Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Mass Effect 2: je tu jedno z nejočekávanějších RPG. Zaslouží chválu

Jedna z nejepičtějších akcí všech dob, která zklame snad jen zapřisáhlé milovníky RPG žánru. Pro všechny ostatní je to naprostá povinnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ales_ek

23. 11. 2010 18:23
hw naroky

chtel jsem se zeptat, jesli ma nekdo s touto hrou takove problemy jako ja, kdyz na sestave 

AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor 3 gb hz,3 gb ram ,xp servis pack 3,ati radeon 4800 hd 1 gb ddr se mne to seka, uz od uvodni animace, a to pri nastaveni jakehokoli rozliseni.

vsechny ovladace a direct x sem aktualizoval

0 0
možnosti

vejmelka2

25. 1. 2011 10:35
Re: hw naroky

No tak to máš něco s PC. Já to hraju s CPU Intel C2D E7300 (2,53GHz), 2GB DDR2 1066MHz a GF9800GT 512MB na max. detailech při 1980x1200 a jede mi to naprosto plynule. OS mám taky WinXP SP3 PRO.

0 0
možnosti

vejmelka2

20. 10. 2010 9:16
BEST OF ALL TIME!

Tahle hra byla ještě lepší než vynikající 1. díl a byla to nejlepší hra co jsem kdy hrál a v budoucnu se to asi těžko změní. Ihned po týhle hře jsem dohrál všechny DLC vč. Shadow Brokera. Musím říct, že tohle je zatím herní spička co jsem zažil. Výborná grafika, výborná hratelnost, výbornej příběh hlavně každý hraní pro každýho hráče je unikátní, páč si každej tvoří příběh po svým (a to i v návaznosti na první díl). R^R^ Pro mě herní špička!

0 0
možnosti

Frater Omega

20. 10. 2010 13:21
Re: BEST OF ALL TIME!

Vcera jsem ME2 take dohral s naimportovanou postavou z prvniho dilu, takze vse v dokonale navaznosti - jinak za 100 % ochrance, 30 lvl, vse proscanovano i prozkoumano, splnene vsechny vedlejsaky, v sebevrazedne misi mi vsichni vsichni prezili. Krome Shadowbrokera (jenz jeste stale neni v cz) dohrano i se vsemi DLC. Pravda, byl to vynikajici az epicky herni zazitek (zvlaste konec) , jaky dovedou zprostredkovat opravdu snad jen Bioware ale s tim hodnocenim oproti prvnimu dilu bych byl opatrnejsi, jelikoz je to zalezitost individualniho pohledu toho ktereho hrace a jeho vlastnich preferenci. Jelikoz sam mam blize k rpg nez k akci, jeiz duraz bel ve druhem dilu znatelny, tak za sebe rikam a nestydim se za to (i kdyz pujdu proti proudu obecneho mineni), ze mne osobne byl prvni dil blizsi a chybky by se ve druhem dile take najit daly. Osobne docela doufam, ze v ME3 se zase spise vydaji ve slepejich hratelnostniho i zanroveho konceptu dilu prvniho. Za me  ME1 95 %, ME2 90%.

0 0
možnosti

Tomáš22

19. 9. 2010 10:36
dohráno

Tak hotovo, hrál jsem nejdřív první díl a hned potom tenhle druhý a musím říct, že je to jedna z nejlepších her, co jsem kdy v životě hrál a to jsem toho za svých 26 let (z toho asi 15 herně aktivních) odehrál docela dost. Tenhle ME svět, ve kterým jsem poslední rok svého života uvíznul, mě naprosto uchvátil a už se těším na další díl. Snad se brzo dočkám ;-D. Mimochodem z mého týmu to na konci přežili všichni, kromě Mordina.:-(

0 0
možnosti

Frater Omega

19. 9. 2010 13:24
Re: dohráno

Take se na nej prevelice tesim, jednicka byla herni skvost a konecne jsem si udelal na dvojku cas a rozpolozeni, tak verim, ze me nezklame.

0 0
možnosti

Kaemon

10. 6. 2010 0:47
konec

Prave dohrano. Zazitky jsou mnohem silnejsi nez u prvniho dilu. Bez par minut 30hodin cisteho casu, kde jsem se nenudil jedinou minutu. Takhle maji hry vypadat. Rozhodne jedna z nejlepsich her za cely muj zivot, na kterou jen tak nezapomenu. 

0 0
možnosti

Murphy123

6. 4. 2010 10:48
druhá strana mince

Tak ještě jinak....

svým původním komentářem ohledně IQ, jsem předně chtěl poukázat na trend doby potažmo vývojářů her, kdy se snaží hru přizpůsobovat komerční většině...(většině populace), pro větší garanci zisku...a to že to je škoda...a na úkor kvality...

...uznej sám, že hráš s IQ 90 si stařičkou hru Qudrax stěží užije...)

A právě to, že jsem začal hrát dvojku hned po dohrání jedničky my umožní právě velice dobré srovnání.

Nejsem nepřístupný přijmout jiný názor...já jiný názor respektuji (zde v diskuzi jich je spousta,a nikomu jsem jej nevyvracel)...jesm nepřístupný když někdo vyvrací ten můj...potažmo ty jsi mě chtěl ukázat i jiný pohled...jak jsi však přišel na to, že jsem ten jiný pohled neviděl už před tím než jsem napsal svůj první komentář...přesto všechno ať jsem se na hru podíval z jakéhokoliv ůhlu a i přijal jakkoukoliv tvou argumentaci (které jsem si byl vědom i před tím než jsi jí napsal), jsem jako ucelený názor napsal, že jsem z dvojky velice zklamaný...tečka...)

0 0
možnosti

UrsusLuin

6. 4. 2010 11:01
Re: druhá strana mince

Stále si trvám na svém - toto nemá co dělat s iq.

Dobře zrovna u Quadraxu možná ano, to byla logická hra. Ale u většiny her to není o inteligenci jedince, který ji hraje.

Hry se přizpůsobují většině, proto dochází ke zjednodušování. Ale to není proto, že by ti chytřejší už dávno hráli a pro ty blbější se to teď dělalo jednodušší. To je proto, že například daná většina nechce/nemůže hře věnovat tolik času, chce se hned bavit, a proto musí být hra patřičně zjednodušena, aby nebylo nutné před samotným hraní sáhodlouze studovat tabulky, principy výpočtů hitu, technologické stromy a podobně. Tento fakt je ovšem zcela (nebo do značné míry) nezávislý na inteligenci jedince. Je to spojeno s rychlostí života člověka, s délkou jeho volného času, s náročností jeho práce - pokud je člověk zvyklý žít hekticky, potom najednou třeba neumí zpomalit, aby se hrou prokousával, pokud nemá dostatek volného času, asi nešáhne po herním eposu typu Planescape Torment, pokud má opravdu náročnou práci, pak na konci dne nebude jeho relax probíhat u nároční strategie typu Europa Universalis.

0 0
možnosti

Murphy123

5. 4. 2010 21:26
druhá strana mince

Co se mého komentáře týče ohledně IQ...no máš-li potřebu presentovat tvé dvojnásobné IQ v pořádku...bránit ti nebudu...ostatně mé IQ není dvojnásbné tomu zmiňvanému jak ty uvádíš ale pouze 150...tedy, musíš pochopit, že i tomu i odpovídá můj původní komentář...))

Ale s jedním s tebou souhlasím MS1 byl především o emocích, které byli od začádku hraní prvního dílu perfektní a na mne silně působyly...také souhlasím s negativy které jsi zmínil ohledně MS1...jasný proč ne, já je také viděl...ale jako hra byla jednička tím provedením a komplexností mnohem zajímavější než dvojka...hraju jí dnes celý den...a ještě ani jednou jsem neměl takový pocit zápalu nebo sounáležitosti s dějem jaký u mne vyvolal jednička....

A tvrdím znovu...že dvojku zjednodušili (na ukor RPG prvků hlavně a i v dalších věcech ) ,...a důvod je prostý. Aby byla snažší, jedodnušší, a tedy určená pro širší škálu hráču (statisticky 80% populace má průměrné IQ... o) ) a tedy větší potenciál kupujících...potažmo zisku...

jsem zvědavý na trojku....hádám, že to už bude jen souhra filmových scén a jednou za čas tam bude výzva  typu : teď střílej ...o)))

0 0
možnosti

Murphy123

5. 4. 2010 21:25
druhá strana mince

Psáno pro :UrsusLuin

Co se mého komentáře týče ohledně IQ...no máš-li potřebu presentovat tvé dvojnásobné IQ v pořádku...bránit ti nebudu...ostatně mé IQ není dvojnásbné tomu zmiňvanému jak ty uvádíš ale pouze 150...tedy, musíš pochopit, že i tomu i odpovídá můj původní komentář...))

Ale s jedním s tebou souhlasím MS1 byl především o emocích, které byli od začádku hraní prvního dílu perfektní a na mne silně působyly...také souhlasím s negativy které jsi zmínil ohledně MS1...jasný proč ne, já je také viděl...ale jako hra byla jednička tím provedením a komplexností mnohem zajímavější než dvojka...hraju jí dnes celý den...a ještě ani jednou jsem neměl takový pocit zápalu nebo sounáležitosti s dějem jaký u mne vyvolal jednička....

A tvrdím znovu...že dvojku zjednodušili (na ukor RPG prvků hlavně a i v dalších věcech ) ,...a důvod je prostý. Aby byla snažší, jedodnušší, a tedy určená pro širší škálu hráču (statisticky 80% populace má průměrné IQ... o) ) a tedy větší potenciál kupujících...potažmo zisku...

jsem zvědavý na trojku....hádám, že to už bude jen souhra filmových scén a jednou za čas tam bude výzva  typu : teď střílej ...o)))

0 0
možnosti

UrsusLuin

6. 4. 2010 9:26
Re: druhá strana mince

Tady někdo něco bere až moc doslova. Chtěl jsem tím říct, že skutečně IQ mám mnohem vyšší, než je 90, a přesto mě ta hra baví, takže to nebude o IQ. Ovšem koukám, že jiné měřítko lidského intelektu asi neznáš, když s ním opět pracuješ. Je to sice zcela mimo mísu, ale když jinak nedáš...

Osekali RPG prvky, ovšem které? Počet skillů a inventář. Inventář v ME1 byl jeden z nejhorších, jaký znám. Skilly byly fajn, ale jak jsem řekl - postava na konci uměla všechno. Tady ve dvojce udělali i krok vpřed a to nutností vybrat si to finální zaměření skillu. Ale ano, těch voleb v téhle oblasti mohlo být více.

O tom, která z těch dvou her je snaťší, by se dalo přít. Já bych řekl, že snadnější byla ME1 a to o dost. Bylo tam pár slušných soubojů, ale když si člověk našel dobrou taktiku, tak se každý souboj stal velmi jednoduchým. A tím nemyslím taktiku pokaždé znovu na daný souboj, ale stačilo jen jednu univerzální. Souhlasil bych s tím, že ME2 je dělán více v Hollywoodském stylu a tím by mohl olsovit i širší hráčskou základnu. Ale opravdu nesouhlasím s tím, že je to zjednodušením.

Problém u tebe by mohl být i těmito dvěma věcmi - zaprvé srovnáváš první dojmy druhého dílu s kompletně dohraným díle, zadruhé si je dáváš hned po sobě a ty hry jsou popravdě v základu stále dost podobné, a proto tam mizí ten úžasný prvek objevování každého nového koutu, protože to jsi absolvoval v jedničce. A naopak se nedostavuje ten pocit nostalgického návratu, protože jsi jedničku nehrál před rokem, ale před pár dny.

Na závěr ještě jedna poznámka - docela se mi líbí, že v době vydání ME1 bylo této hře vyčítáno hlavně to, že se už nejedná o RPG, ale o akční hru, že tam je moc akčních prvků atd. Dneska se ME1 považuje za vrchol RPG své doby a bere se jako ukázkové řešení RPG hry. No, vkus se evidentně mění. To jen tak obecně, to není k tobě. Na závěr bych jenom rád řekl, že se ti nesnažím tvůj názor vymluvit (až na to IQ), máš na něj právo, ale chtěl jsem ukázat i druhý pohled na věc a okomentovat to z jiného úhlu, což se mi snad trošku podařilo. Doufám, že zbytek hry se ti bude líbit víc. ;-) Jo a mimochodem - třetí díl podle Bioware má být zase trošku víc RPG než ten druhý. Tak snad ti sedne.

0 0
možnosti

Murphy123

5. 4. 2010 16:29
druhá strana mince

Naprosto souhlasím s Oriasem...díky tomu, že poslední dva roky většinou hraju Wowko..přestal jsem sledovat jakéže to hry spatří světlo světa...no úplně náhodou se mi dostala do ruky hra Mass Effect 2...nainstaluji, zkusím, řeknu to nevypadá špatně...ale tak asi by bylo fajn zahrát nejprvé první díl...

tak tedy jdu v pátek koupím první díl...a začnu hrát...jsem naprosto uchvácen...nepamatuji kdy bych se setkal s lepší hrou po všech stránkách, a osobně si dnes hodnotím 100%...

Dnes ráno jsem jedničku po dvou dnech intenzivního hraní dohrál...a plný emocí jsem začal hrát dvojku...mám také odehráno asi tak 4 hodiny.... výsledek ? ...jsem znechucen... to totální odbrání RPG prvků, dělá ze hry tuctovou střílečku...určenou pro MASSu lidí s IQ 90 ?...nevím...je to škoda a pro mne velké zklamaní...

0 0
možnosti

UrsusLuin

5. 4. 2010 18:29
Re: druhá strana mince

Mé IQ je popravdě dvojnásobné. Myslím si tedy, že to nebude mít s IQ nic společného.

Navíc Mass Effect je hlavně o emocích, rohovorech a volbách. A po této stránce mi ME2 přijde výrazně lepší než ME1.

Poslední akční záležitost, kterou jsem hrál, byl snad Half-life 2. Naopak RPG mám za sebou většinu těch, co za něco stála. Paradoxně ME2 hodnotím lépe než ME1.

Proč?

Jednoduše  - pokud máte nejdokonalejší loď lidské flotily a jste elitní člen společenství Specter, proč máte tak špatné zbraně, že téměř celou hru nacházíte u nepřátel něco lepšího? Ježdění s Makem byl fajn nápad, ale planety vypadaly jedna jako druhá a na všech byly v podstatě stejné lokace "k vyčištění". Přestože všichni říkali "musíš rychle, ať ho ještě stihneš", stejně jste mohli plnit vedlejší mise a klidně cestovat z jednoho kraje vesmíru do druhého, Saren počká... A schopností bylo víc, ale v konečném důsledku chyběl efekt volby - ke konci hry už jsem ani neměl do čeho ty volné body strkat.

0 0
možnosti

honzasrp

5. 4. 2010 11:58
Cerberus

Hele ME2 nemá takovej ingame správce těch věcí jako DAO a všechno se tam musí instalovat mimo hru jo? to je docela krok zpět bych řekl

0 0
možnosti

eo.ipso

27. 2. 2010 22:06
nefunguje

mně to nefunguje. dám to do počítače a nejde to ani nainstalovat, přitom jiný cédéčka mně hrajou v pohodě.

0 0
možnosti

Radowan

17. 3. 2010 10:30
Re: nefunguje

Příště kupuj elektronicky ... má to o 25 procent menší cenu a funguje vždy :-) Teda pokud se tady nebavíme o pirátské kopii, v tom případě dobře ti tak ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

novinky 14. 4. 2024 16

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

magazín 12. 4. 2024 81

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

retro 11. 4. 2024 16

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Snad každý je někdy hrál. Připomeňte si staré legendy mobilních her

magazín 10. 4. 2024 12

Hry jsou s mobily spjaté už od jejich samotných počátků. Pojďme si připomenout největší herní ikony...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sedm her Fallout se prodává v akci za zhruba 650 korun

novinky 9. 4. 2024 10

Uvedení postapokalyptického televizního seriálu Fallout, který vzniká na motivy stejnojmenné herní...

Blíží se beta World of Warcraft: The War Within, vstup zajistí epická edice

novinky 16. 4. 2024 1

Populární MMORPG World of Warcraft se ještě během letošního roku dočká rozšiřující expanze The War...

Fanoušci oživují prokleté LawBreakers, střílečku, kterou skoro nikdo nehrál

novinky 16. 4. 2024 1

Po pěti letech od vypnutí oficiálních serverů je opět možné zahrát si online střílečku LawBreakers...

90 %

RECENZE: Skvělé Balatro je žolík v letošním balíčku indie her

recenze 16. 4. 2024 0

Pokerové Balatro nás překvapilo svou chytlavostí. Relativně nenápadná indie hra vzala základ z...

80 %

RECENZE: Loutkové sci-fi Harold Halibut působí jako balzám na duši

ps5 15. 4. 2024 2

Více než deset let trvala tvorba výroba adventury Harold Halibut, na výsledku je to ovšem vidět....

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...