Diskuze
Herní adventury: Dobrodružství ze starých časů
Děkujeme za pochopení.
podhurka
Adventura
Když jsem poprvé hrál adventuru Broken Sword, nemohl jsem přestat a těšil se na nový den. Člověk se ztotožnil s Georgem a chtěl sám projít úskalím hry. Pak se přidaly další hry Siberia, Atlantis a jejich další díly, atd... Myslím, že když už člověk něco hraje, tak adventura má alespoň smysl. Neřeší se problém jakou zbraň na koho, ale jak pomoci toku příběhu. Bylo třeba zapojit mozek a ne bezduše vymlátit nějaké agresory... Ono vůbec, krev tekla zřídka a člověk hru ukládal po zdolání složitého problému....zemřít se dalo málokdy.Také češi byli vynikajícími tvůrci adventur ! To člověka potěšilo ještě víc. ( Posel smrti př. ) Žánr však začal upadat, neboť, bohužel, hráči raději zabíjí, než aby se zastavili a přemýšleli....použití mozku je ztrátou času. Uvidíme, co z toho pro dějiny vyplyne.............
Host
Re: Adventura
Souhlasím. Mimochodem k tomu, kde se dalo umřít - co myslíte, existuje tady někdo, kdo neumřel v Neverhoodu?
Host
ADV
Ano mas pravdu, mym 3D jsem myslel CG rendery (cinema graphics-renderovane pozadi). Kdyz si opomenel ty hrozne vypadajici adventury jako Monkey 4, nebo nova epizodni Monkey od Telltales, tak je mi z toho trochu nelibe :) Simon 3 treba uz to ma vic stylizovane a pokud postava hraje skvele s pozadim a osvetlenim, tak to neni zase tak hrozne. Musim pripomenout skvele vypadajici nove adventury jako Lost Horizon, Whispered World, Machinarium, Sinbad: In Search of Magic Ginger apod.
Host
ADV
Adventury je zanr kterymu slusi pouze 2D grafika a kdyz uz je 3D tak aby byla alespon z 50% stylizovana. Vezmete si kuprikladu nadherne kreslenou grafiku v So Blonde, Monkey Island 3, Ghost Pirates (ted vychazi), Broken Sword, Runaway atd. jejich hromada, pokud zminim 3D adventury musim se zastat Syberie, Secret Files 2, Mata Hari i ceske Black mirror. Ohledne 3D se mi nelibi, ze je vse delane realisticke, ale proc? kazdy den kolem sebe vidi realisticnost, je to trochu nuda videt to co vidime kazdy den a i ve hrach. Vse by se melo trochu stylizovat a 2D rucne kreslena grafika se vzdycky oceni vic nez 3D. Plynule animace, hudebni atmosfera a dabingy jsou v dnesni dobe podminkou.
Host
Re: ADV
Ony 3D adventury, které jsi uvedl, jsou takové pseudo 3D. Kdybych měl brát pravé 3D adventury, tak mě napadá Gabriel Knight 3, Monkey Island 4, Simon the Sorcerer 3 a tak podobně. Jinak souhlas, tady se tomu třetímu rozměru opravdu moc nedaří.
Host
adventury byly dobre hry
mival jsem rad i textovky. Nejprve od Frantiska Fuky na ZX Spectrum - jeho Indiana Jones nebo Podraz jsou nezapomenutelne, pozdeji jsem hral i anglicke klasiky od Infocomu. Textovky nemely grafiku, ale o to vic musela pracovat vlastni predstavivost. Pak prisla grafika, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Simon the Sorcerrer, Monkey Island, The Dig, Gateway I, II, nadherna Longest Journey.... a spousty dalsich. Mel jsem ty hry rad prave proto, protoze si nezakladaly na akci, ale spis na pribehu. Jak pise autor, byly to interaktivni knihy. Dnes uz se na pribeh tolik nehraje, zato se to kompenzuje tunami akce a animaci. Ale abych jen neidealizoval, tzv. hadanky v techto adventurach byvaly casto zcela nelogicke
Host
Re: adventury byly dobre hry
Indiana Jones na ZX spectrum to byli bomby . Nejvíc mě vždy dostalo : nerozumim , Nemužeš zkoumat něco co tu není , Musíš říci co chceš vlastně dělat . Hrál jsem jen chrám zkázy a Indiana Jones 2 . Podraz 3 . Textovky byli vždy zajímavé hlavně povely : jdi na s,j,v,z, pak povel seber , vezmi použij , prozkoumej . Hlavně měli hlavu a patu
Host
Ursus
Jako člověk, který se češtinou živí, si dovolím nesouhlasit.
Host
PaJja
Adventury jsou best, tesim se na zitra az zavzpominam :-)hezkej clanek
Host
Ursus
Mimochodem adventury sluší každé platformě, která nemůže (a nebo nechce) oslňovat vysokým výkonem. To je asi ten důvod, proč já osobně cítím lehkou renesanci adventur na Nintendu DS.
Host
Ursus
Možná to není moc dlouhé, ale na druhou stranu se to hezky četlo. Těším se na další část.
Host
no
to jste toho moc nenapsali. Nechápu proč jste tenhle článek rozdělili, když ten úvod je takhle krátkej
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra
V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...