Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Venetica: záchrana Smrti je silným příběhovým zážitkem

Tohle akční dobrodružství vás okouzlí vtipem, nadprůměrným příběhem, atraktivním vizuálním stylem a svižnými bitkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eclipse_GSX

První poznatky

Hru jsem nakonec sehnal v akci za necelý 3 stovky z game expresu, tak zkusím trochu doplnit recenzi.

HW nároky neodpovídají těm na obalu, byl jsem nadšen, že si budu hrát v pohodlí gauče na notebooku, nicméně jsem musel redukovat detaily. Hra má neuvěřitelný rozpětí fps, od 11 až k 80.

Kvůli multiplatformě nejde nastavit prakticky nic z grafiky. A to je kámen úrazu. Nejde omezit dohlednost, která je neomezená (doslova, vidíte přes celou mapu!). To způsobuje strašný lagy ve volnejch prostranstvích a nejde snížit ani v ini souboru. Elegantní řešení v podobě bluru z Gothicu, či lowres textury z Oblivionu nečekejte. Bavím se o verzi 1.02, která je momentálně aktuální.

Hlavní hrdinka je opravdu nádherně vymodelovaná. Žádná sexbomba, ale vysloveně krásná holka. Radost za ni hrát. Soubojovej systém ujde, děj se mi zatím jeví v pořádku (asi po 6 hodinách hrani). Trochu nehezky působí kovový odlesky stěn. Skoro bych přísahal, že to jede na unreal enginu (neověřoval jsem). Otevřený prostředí známý z Gothicu či TES tu není, je to celkem tunel, za to s mnoha chodbičkama, takže jsem opravdu na vážkách, zda to je UE, nebo není:-/ Vím, že není stvořenej na volný prostranství, ale jak říkám - tady je celkem omezený a je to silně podobný. Ovládání je v pohodě, akorát mi trochu vadí netradiční panel rychlýho použití, kterej je vzhledem k počtu magickejch schopností a zbraní dost omezenej, a v budoucnu přijde nutnost často obměňovat věci, co si do něj přidáte. Zvuky jsou na pohodu. Grafika není realistická, ani se o to nesnaží. Naopak je značně osobitá až pohádkově lazená (pozor, ne omalovánky jako WOW). Že je hra ošklivá by snad nikdo říkat neměl, i přes nižší detailnost jednotlivejch objektů. Ve hře jsem zatím narazil na pár hádanek, který ale dokáže rozlousknout i malý děcko s jedním prstem v nose. Uvidíme, třeba dál přithune.

Koupi vám všem můžu vřele doporučit. Je to něco trochu jinýho, než na co je většina lidí zvyklá a pro mě určitě zábavná zkušenost. Hra se dá sehnat do 3 stovek, je opravdu za akční cenu, a za cenu budgetovky se její koupě sakra vyplatí! Kdo máte rádi RPG, neváhejte ani minutu;-)

0/0
28.2.2010 21:36

Jumik

:-)

Přihodil jsem do košíku, přišla výplata, tak jako každý měsíc jde poměrná část na hry a díky týhle recenzi jsem se rozhodl, že ty 3 stovky dám :-)

0/0
20.2.2010 13:34

(+,+) Mr. Trigger

Re: :-)

"Poměrná část" = celé 2/3 výplaty a Jumík si pak půjčuje na jídlo u známých...;-D

Každpoádně dobrá volbaR^ 

0/0
20.2.2010 14:08

Jolly59

Dobrý

Tohle studio nemá ještě moc zkušeností, tudíž bych jim pár chyb odpustil. Ani se nechtěli rovnat výše zmíněným titulům. Jejich tým se skládá z pár lidí. Jinak zatím udělali jen tři adventury;) Já bych řekl, že se opravdu vytáhli...

0/0
19.2.2010 11:35

IARK

Re: Dobrý

To ze bych jim par chyb odpustil neznamena, ze musi dostat vysoke hodnoceni. :-) hodnoceni je v porovnani s ostatnimi produkty a ne na tom jak je ta firma stara nebo velka.

0/0
19.2.2010 11:56

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Dobrý

Ovšem možnostem a vlastnostem hry přizpůsobili autoři  i cenu = 299. Začínalo na takové ceně Fable? Ne-e, tak to s tím neporovnávej (viz. níže, ale vím, že si s tím nezačal) a neboj se tohle není žádný pokus Fable-killer, jen po dlouhé době zas vyšla obstojná adventurka a za chvíli to budeš mít i na Xboxu, ale tam to bude určitě stát dvojnásobek co na PC...

0/0
19.2.2010 17:49

Topinas

Re: Re: Re: Dobrý

Pán je optimista, dvojnásobeK? Na konzolích to bude klasicky za 1599 :-) .

0/0
20.2.2010 0:24

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: Dobrý

No, já bych odhadoval, až 999, ale poleze to rychle dolů a pak to určitě bude dlouhou dobu stát 599... Přecejen už není rok 2005, xbox už má nějakou základnu hráčů (kterou nehodlám rozšířit:-)) a když i pécéčkářům ukradený Alan Wake startuje na 1299... Právě vyšší ceny konzolových verzí + fakt, že PC konverze mají více či méně lepší grafiku a ovládání je důvodem proto, že vše co jde kupuju pro PC. 

0/0
20.2.2010 11:28

pcsoft

hodnoceni

Venetiku jsem shodou okolnosti dohral asi pred tydnem... Chyb (i v posledni verzi 1.02) je porad spousta (nemyslim jen technicke typu "zasekavani se v objektech", blikajici textury, atd... - ale i questove - parkrat jsem musel nahravat starsi pozici, abych byl schopny nejaky quest dokoncit - obcas chybela postava se kterou se melo mluvit, obcas proste nenabehl script pri splneni nejake casti ukolu). Nastesti mne osobne nesly vubec dokoncit jen 2 ukoly - a ani jeden nesouvisel primo s dejem...

A ted jiz k tomu hodnoceni - Venetica dostala stejnych 80% jako treba Dragon Age - coz si myslim ze je docela nehoraznost - myslim, ze takovych 60 by ji sedelo ohodne vic - hra, ktera nabizi kouzla jako nutne zlo - v zaveru nejsou pouzitelna, protoze maji potvory hodne zdravi a zas tak moc poskozeni i na nejvetsi vylepseni nedavaji... Pouzivani zbrani se smrskne na kladiva/sekery, protoze davaji nejvetsi skodu a navic srazi protivniky na zem - a obcasne na moonblade, protoze je to na nektere potvory potreba (resp. kdyz si clovek chce dobit twilight energii)... Takze o nejake znovuhratelnosti nebo snad "vymakanem" zpusobu vyvoje postavy nemuze byt rec... (narozdil od zminovaneho DAO)

Pokud si dobre vzpominam, tak 80% dostal i Risen (coz bylo podle mne taky nadsazene, ale ktery se Venetice svym stylem asi nejvic blizi) - ale i ten mel vic questu, na hre se vic projevovalo pridavani skillu/atributu (u Venetiky - 1 vydrz = +4 zdravi; 1 inteligence = +2mana; 1 sila = +2 dmg zbrani (asi zalezi na typu zbrane); 1 sila magie = +x dmg kouzly), hraci doba byla o trosku delsi (tak +-10 hodin)... Mel vic (a "kvetnatejsich") rozhovoru no proste byl o trosku lepsi nez Venetica...

Ale abych jen nehanel - u hry jsem se bavil - jako odpocinkova zalezitost se to da uplne v pohode hrat... Ale urcite jsem hral vic her, ktere byly schopne vtahnout do deje, resp. byli vic "RPG" :-)...

0/0
19.2.2010 7:45

UrsusLuin

Re: hodnoceni

Podle toho, jak to popisuješ, mi ta Venetica připomíná Fable.

Díky za postřehy.

0/0
19.2.2010 9:52

Eclipse_GSX

Re: Re: hodnoceni

Vidíš, a pro mě byl Risen absolutně nejlepším herním zážitkem uplynulýho roku, nejenom RPG. Herní principy mi sedly jako ušitý na míru, osobitá grafiky a svět v podání Pyranha Bites. Povstalá legenda z roku 2000 v lepší grafice s vícero možnostma. Takže s čísílkama se jdi upřímně bodnout, ale shrnul jsi to hezky, to jo a dík za to ;-)

0/0
19.2.2010 10:15

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: hodnoceni

Risen byl dobrý, nic proti, ale byl to jen reparát za Gothic3, já na novou hru od PB teprve čekám ;-).

0/0
19.2.2010 10:48

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: hodnoceni

Mr. Trigger: Jistě, právě proto říkám, že to čísílko je naprostá kravina a osobně jsem vždycky přemýšlel, jestli by nebylo lepší ho nahradit podrobnějším výčetm +/-, který dávají na začátek. Protože nevěřim, že dá někdo nízký hodnocení hře, která mu sedne na tělo a baví se s ní od první do poslední minuty, byť by záporný položky mohly převažovat. To číslo je prostě pohled autora a pokud nejste typ člověka Sillmen, tak pro vás nemá zrovna velkou vypovídací hodnotu. O to větší škoda, že se tím lidi tak řídej...

0/0
19.2.2010 12:07

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: hodnoceni

Ale ono je zase něco jiného porovnávat hru s ostatníma a dát ji vysoký skore a nebo ji ho dat z duvodu, ze treba dlouho nic nebylo, nevim jaky to je, a kdyz se kouknu na obrazky, tak mne to ani nelaka, pokud je demo tak ho zkusim jinak to prejdu.

0/0
19.2.2010 12:36

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnoceni

Vidíš, a mě to naopak láká a to tak že dost. Žádný hodnocení není objektivní. Kdykoliv píše recenzi člověk, jsou v tom emoce. A i když se jim snaží vyhnout třeba při psaní, tak při samotným hraní určitě byly. Žádný písemný shrnutí není objektivní (obecně "férový") a když k tomu započtu ještě číslo, na který neexistujou žádný konkrétní tabulky (jak aspoň předpokládám), ale určuje ho autor, takže jsou tam odchylky navrch... tak to je úplná katastrofa. Proto si čísel vůbec nevšímám. Z recenze si načerpám fakta (pokud tam teda jsou, občas se fakt člověk nedozví nic), a tím to končí. Prostě jsou podle mě výstupy typu "cože, celejch 90? Maximálně 60" nebo opačně naprosto nesmyslný. Nepřijde vám? Napsat co se mi na hře líbilo a co ne mi přijde mnohem, mnohem užitečnější.

0/0
19.2.2010 17:01

IARK

Re: Re: hodnoceni

To nevím, Fable mel moralni rozhodnuti, spatnou dobrou stranku,  x ruznej kombinaci jak rozjet postavu, perfektni "zivy" prostredi, z toho popisku tedy je tahle hra dost chudej pribuznej Fable hry stare nekolik let.

0/0
19.2.2010 10:51

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: hodnoceni

Tak jsem zkusil demo (německé) a je to příjemné překvapení. Hezky se na to kouká, hezky se to hraje, cena 299:-P, rozhodně bych to na "chudého" příbuzného Fable neviděl, tahle hra si jde svojí cestou, je to jiná hra.

Jako PCPS3 uživatel jsem se s Fable již nadobro rozloučil a nevěřím, že se někdy F2, nebo 3 podívá na PC, Venetica vypadá jako zajímavá jiná volba, jako něco co si MS ještě nekoupil a neudělal z toho exkluzivitu pro Xbox. Nekoupím si to pro to, že to vyšlo jeen na Pécé a že to stojí pár kaček, ale proto, že je to prostě zábavné.;-)

0/0
19.2.2010 17:43

xgandalf

Re: hodnoceni

Trochu bych to rozporoval (jsem cca ve 3/4 hry). Problém je v celém systému hodnocení, jako takovém. Je nutný si položit několik otázek resp. poznámek.

1) lze například srovnávat řekněme čistokrevné RPG s akčním RPG z hlediska kvality, nebo je vhodnější srovnávat pouze v rámci své kategorie? Osobně se domnívám, že spíš se musí hodnotit v rámci své kategorie.

2) To samé platí o ceně - DA jako novinka stál tuším 1200,-, Venetica jako novinka stála hned v akci 300,-. Má se něco takovýho zohlednit v hodnocení?

S přihlédnutím k tomu, že recenze i hodnocení jsou individuální, bych Veneticu viděl někde okolo 70%. Ano, souhlasím s tebou ve všech negativech této hry, ať už se jedná o neodladěnost, která mi připomněla svého času staré dobré zabugované TES hry, nebo i určitou nevyladěnost, týkající se magie a zbraní (osobně používám meče, ale je to fuška, s kladivem bych se fakt tak nenadřel). Jenže je tady jeden prostý a pro mě určující faktor. Venetica mě prostě baví, chytla mě, líbí se mi myšlenka i zpracování. Ve spojení s tím, že jsem ji koupil za 3kila si už takhle ze začátku myslím, že to byl kauf roku...:-)

0/0
22.2.2010 23:28







Najdete na iDNES.cz