Diskuze

id Software o svém enginu id Tech 5

Jak se blíží dokončení prací na nejnovějším engine od legendární společnosti id Software s názvem id Tech 5, firma uvedla několik poznámek ohledně obchodní strategie. Ta bude prý i tentokráte vůči ostatním společnostem více než konzervativní. "Naše filosofie se nezměnila, zůstává taková, jaká vždy byla. Tedy nejdříve naše hry a pak teprve licence pro ostatní," uvedl šéf a spoluzakladatel firmy Todd Hollenshead.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Wortex

14. 5. 2009 14:23
ID_Tech_5 vs Epic UE

Osobne budu spokojenej s neomezenou velikosti textur a moznosti tvorit krajinu i komplet objekty normalama... az se tohle nauci Crysis a veskery Unrealy, tak si muzem popovidat... Howgh! Carmack rulez! ;o)

0 0
možnosti

Dhatz

14. 5. 2009 16:50
Re: ID_Tech_5 vs Epic UE

není to zas tak super, prostě pár zbytečností navíc, supertexturing se dá použít jenom na kirodory. za tu dobu už má unreal 3.5 nepřímé osvětlení a beztak přibudou i realtime odlesky. ani ta postava na screenu nemá všechny textury nijak přehnaně detailní. ale ani jedn furt není dostačující aby to někdo nazval nepřekonatelným, takže se nemusíme vzrušovat.

0 0
možnosti

Blbeček

14. 5. 2009 12:34
engine

Osobně jsem tedy mnohem více zvědavý na id tech6, který by podle předběžných informací měl znamenat opravdovou revoluci (návrat voxelů), ale i id tech5 vypadá na screenech a videích naprosto špičkově.

Opravdu nechápu kde se v lidech berou ty příkré soudy na dnešní špičkové enginy. Podle jednoho je id tech4 (Doom 3) zastaralý hnus, druhý zase haní Unreal 3 engine. Sám jsem hrál plno her postavených na těchto engine a přišli mi kvalitou zhruba rovnocenné. Unreal 3 engine má možná propracovanější fyziku (nědalel ji epic, je licencovaná) a pár efektů navíc, ale taky je novější a náročnější. Naproti tomu id tech4 moc neztrácí a jeho nenáročnost a optimalizace je vynikající. Pro mě osobně jsou id tech a Unreal enginy v současnosti rovnocenými konkurenty, byť díky excelentní podpoře v počtu licencí Unreal jasně vede. Spolu s Cryengine a možná ještě tím použitým ve FEARu (i když ten už taky zestárl) jde o špičky herních enginů a já si vždycky rád přečtu, co se na tomto poli urodilo nového.

0 0
možnosti

Taz

14. 5. 2009 12:38
Re: engine

Aha, takže jsi hrál Doom 3, Quake 4, Prey (ten se povedl) Enemy Teritory: Quake Wars a příjde ti daná technologie rovnocená s UE3. Nu v rozlišení 640x480 vše low možná ;)

0 0
možnosti

lumír

13. 5. 2009 22:20
opět

si carmack se všema vytře víte co;-DR^

0 0
možnosti

uzivatel

13. 5. 2009 21:27
licencovani

id uz asi na licencovani dost rezignovali, pryc jsou doby, kdy na id tech 3 vychazely hromady her ... kdyz se clovek podiva na Epic, tak ti maji uplne odlisny pristup (asi neni nahoda, ze prvni komercni hra na UE3 byla od Ubisoftu)

0 0
možnosti

Taz

13. 5. 2009 18:54
Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

id má opodstatněný strach, že by jejich Rage a Doom 4 mohly vapadat mnohem hůř než produkty licencovaného enginu. No není se čemu divit, když žije id z úspěchů prastarých titulů před id Tech 4. V době kdy výjde Rage bude id Tech 4 pro další použití opět nepříliš použitelný, vzhledem k dalšímu CryEngine a Unreal Engine  ;-D Nu co se dá dělat, zatleskejme Carmackovi.R^

0 0
možnosti

Jumík

13. 5. 2009 20:41
Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Tak prosímtě jmenuj nějakou čistě ID hru, která ve svý době nebyla technologickou/grafickou špičkou ??

0 0
možnosti

skl

13. 5. 2009 18:21
...

doufam, ze bude mit nejakou fyziku a pujde znicit neco vic nez jen sud

0 0
možnosti

Dhatz

13. 5. 2009 23:06
Re: ...

to zase ne, vždyť ani stopy za autem ani víření prachu to nemá realistické, teď už díru do světa neudělaj(a já myslím že vlastně nikdy neudělali a ani unreal nebyl pro mě nijak super)

0 0
možnosti

diletant

13. 5. 2009 16:31
Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

0 0
možnosti