Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

HW News: DirectX 11 - grafická karta není nutnost

Softwarová emulace DirectX štěká, ale nekouše >> Vypnutí notebooku přes SMS? Tak to vidí Lenovo >> Průhledné Blu-ray se 400GB dat

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

instrukce

Jenze pro tenhle typ vypopctu je MMX k nicemu, jde tu hlavne o SSE a ty pentium nemelo.

0/0
4.12.2008 19:08

Honza

To je teda clanek

Jezis, to je zas clanek. Tak predevsim WARP neni od zadny sci-fi, ale znamena to obalit. Tohle slovo bezne pouzivaj programatori, kdyz nejakej kus kodu "zabalej" pro pouziti v nejaky jiny aplikaci s tim ze ji prebastelj rozhrani a presne o to tady jde, plna nezavislost na HW chipu. Za druhy, duvod proc to nepouziva zadny spec. instrukce je do oci bijici. Nastup fuznich chipu, ktery vychazej ze staryho dobryho pentia, ktery tyhle instrukce nemelo a kterejch na takovym chipu bude treba 40 nebo 100. Proste Microsoft pripravuje DX pro mnohojadrovy fuzni chipy Intelu do foroty.

0/0
4.12.2008 17:51

BERU

Re: To je teda clanek

ehm. Pokud vim, tak tak jadra Larabee budou mit podporu MMX instrukci. A to jestli je WARP programatorsky nazev nebo slatanina ze StarTreku je docela jedno. Z meho naprosto sobeckeho pohledu hrace je to stejne naprosto nepouzitelne;-D

0/0
4.12.2008 18:36

yuri337

Re: To je teda clanek

WARP = pokřivení, zvlnění

WRAP = zabalit, ovinout

dementi..

0/0
5.12.2008 17:02

BERU

osmijádro vs. Mrkvosotf

tak tohle se Mrkvosoftu opravdu povedlo. Dobře že se tu objevily ty vysledky testů. Jako když si nejde zahrát ani na nejnovějším osmijádru, tak na čem to teda půjde bez problémů??? :D

0/0
4.12.2008 11:11

mok

Re: osmijádro vs. Mrkvosotf

Amalka by to zvladla levou zadni ;-D;-D

0/0
4.12.2008 11:34

mok

Re: Re: osmijádro vs. Mrkvosotf

(360 jader Intel Xeon 2,8 GHz) ;-D

0/0
4.12.2008 11:36

Elpin

Re: osmijádro vs. Mrkvosotf

Co takhle intel Larrabee?

Uz se delsi dobu suska ze vyjde graficka karta slozena z x86 procesoru, ale dosud nebyl zadny software ktery by umoznoval provozovat hry na procaku. Ted tady je.

0/0
4.12.2008 17:48

Kubba

Re: Re: osmijádro vs. Mrkvosotf

Podle toho co jsem se dozvěděl od MS, tak se ve Windows 7 počítá s nasazením na Larrabee. Využití WARPu by mohlo vypadat zajímavě.

0/0
4.12.2008 19:16

Shigor

Warp? He? WTF?

Co to je zase za marketingovy nesmysl??? DirectX obsahuje ciste softwarovou emulaci vseho uz od svych prvnich verzi, ten warp nevypada jako nic jineho, nez prejmenovani hardware emulation layer, mozna s hackem, aby se tvaril jak akcelerovany, protoze z logickych duvodu vetsina her jako prvni vec kontroluje, jestli muze jet akcelerovane a pokud ne, tak papa.... (protoze pres emulaci, zvlast se shadery, se to moc nehejbe :)

0/0
4.12.2008 8:22

Dhatz

to neni mozne

proc nemuzou renderovat na cpu a GPU zaroven?

ja vim ze se pripravujou na larrabee,ale co potom bude delat GPU?

0/0
4.12.2008 8:00

Re: to neni mozne

Co by jako mělo GPU dělat? Přece počítat grafiku. WARP není náhrada za GPU. Hry se budou stále optimalizovat pro GPU. WARP je zde jen pro případy například velice starých her, které třeba z důvodu nekompatibility s novými ovladači na GPU nepojedou. Hry typu AvP 1, 2, System Shock 2, Deus Ex, a podobné, by měli pod WARPem běžet dostatečně rychle. Pak se WARP bude hodit třeba i vývojářům, k emulaci budoucích DX, k porovnávání kvality obrazu ve hře (ovladače ke GPU mohou kvalitu grafiky šidit, kdeřto pod WARP by měla být kvalita grafiky referenční).

Mimochodem, ačkoli se WARPu pár lidí nademnou nesmyslně směje, já bych řekl, že je opravdu enormně rychlý. Tady jde o emulaci veškeré grafiky na CPU. V současnosti existuje něco podobného jménem SwiftShader od nezávislé scény a pokud si dobře vzpomínám, i ten jsem někde viděl benchmarkovat a běhal ještě pomaleji než WARP. A to je SwiftShader považován za nejrychlejší SW emulátor GPU.

0/0
4.12.2008 12:56

Elpin

Re: Re: to neni mozne

Naopak, WARP je nahrada za GPU. Pokud si koupite Larrabee (kam je WARP jednoznacne smerovan), GPU nepotrebujete.

Co se tyce rychlosti vykreslovani, naprosto s vama souhlasim. Je docela zazrak ze netrva jeden snimek 1 nebo i vic minut.

0/0
4.12.2008 17:51

Re: Re: Re: to neni mozne

Co jsem četl, tak Larrabee má zvládat DirectX a OpenGL i bez WARP a nepochybně o dost rychleji (konkurence normálním GPU). Co vím, tak WARP může být pro Intel a jeho Larrabee jen taková berlička pro případ, že by ovladače pro Larrabee měli u některých her problémy (jako dnešní integrované grafárny od Intelu), tak by se v nouzi mohlo nechat běžet hru přes WARP na Larrabee. Nicméně Intel se bude nepochyně snažit tuto nouzovou situaci eliminovat.

Také mě překvapuje informace v tomto článlu, že WARP nepoužívá rozšiřující instrukce SSE. Snad všude jinde jsem četl, že je sice nevyžaduje, ale podporuje. Dokonce podporuje i SSE4.1

0/0
4.12.2008 18:32







Najdete na iDNES.cz