Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrat k RPG kořenům v Dragon Age: Origins

Slavné studio BioWare oprašuje své legendy a na jejich základě buduje novou RPG ságu Dragon Age. Podle všeho to bude bomba!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

morgan

vypada to dobre, jsem zvedav

"Především nebude pro moderními tituly zhýčkané hráče, kteří potřebují,

aby je někdo vedl za ručičku a nejsou schopni vlastních rozhodnutí."

Autor toho clanku je jiste velmi zkuseny tvrdak a veteran ;-D Jinak ta hra vypada dobre. Ja hraju dost prilezitostne, tak 1-2 hry za rok a dost si vybiram co si zahraju. Toto by mozna stalo za uvahu. Jsem zvedav na recenze. :-)

0/0
10.10.2008 21:34

.

.

LOL yebe vám? Prečo porovnávate túto hru s NWN2? :-©nechápem ako niekto moze povedat o sebe ze je rpg-fan a rieši iba to aké budú súboje - prečo potom nejdete hrať ťahove strategie alebo fps-ky alebo rovno akcne rpg-čka typu Titan quest? baldurs gate som nehral ale každý hovorí že je to legendárne rpg, bioware je zas dobrá firma, takže toto je senzačná správa (aj ked trochu stará pretože na tiscali bolo preview už v auguste).

0/0
8.9.2008 17:11

Earl

Re: .

nehrál BG a rozumuje - to je jako by analfabet kritizoval Shakespeara

0/0
8.9.2008 17:42

Honza

Re: Re: .

Kritizujem boj, protože poslední dobou je strašlivě zlehčenej... nevim no, mě naprosto vyhovoval boj v Realms of Arkania, Albionu nebo i Branách SKeldalu - tahovej.

Když vemu BG 2 tak ty souboje byli fantastický, muselo se fakt taktizovat nabrat správný kouzla a někerý nepřátele byli prostě extrémně vytuhlý. To v NWN2 prostě neni... nejtěžší je asi ten drak, ale s tim pomůžou ty obři... jinak fakt moc lehký, hrál sem na druhou nejtěžší. Nejtěžší je to samý jen dávaj větší damage, ale neměněj taktiku...

0/0
8.9.2008 18:09

delosombres

Re: Re: Re: .

Souhlasím, že BG2 měl tužší souboje než NWN, i když tam nešlo jen o obtížnost encounterů, ale taky o to, že AD&D pravidla byla o dost drsnější než D&D 3E použitá v NWN.

0/0
8.9.2008 21:05

delosombres

Re: Re: Re: .

...respektive 3.5E v NWN2, ale to už není moc velký rozdíl.

0/0
8.9.2008 21:06

Gammima.AG

Re: Re: Re: .

V ROA byly snad nejlíp udělané boje ze všech rpg, které jsem hrál. Když to vezmu kolem a kolem, tak ROA: Star trail bylo nejlepší rpg, co jsem kdy hrál a jedna z prvních her kterou jsem měl origoš.

0/0
8.9.2008 21:07

chimenez

Re: Re: Re: Re: .

hezky, nějakej starej pamětník. Všechny 3 díly mám vysmahlé na CD. Jo RoA to byla hra. jen ty desítky kouzel. Ale BG byla stejně ještě lepší.

0/0
9.9.2008 14:31

morgan

Re: Re: Re: Re: Re: .

No, taky už jsem docela pamětník, je mi už přes třicet. Rád vzpomínám na ty časy když jsem pařil Dungeon Mastera nebo tehdy naprosto úžasnou Ultima Underwold II či Albiona. K RoA jsem se bohužel nikdy nedostal. Ale nostalgie na ty časy přetrvává :-)

0/0
10.10.2008 21:41

morgan

Re: Re: Re: .

Podle mého názoru bylo hodně tuhé RPGčko Icewind Dale 2 (vyšlo asi ve stejné době jako BG2, taky na Infinity Enginu). Rozehraval jsem to snad třikrát než jsem si vytvořil jakžtakž životaschopnou družinu.  Ale BG2 je klasika. Souboje ovšem nejsou všechno, pro mně je hodně důležitý příběh a atmosféra a mám radši sci-fi než fantasy, proto jsem miloval třeba KOTOR, kde ty souboje za moc nestaly.

0/0
10.10.2008 21:55

uzivatel

BW

Tak podpora snad bude jako u NWN, protoze minimalne u poslednich jejich dvou her je celkem mizerna. Nesvazanost licenci je fajn, ale zatim to vypada celkem genericky, otazka take je, jak se povede RPG system. Grafika pekna, ale spis na prvni pohled, pokud se clovek podiva na detaily, tak je to horsi.

Kazdopadne to asi bude hodne dobre (minimalne protoze BioWare stale jeste celkem umi a v danem zanru je celkem pusto)

0/0
8.9.2008 13:02

Gall

vydanie

1Q 2009

0/0
8.9.2008 8:32

Arenoth

"šedý" svět ?

Doufejme že tentokrát to bude opravdu tvrdé RPG. Něco podobného se ale hlásilo i při vydání NWN 2 a Mass Effect. Říkalo se jak moc jsou tam speciální questy kdy nevíte co se bude dít po splnění , který je pro "dobro" a který pro "zlo". No a výsledek byl jak v každém RPG ,byli jste buď hodný nebo zlý hrdina a už na první pohled to šlo poznat. Možnosti typu 1. "Ano pomůžu ti" 2. "Podříznout ji hrdlo a vybrat ji kapsy" neberu jako užasné možnosti. Z nových RPG to splnil snad jen zaklínač.

0/0
8.9.2008 7:53

honza000

Re:

pribehu a rozhodovani ano/ne bych se nebal, v bioware jim tohle vzdycky slo, ted navic muzou obslehnout par napadu ze zaklinace a nebude to mit chybu,

ja se bojim ze driv nebo pozdeji nejaky manazer rozhodne, ze je potreba pocitat i s konzolema, takze brutalne zjednodussi herni system a bude to zas jednoducha "mlaticka" jako Jade empire, jednoducha "strilecka" jako mass effect nebo jednoducha "klikacka" jako nwn1+2 (ktera na konzole ani nesla a presto proti baldurs gate brutalni zjednoduseni)

ale nadeje umira posledni, treba dostaneme super takticke boje 

0/0
8.9.2008 9:14

uzivatel

Re: Re:

Co treba konzolovy KotOR?

Cim presne se serie NWN proti serii BG tak brutalne zjednodusila? Ze by prechodem na novejsi (a lepsi) pravidla DnD treti edice?

0/0
8.9.2008 12:52

Honza

Re: Re: Re:

Po boji se postavy sami oživěj, hned znáš celou mapu lokace aniž bys jí musel procházet, nijak penalizovanej resting....

0/0
8.9.2008 13:13

Ashley

Re: Re: Re: Re:

Mapu sice znáš, ale body zájmu, cesty kudy jde projít a skrytý questy hledáš úplně stejně jako na černý mapě. Během restování je šance, že tě přepadnou potvory, stejně jako v BG (teď si nejsem jistá jestli i v původní kampani, ale v datadisku určitě).

Zjednodušená je akorát ta smrt postavy, BG jsem hrála tak, aby opravdu nikdo neumřel. V NWN strach o postavy odpadl.

0/0
8.9.2008 13:42

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re:

Ashley: Pokud vím, tak v NWN tě nikdo přepadnout ve spánku nemohl. Co se týče "nesmrtelnosti postav", tak to asi bylo myšleno na ten "konzolový" KOTOR.

0/0
8.9.2008 15:07

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jo NWN 1 :-). Tak tam to nešlo, vyjímkou ale byly některý moduly. V NWN 2 datadisku (možná i ofic. kampani) se to dělo.

V NWN 2 byly postavy taky nesmrtelný, stačilo aby boj přežila jedna postava a zbytek se zvednul.

0/0
8.9.2008 15:18

honza000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

to ze se postavy po boji zvednou by me zas tak nevadilo, skratka jsi vyhral a basta :-) , myslim ze svitky na oziveni se daly koupit uz v BG, i kdyz je fakt ze tam bylo nejake kouzlo ktere danou postavu rozlozilo, takze nezbyla ani mrtvola :-)

0/0
8.9.2008 16:02

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

jo, to snad bylo ... a vetsina mistnich "hardcore" erpegeckaru v tu chvili loadovala ;-)

0/0
8.9.2008 16:44

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Nebo mít dobrého mága/mágy a nenechat se rozložit.

0/0
8.9.2008 21:09

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Re: Re:

ono se to v nekterych hrach resi tak, ze hra proste nepovoli odpocinek v nekterych (napr. potencialne nebezpecnych) lokacich, jako je fajn, ze jsem diky tomuhle mohl v BG2 snadno grindovat, ale to je zas jina...

0/0
8.9.2008 16:42

Earl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

grindovat v BG! tak tomu říkám barbarství :)

0/0
8.9.2008 20:31

uzivatel

Re: Re: Re: Re:

BG se dalo solovat, v tomhle byla hra dost podobna IWD, parta byla v podstate jen takove nepovinne zpestreni hry, nejsou soucasti deje a kdyz umrou no tak se vlastne nic nedeje - je tu hromada jinych.

Ono by slo castecne resit vypnutim minimapy, jen to nikdo nedela.

Nejak uz si nemuzu vzpomenout, jak vypada ten penalizovany resting...

0/0
8.9.2008 14:02

Ashley

Re: Re: Re: Re: Re:

BG se sólovat rozhodně nevyplatilo, protože si přišel o spoustu vedlejších questů, týkajících se členů party, vztahy mezi postavama a úplně úžasný rozhovory a komentáře k okolní situaci :-).

0/0
8.9.2008 14:10

Earl

Re: Re: Re: Re: Re: Re:

a to pomíjíš hlavní nevýhodu solo hry a to dosažení level capu někdy v třetině hry a tím přeměna RPG na ACTION :)

0/0
8.9.2008 15:54

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

v BG2 s ToB je level cap nastaveny minimalne pro zakladni kampan dost vysoko (a nastesti je BG RPG hrou nejen diky tomu, ze se obcas hodi kostkou a prida par zivotu)

0/0
8.9.2008 16:39

honza000

Re: Re: Re:

nwn ma proti BG podstatne jednodussi boje

dodnes si pamatuju jak me mobove v BG fearovali, ovladali me postavy, byli immuni na me utoky (treba nektere druhy golemu), draci davali strasnou cocku a podobne, pri bojich se zkratka zapotila cela parta(vcetne me) pamatujete ty vybusne lahvicky co delaly 6d6(12d6) dmg, ktere si clovek setril na ty nejtezsi boje?

kdezto nwn1 parta zrusena, mas jen jednoho pomocnika, boje jsou udelane tak aby je slo vyhrat s jakymkoli povolanim, vesmes stacilo na moby nabehnout a rozsekat je, imunita mobu zrusena a kdyz ne, tak se nekde v okoli vali zbran kterou se daji znicit :-(

0/0
8.9.2008 15:54

honza000

Re: Re: Re: Re:pokr

v nwn2 partu vratili, ale vsude se vali healovaci lahvicky, jde nakoupit neomezene bandazi, boje jsou stale dost jednoduche, protivnici skoro nevyuzivaji sve vlastnosti, vyjimkou je jen par kouzelniku, kteri jsou schopni dat aoe kouzlo, ale zas si nehodi stit tak padnou na 1-2 rany, vlastni partu tak skoro vubec nepotrebujes, staci aby sis na sebe na zacatku nechal nahazet podpurna kouzla a takovy bojovnik pak vsechno "zvladne" sam, nastaveni obtiznosti nefunguje - boje jsou jen trochu delsi

ja nechci rict nwn serie je spatna, naopak jsou to jedny z nejlepsich her, ale zkratka jsou nastavene tak aby to dohral kazdy za kazdou cenu(to samo o sobe neni spatny pristup ale mel by fungivat jen na nejjednodussi obtiznost) a mel by umoznit nastavit obtiznost tak ze nejenom ze budou mit mobove vic zivotu a budou dostavat mensi dmg, ale meli by umet efektivne pouzivat kouzla a specialni schopnosti 

0/0
8.9.2008 15:58

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Re:pokr

a ses si jisty, ze to nehrajes na nejnizsi obtiznost?

0/0
8.9.2008 16:46

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re:pokr

Hrál jsem to na "D&D hardcore" nebo tak nějak (pak už byla jen jedna obtížnost, která už "jen" zdvojnásobovala damage NPC, což je opravdu systémové..) a bylo to celkem jednoduché a to oba díly. Přesně jak píše, všude se válí itemy a potvory jsou naprosto suché (i statisticky oproti papírovým verzím, nemají některé drsné typy útoků atd..), prostě aby to mohl hrát každý jouza..

0/0
8.9.2008 21:15

skipo

vydanie

datum vydania 1.6.2005?!?

0/0
8.9.2008 7:29







Najdete na iDNES.cz