Největší konkurent World of Warcraft již pár týdnů láká fanoušky MMORPG na další virtuální maratón. Je skutečně o co stát?

Upozornění

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Spit_MkI

A co MMORPG panici?

Kdyz tu vidim, ty debaty odborniku (nemysleno nijak pejorativne, je videt, ze nekteri, ac se neumi chovat, maji v MMORPG nahrano hodne), ketri hodnoti hru jen ze sveho pohledu lidi, zijici napul (a mozna i o dost vice) ve virtualnich svetech. Pridam nazor nezkuseneho, ktery nema z nedostaku casu s timhle typem her zadne prakticke zkusenosti. Zna je, ale nehraje. Tedy nazor muj.

Pokud se pripojim na server, kde je malo hracu, zacnu si budovat postavu a po mesici zjistim, ze hracu je porad stejne malo a potkat nekoho je problem, budu na autory vazne nastvany. To si musim napred poctive nastudovat, kde se vlastne opravdu hraje a tam teprve zakladat postavu? To prece neni muj problem. Koupil jsme si hru, platim poplatky a je na autorech/spravcich aby mi zajistili zabavu a interaktivitu, kterou si platim.

0/0
5.12.2008 1:57

Spit_MkI

Re: A co MMORPG panici?

...pokracovani

A ted si vezmete priklad cloveka, ktery se v MMORPG ci hrach obecne vubec neorientuje, proste si koupi hru a tesi se na ty uzasne fantasy svety, boje a komunikaci s zivymi hraci, o terych slysel vypravet. Co ma delat on? Nevi ani na co se ptat, na toz kde.

Male mnozstvi postav na severech je problem hratelnosti a pokud je hratelnost nizka, jdou body dolu. Stalo se uz tradici, ze prave k hratelnosti se prihlizi vice, nez k jinym aspektum hry. 70% hre, ketra ma (byt misty) problemy s hratelnosti, je podle mne dobre hodnoceni.

howg

0/0
5.12.2008 1:58

chiCo

Re: Re: A co MMORPG panici?

nemyslim si, ze mate pravdu :) hra by se mela posuzovat podle toho, jaka je, a ne na jakem servru hrajete... rikate, ze byste hru posuzoval podle hratelnosti, ale ta by se nemela posuzovat podle toho, ze si vyberete spatne misto na hrani... tudiz, kdyby si autor vybral jiny server, tak by automaticky musel dat 90 procent?

par prikladu, ktere by mohly vyvratit vase nazory:

1) recenzujete film, dejme tomu Temneho rytire... Pred vyberem kina (serveru) si ale nic nezjistite a pujdete do okresniho kina (na low server), kde maji spatne repraky, nemaji sirokouhle platno, v letnich vedrech nemaji klimosku, kolu a popkorn... (na serveru hraje malo lidi, nemate s kym byt v parte, s kym se mlatit v PVP a pod) z filmu tak budete odchazet znechuceny, spoceny, rozlamany z tvrdeho kresla a jeste ziznivy... promitne se to vaseho hodnoceni filmu?

0/0
5.12.2008 2:20

chiCo

Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

2) chcete se naucit hrat tenis, nic si ale nezjistite o prazskych klubech a tak si misto CLTK, Sparty nebo Spoju vyberete provincni tym z 3b tridy na prazskem predmesti (proc byste si prece neco zjistoval predem!), casem zjistite, ze v klubu neni jediny poradny trener, vsichni hraci chlastaji a nemaji tak sanci hrat kvalitni tenis a vas pozitek ze hry (hratelnost) jde logicky dolu... je proto tenis spatny sport?

3) chtete si udelat veceri, nejaky poradny biftour, pujdete do obchodu a sahnete po prvnim masu a ono to je co cert nechtel prorostly na gulas :) no coz, udelame z toho biftoura, ten je ale samozrejme nepozivatelny, tfuj, kdo to vymyslel, jak nekdo muze tohle jist... :)

a stejne to udelate s who, vyberete spatny server a tfuj, jak tohle muze nekdo hrat! :)

0/0
5.12.2008 2:25

Spit_MkI

Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

Dovolim si oponovat. Hra je pro mne jen jedna jedina a je starosti autoru zajistit, aby byla zabavna. Nikdo jiny nez oni ji neprovozuje. Platim jim. Je jejich starosti zajistit hratelnost, ketra u MMO stoji a pada s poctem hracu. Platim za hru kterou jsem si vybral.

Cilem recenze je titul zhodnotit a upozornit na mozne problemy. To, co autor uvadi o mnozstvi hracu, je pro mne relevatni a velmi dulezity nedostatek, ktery mne (pokud budu chtit hrat) povede k daleko vetsi obezretnosti  pri vyberu serveru, nez bych ucinil v jinem pripade. Recenze splnila presne to, co bych od ni cekal, upozornila mne na vyhody i nedostatky.

0/0
5.12.2008 3:11

Spit_MkI

Re: Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

...pokracovani

Vami zvolene priklady se daji uplatnit pro vyber mezi ruznymi MMORPG. MMORPG je tenis, (nebo maso) ja si mezi kluby (steaky) vybral WHO a chci po autorech, aby mne hra bavila. Pokud toho nejsou schopni, je to jejich chyba. Multi hry se musi hodnototit v souvislostech realneho provozu, ne jako single hra, ktera je jednou hotova a nemenna, prave jako film.

Temny ritir bude zabavny i na cernobile televizi, to je problem v hardware. Je to stejne, jako bych obvinoval autory WHO, ze mam slaby pocitac a spatne se mi hybe. Produkt jako takovy se nemeni. Je to porad skvely film. Autori za to nemohou, odvedli svoji praci na 100/%, film dokoncili a dale se jiz na procesu meho sledovani nemohou podilet, ze jsem hloupy a neumim si to pustit na poradne plazme s 5.1 je muj problem.

0/0
5.12.2008 3:14

chiCo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

ano zde mate pravdu, vyjadril jsem se kolem tenisu nepresne... vysvetleno je v predchozim postu. ano mmorpg hry se musi hodnotit pri hrani online, neprijde vam proto spatne, ze hru hodnoti clovek pote, co si (ne treba vlastni vinou) vybere low server (ktere jsou i v jinych hrach, i v uctivanem wow, znam z vlastni zkusenosti:) a na zakalde teto zkusenosti hru ohodnoti? ano, relevantni informaci v recenzi by bylo, ze existuji low servery, kde je hratelnost nulova (sam jsem ve who dokonce tento propad zazil, nejprve jsem se za kamarady na low server a teda opravdu nic moc, presel jsem na jiny a jedna se o uplne jinou dimenzi hrani), ale nesmela by na tom byt recenze postavena... podle meho nazoru dobry recenzent by hru vyzkousel i na high serveru, aby ji mohl objektivne ohodnotit. Nemyslite? to je jako byste delal recenzi na auto ve kterem neni benzin... to by asi take zadna velka zabava nebyla, stat na parkovisti a cucet z okna... :)

0/0
5.12.2008 3:40

Uroboros

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

MMORPG - massively multiplayer online role playing game, kdyz uz se k takovemu titulu rozhodnu budu cekat je cela hra je zalozena na online hrani s jinymi hraci a ne ze se ( ne svou chybou ) pripojim na low server a potkam jednoho hrace za pul dne, vezmu hru a dam ji pryc nebo vyhledam novy server kde je vice hracu. To by udelalo tak 10-15% lidi. Recenzent psal tuto recenzi na zaklade toho ze byl na low serveru. Kdyby byl ve vice zalidnenem serveru, recenze by byla jina, ale to je pointa teto hry, hrani ve vice lidech, pokud se mu nezdarilo, tak urcite neohodnoti vice online hru, ktera vlastne neni online. Ad. film - recenzent filmu hodnoti film samotny a mozna na konci da odstavecek o kinu a sedadlech v nem jako takovou tresnicku. Co se tyka Vaseho postu, ze jste narazil na low servery i ve WoW. Tam by to mohli lide z WHO okoukat, protoze Blizzard pise pri vyberu serveru jak huste je zalidnen - low - medium - high populated.

0/0
5.12.2008 6:40

chiCo

add vas text kolem Temneho rytire, nevim, jestli jste postrehl, ale sam jste si odpovedel na sve argumenty... :) hodnoceni who jako skvele hry je pouze prikladne, i kdyz me osobne ta hra bavi :) takze:

"Produkt jako takovy se nemeni. Je to porad skvela hra. Autori za to nemohou, odvedli praci na 100 procent, hru dokoncili a dale se jiz na procesu meho hrani podilet nemohou. Ze jsem hloupy a neumim si pri uvodnim vyberu kliknot na medium/high pop server je muj problem."

/prosim, pominme u tohoto prikladu fakt, ze oni se samozrejme podili na dalsim vyvoji ruznymi dodatky, expanzemi apod, cimz ale maji samozrejme velkou vyhodu proti filmu, takze mohou na vytky ze strany hracu reagovat a oni reaguji... :)

0/0
5.12.2008 3:49

chiCo

Re: Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

take si dovolim oponovat :) kdyz si vyberete dejme temu tenisovy klub (a budete mu platit poplatky zhruba stejne jako platite za hrani na netu), budete chtit, aby vam zajistil zabavu (dobreho trenera a kvalitni spoluhrace), nebo ne? nikdo jiny take dany tenisovy klub neprovozuje. Platite jim. A je jejich starosti zajistit hratelnost, ktera stoji a pada s poctem hracu. Platite za to, abyste si mohl zahrat. Nebo tomu tak neni? :) kdyz nesplni vase pozadavky, pujdete jinam...

Ano cilem recenze je hru zhodnotit a upozornit na mozne problemy. On vas ale zrovna v teto dane recenzi upozorni nepresne, a to velmi... On vam primo rekne, ze tu hru nikdo nehraje, nezmini, ze existuji jine servery, kde je hracu nespocet a kde by hratelnost mela byt zajistena. On proste strikne rekne, ze tuto hru nikdo nehraje, nejsou v ni zadne dungeony a ze je tezke najit spoluhrace. Coz neni obecna pravda, misty lez. Prijde vam to spravne? :)

0/0
5.12.2008 3:35

Spit_MkI

Autor mne upozorni na male mnozstvi hracu na serverech, to je, jak sam uvadite fakt. Jsou tu, jak take uvadite, ovsem i servery, kde je hracu hodne. Jen je treba je umet najit. To je ovsem problem, ktery je zde navic a ktery prede mne stavi autori svym pristupem. Od toho se take odviji hodnoceni. Autori nejsou schopni globalne zajistit obsazenost severu dostatecnym mnozstvim hracu. To je fakt.

Pokud udelaji system, ktery hrace nasmeruje na silne obsazene servery, je to reseni. Pokud dokazi servery sloucit, je to reseni. Aby vsak hrac musel patrat, kde si muze za sve penize zahrat, misto aby objevoval herni svet, je to spatne a za to byly dle meho nazoru opravnene strzeny body.

0/0
5.12.2008 3:55

Spit_MkI

...pokracovani

Je to stejne, jak kdyz jste za komunistu koupil auto. Kdyz jste si ho dodelal, nebyla vam zima, ani nevrzalo. Ovsem byl tam potreba vas vstup. Vyrobce pro vas servis nezajistil. Musel jste si sam najit navod, jak to udelat. Stejne jako u serveru, musite najit, kde hrat. To ale neni vas problem, to je problem autoru. Vy platite za zabavu.

Autori hraci predkaldaji de facto nedodelanou hru . Nezajistili, aby na sevrech bylo dost hracu. Vas jako platiciho zakaznika nemusi zajimat, jak toho docili, Zda slevami, reklamou, ci sloucenim serveru.

Proste to nedokazali a v globalu prevazuji servery, kde je mrtvo. Neni to tak, ze by autor omylem, ci svou nechopnosti, natrefil na mrtvy server, onu vyjiku potvrzujici pravidlo.Tou vyjimkou jsou bohuzel servery zive.

0/0
5.12.2008 3:57

chiCo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

bohuzel (bohudik) jsem auta za komancu nekupoval, takze nemuzu soudit, ale nezda se mi to jako prikladny argument... auto jsem teda nikdy nezateploval, ale pri vyberu serveru mi kliknuti na ten, u ktereho vas autori upozornuji na vyssi populaci (stejne ten vyber musite udelat, o zadnou praci na vic se nejedna, stejne jako kdyz vybirate auto, take ho musite vybrat) jako nejaka fuska neprijde... proste bud si z vyberu vyberete dobry nebo spatny server, stejne jako si vyberete dobre, nebo spatne auto... a dobre nebo spatne servery jsou ve vsech hrach... autori vam na vyber serveru daji voditko (high/med/low) stejne jako vam vyrobci aut daji take voditko (max rychlost/objem kufru/barva)... zde tedy prirovnani prilis nechapu... :)

0/0
5.12.2008 4:12

chiCo

zde snad poznamenam jedine - pri vyberu serveru je u kazdeho (stejne jako napriklad ve wow a myslim ze ve vsech mmorpg) zverejnena jeho vytizenost (low/medium/high)... neprijde vam to jako dostatecny system, ktery by vas mel nasmerovat na severy s vysokou populaci? :) kde je tedy problem? mame zde autora recenze, ktery nevim z jakeho duvodu pri vybyrani serveru klikl na ten s low populaci a pote hru kritizuje za to, ze nema dostatecny pocet hracu :) mne se stalo neco podobneho (i kdyz ne moji vinou, sel jsem jiz na vybrany server moji guildou), ale jakmile jsem sel jinam, klikl jsem na "meduim" a jeste se mi nestalo nic, na co autor v recenzi zehra...

0/0
5.12.2008 4:06

Petr Prošek

Autor kliknul na Medium, hrál na Medium a po napsání recenze si na tom samém serveru pro klid v duši zapnul v pátek večer ve špičce čekání do scénářů - nedočkal se ani po hodině a během této doby nenarazil na jediného dalšího hráče. Toť vše, nebudu s Vámi dále ztrácet čas, beztak o mém hraní WAR, koukám, víte všechno lépe než já. :)

0/0
5.12.2008 4:16

chiCo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

to je pak autor hry vylozene smolar :) jinak fakt, ze se mnou nebudete ztracet cas, my snad ani spat neda :) (stejne jako vam, priznejte se, co parite takhle po nocich?:)

0/0
5.12.2008 4:20

Spit_MkI

Ehm... to mi jako informace staci. Timto kocim tuto zajimavou nocni debatu. Byt hrac, take kliknu na medium, protoze bych se bal, ze v high bude plno a s malymi schopnostmi postavy si nezahraji. Od high cekam narvano, od medium pohodove hrani. Hru, tak, jak ji autori mysleli (pro recenzi idealni), od low prazdno, ktere si sam volim.

Chyba je tudiz evidentne na strane autoru. Jejich znaceni obsazenosti neodpovida realite. Zrejme pro to, aby jim valna cast severu nehlasila low, je meritko pro medium posazeno hodne nizko. Pokud hodinu (a to by pro mne, jako hrace MMORPG byla dlouha doba, nebot hraji, abych se bavil) na nikoho nenarazim v severu s obsazenosti medium, je 70 % slusne hodnoceni.

Timto autor do recenze doplnil, co tam neni a melo by byt (doplni?). Pokud by se v uvodu textu objevilo, ze je hra testovana na serveru se stredni obsazenosti, byla by informace kompletni a recenze plne prinosna. Vedel bych, ze pokud chci hrat, musim do high, nmebot autori maji sva podivna meritka

0/0
5.12.2008 4:33

chiCo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co MMORPG panici?

oki taky uz musim pracovat, ale dobre jsme tu noc preckali :) jinak pro doplneni, hraji na Medium, v kazde lokaci je ve vecernich hodinach nekolik otevrenych particek s 5+ vice hraci na popularni PQ a jedna velka parta (20+) na RVR... ale je pravda, ze ve wow bylo na medium servrech hracu ve vsech lokacich mnohem, mnohem vice :-P

0/0
5.12.2008 4:40

Yetty

Tak to je největší kravina jakou jsem kdy slyšel. Na medium serveru hodinu nenarazit na hráče? Tak zbaštím ti všechno, ale tohle prostě ne. Nechci nikoho urážet, ale tohle je prostě lež! Leda že bys byl zalezlej někde na okraji mapy ve křoví a hodinu tam čekal na scénárko. Tam bys možná na hráče nenarazil ... ale takhle. To ne!;-€

0/0
5.12.2008 11:04

Petr Prošek

Jo a píšu to sem, páč mě platil Blizzard! S váma, pánové, debatovat, to je skutečně zážitek. Server byl jeden z Karragů (nevím přesně, jestli Orrud nebo ten další, už to nemám nainstalovaný) a tohle přetahování o každej názor je prostě ztráta času. Hádejte se dál, ale beze mě... já to balím. ;-D

0/0
5.12.2008 11:33

Yetty