Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rage - Screeny z postapokalyptického světa

FPS Rage od id Software je s nadějemi očekávaný titul. Mixuje FPS a honičky v bizarních terénních vozidlech v nepříliš přátelském postapokalyptickém světě připomínajícím tak trochu zčásti Mad Maxe, zčásti Fallout 3. K dispozici máme několik nových screenshotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

...

Screeny jsou stary a megatexture byl uz uspesne pouzit v quake wars.

Na Rage jsem zvedavy, myslim si, ze post-apo by mohlo id software pekne sednout a podle screenu to vypada na lepsi atmosferu nez ve Fallout 3.

0/0
26.1.2010 16:49

Host

megatextury

megatextúry boli použité už pri enemy territory: quake wars...pri rage pôjde len o ešte pokročilejšiu technológiu

0/0
26.1.2010 10:17

net.Xtreme

Re: megatextury

Jako laikovy mi prosím někdo  vysvětlete, k čemu je dobré mít na celou mapu jednu megatexturu?

0/0
26.1.2010 10:28

Host

Re: Re: megatextury

Nikdy se ti nebude opakovat textura. Kazdy predmet bude mit svou unikatni texturu, takze neuvidis dva stejne vypadajici sutry napriklad.;-)

0/0
26.1.2010 16:47

Host

Re: Re: Re: megatextury

a nežere to místo, protože ta textura se vypočte při loadingu

0/0
26.1.2010 17:25

Host

Re: Re: megatextury

Popsal to v podstatě dobře, prostě megatextury eliminují dlaždicový efekt, jaký znáš z běžných her, ve Quake Wars byly megatextury použity jen na terén v Rage budou úplně na všem, takže nepotkáš dva nepřátele co by měli stejný obličej a podobně, samozřejmě, má to limity, pak už ale jen záleží kolik verzí nepřátel se bude chtít grafikům kreslit ;-)

0/0
26.1.2010 17:30

Host

fakta (i trocha historie)

co novej engine id, to revoluce, mimochodem i starej dobrej poslední engine -dooma3 v dnešní době obstojí s přehledem, jediný, co carmackovi vytýkali, je otevřenej svět, to jeho engine nedával, ale teď tu je změna a to, kde excelovaly jeho předešly enginy, carmack předvede ve velkym (opravdu nechápu, jak to můžou programovat na konzole, prej i dedikovanejch 60fps8-o), ty tu řveš na mimiku obličejů, na to ti lidi kašlou, tohle je hra a ne honění se realitou jako xichty v heavy rain, když se podíváš jinam, tak si všimni naprosto božskýho stínování, svět, díky kterýmu každej zapomene na pseudáč fallout3, závody k tomu, střílení jako starej dobrej doom (mimochodem v traileru byl opět vidět hlídací pavouk hehe), insipiraci lidi najdou z i bioshocku, i halfa, i třeba z nových borderlands, tahle hra, prostě a jasně, když dostane pořádnej hype (což by ea moh zařídit, ty maj peněz dost), tak to bude naprostá bomba...a když ne, tak čistě technologická revoluce se konat bude (konala se vždy a toto nebude výjimka)

ps. i když majitelé konzolí s respektem pokyvujou, lituju je, že tuhle nádheru budou hrát na svojich komických mašinkách;-D

0/0
26.1.2010 4:02

Host

Re: fakta (i trocha historie)

ma PS3 i PC, ne všichni jsou zariti konzolisti omezení platformou R^R^

0/0
26.1.2010 7:09

Host

Rage

Tak jako vazne krasne screeny, vypada to na solidni new engine.. Pujdu urcite do PS3 verze, uz aby to vysloR^

0/0
25.1.2010 23:29

Host

Deja vu

Nebylo už něco takového? Já si matně pamatuji na nějako uhru, která se zhruba Rage jmenovala (ale mhla se jmenovat jakkoli, paměť mi neslouží a je to dávno) a měl jsem pocit, že je také od id a kromě toho ,že tam člověk běhal se zbraní, tak tam byla nějaká vozidla...

0/0
25.1.2010 23:27

Host

Bída zvaná vývoj...

Hmmm... tak jak se dalo čekat, toto je dle mého typický id engine - "těžkopádný", strašně hranatý, podle mě špatná grafika obličejů... to už měl lepší obličeje (a dle mého stále pořád jedny z nejlepších) má starý dobrý HL2. Alespoň to nasvětlení je pěkné, ale zas tam rvou bloom. Přijde mi to jako hodně upravený a vyladěný Doom3 engine... tak nevím. Každopádně "něco extra" nového to dle mého rozhodně není. Mě to přijde, že skok mezi idTech 4 a 5 je stejný jako mezi CryEngine 2 a 3, čili nic moc. Nevím, opravdu za to můžou konzole? Osobně čekám na HL3, protože jestli ten nebude pecka a nevytře všem zrak, tak už nikdy nikdo ;-)

0/0
25.1.2010 21:27

net.Xtreme

Re: Bída zvaná vývoj...

CryEngine není na světě a ty mluvíš o (ne)skoku, jinak konzole jsou značně limitované svým hardware a těžko na ně udělat něco graficky zázračného.

0/0
25.1.2010 22:17

pan.klobouk

Re: Re: Bída zvaná vývoj...

Ja bych i souhlasil. Ten NEskok je predem dany. Vychazi to i na konzole - takze NOskok. A sam Crytek rika, ze musel engine osekat (pardon optimalizovat) aby byl pouzitelny i pro X360 a PS3. Zase NOskok. Navrch z otevreneho pralesa se C2 presune do betonove jungle, kde se nejaka ta omezeni daji cekat. Definitivne NOskok. ;)

Samozrejme to ale chapu, holt ke konzolim se nemuzou otocit zady, byznys je byznys. Inu musime pockat na dalsi evoluci enginu, ta uz bude ciste pro PC, tou dobou uz se bude X360 i PS3 definitivne belhat o holi. ;)  (BTW plati pro Crytek i id)

0/0
25.1.2010 23:15

Host

Re: Re: Re: Bída zvaná vývoj...

Tak ono se o skok nejspíš jednat nebude, ale zatím nevíme, co jsem koukal na nějaká dema, tak minimálně hrátky se světlem budou v CryEngine 3 parádní;-) Od zeleného koberce se bude hezky odrážet světlo a stěnu zabarví do zelena, ne že by to byl nějaký skok, ale bude to pěkné:-)

Za tři roky se snad objeví nová generace konzolí a bude prostor pro nějaké větší skákání:-)

0/0
25.1.2010 23:25

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Bída zvaná vývoj...

Tak nejak. Ale museji byt celi nesvi, zvlast Carmack. Ten je po technologiich celej divej a jiste by si nejradeji pohral s DX11 a udelal ciste PC engine. A misto jeho pozdejsi efektni prezentace ted tuhne u konzolovyho DX9 a duma, jak to co nejlip zoptimalizovat a osalit. ;)  

0/0
26.1.2010 0:14

Host

Re: Re: Bída zvaná vývoj...

Ako hovorim ja vsade hladaj peniaze a zenu(ked v tomto pripade,hladaj Carmacka).CryEngine pre ID soft ,tak si si to pomylil firmy,Id soft pouziva svoj engine,a narazka na konzoly,uz ma to prestava bavit hovorit(konzoly su na hranie),ak tak si zahraj nejaku novu hru na PC s HW z roku co boli vyvijane konzole,co si zahras nic,ak ano,tak low a bez AA,a verim,ze si zahras tak Crysis,asi ako slideshow;-D.Neodsudzuj co si nevyskusal a nehral(bez X-ka nehras Gears Of War a Mass Effect 1,2).Nevytvarajte flame(Flammerov by mali bannovat,alebo bannovat IP adresy,alebo povinna registracia).

0/0
26.1.2010 1:07

Host

Re: Re: Re: Bída zvaná vývoj...

1)Přečti si na co reaguju, reaguji na to, že idTech5 je prý id TEch4, stejně jako Cryengine 2 je CE3. Lo low bez AA stejně jako na konzoli;-D;-D

2) Ten na koho reaguji to také nehrál a už odsuje, tak na to musím reagovat:-)

3) konzoel prostě jsou svým hardware limitovány, za tím si stojím a stát budu, prostě novější GPU do nich nedáš;-D

4) GOF ano ME jsem nehrál, takže by mi to zase tolik nechybělo

5 Jo nevytvářej flame, bavíme se o idtech 5 a už tu jsou hry pro xbox...

0/0
26.1.2010 9:02

Host

Re: Re: Bída zvaná vývoj...

Ano, mluvím o ne-skoku. I když máš pravdu, hodnotím pouze podle pár předhozených screenů a co se týká CryEngine tak podle prezentačního videa co se tu jednou taky objevilo... ale prostě mi nepřijde ten humbuk (či dokonce mluvení o revoluci) kolem toho oprávněný. Ano bude to krásné a kdo ví co všecko, ale jaksi pouze v rámci možností (konzole). Na což si vlastně sám upozornil.

0/0
26.1.2010 9:03

Host

fakta (i trocha historie)

0/0
26.1.2010 3:53

Host

Re: Bída zvaná vývoj...

Na ze by mi na grafice nejak zvlaste zalezelo, to opravdu ne, primarni je kvalitni hratelnost, ale s tvym pohledem ohledne graficke stranky hry Rage docela souhlasim, opravdu to na me ze screenu pusobi prozatim spise jako lehce vylepseny (modifikovany) D3 engien, rozhodne take v graficke strance nevidim zadny prulom ci dokonce grafickou  byt mini revoluci.

0/0
26.1.2010 11:57

Host

Re: Bída zvaná vývoj...

Co je na Doom3 enginu těžkopádnýho proboha? Jeden z nejlepších enginů poslední doby, s ostřejšími texturami nádherný i dneska (viz Wolfenstein). Source engine oproti tomu podle mě strašně zastaral, pořád mám za to, že co se týče řemeslné práce, tak na Carmacka nikdo nemá.

0/0
26.1.2010 18:51

Host

Re: Re: Bída zvaná vývoj...

No tak já jsem právě úpně opačného názoru. Doom 3 vypadal dle mého názoru oproti HL2 otřesně. Jak jsem se už zmínil - všechno strašně hranaté a především co se týkalo světel - hrůza! Možná byl Doom3 plný nových technologií, ve výsledku to ale nebylo poznat (a to nezmiňuju fyziku a exteriéry!). To slovo "těžkopádný" je asi špatně použité, spíš řekl bych industriální zaměření enginu (co takhle nějaká zeleň?) Oproti tomu Source engine vypadá skvěle za "každého počasí" a navíc se na něm neustále pracuje a vylepšuje se (viz Left 4 Dead 2). Ale nic proti proci Carmackovi nebo id-čku, je to jen můj názor a třeba takový Quake3 engine je legenda a kolik pecek na něj vyšlo. Konec konců, první HL taky běžel na enginu od id :-)

0/0
27.1.2010 12:30

Host

Jumík

Povinná registrace, to snad ne, dyť by tu byla nuda a nikdo by sem nechodil ani ti slušnáci co tvrdí, že ji chtějí, protože by nebyl důvod chodit do diskuze kde se nic neděje ;-) BTW: tahle hra bude na PC nádherná, ale asi u první hry věřím, že PS3 verze bude vypadat líp než Xboxová, jestli je někdo genius programátor a inovátor, tak Carmack a PS3 ten výkon někde má, jen ho nikdo neumí využít, pokud né on tak ještě dlouho nikdo ;-) Mám PS3, ale stejně bych nikdy FPS na konzoli nehrál, PC verze jasná volba

0/0
25.1.2010 21:08

net.Xtreme

Re: Jumík

Tak alespoň kus IP nebo nick, protože ta situace s Hosty je hrozně nepřehledná:-) Ne každý se podepíše;-)

0/0
25.1.2010 22:19

IARK

Re: Jumík

Nahodou, v patek jsem si koupil konzoli a fps me zacli bavit, je to takovy letecky simulator ;-D uz mne na fps nebavilo davat nepratelum headky v microsekundach a vyssi obtiznost je u nekterych her nuda, protoze pak hrajes proti samejm rambum a protivnici strilej za roch. Na konzoli vydim protivnika a mam pulku zivota nez na nej toho sviho pandulaka nanaviguju, je to prijemna zmena, ale je pravda zabavi mne to na chvili, pak mne zase zacne stvat, ze booti vystrilej 5ti nasobek co ja :-). Jinak z tech fps mne bavi na konzoli akorad battlefieldy, ty jsou takovy venku.

0/0
26.1.2010 7:31

Host

kde?

Tak tady, nebo jinde? :-)

0/0
25.1.2010 21:08

Host

co to zase cinta?

co to zase cinta pan skoch? rozumi ten clovek vubec necemu? megatextury uz mel quake wars. a ze od id softu neni nikdo zvykly na zklamani v hratelnosti? ja bych naopak rekl, ze id soft v poslednich letech umi uz jen dobre enginy a vydava spis technologicka dema, nez dobre hry.

0/0
25.1.2010 19:34

Host

Re: co to zase cinta?

Zajimavý a dochází ti, že poslední hrou, kterou ID udělalo je Doom 3, který byl mimochodem vynikající ;-)

0/0
25.1.2010 20:44

Host

Re: Re: co to zase cinta?

ne, to pánovi nedochází a i kdyby mu to došlo...tak bude tvrdit že Doom 3 blbost....

0/0
25.1.2010 21:24

Host

Re: Re: Re: co to zase cinta?

mozna jste oba z jineho vesmiru? posledni byl doom 3? takze quake 4 nebo quake wars se mi jen zdaly?

a dal - ano, nazory na doom 3 se jiste ruzni. pokud se vam libil, tak gratuluju. nicmene posmesky jako "simulator tmy" jsem vazne nevymyslel. ta hra trochu zaspala dobu, engine skvely, efekty skvele, vsechno skvele... tohle carmack umi. ale herne uvizla tesne za dvojkou, uz jen to neustale stridani baterka-zbran, preskriptovane akce typu prejdu tenhle spinac a za mnou se objevi demon. otocim se, zabiju ho a pro zmenu za mnou se objevi dalsi demon. doom 3 prohral s half-life 2 i far cry a imho zaslouzene.

0/0
25.1.2010 21:35

Host

Re: Re: Re: Re: co to zase cinta?

quake 4 quake wars neni od id Soft:-) to jen tak pro poradek...jenak Doom 3 je pecka,to ze nekomu se nelibi beru,ale pro me to je nejlepsi hra ze stare skoly za poslednich deset let:-)

0/0
25.1.2010 21:44

Host

Re: Re: Re: Re: Re: co to zase cinta?

ja vedel, ze to nekdo vytahne. :) quake 4 ma na krabici logo id softu, stejne velky jako raveni. i na mobygames maji u developed by napsano id. :) zrovna tak quake wars nejsou od id, jsou od splash damage. coz je ale tym pracujici pod id. s logy a krabicema plati totez co u q4. :)

nicmene souhlas, je fakt ze doom 3 mel jiste kouzlo a sakra napeti. na muj vkus ta hra byla docela tezkopadna (ac hraju uz dlouho a tyhle oldschool veci by mne mely chytit) ale do tymu "simulator tmy" bych se nepocital. nebyl jsem z d3 nadsenej, ovsem ani extra zklamanej. konecne ja od nej nic moc necekal.

0/0
25.1.2010 22:05

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co to zase cinta?

tak se prave divim,ze se ti nilibi....

ja od nej taky nic necekal a nakonec mile prekvapil.Byla tokava survival 3d akce:-)

0/0
25.1.2010 22:44

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co to zase cinta?

Na Quake 4 a Quake Wars se ID podílelo právě jen jako technická podpora, ID na tom dělalo právě jen tu technickou (grafickou) stránku, ve Quake Wars je to jednoznačné, první implementace technologie megatextures ;-)

0/0
25.1.2010 22:49

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co to zase cinta?

Ono se to vazne tezko posuzuje. Na webu se da najit i hlaska "Quake 4 was developed by Raven under the guidance of id Software.". Pomalu jak kdyz jsou machri z Raven Software nejaci Ukrajinci ;) co jen tvrde drou, jak id a sefikove Carmack a Willits piskaji.

Kazdopadne Rage vypada dobre, ale tak nejak tuctove. Tohle prehanim, ale vazne uz to nejsou ty skoky co driv, mezi generacemi enginu. A tak jako Quake Wars a megatextures zrovna diru do sveta neudelali, pocitam ze ani Rage nebude megahit. At uz technicky a technologicky, tak herne. Mozna tomu uskodi i to michani prvku, kdo bude chtit akci, budou ho vytacet pasaze s autem. Jedine snad ze by to zaujalo fandy Borderlands, to je jista sance. ;)

0/0
25.1.2010 23:09

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co to zase cinta?

nekoukej na to tak cerne:-) Rage bude pecka8-o

0/0
26.1.2010 0:38

Host

testalace

tak chcelo by to testalaciu... neije to nic prevratne, ako som cakal:-/

0/0
25.1.2010 18:57

Host

kdy zas bude revoluce :-)

Už jsem starej nebo už to opravdu tak nepřekvapuje jako tenkrát překvapil HL2 a Doom 3 ?

Chce to nějaký skoky...jen tak dál používat ty

technologie a ne jen spolehat na shotgun pár světel a modely + pár

potvor... to generování budov v novince někde pod by mělo jít příkladem

0/0
25.1.2010 16:35

Host

Re: kdy zas bude revoluce :-)

Další skok nebude dřív, než 2D monitory nahradí 3D hologramy:-) do té doby to bude jen evoluce:)

0/0
25.1.2010 17:25

Host

Re: kdy zas bude revoluce :-)

Technická revoluce zamrzla tehdy, kdy vyšla současná generace konzolí... Ano, grafika se ještě pořád trošku vylepšuje, ale technicky se stojí defacto na mrtvém bodě, protože většina her vychází na multiplatformy a tudíž jsou použity takové technologie, aby je zastaralý HW konzolí zvládl... Nic víc, žádná věda v tom není...

0/0
25.1.2010 17:30

Host

Re: Re: kdy zas bude revoluce :-)

Já bych spíš řekl že technologie předběhla dovednosti...

0/0
25.1.2010 18:26

Host

Re: Re: Re: kdy zas bude revoluce :-)

to bys řekl špatně

0/0
25.1.2010 19:01

Host

Linux

A jenom tak pro upřesnění, "Linux" není operační systém. ;-) Jinak tahle hra vypadá moc zajímavě.

0/0
25.1.2010 15:18

Host

Re: Linux

a co to teda je ?

0/0
25.1.2010 15:45

Host

Re: Re: Linux

Kernel... ten operační systém, kterej máte na mysli, se jmenuje "GNU/Linux" a ještě k tomu se dělí na obrovské množství distribucí... ale to je jenom taková technická.

0/0
25.1.2010 16:12

Host

Re: Linux

To uz je detail imho. :) Stejne si pod pojmem Linux vetsina lidi vybavi nejakou distribuci...

0/0
25.1.2010 16:18

Host

Megatexture

Megatexture technologie byla poprve pouzita u Enemy Territory: Quake Wars.

0/0
25.1.2010 14:44

Host

Borderlands

Podle screenů to hodně připomíná Borderlands nebo ne?

0/0
25.1.2010 14:39

Host

PS3 best

Vy ch. ji,co máte PC jste srapíípčky, jste zmpííííípdi, pipííípče, kunpííííípdy!!!! Pc shit!!!!

0/0
25.1.2010 14:31

Host

Re: PS3 best

fet nerobi dobre zdraviu R^

0/0
25.1.2010 14:33







Najdete na iDNES.cz