Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Působivé - první ukázka z Crysis 2

Okolo pokračování sci-fi FPS Crysis je velký povyk. Každý je zvědavý, jak se asi vyrovná Crysis 2 původní hře z prostředí tropického ostrova, která na maximální detaily CryEngine 2 s klidem ždímá současný hardware, přestože jde o hru z roku 2007. Můžete to sami posoudit v traileru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rudý banánovník

to se mi snad zdá

carmack stagnuje? jeho poslední počin (doom3) předběhl dobu o takovej parník, že například stínování (ano, ta věc, která dělá grafiku nejreálnější a stojí a padá to na tom) se i DNES v klidu může rovnat s áčkovýma titulama na pc a i na ty trapný konzole, s novym enginem všem vytře zrak (a mimochodem zrovna to stínování je v rage uplně někde jinde, opět:-P) carmack=revoluce, nevidim nejmenší důvod si myslet opakR^

0/0
12.3.2010 22:00

(+,+) Mr. Trigger

Re: to se mi snad zdá

Mě se z enginů té doby nejvíc líbí Source:-). Přestože nebyl lepší než ten Carmackův. Doom3 engine byl sice nejvymakanější, ale komerčně to byl propadák (použit jen v Doom3, Quake4, Prey, teď po letech nový Wolf), že byl schopný držet krok dokázal ten  engin v Prey (opravdu nádhera), nicméně Unreal Engine ho dost drsně převálcoval co do počtu licencí, asi tak jako 96% pro UT3 a 4% idTech. Dokonce i Gamebryo má víc licencí než Doom3 engine:-P.

0/0
12.3.2010 22:26

Jumik

Re: Re: to se mi snad zdá

Jde o technologickou kvalitu, pokud vám zbývá jako argument pořád jen ta komerce, tak je to smutný

0/0
12.3.2010 22:59

echo677

Re: Re: Re: to se mi snad zdá

hh presne tak ty jo..=)

0/0
12.3.2010 23:17

Jumik

Re: Re: to se mi snad zdá

To je i kámen úrazu ID softu, jejich enginy byly vždy technologicky nejdokonalejší ve svý době, ale taky byly pro méně nadané vývojáře hůře stravitelné, ale z toho se ID poučili, podle všeho bude mít ID Tech 5 propracovaný SDK sevším všudy

0/0
12.3.2010 23:01

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: to se mi snad zdá

To by nebylo špatný TES5 na novém idTechu by se určitě líbil.

0/0
13.3.2010 8:56

net.Xtreme vrací úder

Re: to se mi snad zdá

Tys mě tím i DNES tak zmátl;-D

0/0
13.3.2010 11:21

rudý banánovník

Re: Re: to se mi snad zdá

;-D jinak i když si dnes člověk pustí takovej doom3 na ultra nastavení (ano tu hru, která vyšla v roce 2004), tak nemůže říct ani fň, ta hra vypadá prostě dobře i dnes, co dobře, skvěle:-P jediná škoda, že se ho nechytli vývojáři (líná chamraď, která radši licensuje unreala, co na tom, že pak každá hra vypadá naprosto stejně!!;-DRv), modifikovat se dal krásně (což ukázal prey i pak wolf), když si vemu, kam až se dostali vývojáři s enginem idtech3 ...(pro neznalé-první hra na něm byla quake3 arena, vyšla na vánoce 99) a určitě si ty hry pamatuje a hrál je každej, namátkou, medal of honory, kde ste slintali blahem, return to castle wolfenstein atd atd;-D

0/0
13.3.2010 18:16

rudý banánovník

Re: Re: Re: to se mi snad zdá

ještě dodatek, i ten starej dobrej halflife běžel na modifikovanym idtech2 enginu, prostě a jasně, carmack píše historii;-D

0/0
13.3.2010 18:20

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Re: Re: to se mi snad zdá

Jj Doom3 vypadá pořád dobře, Carmack je třída a jsem přesvědčen, že všem ještě ukáže.

0/0
13.3.2010 18:40

Copa-k

Re: Re: Re: Re: to se mi snad zdá

Podle me problem v Carmackovejch enginech je Open GL,stim proste kazdej delat nedokaze a tak je docela logicke ze vyvajari sahnou po Direct X enginu,zde treba propiranej Unreal engine.OpenGL je skvela vec,ale ne kazdej na tom nedokaze delat hry.A Carmack jasne rek,ze pro nej je dulezita kvalita nez kvantita.Dejme si ruku na srdce a rekneme si kolik tech her na Unreal enginu je OPRAVDU fakt peknejch.Carmack je pro me buh a myslim,ze ten jeste ukaze co vnem je.Napady porad ma a ja mu verim.Kazdopadne ted do hry vtoupil Crytek a ten co si budem povidat jasne zamichal kartama.CryEngine do dnezka neporazen a zrejme to tak jeste nejakou dobu zustane.

0/0
13.3.2010 20:10

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Re: Re: Re: Re: to se mi snad zdá

Teď bude situace o dost zajjímavější, nový engine od Carmacka, CE3, jsem zvědav s čím přijde Epic. Doufám, že potom se objeví konečně nové konzole a technické zpracování her půjde dále nahoru.Poslední dobou mi přišlo, že situace stagnuje, "dokonalé" Crysis a spousta věcí v UE3, teď se konečně objevilo pár věcí s DX11, ale zatím nic moc.

0/0
13.3.2010 21:46

soky76

?

Neví někdo, jestli se jednotlivé verze pro tyto tři platformy vyvíjejí každá zvlášť? Vyjde to na blurayi, nebo na DVD?

0/0
12.3.2010 18:51

Jumik

Re: ?

Ty jsi ťula, to na co se ptáš vůbec nesouvisí s tím jestli se hry vyvíjejí zvlášť na každou platformu, hra na PS3 výjde vždy na Blu-ray disku i kdyby se velikostí vlezla na obyčejný CD ;-)

0/0
12.3.2010 19:18

soky76

Re: Re: ?

Nemusí vždy vyjít na BR

0/0
12.3.2010 19:31

Jumik

Re: Re: Re: ?

Jmenuje jednu hru, která na PS3 nevyšla na Blu-ray disku, ale na jiném nosiči ?? Tím nemyslím PSN hry ;-)

0/0
12.3.2010 19:48

Jumik

Re: Re: Re: ?

Takže nic ?? x-)

0/0
15.3.2010 16:56

echo677

....

Heh jen aby vam Carmack jeste nenakopal p*del...Jinak je sice fakt ze Crytek je momentalne s svym cryengine 2 na vrcholu, jenze kdyz to mam srovnavat prave s ID Software, tak prave to je jen tim ze je Crysis pouze novejsi nez jejich nejnoveji vydane hry. Jeste si pamatuju jak byl kazdej hotovej kdyz to vyslo, vsude reklama jak prase atd, vsichni paf, ale fakt ze to bylo jen obycejna strilecka s hezkym kabatku to nikdo proste nepriznal. Argumentovat tim ze diky nanoobleku to bylo vice her, pekny kulovy, jen se to tak tvarilo. Skoda ze uz neznam adresu na tu videorecenzi kde frajer prave ukazoval tyhle vsechny fakty, diky kterym neni Crysis tak super-mega-ultra dobra "parba" za kterou ji vsichni meli/maj.

Jinak srovnavat Crysis a Doom 3, no to nemyslite vazne ne? Neznamena ze kdyz jsou Ferrari a Humer obe vozidla, ze je lze presne stejne srovnavat kdyz kazdy je delane jinej druh jizdy...

0/0
12.3.2010 17:27

echo677

Re: ....

ehm, to mela byt reakce patrici o trochu nize...hups =)

0/0
12.3.2010 17:27

net.Xtreme vrací úder

Re: ....

Nesouhlasím, není to "jen" střílečka, právě annooblek tomu dává nový rozměr, autoheal bez nutnosti sbírat lékárničky podle mě prospěl hratelnosti a svižnosti, zatímco ostatní schopnosti umožňují člověku hrát hru na mnohu způsobů, navíc to až n pár míst není čistý tunel ,a člověk si tak může cestu a postup zvolit podle svého.

Je mi jedno kdo co ukazuje, pro mě je to jedna z nejlepších her, co mám a nemám jich zrovna málo.

Doom3 je dobrý, ale starý, osobně myslím, že se Carmack vytáhne a nový Doom, případně Rage budou parádní hry, jsem zvědav, jak zareaguje Epic.

0/0
12.3.2010 18:18

echo677

Re: Re: ....

je to jen muj nazor ale je to "jen" strilecka, i presto ze neni tunelovita, ikdyz v podstate je, ono jestli chces jit po ceste dzungli nebo po plazi neni prilis velka netunelovitost. Stealth akce nesla aplikovat vzdy ale jen nekdy. Nerikam ze to jsou minusy, jen holy fakta. I me ta hra bavila, to neupru, ale zaroven jen z toho ze me to bavilo nebudu neobjektivne prehlizet fakty. Cili lidem co rikaj ze je to jen strilecka v hezky grafice proste dam za pravdu.

0/0
12.3.2010 22:18

roman00

Re: Re: Re: ....

Ono celkem bylo jedno jestli sis ty korejce obešel nebo vystřílel já to vždy dělal tak že Stealth - Zabít jednoho - Stealth ne vždy se to dařilo ale korejci byli pěkně dezorientovaní xD a UFO? tak to už mi tam fakt nesedělo xD Ale kdybych měl hru ohodnotit v procentech tak 75% nějaká exra střílečka to není autoři si tak dlouho dobu hráli s grafikou, že vypustili atmosféru a děj.

0/0
13.3.2010 20:03

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Re: Re: Re: ....

Hratelnost 95%, Grafika 100%, Fyzika 95%, Příběh 50%, Atmosféra 80%, Za mě osobně 85%, ale chápu, že každý to vidí jinak.

0/0
13.3.2010 21:51

Regis

Re: ....

Mno, bude jen dobře, když nakope, protože tím pádem přinese vyšší kvalitu.. čili klidně ať voskuje botky na CryEngine 3.. my hráči z toho budeme mít prospěch. Nicméně zatím se obávám, že nic výrazného neukáže. Nejde srovnávat Doom 3 a Crysis jistě.. jen jde srovnávat woow efekt..

0/0
12.3.2010 18:21

Chachca_SKS

Konečně...

... konečně nějaká ta ukázka, zatím jen pár "mizerných" obrázků a to je dost málo, na to jak se na tuhle pecku těším :-)

0/0
12.3.2010 15:39

(+,+) Mr. Trigger

Re: Konečně...

Těšim, konečně pořádná DX11 hraR^, poslední dobou nemám pořádně čím vytížit hw :-P.

0/0
12.3.2010 15:45

fakovnik

mesto

nj dohladnost nic moc

0/0
12.3.2010 12:41

pan.klobouk

toz dobre to vypada

Jsem zvedav na velikost levelu, respektive volnost prostredi, kazdopadne z videa to vypada, ze ani konzole nemaji problem s detailni scenou plnou modernich efektu. Uvidime jak to pojede az se zapoji AI nebo fyzika, kazdopadne zatim dobry - jak to jen dokazali na tech omezenych (pamet, vykon) konzolich? ;) Tohle tech video dela z ostatnich tymu docela voly, tim spis po tech hlaskach typu nase hra zdime PS3 na 100%, nas engine dostava z X360 maximum atd. Tihle Nemci asi vazne umeji, co na to Carmack? ;D

0/0
12.3.2010 12:35

net.Xtreme vrací úder

Re: toz dobre to vypada

Já myslím, že se nám jen snaží ukázat, že CryEngine 3 je dobře optimalizovaný, i když v maximálním nastavení na PC asi bude vyžadovat pořádný hardware.

0/0
12.3.2010 13:30

pan.klobouk

Re: Re: toz dobre to vypada

Tak tezko rict, jak to Crytek pojal. Pry se na PC verzi dela oddelene od konzolovych - mozna ale chteli jen kulantne rict, ze to nebude sprosta konverze. ;) Stejne tak jsem zvedav, jaky HW bude vyzadovan a jak se poucili u nastaveni detailu. Mozna bude high/max zase znamenat "tohle vam slusne pojede az tak za dva roky, na dalsi generaci CPU a GPU". ;) Popravde ale cekam, ze C2 bude mit lepsi optimalizaci a nizsi naroky nez C1 - uz jen ze se kvuli konzolim tak nerozmachli. 

0/0
12.3.2010 14:00

net.Xtreme vrací úder

Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Jo v nějakém prohlášení říkali, že díky konzolím nebudou levely přeplácané, což si lze vyložit lecjak.

Jinak zajímavé je, že ze Sandboxu to rendruje X360/PS ale PC ne, třeba to vážně dělají odděleně.;-D

0/0
12.3.2010 14:20

Jumik

Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

CE2/3 sandbox je WYSIWYG tak co to meleš, že se to na PC nerenderuje, takže tenhle postřeh celkem nic neříkající ;-)

0/0
12.3.2010 18:13

net.Xtreme vrací úder

Re: Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Se koukni na video, šipičky vedou jen na PS3/Xbox360;-)

0/0
12.3.2010 18:20

Jumik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

A z kama vedou ?? ;-)

0/0
12.3.2010 19:19

net.Xtreme vrací úder

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Z editoru. A editor je pochopitelně na PC, ale to jsou i editory her pouze pro konzole.

0/0
12.3.2010 20:07

Jumik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

A viděl jsi editor v Crysis aspoň z vlaku ?? To co na PC v editoru vidíš je už samotná hra se vším co má mít, není to třeba jak UnrealEd, který nemá ve 3D viewportu dynamický nasvětlení a shading obecně a podobně, tak proč by měli ukazovat ve čtvrtým okně PC rendering, když by to bylo to samý co v tom prvním ;-) A pozorně se koukni, kvalita grafiky v tom editoru dost převyšuje tu na konzolých :-)

0/0
12.3.2010 22:57

Regis

Re: toz dobre to vypada

Tak já musím říct, že Carmack pro mě už totálně vypadl. Crytek si s každým na roky a roky vytřel zadnici při vydání Crysis.. respe. CryEngine 2.. jistě, náročném na HW.. nicméně nepřekonaném a těžko vyjde do nových konzolí hra, která by Crysis po grafické stránce překonala... CryEngine 3 se pro změnu vysmívá všem enginům, které na konzolích dosud byly... čili opravdu tito Němci umějí.. a Carmackovi to přeju, protože už jenom spal na výsluní a nevěřím, že jeho Rage bude mít nepatrnou šanci proti Crysis 2.. už jen proto, že to je jen pustina... rád bych viděl, jak to v ní bude se zničitelností.ale jinak pro mě nic moc... Crytek jede a zaslouží si velkou chválu za to, že konečně přináší engine, na kterém půjdou multiformáty, resp. obě konzole dostávají šanci nabízet skutečně graficky nezaostávající hry v srovnání s PC (pokud nezapočítám pár výjimek jako Uncharted 2, Heavy Rain a nyní God of War 3...a Assassin 2) Bravo.

0/0
12.3.2010 14:41

pan.klobouk

Re: Re: toz dobre to vypada

Taky bych rekl. Carmack byl hvezda, ale nejak mu ujel vlak - respektive stagnuje. Samozrejme uvidime jaky bude Rage, ale porad z toho hrozne cuci Doom III (technologicky), jenom bude asi engine tentokrat zvladat i rozlehla prostranstvi. Crytek je ted vazne na spici, mozna i v Epicu se ted nad timhle videem mraci. :) Ale nakonec pro hrace jen dobre, dost bylo UE3, pokud vsechno klapne, mozna si budou vsichni pro zmenu licencovat CE3.

A jeste pro panjabko - vsak zatim mluvime jen o technologii. Engine vypada skvele a od hry osobne nic moc necekam. Tak jako Carmack dela skvela tech. dema ale spatne (OK, tak nic moc) hry, Crytek umi dechberouci vizual, do ktereho bali obycejne strilecky. Far Cry se mi jeste libil, ale Crysis byl vazne jen o prezentaci. A dvojka to bude mit tezke uz jen temi omezenimi. A stejne tak Rage - nehltam kazdou zpravu o nem, ale zatim na mne pusobi jako skvela technologie kterou nam odprezentuje Mad Max like akce. Cas ukaze, treba se obe party poucily.

0/0
12.3.2010 15:57

panjabko

Re: toz dobre to vypada

No grafika bude dost povedena, ale co hratelnost ? Tu tahle značka moc nemela. A nesrovnaval bych to z Carmackem ten neplanuje jen tak nejakou strilecku s peknou grafikou.Jeho hry jsou legendami uz mnoho let, jeho nove projekty porazi Crisis porazi ve všem. . . .

0/0
12.3.2010 14:41

Copa-k

Re: Re: toz dobre to vypada

Nevim jake nove projekty mas na mysli,ale Crysis je po hratelnostni strance opravdova perla.Nanooblek je uzasna vec a diky nemu je v Crysis vlastne hned nekolik zanru zaroven.Rozhodne se na druhej dil tesim a drzim palce.Jenak na Rage se taky tesim,i kdyz me vic laka Doom4.

0/0
12.3.2010 15:10

IARK

Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Moznosti hrat podle sveho, zbesilou akci, nebo steal odstrelovanim, Crysis melo vybornou hratelnost, dlouho nevidenou, kam se cpe CoD s tim svym tutorialem, tohle byla poradna hra s poradnou "volnosti" a pokud nekdo rika, ze to po hratelnostni strance nebyla perla, zajimalo by mne co hodnoti lip. Jinak Doom by mohl byt hodne dobry, jen at tam nedavaji ty blbosti z 3ky.

0/0
12.3.2010 15:47

roman00

Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Pro mě to nemělo správnou atmosféru, děj ani tempo.

0/0
12.3.2010 16:18

Regis

Re: Re: toz dobre to vypada

No, tedy Carmackovy hry ehm.. hry od id jsou legendami... PĚKNÝCH PÁR LET... přesně řečeno DO nějakého Quake.. pokud mi někdo označí Doom 3 za legendu, asi padnu smíchy. Skriptovaný tunel kde se pomalu dalo pohybovat automaticky.. zvednu náboj/lékárničku.. za mnou potvora atd. Crysis si vyhrála fantasticky s fyzikou... stealth modem.. nabídla množství různých taktik při hraní. Ono, tvrdit, že jen za grafiku má celkové score na Metacritic 91 (!!!!)je dost odvážné.. pravda, Doom 3 tam má slušných 87

0/0
12.3.2010 16:43

mounty

Re: Re: toz dobre to vypada

No tak crysis nemusela sednout vsem, pro nekoho byla moc lehka (muj pripad), pro nekoho moc tuneloidni (nechapu) a dokonce jsem slysel nazor ze je skareda. Ale od dob quaka 3, ktery vysel pred vice nez deseti lety (toto leti) Carmack zadnou legendu neudelal, kdybych byl hodne kruty tak reknu ze neudelal ani zadnou hru, jelikoz doom 3 byl debilitni technologicke demo s naprosto nulovou hratelnosti, ktery se hral podle sablony "jdu dobredu, seberu vec otocim se o 180 stupnu, vystrel, otocka zpet a dva vystrely, jdu dal". Kdyby mel alespon slusnou atmosferu tak nereknu, ale horror, u ktereho jsem usnul(!) u me propadava na cele care. Nejvetsi prdel je, ze datac byl supr a to mozna jen proto, ze ho carmack a jeho melodybojs nedelali. A popravde se mi zda ze z Rage dela jen strilecku s dobrou grafikou, navic me zatim nic nepresvedcilo ze jeho novy engine je kdovijaky stramak, spis vypada jako vylepseny doom3 engine. A proc je rage dalsi hra v pustine? To neumi udelat dzungli? Normalni lesy? Velke mesta? Mam pocit ze by to ten jejich zazrak neudychal.

0/0
12.3.2010 17:36

Copa-k

Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Prsote si borec co se u Dooma nebal:-) Ja teda Doom 3 povazuju za jednu z nejlepsich FPS co jsem hral ve svem zivote.Na ctyrku se tesim,ale odklon od hororu me vubec netesi.Tupejch strilecek je tady hafo.

0/0
12.3.2010 18:35

mounty

Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Ano, treba Doom 3;) Borec asi nejsem, Call of thulhu, silent hill nebo treba AvP me misty pekne protahlo streva ale Doomovi se to nepovedlo ani trosku, z meho pohledu se mu az na grafiku nepovedlo vicemene nic. Neplati pro datadisk, ten se mi libil uz jen proto,  ze pridal neco te akce navic. Ale jestli bude doom 4 vic jako puvodni dily tak to bude mit asi crysis 2 hoooodne tezke. Kez by, kez by, ale dokud neuvidim, neuverim.

.

0/0
12.3.2010 18:55

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

No vidis a me se zas datadisk vubec nelibil,ta akce me tam vylozene srala.Osobne mam radsi pomalejsi tempo,coz Doom3 perfektne splnil.Hru tady nebudu obhajovat,kazdej ma na to svuj nazor,ale nuda v Doom 3,hehe tak tu jsem tam zadnou opravdu nepotkal;-D

0/0
12.3.2010 19:14

mounty

Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Kazdy mame to svy:) Nicmene je fakt, ze sem povazovan za nenormalniho pote, co jsem oznamil ze Cryostasis ma fajn hratelnost, takze nenavistne komentare na hry, ktere vetsina lidi povazuje za prinejmensim dobre, jsou u me celkem normalka:)

0/0
12.3.2010 19:48

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Presne vim o cem mluvis,jenak ten Cryostasis me hodne laka,jen potrebuju jinej komp.To co mam ted by to neutahlo.

0/0
12.3.2010 21:57

MrSanta

Re: Re: Re: toz dobre to vypada

Já jsem akorát zvědavej jestli Bethesda využije "svůj" idTech5 engine na další TES a Fallout hru. To by mohlo být zajímavý, akorát by to znamenalo si koupit nové PC.

0/0
12.3.2010 20:11







Najdete na iDNES.cz