Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Retro: vzpomínáme na první českou hru pro PC

Stála necelých 300 Kč, byla nahrána na disketě a ta vložena do papírového sáčku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jaromír Josef Vít

Staré hry

Dobrý den, ještě starší jsou například: Sestrada; Videostop; Vlak. Něco od JBL s.r.o., k ostatním si již tvůrce nepamatuji.

0/0
18.2.2010 13:23

;-)

Druhá česká hra

byla lepší:-) Tahle mě tedy nebavilaRv

0/0
17.2.2010 11:19

Mimin

?

Beast byl myslim Jan Tomanek co ted natocil Kozi pribeh, ne? :))

0/0
17.2.2010 0:43

pan.klobouk

Re: ?

Jj, Tomanek. Takze si vlastne po letech ukutil svuj vlastni Osli ostrov, jenom pro kina. ;)

0/0
17.2.2010 2:39

stromx

Re: Re: ?

toz ted uz zbyva jen otazka co bylo horsi;)

0/0
17.2.2010 11:24

pan.klobouk

Re: Re: Re: ?

IMHO Tajemstvi Osliho ostrova bylo kvalitativne ve stejnem pomeru k hram LucasArts, jako je Kozi pribeh k filmum Pixaru a Dreamworks. ;D

0/0
17.2.2010 12:21

Andee in Red Book

Re: Re: Re: Re: ?

Hlavně je Kozí příběh hrozná slátanina... těšil jsem se na to, ale odcházel jsem hodně zklamaný...Rv

0/0
17.2.2010 16:31

PS3Fanboy

pecka

patuji si jak sem mohl vzít nůž a dát příkaz aby si hlavní postava uřízla hlavu, to mě tehdy uplně uzemnilo

0/0
16.2.2010 16:16

wiliz

.

R^

0/0
16.2.2010 15:44

velky bratr

A komentar zavisle na tom, kdo platil autora

O nic jineho neslo...

0/0
16.2.2010 13:22

krysodlak pizmovy

na hru si vzpominam jen matne

moc me nezaujala. Radsi jsem mel hry od Frantiska Fuky na ZX Spectrum - jeho serii Podrazu a Indiana Jonese a Tetris II, ale to uz neni PCcko. :-) Fuka byl taky machr, hry naprogromoval jako student stredni prumyslovky.

http://www.youtube.com/watch?v=DWfQH6o8T9I

0/0
15.2.2010 20:58

palmic

Re: na hru si vzpominam jen matne

Jojo Fuka byl eso a jeste urcite je. Copak dela ted? Naposled jsem s nim cet nejakej rozhovor kde asi pred 10lety psal jak se zasek na small talk :-)

0/0
17.2.2010 2:34

Tomach

Re: Re: na hru si vzpominam jen matne

Jojo, Fuka byl machr. Byl to on kdo me jeste jako malyho cucaka popostrcil at uz necham "Karla" a zkusim neco v Basicu tehdy na PMD-85 ;-D Jooo t byly casy. Kde je dneska uz nevim, v CR uz nejsem. A Tajemstvi Osliho Ostrova si pamatuju, a myslim ze na tehdejsi dobu to nebylo zle. V te dobe mi anglictina jeste tak nesla a byla moba to mit v cestine. i kdyz tusim i Monkey Island pak meli cestinu, stejne jako treba Kyrandia a dalsi.

0/0
17.2.2010 4:51

Andee in Red Book

Re: Re: Re: na hru si vzpominam jen matne

Jo, Kyrandii jsem nedávno zase prošel celou... je to neuvěřitelný, ale většinu věcí jsem si ještě po těch letech pamatoval ;-D

0/0
17.2.2010 16:30

Macota

Re: Re: na hru si vzpominam jen matne

František Fuka v současné době zejména píše recenze (podle mě výborné) na filmy

http://fffilm.fuxoft.cz/

0/0
17.2.2010 22:17

Fun1k

Je to byly casy

Jsem to dohrál snad 50x jako malej, nejvic me na tom sralo, jak pomalu Gajbraš chodil. No prostě moje legenda z dětství. Nevíte někdo, jak to rozchodit pod DOSBoxem?

0/0
15.2.2010 15:01

marco.polo

Re: Je to byly casy

Doporučuju používat nadstavbu pro dosbox jménem D-fend reloaded. V grafice si všechno člověk pěkně nakliká pro každou hru zvlášť. http://dfendreloaded.sourceforge.net

0/0
15.2.2010 16:15

Fun1k

Re: Re: Je to byly casy

díky moc, znovu jsem ji po letech zahrál. ;-DV

0/0
15.2.2010 18:39

apokalypsa

Pro skutecne pametniky, co vedi

Prvni ceske PC hry byly textove !!

0/0
15.2.2010 14:46

Bubrak

Re: Pro skutecne pametniky, co vedi

komercni?

0/0
15.2.2010 16:10

Kuk na strejdu

Re: Re: Pro skutecne pametniky, co vedi

Komerční české hry byly dávno před Oslím ostrovem, například Světák Bob či Poklad zlatých sluncí.

0/0
15.2.2010 17:50

Ftipnejj

Nedohral

Po pravde jsem ji bez navodu nedohral.

V te dobe VYBORNA !

0/0
15.2.2010 14:01

Danny_Kay

Coze???

...to by me zajimalo, ktera spolecnost "chrli tisice her"...;-D

0/0
15.2.2010 13:43

junior1099

...

Hm...to já někdy v té době hrál svou první adventurku ,,7 dní a 7 nocí,, , ale tohle mě nějak minulo...

0/0
15.2.2010 13:27

Witty1

Re: ...

7 dni a 7 noci byla o neco pozdeji...

0/0
15.2.2010 20:17

junior1099

Re: Re: ...

Já vím, proto jsem napsal: ,,...někdy v té době...''.

0/0
15.2.2010 23:09

marco.polo

Opravdu nejstarší?

Že by první česká hra pro pc bylo TOO? Tomu se mi nechce věřit. Nebyl starší Playboy, Vlak nebo třeba takoví ti hadi, co se dali hrát ve velkém množství lidí na jednom PC (u těch si nejsem jistý, jestli to byla česká hra)?

Každopádně bylo TOO jednou z prvních originálek, co jsem si opatřil.

0/0
15.2.2010 11:39

Ondřej Zach

Re: Opravdu nejstarší?

TOO byla první česká komerční hra na PC. Na Amigu se tuším dříve prodával Světák Bob... a pak tu byla nezávislá scéna.

0/0
15.2.2010 15:00

mol1111

Re: Re: Opravdu nejstarší?

To samozřejmě není pravda, už před tím Vochozka prodával např. Stíny noci.

0/0
17.2.2010 23:08

Kizrath

tehdejsi hry

Graficky nic moc, ale to lidem nevadilo v tehdejsi dobe, hru hrala hratelnost a tak by to melo byt i v dnesni dobe a ne jen graficka pozlatka bez zapletky a s hratelnosti 3 hodiny.

0/0
15.2.2010 10:30

honzasrp

Nic moc

Typickej příklad jaká je nostalgie ošidná věc... nezlobte se na mě ale todle je naprostý adventurní dno, z nějž byli všicky paf pouze a jedině proto, že byla česky. Stejnej příklad byl ještě první Polda, Horké léto, 7 dní a 7 nocí apod... ne všecko co je starý je dobrý.

0/0
15.2.2010 10:19

vytryol

Re: Nic moc

Souhlasim s tebou ( s vyjimkou Poldy)...Nostalgii a patriotismus stranou...Tohle byla hruza...Jsem taky pametnik TOO, ale bylo to pouze vykradeni jiz vyslych her...Nemusime se ze vseho vsichni hned podelat, kdyz to bylo delany na kolene, navic ceskem...a v roce 94...

Vidim to spis jako herni pokus, nez herni uspech...

0/0
15.2.2010 10:46

Yerm

Re: Nic moc

No právě, kolik bylo jinejch adventur co člověk mohl hrát v češtině? Pamatuju jak když jsem byl malej (tak čtvrtá třída) a hrál jsem Indiana Jonese 4, tak jsem nerozumněl 2/3 textů. Navíc všechny adventury vypadaly nějak takhle, naše i zahraniční.

0/0
15.2.2010 10:55

honzasrp

Re: Re: Nic moc

Já taky ne... ale hry samotné byla pro mě dostatečnou motivací vzít do ruky slovník a časem se i anglicky naučit.

A je obrovskej rozdíl mezi hnusnou a zastaralou grafikou... Oslí ostrov byl hnusnej i tenkrát, zatimco na ručně krelený Lucasovky se dá koukat i dnes

0/0
15.2.2010 11:01

vytryol

Re: Re: Nic moc

tak prave v cizojazycnem hrani vidim pro deti SVKELOU moznost, jak se jazyku priucit...Kazdy z nas davame pri hrani za postavu kousek sebe do hry...Vzivame se a proto chceme porozumet....Nejhorsi jsou pecivalove, co vse radeji hodi do ČJ, jen aby si to uzili...Vzpominam si na radu bezesnych noci u Planescape, Balduru atd se slovnikem AJ v ruce..............

A dnes studuju AJ na VŠ....a muzu NAJISTO rict, ze lasku k jazyku anglickemu, jsem si vypestoval i diky hram....

0/0
15.2.2010 11:09

IARK

Re: Re: Re: Nic moc

Tak se poplácej po zádech, ale musíš si uvědomit, že někteří lidi už dostudovali a nebaví je se něco učit kvůli hře a je rozdíl mezi FPS a adventurou, i když základy mám taky se nedívám na film v angličtině se slovníkem v ruce.

0/0
15.2.2010 12:02

honzasrp

Re: Re: Re: Re: Nic moc

Muj názor je, že se radši budu dívat na dobrej cizí film kde budu drozumět půlce ale tak nák pochopim o co jde, než na českou kravinu...

0/0
15.2.2010 12:25

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Nic moc

To ti fandim, ale ja si k tomu ty titulky radsi stahnu, nejak mne nebavej filmy, kde nicemu pak neporozumim, to neni film to jsou jen pohyblivy obrazky.

0/0
15.2.2010 13:35

Fyn

Re: Re: Re: Nic moc

Tak pod toto se podepíšu!!

S otevřenou pusou koukám, že si někdo prošel úplně tím samým co já. Planescape sem poprvé hrál snad milion hodin, protože co dialog, to divoký listování slovníkem a doteď si vybavuju zoufalost, když sem měl něco louskat po Annah. BG a Fallout si taky urvaly svůj díl. Doteď pamatuju, jak každou chvilku používali slovíčko Remember ve smyslu Vzpomenout si, a mě ani zamák nešlo na rozum, proč si chtějí všichni na všechno pamatovat :)

Zajímavý, že v dnešní době mám minimálně herní slovní zásobu stoprocentní a jen těžko se dokážu vcítit do pocitů svýmo mladšího já, který bylo rádo, že ví co je to HP, armor, damage a fireball :)

0/0
15.2.2010 12:12

Kizrath

Re: Re: Re: Re: Nic moc

lasku k AJ jsem si vypestoval taky hrami v anglickem jazyce, zacinalo to treba u STUNTS a tak dale, s kazdou hrou prichazely nove slovicka a pak to uz slo samo od sebe, diky hram vdecim statnicim z anglickeho jazykaR^

0/0
15.2.2010 12:19

Yerm

Re: Re: Re: Re: Re: Nic moc

Ale tak jako mi to pomohlo taky, jasně že jo. Momentálně mířím k CAE a hry na tom určitě měly podíl (pamatuju jak kámoš dostal u maturity "těžkou" bonusovou otázku, jestli ví co je to quarry:-) ). Ale bylo příjemný mít taky jednu hru co umí česky. A nějak se začínat muselo, těžko by rovnou vznikla Mafia nebo Flashpoint nebo Vietcong, kdyby před nima nebyly starší a jednodušší hry jako TOO.

A ještě jedna asociace, STUNTS a angličtina, pamatuju jak jsme je nejdřív spouštěli necracknutým souborem a auto samo bouralo. A jak to vždycky před startem psalo "fasten your seatbelts", tak jsme mysleli že to je nějaká rada co udělat a snažili jsme se všude možně zjistit co to znamená;-D

0/0
15.2.2010 13:33

Fyn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic moc

Settlers!!! ;-D

0/0
15.2.2010 13:49

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic moc

Angličtina ve hrách je náhodou dobrá, ne že ne. Člověku to dá hodně a především si rozšíří typicky učebnicovou slovní zásobu. I když je fakt, že mám radši zapnutý anglický titulky, protože jenom slyšet je kolikrát oříšek (slyšeli jste LJ nebo Badmana v GTA IV? ;-D tam se člověk bez titulků fakt moc nechytá). Čili souhlas, jen si namáhejte hlavy.

Jinak doporučím majítelům telefonů se Symbianem 9. řady emulátor ScummVM. Na něm se dají hrát právě starý adventury typu Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Monkey Island, a na QVGA display vypadá kreslená grafika náramně;-)

http://www.youtube.com/watch?v=DPlHtHa8WP0&feature=related

Videem se nenechte zmást, funguje i na nedotykovejch telefonech.

0/0
15.2.2010 14:21

ARCCOS

Re: Re: Re: Re: Nic moc

I já jsem se HODNĚ mé angličtiny naučil z hraní her, pochopitelně hlavně adventur, které jsou ukecané. Není vůbec pravda, že to nejde, nebo že je to opruz. Naopak! Prostě typická škola hrou!

Jenom ten Planescape na to moc vhodný teda není :). Tam je angličtina těžká i pro angličtináře. Tuny textu plné idiomů a zastaralých, knižních výrazů. Ani většina slovníků si s tím neporadí. Vím co říkám, patřil jsem do party, která tuto hru do češtiny překládala.

0/0
16.2.2010 13:55

ARCCOS

Re: Nic moc

A já s tím nesouhlasím. Ta adventura byla docela dobře hratelná, tehdejší průměr. Ještě víc to platí o (pozdějším) Horkém létu. Ačkoliv u Oslího ostrova jinak souhlasím spíš s tím hodnocením ve Score coby "lidová tvořivost".

0/0
16.2.2010 13:08

Nasgol

ne

No tak to fakt nevzpomínám ;-D

0/0
15.2.2010 9:57

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: ne

já taky ne;-)

0/0
14.5.2010 15:46

Yerm

Skvělá hra.

"Jsem Gajbraš Trípvůd, milovník květin." A "Jeronýmo, připrav mučírnu!" ;-D

0/0
15.2.2010 9:47

typeonegatigve

Adventura

Tohle byla snad jediná adventura, kterou sem dohrál bez návodu:D Byla poměrně jednoduchá a krátká, ale výborně provedená a hratelná. Na zdejší poměry pecka. Pamatuju si z ní třeba lovení žralovka na buřta:D

0/0
15.2.2010 8:19

MrSanta

Recence

Líbí se mi hláška z recenze: "Profesionální softwarové firmy, styďte se, že vaše hry mají čím dál tím vyšší nároky při často stejné kvalitě."...

0/0
15.2.2010 8:19







Najdete na iDNES.cz