Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ochrana DRM a hry aneb malý polský farizej

Za hry bez ochrany proti kopírování, světlou budoucnost a hlavně proti Electronic Arts.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LP

Enhanced Edition je s ochranou

Tak jsem to dneska nainstaloval všechno funguje bez problému ale v mechanice musí být DVD. Pan Michal Kicinski je prachsprostý  tlučhuba.

0/0
26.9.2008 23:56

karle

ochrana

taky nechápu proč tam tu ochranu dávaj, kdo si to nekoupí ten si to prostě nekoupí, nikdy, a crack se dá sehnat hned, takže akorát (paradoxně) nasíraj poctivý lid, co si to pokoupí, tohle prostě nejde selskym rozumem pobrat, co tam sedí za komiky

0/0
24.9.2008 19:20

ITblb

Cracklý original

Komu vadí ochrany tak ať si crackne original a morálně je za vodou.

0/0
23.9.2008 19:13

Thorus

chabá výmluva

Jestli vam tak vadi protipiratske ochrany, tak si tu koupenou hru prostě crackněte, ne? To ne ní nelegální, Špatné je si tu hru stáhnout a pak cracknout...

0/0
23.9.2008 19:10

gfgf

Re: chabá výmluva

Jsi trochu mimo. Crack prepisuje originalni kod-soubor,coz  je nelegalni. nemluve o tom,ze na ceske verze hry kolikrat ani cracky nejsou...

0/0
23.9.2008 20:31

Thorus

Re: Re: chabá výmluva

To neni nelegální. Vzdyt si to ten clovek koupi a i "originalny soubory" jsou tim padem jeho. Tak si s temi daty muze snad delat co chce, ne?

A i tak je to porad lepsi a moralnejsi nez pres torrent...

0/0
23.9.2008 21:48

Zakky

Re: Re: Re: chabá výmluva

Presne tak, pokud upravene soubory dale nesiris tak si s nima muzes delat co chces, uz vidim ty pokuty za zasahy do nastaveni hry pomoci konzole :P (ale ten koment nahore je stejne no brain takze neni co resit )

0/0
23.9.2008 22:09

hfh

Re: Re: Re: Re: chabá výmluva

Jde videt,ze si nectec licencni podminky. Ze za to nejspis nikdo nikdy nedostane zadnou pokutu je jina vec,ale nelegalni to je. Jakykoliv zasah do programu,prepisovani originalich souboru je v rozporu se smlouvou(kterou temer vzdy pred spustenim musis odkliknout). Jde videt,ze to no brain se hodi spis na tebe.

0/0
23.9.2008 22:27

honza

Re: Re: Re: chabá výmluva

Ne, nemůže, od toho je tam EULA, kterou stvrdí, že nebude dělat žádné zásahy do programu.

0/0
23.9.2008 22:15

šoumenvodnoutbuku

Re: Re: Re: Re: chabá výmluva

Tak at si panove z dotycne firmy raci vycislit skodu a existenci teto skody vznikle crakcknutim legalne zakopeneho software DOLOZIT!! Leda, ze by za skodu povazovali usla marketingova data o chovani hracu, ktere ty ochrany obcas odesilaji.

0/0
24.9.2008 12:37

JeDi

Re: Re: Re: chabá výmluva

Ve většině licencí je podmínka, že pokud modifikuješ jakýmkoliv způsobem chod programu (čili crack atd) tak pozbýváš práva na licenci tohoto programu, v tu chvíli se stáváš nelegálním vlastníkem, sice máš originál krabici a média, ale licence, která tě opravňovala k hraní té hry, je zrušena. Mohl bych to trefněji  přirovnat např k zablokování tvého serial numberu. Hru pak pořád máš, ale nemůžeš ji legálně hrát.

0/0
24.9.2008 10:40

Juro

Re: Re: Re: chabá výmluva

Vacsina softveru ktory si kupis nie je tvojim vlastnictvom. Mas iba pravo (licenciu) na pouzivanie kupeneho softveru, aj to obmedzene roznymi dodatkami v licencii...

0/0
29.9.2008 20:11

radeek

Re: Re: chabá výmluva

Koupil sem si zaklínače rozšířenou edici v patek 19.září a do dnešního dne se mi ji nepodařilo rozjet. A to kvůli ochraně na dvd. Že nemám vložené správné DVD v mechanice. Nevím jak to myslel autor článku, že ochrana je jiná či co v rozšířené edici (normální edici nemám takže nemůžu soudit). Ochrana tam je a funguje výborně:) Já jako vlastník originální hry si ji nezahraji:) Nu kontaktoval sem hned technické oddělení - podporu cdprojektu a meilově komunikovali. Výsledkem je, že mi dnes poslali soubor witcher.exe (který jak sem zjistil je shodný s creckem co nedávno vyšel na rozšířenou verzi zaklínače někde na netu). A že si to mám přepsat. A tohle je už legální teda? Co si o tom všem mám myslet?

0/0
24.9.2008 14:43

CDP

Re: Re: Re: chabá výmluva

Je to exe z patche 1.4, kde je nezabezpečený exe, takže to není crack....

0/0
24.9.2008 16:54

radeek

Re: Re: Re: Re: chabá výmluva

takže rozšířená edice zaklínače co teď vyšla je jen verze 1.3? jinak už by to tam bylo a nebylo by to zapotřebí přepisovat ne?

0/0
25.9.2008 12:07

CDP

Re: Re: Re: Re: Re: chabá výmluva

Ne je ve verzi 1.4, ale DVD verze je zabezpečená.

0/0
26.9.2008 11:47

scv

Re: chabá výmluva

Kdy si konečně lidi uvědomí že zakoupení placeného softu se nejstavají majiteli softwaru jako takového ale jenom práva na jeho užívání samotný soft je pořát majetkem výrobce.

0/0
24.9.2008 10:40

Santa

Re: Re: chabá výmluva

Mno, EULA jako taková nemá v našich zeměpisných šířkách žádnou právní sílu (je jednostranná, kolikrár není v ČJ atd). Že někdo tvrdí, že při koupi softu se nestáváš jeho majitelem je také věc, která není v souladu s českým právem (alespoň u her).  Koupí se stáváš majitelem a máš právo jako majitel dané hry s touto hrou jako majitel nakládat . Snaha EA omezit nebo dokonce znemožnit prodeje her v bazaru tím, že omezí počet instalací je v přímém rozporu s tím, jak je vlastnictví věci chápáno v našem právu. tj. TÍM, ŽE HRU KOUPÍŠ SE STÁVÁŠ JEJÍM MAJITELEM A JAKO MAJITEL MÁŠ PRÁVO TUTO VĚC ZNOVU PRODAT. Je to stejné jako s knihami (antikvariát) nebo s autem, Knihu či auto ti taky nikdo nebrání prodat.

0/0
24.9.2008 11:28

scv

Re: Re: Re: chabá výmluva

To ano ale myslel jako program samotný (obsah) a ten nemá právo hráč měnit tedy ani instalovat program ktery meni jeho chvani včetně ochran.Hru jako samotnou placku cedecko account tu můžeš prodat komu chceš.

0/0
24.9.2008 12:03

scv

Re: Re: Re: chabá výmluva

To ano ale myslel jako program samotný (obsah) a ten nemá právo hráč

měnit tedy ani instalovat program ktery meni jeho chovani včetně

progamů odtranujici ochrany.Hru jako samotnou placku cedecko account tu můžeš prodat komu

chceš.

0/0
24.9.2008 12:06

pepak

Re: chabá výmluva

To, co je a není nelegální určuje zákon. Možná by nebylo od věci si ten zákon aspoň přečíst. Vám konkrétně bych doporučoval paragraf 43 odstavce 1 a 3.

Další diskutující, jako např. pan Santa, by se mohli zamyslet nad tím, že primárním účelem licenční smlouvy (ať už Microsoftí EULA, jakékoliv jiné EULA nebo jakkoliv jinak pojmenované licenční smlouvy, třeba GPL) není uživateli něco zakazovat - to dělá už zákon sám o sobě celkem dostatečně. Primárním účelem smlouvy je vůbec povolit uživateli, aby software mohl používat (protože to standardně uživatel nemůže). Takže argumentace tím, že je EULA v nesrozumitelném jazyku, že je nesrozumitelná, jednostranná nebo cokoliv jiného, je blbost - neprokazujete, že se omezeními danými ve smlouvě nemusíte řídit, ale to, že smlouva neplatí a tudíž software používáte neoprávněně, tedy nelegálně...

0/0
24.9.2008 14:04

Santa

Re: Re: chabá výmluva

Nejsem právník, takže k chybám samo mohlo v mém příspěvku dojít. S tou eulou (fuj, to vypadá divně) je to taky na pendrek. Se zákony to taky není tak jednoduché - dá se říct, že co právník, to názor :-). To jak píšete o tom povolení vůbec softík používat mi není moc jasné. Měl jsem za to, že v rámci zvyku, když on to dvd s hrou prodává, tak automaticky souhlasí s tím, abych já tu hru použil učelem za jakým si hru kupuju. Tj nainstaloval a hrál.  Ono je to stejně celé krapet off-topic k tomuto článku. Tam šlo hlavně o ochrany jako takové a já mám názor, že jakákoli ochrana je zbytečná a kontraproduktivní. Obtěžuje pouze ty, co si hru koupí, nikoli piráty a hra se stejně dostane na torrenty - ochrana neochrana :-(

0/0
24.9.2008 14:49

victory

hail to king

Jen kvuli tomuhle pristupu bych si tu hru koupil, zrusi ochranu, pridaji maly datadisk zadarmo, proste skvely pristup, ktery se stavi do kontrastu s trapnou EA a jeji demenci.. Uz se tesim, az si zase budou stezovat, ze za to muze warez!haha

0/0
23.9.2008 18:27

Ojta

Piráti

Ještě aby si hry každej kupoval když Pirátské DVD je zdarma a ještě k tomu lepší. Nemusíte mít CD v mechanice,instalovat si to můžete kolikrát chcete atd.

0/0
23.9.2008 16:23

mayhem87

Re: Piráti

a nemusíš ani chodit do krámu :D

0/0
23.9.2008 16:52

Petr

Slava zlodejum!

To jsou vzdycky diskuze u clanku tohoto typu :-©.

Ja myslim, ze nejlepsi by bylo, kdyby firmy vyrabejici hry se na to vyprdli a umasteni komunisticti zlodejici by aspon meli vic casu na uceni nebo na holky.

0/0
23.9.2008 14:40

Pete

Re: Slava zlodejum!

Opravdu jsem nečekal, že i sem někdo zavleče politiku. Komunisti vás asi straší i ze spaní. Zábavná je představa komunisty, co si stahuje z netu nejnovější verze cracků zvlášť, když se jedná hlavně o důchodce :-) Každý ví, že nejvíce se hry kopírují mezi puberťákama (a kdo to v tom věku nedělal?)

0/0
23.9.2008 15:35

Petr

Re: Re: Slava zlodejum!

Byla to zkratkovita formulace, ale ma svoje opodstatneni. To neni jako kdyz nekdo pise do diskuze, ze za vsechno zlo muze ODS nebo CSSD, tady jde o neco jineho.

Chtel jsem tim rict, ze myslenky, postoje a motivy, ktere umoznily rozsireni komunismu v minulosti a cini ho pro mnohe atraktivnim i dneska, jsou mezi kopirovaci stale zive. Tj. zavist (studia si vydelavaji nekrestanske penize) a s nim souvisejici rovnostarstvi, neucta k pravum druheho a chybne predstavy o pravech svych, neschopnost ovladnout touhu po okamzitem uspokojeni svych potreba atd. Nedelal bych treba tragedii z toho, ze si nekdo obcas okopiruje hru, ale zduvodneni, kterymi kopirovaci a jejich zastanci v diskuzich a clancich toto konani ospravedlnuji, jsou jak vystrizena z marxisticko-leninskych del.

0/0
23.9.2008 16:12

Farflame

Re: Re: Re: Slava zlodejum!

No, jsme off topic, ale malá poznámka. Závist je apolitická, ta bude vždycky. To "okamžité uspokojení svých potřeb" ale asi nebude mít s komunismem nic společného. To je spíš dnešní moderní zaklínadlo - naprostá "svoboda" aneb egoismus jedince nade vše. :-)

0/0
23.9.2008 17:59

Petr

Re: Re: Re: Re: Slava zlodejum!

Apolitická je, ale zároveň platí, že právě závist hodně pomohla tomu, co se tu např. dělo v 50. letech, je jedním z pilířů propagace a nastolování "komunismu". A s tím okamžitým uspokojováním potřeb máš pravdu, nicméně základní heslo komunismu bylo "... každému podle jeho potřeb".

0/0
25.9.2008 10:45

hakan

Re: Re: Re: Slava zlodejum!

souhlasim s tebou, za vsechno muzou ZIDI :-©

0/0
23.9.2008 18:12

Honza

heh

no já to neřešim... pokud má hra brutální ochranu - cože je pro mě omezenej počet instalací tak si jí holt ukradnu. I když po žádný takový sem ejště nezatoužil :-)

Ale envidim důvod tady dělatz nějaký tažení proti ochranám - at rozhodne ruka trhu. Když si to lidi nebudou kupovat tak se na to vykašlou.

Jinak jsem si hry začal kupovat poměrně nedávno. Víc vydělávam a tolik nehraju už, takže si pak člověk hru líp vychutná. STarforce mi nikdy nevadila a stejně věřim že pak zanedlouho ty hnusný buzerující ochrany zrušej nějakym patchem. Takže je to všechno jen výmluva.

0/0
23.9.2008 13:01

TT

hnus

odstranili „zastaralou“ ochranu, která zpomalovala chod hry! TAk to je poprve co nekdo verejne priznal ze "ochrany" (ja tomu rikam omezeni!) zpomaluji pocitac. Ono je to vicemene jasne vetsina ochran ktere s originalni hrou nainstalujete se spousti ihned po zapnuti pocitace...

0/0
23.9.2008 9:26

volca

Jen tak dal

Doufam ze uspech Zaklinace ukaze ostatnim vydavatelum hloupost jejich snahy o zjednodusovani. Bioshock s jeho pristupem pul hry je kurz, volnost jen na oko, ach jo, budiz prikladem toho kam se muze zvrtnout snaha o maximalizaci zisku. Yahtzee s jeho kritikou Zaklinace necht si vylize otvor, kvalitni RPG je dnes bohuzel spise vyjimkou.

Kvalitni obsah, napad, dnes nahrazuje rozhazovani penez pred uvedenim na trh, vytvareni efektu zvaneho hype, dlouhodobe se necha nachytat jen parta hlupaku. S narustajicimi investicemi roste strach ze selhani, proslapavani jiz zajetych cesticek, tvurci atmosferu nahrazuje ekonomicky pohled na rizika. Opakuje se tak situace z rise filmove produkce. DRM je proto spolecnou snahou filmoveho, hudebniho i herniho prumyslu. Zkostnatelou masinerii proto snadno predbehnou studia z vychodu s odvahou, neotrelym pojetim a nizsimi naklady.

Tak, a je to venku :)

0/0
23.9.2008 8:43

Morril

Re: Jen tak dal

Tak to je jen vec nazoru, treba ja povazuju Bioshock za vybornou hru a

naopak Zaklinac mi prijde jako nudne a nevyrazne RPG...ale jak rikam,

je to jen vec nazoru.

S tou druhou casti nezbyva nez souhlasit.

0/0
23.9.2008 13:43

volca

Re: Re: Jen tak dal

Pravda pravda. Bioshock ale mohl byt o mnoho zajimavejsi, kdyby nepodlehl snaze o zjednoduseni. Vysledkem je zabavna hra ktera narazi na umely strop, a mohla jit mnohem dal. Ze by to irrational, v cele s Kenem Levine, dokazal, nam ukazuje System Shock 2, ktery bohuzel jako financni propadak taktez ukazuje ze ne kazdy sdili muj vkus :)

0/0
23.9.2008 15:07

Sesijama

piráti

pořád nechápu proč se ve většině článků tak vehementně zastává pirátů. Vždyť ty lidi kradou a pak se na úkor jiných obohacují!!! Jsou to obyčejní zloději!!!

0/0
23.9.2008 7:50

matty

Re: piráti

Souhlas, pořádná ochrana je nutná. Starforce na ně!!! ;-D;-D;-D

0/0
23.9.2008 10:47

I_L

Re: Re: piráti

StarForce je shit kterej prekonas behem 5 vterin...

0/0
23.9.2008 10:56

uzivatel

Re: Re: Re: piráti

oravdu? ja ze to soudruhum piratum vzdy nejakou dobu trvalo :-)

0/0
23.9.2008 11:13

filip

Re: Re: piráti

Nepovažuju se za piráta, když si stahnu mp3, film nebo hru. Řádně platim autorské poplatky za HDD, DVD,flashdisky, vypalovačky a telefon (jen proto, že má foták a pamět a nedej bůh abych náhodou si něco vyfotil). Za to všechno platim nemalé peníze, takže stahovat a stahovat. Mám to předplacený

0/0
23.9.2008 12:56

Petr

Re: Re: Re: piráti

No, pravda je takova, ze nejen ze jsi priat (zlodej), jses navic spatne informovanej, kulantne receno. Poplatky z medii se neplateji za to, ze si muzes cokoliv odkudkoliv stahnout. Zkus si to nastudovat, to co pises je hloupost.

0/0
23.9.2008 14:37

SmartK8

Re: Re: Re: Re: piráti

A za co se tedy platí ?

0/0
23.9.2008 16:47

SmartK8

Re: Re: Re: Re: piráti

A za co se tedy ty příspěvky platí ? ;-D

0/0
23.9.2008 16:48

OSA

Re: Re: Re: Re: Re: piráti

pokud si koupis prazdne pametove medium, tak bys na nej mohl ulozit piratsky obsah, takze uz koupenim neceho takoveho jsi podle nich potencionalni zlodej

0/0
23.9.2008 16:55

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: piráti

Pokud se nepletu, tak je to za kopie pořízené v souladu s autorským zákonem (viz §25). Není to poplatek za pirátské kopie (např. z TV), jen za legální. A netýká se to SW. Pokud se pletu, tak budu rád, když mě někdo opraví. (Chci říct, že se vůbec se těchto poplatků nezastávám, mně se taky nelíbí)

0/0
23.9.2008 17:41

filip

Re: Re: Re: Re: Re: Re: piráti

No ale prostě když si vypálim fotky nebo video z dovolený tak jako nechápu proč musim platit za jedno DVD 1Kč. Fakt tomu nerozumim. Je to jakejsi autorskej poplatek. Mám doklad o jeho zaplacení. Je to padlý na hlavu. Zachvíli budou poplaty za to že člověk má oči a uši a když uvidíš nějakýho umělce tak bud zaplatíš nebo seš pirát. Jako fakt za domáví DVD dát 1Kč nějakýmu "umělcovi" to je fakt hloupý. Takže až budou chtít za ty "umělecký díla" ceny poplatný kvalitě tak si to klidně koupim ale myslim že něco typu Vondráčkový a podobnýho spolu nestojí snad ani za tu korunu.

0/0
23.9.2008 19:18

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: piráti

>No ale prostě když si vypálim fotky nebo video z dovolený tak jako nechápu proč musim platit za jedno DVD 1Kč.

To já nechápu taky, v tom nejsme ve sporu.

0/0
25.9.2008 10:46

hans

Re: piráti

Co to meles, kdo se obohacuje ? tim ze hodi torent na net ,tak z toho asi moc nema, premyslej nez neco placnes, mimochodem pochybuji, ze jsi tak cisty a nikdy si nic z netu nestahl ...  

0/0
23.9.2008 10:57

Crowley

Re: piráti

Opravdu mám rád takový kecy ty máš v complu vše legální? To ti tak žeru!!! Mrkni se na svůj HDD a vsadím se že tam najdeš mraky nelegálních mp3 a určitě aspoň jeden film o software ani nemluvím!!

0/0
23.9.2008 11:21







Najdete na iDNES.cz