Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nintendo odmítlo Natal

Prezident Nintenda pochyboval o koncové ceně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

soky76

Natal

Natal odmítám také, máchání holýma rukama před TV je minulost...

0/0
28.1.2010 14:54

Lord of the Station

Re: Natal

Ja ho neodmitam ale uz se tesim jak mu ARC natrhne gate;-D. Pohybova metoda SONY se jevi min. trikrat lepe. Jo bude to zajimave sledovat.

0/0
28.1.2010 17:59

IARK

Re: Natal

No nevim, ale jelikoz Natal teprve bude, tak je to spis budoucnost ;-) Nebo ty uz jsi pred TV rukama maval?

0/0
29.1.2010 8:01

honza.skypala

Nintendo asi nemohlo jinak

I když se odprostíme od skutečnosti, že cena technologie postupem času klesá, tak je zjevné, že cena Natalu je i dnes vysoká. Přestože Microsoft loni při představení Natalu v rámci E3 tvrdil, že Natal nebude nijak zbržďovat X360, protože Natal má vlastní procesor, který zpracová vstupy, tak dnes je situace jiná, procesor Natalu je pryč, právě kvůli ceně, zpracovávající software je přepsán pro CPU X360 a bude využívat cca. 15% výkonu konzoly. Jedině tak MS dokáže uvést Natal na trh za cenu, která dle jeho názoru bude pro zákazníka zajímavá (uvidíme).

Nintendo by takový krok udělat nemohlo, protože 15% výkonu CPU v X360 bude odhadem 50% výkonu CPU ve Wii, což nelze akceptovat, hry také CPU potřebují, takže Nintendo by muselo zachovat samostatný procesor v Natalu a cena by byla vyšší. Přitom relativně malá přidaná hodnota oproti již stávajícímu pohybovému ovládání Wiička by asi nebyla motivující ke koupi.

To, jestli Natal uspěje, se teprve uvidí, navzdory hypu, ale vzhledem ke všem objektivním faktům, které platí, jako 100ms latence oproti prakticky real-time snímání pohybu s MotionPlus, demografickému trhu pro přístroj (je diskutabilní, zda-li typičtí vlastníci X360 dnes, tj. hardcore hráči, budou dokupovat periferii primárně určenou pro casual zákazníky, přičemž naopak casual zákazníci již dnes mají doma většinou Wii a museli by koupit i samotný X360, což je podstatně vyšší investice než samotný Natal, zvláště v okamžiku, kdy doma již jeden přístroj pro casual hraní mají), nejspíše nemožné použití Natalu pro dostatčeně přesné míření v FPS (jako např. RE4 Wii nebo Metroid Prime), stále neodhalené ceně za přistroj atd.

0/0
28.1.2010 8:36

PS3Fanboy

Re: Nintendo asi nemohlo jinak

no prostě a jednoduše, kdyby to nintendo přijalo tak by hry na nintendu WII byly graficky hnusnější než jsou ted tod vše

0/0
28.1.2010 8:51

UrsusLuin

Re: Re: Nintendo asi nemohlo jinak

Nikoliv, kdyby to Nintendo přijalo, muselo by Wiičko mít jiné hardwarové parametry. Pokud s tím nápadem tedy přišli v roce 2007 a měli to v podstatě jenom na papíře, potom by to znamenalo, že to, co známe jako Natal, by Nintendo zahrnulo až do Wii2. Ovšem Wii bylo na trhu pár měsíců a zatím se vůbec nevědělo, jestli se tenhle způsob ovládání uchytí. Kdyby se neuchytilo ovládání pomocí pohybu, byla by sázka na Natal prohrou, a kdyby se uchytilo pohybové ovládání pomocí dvou ovladačů s analogovou páčkou a několika tlačítky, byl by pro Nintendo Natal opět nepochopitelným opuštěním fungujícího a riskování jiné alternativy. Z toho vyplývá, že rozhodnutí Nintenda bylo jediným logickým krokem. Nemluvě o tom, že by to pravděpodobně znamenalo to, že by Wii2 muselo vyjít dříve, než je nyní plánováno.

0/0
28.1.2010 9:03

UrsusLuin

Re: Nintendo asi nemohlo jinak

Mícháš jablka a hrušky. Nemůžeš poukazovat na to, že to bude brát 15 % výkonu a mluvit o latencích 100ms. Ano latence byla, proto nakonec Natal bude brát 15 % výkonu. Obojí zároveň neplatí, alespoň podle posledních zpráv.

Uvidíme, nakolik se podaří Microsoftu dokázat to, co umí Apple - když cokoliv vydá, dokáže v zákaznících vyvolat pocit, že to prostě musí mít, i když bez toho do teď žili.

Neřekl bych, že Natal bude mířený na jenom na casual hráče. Tipuju, že se naopak pokusí o hardcore hry a pokusí se je ale pořádně prodat. Tedy udělá to, co zatím nedokázalo Nintendo a firmy, které dělají na Wii. Udělají dobrou, velmi dobrou "hardcore" hru, ale nedokážou ji podstrčit zákazníkovi. Pro hardcore hráče těch her není tolik, aby koupil konzoli, pro mainstreamového hráče to má špatnou grafiku a casual hráči se taky nedaří hnutit tento kousek hry. Přestože právě ve vychování casual hráčů na mainstreamové a hardcore vidím budoucnost nejen Wii, ale celého herního průmysl. Předpokládám, že Wii Sports nemůže bavit donekonečna a časem ti lidi budou chtít zkusit i něco jiného. Na to by měly čekat vydavatelé, aby mohli nabídnout různé další "hardcore" hry pro Wii. Jenomže to předpokládá, že třeba i reklama bude mířena tímto směrem a ne jako u Dead Space, že bude reklama cílená na původní hráče Dead Space, kteří ale nemají Wii (takže došlo k tomu, že si snad víc hráčů projelo vwalktrough video, aby znali příběh prequelu, než kolik nakonec hru skutečně koupilo).

0/0
28.1.2010 9:10

honza.skypala

Re: Re: Nintendo asi nemohlo jinak

Kdepak, latence 100ms nemá s CPU resp. 15% výkonu X360 nic do činění. Ta latence je tam vždy, bez ohledu na to, jestli byl použit původní custom CPU Natalu, nebo nově CPU XBoxu. Viz "Microsoft has also indicated that with the processor taken out of Natal, the developers have targeted to achieve the same 100 ms latency for 30 fps games using the Xbox 360’s processor": http://gamer.blorge.com/2010/01/16/xbox-360-natal-slow-latency-or-delay-analysis/

0/0
28.1.2010 9:26

UrsusLuin

Re: Re: Re: Nintendo asi nemohlo jinak

Jestli se na tom blogu nemýlí, potom nechápu to dřívější prohlášení Microsoftu, že všechno bude počítat CPU Xboxu právě proto, aby se tohle odstranilo. No, uvidíme. Každopádně v tom případě ber zpět svou předchozí výtku. Holt o Natalu toho ještě moc opravdu nevíme.

Sám jsem na něj docela zvědavý. Dovedu si ho dobře představit na některé sportovní hry, ale na FPS a další? Leda by v krabici se hrou byly automaticky i nějaké ty blbosti do ruky, pokud možno s pár tlačíky. :)

Osobně nejvíce věřím Wiičku, na trhu je dlouho, základnu zákazníků má a teď se může pouze soustředit na to využívat technologii naplno. Natal i Arc (to je poslední jméno pro ty bambule, že?) se budou potýkat s porodními problémy a obávám se, že nakonec pro ně nevznikne dostatečné portfolio her. Po prvním návalu vlna euforie opadne a hotovo dvacet. Asi jako s Eye Toy. :)

0/0
28.1.2010 9:54

TT777

Re: Nintendo asi nemohlo jinak

Pochybuju ze Wii by Natal bez vlastniho cipu vubec zvladlo vzdit ani neumi prehrat pitomej film na DVDRv

0/0
28.1.2010 9:54

slanecek

Re: Re: Nintendo asi nemohlo jinak

A proč by to mělo umět přehrávat filmy na dvd?

0/0
28.1.2010 12:27

Kizrath

vzpominka

Vzpominam, jak kdysi v historii prisel clovek co vymyslel mys do apple a predvedl ji tam a oni rekli, ze je to blbost a ze to pod sebe nevezmou, pak prisel do MS a dal uz to zname :)

0/0
28.1.2010 7:19

PS3Fanboy

Re: vzpominka

jenom že, ted se historie opakovat nebude R^

0/0
28.1.2010 8:49

IARK

Re: Re: vzpominka

Taky bych si přál být takhle jistý ve vynášení prognoz :-)

0/0
28.1.2010 8:55

vaclavj1

Re: vzpominka

ja myslel, ze to byl Xerox, ktery to zavrhl, a Apple se toho prave chytil

0/0
28.1.2010 10:20

soky76

Re: vzpominka

Jednotlačítkovou myš využíval jako první Apple. Ms samozřejmě jako vždy vše pak okopíroval, ty ňoumo. Asi ztrácíš paměť ;-D

0/0
28.1.2010 14:47

Smileface

Natal

Natal je jedna velká mediální bublina, která se použije maximálně v pár casual hrách, jeji přesnost, rychlost a hlavně použitelnost v běžných hrách je diskutabilní. Osobně víc věřím řešení Sony, které je promyšlené a podle mě i použitelnější.

0/0
27.1.2010 15:47

HonyaDj

Re: Natal

Zajímalo by mě, z čeho tak soudíš... Z informací a pár videí, které předvedl MS? Nebo snad z ještě méně informací a videí, co předvedlo Sony? Osobně si na vynášení soudů počkám, až budou obě technologie na trhu a ještě lépe až si je vyzkouším sám...

0/0
27.1.2010 17:02

HonyaDj

Re: Natal

A ještě poznámka - diskutabilní využití? Viděls někdy Nintendo Wii? ;-)

0/0
27.1.2010 17:03

PS3Fanboy

Re: Re: Natal

ja ho viděl v obchodaku, tam byl na zkoušku vedle něho xbox z halo 3 na obrazovce, a PS3 z killzone 2 na obrazovce, takže podle meho nicku pochopíš co na mne zapusobilo nejvíce

0/0
28.1.2010 8:55

IARK

Re: Re: Re: Natal

Xbox?

0/0
28.1.2010 9:02

PS3Fanboy

Re: Re: Re: Re: Natal

ne PS3

0/0
28.1.2010 9:54

PS3Fanboy

Re: Re: Re: Re: Natal

teda ne Xbox ale PS3

0/0
28.1.2010 9:55

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Natal

;-D R^ to bylo dobry

0/0
28.1.2010 10:05

vaclavj1

Re: Re: Re: Natal

jak malo staci, kdyby tam byla treba Bayonetta, tak bylo vse uplne jinak :-)

0/0
28.1.2010 10:18

IARK

Re: Re: Re: Re: Natal

Nebo porovnani podle multiplatformovek, ale dle meho, je jedno, kterou mas, clovek si vybyra spis podle toho jaky mu sednou exklusivky :-)

0/0
28.1.2010 13:21

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Natal

to jo, ne ze bych nemel multiplatformy rad, ale vsimam si, ze se mi tu nejak hromadi spis "only" hry

0/0
28.1.2010 16:28

DeathtoXbots

Re: Natal

R^

0/0
27.1.2010 17:43

Neregistrovany

No a?

Nintendo má úplně jinou cenovou politiku, takže co není průchozí pro ně, může být průchozí u MS. Jinak ... zbytek příběhu už známe??? Já jsem tedy finální produkt od Microsoftu ještě neviděl, zatím se dá i pochybovat o tom že ho vůbec uvede, ikdyž to asi ano. Ale jaká bude cena a jak to bude fungovat teprve uvidíme.

0/0
27.1.2010 15:44

IARK

Pekny

"Vy to sice mate, ale mi to mohli mit driv" ;-D

0/0
27.1.2010 14:55

firzen1

Re: Pekny

Typek asi neuvazoval o tom, ze cena technologii ide rokmi rapidne dole..

0/0
27.1.2010 15:12

vytryol

Re: Re: Pekny

S klesanim ceny mas pravdu, ale v dobe uvedeni na trh by Nintendo Natal mohl stat polovinu prodejni ceny Wii a to si firma, ktera si dava za cil ''rodinnou zabavu'' nemuze dovolit...

0/0
27.1.2010 15:14

UrsusLuin

Re: Re: Re: Pekny

Zvláště když už i tak jí byla vytýkána vysoká cena.

0/0
27.1.2010 15:33

vaclavj1

Re: Pekny

vsak Nintendo uz v minulosti odmitalo vsechno mozne - opticke disky, online hrani, RPG, ...

0/0
27.1.2010 18:14







Najdete na iDNES.cz