Diskuze

Nvidia má engine pro realtime raytracing

Od okamžiku, kdy se firma Intel poprvé zmínila o svém chystaném grafickém superprocesoru Larrabee, zaklíná se neustále, že pro tvorbu her bude chip využívat technologii raytracingu v reálném čase. Tedy technologii známou spíše z fotorealistických renderů. Naproti tomu výrobce grafických karet Nvidia snahy Intelu o realtime raytracing jako metodu při tvorbě her kritizoval. Nyní Nvidia představila svůj engine Optix, který má umožnit právě technologii realtime raytracingu na grafických kartách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

8. 8. 2009 13:59
raytracing a dokonalost

pokud jde o to mít všechny efekty jako ve skutečnosti, muselo by se spošítat mnohanásobně víc než jen přímý odlesk na lesklých površích, musela by tam výt i aberace, lom světla, fresnel a DOF, jelikož i při pohledu do odrazu ve skutečnoosti ostříme na určitou vzdálenost. a pro povrchy s propustností světla by se musel dělat i subsurface scattering a vůbec pro extrémní realismus by se to muselo kombinovat s radiositou a proto doba kdy začnou hry renderovat realisticky je daleko dál než doba kdy budou renderovat geometricky správně.

0 0
možnosti

Host

8. 8. 2009 12:48
Raytracing

Ten rozumbrada, co tu rozebírá důvody, proč raytracing nefunguje a nemůže fungovat, by si měl jednak o tom něco přečíst a jednak by měl přestat lhát o tom, že to nikde neviděl a našel si na internetu na stránkách univerzit funkční projekty raytracing enginů, které běží realtime už ve slušných FPS a pak sem teprve psal svoje rozbory, které sice odargumentovává moc pěkně, ale staví je na neznalostech...

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 19:07
hm

ID TECH 6 = raytracing + voxely

Carmack rulez

Nvidia sux

lalalalala...

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 10:53
.

Neměl byste někdo stránku, která blíže popisuje rayltime raytracing. Ted to vidím poprvé a úplně to nepobírám.

Díyk

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 10:54
Re: .

sry real, nevim co mi t opopadlo :-D

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 10:49
Hmmm

Já nevím proč, ale tomuhle systému prostě pořád nevěřím :-/

Asi něco nechápu, ale myslím, že není možný vytvořit obraz pouze simulací sledování paprsků světla. Kdykoliv světelný paprsek dopadne na povrch, tak (s výjimkou laseru) se rozláme do spousty směrů - a to spojitě. Na PC můžu sledovat jen konečně počet parsků, takže to musím "rozrastrovat" a udělat odraz třeba jen stovky. A pokud bude předmět dál, může se mi přece stát, že některý minou "obrazovku" nebo mezi vznikonou mezery ne?

Pro představu jak to myslím - představte si obrovskou koulí ve velksé vzdálesnot (třeba slunce - pro extrémní příklad). V reálu z ní jde světlo naprsoto všemy směry a pro okem vidím hezky spojitý obraz. Ale na PC při sledování paprsků z toho slunce budu moct vylsta jen pár destíek milionů paprsků. A na t uvzdálenost se velmi malá šance že se mi některý vůbec trefí do oka - take bych to slunce vůbec neviděl.

Prostě se pořád bojím, že tahle metoda vypadá asi hezky na předcchystaných obrázcích. Ale že to bude moct způsobovat graficý humsuy ve skutečných hrách.

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 11:10
Re: Hmmm

Nemáš pravdu. Vtip je v tom, že tato metoda se v počítačích implemtentuje tak, že se paprsky počítají obráceně. Tedy nikoli ze zdroje světla k oku, ale od oka (kamery), zkrze každý pixel pomyslného monitoru, až ke zdroji (v google mi to po pár sekundách našlo tohle: http://www.iss.rwth-aachen.de/Projekte/grace/raytracing.gif ).

Nemáš pravdu ani v tom, že to vypadá dobře na předchystaných obrázcích. Raytracing se už roky používí ve filmových tricích, různých technologických demech a Intel už představoval raytracingového Quake wars, kde opravdu k žádným chybám nedocházelo a žádné díry tam nebyly. A nešlo o nějaké předchystané video, ale zcela prokazatelně realtime raytracing, bežící na 4 čtyřjádrech.

Detaily po mě nechtěj, ale realtime raytracing je budoucnost grafiky a firmy jako Intel a nyní už i nVidia do toho neinvstují těžké miliony dollarů, aby po pár letech zjistili, že tam mají nějaké díry.

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 10:29
ach jo

Vskutku kvalitní diskuse pánové.

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 10:35
Re: ach jo

njn, čtenáři bonuswebu.......

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 9:20
shit

shitVidia GrcFrc valí ;-D

0 0
možnosti

Host

7. 8. 2009 6:41
haha

hehe

0 0
možnosti