Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

God of War III bez instalace a loadingů

Před několika dny oznámilo studio Sony Santa Monica, že její akční titul ze světa antických mýtů God of War III zabere celých 35 GB dat na dual-layer Blu-ray disku. Hra nebude instalovat nic na disk a nebude mít žádné loadingy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jumik

Asi tak

Budu to tu opakovat po jiných, ale zmíním třeba už to nekonečně omílané Crysis, v Crysis se vám hra nahraje jen jednou a pak ji můžete, za předpokladu, že neumřete, projít od začátku do konce bez jedinýho loadingu !! Druhá věc je, když umřete, loading je sice krátký, ale je, jak tohle bude řešeno v GoW 3 ?? Pokaždý se mi pustí cutscéna co nepůjde přeskočit ?? Snad ne, tohle by tu hru naprosto potopilo ... ikdyž svět GoW 3 je tak příšerně statický, že vlastně ani není potřeba nic znovu nahrávat, stačí oživit nepřátele

0/0
26.2.2010 17:40

soky76

Re: Asi tak

Ani v jednom díle to tak nebylo. zkrvavěla ti obrazovka a pak jsi po chvilce pokračoval. Tohle asi nevíš. Nevím proč by to ve třetím díle protahovali cut scénama. Jinak nechápu tvůj výraz "příšerně statický" myslíš tím menu ve hře? :) Na PC ti to prostě nevydají, můžeš dál hrát crysis a dívat se do korun stromů na slunce, jinak je to nuda.

0/0
27.2.2010 12:09

rostan007

Re: Re: Asi tak

Soky, jak tě tak na těch diskuzích pozoruju, ty nemáš rád PCčkaře a ještě k tomu jsi závistivej vocas ;-D.... Ten člověk před tebou měl pravdu, vždyť o těch cutscénách je novinka u které diskutujeme. A příšerně statickým myslíme svět se statickou kamerou a asi nijak zvlášť dynamickým osvětlením, bez výrazné umělé inteligence nebo spousty fyziky. Prostě jednoduchý svět. Na PC nám to nevydají a popravdě, já toho třeba trošku lituju, ale tím bych tě potěšil, viď? Takže néééééééééééé;-)

0/0
27.2.2010 13:26

soky76

Re: Re: Re: Asi tak

Né že bych je neměl rád, ale pokud ty hry nehráli, tak se jim snažím pomoct, aby věděli, o čem ty hry na PS3 jsou. Já vím, že jejich odpověď bude vždy o tom, jak to válí v Crysis a tak. GOW jsem dohrál oba předchozí díly, takže vím co mohu ve třetím díle očekávat, takže na kameru a osvětlení bude radost pohledět. Jestli lituješ, nebo ne mi je fuuuuck ;-)

0/0
27.2.2010 14:57

IARK

Re: Re: Re: Re: Asi tak

A ty jsi Crysis hral? Jinak nechapu porad to srovnavani techto dvou her, obe maji prekrasny grafiky, ale kazda jinym zpusobe a obe jsou to pekny hry taky svym zpusobem, ale porovnavat, ktera je lepsi je na hlavu postaveny. Jinak to dle meho neni o cem ty hry na PS jsou, nemuzes zase rozlisovat hry na jakou platformu jsou, ale spis na styl, je pravda, ze GoW je ze sveho zanru jednim z nejlepsich co si clovek muze zahrat, ale clovek (pokud chce) to dokaze pochopit i z jeho podobnych.

0/0
27.2.2010 15:17

soky76

Re: Re: Re: Re: Re: Asi tak

Hrál jsem Crysis, asi pět minut :o) Opravdu. Jsem už rozmazlený konzolema a tohle bylo pro mně utrpení hrát. Myš a klávesnici už nepotřebuju, ale kdysi na Amize to mi ještě šlo a na PC chvilku taky :)

0/0
27.2.2010 19:28

Subo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi tak

Rozmazleny konzolema? Myslis degenerovany...  :-)

0/0
27.2.2010 21:03

PS3Fanboy

Re: Asi tak

Jumikjak crysis bez loadingu, v crysis jsou uplně stejné loadingi jako ve Far Cry 1 vždy po ukončení určité kapitoly hry, tak nevím co to tady meleš.

PS: podle mně si crysis ani nehral jinak by si to věděl.

0/0
27.2.2010 15:49

rostan007

Re: Re: Asi tak

On samozřejmě myslí v rámci jedné mise ;-) která se ovšem v případě "vychutnávání" může protáhnout až na hodinku času, a obvykle je velice rozsáhlá.

0/0
27.2.2010 19:29

palič

Vyjde někdy Space Invaders na bluray?

0/0
26.2.2010 13:12

pan.klobouk

Re: Vyjde někdy Space Invaders na bluray?

IMHO ne, na to je moc veliky. ;D Next-gen HD grafika, 7.1 ozvuceni, milion lokalizaci (tech textu je tam tuna a pribeh spletity) to by se na zadne medium dneska neveslo. Snad s pristi generaci konzoli se dockame. ;D

0/0
26.2.2010 13:33

palič

Re: Re: Vyjde někdy Space Invaders na bluray?

;-D;-D

0/0
26.2.2010 13:41

pan.klobouk

bez loadingu ale s loadingy

Jak uz poznamenal Jumik, GoW3 bude samozrejme nahravat jako kazda druha hra. Nejak se ty data z BR disku do pameti natahat museji. Jenom pritom nebudeme civet na statickou obrazovku, ale na renderovanou/predrenderovanou animaci. Konecne PS3 ten vykon ma, tam kde PS2 zvladla jen ten loading bar a obrazek, muze PS3 promitat neco pohybliveho. Otazka je jak s druhym hranim. Animace nepujdou preskocit (protoze loading) a jsem zvedav i na restart levelu nebo navrat na posledni checkpoint, respektive save.

0/0
26.2.2010 13:03

Mirabell

Re: bez loadingu ale s loadingy

Otázkou je jeslti se to fakt schová za videa, Ono GoW série použá statický kamery. Tzn že není problém hodit loading za gameplay - víš jak, šplháš po zdi za roh, kamera na jede blíž a zaírá puoze hlavní postavu a cca 5 metrů kolem ní. Nic jinýho není a ni nemůže bejt vidět. A než se svejma hákama došplháš o 30 metrů vedle a kamera se zase otočí na novou lokaci, tak může bejt nahráno.

zrovna ty statický kamery dávají spoustu možností jak to schovat přímo do hry. Těch míst kdy hraješ a vlastně vůbecn ic kolem sebe nevidíš ěli už i první dva díly.

0/0
26.2.2010 13:18

IARK

Re: Re: bez loadingu ale s loadingy

V článku se píše, že ty loadingy budou v animacich, takže tvoje teorie asi padá

0/0
26.2.2010 13:25

pan.klobouk

Re: Re: bez loadingu ale s loadingy

Tak jasne, ale kazda druha hra nahrava za pochodu a behem hrani. Co takove GTA? Tam navic vidis spoustu veci okolo a i kdyz jedes autem nebo letis vrtulnikem, porad se tahaji dalsi a dalsi data, abys vubec mel kam dojet a doletet. ;) Takze podobne to bude jiste resit i GoW3 a krome toho bude mit i klasiku - jen misto loading screenu promitne animaci. Ostatne clanek byl jen o tom, ze hra bude porad neco tahat (ale hrac to nepostrehne) asi nikdo nepochybuje, tim spis kdyz to pojede cele z BR a na HDD si hodi jen savy.

0/0
26.2.2010 13:30

pan.klobouk

Re: Re: bez loadingu ale s loadingy

Vida, IARK byl rychlejsi. :)

0/0
26.2.2010 13:31

soky76

Re: bez loadingu ale s loadingy

Už na PS2 se hrály hry bez loadingů, akurát si už nevzpomínám, které to byly. Zkusím plácnout jen tak např: Shadow of the Colosus??

0/0
26.2.2010 13:52

pan.klobouk

Re: Re: bez loadingu ale s loadingy

Vsak ano, viz to vzpominane GTA. A mozna i dalsi, klidne Shadow of the Colossus, ktery jsem minul. To jen kdyz to vezmu obecne, tak minula generace konzoli bez HDD (a PS2 zvlast) mela ty dlouhe loadingy jako poznavaci znameni. Osm her z deseti melo nekonecne loading bary co se sotva hybaly, nebo se jim v ruzku obrazovky otacelo cedecko, logo hry atd. Osobne jsem u nynejsich konzoli cekal nejaky posun, ale i pres HDD to neni takova slava. Uz jsem to tu nekde psal, ale treba FUEL nebo Flatout UC, tam to bylo hotove utrpeni.

0/0
26.2.2010 15:44

soky76

:) už se těším..

http://i45.tinypic.com/25r2r0x.gif

0/0
26.2.2010 8:37

soky76

Tak málo paměti...

Tak PS3 má tak málo paměti a hra bez loadingů, to je zajímavé a poučné pro kolegy z PC a xbox komunity ;-) Jinak screeny típnuté a poslané někde z Koreje nebudu komentovat ;-D

0/0
26.2.2010 7:19

Mirabell

Re: Tak málo paměti...

jj. A potvrzuje to i moje tvrzení, že Killzone 2 měl prsotě špatně napsanej enginu. POkud se to v prázdné chodbě dvakrát zaseklo kvůli načítání dat (a to se ještě každej level načítal zvlášť a dost dlouho), a U2 a GoW3 frčí bez jedinýho viditelnýho načtení - potom v KZ2 bylo něco hodně špatně.

Ale je fakt, že pokud tyhle hry jednou bez jeidnýho loadnutí a na PC s 4GB ram a 512Video Ram to není naprsotým standartem, je to ostuda PC.

0/0
26.2.2010 7:51

IARK

Re: Re: Tak málo paměti...

nerekl bych ostuda, prece jen v PC nejede hra rovnou z disku a nema ty hry bez komprimovani ;-) a mne je to sumak, kdyz loading ve vetsine her je otazkou 2-3 sekund

0/0
26.2.2010 8:08

Mirabell

Re: Re: Re: Tak málo paměti...

Naopak. Na PC hra frčí z pevnýho disku - ten, pokud se nepletu, má mnohem lepší přístupový časy než BR médium. A vzhledem k velikosti pených disků nikod vývojáře nenutí mít ty data komprimovaný. Možná na instalačním médiu, ale právě od toho je isntalace aby ty data přirpavila do optimalizované podoby (když ot těch 30 minut něco dělá)

0/0
26.2.2010 8:15

IARK

Re: Re: Re: Re: Tak málo paměti...

wow, 30 minut, to uz jsem dlouho nevidel :-) Jinak pokud je hra napr AvP na dvou dvouvrstvych DvD a nainstalovany ma 17 GB, jak moc se rozkomprimoval? dale, myslis, ze by na PC pochodili s hrama, ktery by meli po nainstalovani 50 GB? dále nikdo je nenutí to mít zkomprimovaný, ale pak by museli hry vydávat na BR- disku coz by zase neuspeli, protoze narozdil od PS nemaj vsechny PC BR ;-) Jinak samozrejme autorum tleskam za to, ze tam nebude loading, ale ma to svou cenu a moznosti, ktery proste na PC zatim nemas, takze nechapu proc tu mluvis o ostude PC.

0/0
26.2.2010 8:24

soky76

Re: Re: Tak málo paměti...

Jistě, s tím Killzone máš pravdu. Určitě to mohli udělat bez loadingů. Všechny hry už měli být dávno bez loadingů, je smutné, že všechny platformy v roce 2010 tohle musí ještě řešit.

0/0
26.2.2010 8:21

mantor

Re: Tak málo paměti...

Radsej loading ako nemoznost preskocit videa, ale mozno sa s replayabilitou nepocita?

0/0
26.2.2010 10:44

IARK

Re: Re: Tak málo paměti...

Ježiši, když už se s tím dělali, tak se na to dívat prostě BUDEŠ ! ;-D

0/0
26.2.2010 10:51

Mirabell

Re: Re: Tak málo paměti...

Takže na statisckou loading obrazovku koukáš radjěi než na cutscénu?

Proč? V čem je ta loadingová zajímavější? Čas ztratíš obojím. Cutscéna je obšem aspoň zajímavější na pohled.

0/0
26.2.2010 12:17

IARK

Re: Re: Re: Tak málo paměti...

Protože animačka je někdy i 5 minut, zatím co loading mi ve většině přípádů trvá 3 vteřiny.

0/0
26.2.2010 12:34

vaclavj1

Re: Re: Re: Tak málo paměti...

kdyz jsou data streamovana z optickeho disku, tak by mela byt staticka obrazovka logicky citelne kratsi nez loading schovany za videem, protoze soucasne s hernimi daty musi byt streamovano i to video

ale to samozrejme za predpokladu, ze video jako takove neni podstatne delsi

0/0
26.2.2010 12:47

Jumik

Re: Tak málo paměti...

Každýho tu osočuješ, ale sám očividně nic nechápeš, v GoW 3 loadingy budou, ale loadingy typu jízda výtahem v Mass Effectu, ve finále to bude ještě otravnější, protože pochybuji, že délku cutscény nastavili přesně podle délky loadingu a jak už zde někdo psal, možnost přeskočit videa mi bude chybět, minimálně na druhý zahrání určitě

0/0
26.2.2010 11:31

Fun1k

blby napad

to je hodne blby napad, loadovat hru do paměti jen z blu-ray. kdyby to dělali klasicky, nemuselo by to byt na blu-rayi, ale ne, oni musi mit u sebe něco "extra", co stejně jen naštve.

tyhle experimenty si mohli odpustit.

0/0
26.2.2010 7:16

soky76

Re: blby napad

;-D tolik humoru po ránu, to je něco pro mně.. Díky kámo. Ale zkusím se zeptat, co to je dělat klasicky, co je pro tebe ten experiment a co tě na tom štve..

0/0
26.2.2010 7:23

IARK

Re: blby napad

nemuselo to být na Blu-ray? myslíš, že by to vyšlo na DVD?

0/0
26.2.2010 8:03

soky76

Re: Re: blby napad

Ale tady nejde pořád jenom o velikost, streaming dat z Bluray disku je od začátku do konce konstantní a to je oproti DVD kde je začátek pomalejší a konec nejrychlejší dost podstatný rozdíl.

0/0
26.2.2010 8:17

Mirabell

Re: Re: blby napad

To tu nikdo nemůžeme posoudit protože nevíme jak prasácky jsou tam ty data uložený. Jen bych připomenul že celý Assiassins Creed nemá ani 5GB - a to obsahuje snad 4 obří detailní města do nejmenšího detailu, mnoho interiéru a ještě nějaký veldješí menší městečka. Crysis nebo Far Cry 2 s tou obří rozlohou má taky 1 DVD.

Tak je otázkou jestli se fakt GoW3, což je 8hodin lineární mlátička - navíc s pevnejma kamerama, takže hromadu okolního prostředí vůbec nemá vymodelováno, protože autoři ví, že se nerozhlídneš a nepodíváš za seve - opravdu by se tohle na DVD vejít nemohlo? Opravdu je to 7krát rozlehlejší než AC2?

0/0
26.2.2010 8:18

soky76

Re: Re: Re: blby napad

To se uvidí, až někdo sdělí kolik GB zabírají game data a kolik videa a ostatní. Ovšem pokud máš tu možnost a prostor, tak proč se zabývat komprimací a dekomprimací atd.. Zbytečná ztráta času.

0/0
26.2.2010 8:25

Mirabell

Re: Re: Re: Re: blby napad

Ano.. jedna věc je "proč to nevyužít" - s tím souhlasím. Ale druhá věc jsou hlášky "na DVD by se to nemohlo vejít". Podle mě mohlo. AKorát by se tam ty data museli uložit jinak a provést trošku víc optimalizace. Ale fakt nevěřím, že lineární tunelovka s pevnejma kamerama se nevejde na médium který unese Assassins Creed  2, Far Cry 2, Crysis, GTA4 (to město mělo fakt šílený detaily) nebo třeba celej Orange Box.

0/0
26.2.2010 8:49

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: blby napad

Kdyby tu byl LoS tak by ti vysvětlil, že je to tím, že to je exklusivka a tudíš lepší hra a graficky kvalitnější, než multi tituly a tudíš, se na DVD nevejde ;-D

0/0
26.2.2010 9:14

IARK

Re: Re: Re: blby napad

Tohle nebyla otázka velikostí a možností komprimace, tohle byla spíš otázka na politiku Sony. Jinak uz drive jsem tvrdil, ze kdyby chteli tak GoW na to DvD proste nacpou ;-)

0/0
26.2.2010 8:28

soky76

Re: Re: Re: Re: blby napad

Pokud by ta hra byla pro PS2, tak by nacpali, jinak ne.

0/0
26.2.2010 8:32

Jumik

Videjka

A pak prý, že v těch 35 GB nejsou videa a teď to spíš vypadá, že z těch 35 GB bude převážná část videí, když mají být všechny loadingy překryty realtime streamem videa z Blu-ray disku

0/0
26.2.2010 6:23

HonyaDj

screenshoty

To na screenshotech je ta neskutečná grafika, ze které si máme všichni sednout na zadek??? 8-o

0/0
26.2.2010 0:48

Jumik

Re: screenshoty

Až se vzbudí soky tak ti vysvětlí, že jsou to screeny z rok starý beta verze ;-)

0/0
26.2.2010 6:21

IARK

Re: Re: screenshoty

měli pravdu, tomuhle se Crysis nevyrovna, prekona to, to jo, ale nevyrovna ;-D

0/0
26.2.2010 8:09







Najdete na iDNES.cz