Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hry z druhé ruky - metla vydavatelů?

Bazarový prodej her roste - jaké jsou výhody, nevýhody, proč vydavatelské domy nadávají a jaké je řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zekinth

Více ochran!!!

Chce to více ochran a více omezení aby to pro piráta představovalo aspoň nějakou výzvu, hru to dodatečně ještě více prodražilo a poctivého člověka pokud možno ještě více znechutilo. Do bazaru jsem prodal minimum her. Teď se mi to bude hodit, protože zatím co se ti vykukové budou snažit prodávat svoje dobře ochráněné polotovary já budu mít pořád zábavy dost;-D

0/0
1.12.2008 17:19

Sartorius

Článek

Úplně zbytečný článek, který jenom potvrzuje, že jde pořád jenom o prachy a na kvalitu her se z vysoka kašle a jedná se už o nezajímavý prvek. A to, že vydavatelé jsou naštvaní kvůli bazarovému prodeji - tak to nemá cenu ani komentovat. Je to naproto k smíchu. Jsem rád, že vlastním PC a jsem rád, že je pirátství na takové úrovni, že si dnes mohu zahrat jakoukoliv hru bez toho aniž bych musel platit neunosné částky za komerční trháky, které dohrajete za dva večery. Jsem student. Na brigády nemám čas. A když si chci zahrát nějakou novou pecku tak jako nemám nárok jenom proto, že distributoři u nás jsou nehorázné s.v.i.n.e, které se snaží na tom vydělat co nejvíc?  Kdy naposledy vyšla nějaká hra, která by stála za koupi?? Nejsem žádny hráč ze starí školy, ale když si dnes přečtu recenzi na hru co dostane 70-80% a poté ji zkusim a zjistím, že mě to vůbec nebaví a příjde mi to nudné, ptám se, kde je chyba? 

0/0
30.11.2008 20:36

zekinth

Současné hry?

Myslím, že já osobně si nemusím naříkat na současný neutěšený stav. Mám doma za poslední zhruba čtyři roky nasbíraných dost her které už jsem si zahrál podruhé nebo potřetí. No a co? Tak si je zahraju počtvrté a po popáté.Těchto a jiných diskuzí se zůčastňuji spíše proto, že mně osobně obchodní strategie velkých vydavatelů her sere. Jako by hráč který si hru poctivě koupí byl zodpovědný za to, že někdo jiný ji ukradne. Pokud po mně distributor chce za hru 1200kč a ještě očekává, že budu řešit problémy s počtem instalací a podobně tak na mně v podstatě vynucuje pravidla se kterými nesouhlasím a je mým svatým právem se proti takovému postupu bránit ne tím, že si pořídím pirátskou kopii ale že prostě prohlásím: bez této hry se za těchto podmínek obejdu":-).

0/0
26.11.2008 19:25

gabor

DRM a EA

Je taky VELKA ZAHADA, proc se v recenzich na hry a ani na krabickach nepise o OMEZENICH ktere jsou spojeny s koupenim a instalovani her-produktu. Uz jen to je na žalobu, nebo se mýlím? - nevim co je napsano v EULA ale nejspis nic o DRM.. A taky vůbec neni jiste, zda podpora toho ci onoho produktu bude bez problemu i po par letech... napr. Hellgate London MP od EA ! Protoze ja si nektery titul rad zahraju i po par letech znova, nejsem holt tak zatizen na grafiku, ale spis na hratelnost, tudiz si prave jdu instalovat orig. Deus Ex ktery pobezi bez problemu i ted!!! na rozdil od DRM titulu.

0/0
26.11.2008 12:26

šoumenvodnoutbuku

Re: DRM a EA

A to zase není tak úplně od věci. Pokud by přítomnost DRM znamenala třeba nějakých pět, deset bodíků v ratingu dolů, možná by si distributoři dali příště bacha. Co vy na to Bonuswebe? Což takhle zahrnout kvalitu licenční politiky do hodnocení produktu? Ostatně, i to je věc, která se podílí na celkovém dojmu, ne?

0/0
26.11.2008 13:30

snoopy

Re: Re: DRM a EA

Souhlasím s šoumenvodnoutbuku to je fakt.Za to by mělo jít hodnocení dolů.Neumí si představit že když jsi půjdu hru zahrát po čtvrté a ono mi to nepůjde.Tak že peníze vyhozeny z okna.U těchto her by měla být i adekvátní cena k tomu to omezení.Rozhodně mi to přijde jako podraz na zákazníka a pak že se nemá kopčit.Jestli to tak půjde dál začnu taky kopčit,přece se nenechám legálně okrádat.;-O;-O;-O

0/0
28.11.2008 17:14

Plešoun

Re: Re: Re: DRM a EA

Jj. Přesně tak. Tomuhle už se nedá říkat jinak než zlodějna. U nechráněných titulů to nejde, i když to mnozí používají - když někdo vyrobí hru, má samozřejmě právo s ní, jakožto se svým majetkem nakládat jak chce - klidně prodávat kus za deset tisíc a pořád to z něj zloděje neudělá - "hrát nemusíš, pokud ti to za tu cenu nestojí, nikdo ti hru necpe."

Ale když prodávají produkt a uvádí na něj nepřesné údaje (například chybějící informace na krabici o počtu intalací, že to instaluje ad-aware nebo zablokuje WS třetích stran), tak to už je prasárna.

Fakt se divím že si to hráči nechávají líbit. Ať mi nikdo netvrdí že na tohle není (v žádný zemi) žádnej zákon co by tkaovej prodej zakazoval?

0/0
1.12.2008 18:10

Plešoun

Re: Re: Re: DRM a EA

Na to snad ani nejsou třeba hromadný žaloby. Jen pohledat podle jakýho zákona máš právo vrátit výrobek s klamavě uváděnými vlastnostmi? Když by hráči začali pravidelně provozovat taktiku - V pátek koupím hru, přes vejkend dohraju, v pondělí (hned příští pracovní den) jim ji jdu vrátit že jsem si kupoval něco jinýho než jsem dostal... tak by si to začali třeba časem rozmejšlet.

Fakt mi netvrďte že podle našich (navíc extrémně díravejch) zákonů nelze vrátit zboží, který má na krabičce nepravdivý požadavky ke spuštění (dočetl se někdo u Sims2 krabičky, že je nutno odinstalovat zakoupenej záhovoací SW?)

0/0
1.12.2008 18:14

gabor

pardon..

pardon - píše se diskuze viz muj predchozi vstup... :)))

Jo a doufam ze kazdy rozumny clovek bude DRM apod. BOJKOTOVAT. ja opravdu NEKOUPIM zadnou hru s DRM ktera me omezuje poctem instalaci + moznosti nasledneho prodeje dal. Jsem zvykly, pokud mi nejaky vyrobek nevyhovuje nebo nejsem s nim spokojen, ho prodat a MAM NA TO PRAVO!;-O

0/0
26.11.2008 12:18

Ursus

Re: pardon..

Plně souhlasím (i s tím předchozím).

A jen jedna poznámka - spisovně je diskuse i diskuze (je to dubleta).

0/0
26.11.2008 12:56

Earl

Re: Re: pardon..

jo, ale "dizkutovat" je špatně

0/0
27.11.2008 12:38

Gabor

Díky...

Díky za tento článek, ale je potřeba o tomhle tématu psát daleko více + donutit vydavatele aby tuto buzeraci zrušili a nebo dali info o DRM nebo jakákoli invazní ochraně už na krabici se hrou a to čitelně kolik instalací umožnuje apod.(tátové si pak rozmyslí jestli koupit hru za 1000+, nebo ne) a ne se toto dovídat na nějakých webech !!! Je drzost považovat někoho kdo KUPUJE hru za zloděje a jak tu bylo psáno, hromadná žaloba by byla to nejlepší co bych nenažraným vydavatelům přál ! - Rád se k takové věci připojím ! Podobně se dizkutovalo na cz EA webu o DRM ve Dead Space, Crysis WH, Mirror Edge... A také pro DRM nekoupím ten Dead Space i když si ho chci moc zahrát. Bioshock mám jen proto že vyšel revoke tool...Každopádně si myslím, pokud budou lidem říkat jak kradou a jsou to potencionální zloději - VELMI snadno se jimi můžeme stát !(Y)

0/0
26.11.2008 12:12

šoumenvodnoutbuku

Chce to e-SOSku

Mělo by se tlačit na ty naše politiky a na EU aby prosadili ochranu práv spotřebitele elektronického obsahu. Něco jako sdružení ochrany spotřebitelů pro zákazníky licencovaného obsahu, by tu fakt bodlo.[>-]

0/0
26.11.2008 10:22

zekinth

Nákup her

Pokud jde o nákup počítačových her už půl roku uplatňuji nový přístup k této akci a vždycky si pro sebe říkám: "přesvěčte mně, že tu vaši slátaninu opravdu potřebuju. Že bez ní nemůžu být". Je pravdou, že za poslední půlrok jsem koupil jen dvě hry. Nemůžu se zbavit myšlenky,že by vše mělo být naopak a ne vydavatelé ale zákazník by si měl klást podmínky. Prozatím je kolem sice spousta křiku ale všechno funguje jako na drátkách. Hry se vydávají a prodávají. Kdyby tomu bylo jinak, to bychom teprve zaznamenali řev manažerů vydavatelských firem, že nemají na svoje platy. A k tomu bychom měli směřovat a prostě prohlásit: "buďto tuto hru dostanu v požadované kvalitě, za rozumnou cenu a s možností si ji zahrát kdy budu chtít já a ne kdy budete chtít vy a nebo ji prostě nechám obchodníkovi ležet v regále a pokud bude takových jako já víc tak on už si dá příště pozor co kupuje";-D.

0/0
25.11.2008 21:00

Santa

Re: Nákup her

Tak praxe nekupování her by dozajista byla dobrá, ale obávám se, že spíše než vydavatele by poškodila vývojáře - ten vydá dobrou hru, vydavatel do ní prdne ochranu - lidi to nekoupí - vydavatel zatrhne případné pokračování. Smůlu má hráč i vývojář. Hráč nemá co hrát, vývojář možná zbankrotuje. Vydavatel je v poho, bo má hafo peněz z her pro masy a náročnější (nekonzumní) hráč se sejde na zamrzlém rybníku s vývojářem, kde se můžou klouzat. Co mám dělat, když Dragon Age bude mít na 99 % nějakou problematickou ochranu a něco ve stylu 3x a dost? Tuto hru prostě budu "muset" koupit a dát část svých peněz otesánkovi EA i když nesouhlasím s jeho politikou prodeje. A pirátit to nebudu, bo část peněz jde i do BioWare. A teď babo raď: stát si tvrdě za svým a nekoupit, čímž se ochudím o hru, která se pravděpodobně vyrovná BG nebo hru koupit a přistoupit tak na smlouvu s ďáblem v podobě EA?

0/0
25.11.2008 22:18

Pcckar

Re: Re: Nákup her

Koupit z bazaru[>-], prdnout k tomu crack a zmacknout tlacitko donate na strankach vyvojaru! R^

0/0
25.11.2008 22:45

chiCo

Re: Re: Re: Nákup her

tady nekdo asi nezije v CR :)

0/0
26.11.2008 6:57

Plešoun

Re: Re: Nákup her

Narážíš asi na ten nejzásadnější problém. Snadno se vykřikuje "Bojkotujte". Ale kvalitních her vychází málo a když tu ochranu mají člověk těžko odolá. Hrát omezeně nebo nehrát vůbec?

Osobně jedno řešení mám, ale nerad bych vyvolal jiný flame. Konzole. DMR byl právě jedním ze zásadních důvodů proč jsem se pro ni rozhodnul, protože už jsem měl plný zuby omezení u PC her - nemluvěo bugách typu "U Oblivionu odinstalujte ten a ten kodek ať to nepadá.". Konzolová verze se neověřuje po netu a vím že i když umře vydavatel, tak ji spustím kdykoliv. Takže u těchto různejch Bioshocků, Mass Efectů, Mirrors Edge to řeším konzolovou verzí, zahraju si a DMR edice zůstane ležet v regále.

Pokud se nepletu, tka Dragon Age vyjde jak na Xbox360, tak PS3 - tak pokud tě točí DMR, zkus o tomhle řešení pouvažovat. PC se to nevyrovná, ale PC ti zůstane. A za 5000 to nabízí dost zábavy a pohodlí aby se to vyplatilo.

0/0
26.11.2008 14:14

Ursus

Re: Re: Re: Nákup her

Amen. Skvěle řečeno. Navíc i grafofilové si přijdou na své, když na konzoli připíchnou LCD přes HDMI.

0/0
26.11.2008 14:26

zekinth

Re: Re: Re: Nákup her

Já se nesnažím nic bojkotovat. Je každého osobním problémem do čeho peníze investuje a nakolik se třeba nechá zatlačit do kouta. Vždycky jsem byl toho názoru, že peníze za odvedenou práci by měl obdržet především vývojář, potom vydavatel, potom dlouho nic a nakonec obchodník. Nejde o to něco bojkotovat ale o to říct: "toto je pro mne dobré" nebo "toto už pro mne není dobré". Painkiller, Quake4, Far Cry, Penubra BP, Caesar4, Shade či Stalker jsou pro mne dobrými hrami. Skvěle fungují a mají plnou českou lokalizaci, takže bych se jich nerad vzdával. Naproti tomu například Hellgate London, Falout3, Massefekt či Alone in the dark jsou pro mne sázkou do pochybné loterie už jen tím, že mají omezený počet instalací. Já prostě nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit sponzorovat nějakého vydavatele. Jsem ochotný do určité míry sponzorovat vývojáře ale vydavatele a obchodníky za současných podmínek již nikoli.

0/0
26.11.2008 19:07

Plešoun

Re: Re: Re: Re: Nákup her

No a pokud šáhneš po konzolové verzi tak se tě problém "sázka do loterie tím, že máš omezený počet instalací" netýká. To jsem chtěl říct. I u těchto titulů existuje snadno dostupná alternativa.

Pokud jde o to, kam tečou peníze, je to na jinou dlouhou diskusi. Je třeba si uvědomit, že ve většině případů vydavatel sponzoruje vývoj hry. Takže vývojáři zaplacení jsou - dostávají svůj nadprůěrný měsíční plat, na stůl kvalitní HW a třeba motion capture nástroje, spoustu předraženýho licencovanýho SW, teplý kanceláře. A když hru nedokončí nebo bude propadák? Tak se jich to netkne. Vydavatel naopak třeba čtyři roky pouze tlačí miliony do vývoje a za celou dobu z toho nemá ani korunu. Nemluvě o risku že když se hra neprodá, tak to odnese on.

Skutečně ti připadá tolik nefér, že si potom z prodané krabice vezme vydavatel nejvíc a vývojářům hodí drobek jako bonus? Vdyť vývojáři si to od něj "půjčili" už dávno dopředu.

0/0
26.11.2008 20:37

Anita Mishra

Re: Re: Re: Re: Re: Nákup her

Naprostý nesmysl nebo tvá naivita. Vydavateli jde o prachy a chce jich co nejvíc. Rozhodně to není tak, že by šlo o nějakého donátora. Doslova se topí v pěnězích, informace zevnitř. Mají spíš problém jakou prasárnu ještě vymyslet, aby té hromady prachů bylo ještě více. Vývojáři jsou pro ně pracovníci, kteří za plat makají jak a co se jim řekne! Vývojáři jsou jejich podřízení, nejsou na stejné úrovni.

0/0
27.11.2008 10:23

Earl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nákup her

Ty jsi jelito.

0/0
27.11.2008 12:35

Plešoun

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nákup her

Však jak píšu hned o příspěvek níž - nechci z nich dělat žebráky, charitu nebo neziskové organizace. Jen poukazuju na to, že každej se rozčiluje pouze nad tím kolik jde vývojářům z prodané krabice. Ale nikdo nevidí kolik dostali zaplaceno ještě před vydáním (kolik pak tak může dostat průměrný programátor či grafik za čtyři roky práce - když to nebudeš brát podle českejch platů? Myslíš že dělají zadarmo?) Pokud hra používá motion capturing, kdo platí potřebnou techniku? Vývojář?

Prostě srovnáváš nesrovnatelný. vývojář je placenej od hodiny, o kancl, školení nebo techniku se mu postará a zafinancuje někdo jinej. A když půjde hra kde dnu, tak si prostě najde jinou práci a neprodělá ani korunu.

Vývojář to celý hradí, pokud půjde hra ke dnu, tak o všechny vložený prachy přišel. Tak se nediv že na konci chce podstatně víc.

Poud by byl vydavatel opravdu jen příživník, tak s ním nikdo neuzavře smlouvu. Proč by to dělal?

0/0
27.11.2008 18:11

Plešoun

Re: Re: Re: Re: Nákup her

Takže na tok peněz z prodané krabice nelze jednostraně nahlížet stylem "Dva dolary jdou vývojářům a dvacku si shrábne nenažranej vydavatel". Spíš jde o styl "Dva dolary jdou jako bonus vůvojářů a dvacku dávám vývojářům jiné připravované hry."

Ne že bych se chtěl vývojářů zastávat a tvrdil jak jsou svatí a žijí o chlebu a o vodě. Ale nemůžeš zisky počítat pouze z toho kam jdou peníze z hotové prodané krabice. Vývojáři jsou zaplaceni taky dobře, mnohem dřív a bez sebemenšího rizika ztráty.

0/0
26.11.2008 20:40

Venca

Vývojáři

Vývojáři už to s těmi ochranami začínají opravdu přehánět a omezují platícího zákazníka. Nejsem právník, ale myslim si, že kdyby proti nim někdo podal žalobu, že by mohl i uspět. Když se EA a spol. nelíbí jak se s jejich hrami zachází, tak ať skončí s vývojem a je klid, místo těch jejich věčných nářeků, chybět mi nebudou. :-/

0/0
25.11.2008 20:47

Starej Pařan

Kdo chce PCčkáře bít....

Ano-PCčkáře ! Tyhle ochrany buzerují a otravují jen uživatele osobních počítačů, nikoliv hráče konzolové. Osobně jsem to vyřešil nejjednodušším způsobem - hra která má ochranu 3x a dost (ono jde o nainstalování na tři různé konfigurace ale stejně...) mi nesmí do domu. Ano, nezahraji si tak Far Cry 2, Crysis Warhead a další hry na které jsem se těšil ale proč bych měl podporovat za své těžce vydřené peníze nenažrané vydavatele,kteří navíc neměří každému stejným metrem ale utiskují jen uživatele osobních počítačů, zatímco prodávání a kupování her z druhé ruky u  konzolí jim nevadí (ačkoliv konzolové hry jsou dražší nežli ty PCčkové). Dobře, páni nenažraní, když vy budete omezovat mé disponentská práva na moji kopii hry tak já si od vás nebudu hry kupovat. Jestlipak pak budete plakat že za všechno mohou piráti ? Ne, za tohle si můžete vy. Takže místo far cry 2  a warheadu jsem si koupil Fallout 3 a Call of Duty World at War které žádné takovéto ochrany nemají...

0/0
25.11.2008 19:22

já 1.

Re: Kdo chce PCčkáře bít....

jde o neomezený počet instalací na 3 až 5 různých počítačů (Crysis má 5), včetně současné instalace a hraní singleplayeru na všech 5 strojích. Jen pro úplnost

0/0
25.11.2008 19:42

Ursus

Re: Re: Kdo chce PCčkáře bít....

A tos vyčetl kde, ty chytrá hlavo? :)

0/0
25.11.2008 20:23

bukin

Re: Re: Re: Kdo chce PCčkáře bít....

přečti si podmínky (tj. smlouvu), pak si přečti podporu na EA a pak mudruj chytráku. Kromě toho, pokud by mělo dojít k vypnutí autorizačních serverů EA, vydá EA opravný patch, který zajistí, že žádná autorizace nebude třeba. Takže než začneš psát blbosti, zkus si o tom něco přečíst.

0/0
26.11.2008 13:11

Ursus

Re: Re: Re: Re: Kdo chce PCčkáře bít....

Neomezený počet instalací platí pouze v případě, že hra byla předtím odinstalována, chytráku. ;) Podporu EA číst nebudu, všechny věci kolem toho by měly být v licenčních podmínkách. To s tím opravným patchem - tomu věřit můžeme a nemusíme, že? Osobně bych EA zrovna moc nevěřil, že pokud by něco vypínali, patlali by se s patchi a podobně.

0/0
26.11.2008 13:23

zekinth

Re: Re: Kdo chce PCčkáře bít....

Crysis má taky tu opičárnu? No tak holt si nekoupím ani Crysis no...:-).

0/0
25.11.2008 20:35

Venca

Re: Re: Re: Kdo chce PCčkáře bít....

Jednička Crysis se naštěstí aktivovat nemusí, to svinstvo je až u Warheadu.

0/0
25.11.2008 21:13

Ursus

velké společnosti

S rostoucím majetkem roste chuť. To je pravidlo, které tady asi platí doslova. Herní společnosti nikdy v historii neměly tak velké zisky jako je tomu dnes a přesto se snaží své zisky (až neúměrně) navyšovat. Argumentují tím, že hra není placka, ale pouze nějaký software, tedy nehmatatelná věc. To ovšem platí o různých druzích zboží (hudba, film, defakto i kniha). Velké distribuční společnosti by si měly uvědomit, že produkty, které vydávají, jsou zboží jako každé jiné. Z toho také plyne možnost prodeje zboží další osobě v bazarech a podobně. Naopak omezování použití jejich produktu pomocí omezeného počtu instalací a podobně zavání omezováním zákazníka hraničícím s porušováním zákonů. Popravdě by mě zajímalo, kdyby z tohohle důvodu někdo společnosti žaloval (zejména v USA nebo u Evropského soudu), jak by to dopadlo. Můj osobní tip je, že by jednotlivec na tomto mohl za jistých okolností něco vydělat.

0/0
25.11.2008 18:26

Ursus

Re: velké společnosti

V případě exekutivy založené na precedenci (viz USA) by to pro distribuční společnosti mohlo mít tragické následky.

Bohužel dokud se hráčská komunita nechá společnostmi šikanovat a nechá si líbit podobné jednání, nemůžeme doufat ve zlepšení, naopak bude hůř.

0/0
25.11.2008 18:27

Já 1.

Re: velké společnosti

jde o neomezený počet instalací na 3 až 5 různých počítačů (Crysis má 5), včetně současné instalace a hraní singleplayeru na všech 5 strojích. Jen pro úplnost.

0/0
25.11.2008 19:42

Ursus

Re: Re: velké společnosti

Jde na neomezený počet instalací, pokud předtím proběhla odinstalace. Tedy pokud máš stejný stroj, ale krachly ti windowsy, jsi nahraný. To jen tak pro úplnost.

0/0
25.11.2008 20:20

bukin

Re: Re: Re: velké společnosti

každý trouba se před nucenou reinstalací chrání zálohováním, protože je to rychlejší a lepší.Aa jestli se nechráníš ty osobně, tak je ti i deset reinstalací na nic. Kromě toho, podpora (např. EA) ti bez problémů povolí další instalaci nad počet stanovený DRM. Tak o co jde? Proč se rozčiluješ nad něčím, co 99%  uživatelů nikdy nepotká?

0/0
26.11.2008 13:09

Ursus

Re: Re: Re: Re: velké společnosti

Ano, zálohovat můžeš, ale předpokládám, že nezálohuješ každý den a náhoda je blbec. Podpora (např. EA) ti může a nemusí vyhovět a sami se dušují, že budou vyhovovat žádostem o navýšení aktivačního limitu jen v menšině případů. A o co jde? Ani ne tak o to, že bych hru instaloval 10x za měsíc. Ale hlavně tady jde o princip. O to, že toto jednání je poškozující koncového (poctivého!) zákazníka. Je to omezování, které s největší pravděpodobností nemá moc velkou oporu v zákoně.

Navíc v domácnosti máme více počítačů. Jistě, lze namítnout, že produkt si kupuju já a ne můj bratr, ale popravdě, na film se taky nedívám sám v temné komoře, že?

0/0
26.11.2008 13:29

Venca

Re: velké společnosti

To je fakt, nadávají pořád jen velké firmy i když mají bůh ví jak velkej obrat.

0/0
25.11.2008 21:09

zekinth

Hry z druhé ruky - metla vydavatelů?

V takovéto situaci nelze dělat nic jiného než prostě pokrčit rameny a říct: "tak holt ta hra bude teprve až slevní na nějakou rozumnou cenu a pokud bude mít aktivaci přes internet tak holt nebude vůbec". Nejsou rozumné podmínky, nebude byznys;-D. Ono se vždycky najde něco dobrého k pařbě i kdyby to měl být místo Faloutu3 stařičký Spelcross:-).

0/0
25.11.2008 17:44

Parek

Re: Hry z druhé ruky - metla vydavatelů?

Co bych za to dal abych rozbehal spellcross...hned bych zahodil F3 do kouta, ale spell me uz neposloucha ani na notaku s xpckama :(

0/0
25.11.2008 18:08

zekinth

Re: Re: Hry z druhé ruky - metla vydavatelů?

A co takhle dosbox? Nainstaluješ a hraješ.

0/0
25.11.2008 20:32

anonym

Re: Re: Hry z druhé ruky - metla vydavatelů?

Stáhni si patch pod XP a normálně to funguje.

0/0
25.11.2008 23:32

Wes Parmalee

Re: Re: Re: Hry z druhé ruky - metla vydavatelů?

Přesně tak, na Spelcross existuje XP patch. Sem tam si ho i zahraju...

0/0
26.11.2008 10:58

MN

A co autobazary?

A co takhle zakázat autobazary a prodeje ojetých aut vůbec, abychom podpořili výrobce a prodejce nových aut?

0/0
25.11.2008 17:35

Ursus

Re: A co autobazary?

Jsou to autobazary, které mohou za celosvětovou finanční krizi. Na hranici s nimi! Jo, tak tohle je přesně ta filozofie prodejců software. ;-D

0/0
25.11.2008 18:17

hugo

a taky vydela STAT !!!

"Pokud si koupíte novou hru, vězte, že si vaše peníze rozdělí vývojáři

(nejmenší díl), vydavatel, distributor (často splývají) a obchodník." - a co stat? dyt to je petina ceny, co musime platit u novych veci....

0/0
25.11.2008 16:12

zkoumal

Zrušme i antikvariáty a veřejné knihovny

kniha je produkt velmi podobného charakteru jako počítačové hry. Proč se autoři,vydavatelé a obchodníci nebouří proti antikvariátům a veřejným knihovnám? Proč se knihy prodávají za (oproti hrám) směšnou cenu a z valné většiny jsou daleko víc obohacující než většina her.Proč není nutno ke knihám  dodávat opravné listy aby je bylo možno opravdu dočíst?Proč si knihu můžeme přečíst kolikrát chceme,bez omezení?

Navíc všechny firmy zabývající se vývojem a distribucí počítačových her vyrostly na hrách, které žádnou ochranu neměly ,byly prodávány za rozumný peníz,v okamžiku prodeje byly stoprocentně funkční a většinou byly i zábavné. Bohužel se zde opět projevila zásada , že peníze kazí charakter a negativně se to projevilo směrem k poctivému zákazníkovi.Což bude ve finále znamenat úpadek odvětví a nevydělá na něm vůbec nikdo.

0/0
25.11.2008 14:58

Tomkalhotka

Re: Zrušme i antikvariáty a veřejné knihovny

srovnavas hrusky s jabkama  nemuzes srovnavat neco na co sou pomalu nulove naklady 

kdyz uz neco tak srovnavej filmovej prumysl a herni a hudebni prumysl to si je podobne nejvice

0/0
25.11.2008 16:11







Najdete na iDNES.cz