Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trendy herního průmyslu - globalizace a jednoduchost

Pokud bychom to vzali ad absurdum, tak o tom, co budeme hrát, rozhoduje v zásadě několik málo kravaťáků na těch nejvrchnějších postech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr. Big

Jednoduchost her

Pro mě je na prvním místě gameplay + příběh. Vynechá-li se příběh, ale zůstane gameplay, je to stále dobrá hra (painkiller, UT). Když je to opačně, je to už horší, ale prosím. Na druhém místě jsou zvuky + hudba. Není nad to, když na někoho vystřelíte z raketometu, nádherně to řachne a pak přijde ta očištující exploze, která rozmetá vašeho nepřítele po místnosti. Když vám do toho ještě hraje povedená hudba, je to nirvána. Grafika je pro mě až na třetím místě. Tou se ale snaží studia zaujmout nejvíce. Rok do předu slibují super realistickou grafiku, přitom většinu lidí ani nezajímá, o čem hra vlastně bude. Zvuk - zase vezmeme raketomet a vystřelíme. Ve většině her vystřelíme, udělá to bum a konec. Když už vystřelím, chci aby to mělo koule. Do hry se pak zakomponuje rádoby příběh. Nejvíc to pak odnese gameplay. Hra je sice dobře hratelná, ale je udělaná tak, aby to mohl hrát devítiletý Jarda Carda z Horní dolní. Výsledkem je hra, jejíž doba hraní je ubohých 10 hodin.

0/0
23.9.2008 14:02

Mr. Big

Re: Jednoduchost her

Když pak vezmu v potaz, že tato "pecka" stála 1,5 litru, myslím si, že za ty prachy jsem dostal hodně málo.

0/0
23.9.2008 14:06

Gašpo

Je to proste tak

Článok napísaný výborne, som už starší ročník a to čo sa deje v hernom priemysle som očakával, pretože podobným martíriom si prešiel aj filmový a hudobný priemysel. Je proste doba marketingu, doležité sú zisky a teda tí, ktorí dokážu dobre predať. Kto dokáže dobre vyrábať už tak doležitý nie je.  Ale o budúcnosť PC hier sa nebojím, časom príde doba online predaja, význam vydavateľských gigantov poklesne ( ako to bolo u hudobných vydavateľov ) a pár "kravaťákov" asi príde o prácu. Určite zostane stále vačšina tých "jednoduchších" hráčov, ktorým bude konzum vymývať mozok neustále, ale určite sa nájde aj dosť hráčov, ktorý budú hľadať niečo viac než ponúka prvoplánovitý arkádový konzum u konzolí a časom nastane oživenie nezávislých vývojárskych štúdií. On-line hry síce majú veľkú budúcnosť, ale pretože sú to požierači času i peňazí, nepredpokladám že im podľahne celá hráčska populácia.

0/0
22.9.2008 12:18

BabKiN

PC x konzole

pánové napadlo vás někdy, proc konzolisti machrujou jak jim platforma vydrží 5 let? Protože vetsine lidi jde o jednoduchost a jediny co pro ne muze bejt prijatelnou inovaci je prastena grafika...a tak se firmy predhanej v tom, ci hra bude hezci... a proto jsou hry narocnejsi a proto si musime kupovat novy zelezo... fajn... hezka grafika je sice hezka, ale existuje spousta her, kde je proste grafika hezka, ale jen nevypada tak "realne"... kdyby lidi nebyly takovyhle, neresili bychom tyhle spory, a vesele si hrali originalni a napadite hry... na pošahanosti typu CoD, MoH, kterejch je proste tak strasne moc, ze uz se na to neda ani koukat...

0/0
17.9.2008 0:03

Elvandar

Re: PC x konzole

Konzolisti nemusí machrovat. Musíš se smířit s tím, že se strašně mění poměry ve společnosti a každá skupina má své zájmy. Osobně se stále počítám mezi zastánce PC (moji favoriti nemusí oplývat špičkovou grafikou ale příběhem RPG, MMORPG bodou ještě dlouho doménou PC. Na druhou stranu, jsem už nejsem teenager a pokud si chci občas něco zahrát se synem jdu na konzoli (casual a family gaming zase PC těžko někdy dotáhne). Proto mám i PS3 krom toho že jsem mohl vyhodit všechny CD stojany , DVD přehrávač apod.

Nefandím ani jedné straně. Bez PC bych být nemohl (bez TV ano), ale konzole je velmi zábavná platforma která má své místo a neřekl bych že si moc konkurují.

EL.

0/0
17.9.2008 10:01

Ursus

Re: PC x konzole

To máš stejné jako telenovely a přiblblé seriály na komerčních televizích. Tebe to možná nebaví, ale masy ano. A bohužel, my jako okrajoví spotřebitelé, nejsme s to pochopit myšlení mas v tomto směru.

0/0
17.9.2008 19:03

mizrael

neco na tom je

nejsem asi zas tak starej jak  pisalci nahore, ale musim souhlasit, ze od doby co jsem poznal MMO (lotro) tak me snad nezaujala zadna singl hra, kdyz jsem mel ntb mimo provoz. tak jsem u segry na starem srotu zavzpominal na krasne tituly jako Abe: exodus a oddysea a dale na klasiku jako command and conquert :tiberium wars a v neposledni rade agent mlicnak :)))

0/0
16.9.2008 21:38

Postman

pekny clanek

Moc pekny clanek.Posledni dobou objevuji pekne clanky, ktere nuti cloveka k zamysleni! Mne je 25 a s hranim jsem zacal v roce 89, kdy tata po revoluci poridil Commodore 128. Mne bylo 6 a brachovi 4,5 roku. Od te doby bez prestavky jsou hry jeden z mych hlavnich konicku. Zacali jsme na hrach jako Impossible Mission, Paradriod(boze PARADROID!!), Maniac Mansion, Elvira, Wizard of Wor atd hafo dalsich........Strasne me bavi sledovat vyvoj jakym se herni prumysl ubira.Hodne me mrzi, ze je pryc vzruseni z novych her, protoze tenkrat mohlo z monitoru vybafnout opravdu leccos a ne jen dalsi FPS XYZ 15. - Vzpominam si, ze kdyz jsem poprve videl Wolfsteina nebo Dooma nebo treba UFO, tak jsem se malem zblaznil :) S brachou jsme vstavali v 1 nebo 2 hodiny v noci, kdyz uz rodice spali, aby sme mohli dokoncit Diablo 2 :))))  No jo, ale tyhle doby jsou proste pryc. Herni branze by si podle me mela projit nejakym obrozenim. Mozna prichod nejake nove technologie nevim.....

0/0
16.9.2008 17:14

Thorus

Re: pekny clanek

jojo, ted se začínají prodávat celenky na ovládání počítaci myslí. To by snad mohlo prinést nějaká obrození do her ;-)

0/0
16.9.2008 20:15

albert

Re: pekny clanek

Ovšem nezapomeň, že značná čast toho vzrušení je prostě daná věkem. Kdyby mi teď bylo deset nebo dvanáct, tak u takového Obliovionu (jenom příklad) budu schopen prosedět mnoho nocí a budu z toho úplně mimo. Teď je mi skoro jedno, jestli si to zahraju nebo ne, protože jsem jednak starý a jednak vím, že na pořádné hraní nemám čas, tak se do spousty her ani nepustím a jenom si o nich přečtu;-)

0/0
17.9.2008 17:44

Dhatz

matrix hry sux

matrix hry byly sračky ať už v jakékoli době. enter the matrix byla taky jen filmová hra jako dneska vychází ke každé kobylině.

0/0
16.9.2008 16:41

Dhatz

ROFL neznalci.

a co aquadelic GT a motorm4x (který už jen čeká na datum),ty studia jsou jako nic?

0/0
16.9.2008 16:23

Jet

je to bordel

Tak nevim jaky mam mit s tohoto clanku pocit. Je jasny ze se vsechno toci kolem penez a jde o to aby se hra dobre prodala, a proto vyvojári sazí na zname a uspesne principy ostatnich her. Opravdu originalni hry se jen malokdy dockame. Proste se to nejak divne zvrhlo. Jinak konzole maj mozna na dnesnim trhu prevahu, ale osobne ja na svy zelezo nedam dopustit. U konzolistu je to podle me i trochu o lenosti se patlat s nejakym blbim PC a furt tam instalovat nejaky ovladace atd. Ale pro me to ma proste svy kouzlo. PC not dead;-) 

0/0
16.9.2008 14:09

Ko3

Re: je to bordel

Přesně tak, PC má něco do sebe-můžeš si je vylepšovat, nastavovat, je to taková stavebnice, kdežto konzole je prostě zapečetěná krabice, kterou si koupíš a jediný co s ní můžeš dělat je koupit si placku, strčit ji do mechaniky a hrát. Jasně, konzole ti vydrží dlouhou dobu,kdežto PC "zastarává" rychleji, ale jelikož se dělají víceprocesorové PC, grafárny a ramky lezou s cenou dolů.. Stále je spousta starých kvalitních kousků, které je možné hrát pouze na PC, tak pochybuji, že PC umře kvůli něčemu, jako je pouhá konzole

0/0
16.9.2008 14:47

Dhatz

Re: Re: je to bordel

komponenety do PC zlevňují vždy od samého začátku prodeje a tak se furt a furt posouvá průměrná výkonnost PC, o takových výhodách nemůžou konzolisté ani snít. sice se jim konzole rozbije každý rok a musí si koupit novou,ale je to ta samá kraksna jako předtím. u PC by to znamenalo 2x větší výkon každý rok.

0/0
16.9.2008 16:32

terror lord

počíače pořád táhnou průmysl

No řeči o konzolích jsou pěkné. Nicméně v každém článku o konzolích se prakticky zapomíná na segment trhu - MMO. V článku je sice napsáno, že EA už není jednička, ale už tam chybí jasně řečeno, že Bllizard postavil WOW na PC. PC se na tenhle trh hodně přesunulo a značněse mu daří. MP hry jsou nejlepším bojem proti pirátství. PC pořád táhne ...  

0/0
16.9.2008 10:59

Ashley

Re: počíače pořád táhnou průmysl

Tj, nějakýho GTA4 se sice prodalo 10 milionů kusů, ale za tejden to dohraješ a zahodíš. Wow platí 10 milionů lidí každej měsíc od roku 2004 a ješte si koupili 2 datadisky :-).

0/0
16.9.2008 11:56

Ursus

Re: počíače pořád táhnou průmysl

MMO je to, proč se nemusí PC hraní bát o svou budoucnost.

0/0
16.9.2008 12:18

Earl

Re: Re: počíače pořád táhnou průmysl

jak krátkozraké

0/0
16.9.2008 18:24

th3rm1x

....

hraju hry od jejich zacatku,kdy jeste byly v plenkach. proto vim, ze kazdej vnima hry trochu jinak. za sebe muzu rict ze u her mi de o hratelnost. s cistym svedomim muzu rict ze nejhratelnejsi singlplayer hry mi vznikly na konci 20.stoleti. tituly jako Ufo, X-COM, Diablo 1a2, Starcraft, Warcraft, Age of Empires, Command and Conquer sem hral dokola a dokola a nikdy mne neomrzeli. dnes vetsine singl her neco chybi a hrajete je nanejvis jednou ale jsou i svetle vyjimky. momentalne kdyz hry tak jedine pres net, skratka vice zabavy napr. Counter-Strike, warcraft 3, UT3, Cal of Duty, WOW (to je spis zavislost :) a co se tyka vecneho souboje PC X konzole rikam, ze PC je mnohem univerzalnejsi. proto bych ho nikdy nevimenil, dokonce ani za PS3+plazma:-P.

0/0
16.9.2008 10:58

Ursus

děkuji

Děkuji autorovi za dobré počtení v práci. Je to hezky napsáno a v zásadě to shrnuje všechno, co se dneska děje.

I když ty věci, co se dějí dneska, se děly v podstatě vždycky podle mě. Akorát jsou dneska mnohem více vidět. Jsem rád, že je zmíněn Tomb Raider, který vyšel na obou platformách a popravdě, konzolisti si ho tenkrát přivlastňovali jako počit dělaný hlavně pro jejich PlayStation. :) Ty nedokončené a zabugované hry - to taky není nešvar poslední doby. Sice je pravda, že existovaly hry, na které nikdy nevyšel žádný patch (ano, mladší tomu možná neuvěří, ale je to tak). Ale na druhou stranu tako Elder Scrolls byl zabugovaný až hrůza a pamatuju si i na jednu vesmírnou střílečku, která vyšla prokazatelně nedokončená - bohužel, teď si nevzpomenu název, ale bylo v něm myslím číslo 30 000. :)

0/0
16.9.2008 10:02

Ursus

Dokončení

Ta hra později vyšla jako jedna z prvních plných verzí u Levelu (i s patchem, který z ní udělal hratelný titul). A zániky studií, které produkovaly kvalitu a ne kvantitu? To začalo asi rozpadem Looking Glass Studios. :(

0/0
16.9.2008 10:03

Drasha

Re: děkuji

Ta vesmirna strilecka byla nejspis Battlecruiser 3000AD

0/0
16.9.2008 11:16

Ursus

Re: Re: děkuji

Jo, to je ona. Díky.

0/0
16.9.2008 12:16

terry

budoucnost nelze predvidat...

ja ted nedavno cetla casopis Chip z roku 1996. Krome clanku - testujeme nejlevnejsi notebooky do autobusu ( coz znamenalo 50 000 a vice Kc ) :-) mě zaujal clanek - technologie ktere se neujali ( a v budoucnu budou pasé ),coz dle autora je DVD, USB a RPG hry :-) 

jj...casy se meni, ja se ted snazim rozchodit Zetko pod MS DOS ;-D

0/0
16.9.2008 8:40

francescu

Re: budoucnost nelze predvidat...

Heeej no "Z" to je klasika...smarja ja na to uplne zapomel:-)

0/0
16.9.2008 12:19

Grafik

Re: budoucnost nelze predvidat...

Every day I get up I have a hangoooveeerr.... :-)

0/0
16.9.2008 12:37

fyby

Vidim to podobne...

Jj, taky jsem si myslel, ze mam uz svoje odpareno....a pak jsem si poridil Nintendackou konzoli:-). Ale na druhou stranu vychazeji na PC stale dobre a originalni hry, jen jich neni tolik.

Stavajici vyvoj je logicky...v cem je hodne penez, z toho se lidi snazi vytriskat jeste vic. A tak to jde porad dokola. Zdimou se licence do posledniho mozneho i nemozneho napadu, jenom aby znacka jeste vydelavala.

To uz je pak jenom o hrani ze setrvacnosti nebo znudenosti a ne o zajimavem hernim zazitku. Ale jak jsem psal vyse, stale cas od casu vyjde neco hodne zajimaveho, jen je horsi to poznat v te prehrsli kravin :-).

0/0
16.9.2008 8:27

menphis

...

Jeste dodam, ze jednu dobu jsem si rikal, ze chyba je nekde ve mne. Myslel jsem, ze uz me jednoduse hry prestaly bavit, ze mam svoje odpareno a svadim to na kvalitu dnesnich her. Jenze pred casem jsem doma objevil CD s Jagged Alliance 2 a ze zvedavosti zda vubec jeste funguje, jsem ho dal do mechaniky....byla to neskutecna jizda, malem jsem prestal chodit do prace :).

0/0
16.9.2008 2:40

Dzouzef

Re: ...

Přesně jak píšeš taky už jsem si myslel že mám svoje za sebou a že pařby přes celou noc a ráno se jít teprve vyspat už skončily. Jednou jsem při úklidu narazil na krabici Baldur´s Gate II a pár dní jsem taky chodil do práce s pěknými kruhy pod oči ;-)  chyba asi nebude v nás R^

0/0
16.9.2008 8:07

frank

Re: Re: ...

pod to se podepisu, vsichni rikaj, ze je to starnutim a ono je to upadajici kvalitou her..

0/0
16.9.2008 8:27

tester

Re: Re: ...

ano je to tak! Taky jsem byl znechucen z tech jednoduchych her co projdete za 3 dny. Pak jsem si na dovolenou vzal stary ntb a na nem Fallout. Muzu rict ze tak vyborne jsem si uz dlouho nezahral! Neuveritelne jak mnoho let stara hra, kterou jsem hraj jiz po treti, da naprdel vsemu co jsem za posledni rok hral.

0/0
16.9.2008 8:30

JeDi

Re: Re: ...

Právě protože to každý herní dinosaurus jako já ví a dělá si už pár let originální sbírku starých pecek, které vydrží spousty let zábavy i potom co PC jako platforma dojde k záhubě(pokud takový stav nastane). Ale já se toho nebojím, vždycky po určitém cyklu přijde znovuzrození her, stejně jako přišlo u dříve mrtvého RPG žánru. Jde o to překonat to vakuum v mezidobí.

0/0
16.9.2008 9:25

Dhatz

Re: Re: Re: ...

jo? řekni mi které z toho shitloadu RPG je nějak výjimečné a neodehrává se někde v prdelní době nebo není nedodělek jako Mass Effect.

0/0
16.9.2008 16:26

eofa

Re: ...

Jj, na věci jako Baldur's Gate 1 a 2, Fallout 1 a 2 nebo Planescape: Torment, které vlastně vyvíjeli ti samí lidé, v dnešní době opravdu nic nemá a asi ani nebude. A přitom, když tyhle hry vycházeli, tak jsme asi byli stejně mladá věková skupina, která hlavně sedí u počítačů teď, asi to bude nějaká obecnější retardace společnosti :D.

Říkal jsem si, že aspoň nebudu muset kupovat nový železo, ale StarCraft 2 a Diablo 3 mě asi ukecaj...

0/0
16.9.2008 9:29

Ursus

Re: Re: ...

Na druhou stranu všechyn tyhle hry vydávalo jedno studio, dělí je od sebe několik let a mezi nimi nebylo vzduchoprázdno, ale spousty jiných her, které byly taky o ničem a nebavily ani tenkrát, ani dnes. Na ně se ale zapomíná. Nebyly přece důležité. Na druhou stranu, pokud si vezmu na paškál dnešní produkci za poslední 3 roky a měl bych z ní vytáhnout 5 her, u kterých jsem se bavil podobně, jako u výše zmíněných, já myslím, že by se mi to asi povedlo. I když uznávám, že ona pětice bude hrát vždy prim, ale to máte jako s první láskou. :)

0/0
16.9.2008 10:07

Dhatz

Re: ...

to začalo po5raným príchodem pos raných konzolí. a pak že nejsou našimi nepříteli.

0/0
16.9.2008 16:25

menphis

Dobrej clanek.

Navic mi prijde, ze krome technickeho zpracovani se hry temer nevyviji. Drive byl videt obrovsky rozdil mezi puvodni hrou a pokracovanim napriklad u serie FIFA, NFS atd.... A dnes, i presto ze na hre pracuje mnohem vice lidi, krome lepsi grafiky neprinasi pokracovani zasadnejsi vylepseni, mnohdy byva hra horsi nez predchudce. Jsou i vyjimka, ale je jich malo.

Jeste si vzpominam, ze nekdy kolem roku 97 byl ve Score clanek, ktery predpovidal, jak se za nekolik let (10-15) hry rozsiri mezi "obycejne" lidi. Autor clanku snil, jak to bude fajn, az budou vsichni parit,.....ze to skonci takle asi moc lidi tenkrat nenapdlo.

0/0
16.9.2008 2:28

Ursus

Re: Dobrej clanek.

Tak rozdíly mezi NFS 1 a 2 a mezi 3 a 4 byly asi takové, jako mezi těmi dnešními. V podstatě v celé sérii vybočoval druhý díl, protože to bylo něco nového, třetí, protože se objevila policie a pátý nepřekonatelný s Porsche. Série NFS je dneska ale někde jinde. Pro mě osobně bohužel, protože tenhle svět nelegálních závodů je mi vnucován stále častěji a přestal mě tak nějak bavit. Holt ale na hru typu NFS Porsche si už netroufnou. I když si myslím, že úspěch by měli (ale asi ne takový jako u toho, co produkují teď). Přece jenom, naučit se ve škole 180 zatáčku v Porsche, to chtělo trochu cviku. Dneska v novém díle na to prý má být speciální jedno tlačítko a ono se to provede samo. :-©

0/0
16.9.2008 10:12

Dhatz

Re: Dobrej clanek.

t by se do toho nesměl sr át business.

0/0
16.9.2008 16:29







Najdete na iDNES.cz