Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mass Effect 2: je tu jedno z nejočekávanějších RPG. Zaslouží chválu

Jedna z nejepičtějších akcí všech dob, která zklame snad jen zapřisáhlé milovníky RPG žánru. Pro všechny ostatní je to naprostá povinnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ales_ek

hw naroky

chtel jsem se zeptat, jesli ma nekdo s touto hrou takove problemy jako ja, kdyz na sestave 

AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor 3 gb hz,3 gb ram ,xp servis pack 3,ati radeon 4800 hd 1 gb ddr se mne to seka, uz od uvodni animace, a to pri nastaveni jakehokoli rozliseni.

vsechny ovladace a direct x sem aktualizoval

0/0
23.11.2010 18:23

vejmelka2

Re: hw naroky

No tak to máš něco s PC. Já to hraju s CPU Intel C2D E7300 (2,53GHz), 2GB DDR2 1066MHz a GF9800GT 512MB na max. detailech při 1980x1200 a jede mi to naprosto plynule. OS mám taky WinXP SP3 PRO.

0/0
25.1.2011 10:35

vejmelka2

BEST OF ALL TIME!

Tahle hra byla ještě lepší než vynikající 1. díl a byla to nejlepší hra co jsem kdy hrál a v budoucnu se to asi těžko změní. Ihned po týhle hře jsem dohrál všechny DLC vč. Shadow Brokera. Musím říct, že tohle je zatím herní spička co jsem zažil. Výborná grafika, výborná hratelnost, výbornej příběh hlavně každý hraní pro každýho hráče je unikátní, páč si každej tvoří příběh po svým (a to i v návaznosti na první díl). R^R^ Pro mě herní špička!

0/0
20.10.2010 9:16

Frater Omega

Re: BEST OF ALL TIME!

Vcera jsem ME2 take dohral s naimportovanou postavou z prvniho dilu, takze vse v dokonale navaznosti - jinak za 100 % ochrance, 30 lvl, vse proscanovano i prozkoumano, splnene vsechny vedlejsaky, v sebevrazedne misi mi vsichni vsichni prezili. Krome Shadowbrokera (jenz jeste stale neni v cz) dohrano i se vsemi DLC. Pravda, byl to vynikajici az epicky herni zazitek (zvlaste konec) , jaky dovedou zprostredkovat opravdu snad jen Bioware ale s tim hodnocenim oproti prvnimu dilu bych byl opatrnejsi, jelikoz je to zalezitost individualniho pohledu toho ktereho hrace a jeho vlastnich preferenci. Jelikoz sam mam blize k rpg nez k akci, jeiz duraz bel ve druhem dilu znatelny, tak za sebe rikam a nestydim se za to (i kdyz pujdu proti proudu obecneho mineni), ze mne osobne byl prvni dil blizsi a chybky by se ve druhem dile take najit daly. Osobne docela doufam, ze v ME3 se zase spise vydaji ve slepejich hratelnostniho i zanroveho konceptu dilu prvniho. Za me  ME1 95 %, ME2 90%.

0/0
20.10.2010 13:21

vejmelka2

Re: Re: BEST OF ALL TIME!

No první díl jsem hodnoti 100%, stejně tak druhý díl. Pro mě byly oba díly nejlepší, co jsem kdy hrál. Já jsem spíš na akční hry, ale tohle mě dokonale dostalo. Každýho věc, ale 90% je na ME2 podle mě málo. DLC Shadow Broker jde hrát i na český verzi hry vis Mass Effect centrála. Vím to, páč jsem to včera dohrál a mám originálku ME2 v český verzi. Vedle ME jsem hrál současně i jiný hry (pravda některý již "starší"), který mě po čase přestaly bavit, protože kvalitativně jsou vedle ME prostě průměrný a obávám se, že S.T.A.L.K.E.R. ani Red Faction nedohraju...

0/0
20.10.2010 15:53

Frater Omega

Re: Re: Re: BEST OF ALL TIME!

Ja vim, ze jde Shadowbroker osefovat na cesky verzi hry, ale bohuzel je v aglictine, kterou neumim  natolik, abych si jej vychutnal na 100%, tudiz pockam na cestinu - doufam jen, ze skutecne klapne. Jinak o tom to presne je, kdo je vice na akcni hry, tomu je blizsi ME2, kdo preferuje spise vice  rpg, tomu je blizsi ME1. Kazdopadne tak ci onak bavil jsem se u jednicky i dvojky kralovsky a o tom to je. Moc jsem zvedav jak to  u me za 100% ochrance dopadne pribehove v ME3 :) Jinak doporucuji, nemel-li si tu cest zkusit hru Jade Empire - take velice zajimave rpg od Bioware, a pomerne nepravem opomijene...

0/0
20.10.2010 18:17

vejmelka2

Re: Re: Re: Re: BEST OF ALL TIME!

No já jsem na ME3 taky zvědavej. Jsem tady ochránce, ikdyž občas něco vyřeším jako odpadlík, páč je to větší sranda :-) Např. v Garrusově loajální misi jsem ho nechal prostřelit Harkinovi koleno ;-) V Zaeedově misi jsem nezachránil dělníky, ale pomohl jsem zlikvidovat toho vůdce žoldáků, který by jinak utekl atd. Mě se ME2 nelíbila víc kvůli svý akčnosti, ale spíš kvůli lokacím, designu levelů atd., ale jak říkám, bylo to tak o 0,5%. ME1 bylo zase líp udělaný upgrady zbraní, brnění a vlastností (mnohem větší variabilita). V ME2 bylo zase víc "romantický" možností :-P Teď hraju po 2x ME1, tentokrát se snažím být záporák a nějaký věci udělám naopak než předtím (zabiju Wrexe, obětuju Ashley místo Kaidena, nechám zemřít Radu, zabiju královnu Rachny, zabiju Helenu Blakeovou atd.), pak si zahraju znova ME2 a uvidíme co bude lepší.

0/0
21.10.2010 9:25

Tomáš22

dohráno

Tak hotovo, hrál jsem nejdřív první díl a hned potom tenhle druhý a musím říct, že je to jedna z nejlepších her, co jsem kdy v životě hrál a to jsem toho za svých 26 let (z toho asi 15 herně aktivních) odehrál docela dost. Tenhle ME svět, ve kterým jsem poslední rok svého života uvíznul, mě naprosto uchvátil a už se těším na další díl. Snad se brzo dočkám ;-D. Mimochodem z mého týmu to na konci přežili všichni, kromě Mordina.:-(

0/0
19.9.2010 10:36

Frater Omega

Re: dohráno

Take se na nej prevelice tesim, jednicka byla herni skvost a konecne jsem si udelal na dvojku cas a rozpolozeni, tak verim, ze me nezklame.

0/0
19.9.2010 13:24

vejmelka2

Re: dohráno

Naprosto souhlasím, mě teda přežili úplně všichni vč. Mordina, kterýho jsem poslal eskortovat  přeživší ze základny Kolektorů zpátky na Normandii. 

0/0
20.10.2010 9:18

Kaemon

konec

Prave dohrano. Zazitky jsou mnohem silnejsi nez u prvniho dilu. Bez par minut 30hodin cisteho casu, kde jsem se nenudil jedinou minutu. Takhle maji hry vypadat. Rozhodne jedna z nejlepsich her za cely muj zivot, na kterou jen tak nezapomenu. 

0/0
10.6.2010 0:47

Murphy123

druhá strana mince

Tak ještě jinak....

svým původním komentářem ohledně IQ, jsem předně chtěl poukázat na trend doby potažmo vývojářů her, kdy se snaží hru přizpůsobovat komerční většině...(většině populace), pro větší garanci zisku...a to že to je škoda...a na úkor kvality...

...uznej sám, že hráš s IQ 90 si stařičkou hru Qudrax stěží užije...)

A právě to, že jsem začal hrát dvojku hned po dohrání jedničky my umožní právě velice dobré srovnání.

Nejsem nepřístupný přijmout jiný názor...já jiný názor respektuji (zde v diskuzi jich je spousta,a nikomu jsem jej nevyvracel)...jesm nepřístupný když někdo vyvrací ten můj...potažmo ty jsi mě chtěl ukázat i jiný pohled...jak jsi však přišel na to, že jsem ten jiný pohled neviděl už před tím než jsem napsal svůj první komentář...přesto všechno ať jsem se na hru podíval z jakéhokoliv ůhlu a i přijal jakkoukoliv tvou argumentaci (které jsem si byl vědom i před tím než jsi jí napsal), jsem jako ucelený názor napsal, že jsem z dvojky velice zklamaný...tečka...)

0/0
6.4.2010 10:48

UrsusLuin

Re: druhá strana mince

Stále si trvám na svém - toto nemá co dělat s iq.

Dobře zrovna u Quadraxu možná ano, to byla logická hra. Ale u většiny her to není o inteligenci jedince, který ji hraje.

Hry se přizpůsobují většině, proto dochází ke zjednodušování. Ale to není proto, že by ti chytřejší už dávno hráli a pro ty blbější se to teď dělalo jednodušší. To je proto, že například daná většina nechce/nemůže hře věnovat tolik času, chce se hned bavit, a proto musí být hra patřičně zjednodušena, aby nebylo nutné před samotným hraní sáhodlouze studovat tabulky, principy výpočtů hitu, technologické stromy a podobně. Tento fakt je ovšem zcela (nebo do značné míry) nezávislý na inteligenci jedince. Je to spojeno s rychlostí života člověka, s délkou jeho volného času, s náročností jeho práce - pokud je člověk zvyklý žít hekticky, potom najednou třeba neumí zpomalit, aby se hrou prokousával, pokud nemá dostatek volného času, asi nešáhne po herním eposu typu Planescape Torment, pokud má opravdu náročnou práci, pak na konci dne nebude jeho relax probíhat u nároční strategie typu Europa Universalis.

0/0
6.4.2010 11:01

Murphy123

Re: Re: druhá strana mince

Jak už jsem se zmínil, nechci se nechat vtáhnout do zbytečné debaty. Naprosto zcestně bagatelizuješ...K čemu mi je zjednodušená hra abych se hned bavil, když se ve výsledku nebavím....))) A nevím, jako zrovna u MS1 jsem skutečně nemusel nijak sálodlouze studovat tabulky a interface, prostředí atd....(no ano, možná člověk s IQ 90 by s tím měl asi problém :-) )...a tom to je...) kdežto ve dvojce to zjedodušili...proč že?...za dva roky se zmenil vývoj a tempo života???...dle tvého tvrzení ????...nesmysl...)...

to máš jako jeden nejmenovaný zde v diskuzy ( možná jiné teď nevím, ale ohledně MS2)....  měl problém stím, že nevděl jak hned někdy na začátku, MS2 sejmout Robotického Mecha...pry střílí a neumírá...hmm..(no měl štít, který se nejprve musel sundat)...hmm...ten chlapec měl skutečně důvtip...evidentně nad tím hodně přemýšleš a jediné východisko které ho napadlo bylo že napsal sem do diskuze o radu ?? to je vtip?...tak a to je ta většina populace (bez urážky), díky které se hry zjednodušují...)))

Chápeš?...ne nic...trvej si na svém...zřejmě máš potřebu mě přesvědčit o svém důvtipu...nevadí...) ano jsi chytrý....to však nemění nic na tom, že můj názor a postoj nezměníš...

a já se skutečně nechci a ani nebudu snažit o to samé vůči tobě...))))

Díky za pokec...)

0/0
6.4.2010 14:53

Sa+an

Re: druhá strana mince

tak jeden ma iq 150, druhý 180. To koukám jaká elita sem prispíva.

0/0
19.9.2010 13:41

Murphy123

druhá strana mince

Co se mého komentáře týče ohledně IQ...no máš-li potřebu presentovat tvé dvojnásobné IQ v pořádku...bránit ti nebudu...ostatně mé IQ není dvojnásbné tomu zmiňvanému jak ty uvádíš ale pouze 150...tedy, musíš pochopit, že i tomu i odpovídá můj původní komentář...))

Ale s jedním s tebou souhlasím MS1 byl především o emocích, které byli od začádku hraní prvního dílu perfektní a na mne silně působyly...také souhlasím s negativy které jsi zmínil ohledně MS1...jasný proč ne, já je také viděl...ale jako hra byla jednička tím provedením a komplexností mnohem zajímavější než dvojka...hraju jí dnes celý den...a ještě ani jednou jsem neměl takový pocit zápalu nebo sounáležitosti s dějem jaký u mne vyvolal jednička....

A tvrdím znovu...že dvojku zjednodušili (na ukor RPG prvků hlavně a i v dalších věcech ) ,...a důvod je prostý. Aby byla snažší, jedodnušší, a tedy určená pro širší škálu hráču (statisticky 80% populace má průměrné IQ... o) ) a tedy větší potenciál kupujících...potažmo zisku...

jsem zvědavý na trojku....hádám, že to už bude jen souhra filmových scén a jednou za čas tam bude výzva  typu : teď střílej ...o)))

0/0
5.4.2010 21:26

Murphy123

druhá strana mince

Psáno pro :UrsusLuin

Co se mého komentáře týče ohledně IQ...no máš-li potřebu presentovat tvé dvojnásobné IQ v pořádku...bránit ti nebudu...ostatně mé IQ není dvojnásbné tomu zmiňvanému jak ty uvádíš ale pouze 150...tedy, musíš pochopit, že i tomu i odpovídá můj původní komentář...))

Ale s jedním s tebou souhlasím MS1 byl především o emocích, které byli od začádku hraní prvního dílu perfektní a na mne silně působyly...také souhlasím s negativy které jsi zmínil ohledně MS1...jasný proč ne, já je také viděl...ale jako hra byla jednička tím provedením a komplexností mnohem zajímavější než dvojka...hraju jí dnes celý den...a ještě ani jednou jsem neměl takový pocit zápalu nebo sounáležitosti s dějem jaký u mne vyvolal jednička....

A tvrdím znovu...že dvojku zjednodušili (na ukor RPG prvků hlavně a i v dalších věcech ) ,...a důvod je prostý. Aby byla snažší, jedodnušší, a tedy určená pro širší škálu hráču (statisticky 80% populace má průměrné IQ... o) ) a tedy větší potenciál kupujících...potažmo zisku...

jsem zvědavý na trojku....hádám, že to už bude jen souhra filmových scén a jednou za čas tam bude výzva  typu : teď střílej ...o)))

0/0
5.4.2010 21:25

UrsusLuin

Re: druhá strana mince

Tady někdo něco bere až moc doslova. Chtěl jsem tím říct, že skutečně IQ mám mnohem vyšší, než je 90, a přesto mě ta hra baví, takže to nebude o IQ. Ovšem koukám, že jiné měřítko lidského intelektu asi neznáš, když s ním opět pracuješ. Je to sice zcela mimo mísu, ale když jinak nedáš...

Osekali RPG prvky, ovšem které? Počet skillů a inventář. Inventář v ME1 byl jeden z nejhorších, jaký znám. Skilly byly fajn, ale jak jsem řekl - postava na konci uměla všechno. Tady ve dvojce udělali i krok vpřed a to nutností vybrat si to finální zaměření skillu. Ale ano, těch voleb v téhle oblasti mohlo být více.

O tom, která z těch dvou her je snaťší, by se dalo přít. Já bych řekl, že snadnější byla ME1 a to o dost. Bylo tam pár slušných soubojů, ale když si člověk našel dobrou taktiku, tak se každý souboj stal velmi jednoduchým. A tím nemyslím taktiku pokaždé znovu na daný souboj, ale stačilo jen jednu univerzální. Souhlasil bych s tím, že ME2 je dělán více v Hollywoodském stylu a tím by mohl olsovit i širší hráčskou základnu. Ale opravdu nesouhlasím s tím, že je to zjednodušením.

Problém u tebe by mohl být i těmito dvěma věcmi - zaprvé srovnáváš první dojmy druhého dílu s kompletně dohraným díle, zadruhé si je dáváš hned po sobě a ty hry jsou popravdě v základu stále dost podobné, a proto tam mizí ten úžasný prvek objevování každého nového koutu, protože to jsi absolvoval v jedničce. A naopak se nedostavuje ten pocit nostalgického návratu, protože jsi jedničku nehrál před rokem, ale před pár dny.

Na závěr ještě jedna poznámka - docela se mi líbí, že v době vydání ME1 bylo této hře vyčítáno hlavně to, že se už nejedná o RPG, ale o akční hru, že tam je moc akčních prvků atd. Dneska se ME1 považuje za vrchol RPG své doby a bere se jako ukázkové řešení RPG hry. No, vkus se evidentně mění. To jen tak obecně, to není k tobě. Na závěr bych jenom rád řekl, že se ti nesnažím tvůj názor vymluvit (až na to IQ), máš na něj právo, ale chtěl jsem ukázat i druhý pohled na věc a okomentovat to z jiného úhlu, což se mi snad trošku podařilo. Doufám, že zbytek hry se ti bude líbit víc. ;-) Jo a mimochodem - třetí díl podle Bioware má být zase trošku víc RPG než ten druhý. Tak snad ti sedne.

0/0
6.4.2010 9:26

Murphy123

Re: Re: druhá strana mince

Já bych se skutečně nerad zatáhl do zbytečné debaty...pokud nejsi schopen přijmout jiný názor...mě to je celkem šumák...já se s tebou nebudu přít..já zde pouze konstatoval svůj názor, a ten nezměním...většinou když něco tvrdím tak vím proč to tvrdím...tohle není diskuze... já konstatoval, hotovo , tečka, a přes to vlak nejede...mě tvůj názor nevadí, měj si ho, ale zcela jistě mne o něm nepřesvědčíš...pokud bych se měl skutečně pouštět do argumentace... bylo by to na hodně delší psaní...ale jsem si poměrně jistý, že bych si svou argumentaci ustál...tvojí komentovat nebudu...

...teď znovu pro ostatní koho by můj názor v této diskuzi zajímal...

Po včerejším asi desetihodinovém hraní MS2 ( já netvrdím že to je špatná hra, je velice kvalitní, a je jich dnes skutečně málo takto kvalitních, tvrdím, že oproti prvnímu dílu jsem z ní velice sklamaný )...je naprosto evidentní...jak stupidně jsem veškeré bojové akce uděláné, defakto celé se to opírá, o to, že se hlavní hrdina umí skrýt za barieru, a tak na cestě k cíly jsou naskládané jedna překážka za druhou a celé to je o tom , skrčit vystřelit a takto se pokračuje pořád dál...a je to unavně nudné...ano jednička tuto možnost měla také , ale fungovalo to přirozeně, bariery nebyli všude, a právě možnost si vymyslet taktiku (místo hurá akce) způsobylo, že ze souboj byl zajímavý...U MS2 jsem se nemohl za celou dobu zbavit pocitu, že to je konzolová akce...

Ořezání RPG prvku pro mou osobu je velice důležité, neboď každý kdo holduje RPG mi dá zaprvadu, že právě vývoj postavy dělá s tuctové akce něco víc....

0/0
6.4.2010 10:16

UrsusLuin

Re: Re: Re: druhá strana mince

Ale já tě přece nepřesvědčuju. Mám takový dojem, že ten "nepřístupný" jiným názorům jsi tady ty.

Jediné, proti čemu se ohrazuji, jsou výrazy typu stupidní, pro blbečky (iq 90) atd. Tím říkáš, že každý, komu se ME2 líbí, je blbeček. To už ale není konstatování názoru, ale nepřímá paušalizující urážka. A to si těžko vyargumentuješ, tím jsem si 100% jistý.

Ano, názor na hru měj, jaký chceš. Pro mě za mě považuj ME2 za nejhorší hru téhle dekády. Ale prosím tě, proč se nepřímo navážíš do lidí, kteří mají jiný názor, než ty (viz to s tím IQ a jednodušími lidmi)?

 Mám pocit, že opravdu spíše ty děláš to, co se mně snažíš vyčítat. Trošku sebekritičnosti.

0/0
6.4.2010 10:29

Murphy123

Re: Re: Re: Re: druhá strana mince

svým původním komentářem ohledně IQ, jsem předně chtěl poukázat na trend doby potažmo vývojářů her, kdy se snaží hru přizpůsobovat komerční většině...(většině populace), pro větší garanci zisku...a to že to je škoda...a na úkor kvality...

...uznej sám, že hráš s IQ 90 si stařičkou hru Qudrax stěží užije...)

A právě to, že jsem začal hrát dvojku hned po dohrání jedničky my umožní právě velice dobré srovnání.

Nejsem nepřístupný přijmout jiný názor...já jiný názor respektuji (zde v diskuzi jich je spousta,a nikomu jsem jej nevyvracel)...jesm nepřístupný když někdo vyvrací ten můj...potažmo ty jsi mě chtěl ukázat i jiný pohled...jak jsi však přišel na to, že jsem ten jiný pohled neviděl už před tím než jsem napsal svůj první komentář...přesto všechno ať jsem se na hru podíval z jakéhokoliv ůhlu a i přijal jakkoukoliv tvou argumentaci (které jsem si byl vědom i před tím než jsi jí napsal), jsem jako ucelený názor napsal, že jsem z dvojky velice zklamaný...tečka...)

0/0
6.4.2010 10:49

Murphy123

druhá strana mince

Naprosto souhlasím s Oriasem...díky tomu, že poslední dva roky většinou hraju Wowko..přestal jsem sledovat jakéže to hry spatří světlo světa...no úplně náhodou se mi dostala do ruky hra Mass Effect 2...nainstaluji, zkusím, řeknu to nevypadá špatně...ale tak asi by bylo fajn zahrát nejprvé první díl...

tak tedy jdu v pátek koupím první díl...a začnu hrát...jsem naprosto uchvácen...nepamatuji kdy bych se setkal s lepší hrou po všech stránkách, a osobně si dnes hodnotím 100%...

Dnes ráno jsem jedničku po dvou dnech intenzivního hraní dohrál...a plný emocí jsem začal hrát dvojku...mám také odehráno asi tak 4 hodiny.... výsledek ? ...jsem znechucen... to totální odbrání RPG prvků, dělá ze hry tuctovou střílečku...určenou pro MASSu lidí s IQ 90 ?...nevím...je to škoda a pro mne velké zklamaní...

0/0
5.4.2010 16:29

UrsusLuin

Re: druhá strana mince

Mé IQ je popravdě dvojnásobné. Myslím si tedy, že to nebude mít s IQ nic společného.

Navíc Mass Effect je hlavně o emocích, rohovorech a volbách. A po této stránce mi ME2 přijde výrazně lepší než ME1.

Poslední akční záležitost, kterou jsem hrál, byl snad Half-life 2. Naopak RPG mám za sebou většinu těch, co za něco stála. Paradoxně ME2 hodnotím lépe než ME1.

Proč?

Jednoduše  - pokud máte nejdokonalejší loď lidské flotily a jste elitní člen společenství Specter, proč máte tak špatné zbraně, že téměř celou hru nacházíte u nepřátel něco lepšího? Ježdění s Makem byl fajn nápad, ale planety vypadaly jedna jako druhá a na všech byly v podstatě stejné lokace "k vyčištění". Přestože všichni říkali "musíš rychle, ať ho ještě stihneš", stejně jste mohli plnit vedlejší mise a klidně cestovat z jednoho kraje vesmíru do druhého, Saren počká... A schopností bylo víc, ale v konečném důsledku chyběl efekt volby - ke konci hry už jsem ani neměl do čeho ty volné body strkat.

0/0
5.4.2010 18:29

honzasrp

Cerberus

Hele ME2 nemá takovej ingame správce těch věcí jako DAO a všechno se tam musí instalovat mimo hru jo? to je docela krok zpět bych řekl

0/0
5.4.2010 11:58

eo.ipso

nefunguje

mně to nefunguje. dám to do počítače a nejde to ani nainstalovat, přitom jiný cédéčka mně hrajou v pohodě.

0/0
27.2.2010 22:06

Radowan

Re: nefunguje

Příště kupuj elektronicky ... má to o 25 procent menší cenu a funguje vždy :-) Teda pokud se tady nebavíme o pirátské kopii, v tom případě dobře ti tak ;-D

0/0
17.3.2010 10:30

Rudla.

Re: Re: nefunguje

S připojením běžným v ČR si 12GB stahování docela užije...

0/0
12.7.2010 15:50

Orias

Druhá starna mince

Mám za sebou asi 6h hraní a musím konstatovat, že mě překvapuje, že existuje někdo, komu se tahle hra líbí a přiznávám, že ve mě tahle hra vyvolala jediné emoce. Vztek, že jsem vyhodil 1100 Kč za originální hru.

- příběh - ještě mi někdo řekne, že tahle hra má silný příběh, kopnu ho do lemroucha. Je to v podstatě na 100% okopírovaná jednička, jen s jinými názvy a 80% úkolů, které jsme plnil jsou ukradnuté z jiných sci-fi filmů jako Staw Wars, Star Gate, nebo Total Recall, nejlepší je, že se to ani autoři nesnaží trochu zamaskovat. Pouštění ventilátorů na Marsu, ehm Omeze je toho největším důkazem.- grafika. Neodzanala změn, já prostě nevidím rozdíl, možná má Sheppardův obličem o 5 polygonů více, ale z toho se fakt na zadek neposadím.- RPG - hahahahahaha - ty 4 nebo 5 vlastní panebože, to je děs- systém vylepšování zbraní a vůbec shánění peněz, ekonomický systém, atd. Strašné, proč bychpom se měli zdržovat sbíráním předmětů, když se nám všechny můžou automaticky teleportovat na loď. A fakt, že převlíknout brnění si můžu jenom u nějakého robota, protože jinde bych to asi nezvlád....- emoce. To si dělá Bioware prdel ne? Jsem dva roky mrtvý, kamarád to o mě ví, najednou z mrtvých vstanu a když se potkáme, naše vzájemné reakce jsou. Ahoj, jé super, ty žiješ, myslel jsem že jsi mrtvý, tak jo, jde na loďMusím konstatovat, že ME2 je pro mě osobně zklamáním tisíciletí. Je to hra, kterou nedělal BIOWARE, ale nějaká najatá banda budižkničemů pod jejich hlavičkou.

Když si vzpomenu na jedničku, zaklačím slzu, tohle, co předvedli teď je HNUS.Zkusím ještě chviliku hrát, uvidím, řeba se stane zázrak a hra se o 100% změní, ale bojím se že ne.

Osobně bych tomu dal 3/10 - jeden bod za křečka, druhý bod a ten svítící přívěšek a třetí bod za to, že pořád přemýšlím, jak se dá prožít sex přes kalhotky a koženou kombinezu....Jo a ještě jedna věc, český překlad, to je fakt SÍLA

Let me see = Musím to vědět, Tuhle hru překládal Google?Btw už mám nainstalovanou opatchovanou verzi.

0/0
27.2.2010 6:30

UrsusLuin

Re: Druhá starna mince

Můžeš mě klidně kopat, ale Mass Effect 2 podle mě patří mezi 15 nejlepších her, které jsem kdy hrál. Pro mě naopak velké překvapení, že i po ořezání od RPG ta hra funguje.

A čeština - v patchi byly opraveny kritické věci, ale spousta chyb tam zůstala. Teď je otázka, jestli se bude jejich oprava tlačit do dalšího patche, ale moc se tomu Biowaru moc nechce. Nicméně možná tě uklidní, že kvalita překladu jde od cca 5 - 7 hodiny nahoru. V podstatě po Omeze je překlad mnohem lepší než doposud.

0/0
27.2.2010 9:04

Orias

Re: Re: Druhá starna mince

Nikoho kopat nebudu, každý má právo na názor, já jsem ale po totálním nadšení z jedničky ta ročaropvaný, že jsem to musel napsat

0/0
27.2.2010 13:11

UrsusLuin

Re: Druhá starna mince

Mimochodem to Let me see fakt zůstalo jako Musím to vědět? To jsou zmetci madridští. Tohle čeští testeři hlásili jako bug. :(

0/0
27.2.2010 10:35

Belisarivs

Re: Re: Druhá starna mince

Jo. Takovych renoncu zustalo i po patchi kvanta. Da se nekde sehnat anglictina? Mam verzi s ceskymi titulky a je to des.

0/0
27.2.2010 10:55

UrsusLuin

Re: Re: Re: Druhá starna mince

Patch obsahuje i anglické titulky. Stačí v souboru data/sku.ini změnit řádek TextLanguage=CZE na TextLanguage=INT

0/0
27.2.2010 11:04

Belisarivs

Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

Diky

0/0
27.2.2010 11:31

Orias

Re: Re: Re: Druhá starna mince

"Tady ten stůl, pod něj jsem si zalízala" - tohle už je fakt hustý....

0/0
27.2.2010 13:08

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

A teď ty odborníku ještě řekni, jak bys to napsal jinak. ;)

0/0
27.2.2010 15:45

Orias

Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

No pod stůl se většinou leze a ne líže, či lize, tzn v nejhorším přídavě zalézala, lezla, schoválala, ekvivalentů je obrovská spousta, zalížu si zmrzlinu a ne pod stůl.

0/0
27.2.2010 19:42

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

Pokud sis všiml, tak Jack nemluví zrovna spisovně a úžení é v í (případně e v i) je jeden z prvků nespisovné češtiny. Proto slovo zalízala nesouvisí s lízáním, ale se slovem zalézala s fonologickou změnou v í a konečným tvarem zalízala. Tenhle tvar je tam tedy správně. Právě proto, že je nespisovný. Schovávala by tam řekla Miranda, možná Liara nebo Tali. Rozhodně ale ne Jack ve vypjaté chvíli.

0/0
27.2.2010 20:36

veena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

no zalizala by nerek ani nejvetsi tatar, kdyz uz chces nespisovnou, tak snad zalejzala (aspon v pardubicich :-D )

0/0
8.3.2010 15:08

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

To už je potom o tom, kde se pohybujeme. Mimochodem zalejzala je obecná čeština, tu lze použít jako bezpříznakový mluvený jazyk. Jinými slovy "takto nespisovně" mluvily jiné postavy (například Jacob nebo Joker). U Subject Zero je potřeba hledat ještě "horší nespisovnost", aby vyniklo její psychické rozpoložení, její charakter).

0/0
8.3.2010 15:12

oldboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

To neokecáš.

0/0
17.3.2010 13:34

Orias

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

souhlasím, zalízat neobkecá. Zalejzala je OK, vzhledem k povaze Jack. Zalízat si pod stolem sice mohla taky, ale to už by byl jiný příběh

0/0
20.3.2010 20:55

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

Neokecávám to. Říkám důvody, proč jsem to nehlásil jako chybu, protože zrovna nad tím slovem jsem taky přemýšlel, když jsme opravovali chyby.

0/0
21.3.2010 2:01

nasson

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhá starna mince

Ne, ze bych to slychaval az tak casto, ale "zalizt si pod stul" se skutecne pouziva. Minimalne u nas jsem to parkrat slysel (severni Morava a Slezko). zalizt, zalizal - skutecne to tak je. Osobne bych to ale nepouzil.

0/0
24.6.2010 13:50

Belisarivs

Re: Druhá starna mince

Docela drsna kritika. Ale je na ni ale kus pravdy.

Faktem je, ze co se tyce pribehu, nejpusobivejsi je zacatek (mam na mysli smrt Sheparda, tu jsem fakt necekal) a konec kdy zacnou (nebo taky nezacnou) odpadavat spolubojovnici (ja prosel s Tali skoro celou jednicku, mne nastesti prezila, ale i tak je riziko, ze tobe treba neprezije, btw, da se s ni uzit nejaka romantika).

Jinak, mne sral inventar uz v jednicce a fakt je, ze chybejici inventar ve dvojce neni az takova ztrata a navic dava smysl. Prece u sebe nebudes nosit 50 pistoli, 10 brneni a mraky dalsich veci. Nicneme, mne sysleni se zbranemi chybi. Uvital bych inventar jako v BG II.

Taky jsem nepochopil, proc najednou zbrane potrebuji zasobniky. V jednicce potreba nebyly. Chapal bych, ze by byly pridany jako upgrade pouze pokud by fungovaly jako vylepseni.

Cili, hrac by si mohl zvolit, zda zbran necha vychladnout jako v jednicce, nebo rychle vymeni zasobnik. Ale takhle?

0/0
27.2.2010 10:47

Belisarivs

Re: Re: Druhá starna mince

Taky mi neni jasne, proc za tech 100 nebo 200 let nebyli schopni vymyslet zbrane, srovnatelne s dnesnimi. Tak dlouho trval prechod od musket k modernim utocnym puskam. Utocne pusky v ME2 jsou nepresne (povazoval bych je spis za samopaly), hrac nema k dispozici kolimator ani ACOG nebo jinou optiku s priblizenim na boj na trochu vetsi vzdalenosti (nemyslim ostrelovacku, ale utocnou pusku s optikou, kdo hral STALKERa CoP s Datastor Modem a mel treba Grozu s tlumicem, granatometem a tusim 1,7x optiku, vi o cem mluvim), podveseny granatomet se taky nekam vyparil, ergonomie taky neni lepsi nez dnes, chybeji tlumice, takze je vsude zbytecne kraval a nejde vyuzit plizeni, protoze prvnim vystrelem o tobe vi...

Ja bych v te dobe cekal zbrane jako mel predator. Cili neco posazeneho na rameni, co by slo vystrcit zpoza rohu/krytu a clovek by mel volne ruce. Samo by se to navadet nemuselo, ale nejaky vyvoj nastat mohl. Ano, clovek u sebe nemusi nosit pytel tezkych zasobniku, a treba nove stity poskytuji velkou ochranu proti olovenym strelam, ale i tak. Proste mi to pripada jako krok zpet.

Taky jsem nepochopil, proc v ME2 na Citadele nezpristupnili lokaci v prezidiu. Rad bych se tam probehnul a porovnal se stavem v jednicce, ze vidim jenom letmy pohled pri pokecu s byvalym nadrizenym je malo.

Taky me nakrklo brneni z bonusoveho obsahu. Clovek si stejne jedno vybere a ostatni jsou pak zbytecna, navic nejlip vypada to normalni brneni, postelovane o ruzna vylepseni. Ja si nahodil hnedy maskac, ten vypadal dost dobre.

Taky je divne, ze kdyz s nekym keca, ze nesunda helmu. Takze pak mu treba Liara dava hubana, a on ma pri tom hermetickou helmu. Oblizovat plast, to vypada fakt blbe.

0/0
27.2.2010 10:53

Belisarivs

Re: Re: Re: Druhá starna mince

Ale mne se jinak ten pribeh libil. Pockam na recenze trojky a pokud budou priznive, tak si ji koupim taky. Dvojka se mi libi. A az na vyse zminene veci (z nichz nektere jsou takove nejspis umyslne aby se z toho nestal OFP/ARMA  nebo jiz zmineny STALKER (tam je proste umysl jiny, taky parada, ale proste je to jiny zanr)) je to povedena hra s peknym pribehem.

http://www.youtube.com/watch?v=FZY-sXrQeh0 - Smrt Sheparda - jak to taky muze dopadnout.

0/0
27.2.2010 10:54

Radowan

Re: Druhá starna mince

No v podstatě s tebou sdílím jenom to rozčarování, taky se pokládám za čistého fanouška RPG/RTS/Adventur, který zásadně nehraje FPS/závodničky/letadla, takže pro mě bylo těžké zkousnout tenhle mix žánrů ME2 (= nebudem si nic nalhávat, je to prostě 90 procent 3D FPS akce spojené adventurovými prvky a RPG prvky tam v podstatě nemají vůbec význam - vybavování postav je spíš o vzhledu a pár skillů o 4 levelch ti jenom sem tam zachrání 4 náboje, které bys místo toho musel vystřelit pro stejný efekt).

Přesto se mi zdá příběh kvalitní ve srovnání s ostatními hrami, i když mise jsou v podstatě pouze typu prostřílej se z bodu A do bodu B. Hlavní příběh i jednotlivé mise jsou úplně lineární, nedá se zabloudit. Nelinearita je zastoupena akorát v takové míře, že se můžeš rozhodovat v tom, kterou lineární misi hraješ dřív a kterou později. Rovnováha doba a zla už je taky zjednodušená na maximum - lze sbírat Paragon i Renegade nazávisle na sobě, aniž se navzájem bijí...

Prostě vždycky budu víc preferovat Dragon Age, KOTOR a podobné hry víc, ale zase objektivně musím uznat, že jsem se u ME2 nenudil, takže bych tu hru nezatracoval.

BTW: Zklamání tisíciletí je samozřejmě Fallout 3 - kde udělali něco podobného, ale zkazili naprosto všechno, ME2 ještě dopadl dobře a 1100 Kč bych opravdu litoval - naštěstí kupuju elektronicky a zaplatil jsem něco kolem 800,- R^

0/0
17.3.2010 10:49

Hanzales

Re: Re: Druhá starna mince

On tam jistý "rpg" význam je. Tím, jak přibývají všechny možné upgrady a těch pár skilů naroste, Shepard a celá crew docela nabydou na účinnosti :o) Hraju dvojku podruhé se stejnou postavou (drsný bonus do začátku), navíc import dokonalého savu z jedničky a jsem zase skoro na konci, dá se říct, že jsem prošmejdil a vysbíral celý universe :) A jde to znát dost. Jen je ten vývoj takový spíše skrytý.

0/0
21.3.2010 12:33

Hanzales

Re: Re: Re: Druhá starna mince

Osobně mi taky dost chybí interface a inventáře, jako byly v SystemShock1, DeusEx1 atd. (mluvíme li o fps-rpg mix žánru). Je fakt, že třeba v Metro 2033, když si člověk vypne crosshair a HUD úplně, ta atmosféra je krutá. Vše je takové přirozené, nachází se lepší zbraně, oblek, vybavení a postavě dá se říct taky nenápadně  roste "skill". Žádných 10 sapíků, 3 skafandry, 40 lékárniček v batohu atp.

0/0
21.3.2010 12:33







Najdete na iDNES.cz