Diskuze

Stereotypy současného herního průmyslu aneb kam to spěje?

I herní průmysl v současnosti prochází jistým útlumem. Možná ho to ale aspoň nakopne jiným než současným směrem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Scorpio

2. 6. 2009 17:33
rpg

A co takový rpg? KotORy, TeSy, The longest journey..... takovýho příběhu v multiplayeru fakt nedosáhnete......... Já si taky rád s kámošema zahraju Unreala, bo trackmanii, ale single hry nikdy nebudou mrtvý.... je to být součástí příběhu... (to ste v knize taky)

0 0
možnosti

Marty

2. 6. 2009 15:29
Multiplayer

Proč chtějí hráči multiplayer? Protože třeba mě osobně víc baví hrát s kámošema po LANU než hnít u kompu sám a bavit se jen s virtuální AI.

0 0
možnosti

MIlo

1. 6. 2009 11:52
muj nazor

Hmm myslim ze digitalni distribuce ala Steam je jedina budoucnost... Vsichni to vidime u hudby, kde jeste nedavno taky par podobnych maniaku nadavalo ze to tak nepujde a kdesi cosi, nakonec digitalni prodej hudby je pro soucasny hudebni prumysl zachranou. Hry budou nasledovat a nakonec budou nasledovat i filmy klidne i v super HD HD kvalite s tim jak se zrychluje pripojeni.

Jeste ke steamu: Steam hru sice nemuzu prodat, ale taky ji nemuzu ztratit (!!!) coz je obrovska vyhoda.

K SP vs MP : Autorovo presvedceni o tom ze vsichni chteji MP tady plyne z jedne jedine vety nejakeho producenta (wtf?) - prave bioshock dokazuje ze hra se proda bez problemu i bez MP. Nektere hry proste k MP nejsou a je chybou si myslet ze kolem herniho sveta existuji jakesi neviditelne tlaky a sily ktere vsechny nuti se prizpusobovat - coz je ovsem patřní argument celého článku...

Jediné s čím mohu souhlasi jsou ty bouchající sudy.

0 0
možnosti

Feidias

31. 5. 2009 14:30
trendy

Já jsem článek pochopil tak, že do hry se nemá násilně dávat to co tam nesedí, nezacházet do nesmyslných exterému a nedávát tam to co je nedodělané a nedotažené. Je dobré se nad tímhle zamyslet, protože člověk je ušetřen celé řadě špatných her, ale zase pokud umí udělat např. výborný single i multiplayer tak je to ideální. Přijde mi, že to nakonec stejně závisí spíše na kvalitních vývojářích a ne na trendech. Dovolím si nepodložené tvrzení:-): dobrý vývojář respektuje trendy, ale přitom ví co nefunguje. San Andreas bylo větší než Vice City a fungovalo to skvěle. Just Cause je ještě o dost větší, ale vlastně nemá více možností. Asi je celkem normální, že dobrých her bude spíše méně a opravdu výborná se objeví tak jednou do roka.

0 0
možnosti

Wuuduu

28. 5. 2009 10:48
SP vs MP

Moj nazor je:

Single player: Niekomu k radosti staci porazit nascriptovanu AI pocitaca. AI, ktora nerobi vlastne rozhodnutia, nema fantaziu, kazdy jeden jej krok je dopredu naprogramovany a vo finale je to vzdy debilny, akoby dusevne postihnutym hkuchy a slepy nepriatel, ktoreho sejme aj polodementna opica, ak jej date cas, aby si to natrenovala. To ja za vyzvu uz nepovazujem.

Multi player: Ak clovek natrafi na supera, co je lepsi, ak ma stastie na dobru partiu ludi...

Ani vsetky SP hry na svete sa tomu nevyrovnaju, ani ked priratas vsetky tie radoby epicke deje.

Kedze hry hravam este od cias ZX Spectra, naozaj mi uz ziadna SP hra na svete nema co ponuknut, vsetko tu uz bolo.

0 0
možnosti

joe

28. 5. 2009 12:01
Re: SP vs MP

no máš pravdu, ale jednak zjednodušuješ pohľad iba na FPS žáner (prípadne stratégie) a ďalej čo napr. také taktické akcie, kde máš za úlohu prepadnúť povedzme nejaké stanovisko. To by si musel živým hráčom nariadiť aby hodinu strážili nejaký objekt a len tak sa tam prechádzali, kým ty sa ich akože pokúsiš napadnúť.

0 0
možnosti

Mata

27. 5. 2009 23:45
Zjednodušování

Podle mě je největším problémem současných her tzv. "snaha o zpřístupnění hry masám." V praxi to znamená, že hry jsou jednodušší, v RPG zůstává akorát pár atributů, komplexní strategie je neznámý pojem atd. Chápu, že distibutoři chtějí prodat, ale chválit hru, která vydží 15 hodin, že je dlouhá to už je moc. K online distribuci bych rád poznamenal, že většinou levnější není, časem hru seženete novou v obchodě třeba i za 400, přičemž na steamu stojí pořád 40Euro. Pravda je, že je to mnohem pohodlnější, ale na to, co s tím je spojeno za náklady jsou ceny docela nepřiměřené.

0 0
možnosti
W

Snoop

27. 5. 2009 17:06
.

Jj vsude se cpe multak a stejne vsichni hrajou cs,cod.

0 0
možnosti

karel

27. 5. 2009 17:12
Re: .

    n                 X

    o                 X

    a                 X

    c                 X

    o                 !

0 0
možnosti

Ajajaj

27. 5. 2009 16:48
pěkné

Fakt pěkný článek, jen pár drobností:

Dát fotku Gabe Newella k odstavci, kde se mluví o "tlouštících - béčkových slibotechnách"... no! Nemá sice zrovna sportovní postavu, ale jeho (a jeho týmu) hry bych osobně zařadil do AAA skupiny ;-)

Co se multiplayeru týče - myslím, že tvůrci nemají nápady - ty multiplayery sou furt stejné a v mnoha případech o ničem. Příklad, co bych si třeba chtěl zahrát jako takový co-op režim nějakého hororu: Já a kamarád začneme každý jinde (každý hraje svou linku/postavu/příběh), pak se oba setkáme, chvíli hrajeme spolu, pak je potřeba se rozělit: každý má jiný úkol - někdo ho třeba zvládne rychleji a ten druhý mu po spnění toho svého půjde pomoct atd. atd... prostě takový singl akorát místo npc kámoš na netu.

Co se steamu týče - za nejlepší kombinaci považuju koupit si krabicovou verzi, kterou pak na steamu regnu - Chci si zahrát HL2 - hmm, budu stahovat 5GB nebo to nainstaluju z dvd? Chcu si zahrát CS - hmm, chce se mi vytahovat DVD nebo dám stáhnout 400MB? Odskočím si na wc a než se vrátím je to doma ;-) Jen ta nemožnost hru zase odregistrovat/převést na jiný účet je fakt na facku - zaplaceno už dostali tak o co jde? ;-O

0 0
možnosti

joe

27. 5. 2009 17:03
Re: pěkné

Tiež mám nápady na nové typy multiplayeru, napr. spojiť epický singleplayerový príbeh s multakom takou formou, že by sa boti, s ktorými sa stretnete v každej strielačke nahradili živými hráčmi, ktorí by sa mohli pripojiť. Takto sa dokonca dajú hrať aj stealth hry - viď. napr. multiplayer splinter cell. Kludne by sa mohli vytvoriť dve príbehové linky, kde by proti sebe stáli dve strany a tá strana ktorá by zvládla svoju úlohu by sa v príbehu posunula ďalej (na novú mapu).

Inak páčia sa mi multiplayerové mapy v Crysis aj tie režimy, len žiaľ nie sú vraj moc hrané. Je to náročné na to že je človek viazaný na nejaký klan, s ktorým sa zohraje. Zial servery su plne blbeckov hrajucich deathmatch, chyba herna disciplina, zmysel pre kooperaciu.

0 0
možnosti

Odulin

27. 5. 2009 14:35
...

Clanek i nazory v nem se mi libi. Basta..

0 0
možnosti

6196055

27. 5. 2009 14:39
Re: ...

51 de81l:-©

0 0
možnosti

Koulmen

27. 5. 2009 13:53
souhlasim

S autorem souhlasim ve vsech bodech, je videt, ze ma prehled a vyzna se... krasny priklad z posledni doby je ra3 uprising - jen vsichni budou remcat nad tim, ze nema mp, ale ty skvele propracovane a tuhe mise tito lide premysli..

Kde jsou ty casy, kdy se parilo vyhradne sp... Lepsi nez po sobe rvat se zhulenym americanem

0 0
možnosti

bigboss

27. 5. 2009 14:18
Re: souhlasim

strategie bez multiplayeru? lol neni lepsi se utkat se zivym hracem?

0 0
možnosti