Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový PlayStation či Wii? Nejsou prý třeba

Microsoft tvrdí, že jeho Project Natal zabezpečí Xboxu 360 mnoho dalších let existence na trhu a odmítá přípravu dalšího videoherního systému. Sony i Nintendo odmítají ještě kategoričtěji přípravu nových konzolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Schmit32

Konzole a brzda?

To je tu stále někdo tak naivní, že si myslí že PC hraní není na ústupu. Teď jsou tím hlavním tahákem herního průmyslu konzole a to z několika důvodů:

1) Je to už jenom patrné z nechuti dělat exluzivně hry pro PC (proč bych se měl snažit dělat hru když kolikrát je dřív k mání na internetu než oficiálně v prodeji).

2) Nechápu vaši zaujatost grafikou (asi příspěvky zejména od mladší generace), grafika není zdaleka ani tak důležitá. Bohužel se vývojáři v posledních letech soustředili jenom na ni a dle toho to také tak s PC dopadlo (viy porovnání třeba GT vs. NFS) a teď prosím nezkoušejte argumentovat že GT=simulace a NFS=arkáda. Jde o to s jakou snahou se obě hry dělaly. Právě grafika dle mně je to co láká vývojáře spíše ke konzolim než k PC, máte stále stejné nástroje po celý životní cyklus a můžou se soustředit na samotnou hru (viz Heavy Rain atd...)

3) to tondach666 a Eclipse - názor že konzole brzdí multiplatformní hry je zcela mimo, protože právě konzole jsou upřednostňovány před PC tedy primárně vyvíjeny pro PS3 a X-BOX....... až poté na PC tudíž nemají co brzdit.

0/0
1.3.2010 14:53

palič

Re: Konzole a brzda?

Série Need for speed je typickou ukázkou jak umí EA doyebat dobrou herní řadu.

0/0
1.3.2010 15:31

jazzcat

Re: Konzole a brzda?

Logicky - ako vývojár budete investovať prostriedky do vývoja next-gen grafických enginov, keď viete, že konzole to neutiahnu?

0/0
1.3.2010 16:57

Schmit32

Re: Re: Konzole a brzda?

O jakých grafických enginech se to bavíme?

0/0
1.3.2010 18:11

jazzcat

Re: Re: Re: Konzole a brzda?

Odpoveď na moju otázku znie: nebude. Keďže nebude, logicky tie enginy nevzniknú, nebudú existovať, nič.

Ak nebudete niečo vedieť, opýtajte sa.

0/0
1.3.2010 18:35

IARK

Re: Konzole a brzda?

Jsi vtipnej primarne vyvyjeny pro PS a Xbox a az pote pro PC, rekni mi jedinou multiplatformu, kde po udelani konzolovych verzi uplne predelali engine a udelali hru pro PC a tudis nic nebrzdili? Pokud je grafika, ovladani a menu prevzata z konzole (ano pridaj ti tam osviceni, antianalizing a ovladani klavesnici a mysi) tak to neni brzdeni tak to je raketovy posun dopredu co? Jinak na PC mas vic exklusivek nez na konzolich a i letos jich ma dost vyjit, ale je mozny ze citej nechut, to nevim autoru jsem se neptal.

0/0
2.3.2010 7:57

Schmit32

Re: Re: Konzole a brzda?

Teď nechápu o čem se mnou chceš polemizovat, ve svém příspěvku jsi jenom potvrdil to co už jsem napsal, tedy hry se dělají primárně na konzole a ne na PC.

Tak jinak, to je jako kdyby si chtěl montovat motor pro škodovku do Porsche, ten motor se primárně dělal na škodovku, tudíž nikomu už nešlo o to, aby Porsche zrychlovalo z 0-100 za 4s atd.. Tudíž se nemůžeš rozčilovat že to svoje nablejskaný Porsche nevyužiješ na 100% . :-)

A které že pecky nás to čekají letos exkluzivně na PC? Nějak mě nic teď nenapadá.

0/0
2.3.2010 18:57

...Lískoš

PC

PC hraní umírá a mužou si za to hráči co kradou hry... Mě se líbí grafika PS3 víc než přehnaně (ne)realisticky vyhlazený pc..

0/0
1.3.2010 7:58

(+,+) Mr. Trigger

Re: PC

Lískoš: Já doufám, že si děláš srandu, řeči o umírání PC hraní letěly tak před dvěma lety;-D.

Jistě PC hraní umírá už od r. 1985;-D, nerealisticky vyhlazený PC lol, když se podívám kolem sebe, nebidím svět zubatě :-P. Na PC si může vypnout vyhlazování hran pokud ti to tak vadí.

Proto na PC v roce 2010 ani 2011 už žádné hry. Možná bys měl vidět toto adrianwerner.wordpress.com a projeď si to až nakonec, než mi začneš říkat, že jsou tam samé nezávilsé malé hry ano?;-)

Jo a já jsem taky hráč a hry nekradu.

0/0
1.3.2010 8:22

_Zanek_

Re: PC

Hraní na PC údajně umírá už 10 let - tehdy ho mělo pohřbít PS2 ;-D

Smutný mi jen přijde, že se na tuto trapnou novinářskou udičku vždy nějaký chytrák chytí a pak to hlásá jako nové evangelium. :-/Rv

0/0
1.3.2010 10:50

Dejvid777

Generace konzolí

Souhlasím s tím že by se díky nejsilnější platformě mělo z této také vycházet, v daném případě z PC, které má aktuálně navrch právě díky nejnovějším technologiím jako je DirectX11 a novým grafickým kartám s výkonem až kolem 5Tflops/karta což překonává matematický výkon celého PS3 nejméně 2x, jelikož je pravda že SONY se sice chlubila tím, že PS3 má výkon 2.4Tflops, ale testování prokázalo výkon "jen" 1.8Tflops, což je i tak slušné, ale na dnešní nejnovější PC technologie to už prostě nestačí. Nastupují 6 jádrové procesory od Intelu a další tuning edice grafik a tím se výkon posune dále, nemluvě o lidech kteří mají grafické karty ve SLI, TRI SLI apod. kde jsou výkony už na hranici klidně 10Tflops... V tom jsou konzole pozadu. Osobně se domnívám že to dopadne tak jak musí- autoři hw pro PC budou sponzorovat vývoje her aby se jejich hw prodal, jinak by nebyl nikdo kdo by to koupil- není hra co nový hw potřebuje- není kupec- více her pro nový hw- více toužících kupců... Jinak to nejde a tak začíná Intel, nVidia a další tlačit na vývojáře aby do her dávali nové technologie... Tak to dopadne- PC primární, další jen porty, jinak to nejde. ;-)

0/0
28.2.2010 23:01

slanecek

Re: Generace konzolí

10 Tflops? Vrať se na zem...

0/0
1.3.2010 11:29

oldboy

Re: Generace konzolí

Penetrace Vámi zmiňovaných konfigurací je mezi vlastníky PC asi 0.05%

0/0
1.3.2010 12:36

UrsusLuin

brzdy

Nikdo nic nebrzdí. Uvědomte si, že od dob Crisis vývojáři konečně pochopili, že vyvíjet hru pro highend PC je cesta do pekel. Kdo si koupí hru, kterou nemůže hrát na high? A kdo si koupí nový drahý hardware, aby si mohl zahrát jednu graficky super hru? Vývojářům tahle hardwarová stagnace velmi vyhovuje.

0/0
28.2.2010 22:50

Eclipse_GSX

Re: brzdy

Dnes, v době, kdy mi na multiplatformní hry stačí průměrnej notebook. Ok, dobře. Ale za 4 roky třeba? Za tu dobu vymění chtě nechtě hw drtivá většina z nás. Opotřebení totiž není jenom morální.

0/0
28.2.2010 22:55

Regis

Re: brzdy

Máš pravdu .. jenže jaká je současná cesta? Absolutní limitace, ze které nelze vylézt, pokud se někdo nerozhodne dát si skutečnou dřinu. Tedy Naughty Dog s Uncharted 2, Ubisoft s Assassinem 2, Quantic Dream s Heavy Rain. Ale právě fakt, že každá multiformátová hra je limitovaná výkonem konzolí, kam jde primárně, způsobuje to, že PC je v roli Bugatti Veyron, které posadili do závodů vozů třídy Oktávie a dali mu limit na motor. Protože nikdo se nebude s úpravou konzolového engine pro PC (kde prodá málo, pokud někdo konečně nevymyslí KUSTEČNOu antipirátskou ochranu). Vyzkoušejí si efekty kvůli své práci, ale rozhodně ne takovou změnu engine, aby to bylo výrazně patrné. Dále limitace prostorem, paměť konzolí nemůže obsáhnout obří a zároveň detailní prostory (Crysis). Mluvím tu o grafice, jasně, ale prostě mi vadí, že do vyjití next gen systémů jsme odkázáni na +- to co máme... a pokud máme čekat 4 roky.. tak to bude dost k naštvání... nemyslíš?

0/0
28.2.2010 23:16

UrsusLuin

Re: Re: brzdy

Nesouhlasím s dvěma věcmi - zaprvé PC je papírově velmi hodně, ale velké procento jsou notebooky a kancelářská PC na internet, nikoli herní mašiny. Proto i kdyby se nepirátilo, nebo alespoň se nepirátilo tak hodně, tak si myslím, že prodeje her by o moc nestouply. Zadruhé si myslím, že zatím nikdo nedostal z konzolí maximální možný potenciál. Ostatně vezměme si, jak to vypadalo s PS2 - tvrdilo se, že už dávno je vycucaná, že Xbox i PC jsou úplně někde jinde, a pak přišly například Black nebo God of War. Kdo by to byl do té staré plechovky řekl, že na ní lze vytvořit něco takového. :)

Nicméně těm 4 rokům bych možná až tak moc nevěřil. Přece jenom je to strategické prohlášení, aby uklidnili potenciální kupce, že jejich investice bude dlouhodobá a nemá cenu čekat na další generaci. Věřím, že ve chvíli, kdy by konzole skutečně brzdily vývoj, objevila by se nová generace.

Ale ano, konzole mají v současné chvíli limit v zobrazení detailního rozlehlého prostředí. Což dokázal Dragon Age i Risen například. Tyhle hry na konzolích vypadaly mnohem hůře než na PC. Na druhou stranu těch sandboxových her není až tak moc. Popravdě já je navíc nemám moc rád. :) Nemají tu správnou atmosféru.

0/0
28.2.2010 23:38

Regis

Re: Re: Re: brzdy

Taky proto říkám, že je situace v patu. Ukazuje se, že hráči zůstávají na konzolích (tedy hrách většinou primárně vyvíjených na konzole s PC verzemi)a vzniká tu trend , který bych nazval "takyhráči" který je podle mě výrazně nebezpečný pro tvorbu her. Casual hry. Integrovat hru do webového prohlížeče, různé free hry, Facebookové hry a další množství podobných hříček, které se strašně rozmáhají (nejdokonalejší příklad ta farma na FB) To mě děsí maximálně. Stačí nejlevnější notebook a hraje se. Důsledek je jediný. Na PC scéně už prostě vedle MMO a RTS nečkám výraznější projekty, pokud nebudou zároveň na konzole, kde mají za úkol vydělat. Takže nakonec ty relativně výborné hry budou dávat hráčům vývojáři z konzolí... do té doby, než se definitivně stane hrůzná možnost, že finálně začnou vydělávat nízkonákladové hříčky i tam.. nikdo nebude muset investovat 50-0100 milionů na hru (GTA 4 jako příklad nejdražší) aby si vydělal (neodhadnu) ale více než MW2 mu vydělá hra s náklady 5 milionů..např. A to bude pak pro nás, co vyrůstali na 386 (myslím z PC) a předtím na ZX... asi finito. A nebo migrace do MMO... pokud se tedy někdo bude namáhat s něčím tak krásným, jako byl a je Conan...

0/0
1.3.2010 0:04

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: brzdy

Toho bych se nebál. Tyhle casual hry jsou podle mě jen krátkodobý trend. Mohou bavit chvíli, chvíli na nich lidé získají i závislost, ale nakonec to poleví a ti "takyhráči" (mimochodem hezký termín, fakt se mi líbí) budou na rozcestí - buď se z nich postupně stanou "našinci", tedy fakt hráči, nebo to vezmou jako slepou větev ve své zábavě a zabalí to.

Dobrým příkladem je Wii, kde teď je hodně casual hráčů, ale ukazuje se, že ti už mají své casual hry a asi jim nikdo nevnutí nové verze téhož. Takže Nintendo si z nich bude muset vychovat pořádné hráče (tedy lépe řečeno ani ne tak Nintendo jako 3rd party vývojáři na Wiičku). Podobný úkol bude stát i před vývojáři na PC. Velmi jednoduchých her se takyhráči přejí, pak se objeví prostor pravděpodobně pro nápadité indie hry, které dneska také zaznamenávají velký boom. Potom už jsou na řadě u těhle lidí "velké" hry. Ale tady se budou muset vývojáři snažit nejen hry dělat pro tyhle lidi, ale také jim je vnutit - pravděpodobně to bude znamenat zcela jiný způsob distribuce a nejspíše i snížení ceny.

0/0
1.3.2010 0:26

vranasm

Re: Re: Re: Re: Re: brzdy

Cena hry nemusi byt az takova brzda jak se muze na prvni pohled zda. Staci si trochu prolezt fora farmville u zyngy a podle ohlasu jsou lidi, kteri jsou ochotny do beta faze hry (farmville je porad stale beta!) nasypat castky, ktere z pohledu hrace jsou absurdni. Dulezitejsi je

a) hardwarova dostupnost

b) jednoduchost instalace/spusteni, s tim souvisi i zpusob distribuce

c) typ hry... priznejme si to, farmville hrajou predevsim zensky ;-)

dalsi vec je, ze to pravdepodobne budou hry pro lidi s velmi kratkou dobou hrani, musi to byt takova hra, ze clovek ji muze na chvilku zapnout, neco udelat a porad se pritom postupuje vpred.

0/0
1.3.2010 7:35

_Zanek_

Re: brzdy

Ty by sis měl uvědomit, že kdyby se tímto vývojáři řídili před 20 lety, tak dnes hraješ hry na železe úrovně max. PS2, ne-li PSOne.

Tím, že se dělají nové a nové hry s vyššími nároky, posunuje pokrok v oblasti HW... Kdyby byli všichni zpátečnický jako ty, tak by pomalu nebyla potřeba běžným lidem cenově dostupná 3d akcelerace...

0/0
1.3.2010 10:56

Malfis

.

Jo ono není co vylepšovat... Dovolte, abych se zasmál. Hlavně, že PC tituly trpí kvůli konzolím a jsou graficky zastaralé. Viz použití CryEnginu v Avatarovi...

0/0
28.2.2010 21:38

net.Xtreme vrací úder

Re: .

Avatar neběží na CryEnginu, ale na Dunia Enginu (ok, je to silně modifikovaný CryEngine, ale je to rozdíl). Jinak PC tituly netrpí, ale PC verze multiplatformních titulů trpí kvůli konzolím:-) A trpět budou i s další generací konzolí.

0/0
28.2.2010 22:00

Eclipse_GSX

Re: Re: .

Je pravda, že konzole brzdí multiplatformní tituly, o tom žádná. Na druhou stranu je to i dobře, protože hw novinky přicházejí na trh pravidelně a v krátkých intervanelch, a kdyby se mělo vždy šít vše na míru novinkám, hráč by se nedoplatil. Udržovat na trhu konzole je celkem zdravá záležitost pro hráče, co nechtějí utratit majland za hardware. Svoje místo tu mají a jsem za to rád. Horší už ale je, když po 4 letech existence jedný generace konzolí oba velikáni tvrdí, že mají na další léta vystaráno. To už se dá přirovnat k zatažený ruční brzdě. Připomínám, že se bavíme o multiplatformách, kterejch je drtivá většina - to jen kdyby sem přišli uctívači cellu;-)

0/0
28.2.2010 22:13

Dr.Figh+er

Re: Re: Re: .

Nepochybně lžou ... proč taky rozkřikovat, že za nedlouho zde můžou být nové konzole a tím si zabrzdit prodeje těch současných ...

0/0
28.2.2010 22:15

Bob_Saint-Clair

Re: Re: Re: Re: .

Nepochybně mluví pravdu, smiř se s tím. Tahle generace je stála obrovské peníze, milardy dolarů a tyhle prachy musí teprve vydělat zpátky. Nemyslím si že maj lidi v době krize náladu a hlavně prachy běžet pro novej HW za další stovky dolarů. Je to vidět prakticky na všech technologických produktech, mobily počínaje a počítači konče. Reálnej je rok 2014-2015 a to NEJDŘÍVE!!!

0/0
28.2.2010 22:31

tondach666

Re: Re: Re: .

Na to co jsi popsal slouží nastavení low middle a high popřípadě very high.  Konzole jasně brzdí vývoj hezčích her a hlavně je to vidět na implementaci dx 10 - 11 s kterou každý váhá a pokud jí tam dá tak je to jen kosmetické.  Hry by se primárně měli dělat na PC a poté osekat pro potřeby konzolí . A teď se do mě pustte ;-)

0/0
28.2.2010 22:27

Khalashnikovf

Re: Re: Re: Re: .

Jakýpak pusťte? Máš zcela pravdu. Hra by měla být v případě multiplatformy vyvíjena primárně pro PC. Protože na PC lze vytvořit libovolný druh interakce se hrou (myš,pad,volant,cokoli) a poté to začít převádět na konzole (osekat textury na mizernou kvalitu, snížit detaily postav,shadery,a prostě všecko)

0/0
28.2.2010 22:50

Regis

Re: Re: Re: Re: Re: .

Jenže brutálně řečeno je jednodušší ušít hru na míru konzoli, od které čekám výdělek .. a až potom k tomu přilepit efekt.. než udělat něco hezkého a pak osekávat a osekávat a dojít k závěru, že to musím překopat, protože osekání by bylo fatální. Když se k tomu přidá lenost vývojářů, tak je to tragédie. Ukázkou je Aliens vs. Predator. Málem jsem vylítl z kůže vzteky, když jsem si chvíli hrál za Predátora v tom strašným tunelu, kde mě vyloženě přikázali vývojáři, co smím a co nesmím nejenom trajektorií, ale i postupem.. něco ve stylu.. chápu, že bys potok přeskočil, ale my chceme, abys šel po mostě, protože tam čekají nepřátelé, které musíš postřílet.. ;-€

0/0
28.2.2010 23:20

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Jojo, nové AvP na mě působí lacině a teď už vím zas o něco víc proč :-).

0/0
28.2.2010 23:28

Regis

Re: Re: .

Víš, že jsem vůbec nevěděl, že Dunia je modifikovaný původní CryEngine? Jsem to teď prohlížel podrobnosti na wiki.. proboha.. 8-o;-)

0/0
28.2.2010 23:23

Copa-k

Re: Re: Re: .

Tri procenta no to je strasne moc.....;-D to je uplnej Cry Engine

0/0
1.3.2010 2:17







Najdete na iDNES.cz