Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Násilné hry prý zvyšují agresivitu dětí

Ve výzkumu vlivu počítačových her na mládež je to s předpovídáním počasí. Nikdo pořádně nic neví, ale stále přichází protichůdná tvrzení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nallthaniell

USA, Japonsko

Nevim, jestli se ta studie da brat vazne. Mozna, kdyby to zkusili udelat v Evrope, vyslo by jim to zase jinak. USA, kde vic nez polovina lidi vlastni zbran, a vetsina populace zije v permanentnim strachu z neceho, neni zrovna dobrej priklad neagresivni populace. A to Japonsko, taky neni uplne nejlepsi trefa. Myslim, ze tam pomerne velky procento mladeze trpy nejakou tou depresi.

  Jakakoliv studie na tohle tema, celkem urcite nikdy nebude stoprocentni, protoze zalezi na velkym mnozstvy faktoru, ktery vysledky ovlivni.

0/0
5.11.2008 11:13

batman3d

Re: USA, Japonsko

jojo, kdyby nebyli tak blbi a nepovolovali v ustave, ze kazdy muze drzet tbran, tak by meli o 90% problemu min.....

0/0
5.11.2008 15:09

Earl

Re: Re: USA, Japonsko

velice jednorozměrný pohled na věc

0/0
5.11.2008 17:49

Nallthaniell

Re: Re: Re: USA, Japonsko

Pokud mas nazor, je vzdycky jednorozmernej. Pokud nazor nemas a nahlizis na vec svrchu, muzes mit tech rozmeru vic. Kazdopadne, pokud ti neco vadi, pokus se to konstruktivne vyvratit.

0/0
5.11.2008 17:54

Prokop

jaky je v tom spor?

Proc neokomu (napr. autorovi clanku) prijde divne kdyz jednou vyjde studie ze hry povzbuzuji rozvoj mentalnich schopnosti nebo reflexu nebo brani degeneraci a to ze podporuji agresivitu? To jsou prece dve rozdilne veci. Dalo by se skoro lepe argumentovat ze rozvoj mentalnich schopnosti a argesivita jdou ruku v ruce nez naopak. Tak at si rodice vyberou jestli inteligentni zabijaky nebo hloupe beranky ;-D

0/0
4.11.2008 22:41

Dhatz

priste

priste bude: nasilne hry zvysily podil Obamovi.

0/0
4.11.2008 21:33

EchO

Echo budoucnosti

Priste to bude: " Nasilne hry zvysuji sanci neplodnosti spermii."

0/0
4.11.2008 20:54

šoumenvodnoutbuku

A co jsme to vlastně zjistili?

A co když to je naopak? Co když si agresivní děti záměrně vybírají agresivní hry, aby se vyřádily ve virtuálním světě? Tato studie pouze zjistila, že agresivnější děti hrají více agresivních her. Ale stejně korelace zvyšené populace čápů s vyšší porodností neznamená, že by děti nosil čáp. I zde je otázkou, co jsme vlastně zjistili...;-O

0/0
4.11.2008 20:35

Parmen

Re: A co jsme to vlastně zjistili?

A co je to vlastne ta korelace pane soumene? :D No idkyz se snazis fylozofovat mas v podstate pravdu, ikdyz bych lhal ze ve me deset let hrani akcnich her neco nezanechaly, to by tvrdil malokdo. Nevim jestli je to z toho ale neustale me to tahne do sluzby v Iraku, a dovedu si predstavit co by z toho udelali vedci! :-/

0/0
4.11.2008 20:57

Johnyz

Re: Re: A co jsme to vlastně zjistili?

no tak ve MNĚ dva roky CS:S zanechaly maximalne ze kdyz neco zahodim tak mi nekdy ujede "Fire in the Hole!"  ale to jenom pred kamaradamma, pred rodicema bych to nerekl.

0/0
4.11.2008 21:05

Johnyz

Re: Re: Re: A co jsme to vlastně zjistili?

a málem bych zapomněl - trochu offtopic ale... GMod mi zlepšil průměrnou známku z Fyziky....

0/0
4.11.2008 21:11

šoumenvodnoutbuku

Re: Re: A co jsme to vlastně zjistili?

česky bychom to mohli přeložit jako "souběh". Představte si graf, který má nějakou křivku. Do tohoto samého grafu přidáte další vrstvu, která z různých příčin běží podobným směrem, či kopíruje vývoj té první křivky. Tož.. tak nějak. Také nejsem statistik, ale o tzv. "falšené korelaci" nám svého času říkali na škole, neboť je to důležité i na humanitních oborech.

0/0
4.11.2008 21:10

šoumenvodnoutbuku

Re: Re: A co jsme to vlastně zjistili?

Někdy máte korelace, které jsou již potvrzené, např. že nárůst počtu kuřáků souvisí zcela správně s nárůstem počtu nemocných rakovinou plic. Ale někdy máte dvě hodnoty, které spolu jen zdánlivě souvisejí, ačkoliv nemají žádné vazby a zpravidla za jejich souběh může nějaká hodnota třetí, příp. je to důsledek špatně zvolené metody.

0/0
4.11.2008 21:13

junior1099

Re: Re: Re: A co jsme to vlastně zjistili?

Myslím že to nás na škole učily jako ,,přímou/nepřímouúměru,, ne? :) 

Nebo jsem uplně mimo a nerozumím co to píšeš ;-D

0/0
5.11.2008 3:38

john02

Re: Re: Re: Re: A co jsme to vlastně zjistili?

rekl bych ze jsi trochu mimo:-)

0/0
5.11.2008 16:58

ppp

rodicia

Mas pravdu mnoho rodicov neve co ich deti hraju alebo pozeraju v TV ked si deti hry palia namiesto toho aby im ich rodicia kupili nech sa potom nestazuju

0/0
4.11.2008 20:23

john02

Re: rodicia

nebo taky vi ale neresi to

0/0
5.11.2008 16:59

chlebik

aaach joooo

To je pořád tohle a pak zase tamto....

Myslím si (a už to tady i padlo), že když hru zkrátka nehraje nějaký blb s IQ houpacího koně, tak není problém

0/0
4.11.2008 19:59

JeDi

:D

Mají recht, dneska sem se porval se sousedem. ;-D Může za to CSko. Akorát teda už nejsem mládežník, tak nevím jestli jim pasuju do studie.

0/0
4.11.2008 19:26

Parmen

''Vedci''

Ti panove v bilejch hadrech by se meli zaobirat vecma ktery pomuzou lidstvu, zabrani sireni nejake nemoci atd a ne stourat se v takovejhle srackach, stejne to nikoho nezajima, snad si nemysli ze kuli tomu ted deti prestanou hrat Tekkena? Rikaj si vedci pac si dokazou predstavit x x 1,5y na entou v vesmiru pri velkym tresku na ixtou ale v normalnim zivote neumi ani nakoupit chleba!

0/0
4.11.2008 19:24

Hnidopich

Re: ''Vedci''

Pozor, jsou vedci a "vedci". Ti prvni se zaobiraji prave tim, co zminujes. U nich by me neschopnost nakoupit ani nevadila... :-)

0/0
4.11.2008 19:29

marc

agrese

No tak ja jsem nejvic agresivni kdyz prohravam ve fotbale;-D

0/0
4.11.2008 18:44

Ojta

!!!

Všchny kdo tyhle studie dělj bych povraždil;-€;-€;-€;-€;-€

0/0
4.11.2008 17:13

Farflame

Re: !!!

Aha, takže ne že hry zvyšují agresivitu, ale ty studie to způsobují :-)

0/0
4.11.2008 17:50

Hnidopich

Re: Re: !!!

:-)R^

0/0
4.11.2008 19:26

Im

Hmm

periodicky se tu objevuji clanky o tom jak to ty deti a hry maji spatny.Porad dokola.A porad dokola se tu vedou o tom diskuze..ze vas to bavi..

0/0
4.11.2008 17:02

syki

Re: Hmm

jen nám sem přijď říct jaký sme slepý hovada a přidej se k nám...

0/0
4.11.2008 17:05

Syki

........

V americe se zase strílelo ve škole a někdo hbitě vytáhl z podstolu ještě teplej výzkum....oni hráče nařknou z agresivity-hráči je vyfuckují-povinná dávka morálky byla rozšířena do světa-rovnováha nastolena.....pořád dokola jak cyklus ročních dob...přijde mi to už bezzubý,příslušný orgány to dělaj tak automaticky že to nemá žádnej účinek...

0/0
4.11.2008 16:48

Netron18

OMG

at už dou s tím do prdele, a taky by mne zajímalo proč nikdy nedělají výzkum v Evropě

0/0
4.11.2008 16:33

Sawer

Pri nebo po

Pri hrani nasilnych her nebo po hrani nasilnych her. Rozdil je docela podstatnej.

0/0
4.11.2008 16:26

Heolin

Vesničtí balíci

Mnohem agresivnější, než pařani, jsou děti vyrůstající na vesnici neznajíce počítač. Bydlim mimo město, tak bych vám mohl povídat.;-)

0/0
4.11.2008 15:42

Chuck Norris

Re: Vesničtí balíci

To je pravda

0/0
4.11.2008 16:07

Re: Vesničtí balíci

Tak povídejte pane bezchybný, ať víme, jak to vy ve městě vychováváte k dokonalosti lidské rasy.

0/0
4.11.2008 18:57

Hnidopich

Re: Re: Vesničtí balíci

Aaaa. Zakejhala... :-):-):-)

0/0
4.11.2008 19:26

LS

Násilné hry prý zvyšují agresivitu dětí

 Blbé hry prý zvyšují blbost hráčů ;-)

0/0
4.11.2008 15:20

LeteczMadridu

Mature

Hele, ale na druhou stranu třeba existují torrenty, když dítěti zakážou nejakou násilnickou hru... Ale jinak ve směs souhlasím s vámi všemi (všude je kousek pravdy...);-);-);-);-)

0/0
4.11.2008 15:12

Syki

....

ale vůbec ne,článek má pravdu....5x sem dohrál Gears of war a každej pátek si pilou rozřežu bezdomovce....aaaarrrgghhhhh;-€!!

0/0
4.11.2008 15:05

Stacox

nejsem angresivni

Hry hraju uz od svych 5 let (je mi 18). Hral jsem snad vsechny zanry, vyrustal jsem na Doomovi a Duke Nukemovi, coz bych rekl, ze byli dost nasilnicke hry... Ale nikdo by me neoznacil za agresivniho... dokonce se vselijakym potyckam, bitkam a proste vseobecne nasili radsi vyhybam... studie hadr....

0/0
4.11.2008 14:59

Springer

Re: nejsem angresivni

to je jasny, Duke se taky nepral.. to bylo vzdycky akorat: Come, get some... ;-D

0/0
4.11.2008 15:27

Walis

Normalni clovek

Bohužel - dětem se hra občas prolina do reality. A pokud jejich výchova spočívá v tom, že je rodiče nechají sedět celý odpoledne u kompu místo aby se o ně zajímali, neni se co divit...

A opačný příklad z ČR (nejsem rasista): jisté místně příslušné etnikum pobíhá celý den po ulici, o PC ví akorát za kolik se dá prodat a učí se násilí a kriminalitě přímo v reálu...

Takže jako vždy se hledá transparentní viník. Jednou to budou hry, podruhe televize, pak třeba výrobci alkoholu. Ale na miliony rodičů, kteří jsou za výchovu svých ratolestí odpovědní, nikdo neukáže...

(BTW: Taky sem občas myslel na to, za kterým rohem v metru se schovat, kde se dá dobře kempit (CS) nebo jakou flasku vypit abych byl neviditenly (Oblivion)...;-)

0/0
4.11.2008 14:54

Springer

jakou flasku?

Jestli chces bejt neviditelnej, kopni tam direkt Absinth.. ti rikam ze te lidi budou prekracovat na chodniku,jako bys byl invis.. ;-)

0/0
4.11.2008 15:27

john02

Re: Normalni clovek

Jak pises, taky se obcas prostihnu u toho jak premyslim "za kterym rohem se schovat". Do 18 mi par let chybi, nasilne hry hraju nekdy od 11ti ale vyjit si na ulici s brokovnici nebo ukopat spoluzaka by me vazne nenapadlo :-D

Btw to "Stále přichází protichůdná tvrzení" bych ani netvrdil, ony tvrzeni vychazi pokazde z jine testovane hry (takove Sims tezko k nasili povede) ale jinak jak rikate, "zblbnout" z her muze leda nekdo, kdo to uz tak nema v hlave vporadku...

Achjo, proc se tohle musi resit porad kolem dokola...

0/0
4.11.2008 15:55

Chuck Norris

...

Já bych řek že je pravda obojí. Sice zvyšujou u dětí agresivitu ale zároveň podporujou rozvoj mozku.

0/0
4.11.2008 14:48

Springer

Re: ...

tak tak.. podporuji rozvoj mozku ohledne destrukce okolí.. levelujme dál... :-)

0/0
4.11.2008 15:25

Springer

deti a virtualni krev

Me to prijde docela logicke, ze male dite co uvidi svyma detskyma ocima napriklad GTA muze ve skolce zacit prodavat misto moduritovejch svestek poradnej crack, misto jupika si umicha molotov a misto dudlika se ozbroji poradnou devitkou bo AKckem.. a ze se to pani ucitelce nelibi? tak at to pominute dite necha dal hazet spoluzaky z oken, vzdyt se to da loudnout.. ;-) Ne vazne,kde je 18+,to by deti hrat nemeli..stejne jako my sme nechodili do kin na nepristupne filmy.. ;-D

0/0
4.11.2008 14:26

dejw

!

Hlavne ze nasilný filmy, co jsou odpoledne v TV nikdo neřeší...

0/0
4.11.2008 14:23

Lamps

Rodiče..

To zálěží čístě na rodičích. A že to neuhlídají, to je úplná hloupost. A jak indoorek říká, na hrách je jasně napsán DOPORUČENÝ věk. Zda dítě bude moci hru hrát nebo ne, o tom rozhodnou jeho rodiče.

0/0
4.11.2008 14:19

indoorek

To je furt dokolečka, dokola...

Tohle platí tak možná pro mentálně zaostaly děcka. Navíc co mají co hrát násilny hry děcka od 9 do 18 let? Pokud vím, tak sou to věštinou hry 18+. Takže s těma studiema děte do(Y). Normálního člověka snad ani nenapadne přenýst cokoli z násilné hry do reality.Rv

0/0
4.11.2008 14:13







Najdete na iDNES.cz