Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počítačové hry z pohledu psychologa: pomáhají i škodí

Psycholog Michal Florian komentuje vybrané hry. Kritizuje například násilné scény spojené se sexem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gg

Erotika po 101

Erotika ve hrach. Boze,jestli nekdo dovoli svym detem hrat erotickou hru,tak je to vina hry? Kdyz je na hre napsano 18+,tak je to snad jeasne ne? Jasne ze to neni pro 14 lete pubertaky. Na to nepotrebujeme vyjadreni psychologa. Ale znamena to snad ze je hra spatna nebo zavadna? Erotika neni porno!

0/0
11.12.2008 15:38

Pajko

HEHEHEHE 2

Teraz vás určite ukľudním....

Každý deň si zapnem San Andreas, kde rituálne znásilním a zabijem a

okradnem aspoň 10 prostitútok, potom idem do školy a šikanujem všetkých

naokolo:-):-):-):-):-):-):-)

PS: Viem, že na vás komunizmus zanechal stopy, ale skúste to predýchať, napr. hraním GTA IV

0/0
10.12.2008 16:44

Pajko

HEHEHEHE

Teda, takto dobre som sa nenasmial.... Hral vôbec ,,pán psychológ" GTA, WOW? Hral vobec nejakú hru? Mne to príde napísané tak, že ,,pán psychológ" si prečítal pár recenzií a diskusných fór a to mu stačí.......

A čo keď som ,,duševne vyspelý", normálny 14 ročný chalan z normálnej rodiny, kde mám zázemie, a MÁM normálny rozum..... Čo sa mi stane potom?

0/0
10.12.2008 16:39

Me

LOL

Ptakovina ... kdyby nemela bejt brutalita ve hrach tak by nesmela bejt vsude okolo ... takze volte komouse a pak budete mit ,mirumilovny` ditka ;)

0/0
10.12.2008 15:49

Pasha´s Gotchator

Re: LOL

Pan psycholog velmi dobre vi o cem mluvi, zkoumaným subjektem se v tomto pripade stal jeho adolescentní syn, a vůbec je všeobecně uznaným faktem že častá onanie škodí:-©

0/0
10.12.2008 16:35

Smouky

Tak nevim no

Proc mu vadi erotika ve hrach? V nekterych zemich je erotika tak prirozena ze si male deti hraji na sex uz v 6 letech a pan psycholog tvrdi ze si prestanou uvedomovat ze erotika ma byt souasti zamilovanosti a ne jen vymenou tekutin?? Neznam chlapa co by si nevrznul jen kuli vymene tekutin a proc se zamilovavat a mit vztahy, nebo si to uvedomovat, kdyz sou to sami starosti? Radsi bych menil jen ty tekutiny. Antisexual ten pan psycholog? Mno

0/0
10.12.2008 15:07

MtS

Nesouhlasím s panem psychologem

Tak za prvé GTA San Andreas nemá se simulací reality nic společného, už kvůli naprosto arkádové hratelnosti. Podle mě jde opravdu o dost neškodnou hru. Naopak wowko, které se panu psychologovi tak líbilo považuji za mnohem nebezpečnější kvůli snadnému zisku závislosti (pro mladé lidi jde stoprocentně o mnohem nebezpečnější hru). No pak nesouhlasím ještě s mnohem více věcmi v článku ale nechce se mi tady o tom rozepisovat (například to vyzdvihování strategíí...).

0/0
9.12.2008 20:30

fero

Re: Nesouhlasím s panem psychologem

GTA nie je síce simulátor, ale simuluje prostredie reálneho sveta. Nám to može pripadať prehnané pretože počítačové americké veľkomesto na nás posobí trochu exoticky a dostupnosť zbraní ( myslím v reálu ) je strašne nízka. Američania už ale problémy s "inšpirovaním hrou" majú a to je zatiaľ úroveň grafiky ( a teda uveriteľnosti ) dosť nízka. Ako to ale bude za 10 rokov ak sa s tým nič neurobí? Na svete je dosť vypatlaných hláv, ktoré majú po ruke brokovnicu v otcovej skrini a po intenzívnom hraní podľahnú aj ilúzii, že sú sami takmer nesmrteľný a že ak niekoho odprásknu, že sa respawnuje.

0/0
9.12.2008 20:45

gggg

Re: Nesouhlasím s panem psychologem

DRž hubu on ma pravdu ve všem..(Y)

0/0
10.12.2008 13:06

RoE

??

Pokud si někdo zvolí tu,

jejímž úkolem je „healovat“ (léčit) ostatní a tím jim pomáhat - Priest,

Paladin, aj. - je předpoklad, že se ochranitelsky chová i v reálném světě.  ..... tak jenom tenhle vynatek vypovida o tom, ze bonusweb chce zrejme za par let vypadat jako internetova verze bravicka,.. "bravo"   

0/0
9.12.2008 19:25

fg

Re: ??

Tk neveris snad na RP v online hrach? Drive nebo pozdeji(spis drive) je tam kazdy sam za sebe a to co je napsano je pravda. Ale to snad jeste neznamena,ze svine v realu nemuze hrat healera,ne?

0/0
9.12.2008 19:44

fero

Re: ??

Nechápem na čom tvoj príspevok vlastne stojí. Podľa mňa má ten názor normálnu logiku. To že za v rámci možností "sexy" ženskou je v týchto hrách v reálu spravidla schovaný zamindrákovaný chlap, ešte nemusí znamenať že to funguje opačne úplne vo všetkom.

0/0
9.12.2008 20:32

Johnny

haha

Dokonala ukazka naprosto zbytecneho clanku. Co jste vyresil timhle shrnutim pane autore? :)

0/0
9.12.2008 19:08

PB

Re: haha

Clanek neni zbytecny, narozdil od tveho prispevku. Predstavil nazor odbornika, a rekl bych ze dost kvalitni a nestranny.

0/0
9.12.2008 19:21

fert

Re: Re: haha

Souhlasím, tento článek je na solidní úrovni, především velmi informačně obsažný. Konečně mám pocit, že měl psycholog na vyjádření se k tématu více než půl minuty.

0/0
9.12.2008 20:41

xgandalf

Re: Re: Re: haha

Nic proti, celkem je vidět, že se pan doktor vyzná, přesto se dopustil pár přehmatů

1)Jazyk v Zaklínači - vychází z knužní verze, která si rozhodně servítky nebere, takže zjemnění by sice možné bylo, ale už vidím ty výkřiky, že v knize je to jinak. Kdepak, navíc Zaklínač jako takovej pro děti opravdu moc není.

2)MMORPG - tak tohle mě zase dost překvapilo - onlinovky obecně mi přijdou pro děti poměrně rizikový díky vysoký návykovosti - nee snad že by prcek potom pobíhal okolo se sekerkou na dřevo a sekal kamarády do hlavy, ale je tu dost reálný riziko, že si vybuduje sociální síť známých v onlinovce a potom zanedbává sociální síť v reálu.

0/0
9.12.2008 21:16

xgandalf

Re: Re: Re: haha

3) Absolutně tu postrádám zmínku o adventurách - tam se naopak domnívám, že jsou pro děti ideální, protože lze vycvičit schopnosti kombinatoriky, logického uvažování a taky angličtiny (přinejmenším mě donutily ve své době Monkey Islandy a další perly slušnýmu studiu angličtiny).

4) Erotika - ach jo, už je to tu zase. Asi takhle - v okamžiku, kdy se dítě začne zajímat o sex a erotiku , tak mu v tom NIKDO nezabrání. Stejně tak šmahem můžeme odsoudit erotické časopisy (protože dítě může dojít k závěru, že ženská jde koupit v PNS), porno (protože dítě dojde k závěru, že každá ženská je sexuální maniak) a vlastně i internet (protože proč by si dítě (puberťák) sháněl protějšek, když si může mnohem hezčí stáhnout z internetu).

Obecně většina erotických her je stupidních a nezábavných, takže se tak jaksi sami eliminují. (fakt neznám nikoho, kdo by z přítelkyně sestřeloval oblečení brokovnicí:-))

0/0
9.12.2008 21:16

kostas

Re: haha

Pokud tě článek nezaujal nevidím důvod to zde lidem sdělovat ne?Také nechodím na stránky o šití a neříkám tam že článek o háčkování mi přijde zbytečný....

0/0
10.12.2008 17:53

gutu

Hry jsou tabu

Je to presne jak psal nekdo nize. Prijdu do nejakeho kolektivu,lidi se bavi o filmech a soutezich co videli v TV. Reknu ze hraji hry na pocitaci. V tu chvili jsem pro pulku lidi odepsany a maji me za beznadejneho zavislaka. Nikoho nezajima,ze ja u pocitace stravim sotva pulku casu,co oni prosedi u TV / internetu . A i kdyz se me na to pak nekdo nekdy zepta,uz navzdy na me v tomhto smeru hledi tak trochu pres prsty. Zazil jsem to uz stokrat. Mam kamose,co radeji zapiraji,ze hraji hry. Aspon maji klid.

A proc je cenzurovana erotika ve hrach 18+.? Myslim z evyvojari moc dobre vedi,ze i kdyz je hra od 18,budou ji po svych rodicich chtit i mladsi deti. A rodice vyhovi. Nasili prece nikomu nevadi. Zato nahy zadek ve hre by je vydesil. Co na tom,ze naha zenska je v kazde druhe reklame...Ve hre byt nesmi!!!:p

0/0
9.12.2008 19:00

ffffff

sex

Základní myšlenkou je stejně to,že hry podléhují sexuální cenzuře zatímco střílení cenzurováno není.Jenže sex je součástí evoluce a vývoje člověka a vůbec vývoje přírody.Zatímco střílení ji potlačuje....Tohle by chtělo dát dopořádku....

0/0
9.12.2008 17:30

Kelfik

yaq

1) Moc jsem "pařanský" výrazy neviděl...

2) Brát výrazy (a pravděpodobně čerpat informace) od 14letého dítěte není pro mě informativní ani objektivní

3) Za hráče beru až poněkud starší lidi kterým nezajíždí ruka do kalhot přitom když někde vidí vemeno...

4) Jsem proti jakékkoliv cenzuře ve hrách od 18let

5) Hry neškodí, škodí lidé... (ano, třeba i rodiče co nechají svýho "andílka" hrát kdejakou krávovinu)

0/0
9.12.2008 17:20

Qescob

Re: yaq

1) souhlas

2) to nevím

3) ? to nechápu, jak souvisí hraní s rukou v kalhotech? asi jsem lama. :-) každopádně bych řekl, že je to v každé hře omezující. :-)

4) takže byste třeba souhlasil i s něčím jako Tycoon Osvětim ?!

5) stejně jako kdybych řekl, že válka není zas tak špatná, že špatní jsou lidé, kteří ji rozpoutali.

0/0
10.12.2008 9:20

Stendup

50tka na krku

Moje matka sedí u televize X hodin denně a dívá se na seriály.Když náhodou někam jde tak si to nahraje na DVDíčko a druhý den si to pouští.Začíná to pořadem sama doma a končí před půlnocí blbostmi typu kriminálka.....Ale je jí 50 a tak je to asi rozumné a chytré.Ale když jí jednou za rok na návštěvě řeknu každý druhý den hraju dvě hodinky na xboxu FIFU tak na mě čumí jako na uplného osla že dospělý člověk jako já ,,HRAJE HRY,,..Takovým lidem nevysvětlíte nic!A ten komu to vysvětlíte už to dávno chápe....

0/0
9.12.2008 15:37

Qescob

Re: 50tka na krku

To je pravda, a asi se všichni shodneme, že PC hry vítězí nad TV. A starším lidem to nevysvětlíte. Ale nevím, proč srovnáváte jednu blbost s druhou. Kdybychom si totiž představili žebříček VŠECH volnočasových aktivit, jistě by tyhle 2 (mimochodem obě spojené s nějakou obrazovkou) byly někde na chvostu.

0/0
10.12.2008 9:09

.

Re: Re: 50tka na krku

To byl jen takový příklad.Protože tenhle článek chápu  spíše jako zajímavost pro starší generace nebo pro tatínky kluků.Mě napadlo srovnat to že tihle starší čumí neustále na TV.Je to takové to pasivní sedění na pohovce,u toho tyčinky a nezbytná láhev vínka bez které by lepší nálada do pátého desetiletí jejich věku zřejmě nepřišla.Zatímco u her se člověk soustředí a neustále se něco učí.Nemluvím o hrách typu san andreas.Ale například strategie neboo třeba závodní hry dávají lidem hodně jiných věcí než jen zírání na ,,kožaka,,

0/0
10.12.2008 17:59

Qescob

Násilí nenásilí, vlivy nevlivy...

PC hry jsou šílený žrout času. A už to stačí k jejich obecnému zavržení. (I když si ještě občas taky zahraju ;-)). Pro děti by bylo lepší, i kdyby měly jen chodit okolo baráku. Ten pocit, jakože ho znám, že jsem za celý víkend nic neudělal, jen jsem propálil nějakou tu elektriku, abych se dostal z levelu X na level X+1 je děsný (a pak stejně vyjde nějaký nový patch, který třeba neumožňuje převedení pozice).

0/0
9.12.2008 14:01

Lumirel

Re: Násilí nenásilí, vlivy nevlivy...

Vidíte, tak hraní na PC pro Vás asi není. :-) Pro někoho je to propálená elektřina, pro někoho zábava.

Asi to stejné jako sedět u telenovely až nato, že je to interaktivní zábava.

0/0
9.12.2008 14:17

Qescob

Re: Re: Násilí nenásilí, vlivy nevlivy...

Ale nemyslete, i pro mě to je zábava (nebo spíš byla). Ale všeho moc škodí - i té zábavy. A srovnávat hraní s telenovelou - to jste vybral toho nejhoršího pomyslného soupeře, to by jistě vyhrála jakákoli hra. Já jsem však uvedl úmyslně "běhání okolo baráku" - jako příklad nejprimitivnější fyzické aktivity  - a tam by už PC hra neobstála (alespoň ne u mě).

0/0
9.12.2008 15:02

Targu

Re: Násilí nenásilí, vlivy nevlivy...

Šílený žrout času je televize,internet,dovolené,výprodej,starání se o zvíře,.... A všechno je to o tom si užít, pobavit se (Krom zvířete , to má zas naplňující účinek na duši). Takže zdali Vás naplňuje chůze kolem domu, neberte nám naši zábavu, a běžte se projít. Na čerstvým vzduchu je hezky, ale venku je zima. Vemte si šálu.;-)

0/0
9.12.2008 15:23

Qescob

Re: Re: Násilí nenásilí, vlivy nevlivy...

Nic nikomu neberu. Ani to nejde myslím. A zrovna včera večer jsem jak na potvoru pařil. A tak jsem pochopitelně proflákal 3 hodiny. Nic, z toho, co jsem teď uvedl, nemůžete (když teda vykání) vyvrátit. ;-)

0/0
10.12.2008 9:04

Vreco

Není to tak jednoznačné...

Jsem zastáncem názoru, že počítačové hry přímo neškodí. Na druhou stranu bohužel mnohdy přitahují podivné existence, viz. případ některých, nyní již naštěstí cenzurovaných autorů článků o počítačových hrách, kvůli nimž si pak široká veřejnost myslí, že všichni počítačoví hráči jsou dementi, vyvrhelové či psychopati...:-P

0/0
9.12.2008 13:47

Lumirel

Re: Není to tak jednoznačné...

Hraje hodně lidí, extrémní čas strávený u počítače může až člověku zamlžit pojem o životě, avšak 3-4 hodiny denně hraní nikoho nezabili a je to stále lepší než být na drogách, být členek pouličních gangů, je to lepší než se "zhulákat na techno party" etc... Dalo by se říct, že je to vcelku slušná zábava, která ve své zásadě může škodit pouze hráči samotnému.

0/0
9.12.2008 14:19

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Není to tak jednoznačné...

nene, nejlepší je tak 3-4 hodinky zapařit nějakou gamesku a teprve potomse jet "zhulákat na techno party" :D   a i tam si na noťasu klidně zahraju, takový Pro Evo Soccer na projekci má něco do sebe :D

0/0
9.12.2008 14:38

Lumirel

Re: Re: Re: Není to tak jednoznačné...

Hehe, tak tomu věřím, že to může být zajímavé. :)

0/0
9.12.2008 14:41

chiCo

Re: Re: Není to tak jednoznačné...

myslim, ze nikoho nezabije ani trba 8 hodine denne hrani, ale asi to neni idealni... ano, je lepsi hrat hry nez vse, co si vyjmenoval, ale proc zaroven nevyjmenujes opacne extramy, jako ze je treba lepsi cist, vzdelavat se, chodit za kulturou apod :) clovek ma mit proste vice zajmu, stejne jako pestrou stravu, takze kdyz COKOLIV dela nekolik hodin denne a stane se to jeho jedinym zajmem, je to spatne (a at uz jsou to hry nebo cokoliv jineho)

0/0
9.12.2008 23:40

john

zase kecy psychologa

Uz je to nudny klise, ty kecy psychologu kolem pocitacovejch her. Ja jsem dospelej, hral jsem vsechny dily GTA, prvni dily kdyz jsem jeste nemel snad ani obcanku a nic to se mnou neudelalo. Jo prostitutku jsem si v San Andreas do auta nalozil jednou mozna dvakrat, ale nezabil jsem ji potom a lidi jsem se snazil neprejizdet, pouze v honicce se obcas nekdo pripletl do cesty. Coz taky vypovida o charakteru. Jo nekdy jsem si z legrace dal load, postrilel vsechny a utikal pred armadou, ale samotnou hru jsem bez tohohle druhu super relaxu a vybiti agresivity hral uplne nevinne vicemene a jako velkej dobrak :D je na kazdym jakou si zvoli cestu stejne jako v realu, nekdo tam muze vrazdit prostitutky, nekdo zase chodil do posilovny aby nemel hubenyho sucharka :D

0/0
9.12.2008 12:42

fero

Re: zase kecy psychologa

Už som nižšie písal, že hry nepovažujem za zlo a dokonca si myslím že klady výrazne prevažujú. V článku je ale písané o hrozbe prelínania vnímania virtuality a reality.  GTA akože simuluje realitu, nie sú tam zombíci ani scifi príšery. Prosím nech tam je možnosť zabiť prostitútku, tak ako to možeš urobiť v reále. Ale zároveň by tam mali nastúpiť policajti, ktorý ťa zavrú alebo ťa budú prenasledovať a znepríjemňovať hru až do konca. Hra by nemala spoliehať na to, že slušný človek šlapky nezabíja.

Na druhú stranu, deti za to nemožu že sú hry robené takto. Za to možu tí čo z hier ryžujú peniaze. Celá americká produkcia a samozrejme i morálka je pokrútená a pokrytecká. Vo filmoch tečú hektolitre krvi, režú sa motorovou pílou, v debilných popoludňajších seriáloch sa to hemží slovnými erotickými výpadmi... Ale ak sa niekde náhodou objavia ženské prsia s odhalenými bradavkami je to takmer koniec sveta.

0/0
9.12.2008 13:05

kywi

Re: Re: zase kecy psychologa

souhlasim az na to, ze GTA nesimuluje realitu, pro me je to spise pribeh z prostredi mafie. dite by myslim Kmotra taky videt nemelo :)

0/0
9.12.2008 13:08

fero

Re: Re: Re: zase kecy psychologa

To máš pravdu ale ako sa píše v článku, veková hranica na obale je skorej alibizmus, než by mala praktický význam. A nech sa tam mafiáni navzájom vraždia, lenže v reálu si ani mafián nemože dovoliť len tak masakrovať ľudí na ulici a ani v Kmotrovi to tak nie je.  Svojím pojatím GTA simuláciou reality je, možeš tam predsa hrať plno iných vecí, kupovať kasína atd.

0/0
9.12.2008 13:17

echo

Re: zase kecy psychologa

Nevšiml jste si, že pan psycholog mluví o vlivu na děti, které jsou snadno ovlivnitelné a o psychicky nevyspělých jedincích.

0/0
9.12.2008 13:52

Lumirel

Re: Re: zase kecy psychologa

Já bych řekl, že to byla reakce všeobecně na tyto "úvahy psychologů". Pointou pravděpodobně bude, že takto by se dalo "uvažovat" nad vším.

5ti letté dítě má autíčka a simuluje bouračku, protože autíčka lítají všude kolem a dítěti to příjde vtipné, mohlo by v budoucnosti bourat pro zábavu. (jen takový nadnesený případ)

Dokonce is dětské plastové meče či zbraně obecně, mnoho seriálů, filmů etc by mohly být považovány za ne úplně vhodné vzhledem k tomu, že jsou to repliky/simulace či názorné příklady něčeho surového, brutálního etc etc.

Stejně jako nálepka na krabici od hry je velice alibistikcé pouštět filmy po desáté hodině... Já býval vzhůru vždycky bůhví jak dlouho. Když šli rodiče například na návštěvu, koukal jsem se ve svých deseti na horrory etc...

0/0
9.12.2008 14:26

wsx

snad to neni tak hrozne

Podle me je to malovani certa na zed.Ja s prateli jsme byli vsichni vystaveni hram uz od utleho detstvi.Parili sme kde co, od doomu, pres duke, quake, blood a podobne strilecky z te doby, GTA, strategie (warcraft, red alert, transport tycoon) az po adventury jako  alone in the dark, resident evil, dokonce i larry (ted uz nevim ktery dil).No zkratka byli jsme parani vcelku zapaleni (i dnes si jeste rad neco zahraju, to ne ze ne) a ze vsech vyrostli naprosto normalni lidi. Zadni psychopati. Studoval jsem SS i VS v IT oboru - vetsina z tech lidi tam na tom s hrama byla velmi podobne (parani od detstvi) a zadneho posuka jsem nepotkal.Osobne si myslim, ze pokud dochazi k nejakym trestnym cinum, ktere jsou spojovany s hrami tak se vzdy jedna o lidi, kteri to nemeli v hlave v poradku dlouho pred tim nez vubec zacli hrat a tyto psychopaticke sklony by v nich byly spusteny nejakym jinym podnetem.Hry jsou dobre, hry jsou sranda - ovsem pokud to nekdo nema v hlave v poradku tak za to hry nemohou.

0/0
9.12.2008 12:06

Magumi

Re: snad to neni tak hrozne

Nejde přece o nějaké excesy, ale o to, zdali je dobré strávit polovinu dětství a mladí hraním počítačových her, nebo zdali není lepší věnovat se něčemu jinému - třeba sledování televize  ;-D;-D;-D

0/0
9.12.2008 12:18

wsx

Re: Re: snad to neni tak hrozne

Ja si myslim, ze to, ze jsem v mladi travil opravdu hodne casu za pocitacem mi hodne dalo. Tim, ze jsem zacinal parit gamesky, jsem zacal pomalu pronikat do taju pocitacu. Co je to ten OS, jak se to nastavuje, co ma vevnitr za komponenty, jak pracuji, dokonce jsme s kamaradem i programovali v BASICu vlastni gamesky - jako asi 12ti lete decka ! Navic diky pocitcum jsem se naucil vcelku obstojne anglicky. Ja si zkratka myslim, ze pocitace a s nimy spojene hry maji hodne kladu a v dokud dite travi alespon pulku sveho volneho casu venku rajtovanim na kole a poustenim lodek na potoku (jako my) a po vecerech si zahraje nejakou tu gamesku tak je to podle me daleko lepsi, nez kdyby melo cumet na pasivni bednu, ze ktere se nenauci nic.

0/0
9.12.2008 12:29

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: snad to neni tak hrozne

naprostý souhlas, jsem na tom podobně a dnes mě IT živí - bůh ví jak by to bylo kdyby mě před těmi 20ti lety nechytli první hry na ZX spectrum, amize a comodoru :)  Právě hry mne přinutili se o počítače více zajímat, zkoumat zevnitř, hrát si s HW i programováním.... a těch věcí co jsem se vždycky naučil když sem se snažil něco "rozchodit" :)

0/0
9.12.2008 14:53

Magumi

Re: Re: Re: Re: snad to neni tak hrozne

I když mě IT neživí, taky jsem začínal na Atari, Commodoru a programováním Basicu a Pascalu na PMD 85 a IQ 151 :-), ale dneska už jsou osobní počítače tak spolehlivé a snadné k používání, že k hraní her nepotřebujete umět nic jiného než strčit placku do díry nebo držáku na kafe, párkrát kliknout a hrát (a to ani nemluvím o tom, kolik lidí dneska hraje na konzolích). 

0/0
9.12.2008 21:04

SirH

Re: Re: Re: Re: Re: snad to neni tak hrozne

ona většina těch mladých ale na tu placku nemá a potom už se aspoň trochu snažit musí ;)  ale je fakt že to není co bývalo. Ostatně jako všechno ostatní :)

0/0
9.12.2008 22:12

Lumirel

Re: Re: snad to neni tak hrozne

Hahaha, zrovna sledování televize je nejpasivnější zábava co existuje. Tam je jak tělesná tak i psychická pasivity. Informace pouze vstřebáváte, ale nic víc.

0/0
9.12.2008 14:43

Magumi

Re: Re: Re: snad to neni tak hrozne

Vtip nejlíp zkazíte tím, že ho začnete vysvětlovat. :-/

0/0
9.12.2008 21:05

Zubcasu

Re: snad to neni tak hrozne

Jsem na tom takrka uplne stejne. Zacinal jsem na ZX a podobnych strojich. Pak PC a vsechny vami poisovane hry. I ted si obcas nejakou tu hru at uz krvarnu, strategiji atd.  se znamymi zahrajeme. Ale u zadneho me znameho spoluhrace nepozoruji nejakou poruchu. Nebo ze bych uz byl tak porouchanej? :-D Ne, vazne. Myslim ze u patologickeho chovani jsou hry a podobne moderni zabavy v naproste vetsine pouze spousteci mechnizmus. Samozreme beru v uvahu hrani s rozumem-tak max dve hodinky denne a jednou za cas se snese nejaka tak lanparty.

0/0
9.12.2008 12:33







Najdete na iDNES.cz