Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PC je nejoblíbenější platforma pro vývoj her a vliv Facebooku roste

Alespoň jednu hru pro PC vyvíjí 70 procent respondentů poslední studie. To je jednoznačně nejvyšší číslo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jumik

Exkluzivky

Někdo tu psal, že na PC už vychází exkluzivně jen indie a casual hry a co Napoleon, StarCraft 2, Chaos Rising... mě třeba nebaví sporty a závody a nějaký GT5 a podobně mě absolutně neláká a chápu, že podobně někoho nebaví strategie a MMO hry, ale v těchle žánrech PC pořád kraluje ;-) Jak dopadlo End War a Stormrise (podle PR první opravdu konzolová RTS) ;-) Ano Halo Wars mělo úspěch, ale to hlavně díky tomu, že je to Halo

0/0
9.2.2010 19:11

nejchytrejsi

3D

duke nuke ve flash bo pod jvm bude neskutecny maso R^

0/0
9.2.2010 18:57

Jumik

Re: 3D

Sice jsem Javista jak poleno, ale nemyslím si, že by dnes někdo vyvíjel nějakou hru pro JVM, ani jich moc není, napadá mě jen Runescape ;-) Trochu tu ta diskuze ochladla, bylo zajimavý sledovat jak se hádají pckáři s konzolistama, Pskáři s Xboxákama, ATInáři s NVIDIAjákama, Javisti se Cšarpistama... to už jsem trochu ulít !! VJavaV

0/0
9.2.2010 19:06

pan.klobouk

ze pry statistika

Zrovna nedavno jsem koukal, ze v roce 2010 vyjde (nebo je aspon planovano - ne vse ma pevny datum) 2x vice her na PC nez na konzole. Chysta se asi 315 PC her a 150 (PS3) a 158 (X360) games. Jasne, ani tohle nejsou presna cisla, hromadu toho zase odlozi, neco zrusi, navic tyhle numera jsem vycetl z release listu na To the Game. Ten nemusi byt nejlepsi, nejpresnejsi atd. Ale presto, jen pro zajimavost.

Brat to podle diskusi na BW, nejvic toho vyjde na PS3 (2010 je pry jeji rok) a pro PC bude tahle sezona posledni, pak uz mu pirati udajne definitivne zlomi vaz. ;) Na druhou stranu ale musim uznat, ze po zavedeni registraci se to tu vyrazne zlepsilo. Treba uz vubec nevidam palecky nahoru, srdicka a zarikadla o Cellu, BR a zarive herni budoucnosti.

0/0
9.2.2010 13:01

Kizrath

Re: ze pry statistika

abys to nakonec neprivolal pane klobouku :) Tento rok je pro me ve znameni AvP 3, SC2 a Cataclysm nic vic, toto mi staci. Pokud budou mit co hrat i na ostatnich platformach, tak je to jen dobre a budme za to radi :-)

0/0
9.2.2010 13:03

IARK

Re: ze pry statistika

Pěkný. R^ Taky mi přijde, že sem chodí jen PS3 lidi, ale mistama tu napadaji furt, ale je fakt, ze aspon je videt s kym se da mluvit a s kym ne, misto aby clovek skousel umravnit 30x hosta :-) Jinak ten pocet her je zase skreslenej, protoze pokud je to treba multiplatforma a nekdo ma pc a konzoli, tak si to vetsinou radsi koupi na PC. Takze ani tyhle cisla by nesli brat presne.

0/0
9.2.2010 13:09

pan.klobouk

Re: Re: ze pry statistika

Jj, nicmene ty pocty by mely sedet. Pokud je to multiformat hra, zapocitava se vsude zvlast. Seznam se da vypsat podle platforem, takze takovy Bioshock 2 nebo novy AvP ti to vypise u kazdeho systemu zvlast, jedno kolik se ho kde proda.

ad navstevnost - mozna by ted po regisraci mohl BW udelat nejakou anketu, kdo co ma doma a kdo na cem hraje. Ne kvuli flame ;) ale kvuli prehledu a pruzkumu. Bylo by to dobre i pro redakci, vedeli by o cem psat atd. Ja mam treba jak PC tak i PS3, ale v zivote bych tu nekomu necpal nejaka moudra, co si ma koupit, ktera krabice je ta spravna a podobne. Je videt ze tohle delalo fakt jen par noname kriklounu. Ted je vetsi prehled kdo ve foru pise a clovek i hned vidi, kdo mysli diskusi vazne a kdo jen prudi.

0/0
9.2.2010 13:24

Kizrath

Re: Re: Re: ze pry statistika

Nemuzes dat k nicku ikonku PC, PS3 nebo XBox, jeste vice by to odlisovalo lidi od sebe, registrace nicku je vyborna vec, ja ji mel od zacatku a nestezuji si "guest" system, ktery zavedli se mi nelibil a timto opravdu zjistuji s kym se da normalne diskutovat a s kym nikoli :-)

0/0
9.2.2010 13:28

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: ze pry statistika

Jasne, to uz by bylo prilis. Nick oznaceny ikonami. ;) Ja myslel opravdu nejakou anketu. Tak jako se obcas hlasuje pro hru roku, zjistit rozvrstveni ctenaru. Mozna je tu malo (nebo naopak moc) clanku a recenzi Wii, PS2 nebo PSP a DS her. Mozna ctenare nezajimaji Facebook hry. Mozna jen hrstka lidi kteri ctou BW ujizdi na MMO a tak dale. Tenhle clanek treba hlasa, ze BW ctenari jsou hlavne pisickari. Soude podle nedavneho bordelu na forech by jeden myslel, ze tady maji vsichni PS3. ;D 

0/0
9.2.2010 14:06

Jaromir_Chvalicek

Re: ze pry statistika

ono to není tak jednoduché, alespoň z ekonomického pohledu. Největší průšvih se skrývá v tom, na jaké platformě vývojáři a vydavatelé vydělají. Prodeje na PC jsou u multiplatformních titulů celosvětově výrazně nižší než u konzolí (a xbox má výrazně lepší prodeje 3rd party her než PS3 nebo Wii), takže dost AAA her se na PC nedostane. Naopak opravdu zajímavých a komerčně úspěšných titulů exkluzivně pro PC tolik není, když si odmyslíme MMO hry, tka zbývají hlavně Sims

Navíc si nejsem jistý, jeslti je v To The Game v releaselistech komplet chystaný obsah pro PSN/Xbox Live, když je tma hromada indie her pro PC

0/0
9.2.2010 13:48

pan.klobouk

Re: Re: ze pry statistika

Ja vlastne ale o prodejich ani zadne ekonomice nepsal. ;) Ciste jen o hrach, ktere se chystaji - v navaznosti na vyvovaje z clanku, jichz vetsina dela PC hry. Jinak s temi vydelky je to opravdu slozitejsi, na PC treba nemusi nikomu platit desatky (jako vyrobcum konzoli) takze je vazne otazka, pro kterou platformu je nakonec vyhodnejsi vyvijet. To by se muselo vazne spocitat podle prodanych kusu, vyrobnich nakladu, prodejni ceny atd.

ad seznamy na To The Game - hricky pro PSN/XBLA tam vazne nevidim, ale to ani u PC her. Takze by to melo byt +/- vyrovnane. OK, asi je tam k videni Machinarium, Plants vs Zombies a podobne indie a casual kousky, ale podle vseho jen v pripade, kdyz se dockaji krabicoveho vydani a jdou do bezneho prodeje. A toho se docka jen hrstka z nich.

0/0
9.2.2010 14:02

vsehochlup

...

no jak se rika - jsou lzi, velke lzi a statistika.

co ten udaj 70% vubec rika? rika, ze 70% vyvojaru dela alespon 1 hru na pc. a z toho nekdo usuzuje na nejakou dominanci PC nad konzolemi?

to cislo nic nerika, nerika nic o presnem poctu her - to uz je mozna nejaky ukazatel, ale rozhodne na podil vyvojaru na jednotlivych platformach. vzdyt jsou vyvojari jako EA a pak vyvojari, kteri kuti nekde doma na kline ve trech lidech. to je srovnatelne?

zkratka je to nejaka statistika, ty otazky na vyvojare se daly polozit tak, aby z toho vysla pozadovana, ale stale pravdiva odpoved... jestli z toho tady nekdo usuzuje na dominanci toho ci onoho, prip. z toho vypocitava kolik let zbyva tomu ci onomu nez pujde do kytek, tak je smesny...

0/0
9.2.2010 12:11

Kizrath

Re: ...

Zajimava statistika to opravdu je, pokud se zeptaji 100 korespondentu a 70 z nich odpovi, ze vyrabi hry pro PC, tak to neni lez nebo snad ano? Nevis, jakym spektrem lidi/firem byl provaden tento vyzkum, tak neodsuzuj clanek ke lzim. Pokud tento ukazatel poukazuje na kteroukoli hru, kterou si na dane platforme muzes zahrat, tak je tento vyzkum zcela relevantni.

0/0
9.2.2010 12:19

IARK

Re: ...

Trochu vedle, statistika je statistika, prumer je prumer, pokud je prumer z vyvojaru, kteri delaj jednu nebo 100 je to stajny jako dotaz na ktera hra se vam nejvic libi, jak to muze byt nejaka statistika, kdyz tenhle hraje jen 3 online hry do roka a tenhle hraje 150 SP her. Je to statistika, nevim co se ti na tom nelibi, vem to objektivne ne subjektivne, taky se mohli rovnou ptat jen ve firmach, ktery delaji jen pro PC co? nějaký lepší argumenty prosím.

0/0
9.2.2010 12:25

vsehochlup

Re: Re: ...

jezismarja;-D ta uvodni povidacka je nadsazka, stokrat omlety citat - jestli neznate, vase smula.;-D

jinak jsem nikde o lzi nepsal. psal jsem, ze je to statistika - a ta i kdyz pracuje s pevnymi daty, da se vsemozne uzposobit. proste se zeptam jen na to, co chci slyset. kdyby otazka stala, jaky je podil prodanych her pro jednotlive platformy, tak by zase vyslo neco jineho. kdybych se zeptal na zisky, tak zase vyjde neco jineho. a tvrdi snad nekdo, ze by ty jednotlive vysledky byly zfalsovane? ja rozhodne ne. jsou to tvrda data, jasna cisla. ale nakolik jsou relevantni pro dany ucel je veci jinou.

a o to mi slo - je procentni podil vyvojaru, kteri delaji byt jednu pro PC, bez toho, aby rekli kolik her delaji pro jine platformy, relevantni pro ucel posouzeni dominance toho ci onoho?

odpovezte si sami...

0/0
9.2.2010 19:19

IARK

Re: Re: Re: ...

;-D jejiž já čtu heslovitě, z té první řádky jsem přečet jenom "jsou to lži velké lži" ale jinak musí se dělat i s firmami, který dělají jen jednu hru, pokud chcete opravdu průměr, stejně jako u lidí, kde musíte mít v dobrém pomeru mladsi, starsi, muze, zeny, takze tu musej byt zastoupeny i maly firmy, samozrejme bez podrobnosti nevime, z ceho vybyrali oni, jinak jak vite, ze nebyl pocet s 1 vydanou hrou pro PC stejnej jako studia s 1 vydanou hrou pro konzoli, je to pak objektivni, kdyz firma ktera dela primarne pro PC dela i pro konzoli? to by pak, ale ta statistika nejak nebyla ono, protoze by tam pak nemusely byt skoro zadne firmy, samozrejme nekdo tu zminoval i pocet her na jednotlivy platformy.

0/0
9.2.2010 22:21

vsehochlup

Re: Re: Re: Re: ...

cist heslovite = videt co neni?;-D

ale u serioznich vyzkumu je samozrejmosti, ze maji reprezentativni vzorek - tzn. ze treba vekove slozeni vzorku kopiruje vekove slozeni celeho naroda. co jsme se o reprezentativnosti vyzkumu dozvedeli z clanku? ze odpovidalo 814 vyvojaru. no co to je za informaci? kolik z nich bylo tech malych, strednich, velkych? odkud tito vyvojari byli? atd. atd.

ja z tech udaju, co jsou v clanku, nevim prave mnoho. skoro se da rict, ze nic. ta cisla proste nic nerikaji a ja nevim, co je za nimi. me to v podstate ani nijak netrapi. jen jsem chtel upozornit na to, ze zavery, ktery se nejen autor clanku, ale i nekteri diskutujici, snazi z te statistiky cinit, jsou zcela mimo. na to ten vyzkum poskytl prilis obecna, nehorazne namixovana data.

0/0
9.2.2010 22:41

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: ...

A proc by mnela? kdyz mate clanky typu 60% muzu je nevernych, mate tam nekde uvedeno kdo vsechno byl poptanej. Ja verim, ze pokud uz delaji nejaky vyzkum, tak to hezky vyrovnaji, ja osobne ke statistikam nepotrebuji dukazy kdo vsechno byl obeslan, jakou cenu by pro ne mela statistika, kdyby se treba ptali jen malejch firem?

0/0
10.2.2010 7:38

vsehochlup

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

no jiste - "vyzkum", ze 60% muzu je nevernych, je seriozni;-D

"jakou cenu by pro ne mela statistika, kdyby se treba ptali jen malejch firem" - a jakou cenu ma pro kohokoli statistika, kdy vubec nevite, koho se ptali?

no jestli verite vsem statistikam, tak prosim, ja vam to neberu. ostatne v tomto pripade jde o kravinu, takova zajimavost. nic vic, nic min. pokud z toho nekde dela nejaky dalekosahly zavery, tak je demagog.

0/0
10.2.2010 11:49

vsehochlup

Re: Re: ...

a jinak s tim, ze prumer je prumer - znate tu scenku s holzmannem a pulkou kurete?;-D

0/0
9.2.2010 19:19

Fyn

A co kdyby...

Zná tu někdo někoho, kdo za hry na FB platí? Případně je tu nedejbože někdo takový? Ať si hraje Farmville třebas celej svět a ať si každej vstává ve tři ráno kvůli podojení krávy nebo co já vím, ale dokud za to tvůrci nedostanou ani kačku, tak je to ok. Opravdu by mě ale zajímaly názory a postoje člověka, co je na tom natolik závislej, že si za to utrácí vlastní peníze.

Právě sem si totiž v hlavě promítl zajímavou modelovou situaci, kde tyhle FB nesmysly přestávají vydělávat a ve výsledku byl omezen i jejich další vývoj, protože to už není výhodný :) To by nám zastoupení na PC spadlo ze 70 procent minimálně na třicet.

0/0
9.2.2010 9:28

oldboy

Re: A co kdyby...

Nesmíš se dívat na svět svou chudobou pokřivenou perspektivou. Ať si každý utrácí za co uzná za vhodné.

0/0
9.2.2010 9:45

Fyn

Re: Re: A co kdyby...

Nesmysl.. já to nemyslel nijak špatně. Jen jako reakci na tenhle článek, kde jasně vede PC se 70 procenty.. Možná sem to příliš sáhodlouze rozvedl, ale cílem byla nová statistika bez FB. Člověk se hold v práci nudí, tak vymýšlí tyhle myšlenkový zelný saláty ;-)

0/0
9.2.2010 9:51

Kizrath

Re: A co kdyby...

Ve clanku je uveden vyvoj her pro ruzne platformy, to ze vznikne 5-10 her rocne na FB z toho nedela 40% vsech vyvojaru her veskrze vsechny platformy, toto si je nutne uvedomovat.

Hry typu Farmville budou existovat nadale, protoze pokud je neuzivi mikrotransakce, tak skryta reklama jiste. Na strechu Vasi boudy, nebo co tam je, umisti krasny nazev Tondach a hned jim z toho budou plynout penize za reklamu, tyto hry nevymizi i s odlivem mikrotransakci.  

0/0
9.2.2010 9:49

Fyn

Re: Re: A co kdyby...

A vidíte, živobytí na reklamě mě ani na chvilku nenapadlo. Ono to už není natolik nesmyslný, jako se například v nějaké střílečce léčit popíjením Coca Coly nebo na ulicích potkávat reklamy na Adidas. Taky se musím přiznat, že nejsem úplně správnej ofčan a i když FB mám, chodím na něj jednou týdně se podívat, jestli není plánovaná nějaká akce. Tamní hry tedy nesleduju. Zároveň je ale vidím u všech okolo sebe, takže alespoň nějakou část z koláče vývojářů si FB určitě musel ukrojit. Proto ten můj první post.

0/0
9.2.2010 10:00

Kizrath

Re: Re: Re: A co kdyby...

Samozrejme je tam nekolik vyvojaru, Facebook nevlastnim, tak nevim kolik je na nem her, ovsem bude to zanedbatelne procento vyvojaru. Na reklame stoji hlavne Second Life, ve kterem na kazdem rohu vidite nejakou tu reklamu :-)

0/0
9.2.2010 10:10

den0x95

Re: A co kdyby...

Taky nechapu ze je tu uz X-ty clanek o facebooku, kde se resi hry........ Proboha to je asi nas stejne urovni jako porovnavat ICQ minigames s nejnovejsimi tituly........ Nicmene kdyz vydim jak nove hry dostavaji neumerne (tzn. nadprumerne) hodnceni, tak bych se ani nedivil ze tu zachvili uvidime i recenze pro facebook s 98%. Nakonec dostali se sem i herni konzole ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
9.2.2010 10:18

celoush

Re: Re: A co kdyby...

Ono pokud opravdu vyjde plánovaná civilizace na fb, tak se toho možná dočkáme. Je pravda, že dnešní hry jsou spíše takové hříčky pro pobavení.

0/0
9.2.2010 10:34

UrsusLuin

pár poznámek

Takže postupně. Není na začátku dostatečně vypíchnuto, že se jedná o západní trh (western games). Proč to zmiňovat? Protože dneska drtivá většina produkce třeba na Nintendo DS pochází z Japonsko, takže přestože čísla ze západu ukazují, že na DS skoro nikdo nedělá, tak opak je pravdou, respektive na DS nikdo nedělá na západě. Hry pro něj ovšem vycházejí z Japonska jak na běžícím pásu. U PSP se zase jedná jen o západní trh. Souhlasím, že PSPGo bylo šlápnutí vedle, ovšem naopak pár očekávaných her nastartovalo na dálném východě hotovou PSP mánii a tento rok je PSP nejlépe prodávanou konzolí v Japonsku, takže opět je nutno podotknout, že to, co je v článku se týká v podstatě jen USA.

Nevím, nakolik autor ovládá matematiku, ale pokud se PC věnuje 70 % respondentů a Xboxu 360 69 %, potom opravdu nemůže napsat, že 70 % je "jednoznačně" nejvyšší číslo. Zvláště, když uvádí dole, že statistická odchylka je v řádu procent. To pardon, ale jednoznačně nejvyšší si představuju trošku jinak. Navíc je to přesně, jak je zmíněno na konci - u PC se počítají i webové hry a podobně. Takže z pohledu "hardcore hráčů" vlastně PC pravděpodobně obsazuje v téhle studii 3. místo.

O zbytky v podobě Facebooku se raději nezmiňuji, bylo to tady v podstatě už včera a kdo ví kolikrát. Chápu, že Facebook je z finančního pohledu zajímavou cestou, jak si přivydělat, ale opravdu to není to, po čem prahnou čtenáři tohoto webu.

0/0
9.2.2010 9:12

Kizrath

Re: pár poznámek

Nejdrive si projdete cely clanek :) rozdely kolac je na PC - konzole - mobilni hry. Z tohoto trhu zabira 70% PC coz je opravdu jednoznacne nejvyssi cislo, zbylych 30% si deli konzole a mobilni hry. Z procent, ktere ukrajuji konzole ma Xbox 69% tedy od oka odhad 8% celeho kolace.

Co se tyka webovych her, tech na trhu neni opravdu velke mnozstvi a co se tyka toho vychodniho trhu, tak v tomto bodu s Vami souhlasim.

0/0
9.2.2010 9:46

UrsusLuin

Re: Re: pár poznámek

Aha, už to vidím. Četl jsem to, ale ušlo mi u těch 69 %, že je to z lidí zaměřených na konzole. Pak se omlouvám za tu prostřední část, mluvím z cesty. Díky za upozornění.

0/0
9.2.2010 9:54

Kizrath

Re: Re: Re: pár poznámek

Neni zac, kazdy se muze prehlednout:-)

0/0
9.2.2010 10:09

Tsusaku

Re: Re: pár poznámek

To neni zbylych 30%. Ano 70% dela hry na PC ale asi vam uslo ze vyvojari se nesoustredi na jednu platformu a tedy jich spousta dela hry jak na pc tak na konzole. Je to asi takhle, vemte si 10 firem, 7 vam rekne ano delame hry na PC , ale potom vam 5 firem rekne, delame hry na konzole. To je jen priklad, ty "kolace" se zde proste na nekterych mistech prekryvaji. S tim ostatnim jste mel samozrejme .pravdu.

0/0
9.2.2010 10:16

Kizrath

Re: Re: Re: pár poznámek

Musite to brat takto, vezmeme si 100 vyvojaru. 30 z nich rekne, ze vyviji pro PC i pro konzole. Dalsich 40 rekne, ze vyviji pouze pro PC a jsme na 70% pro PC, 11 rekne, ze vyviji pouze pro konzole, mame tech 41% pro konzole a zbytek rekne, ze vyviji pouze pro mobilni telefony. Zhruba nacrt toho, jak dosli k tomuto zaveru, snad je to vice jasne?

0/0
9.2.2010 10:27

Jaromir_Chvalicek

Re: pár poznámek

Ursusi, západní trh je nám bližší než dálný východ a zdroj dat v článku nechybí, takže v tom by neměl být problém. Bod dvě se vyřešil sám a u bodu tři nemsíte zapomínat, že ačkoliv má BW své hard-core čtenáře, tak články o hrách čte mnohem víc lidí, kteří sme chodí z titulky iDnesu

0/0
9.2.2010 19:55

UrsusLuin

Re: Re: pár poznámek

Jak se to vezme. U "velkých" her asi ano, ale třeba já na svém DSku snad ještě nehrál hru západní produkce. Všechno japonské výtvory a to už to bude za 14 dnů rok, co ho mám. :)

0/0
9.2.2010 23:46

Kizrath

kde?

Kde jsou ti co rikali, ze do roka bude PC trh mrtvy?

0/0
9.2.2010 7:57

Meck IV.

Re: kde?

Jsou ještě ve škole.

0/0
9.2.2010 11:05

Nasgol

Re: Re: kde?

Nebo nezaregistovaný ;-DR^

0/0
9.2.2010 15:15

Fojtus

Re: kde?

Přesně tak. Ať potom zase nějaký odpůrce konzolí nadává všem, co mají konzole, že právě díky konzolím jsou hry špatné (tedy především graficky). Pořád ještě platí, že se hry primárně vyvíjejí pro pc a ty se snaží konvertovat na konzole. Ty hry, co jsou původně pro konzole a předělávané na pc, je minimum. Jedná se především o japonské hry...a kolik těch tu máme, že...

0/0
9.2.2010 11:39

PS3Fanboy

PC

ale PC je skvělá platforma, na které sa dá dělat teměř cokoliv, tedy v podobě softwarove

0/0
9.2.2010 4:53

Lupulin

Re: PC

Taky si to myslím.....hlavní problém pro vývojáře je PC pirátství a tak sem byl potěšen když sem včera četl že Mass Effect 2 na Pc má značný prodejní úspěch i na PC!! prodalo se jej už třikrát více než jedničky..takže snad to ještě nebude tak špatný :) :)

0/0
9.2.2010 7:56

IARK

Re: Re: PC

Ale to hry mají pořád, hold je znát, že PC vlastní několikanásobně víc lidí než konzole, ale to je úspěšná hra, ale když vyjde třeba neúspěšná, tak má pak větší na konzole protože na počítači je vetší výběr a nebo pak za to nechtěj utrácet, když je to vyložená blbost proto ty co říkají, že je bezpečnější  vyvýjet hru pro konzole kvůli obavě z prodeje na PC, vyvýjejí většinou horší hry, který by si tam nikdo nekoupil, ale třeba u konzolí je takovejch her málo, tak se to prodá. Poté proti pirátstvý pomáhá taky MP, pokuď chceš hrát přes net musíš mít originálku (i to jde obejít např. free servry)

0/0
9.2.2010 8:40

UrsusLuin

Re: Re: Re: PC

To není o výběru. Pokud bychom se podívali na hry na konzolích a PC, tak potom na PC je větší výběr indie a budgetů, ale pokud jde o "velké" hry, tak potom je to naopak konzole, kdo má větší výběr. V podstatě na konzolích je málo snad jenom strategií a simulátorů, ovšem to je skutečně trošku specifický trh (alespoň v rámci těch simulátorů).

PC sice vlastní několikanásobně více lidí, ale na druhou stranu největší procento zabírají tzv. kancelářská PC. 

Jinak přestože se Mass Effect 2 prodává na PC dobře, pořád bych osobně tipoval, že na konzolích se ho prodalo více.

0/0
9.2.2010 8:59

IARK

Re: Re: Re: Re: PC

No nevím, třeba auta budou tak na stejno, sportovní bude o něco víc u konzolí, bojovky jsou jasný, ale FPS je víc na PC a RPG taky, akcni adventury budou asi vic u konzoli, ale o moc to nebude.. Jinak i na konzolích je spousty indií her. Jinak nevím, že by bylo kancelářských největší procento, ja bych si typl na fifty fifty. Jinak s ME vůbec netuším jak se to má, ale co mně třeba štvalo je AvP, na PC jsem neměl problémy někoho kdykoli najít, ale na konzoli to trvalo i 15 minut.

0/0
9.2.2010 9:22

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: PC

Je otázkou, kde uděláme tu dělící čáru mezi přítomností a minulostí. Protože pokud bychom to vzali z posledních 2 let třeba, tak aut na PC moc nevyšlo. Naopak na konzolích se pár kousků urodilo (a v podstatě všechny lepší než ty PC). Sportů je asi fakt víc na konzolích, bojovky taky, ale ne o moc, ono tohohle žánru není tak moc. U FPS se obávám, že jsou dneska většinou multiplatformy, takže tam bych to viděl taky docela vyrovnaně. Poslední only PC FPS, která za něco stála, podle mě byli Stalkeři. Co mě třeba šokovalo, je to, že v USA se prodalo snad více kusů Left 4 Dead 2 na Xboxu než na PC. To nemůžu pochopit. :) U RPG souhlasím, i když ten rozdíl zase nebude dramatický. Dobrých RPG zase tak moc nevyšlo a co ztrácí konzole v klasických RPG typu Drakensang, to dohání JRPG.

S těmi PC, vycházím hlavně z nějakých údajů z USA, kde prý skutečně mají snad hlavně PC na internet s integrovanými grafikami. Naopak v Česku bych viděl ten poměr ve prospěch herních strojů. Jenže my jsme malý, maličký, úplně pidižvikovatý trh. :)

0/0
9.2.2010 9:32

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PC

No těch bojovek bude o dost víc, řekni mi, kdy na PC vyšlo naposledy něco jako Tekken nebo GoW, jinak je pravda, že poslední dobou jsou nejoblíbeňejší multiplatformy, čímž bohužel někdy trpí PC verze, ale aspoň si člověk zahraje většinu her všude, podle mně by bylo )pro hráče) nejlepší, kdyby neexistovalo nic jako exklusivky. Jinak do RPG jsem samozrejmě počítal i ty MMO, který na PC vládne.

0/0
9.2.2010 9:58

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PC

Poslední byl Street Fighter IV. Je fakt, že já pod pojmem bojovka vidím takové ty Mortal Kombat a scol. Pokud tam počítáme i God of War, Danteho atd., potom ano, tomuhle konzole jasně vévodí, máš pravdu.

MMO si myslím, zaslouží zcela samostatnou kategorii. ;) Tam konzole nikdy nebude dominovat. A důvod? chatová komunikace, která je na PC v pohodě, ale na konzoli je to problém.

0/0
9.2.2010 11:26

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PC

To nebude jedinej problém, nedokážu si představit hrát na konzoli postavu se 150skilly, to by bylo kazdy tlacitko vyuzity apon 8krát :-) Jinak kdyz vemes bojovky jako SC, Tekken MK, SF, tak zase na pocitaci ty dva roky vylezla jen jedna (skoda MK mne bavili)

0/0
9.2.2010 11:37

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PC

To je taky pravda. Ale na druhou stranu, MMO pro konzole by asi šlo navrhnout bez těch 150 skillů a přesto zábavně. Jenomže i kdyby udělali dokonalou hru, nakonec to podle mě narazí na tu komunikaci. Už jenom proto, že ne každý si poradí s mluvenou angličtinou a ani anglicky mluvící země si kolikrát nerozumí (jednou jsem viděl nějaký dokument o nějakém extreme závodě a tam se v jednom týmu sešli myslím Brit, Američan a Australan a nebyli schopni se domluvit, jeden musel překládat druhému).

0/0
9.2.2010 12:35







Najdete na iDNES.cz