Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studie: Konzole nevytlačí herní PC

Pohřbívat PC gaming je více než předčasné. Vyplývá to z nejnovější studie prodeje herního softwaru a hardwaru. Konzole prý PC gaming nevytlačí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PCman

PCman

jj jam am PC rad mam taky nejvykonejsi stroj kterej sej entatk nevidi jsem proste super gamer PC machiner!;-D;-D;-)

0/0
23.11.2008 13:49

Kimbo

PC a Konzole

Na PC se hraje líp než na konzolích ;-O;-D!

A hdy jsou levnější ;-O;-D!

0/0
20.11.2008 18:10

Kimbo

Re: PC a Konzole

oprava:Hry*

0/0
20.11.2008 18:10

Mc1305

nutnost HDTV

Vysoká cena HDTV, však si konzoli můžu zapojit do monitoru a je to:-)

0/0
20.11.2008 9:06

daneel

Proc studie

Každý se tu pře o detajlech nějaké studie. Mě však napadá proč tyto studie vůbec jsou? Proč je aliance na záchranu PC hraní? Proč teď? Konzole tu byly vždy. Teď však (až na MMO RPG hry) jsou zisky několikanásobně vyšší při prodeji her na konzole. A to je problém. Ne kolik her teď vychází, ale kolik vyvojářů bude za rok za dva chtít psát hru pro PC...

0/0
19.11.2008 14:09

Jumík

Re:

A v tom se právě pleteš, koukni na poslední zprávu EA pro investory, zisky z PC jsou větší než z Xbox 360 ,tak o čem tady prosímtě meleš ?? ;-)

0/0
19.11.2008 16:38

daneel

Re:

"Celkem bylo

roku 2007 v USA prodáno 267.8 milionů kusů her na všechny platformy,

přičemž konzole si ukrojily největší část se 153.9 miliony kusů,

handheldy obsadily se 77.5 miliony kusů druhé místo a na třetím se krčí

PC hry se 36.4 miliony prodaných kusů" Tolik citace z nejmenovaneho konkurecniho serveru. Jak je na tom EA pri prodeji PC vs XBOX360 opravdu nevim. Problem je, ze PC nestoji proti XBOXu, ale proti vsem konzolim (nebo aspon ho tak staveji jejich majitele).

0/0
19.11.2008 18:31

daneel

Re:

Hry na PC za rok 2007 v USA: 1. World Of Warcraft: Burning Crusade*, Vivendi (2.25m), 2. World Of Warcraft, Vivendi (914K), 3. The Sims Roční období, Electronic Arts (433K), 4. Call Of Duty 4: Modern Warfare*, Activision (383K), 5. Command & Conquer 3: Tiberium Wars*, Electronic Arts (343K), 6. Sim City 4 Deluxe, Electronic Arts (284K), 7. The Sims 2, Electronic Arts (281K), 8. The Sims 2, Šťastnou cestu Electronic Arts (271K), 9. Age Of Empires III, Microsoft (259K), 10. The Sims 2 Mazlíčci, Electronic Arts (236K)

A co na to konzole? 1. Halo 3 (Xbox 360) -- 4.82 m, 2. Wii Play w/ Remote (Wii) -- 4.12 m, 3. Call of Duty 4: Modern Warfare (Xbox 360) -- 3.04 m, 4. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS2) -- 2.72 m, 5. Super Mario Galaxy (Wii) -- 2.52 m, 6. Pokémon Diamond (DS) -- 2.48 m, 7. Madden NFL 08 (PS2) -- 1.90 m, 8. Guitar Hero II (PS2) -- 1.89 m, 9. Assassin's Creed (Xbox 360) -- 1.87 m, 10. Mario Party 8 (Wii) -- 1.82 m.

Uz jenom kdyz cestu ten XBOX360 :)

0/0
19.11.2008 18:54

Jumík

Re:

No přesně, blbý konzolisti se řídí jen nějakýma statistikam z USA pocházejících od organizace, která absolutně ignoruje online prodeje aneb slova Valve o tom, že jen Episode Two prodali na PC mnohem více přez Steam než kolik se prodalo Orange Boxu na obě konzole ;-) Demence chlapci ;-)

0/0
19.11.2008 20:09

Jumík

Re:

BTW: o tom jak demetní a oničem nevypovídající je cos napsal je fakt, že v roce 2007 se jenom v Rusku a na Ukrajině prodalo 750k kopií STALKERa ;-)

0/0
19.11.2008 20:12

daneel

Re:

Jestli mas lepsi srovnani treba pro evropsky trh, tak sem s nim. Jo, ja zapomnel. Nemas. Ale mohl bys aspon pripojit par dobrych nadavek smerem ke konzolistum. Myslim, ze se zbytecne krotis ve svych prispevkach. Je jasne, ze pokud nemas fakta, muzes vzdy pouzit nadavky. Bohuzel, i kdyz napises nekolikrat za sebou "blby konzolisti", prodeje her na PC to asi nezvedne. To ty ale netusis.

0/0
19.11.2008 21:43

Shodar87

Re:

Jumik je nesmirne hloupy pripad(skoro jako joe). Nedokaze uvazovat komplexneji.Vetsina vyvojaru zameruje PREDEVSIM na americky trh(nebo cinsky a japonsky, ale tam je problemu o dost vic) nebo tedy pasmo regionu 1. Tam jsou hry vydavany s casovym predstihem a s nizsi realnou cenou tudis s maximalni odezvou(proto jsou tyto prodeje brany jako standartni meritka). Pokud chces uspet na zapadu, prakticky musis vydat minimalne lokalizovanou verzi hry(az fatalni vetsina je stejne dabovana jen anglicky(americky to je jedno) plus nejake ty titulky).Protoze si v americe konzole udrzuji prednost(coz tupluji chlapci od MS a EA jak vime o konverzich). Diky obrovskemu hype a jednoduchosti konzole vedou nad PC. Proc je konzole uspesnejsi nez PC je az prilis komplexni na rozepisovani, ale osobne neverim, ze PC zmizi(ani to nejde) proste si PCckari pockaji(v lepsim pripade) nebo vzhledem k odlivu vyvojaru ukazi chybejici segment na trhu, navic se domnivam, ze se novy segment objevi u hernich notebooku.

0/0
19.11.2008 23:39

daneel

Re:

To Shodar87: Dekuju za prvni konstruktivni prispevek.

Ja si take nemyslim, ze hrani na PC vymizi uplne. Urcite se ale zmensi portfolio her, ktere pro PC budou. Bojovky uz nejsou. EA se vyjadrilo, ze pro sporty je pro ne hlavni konzole. V zavodnich hrach maji konzole opravdu prim. To je bez diskuze. FPS je to tak jedna k jedne. Nadruhou stranu strategie jsou prevazne pro PC, MMO RPG zatim take. Nicmene na konzolich se to jiz take zacina rozjizdet. Rad bych se ale vratil k puvodnimu zamysleni (nez je Jumik zasypal svymi nesmysly). Proc je ted aliance na podporu hrani her na PC? A proc jsou studie, jak PC hrani neumira? Drive to preci nebylo potreba...

0/0
20.11.2008 8:20

Shodar87

Re:

Dik za pekne napsany nazor daneel, co se tyce statistiky PC verzus PC po nejam case premysleni je to kruta pravda. Aby se nereklo, potencionalni kupci(a majitele PC a Konzole) prakticky vzdy sahnou po verzi konzolove(je to jednodussi, nejsou tam hloupa drm, hra vyjde driv, konverze ne PC se nikdy neobjevi(napr. Epic dlouhou dobu zpochybnoval konverzi Gears of War, coz donutilo dost lidi ke koupi xboxu s hrou. Prakticky po roce se objevila konverze a Epic si stezuje na ,,male prodeje", presto ze dost lidi majic PC a Xbox uz maji GoW z XB,s kamarady, proc by si po roce kupovali prakticky stejnou hru zas)). Ne ze by to neposkodilo prodej PC verze ze. Aliance pusobi smesne(prijde mi to spis jako reklama na sebe sama), vzdyt ani nikdo nevi JAK hodlaji zachranit PC hrani! Tohle je vazne smesne. Nebo chcou zachranit PC hrani jejimy studijemi o nemrtvem PC ? Osobne si myslim, ze maji budoucnost PC v ruce firmy Blizzard a VALVe(STEAM) nez Aliance schopny hrani na PC vymytit jen kvuli zisku.

0/0
20.11.2008 17:34

Shodar87

Re:

Ehm ta prvni veta mela byt PC verzus konzole. Achjo, co bych dal za moznost editovat svuj prizpevek.:-(

0/0
20.11.2008 17:39

Jumík

Re:

Až budou MMO na konzole, tak to budou ještě větší trapárny než jsou ted !! Ikdyž to tak vlastně bylo s každým původně PC žánrem, stačí jakoukoliv hru, na všem to jde vidět :-) Díky bohu, za zatím komercí nepoznamenaný týmy z bývalýho sovětskýho svazu

0/0
20.11.2008 17:53

Jumík

Re:

Nesmírně hloupý seš ty ;-) USA a Japonsku je právě převážně konzolový trh ;-) Ono jde o to, že nějakou i docela trapnou hru v USA vyrobí za desítky milionů dolarů, kdežto v ecropě ti mnohem kvalitnější hru udělají pod 10 milionů v přepočtu !! To, že v americe je cena her oproti našim naprosto směšná a doufám, že nejsi až tak hloupý, že pouhý přepočet podle kurzu není ten správný ukazatel, tak se není čemu divit, že nějakou hypovanou hru, kterou jim MS posouvá na každým rohu si koupí každý, nic to nemění na to, že z PC plynou přinejměnším srovnatelný zisky a to si myslím, že je hlavní ukazatel, né to, že spousta lidí si koupí hru jen kvůli hezký reklamě v televizi ;-)

0/0
20.11.2008 17:49

3!0

Re:

lol.. proc tady resite kolik her se proda na PC a na konzole.. je jasný ze na na PC min protoze si onu hru koupi jeden a pak to sdili po internetu s celym svetem.. kdezto u PS3 nebo u nových XBoxu je ochrana proti kopirovani... a taky jste zapomeli na oblibenost wii.

takze jak tady napsal nedko tech 200 mega za konzolove.. tak to se dělí min na 3 části (wii, PS3 a X360) nehledě na to, že se pořád ještě prodávavá PS2

0/0
20.11.2008 19:36

daneel

Re:

Jiste, mas pravdu. Konzolova cast se opravdu deli na 4 casti (PS2, PS3, XBOX360, Wii). Ale na tom tato diskuze nestoji. Otazka je polozena PC vs konzole a ne napr. PC vs XBOX360. Diskutujeme o tom, zda konzole (vsechny - kazdy si najde tu svou oblibenou) casem vytlaci hrani na PC. A potom je jedno zda ta konzole bude jedna nebo budou ctyri.

0/0
20.11.2008 22:05

Shodar87

Re:

Poste nevytlaci. Ono to vlastne nejde. PC jako platforma nejde ,,zabit", vzdy bude pouzivana a nikdy nezastara(neresim upgrade, jde spis o samotnou platformu, dejmetomu kdyz to srovnam s xboxem(tim starym), ktery se jako platforma neda vyuzit. Jako konzole zkoncil a uvolnil misto svemu nastupci xbox360. Xbox ale jinaci vyuziti nema, jako herni platforma bez her je mrtev. Naproti tomu PC se stale da pouzit jinak, takze ona moznost privydelku tu vzdycky bude(a PC-ckari radi hraji ze :-) takze to vyuzito bude, jen jinak nez jsme zvykli).

0/0
20.11.2008 22:38

Shodar87

Re:

Tva hloupost me opet rozesmiva. A to se ani nesnazis premyslet podle tve argumentace. To ce pises jsou smesne dezinformace, ktere vlada vytvorit akorat tvuj chory mozek. Veta .. hru v USA vyrobí za desítky milionů dolarů, kdežto v ecropě ti mnohem kvalitnější hru udělají pod 10 milionů v přepočtu.. je smesna. To proste nemuzes myslet vazne. Lokace ti sic usetri par drobnych(ale prida par novych problemu, predevsim s propagaci), ale nikdy ti nerekne jaka hra bude(koukni se na mapu rozlozeni hernich studii kde jsou, proc ?)..PC plynou přinejměnším srovnatelný zisky .. todle je naprosty nesmysl. Konzozole vydelavaji bohuzel nesrovnatelne vic nez PC. Vyjimku tvori WoW, ktery je prakticky anomalii. Ale jelikoz je to uspesne, MS nebo S se urcite domluvi o realizaci podobnych problemu na konzolich. Staci vyresit par problemu, jak se to bude platit a datove omezeni. Zjisti si co je REALNA cena v kombinaci s dostupnosti nebo vubec nepis takove nesmysly. To cos napsal je proste k smichu.

0/0
20.11.2008 20:56

Jumík

Re:

Víš co koukni se kolik stáli ty konzolový dost často sračky a za kolik byl třeba Zaklínač, dost demence blbečku ;-)

0/0
20.11.2008 21:35

Shodar87

Re:

No to je argumentace hodna tveho pidimozecku. Jak jsem rekl na zacatku, jsi naprosto neschopny uvazovat komplexneji.

0/0
20.11.2008 22:17

Jumík

Re:

To je hodně ubohý ;-) A uvědomuješ si jak krásně na tebe pasuje co si psal x-D

0/0
20.11.2008 22:58

Shodar87

Re:

 Nevim, proc jsem ocekaval, ze napises neco co me prekvapi vecnou argumentaci. No tak zas nic. Tva hloupost proste nema omezeni, vzkazujiti jen at se nemnozis, coz v tvem pripade nehroziRv

0/0
21.11.2008 8:08

Jumík

Re: Re:

Od tebe to sedí ;-) Něco ještě trapnějšího už neumíš ?? x-)

0/0
21.11.2008 22:25

Jumík

Re: Re:

BTW: tvoje reakce jen nasvědčuje tomu, že si moc dobře uvědomuješ, že mám pravdu ;-)

0/0
21.11.2008 22:26

Shodar87

Re: Re: Re:

Spis si uvedomuji jak moc debilni jsi. Jsi proste ukazkove jednoduche dite. To ze nedokazes uvazovat koplexneji se ale nezmeni.

0/0
24.11.2008 19:10

uzivatel

Re:

pravidelne tabulky v Evrope vydava napriklad britsky Chart Track a pro PC to vetsinou neni moc lichotive ... ale je fakt, ze kontinentalni Evropa ma k PC bliz

(nekde jsem videl i tabulky - verejne byvaji uvadene jen poradi - pro nektere zeme pevninske Evropy, ale bohuzel nevim kde)

0/0
20.11.2008 9:02

daneel

Re:

A jenom pro upresneni. Hry STALKER se doposud prodalo pres 1 650 000 kusu celosvetove. Z toho 900 000 kusu v byvalem SSSR. Hry HALO 3 se prodalo 4.5 milionu jenom v USA za jeden rok. Chapes ty rozdily? Vim, jsou to vysoka cisla. Snaz se...

0/0
19.11.2008 22:07

Jumík

Re:

Ano, tak ted si jen ukázal, jak demetní je to cos předtím napsal ;-) A když je hra zadarmo přibalená ke konzoli, tak se nedivím, že se ji prodá několik mega, kdyby na PC byly hry zadarmo, tak bys viděl jak by se prodávali ;-)

0/0
19.11.2008 23:24

uzivatel

Re:

Halo 3 bundle se nekdy prodaval v USA?

0/0
20.11.2008 8:50

uzivatel

Re:

jeste k te druhe casti ... stalker byl bundlovany k nekterym grafikam od nvidie

0/0
20.11.2008 8:52

Jumík

Re:

jj, k jednomu typu od jednoho výrobce a navíc k nějakýmu high-endu, kolik se takových prodá ?? ;-)

0/0
20.11.2008 17:45

Pcckar

Konzole?

Výkon PCčka je irrelevantní. Hry jsou to, co je důležitý a těch teď vychází víc na konzole než na PC. Mnohdy tam jsou kvalitnější pecky, ne jako na PC. :-©

0/0
19.11.2008 12:03

Springer

Re:

a to ti jako mam zrat,ze si PCckar,jo? XD dovol abych se zasmal.. to vis,jestli mas v kompu nejakou vyrezlou 8600, to by me pak taky nebavilo parit.. Uznavam,ze i na konzole vychazi kvalitni tituly.. Tekken, RE, Sillent Hill, Fable II, Halo... kde je ale napriklad CSko, CODcko, Heroesky, Diablo? Warcraft, starcraft, Oblivion, Dota, WOWko...Crysis.. kdepak, konzole je tak pro dva na gauc..

0/0
19.11.2008 12:14

Jéňa

Re:

Jednu hru ti z tama vytknu... Counter-strike...to vyslo i na starej Xbox;-)

http://www.gamespot.com/xbox/action/counterstrike/video/6083763/counter-strike-video-review

0/0
19.11.2008 12:23

uzivatel

Re:

tusim, ze vyslo i Diablo jeste nekdy na PSX, kvalitu tehle dvou portu neznam, protoze jsem ani jedno nehral ... jinak ja bych mozna vytkl Oblivion a CoDy, coz jsou multiplatformni hry

0/0
19.11.2008 12:41

Girm

Re:

"mas v kompu nejakou vyrezlou 8600"

ty asi nevidis vyznam mezi slovy "kvalita" a "grafika"...

0/0
19.11.2008 15:23

Jumík

Re:

To mi nějakou tu kvalitní hru napiš, jsem zvědavý, protože jak tak koukám, tak konzole only (exkluzivní hry na jednu platformu nepočítám) hry jsou jen samý tupý tunelovky a rubanice ;-) Za poslední rok na konzolích nevidím nic, čemu by se Zaklínač, Crysis, STALKER,... minimálně nevyrovnal ;-)

0/0
19.11.2008 16:42

Plejstik3

To nemyslis vazne,ze ne? :)

Tupy tunelovky a rubanice? No,nechci se te dotknout,ale v pouzivani vyrazu "tupost' bych byl v tvym pripade trosku obezretnejsi ;)

Napriklad na PS3 muzu namatkou jmenovat... Krasny Uncharted:Drake's Fortune, povedeny Gran Theft Auto 4, atmosferickou Dead Space, vyborny Metal Gear Solid 4, chytlavy Battlefield Bad Company, kouzelnou Afriku, napadity Mirror's Edge, pusobivy Far Cry 2, originalni Little Big Planet, adrenalinovy Motorstorm 2, dal hromada sportovnich her jako hokej,fotbal,basketbal,ragby,karaoke,rytmicky hry atd,atd... Jo,mas pravdu,konzole jsou vazne plny "tupych tunelovek a rubanic" :) Neni to spis jen neci zaryta predstava? O tvy osobe si myslim svy a nic lichotivyho to neni..

Jinak,ze nepocitas exkluzivni hry,to uz je tvuj problem,s kterym se musis poprat sam..

0/0
22.11.2008 1:40

Springer

konzole vs komp? proc

Myslim ze konzole jsou uplne na jinej startovni care,nez kompy.. krome toho vyrobci pc-grafickeho hw (amd/ati a nvidia) zajiste nedovoli, aby jejich masivni podil na trhu byl jakkoliv ohrozen.. vzdyt posilaji sve zamestnance direkt do vyvojarskych teamu kde pomahaji optimalizovat hry pro jejich hw... kdepak, konzole sice prozivaji jakysi boom,presto vzdy byly a budou ve stinu PC.. ;-D

0/0
19.11.2008 11:37

Jéňa

Konzole nevytlačí herní PC...to jo.

nybrz "vytlaci" herni vyvojare od PC...a kor ted, kdyz kupni sila cinanu roste zavratnym tempem,ale taky ruku vruce stoupne zavratnym tempem piratstvi. Obavam se, ze Vam PC hracum pomalu, ale jiste nastane "herni sucho"...

0/0
19.11.2008 10:33

..

Re:

kupte si vsici bošule!!

0/0
19.11.2008 10:47

Crus

Re:

Piratstvi neroste. Piratstvi je uz pekne dlouho na maximalni urovni. U nekterych her to je i 90 z torentu ku 1 koupene. No ale podivejse se treba na www.jrc.cz a vidis kolik se tu proda her na pc a kolik na konzoli.

0/0
19.11.2008 13:10

Ankta Mishra

Analýza

Kdyby se mě pánové analytici zeptali, řekl bych jim to samé , a to do detailu. Ke kolegovi nahoře. Cena HDTV je vysoká, ceny konzolí jsou vysoké a ceny her na konzole nejsou vysoké, ale přímo nehorázně předražené! :-) Jiank ať nakupuje, protože to pomůže byznysu.

0/0
19.11.2008 9:49

Smaky

Re:

jaj , zase řešíte jenom cenu .

hrát se dá v pohodě i na CRT televizi (přenosce) = 2000kč (zdá se moc drahý ? Mě ne)

už i dnes LCD s HDready a kontrastem 10 000:1 stojí kolem 12000kč . Pamatujete si , jak CRT TV se prodávali kolem 20 000kč ? Tak co tu proboha řešíte .

Konzole - zlevňujou se , nejlevnější verze arcade (Xbox) 4500kč + 300kč flash . Moc drahý ? Zkuste si poskládat stolní PC o 3jádrovim CPU se sběrnicí 2,7GHZ (že taková FSB není ? Podívejte se někde na netu na to , co ta konzole má - vyčteno z manualu ;)) dále s paměťma 512mb DDR3 a grafikou ATI (konzole může mít tak ve srovnání s PC grafikou asi takovouhle ATi Radeon HD 3870 minimálně). Že konzole je drahá ? Neřekl bych. !

0/0
19.11.2008 10:29

Smaky

Re:

A asi nevíš , že hry se dneska řeší flashem , takže si můžeš hry stáhnout a v pohodě vypálit . Takže nevim co řešíš panebože .. Zamysli se trošku !!!!RvRv

0/0
19.11.2008 10:30

Crus

Re:

Smaky: kazdy neni zlodej, nebo aspon ne na 100%.

0/0
19.11.2008 13:08

Smaky

Re:

Mno v podstatě je zloděj každej. Nepiš mi , že má každej originál všechny programy , hry , operační systém a všechny licence a bůh ví co ještě.. To je kravina ;)

0/0
19.11.2008 14:42







Najdete na iDNES.cz