Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Facebook se brzy stane domovem herních veteránů

Hrám na Facebooku se sice všichni pravověrní hráči spíš smějí, ale v budoucnu na něj zamíří hrát i oni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nannius

To je legrace :)

jak si tady vetsina z vas mysli, ze jde o hrace. Jde JEN a POUZE o prachy. Pokud nejakou flashovou aplikaci (farmville) pouziva temer denne 80 mil. uzivatelu, kolik si myslite, ze muzete jako vyvojar takove aplikace pozadovat za reklamu v ni? Kolik si myslite, ze se najde vyrobcu, kteri se alespon pokusi podobny uspech take realizovat? A posledni otazka - jaka uroven IQ musi byt minimalni ke hrani takove hry, aby mela 80 milionu (6x vice nez WOW) dennich hracu? Napovim - Einsteinovo to nebude.

Takze si ted tady muzem honit triko, ale vyvojari budou delat to, co ponese. A ponese to, co nebude narocny na cas, hardware a inteligenci.

0/0
8.3.2010 16:46

Nannius

Re: To je legrace :)

jo, a pozy typu "nejsem na fcb a nikdy tam nebudu", "fcb je pro lamy" atd. jsou Zynga games opravdu k smichu. Oni budou radsi, kdyz tam bude vase segra, vas deda, vase mama a vsechny tety a strycove. Jim muzou naservirovat cokoli, zatimco vy budete porad kafrat a hledat kvalitu, pribeh, rozvoj postavy, apod...

0/0
8.3.2010 16:49

luke777

hry

tady nekdo huli a ma jak koukam dobrej matros  nemate odkaz kde sehnat? co je to za kravinu? jednou sem se podival na ty uzasne coool hry na tom face a takove sracky ktere snad tvori ozrali programatori nechapu dnes najit hru dobrou hru u ktere budu sedet a zapomenu na cas to uz se me dnes nestane, boze kde sou ty casy starych her clovek sedel u hry  jezis musim do skoly:) ne dnes je to jedno v bledemodrem jedine co me dnes bavi je left4 dead2  company of heroes ,  u wow mam frozen daily questy honeni nejakych achievemtu me totalne otravilo ten mam stazene allods a zkousim no uvidime

0/0
6.3.2010 10:59

D4rk5u

HAHA

Sice sem nečetl celou diskuzi,ale na tohle se dá napsat jen jediný rofl!;-D A to hned z několika důvodů, že dnes sou hardcore hry možná tak jedna ze sta jestli vůbec, wow a hardcore hehe kdysi možná, a to že tyhle hry na netu, nejen na FB, sou naprosto primitivní a nehorázně navikoví a žerou čas uplně nechutně. Žádná s těhle her se nevyrovná dobrýmu rpg nebo strategii u kterých strávím čas mnohem raději než někde trávit čas s tupcema co do toho cpou nehorázny peníze, nařizujou budíka aby nepromarnili nějakou věc co je třeba atd.:-P

0/0
6.3.2010 3:41

koleis

to bych se tam musel nejdřív zaregistrovat

což ovšem nehrozí :-);-):-P

0/0
5.3.2010 20:36

kibl96

:o)

FB je dobry na to ze tam mam hafo lidi co nevali na ICQ/skype... jinak bych se na to mohl vybodnout.

a k tem hram: jednou jsem zkusil tu farmu, ty voe to musis fkuse sledovat jinak ti to zhnije a pak klikas jako 8l8ec.

nepovazuju se za HC hrace ale rad si zahraju. az tam bude valit multiplayer v kvalite CS tak budis, asi to hrat budu, ale to co je tam tet?

0/0
5.3.2010 16:50

poctivý pravicový milion

Takhle se dělá PR a marketing - lže se

To je stejné jako s iPhonem, frikulíni se vždycky chytnou na to co je jako in... ale obávám se, že na hardcore pařany je tahle lež moc průhledná a naprosto nedůvěryhodná.

-

Dnes je IN z facebooku odejít, ne se tam cpát. :-)

0/0
5.3.2010 14:48

IARK

Re: Takhle se dělá PR a marketing - lže se

jj. jako přestat kouřit, ne začít :-)

0/0
5.3.2010 14:50

ivabublan

Re: Takhle se dělá PR a marketing - lže se

presne ! R^

0/0
5.3.2010 16:37

Alcator

Vedle jak ta jedle

Jediný důvod, proč Farmville hraje 80 mega hráčů, je, že je to zadarmo (resp. placené z reklamy), a člověk může extra připlatit za některá vylepšení, úsporu času apod.

Pro velká herní studia je to nicméně důvod k zamyšlení, zda by se jim nevyplatilo raději jít stejnou cestou, tzn. základní hru vydat za 5 až 10 dolarů nebo úplně zdarma, a následně do ní dodávat "DLC" po pár dolarech, zato však častěji.

Zkrátka -- kdyby mi opravdu profesionální studio doplňovalo do Half-Life každý měsíc za 5 dolarů jednu hodinu navíc, neměl bych s tím problém. Čekat 3 roky na cca 6 - 8 hodinové rozšíření Episode 3, byť za něj dám délce odpovídajících 30 dolarů, se mi nechce.

Jistě, u HL to asi není moc reálné, protože je to hra s příliš silným příběhem, ale už například u "generičtějších" stříleček (stylu: Vaše mise, pokud ji přijmete, je projít tímto městem a vyčistit ho od všech nepřátel") by mělo naklikat novou mapu, rozmístit do ní nepřátele a jednou za čas dodat nové vozítko nebo novou pušku, být za měsíc až dva realizovatelné.

Ostatně -- proč je TrackMania tak populární? Protože dennodenně se k ní objeví tisícovka nových tratí, vytvářených hráči. Kdyby stovku z nich každý měsíc vydali jako "nový soutěžní žebříček" a na konci měsíce dostal ten, kdo by na nich měl nejlepší umístění, 1000 euro jako cenu, tak by to byl úžasný business a hráči by ochotně 1-5 euro za možnost účastnit se vyplázli. Milion hráčů x 1 euro... každý měsíc... Hm, hm...

0/0
5.3.2010 14:29

IARK

Re: Vedle jak ta jedle

Je spousty Free MMO, proč tedy nemají takový úspěch?

0/0
5.3.2010 14:32

Giga Pudding

Re: Re: Vedle jak ta jedle

Protože nemají hype ani výdělečnou značku, stejně jako jich spousta nemá až tak dětsky jednoduché principy :)

0/0
5.3.2010 14:36

IARK

Re: Re: Re: Vedle jak ta jedle

odkazi jsou na spousty strankach, je pravda oproti FB to asi neni tolik, ale uspech bych videl spis s tim, ze to cloveku porad masirujou pod nos a o spojene komunite, kouknes se co ten druhej pari, nic slozitiho, neco co zabavi na chvilku, prece si tam dam jen jedno policko, a najednou si nechavas podepsat od rodicu prihlasku na Zemedelku ;-D

0/0
5.3.2010 14:48

UrsusLuin

Re: Re: Vedle jak ta jedle

Jak se to vezme. U nás je to často jazyková bariéra. Celosvětově by o úspěchu mluvit mohly, alespoň některé - Runescape třeba určitě. Ty ostatní doplácejí na nedostupnost. Nulový marketing a je jich tolik, že najít tu dobrou je problém.

Ovšem ten výše popsaný model je v podstatě popis epizodického obsahu do her a to se zkoušelo a nefungovalo to (i když dost často kvůli nadsazeným cenám).

0/0
5.3.2010 14:39

IARK

Re: Re: Re: Vedle jak ta jedle

A co slozitost, kdyby bylo WoW zadarmo na FB, tak stejne nebude mit tolik lidi co Farmville. Proste neco co si zahraje mamka od rodiny, pubertacka i deda o berli.

0/0
5.3.2010 14:49

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Vedle jak ta jedle

Jasně, že ne. Tady ale nebyla otázka položena jako "co by mohlo sesadit Farmville". Jde tady o to, jestli podobný model podbízení a placené reklamy by neznamenal pro některé hry lepší model distribuce.

Podle mě osobně ne, tenhle model je pro složitější hry nepoužitelný. Nicméně odpovídal jsem čistě na dotaz, proč free MMO nejsou populární. Nejsou dobře dostupné. Alespoň taková je moje zkušenost.

0/0
5.3.2010 14:57

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Vedle jak ta jedle

No psal jsi ze jedinej duvod proc ma 80 mil lidi, tak je to, ze je zadarmo :-)

0/0
6.3.2010 3:02

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vedle jak ta jedle

to byl jinej nick...

0/0
8.3.2010 16:52

kontrola_nemocnych

hovadina

FB je lepsi se vyhejbat dokud to bude jen trochu mozny. ostatne co tam, hrat jednoduchy hricky dokola, menit si status a cist co meli ostatni k snidani?

0/0
5.3.2010 14:10

IARK

Re: hovadina

nekoho hold bavi hrat jednoduche hricky vic nez slozite hricky, lepsi je se vyhejbat? cisla ale bohuzel mluvi ve prospech tech jednoduchejch hricek

0/0
5.3.2010 14:17

poctivý pravicový milion

Re: Re: hovadina

ano, jednoduchých je většina... :-/

0/0
5.3.2010 14:50

IARK

Re: Re: Re: hovadina

To jsem nepochopil, jaka je ted souvislost, nebo to byla narazka na inteligenci lidi co ty hry hrajou?

0/0
5.3.2010 14:55

poctivý pravicový milion

Re: Re: Re: Re: hovadina

ano byla ;-)

0/0
5.3.2010 15:03

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: hovadina

Takze pokud nekoho bavi hrat oddechove hry tak je mentalne slaby? hodne uhozenej nazor Rv

0/0
6.3.2010 3:03

IARK

Re: Re: hovadina

za vyhejbat nemel byt otaznik

0/0
5.3.2010 14:54

ivabublan

Re: hovadina

facebook je jen takova bublina. kazdy to ma a nikdo to nepouziva, ale vsichni o tom pisou. do 5 lety to splaskne.

0/0
5.3.2010 16:41

Regis

Hmmm

Nějak nerozumím termínu hardcore hráč.. patrně... podle mě hardcore hráč sleduje velmi pozorně vycházející hry, posuzuje je podle kvality gameplaye, děje a vizuální kvality, samozřejmě pak inovace. A hlavně pozorně srovnává s tím, co tu už bylo. Pak vybírá. Kritéria pro hru, která by ho mohla na facebooku zaujmout do půl roku / roku jsou zde nenaplnitelná.

0/0
5.3.2010 10:49

Giga Pudding

Re: Hmmm

tak to podle tebe toho dneska takovej "hardcore" hráč asi moc na práci nemá :)

0/0
5.3.2010 12:12

net.Xtreme vrací úder

Re: Hmmm

Ale tak když se na Facebooku objeví staré herní klasiky, tak nejeden hráč-veterán si je rád zahraje, na druhou stranu nechápu, proč b se nemohli objevit i jinde.

Jinak pokud tam nabídnou nějakou "klasickou" hru, tak možná budu mít chuť si to rozdat s těmi amatéry;-D Ale pochybuji, že by mě to bavilo delší dobu.

0/0
5.3.2010 12:49

IARK

Re: Re: Hmmm

Bych zapařil na FB Bombermana nebo Wormy, at jim ukazu jak se to hraje :-)

0/0
5.3.2010 13:20

net.Xtreme vrací úder

Re: Re: Re: Hmmm

Bomberman, to jsou vzpomínky a u Worms 2 jsem strávil takového času tréninkem, výrobou map a úpravou zbraní...

0/0
5.3.2010 19:09

IARK

Re: Hmmm

Si pleteš slovo Hardcore hráč se slovem recenzent.

0/0
5.3.2010 13:19

UrsusLuin

hardcore a facebook

Problém je s pojmem hardcore na konci článku, kdy ho citovaná osoba chápe jako antonymum ke slovu masový. Jenomže to není tak úplně přesné. Vlastně je to úplně mimo. Na druhou stranu se tady ukazuje, že oba pánové už jako hráčskou skupinu počítají všechny uživatele facebookových her. Potom ano, pokud se oni stanou průměrem (což díky/kvůli svému počtu hravě zvládnou, i kdyby se počítalo s mediánem), pak se musí posunout i vnímání slova hardcore (dejme tomu jako něco pro X % "nejlepších/nejhardcorovatějších" hráčů) a World of Warcraft by se tak vlastně stal hardcore (z pohledu této nové skupiny by ovšem byly hardcore všechny dnešní newebové hry).

Nicméně ta úvaha o tom, že hráči aktuálních facebookových her brzy budou požadovat něco těžšího/komplikovanějšího/komplexnějšího/propracovanějšího, než je aktuálně k dispozici, je podle mě správná. Velká část těch, co tam teď hrají, určitě dostane chuť otestovat "vyšší level". V takovém případě potom dojde k lehkému snížení toho propastného rozdílu mezi hrami "velkými" a webovými. Za podobného stavu je potom možné, že i někteří zkušení hráči, jak nás nazývají oba pánové, by mohli k těmhle webovým facebookovým hrám taky přičichnout. Ostatně dobrou ukázkou je chystaná facebooková Civilizace. Pokud dopadne jenom trošku dobře, tak si myslím, že ji alespoň chvíli budou hrát i hardcore hráči.

0/0
5.3.2010 9:54

Fenixp

Re: hardcore a facebook

hehe, no v tom případě chci vidět, jak se budou označovat lidi, co hrají první Fallout, nebo Might and Magic hry. Hádám Iron-rich core? :D

0/0
5.3.2010 10:02

MarcoBailey

Re: Re: hardcore a facebook

Nostalgici...

0/0
5.3.2010 12:24

Fenixp

Re: Re: Re: hardcore a facebook

Ve skutečnosti... Neřekl bych, všiml jsem si, že v good old games komunitě je nemálo lidí, kteří se starými hrami ve skutečnosti začínají (sám hraju někdy od roku 2001), takže v tom to nebude

0/0
5.3.2010 12:58

IARK

Re: Re: hardcore a facebook

Důchodci, pamětníci nebo Out, prece vsichni ty frykulíni (Free Cool In) označujou za super hry a pořádně hardcore dnešní tunelovky na 3 hoďky. Když vemu obtížnost některých dnešních her, přijde mi to k smíchu, kde jsou časy, že když jsem hrál hru na Easy, tak to bylo i tak pekelně těžký a abych mohl jet na normal, tak už jsem tu hru musel znát, teď stačí znát podobnou hru a můžeš začít na druhou obtížnost od zadu a čistit si u toho zuby.

0/0
5.3.2010 13:18

Fenixp

Re: Re: Re: hardcore a facebook

Děkuji ti za přidání slova do mého slovníku. Je dokonalé.

0/0
5.3.2010 13:39

oldboy

Re: Re: Re: Re: hardcore a facebook

.. a nové jako moje zesnulá babička

0/0
5.3.2010 19:49

Alamaster

Re: hardcore a facebook

Souhlas!

Význam pojmu hardcore se v tomto kontextu silně posouvá.

Asi jsem nostalgik, ale rád si o sobě myslím, že jsem hc pařan, když si občas zahraju Space Empires, Civilizaci III, a podobně kvalitní hry a prokládám jimi ty nové blýskavé hity, co se vydávají dnes. Když si člověk odmyslí ty pozlátka, tak pak se ukáže, která z nových her, je opravdu kvalitní. Naštěstí, se ještě občas nějaká najde :)

0/0
5.3.2010 12:35

P.J.

...

Kardinální hovadina. Zkušení hráči možná čas od času nějakou hru na FB vyzkouší, ale skutečné hry nikdy nenahradí. Chybí jim atmosféra, příběh, vývoj postavy, akce a to jsou základy každé kvalitní hry

0/0
5.3.2010 9:37

Alamaster

HC

Myslím, že pánové to trochu přehánějí se slovem hardcore :D. WoWko, že je HC? Nechtějte mně rozesmát;)

Ad. fcbk - sám ho moc nemusím, respektive používám jen z nutnosti, ale ty hry tam jsou primitivnost na entou. Chapu, ze pro tamni hrace mozna je WoW HC. Kazdopadne jsem chtel napsat, ze budu uvazovat o hrani na fcbk, az bude nova Civilizace pro fcbk. Uvidime, jak se jim to povede, ale mam podezdreni, ze akorat zprznej zavedenou znacku :(

0/0
5.3.2010 8:13

Subo

Re: HC

Ano pro hrace farmville je WoW brutalni hardcore... je treba cist ty souvislosti...

0/0
5.3.2010 8:46

MarcoBailey

Re: HC

Co si představuješ pod slovem hardcore?

P.S.: Předpokládám, že WoW jsi nehrál, resp. určitě ne v přední progressující gildě či špičkovém arena týmu...

Rv

0/0
5.3.2010 12:22

Giga Pudding

Re: Re: HC

No patnáct hodin denně klikat jak zběsilej bez cíle je možná tak hardcore stupidita. :)

Komičtější to může být možná tak když tohle někdo označí za "progressující" :)

0/0
5.3.2010 12:28

Alamaster

Re: Re: HC

Máš pravdu, že WoW jsem na špičkový úrovni nehrál, ale pod slovem hardcore si představuju celkovou komplexitu, ne jen na špičce. Podle tvého názoru, by byly skoro všechny hry hc.

P.S.: Tím příspěvkem jsem nechtěl shazovat WoW, nic proti tý hře nemám a o její úspěch je bez diskuze perfektní. Spíš, jsem narážel na to, že na fcbk bude každá trochu "normální" hra hardcore ;)

Peace!

0/0
5.3.2010 12:29

net.Xtreme vrací úder

Re: Re: Re: HC

Spíš u všech her půjdou najít "hardcore" hráči.

0/0
5.3.2010 12:52

IARK

Re: Re: Re: Re: HC

No teoreticky, když si vemeš význam slova, jako tvrdý jádro, tak teoreticky by mohli být "Hardcore" hráči i v tom Farmville, hráč, kterej zná špičkově systém, ví co kdy kde a jak působí.

0/0
5.3.2010 13:12

rime

Re: Re: Re: HC

"představuju celkovou komplexitu..." - delas si srandu? neexistuje komplexnejsi hra nez je wowko, nejde ji srovnavat ani s zadnou SP hrou a to ani v náznaku, to ze je nejhranejsi skutecne "hardcore" mmo neni zadna nahoda nebo omyl, doporucuji nevyjadrovat se k necemu co nemam poradne zmaknuty:)

0/0
5.3.2010 13:09

rime

Re: Re: Re: Re: HC

jeste doplnim - beru to samozrejme v ramci herniho zanru, srovnavat to s CIvilazaci, ktera je vetsine rpg hracu uplne ukradena nebot stavi na uplne odlisnem hernim prozitku neni opravdu moc koser..

0/0
5.3.2010 13:12







Najdete na iDNES.cz