Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fallout 3 - tak nám cenzoři přejmenovali drogy

Hloupost cenzorů skutečně nezná mezí. Aby mohl Fallout 3 v Austrálii vyjít, musela Bethseda změnit názvy drog.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr. Big

:(

K smíchu. Ve hrách se brutálně zabíjí, krev teče proudem, ale nesmí se nadávat.

0/0
25.9.2008 11:59

Rhyno

O cenzuře ve hrach

Hra bude určitě určena lidem od 18ti let, myslim si že člověk, ktery dostal do ruky řidičak už vi jestli si tu drogu da nebo ne,,a nema smysl tvrdit o chlebu, že je rohlik. Zkomolene nazvy jenom kazi dojem ze hry.

0/0
19.9.2008 14:01

Lius

Název

Uvědomil si tady nějaej chytrák, že drogy ve faloutech se vůbec nejmenovali podle skutečných drog? takovej Jet a další R^

0/0
15.9.2008 15:34

Frosty

heh

Stejně bude k dispozici patch, kterej to vrátí do "normálu" :)

0/0
15.9.2008 11:20

Alfredo

Hloupost cenzorů skutečně nezná mezí

hlavně na iDnes.cz

0/0
11.9.2008 22:26

codeman

reklama, offtopic, radši mě hned smažte

www.diskutnici.cz

0/0
11.9.2008 21:35

JET Li

naprosto...

...s ozikama souhlasim. Velmi dobře R^ R^

0/0
11.9.2008 21:07

kh

gjgh

hustý hulim hypertabák

0/0
11.9.2008 21:07

Azazel

A co je na tom špatného?

Propagace drog je zcela správně nelegální, protože drogy jsou pěkný svinstvo...

0/0
11.9.2008 18:54

Ričrd

Re: A co je na tom špatného?

To je pravda, ale je VELKÝ rozdíl mezi propagací drog a mezi zobrazením světa, kde lidé drogy berou. Když televize zobrazí narkomana, který leží předávkovaný v parku a obtěžuje okolní lidi, je to podle tebe propagace drog a měli by takovou reportáž (cenzoři) zakázat? Asi ne. Stejně tak hra zobrazující svět, ve kterém lidé bez budoucnosti berou drogy, je spíše reálný předpoklad. A hráč je brát může taky, jako kdokoli z toho světa. To není propagace, to je realita. A každá droga má vedlejší účinky, často nepříjemné, kdyby to neslo jen plusy, byla by to propagace, ale takhle... Viz superstimpak, když si jich vezmeš hodně, je po tobě. A to je jen na léčení!!! (Nebo na "mírové" odstranění nepohodlných lidí, viz Fallout2) ;-D

0/0
11.9.2008 19:47

Azazel333

Re: Re: A co je na tom špatného?

Pokud jsou drogy prezentovány jako něco pozitviního - a to zrovna v tomto případě do značné míry jsou, tak jde jednoznačně o jejich propagaci.

Pokud je pro tebe braní drog realita, tak budu rád, když se ode mě a od mých blízkých budeš držet co nejdál ...

0/0
11.9.2008 20:10

Crus

Re: Re: Re: A co je na tom špatného?

I kdyz rozhodne nesouhlasim zeby skutecne nazvy drog a jejich pozitivni ucinky ve hre byly propagaci drog, urcite se najde par blaznu kteri si kvuli tomu ze ty drogy byly ve hre neco vezmou. Jako tomu byla napriklad v USA, kde jeden magor vzal po schlednuti Matrixu odstrelovacku a se slovy  "osvobod svou mysl" zastrelil nekolik lidi. Jenze takovy lide si bud nejakou drogu vezmou stejne, nebo je k tomu brzy inspiruje neco jineho. Lide se zdravym rozumem drogy nezacnou brat kvuli tomu ze byly v nejake hre!

0/0
11.9.2008 21:08

Plešoun

Re: Re: Re: A co je na tom špatného?

Sorry - ale na to aby člověk považoval drogy za realitu nemusí bejt narkoman. Naopak pokud pro tebe drogy realita nejsou, tak jsi buď silně naivní a nebo se nebudeš stačit divit u svejch dětí jak dopadne zanedbaná osvěta něčeho, co pro tebe v reálném světě neexistuje. Drogy jsou realita (bohužel) a to i v případě že se tě přímo netýkají.

A pokud si dobře vzpomínám na Fallouty, tak drogy zrovna moc poitivní nebyly a jak je človkě začal brát, tak měl problém

A jak už bylo řečeno - zorabzení něčeho a propagace něčeho je velkej rozdíl. Pokud ve zprávách dají info o vraždě, tak nepropagujou vraždějí. Pokud půjdu do muzea světové války, tak nejdu na propagaci fašismu. A pokud hra ve světe zobrazí narkomana, tak nejde o propagaci drog.

A nakonec - je to pořád hra. Pokud máš pocit, že rozeznat hru od reality je problém, drž se ode mě dál :-)

0/0
11.9.2008 21:36

Crus

Re: Re: Re: Re: A co je na tom špatného?

On nerika ze pro nej drogy neexistuji, ale rika jestli je pronej brani drog realitou tak at se od nej drzi dal, ale to je jedno. Chci rict ze Plesou mi mluvi z duse a Azazel mi prijde jako dost histericky clovek.

0/0
11.9.2008 22:01

brutal

Re: Re: Re: A co je na tom špatného?

azazel - drz se i se svejma blizkyma ode me radsi dal, aby se ti neco moooc zlyho nestalo hahahaha

0/0
11.9.2008 23:02

brutal666

Re: Re: Re: A co je na tom špatného?

azazel - drz se i se svejma blizkyma ode me radsi dal, aby se ti neco moooc zlyho nestalo hahahaha

0/0
11.9.2008 23:02

God.zilla

Re: Re: Re: A co je na tom špatného?

Drogy mi v predchozich Falloutech moc pozitivni nepripadly, kvuli te kocovine co pak po nich byla se skoro nedaly brat. Mi tam ten odstrasujici efekt prisel dost silny.

0/0
11.9.2008 23:10

plnmn

problem

myslim, ze tu nejde o nejakou samoucelnou sikanu ze strany cenzoru. kdo je trochu obeznamen se situaci v sydney a hlavne v melbourne, vi, ze drogy a zejmena heroin tam tedka pusobi mnohem vetsi problemy, nez napriklad ve kterekoliv evropske metropoli. situace je tam skutecne docela dramaticka a australska vlada do protidrogove kampane vrazi obrovske penize a dokonce z nich natocila i dost edukativni, ale relativne remeslne uchazejici film candy s heathem ledgerem, kde nejde o nic vic, nez zobrazeni, kam to vede. takze se jejich kroku vubec nedivim. budme radi, ze u nas jsou na drogove scene takove pomery, ze si muzeme dovolit kroutit nad krokem australskych cenzoru nechapave hlavou.

0/0
11.9.2008 17:55

Michal

NAM????

Australsti cenzori at si pro Australii prejmanovavaji co chteji na co chteji.

Proc nas s tim vubec otravujete ?

0/0
11.9.2008 16:02

Michal

Re: NAM????

Umíš číst, nebo jen předvádíš svojí blbost? Zasáhne to US i EU verzi.

0/0
11.9.2008 17:01

mSamyel

Re: Re: NAM????

A nemyslel třeba to, že měla vyjít AUS verze, kde by si to vyřešili, a nám nekazili názvy?:-)

0/0
25.9.2008 22:47

Absinthwhore

a jeste drogy

a taky si myslim, že určitěnějací nadšenci udělají správné názvy drog ke stažení do hry, jako to bývá se zbraněma často u her:) no vidíte..nevíte jestli budou ve hře reálný názvy zbraní? pokud budou ty zbraně alespon některé podle reálné předlohy..

0/0
11.9.2008 10:57

uzivatel

Re: a jeste drogy

"spravne" nazvy drog ve Fallout jsou nerealne a vazne nevim, co je to v Bethesde popadlo, ze tam chteli davat skutecne drogy ... pokud to ovsem jak pise nekdo dole nebyla jen snaha se jeste vic zviditelnit

v puvodnim Falloutu realne zbrane moc nebyly a misto nich se pouzivaly ruzne futuristicke kousky, casto podobne skutecnym zbranim, ve dvojce bylo realnych zbrani vic, ale prislo mi, ze do toho univerza uz zdaleka tolik nezapadaji jako ty smyslene

0/0
11.9.2008 11:39

Absinthwhore

zloo

a ony byli vpředchozích dílech drogy s reálnym názvem? asi ne co..já se teda přiznám, že sem zatudobu co sem je hrál..a to sem jehrál opravdu furt..použil drogu jen na to když sem musel porazit supermutanta v páce, nebo co to bylo..už si přesně nepamatuju..ale jednou sem byl závislej na nukacole:-)

0/0
11.9.2008 9:36

Absinthwhore

Re: zloo

i když stimpacky byli asi taky trochu drogy že:)) ale zase měli výchovný smysl.. při použití několika super stimpacků osoba umřela:D

0/0
11.9.2008 9:40

Hmm

Re: zloo

Mnam nukacola...hned bych si dal a k tomu jeste JET lol

0/0
11.9.2008 9:42

Absinthwhore

Re: Re: zloo

mohli by jí začít vyrábět, já bych si jí určitě kupoval:D limitovaná edice od cocacoly k příležitosti vydání fallouta hehe bylo by to dobrý, ale museli by jí dát na nějakou dobu do jadernýho reaktoru:D JET joo? ty jeden zlobivče, prodám tě otrokářům;-D

0/0
11.9.2008 9:47

Springer

THC bad--CHT good?

Taky se tesim,az si dam dneska ten hyper-tabak.. pak to zapiju vyvarem z Turbanu a snupnu Koktejl.. zchroupu Crack-ry a pichnu si Snih.. mama chce taky nejaky Tripy,tak pojedem asi na pout. 

0/0
11.9.2008 9:32

pan S.

Reklama, pořád jen reklama

Stále mne překvapuje, kolik lidí se na to nachytá, vedou se vášnivé diskuze apod.

Obchodníci si hezky mnou ruce, stačí zlehka rýpnout.

0/0
10.9.2008 21:33

Crus

Re: Reklama, pořád jen reklama

Zeby konspiracni teorie?

0/0
10.9.2008 21:36

Ghost

Všichni sem nej příspěvěk :D

Ty jseš rofl aladine :D raději xpi než tohle :D

0/0
10.9.2008 19:27

Plešoun

Hmm

Jen by mě zajímalo jestli nereálné názvy drog fanouškům tolik lezcli krkem i v prvních dvou dílech? A nebo je to špatně až u trojky, protože je od Bethesdy?

0/0
10.9.2008 18:45

Honza

Re: Hmm

Trefa do černýho :-) mě tydle ty marketingový kampaně kdy s eněco s velkou pompou zakáže aby se to pak za třeskotu ohňostrojů opět povolilo nebavěj. Jestli někomu vadí že si nemuže ve hře šlehnout heroin, znásilnit a zavraždit dítě, hajlovat a bůhví co ještě tak je mi ho opravdu líto. Jedna věc je otevřenost a svoboda hry, druhý ukájení svejch uchylnejch choutek.

0/0
10.9.2008 19:24

PaVuK

Re: Re: Hmm

To nebyla vražda dítěte, to byla sebeobrana

0/0
10.9.2008 21:40

Aladin

BEST

Stejne best stranka o F3 je server.majkee.com mrknete ;-)

0/0
10.9.2008 18:37

Crus

Re: BEST

Je to odkaz na nejaky WoW free server. Radsi se naty stranky ani nedivejte.

0/0
10.9.2008 19:05

Thorus

Re: BEST

lol majkee server. Na něm jsem hrál WoWko před třemi lety. Je to ten nejzabugovanější server kde jsem hral

0/0
10.9.2008 20:02

Michal

CENZURA

JJ není nad cenzuru v demokracii :-) to opravdu miluju, stačí se podívat na zprávy a vidíte, jak se evropské země stále více a více přibližují komunismu.

0/0
10.9.2008 18:10

MIchal 2

Re: CENZURA

No díky této aféře si vždy, když se ve hře objeví hypertabák, vybavím marihuanu. A jedno celé vykouřené pole věnuji AUSTRÁLII :-)))))) ANEB KOMUNISMUS V PRAXI :-))))

0/0
10.9.2008 18:15

Crus

neni to zas tak zle

Pokud bude mit pro F3  Bethseda stejne skvele dialogy jako melo BIS pro jeho predchudce, tak se urcite dockame nejakych originalnich jmen doplnenych o vtipny popis.

Jinak musim rict ze postup cenzoru jasne ukazuje ze kecaji do veci kterym nerozumi.

0/0
10.9.2008 17:49

degauss

a co bude příště???

A co bude příště? vypustí krev?(mutanti mají zelenou) odeberou tahový systém, vše interaktivní bude označeno reflexní barvou, automatické ozdravování, zaměřování, sejvování ....... . Snad to bude pecka podle preiew. Držím palce (přeci nebudu hrát Fallouty 1 a 2 donekonečna). :-)

0/0
10.9.2008 16:02

perry

Re: a co bude příště???

Priste misto "enemy NPC" budou "chodit" jen jejich fotky s tercem

0/0
10.9.2008 17:21

PaVuK

Re: Re: a co bude příště???

Spíš bych to viděl na modrý čtverec, s oranžovým nápisem ENEMY.

Čtverec proto, aby nepřipomínal siluetu člověka nebo zvířete a černobílý být nemůže, protože by to bylo rasistický kdyby jsi strefil černé písmeno. A už jen to že je enemy napsané černě má rasistický podtext. A taky ten čtverec musí být hodně velký, aby to nemohl být dítě čtverec. Větší než člověk. Ale né zas moc, aby to nevypadalo jako slon. Protože střílet slony je špatné.

Ty barvy ale nesmí být moc křiklavé, aby to nevypadalo jako že je hráč pod vlivem moc fuj drog.

0/0
10.9.2008 22:04

PaVuK

Re: Re: Re: a co bude příště???

Problém ale bude s pohlavím čtverců. Musí se jednat o dvě pohlaví, protože jinak by to vyjadřovalo že na celém světě je jen jedno pohlaví, tudíž propagace homosexuality. Musí být tedy  patrné že se jedná o dvě pohlaví a musí se vyskytovat ve stejném počtu, protože jinak by to byla diskriminace pohlaví. Znaky které je ale budou odlišovat nesmí být patrné, protože jinak by se jednalo o sexuální podtext. Pravděpodobně budou zvoleny texty "He Enemy" a "She Enemy" s tím že text určující pohlaví bude v pravém rohu malým písmem.

0/0
10.9.2008 22:07

PaVuK

Re: Re: Re: Re: a co bude příště???

Zásah čtverce nebude doprovázen zvuky a efekty ale pouze odečtením zdraví hráče a audiovizuálním komentářem "This is bad! You are murderer! Killing is bad! We are all children of God" aby si hráč uvědomil že ubližovat ostatním je špatné.

A drogy tam nebudou vůbec. Jen jednou za hru, pokud hráč získá v questu pojistku, může si zajít do lékárny pro jednu krabičku aspirínu na předpis.

A to je asi tak všechno z Fallout 4

0/0
10.9.2008 22:07

ViCktor

Re: Re: Re: Re: Re: a co bude příště???

Jóó´tohle mě pobavilo :D:D

0/0
10.9.2008 22:41

Seth

Re: Re: Re: Re: Re: a co bude příště???

Clovece, ty jsi maslo ;-D Nechtene jsem si vylil pivo do notebooku (pit alkohol je spatne). ;-D

0/0
11.9.2008 20:34

MatyEU

Cenzoři v Austrálii

Teď se museli přejmenovat názvy drog a příště až budete chtít např. někoho ve hře zastřelit zblízka (prostě "popravit" chudáka, který např. vyběhne za rohem, u kterého už čekáte s prstem na spoušti), tak to podle cenzorů bude místo "sejmul sem ho!" něco typu: "došlo ke spuštění mechanismu pro urychlené vypuštění malého projektilu velkou rychlostí na kratkou vzdálenost k přesně určenému objektu, jež se náhle přesunul neznámo přesně odkud do zájmové oblasti, s cilem poškodit nepřiliš vzdáleny objekt..." To bude zabava ;-D

0/0
10.9.2008 16:00

Master Yoda

Re: Cenzoři v Austrálii

No uz sa tesim. Len dufam, ze na to aby som si uzill nejaku hru o 5 rokov nemusel mat doktorat z fyziky. 8-o

0/0
10.9.2008 16:07

Quin

cenzori

At uz si vylizou prdel kototi.:-P(Y)

0/0
10.9.2008 15:57







Najdete na iDNES.cz