekarna a obvazy nastavovaly na klávesu přímo v nastavení kláves.

0/0
2.9.2008 18:30

svkman

Re: Re: Re: hodnotenie

grafika nie je vsetko, stalker ma osobity graficky styl;....a co take nebolo konkretne zvladnute na FPS aspekte? ze si nesel z miestnosti do miestnosti s prstom na spusti ako v doom?

stupidny inventar-ked si sa v nom hrabal vo chvili ked ta napadol nejaky mutant/skupina vojakov,stalkerov sa ti nedivim; to ja som si vzdy pekne pripravil vsetko na nejakom bezpecnom mieste a vzdy som mal plny zasobnik a veci na svojom mieste....

ATMOSFERA- to je to co mnoho hier NEMA /na to sa nechyta ani to turecke techdemo a aj bioshock je proti tejto hre nuda/,

ked som vstupoval do X18 som sa skoro pos*al od strachu a to nehovorim o tom co cakalo tam dole...ale asi si sa tak daleko ani nedostal....

jedina stupidna vec bolo asi casom otravne vystrielavanie banditov....

0/0
2.9.2008 21:35

Panda

Re: Re: Re: Re: hodnotenie

Souhlasím s tebou. Při bloumání po podzemních místech jsem měl taky párkrát opravdu namále. Inventář do hry sedí. Život v Zóně není jednoduchý, tak proč by sakra měl být inventář pro blbce? Pokud je člověk schopný, tak si ho připraví. J8 s tím neměl problém. Když něco nosím po kapsách, tak se v nich taky zběsile nehrabu, když na mě někdo útočí. O to víc je super, že Rambo-styl tu moc neprojde. A ani opakované střílení banditů mi moc nevadilo... Když jsem potřeboval přivýdělek, byli vystřílení hned a když jsem nepotřeboval, tak jsem úkol prostě nesplnil. Navíc, při procházení Zónou bylo fajn, že jsem už jednou "vystřílenými" místy procházel znovu a nebyla to jenom procházka, protože se banditi vrátili a tudíž jsem pořád musel dávat pozor, aby mě někdo někde nesejmul :-)

0/0
3.9.2008 14:34

svkman

Re: Re: Re: Re: Re: hodnotenie

R^

hovoris mi z duse:-)

jaky si mal koniec?

ja som si zelal byt bohaty....a druhykrat som sel odhalit tajomstvo monolitu...

0/0
4.9.2008 13:14

Panda

Re: Re: Re: hodnotenie

Takže STALKER byl špatnou hrou, protože podle tebe to nebyla zvládnutá FPS (zajímalo by mě, co musí mít podle tebe "zvládnutá" FPS) a proto, že měl divný inventář (přeloženo = inventář, který jsi se nenaučil používat efektivně) a hlavně proto, že se lékárna nedala namapovat na tlačítko (což si nejsem tak jistý)... Tak a teď jsme zpátky u toho, že hra měla atmosféru, a že všechno, co tobě vadilo, k té atmosféře rozhodně přispělo.

0/0
3.9.2008 14:44

Andewd

RE:

Opravdu kvalitní a nezaujatá recenze, rozhodně stojí za přečtení, to se ovšem nedá říct o hře, kterou recenzuje.R^

0/0
2.9.2008 13:45

sal

:-/

uvidime, jak to dopadne:-/

0/0
2.9.2008 13:39







Najdete na iDNES.cz