Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Final Fantasy XIII připomíná současnou formuli 1

Legenda legend má další díl. O vizuální dokonalosti a prodejních číslech netřeba pochybovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Loader is back

Porovnanie

Xbox FF(cut sceny 576p) a PS3 FF(cut sceny 1080p),PS3 verzia jedno BR,Xbox 3 DVD(dual layer).Myslim,ze tu to mame,preco sa lepsie predava PS3 verzia,je to asi tym,ze FF nejako nepatri na Xbox.V UK som len videl reklamy na Xbox verzie FF,ale na PS3 nikde(co sa tyka reklamy,tak ta reklama bola zostrihana z PS3),hral som ju,ale zeby som jej dal len 80 percent,tak to teda nie,urcite si zasluzila 90 percent(podla mna redaktor asi nerad hra JRPG).Co sa tyka FF VII,tak to bola ina doba,keby si tu hru pustil nejakemu zasranovi,tak by ti povedal kde je grafika a tak(tym myslim,ze mladez nejako nezaujima,ze je perfektne hratelna ale ich zaujima grafika a pod.).

0/0
23.3.2010 22:29

Lord of the Station

Re: Porovnanie

PS3 ingame 720p, X360 576p.. CGI videa jedou v 1080p obe verze.

0/0
27.3.2010 18:53

chestier

Re: Re: Porovnanie

no sice nativne ide in-game 720 na ps3, ale zato samotny engine podporuje upscale na 1080p, mne to bezi stale v 1080p :P doteraz mi nesla ziadna hra stale v 1080p vzdy len 720p

0/0
28.3.2010 19:22

cepij

No nevím...

Já mám tenhle typ her opravdu rád a na FF 13 jsem se dost těšil. Pravda, čas jsem trochu zkrátil hraním Vesperie, která se mi celkem líbila, ale FF je přeci jen FF... Grafika mi po hrách jako je Bad Company 2 a Metro 2033 připadá dost bídná, ale to bych jí klidně odpustil, zázraky jsem nečekal. Postavy jsou povětšinou celkem protivné, Lightning je příjemná jako syfilis, Snow je permanentně její fackovací panák, Vanille je sladká až se mi z ní děla blbě a vohnout Hope, o tom je škoda mluvit. To jsem ale v podstatě čekal, takže i to bych neřešil. Souboje jsou hlavně o přepínání mezi vlastnostmi jednotlivých postav a mačkáním jednoho tlačítka. To mohlo být sice trochu lepší, ale dobrá. Co mě ovšem vadí, je ten podělaný koridor. Hrál jsem to asi 15 hodin a pořád to samé běhání v před a občas nějaký ten souboj. Příběh mě u hry udržet nedokázal, takže jsem to už asi tři dny nehrál a nějak se mi k tomu nechce vracet...

0/0
23.3.2010 17:18

mastrx

Re: No nevím...

Je opravdu trefné jak hru hodnotíš po pouhých 15 hodinách.Nevím ale já jsem hrál všechny FF včetně na gamecubu a FFXIII má opravdu povedenější scénář než FFXII a hratelnost a systém bojů mnohem lepší než předposlední FFX.Je sice lineární až ale která FF nebyla.Podle mně je nový díl FF velice podařený a 90% si zaslouží určitě.

0/0
23.3.2010 19:03

cepij

Re: Re: No nevím...

Laskavě si všimni, že hru nehodnotím. Popsal jsem jen svoje dojmy. Těch pouhých 15 hodin je doba za kterou dnes bohužel dohraješ některé hry dvakrát. 90% ti neberu, já se zatím k nějakému bodovému hodnocení neodvažuji... Už bych se rád dočkal něčeho jiného, než je pobíhání po smetišti a pár flashbacků s ohňostrojem.

0/0
23.3.2010 19:20

Dante_

Ehm..

Hral to autor dost dlouho?

Prijde mi, ze vubec nerozebira paradigmata, ktera jsou pro system boje klicova a pro FFXII stezejni. Diky nim je vse dynamicke a zaroven takticke. Nechapu take jak muze nekdo chtit preskakovat sceny nebo je povazovat za nicnerikajici. FF13 ma velmi dobre vymysleny svet a koncept postav je po dvaceti hodinach neotrely, protoze se ukaze, ze ten "legracni cernoch" vubec neni legracni.

Pardon, ale opominout pribeh jako jedno z hlavnich plus, stejne jako detailnejsi soubojovy system, kde v druhe puli NEJDE jen o mackani tlacitka ve mne budi podezreni a nebo alespon znechuceni. Mnoha dnesni japonska RPG maji pribeh plny klise, ale koncept postav FF13 tomu prave docela odporuje. Jenze ta hra to ukazuje prave tak po dvaceti hodinach.

0/0
23.3.2010 17:01

RichardRichard

Re: Ehm..

Pardon, ale musím nesouhlasit. Příběh rozhdně není jedním z hlavních plus a bojovy system bych se zdráhal nazvat slovy detailní a JDE jen o jedninou činnost - a to měnění paradigma.  Koncept postav je příšerný a mě se po 20 hodinách neukázalo vůbec nic, jen se potvrdil můj dosavadní dojem. Otázka tedy není, jestli autor recenze hrál hru dost dlouho (celkově s ním souhlasím), ale jestli autor příspěvku hrál nějaké jiné hry a má s čím porovnávat. Nechci rýpat, kadžý máme jiný názor...

0/0
28.3.2010 0:05

Dante_

Re: Re: Ehm..

Autor prispevku hraje hry od dob C64 a jedina konzole, ktera mu chybela bylo 3DO, mily chlapce:-)

A rict, ze jde jen o prepinani paradigmat je jako rict, ze v FPS jde jen o strileni...:-) Na Gran Pulse uz si bez detailniho nastaveni paradigmat ani neskrtnes a rozhodne me to kombinovani bavi vic nez vetsina dnesnich "RPG".

0/0
28.3.2010 23:50

Tomkalhotka

Linearita

Final Fantasy X byla linearní celou hru a svet se otevrel az na uplnem konci hry.

Nikomu to nevadilo a najednou u FF13 to tady skoro kazdemu vadi.

0/0
23.3.2010 13:50

IARK

Re: Linearita

U Dooma 2ky nikomu nevadili 2D protivníci, takže kdyby byly u 3ky, tak by nikomu taky vadit neměli?

0/0
23.3.2010 13:55

Tomkalhotka

Re: Re: Linearita

Rozdil mezi D2 a D3 je nekolik hernich generaci.

Rozdil mezi FF10 a ff13 je pouze jednu herni generaci.

Chtel sem ti rict, ze FF10 vas celou hru vede za ručičku a nikdo ji to nezazlival.

0/0
23.3.2010 14:20

IARK

Re: Re: Re: Linearita

To byl jen příklad, je tam rozdíl 6 let, myslíš, že lidi nemůžou chtít něco co v předchozím díle nebylo? že hra nemůže stagnovat? např. Fable, pouhé arénky pospojovaný do sebe, a nikomu to nevadilo, takže lidi u 2ky by si neměli stěžovat na to, že to není otevřený svět ale opět jen arénky? Hráči chtějí čím dál tím víc volnosti ve hrách, tak proč by si u tohohle na to nemohli stěžovat? Stejně jako by si u Dooma stěžovali na pořád stejnou grafiku, pokrok jde dál a lidi chtějí vylepšení.

0/0
23.3.2010 14:26

Tomkalhotka

Re: Re: Re: Re: Linearita

Kdyby udelali otevrenej svet , tak by lidi zas remcali, ze tam jaksi chybi silnej pribeh jako ve 12.

Je to vse vec nazoru. Ja mam nejkrasnejsi vzpominky na FF9 a o te se skoro nemluvi a lidi ji povazujou za nejhorsi dil serie.

To same mam u Metal Geara. Mam nejradsi dvojku, ale na tu lidi nejvic nadavaj. 100 lidi sto chuti.

0/0
23.3.2010 14:41

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Linearita

Ano právě 100 lidí 100 chutí, právě proto chápu remcání nad linearitou, osobně mi to u něčeho nevadí, ale pokud remcají tak je něco co dostatečně neudrží jejich pozornost zaměřenou jinam jako např u té X.

0/0
23.3.2010 14:48

Tomkalhotka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linearita

No budu soudit az se me ff13 dostane do ruky.

Ale pochybuju , ze by byla jeste linearnejsi jak 10, ktera linearnejsi vic ani nemohla byt.

0/0
23.3.2010 15:28

RichardRichard

Re: Linearita

Final Fantasy X měla výborný příběh který hráče nutil hrát dále. Třináctka nemá. V desítce se člověk mohl zastavit, pokecat s NPC, zahrát Blitzball, bavit se vyplňováním Sphere Gridu. Ve třináctce nejsou NPC, Crystarium hráče dál nepustí a minihry zde nejsou. Není linearita jako linearita.

0/0
28.3.2010 0:09

janys

Dojmy

Co se týče mě, první jsem hrál FF7, která mi zůstala uvíznutá v srdci opravdu hluboko a asi ji jen tak někdo odtamtud nedostane. Osmička byla taktéž parádní, devítka na mě byla už moc dětská. Pak přišla velká díra (PS2 jsem neměl) a teď jsem měl možnost zahrát FF XIII

Souhlasím s recenzentem ohledně roztahanosti úvodu. Opravdu se mi nelíbilo běžet jedním úzkým koridorem a souboje vyhrávat opakovaným mačkáním akčního tlačítka. Chvilku jsem se i bál, že to takhle bude napořád. Naštěstí jsem tento úsek úspěšně zkousl a nyní se nacházím na konci prvního disku naplněn mnohem pozitivnějšími dojmy. Hratelnost chválím, ale co mi hodně moc vadí je postava Hope. Emo, emo, emo... přes držku bych mu dal :D

Jsem zatím hodně zvědavý, jak se to celé vyvrbí, ale přiznávám, že jsem raději mezitím sjel jinou asijskou šílenost - Bayonettu, kde mě souboje bavily o dost více :) Ano, ta hra je pro mnoho Evropanů totálně nepochopitelná a divná, ale mě se zrovna trefila do vkusu.

0/0
23.3.2010 13:40

chestier

verzia hry z ktyorej su obrazky

mozem sa spytat z coho so obrazky? nakolko su hrozne a nepodobaju sa na nic co som doteraz odohral vo ff13 na ps3 :P inak hra je super treba je dat cas ..

0/0
23.3.2010 12:31

Sawer

Recka

Dost mizerna recka. Pro hrace ktery se nevyzivaj v Korejskych grindovackach je todle nejlepsi dil serie. Jo tadle hra si vic zaklada na pribehu a vizualizaci nez na hnani doby hratelnosti pres neustale grindeni, no strasny tedy. Ano je to Linearni, ale ma to spad kterej je JRPG cizi. Ze to nejpomalejsi rozjezd a kecy o nekalikahodinovym uvodu nechapu, ma to hodinovej uvod kterej slouzi k seznameni se s postavama, za tu dobu se to snazi obeznamit novacky s bojovym systemem tak aby nedostali na prdel a pritom pochopili jak ATB fuguje. Takovy Lost Oddysey nebo Last Remnant byli podstatne pomalejsi na rozjezd.

0/0
23.3.2010 11:28

Fojtus

Re: Recka

Naprosto souhlasím. Nechápu jak může recenzent vytýkat hře vlastnosti, které jsou u těchto her vždycky. Prostě JRPG je lineární, je založené především na silném příběhu, postavy jsou velmi emocionální, atd. To už rovnou můžu strategii vytýkat, že u ni musí člověk uvažovat takticky, nebo střílečce vytýkat, že v ní člověk má pořád jenom někoho střílet. Ani nesouhlasím s hodnocením. Hra by měla dostat minimálně 90%. Čekal jsem od ní vážně hodně, ale mé očekávání ještě předčila, takže já osobně bych dal 95%.

0/0
23.3.2010 13:24

IARK

Re: Re: Recka

Protože je to jednak subjektivní hodnocení recenzenta a hodnocení čecha ne japonce, pokud na západě není uchycen grind, tak ho nemůžu přecházet a pokud v tomhle máte myšlení japonců (v tom co se jim líbí) tak nechápu proč sledujete "český" recenze a né "japonský" Přece když si budu číst něco o skupině Fugimoto Jurosaky, tak nepůjdu na českou stránku a kritizovat je za to, že se jim tenhle styl nelíbí a že tedy leťej Beeatlesáci. Stejný jako kdybych u Nigerijských strategií, které byly vždy špatné nemohl vytýkat špatnost protože je to pro ně typické. Jinej kraj jinej mrav, pokud dělaj něco co se na západě nelíbí, nemůžeš po recenzentovi chtít, aby to hodnotil z pohledu východu.

0/0
23.3.2010 13:53

xgandalf

Re: Re: Recka

Recenzent to uvedl jako negativum, bráno v rámci žánru má prakticky pravdu. (hra je fakt lineární a postavy jsou fakt emocionální). Jenže několik věcí se změnilo. Dnes už se nejedná o takovej šok, jakej byl tehdy s příchodem např. FF7 a zatímco jiný žánry se do jistý míry vyvíjely (a můžeme tu diskutovat, jestli k lepšímu, nebo horšímu), tak JRPG zůstalo prakticky stejný.

Jinak jak už někdo uvedl výš - hodnocení je subjektivní záležitost a procenta jsou pouze orientační. Vezmu příklad, kdyby FF13 dostal do ruky nekritický fanda, tak mu napaří oněch tvých 95%, čímž ho prakticky dostane na úroveň FF7. (z hlediska hodnocení na tomto webu). Což asi taky nebude úplně košer, ne? I takovýhle věci je nutný brát v úvahu.

0/0
23.3.2010 23:24

Fojtus

Re: Re: Re: Recka

S tím hodnocením...nejsem nekritický fanda. Hrál jsem kdysi (hodně dávno) FFVII, ale jinak nic. Na XIII jsem se těšil prostě proto, že Japonci dokáží s příběhem divy a ten já prostě u her (i filmů, knih, atd.) potřebuju. Chápu, že možná Češi nejsou moc zvyklí na JRPG, ale nemyslím si, že něco, co definuje celý žánr (právě ten příběh, postavy, grind) by mělo být uváděno jako zápor. Osobně bych ho v recenzi vytkl (ať každý ví, co může čekat), ale nehodnotil bych ho ani kladně ani záporně. (tím pochopitelně nemyslím to, jestli se příběh povedl, atd.)

0/0
24.3.2010 8:59

IARK

Re: Re: Re: Re: Recka

jakto, je to recenze tedy, to ze napr pro japonskej trh je obviklej grind, kterej pro evropskej je pomalu nesnesitelnej, neznamena, ze ho nemuzu uvest jako minus v evropske recenzi jen pro to, ze definuje zanr, to je jako chtit po japoncich aby napr gothic hodnotili lip jak FF ikdyz nema grind a neni pro ne zabavny, ale je to prece spravnej zanr v evrope.

0/0
24.3.2010 9:12

xgandalf

Re: Re: Re: Re: Recka

A jsme u toho - uvedu podobnej příklad - svého času jsem se skvěle bavil u FF8, řekl bych skoro stejně, jako u FF7. Kdybych to bral pouze na základu toho, jak se u hry bavím, tak by dostali stejný hodnocení. Ale přesto z hlediska racionálního pohledu vím, že sedmička měla hloubku a propracovanost, na kterou FF8 nedosahuje. Čili nebudu hodnotit stejně, protože právě to, jak moc se u hry bavím, je skoro ta nejsubjektivnější záležitost.

Tím nekritickým fandou jsem nemyslel ani tak tebe, spíš jsem to myslel obecně. Osobně si myslím, že podobné hry by měl recenzovat někdo, kdo se vyzná a hrál celou sérii předchozích dílů (dobře, od FFVI nahoru, abysme byli racionální) a zároveň se dobře orientuje v žánru jako takovém (nejenom JRPG, ale i RPG). Takový člověk by mohl potom provést zhodnocení nejenom v rámci žánru, ale i v rámci série a podle toho určit hodnocení. Beru i to, že JRPG má svoje specifika, ale ty se po jisté době strnulosti můžou obrátit proti němu. Pro srovnání sáhnu do bližších vod a jeden příklad za všechny, jak v RPG sloučit otevřenost a zároveň silný příběh - Planescape: Torment.

Teď obecnej povzdych nad hodnocením (a to se netýká jenom tohoto webu, ale je to napříč herním spektrem). Už delší dobu mám dojem, že hodnocení se odehrává nikoliv ve stupnici 0-100%, ale spíš 50%-100%. Protože potom by se nestalo, že hry vesměs průměrné, které nijak extrémně kvalitativně nevybočují, dostávají 70% a podobné čísla. Takové hodnocení bych viděl u hry, která je už něčím trochu vyjímečná, je lepší než ostatní. O hodnocení 90% nebo 95% bych vůbec nediskutoval, to by měly dostat opravdové majstrštyky, na které se bude vzpomínat i po letech. No nic, tak jsem si postěžoval, fakt by mě zajímala reakce někoho kompetentního například z Bonuswebu.:-)

0/0
24.3.2010 9:32

Topinas

Jrpg

Až na pár vyjímek mě JRPG hry vůbec nebaví. Utahané souboje, příběhy podle mustru a hodiny grindění levelů abyste drželi krok s nepřáteli mě prostě nebavilo. Nikdy jsem žádné FF nehrál ale tento díl mě opravdu moc bavil. Souboje mě nenudili, příběh byl zajimavý a jasně bylo to po většinu hry lineární ale aspon jste nemuseli jako šulini grindit a museli jste v bojích prostě taktizovat.  FF13 konečně přinesl do JRPG žánru nějakou změnu a zarytí JRPG fani to nemůžou překounout, vážně nechápu. Pro mě jedno z nejlepších JRPG co jsem hrál.

PS: Nedávno jsem teda ještě zkoušel ty remaky starších FF na DSku a vůbec mě to nebavilo, a právě kvůli tomu že je to je JRPG tak klasické až to bolí (ale to se neni čemu divit :-) ) . Jestli budoucí jrpg budou vypadat jako XIII tak budu jen rád protože zatim mě tenhle žánr moc nelákal.

0/0
23.3.2010 10:01

Mirabell

Re: Jrpg

Jsme na tom úplně stejně. zatím jediný JRPG u kterýho mě i bavil gamepaly (což u JRPG není běhání p osvětě ale 90 procent jsou souboje. Takže ta linearita takovej dopad na hratelnost nemá)

Jinak snad všechno co mi zatím na JRPG fakt děsně vadilo je pryč. Jen zůstali nějakcí dementní bossové, ale to je pouze výjmečně (nechápu, jak někdo může považovat za zábavu, když má nepřítel kouzlo, který minstantně zabije celou skupinu. Sice lze snížit pravděpodobnost namaxováním některých itemů - ale pořád je to loterie a náhoda)

0/0
23.3.2010 10:15

PaloAlto123

zklamani :(

FF XIII byla pro mne zklamani roku, ne-li desetileti.

Hral jsem 4-10, 12 a 13 se nevyrovna ani jednomu ze starsich dilu. Grafika je sice super ... ale to neni prece vse. Vydrzel jsem to hrat tyden ... a pak to slo z domu pryc.

Kde jsou nejake dobre japonske RPG na PS3? asi nikde :(

0/0
23.3.2010 9:40

Tsusaku

Re: zklamani :(

Je jich cim dal tim vice. Nerikam ze jsou vsechny kvalitni, ale jen v prubehu poslednich 3 mesicu jich vyslo 8. Star Ocean, White Knight Chronicles, Final Fantasy, Cross Edge, Vandal Hearts (pouze na PSN), Agarest Generation War a nejake dalsi jmeno nepamatuji. Take v patek vyjde Resonance of Fate (mne uz ho poslali). Takze vyber je velky.

0/0
23.3.2010 11:42

PaloAlto123

Re: Re: zklamani :(

Tak od vcerejska naistalovan Star Ocean .... a velka spokojenost :-)

Grafika sice horsi, ale hratelnost je uplne nekde jinde ... i obtiznost, ale to je jen dobre :-)

0/0
24.3.2010 9:28

RichardRichard

Re: zklamani :(

Docela bych i souhlasil. Nebylo to pro mě sice zklamání desetiletí, ale zklámání bylo. Na grafice  mi zas tak nezáleží, nehraje hlavní roli. Já vydržel hrát něco málo přes týd

0/0
28.3.2010 0:16

ego2

.

blbosť

0/0
23.3.2010 8:59

Vit I.

Uff

Nikdy jsem FF nehrál a po přečtení článku a zhlédnutí video ukázky ani nebudu ;-D

0/0
23.3.2010 8:17

blofeld

Re: Uff

Tak nejak;-)

0/0
23.3.2010 10:05

Regis

proboha

proč tolik dějových spoilerů? OK, recenze má mít určitý počet znaků, ale to fakt raději ta mlha o národnostním původu FF, grafickém kabátu atd. Proč vysvětlení o světech, atd.,??? Fakt díky.. to , že je recenze průměr, neva, ale proč proboha SPOILOVAT?????;-€;-O

0/0
23.3.2010 8:02

Ej.dzej.rimmer

Re: proboha

Recenze na bonuswebu radeji cist opatrne,protoze skoro v kazdej se spoiluje.Uz jsem na to parkrat upozornoval.

0/0
23.3.2010 9:53

skywolf

Re: proboha

Informace uvolnene SE na webu pred vypustenim hry se daji tezko povazovat za spoilery.

Treba povidka, kterou uvolnili pred 1-2 mesici jako uvod do deje, je celkem zasadni pro pochopeni deje a motivace jednotlivych postav na zacatku hry. Proc na zacatku hry bezi cistka, co maji za cile Snow, Lightning a Sazh, atd.

Meli ji imho pridat ke hre, pokud ji tedy nedali do sberatelske verze, kterou jsem se neobtezoval :)

0/0
23.3.2010 11:20

Neregistrovany

Coto?

Kde že je to srovnání s formulí? To jako že ani ve final fantasy se nedá kvůli dvojitým difuzorům předjíždět, nebo jak?

0/0
23.3.2010 7:59

Tommy88

Re: Coto?

Spíš to, že SquareEnix je taková herní FIA. Řek bych, že to i sedí.. :)

0/0
23.3.2010 12:48

ego2

Re: Coto?

skôr to že stále ideš rovno a je to nuda

0/0
23.3.2010 13:40







Najdete na iDNES.cz