Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PC je prý logická budoucnost hraní

Chris Taylor, vývojářský veterán a šéf firmy Gas Powered Games, se nechal slyšet, že budoucnost hraní je v PC spíše nežli v konzolích, které se postupem času stanou slepou uličkou vývoje. "Je na nich krátkodobý zisk, ale v běhu na dlouhou trať padnou," uvedl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

roman

nic překvapivého, pc je zkrátka hlavní platforma na které se hraje už x let a hrát se pořád bude. Kdo má dneska playstation 1? Moc jich není, pc hry z roku 99 se ale hrají pořád (a že se tam najde ale pecek!). Konzole mají sice některé nesporné výhody (stejně jako nevýhody, pro pc platí to samé), přesto to ale na nějáké hardcore hraní není, spíš na zábavu s přáteli a hru typu lego star wars. Hrát na playstationu například mafii bylo utrpení

0/0
20.1.2010 19:12

Host

Re: roman

Tak ke které skupině patříš, co?

http://tinyurl.com/yd5e8c9

0/0
20.1.2010 20:11

Host

Re: roman

Co to kladeš za zavádějící dotazy? Kdo má dnes playstation 1? A kdo má dnes herní PC z roku 199*? A že na denších Pc můžeš hrát staré klasiky? Na dnenší nové konzoli můžeš staré PS1 klasiky hrát úplně stejně...

Tak nevím - jestli jsi chtěl naznačit, že je tam nějakej rozdíl, tak ho nevidím :-/

0/0
20.1.2010 20:12

Host

Re: roman

ja ma sega Genesis plně funkční mam i PlayStation 1 pně funkční očipovanej a rad si zahraji pecky z roku 98 nebo 99

0/0
20.1.2010 23:32

Host

Re: roman

mě se na PS2  mafia 1 hrala dost dobře

0/0
20.1.2010 23:34

Host

re: HAha ha

To co popisuješ je film Minority Report od Stevena Spielberga...a ten dotykový display myslíš je v dnešní už proveditelný v podstatě jeho "vyspělejší" verzí by měl byt Natal....v tom filmu ale bylo i spoustu jiných vychytávek...hologram už je taky možný sice v ještě omezené formě a není v masovém využití ale to do 10 let bude určitě...a na Matrix si ještě počkáš dlouho...toho se asi ani nedožiješ a myslím že ani lidstvo se toho nedožije....v podstatě máme jako lidstvo plno vynálezů a pokud uspějí s urychlovačem tak tu za dalších 20 let bude takový BOOOM technologie a především nanotechnologie že si to nedokážu ani představit

0/0
20.1.2010 10:48

Host

To je zivot

Vsechno ma svuj konec.Herni PC uz prakticky mrtve je a i konzole jednoho dne umrou.Prijde novej system jako onlive a pojede se veselo dal. :-) Nicmene na nynejsi situaci ve svete videoher se nebude minimalne deset let nic menit.Takze v klidu decka. :-)

0/0
20.1.2010 2:10

Host

Re: To je zivot

PC obživne, nabídne vždy něco víc...možná nebude mít herní PC víc jak třeba 10% hráčů, ale PC bude mít skoro každý pořád, takže jednoduché hry se udrží, a v high-end hrách budou mít výkonná PC větší výkon než on-live přenosovou kapacitu, možná zvládne FullHD, ale nezvládne 6x2560x1600x120Hz, nezvládne plné 3D až přijdou nějaké hologramy....

0/0
20.1.2010 9:22

Host

Re: Re: To je zivot

To je sice možné ale v té době pochybuju že někdo bude nějaké high-endové hry na PC vyrábět. Pro jakoukoliv firmu je důležitý zisk a vždy bude výhodnější udělat třeba o něco míň nadupanou hru na on-live systém než se drbat s high-endovou hrou na PC

0/0
20.1.2010 10:31

Host

Re: To je zivot

Ses mimo ;-DRv

Zrejme ubuleny konzolista ze ;-D

0/0
20.1.2010 11:18

Host

No je to hrozna blbost..

Jako konecne se herni prumysl dostal do masove spolecnosti.. A ty odbornici si mysli, ze to je diky PC? Kazda firma na trhu pochopila jedno velmi jednoduche pravidlo a tim je v jednoduchosti je klic.. Vyrobci konzoly i her pochopili, ze uspech je zarucen v podpore a ve fair play.. A v tom je ten nejvetsi hacek, protoze prave tento bod PC zarucit nedokaze.. PC se proste nezadrzitelne zene dopredu a neni prostor pro nejaky standart. Tudiz vyvojove studia pracuji na necem, co bude ve finalni verzy vypadat pokazde jinak.. Snaha grafiku prijde v nivec. super sceny nebudou vypadat tak jak umelci chteji.. Ono je to asi tak.. Nakonec stejne prijde na to, ze konzole budou vyuzivat i vyrobci jinych software aplikaci, jelikoz to pro ne bude fair.. Vzdycky jejich software pobezi vsude stejne. Konzole je prave ten krok do budoucna.. Spoji vse co bude mozne a nakonec se z ni stane jednotka, ktera se bude starat o vsechny veci v domacnosti.. Vykony jsou uz tak vysoko, ze je vyrobci v podstate nedokazi vyuzit.. No a dalsi generace po teto? To bude posledni hrebicek do rakve pro hrani na PC a nejen toho.. Otazkou ale zustava, zda se diky vsem funkcim, ktere nove konzole dokazou daji stale nazivat konzolemi.. ;-D At se tomu rika jak chce, porad to budou 2-3 firmy, ktere budou vevodit, samozrejme to ale nemusi byt ty same firmy, ktere nyni kraluji..

0/0
20.1.2010 0:10

Host

Re: No je to hrozna blbost..

taka mala hlupa otazka... to ako myslsi s tymi vyrobcami softwaru ze prejdu na konzole? Nakoniec sa podla teba este budu aj hry programovat na konzoliach nakoniec, nie??

0/0
20.1.2010 0:31

Host

Re: Re: No je to hrozna blbost..

ja teda nevim proč by se na konzolich nedalo programovat vždit armada USA ma udělanej super počítač z 2500 PS3 a taky FBI ma ze spojeních PS3 dešifrovací PC tak v čem vídíš problem ty

0/0
20.1.2010 23:23

Host

Re: No je to hrozna blbost..

Tak to je hodně hloupá a naivní představa, spojení konzole a fairplay je dost směšný, právě PC je otevřená platforma, kde si každý může dělat co chce a nikdo jim nic nediktuje jako na konzolích !! Ten standard HW pro aplikace, prosímtě k čemu, zníš jako nějaký člen mladých komunistů, dělalo by ti dobře vědět, že ti sice nějaký program jede blbě, ale jiným jede stejně blbě, já teda nepotřebuji aby se mi například z lokální databáze něco načítalo 5 minut, když si můžu připlatit za lepší HW a mít to daleko rychleji a o to jde !! A že mají konzole takový výkon, že ho ani výrobci nedokáží využít, tak takový prohlášení jen podtrhuje nesmyslnost celýho příspěvku, jediný důvod proč výrobci nedokáži využít výkon konzolí (především PS3) není ten, že tolik výkonu nepotřebují, ale ten, že se pro konzole hodně blbě programuje (u Xbox 360 to není až tak pravda, protože přejímá veškerý API z PC)

0/0
20.1.2010 6:33

Kizrath

Re: No je to hrozna blbost..

krasnej sen mas mily konzolisto, skoda, ze nebude naplnen;-)

0/0
20.1.2010 6:40

Clar

konzoláři všech zemí, vyližte si... a tak dále

Super, jak tahle zpráva naježila všechny konzoláře, konzolářky a konzolata... Konzoli jsem nikdy nevlastnil (nepočítám-li terminál pro připojení k sálovému compu, ale ta byla stejně zaměstnavatele) a asi ani vlastnit nebudu... Nicméně stejnej konec her předpovídali před léty pro pécéčka... Tyhle přepovědi nejou k ničemu, je to jen píchnutí do vosího hnízda. :-)

0/0
19.1.2010 23:55

Host

Re: konzoláři všech zemí, vyližte si... a tak dále

Vsechny ne :o) Ja mam x box i playstation a je mi to uplne jedno,protoze kdyz budu chtit a bude nejaka kvalitni hra na pc ,ktera me bude lakat jako treba Diablo 3 ,tak si ji klidne zahraju.Neztracim cas nejakyma fanatickyma,detskyma valkama o to co je lepsi s nejakym hlupakem ,kterej dostal playstation pod stromecek a musi presvedcovat celej svet o tom ,ze je ta jeho vec nejlepsi.Me je jedno na cem ,kdo hraje a sam si hraju na cem ja chci a nevim jedinej duvod proc bych mel nekoho skatulkovat podle toho co vlastni.Prijde mi to jako kravina.

0/0
20.1.2010 7:50

Clar

Re: Re: konzoláři všech zemí, vyližte si... a tak dále

R^

0/0
20.1.2010 8:15

Host

Co je na tom humorné?

Nechceme názor komentovat, jen je humorné, že Taylor svoji strategii Supreme Commander 2 vyvíjí jak na PC, tak na Xbox 360.

Tak proč by to nedělal když řekl že :

Konzole jsou krátkodobý zisk, ale v běhu na dlouhou trať padnou.

Když z toho může mít prachy tak proč by to na xbox 360 nedělal.

Jestli konzole někdy padnou to kdo ví..ale jestli se to stane tak potom asi na ně hru dělat nebude když jsou momentálně nahoře. Nevim co je na tom humorné. Je to logické.

0/0
19.1.2010 22:24

Host

Jumík

A jak to, že dělají SC2 i pro Xbox 360 souvisí s tím, že je podle něj budoucnost v PC, to se nějak vylučuje ?? Hraní za 10 let bude úplně jinde, než jak si dneska lidi myslí, technologický skok jaký udělali hry za posledních 20 let se opakovat nebude !! Čekají nás webový platformy a herní konzole nebudou nic víc než takový HW web browser ;-)

0/0
19.1.2010 18:10

net.Xtreme

Re: Jumík

Jak víš, že ten pokrok nebude ještě větší? Za 20 let můžeme (ale nemusíme) mít kvantové počítače a skutečné 3D zobrazovače, další prvky virtuální reality atd...

0/0
19.1.2010 18:34

Host

Re: Re: Jumík

haHAHA jasně budeme tukat do interaktivních hologramů jako Cruise... doma mít virtuální hologramový milenky .. kruci už nevím v jakým filmu to bylo... nebo pích do hlavy a Matrix... hehe jasně..

0/0
19.1.2010 21:52

Host

Re: Re: Re: Jumík

Jo přesně tak, CO jsme měli před dvaceti lety? Kde byly notebooky a konzole a kde jsou dnes? Kde byly hry? Vždyť nebyly ani 3D...takže dělat nějaké závěry o tom co bude za 20 let je hodně předčasné.

0/0
20.1.2010 9:25

Host

Re: Re: Re: Jumík

To co popisujes je film Minority Report od Stevena Spielberga...a ten dotykový dispay myslíš je v dnešní už proveditelný v podstatě jeho "vyspělejší" verzí by měl byt Natal....v tom filmu ale bylo i spoustu jiných vychytávek...hologram už je taky možný sice v ještě omezené formě a není v masovém využití ale to do 10 let bude určitě...a na Matrix si ještě počkáš dlouho...toho se asi ani nedožiješ a myslím že ani lidstvo se toho nedožije....v podstatě máme jako lidstvo plno vynálezů a pokud uspějí s urychlovačem tak tu za dalších 20 let bude takový BOOOM technologie a především nanotechnologie že si to nedokážu ani představit

0/0
20.1.2010 10:47

Host

Re: Jumík

A jaký vývoj se odehrál za posledních 5 let ??

0/0
19.1.2010 19:09

Host

Re: Jumík

Jumíku prober se.. a vrať se do roku 1990 to je přesně dvacet let... uvidíš tam Civilizaci, Prince of Persia... uvidíš tam chystající se Alone in the Dark (ok 1992)  uvidíš tam Frontiera (ok 1992)... co by mělo bejt za dvacet let, když rozdíl mezi právě AITD a dnešním RE 5 je jen počtem polygonů a druhem textur.. mappingů... kde vidíš právo na sen o megaskoku...? Mokrý sny...za dvacet let aby tu vůbec byly kvalitní hry... když vidím ten "pokrok" mezi Alien vs Predator a chystaným AvP.. fakt jump... nesni u počítače.. žádnej zázrak tu v roce 2030 nebude..

0/0
19.1.2010 21:38

Host

Re: Re: Jumík

No jsem rád, že mi dáváš za pravdu, ale tvůj útočný koment spíš vypovídá, že absolutně nechápeš co píšu ;-) Pokud o 3D grafice něco víš, což asi ne, tak za posledních 20 let prošla ohromnou revolucí, ale útlum v posledních pár letech je hodně znát !! A pokud si myslíš, že rozdíl mezi Alone in the dark a Resident Evil 5 je jen v počtu polygonů a texturách, tak to je ještě míň než laický pohled ;-)

0/0
19.1.2010 22:56

Host

Re: Re: Re: Jumík

A jé Jum se nechce vzdát snů o zářivé budoucnosti. Nojo, hned ignoranta sjedu.. přece AITD má hotové backgroundy. Nějak jsi mě nesjel u Frontiera, že? Ukaž absolutnímu neznalci AITD a novej RE 5 uvidíme, zda uvidí "revoluci" mimo počtu polygonů, mappingu a tedy faktu plného 3D? Mimochodem, ukaž mu ještě lépe Under A Killing Moon a něco dnešního a řekni: To je 16(!!!) let stará hra... nebo Aliens vs. Predator z roku 1999 a dnešní a řekni: Jo a tady je rozdíl 11(!!) let.. a pak se oháněj šancí , že za dvacet let tu budou zázraky.. leda houby..jinak pokud budeš odsuzovat, zkus to tím, čemu se říká mezi odbornou veřejností "argumenty" a ne smajly

0/0
20.1.2010 8:29

Host

Re: Re: Re: Re: Jumík

Wow, tobě to hlava absolutně nebere, kde píšu, že nás čeká zářivá budoucnost ?? Já vážně nemám co napsat na takovou blbost, když nejsi schopný pochopit prostou větu ;-) Nebo si to čti znovu a znovu a možná ti to dojde, jinak už nevím :-) Vážně mě udivuje co sem někdy chodí za retardy

0/0
20.1.2010 17:14

Host

Re: Re: Re: Re: Jumík

BTW: proti blbosti se nedá argumentovat ;-)

0/0
20.1.2010 17:16

Host

Re: Re: Re: Re: Jumík

Doporučuji příspěvek na který reaguješ přečíst znovu a pořádně ;-)

0/0
20.1.2010 17:17

Host

Zánik PC nebo konzolí? OBOJÍ!!!

Já si myslím, že za takových 10-20 let zanikne systém konzolí a PC jako takový. Co se totiž týče HW, tak do těch 10ti let vytvoří takový hardware, že nebude nutné vytvářet konzole ani PC v dnešní podobě, ale v podobě UNIVERZÁLNÍ, kde silný HW podpoří vysoce spolehlivý a kompatibilní systém, který bude zastávat to nejlepší z obou = jednoduchost hraní her(co se týče konzolí), tak i pro náročnější uživatele jako je instalace programů náročných na HW(grafické a filmové editory) či jen prostý internetový prohlížeč. Prostě počítač a konzole v jednom...jednoduchost konzolí a víceúčelovost PC

0/0
19.1.2010 18:09

Host

Re: Zánik PC nebo konzolí? OBOJÍ!!!

Žádný hybrid PC a konzole nebude, jde o to, že konzole je pořád úzce zaměřený zařízení, kdežto PC stovky milionů lidí využívají k hafo jiným věcem než je hraní a v tom ho konzole nemají šanci nijak ovlivnit

0/0
19.1.2010 18:13

Host

Re: Re: Zánik PC nebo konzolí? OBOJÍ!!!

Proč by ne? To si pamatuju, že lidi to samé před cca 10 lety říkali o mobilech, že není možné, aby mobily měli v sobě fotoaparát nebo rovnou kameru. A podívej se na to teď... zkus mi tvrdit, že ve víceúčelnosti není cesta dopředu...je to jasný příklad evoluce

0/0
20.1.2010 8:33

Host

Re: Zánik PC nebo konzolí? OBOJÍ!!!

no, to je teda blábolR^!!

0/0
19.1.2010 20:12

Host

volovina

taková volovina že by pc mělo bejt jednou jedinou platformou spíš naopak chcípne a konzole se budou moct smát;-D

0/0
19.1.2010 16:46

Host

Re: volovina

uklidnim te,driv chcipnes ty nez nejake PC:-)

0/0
19.1.2010 17:18

Host

Re: Re: volovina

;-DR^R^

0/0
20.1.2010 0:00

Host

Re: volovina

Oh, expert a odborník. Zkus hlavně dochodit základní školku, třeba ti pak něco dojde.

0/0
19.1.2010 17:26

Host

Re: volovina

když chcípne PC, tak sebou zákonitě vezme i konzole ;-D

0/0
19.1.2010 17:28

Host

Re: volovina

Neumře ani jedno. Konzole vydělávají těžký prachy, takže pro ně pro budou majetný idea chrlit těžce hypovaný AAA hry. Na PC naopak může programovat úplně každej už od školky (pokud na to má - a vývojářský nástroje jdou taky ukořistit nelegálně) - takže na PC se naopak bude stále držet indie scéna, nezávislá studia, menší projekty apod.

A tak to bude asi ještě hodně dlouho.

Spíš počítám, že jednoho dne se rozdíl hodně smaže. A že konzole buodu defakto "Standartizované PC" (co se týče funkcí, ne architekturou!) a budou ta kskvělé na hra. A PC bude prostě nadle všeobecnej nástroj na cokoliv s možností naboostovat tam výkon mnohem vejš, když po tom někdo bude toužit.

0/0
19.1.2010 17:54

Host

Humorné?

Hrozně humorné, hrozně humorné. Protože už teď je jasné, že DVD půjdou za pár let přeci jen do kytek, nebudou už výrobci vyrábět DVD filmy i když je po nich stále poptávka. Budou se od teď všichni ve svých podnikatelských záměrech ohlížet na redaktory BW, hlavně aby nebyli svými prohlášeními pro tyto herní nomenklatury humorní ;-D

0/0
19.1.2010 15:48

Zdenis

Re: Humorné?

Konečně to taky někdo pochopil :)

To, že někdo říká, že za pár let budou konzole mrtvý snad neznamená, že pro ně už teď nebudou vyvíjet/vydávat hry..

Já jsem si stoprocentně jistej, že všichni vývojáři a vydavatelé ví, že PS3, X360, Wii a další půjdou za pár let do kytek a budou nahrazený novejma konzolema.. Nepřijde mi ale nijak humorný to, že pro ně přesto vydávaj hry..

By chtělo aby se autoři článků (a některých komentářů tady) zamysleli nad tim, co píšou :)

0/0
19.1.2010 19:06

Host

Re: Re: Humorné?

Hezky teda, lenze to su ludia ktory o hernom trhu nieco vedia co to tvrdia... A vedia preco to tvrdia... Nemusi to tak byt, ale ked sa nieco stane a nove konzoly nebudu, PC bude, uz len z dovodov ako je prave jeho viacucelovost :)

0/0
19.1.2010 20:47

Host

Konec konzoli a nepotrebni vydavatele

Konec konzoli? To ren pan mysli vazne?Jako ze ty miliony hracu u konzoli prejdou k pc? A sve leky uz si ten pan pred tim nez to rekl vzal?To driv bude skutecne ten konec sveta :-D

0/0
19.1.2010 15:40

Host

hry z přesvědčení

se nazývají indie. skuteční vývojářu to udělají na každou platformu co umí a na které se to bude dát hrát.

0/0
19.1.2010 15:24

net.Xtreme

Konzole a zvuk?

Trochu off-topic, ale podporují konzole prostorový zvuk, třeba 5.1 nebo 7.1?

0/0
19.1.2010 15:10

Host

Re: Konzole a zvuk?

Jasne Dolby Digital a THX

0/0
19.1.2010 22:02

Host

Nechme se překvapit

Nechme se překvapit a sami uvidíme kam až vývoj povede. Mě je to např. úplně jedno, hlavně že si pořádně zahraju. Je jedno jestli na PC nebo na konzolích. Mám PC, XBOX 360 a PS2. Co se týče FPS tak nevím proč, ale vždy mě bavily více na PC. Co se týče závodních her, bojovek, a různých jiný her v třetí osobě, tak mě bavily zase víc na konzolích. Např. God of War 1, 2, Shadow of the Colossus a Metal gear solid 3, 4 atd atd si moc nedokážu představit jak hraju na PC ikdyž by to nějak šlo. Každá platforma má své místo na trhu. Já si osobně nemyslím, že něco zanikne, spíš budou vznikat další nové systémy. Pokud pan Taylor něco takového tvrdí, tak s tím nesouhlasím a pokud by se tak přece jen stalo, tak si upřímě přiznejme, že to nebude otázka 10 let, ale potrvá to výrazně dýl.;-)R^

0/0
19.1.2010 13:46

buchtak

Nesouhlas

Mno, prestoze sem PCkar, sem vuci PC naopak spis skeptickej, podle me se casem prosadej spis konzole.

1) Omezeny piratstvi.

2) Mnohem snazsi zprovozneni her. Koupim, vlozim disk, hraju. Zadny updaty HW, ovladacu, zadny PhysX, zadnej update DX, zadny flamy Intel vs. AMD nebo NVidia vs. ATi (jen jednou za 6-7 let rozhodnuti, jakou konzoli vybrat), zadny nekompatibility.

3) HW standard, lepsi a snazsi optimalizace pri vyvoji.

4) Prehlednost HW i pro uzivatele, nikdo nemusi sahodlouze rok co rok prohrabovat eshopy a zkoumat, ktera grafika nabizi za stejny prachy vic, ktera ma podporu DX10.1 a ktera jenom DX10 apod.

0/0
19.1.2010 13:26







Najdete na iDNES.cz