Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ubisoft rozvíjí online ochranu PC her

Firmě Ubisoft se zjevně nechce vzdát své diskutabilní protipirátské ochrany PC her. Ta vyžaduje po hráčích, aby byli při hraní i singleplayeru neustálé připojneí k internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palič3

Je

to stejně úpadek. Mám doma pár hodně starých her. Dřív byly zabaleny v krabici s krásnými ručně kreslnými obrázky, unvitř byl kromě instalačních médií i pěkný rozsáhlý manuál a občas nějaký bonusový předmět. Dnes zákaník dostane jenom DVD v  obyčejným obalu jako z půjčovny a v něm zasunutý varování před epilepsií a návod jak strčit DVD do mechaniky.

0/0
12.4.2010 14:49

(+,+) Mr. Trigger

Re: Je

Njn. časy jsou jinačí. Pro ty, který chtějí lepší obaly jsou tu předražené CE. A bude ještě hůř, to až úplně zruší distribuci na optických médiích a bude jen download.

Proto kupuj krabky dokud můžeš, třeba CD Projekt dělá hezké i standartky.:-)

0/0
12.4.2010 17:23

Lupulin

Re: Je

tak zrovna hry od ubi jsou docela našláplé obsahem za normální cenu sem měl u AC2 i filmové DVD, plus bonusové DVD a za dva týdny mě došel mail že si mlžu stáhnout i zbývající exkluzivní obsah. A např. sběratelka Settlerů je taky pěkně našláplá...

0/0
13.4.2010 7:52

palič3

Já si

hry kupuji, ale třeba Assassin's Creed 2 jsem vypustil a hrát ho nehodlám, právě kvůli této ochraně. Já nevím, proč bych měl být trestán nějakým malware za to, že jsem legální zákazník. Tak už prostě zákazník nejsem. Stejně už je toho vposlední době nějak privela. Každá druhá hra si nainstaluje nějaký online bazmeg, o kterém nikdo nevím, co ve skutečnosti dělá.

0/0
12.4.2010 12:39

(+,+) Mr. Trigger

Re: Já si

Každopádně máš dobrou přezdívku.;-)

0/0
12.4.2010 13:45

Cubky

Re: Re: Já si

S tim nemohu nesouhlasit. ;-D

0/0
12.4.2010 13:47

DvorkaM

Re: Re: Re: Já si

Obávám se že ani já zde nemohu nic namítnout

0/0
12.4.2010 14:14

IARK

Re: Re: Já si

Aspon je videt co s temi originalkami dela :-)

0/0
12.4.2010 14:35

palič3

Re: Re: Já si

Ta přezdívka není kvůli pálení DVD, aby bylo jasno;-D

0/0
12.4.2010 14:44

IARK

Re: Re: Re: Já si

Coze, on to jeste nekdo dela na CD? 8-o;-D

0/0
12.4.2010 14:46

palič3

Re: Re: Re: Re: Já si

To já nevím, já sám jsem nic nepáli už asi tři roky;-D

0/0
12.4.2010 14:50

skl1

legalnost

pokud vim, tak u nas stahovani neni nelegalni...nesmis to ale sdilet ostatnim...cimz treba argumentuji pri stahovani z torrentu, kde to automaticky davas k dispozici dalsim stahovacum

kazdopadne stejna zlodejina je zakon, podle ktereho platim autorsky poplatek pri koupi tiskarny, kopirky, DVD, dokonce i kancelarskeho papiru...

0/0
12.4.2010 12:33

IARK

Re: legalnost

Autorsky poplatky jsou na media a diky nim, jsou media v sede zone, kde podle nasich zakonu neni trestne (neznamena, ze je to legalni !) jejich stahnuti a pouzivani, ale sw je neco jineho, stahnuti mas legalni, ale jeho instalaci jiz ne, tudis stahovani sw je nelegalni ;-) (kdo by ho taky stahoval jen k tomu aby ho mel na disku)

0/0
12.4.2010 12:39

skl1

Re: Re: legalnost

me je celkem jedno v jake je co zone, ale ten zakon automaticky predpoklada, ze provadim nelegalni cinnost a tim padem me za to svym zpusobem tresta poplatkem ... vubec pochybuju, ze je sam takovy zakon legalni

0/0
12.4.2010 12:47

IARK

Re: Re: Re: legalnost

a co to ma spolecneho s hrama? ty pises obecne stahovani, ale to co tu pises plati jen u medii, ne u SW, jinak jak muze byt zakon nelegalni? Pokud si to myslis, nemel by si na nej podat zalobu? Ale muzes to prirovnat, treba k zdravotnimu pojisteni, ktery tedy automaticky predpoklada, ze ses nemocnej a nuti te za to kazdy mesic platit ;-)

0/0
12.4.2010 12:54

Cubky

Re: Re: Re: Re: legalnost

Jinak jenom doplneni k "jak muze byt zakon nelegalni?"

Zakon muze byt nelegalni a to v tom pripade, kdyz je v konfliktu s nejakym vyssim zakonem (napr. ustavou).

0/0
12.4.2010 12:58

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Pokud by byl nelegalni, nemyslis, ze by pak nebyl schvalen nebo napadnut a nemel by o tom rozhodnout soud, ze JE nelegalni? ale pak by byl zrusen a uz by to nebyl zakon ;-)

0/0
12.4.2010 13:03

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Byl by to neschvaleny zakon. ;-)

0/0
12.4.2010 13:05

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

A proto jsem se ptal, existuje nelegalni zakon?

0/0
12.4.2010 13:09

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Opakuji:

Zakon muze byt nelegalni a to v tom pripade, kdyz je v konfliktu s

nejakym vyssim zakonem (napr. ustavou).

0/0
12.4.2010 13:10

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Opakuji, takovy zakon nemuze byt nelegalni, protoze byl nejdrive schvalen, pote ho musi nekdo napadnout a vyssi soud musi rozhodnout zdali je v rozporu a pote se tedy zrusi a nebo upravi, tudis nemuze existovat nelegalni zakon.

0/0
12.4.2010 13:16

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

A ja opakuji, ze neschvaleny (ci zruseny) zakon je take zakon. ;-)

0/0
12.4.2010 13:20

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Ano, ale pak je to neschvaleny ci zruseny, ale ne nelegalni ;-) navic se bavi o zakonu, ktery je platny, tudis otazka zustava.

0/0
12.4.2010 13:28

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Ja se nebavim o zakonu, ktery je platny, ja se bavim o zakonech obecne. To ty zase nevis, o cem je rec. :)

0/0
12.4.2010 13:30

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

1) zkus sledovat diskuzi, pocatek je u nazvani zakona platneho

2) sam si psal "Zakon muze byt nelegalni a to v tom pripade, kdyz je v konfliktu s nejakym vyssim zakonem (napr. ustavou)." jenze pokud ho soud zrusi, tak jiz neni v konfliktu, tudis dle tve definice neni nelegalni, proste je zruseny.

zkus se priste drzet tematu jo?

0/0
12.4.2010 13:34

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

1) Ty jsi se neptal na to, jak muze byt platny zakon nelegalni, ty jsi se ptal na to, jak muze byt zakon nelegalni. ;)

2) Ano, je v konfliktu s ustavou, jelikoz jeho obsah se nezmenil. Pouze jiz neni v platnosti, takze nas ten konflikt nemusi zajimat.

0/0
12.4.2010 13:36

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

1) Bavili jsme se o platnem zakone, pokud z toho odvodis jakykoli neni to muj problem, i presto je to zruseny zakon, protoze byl uznan nelegalnim, tudis to pak neni nelegalni zakon, ale zruseny nelegalni zakon, kdyz uz si chces slovickarit, tak si to aspon promysli dopredu ;-)

0/0
12.4.2010 13:41

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Je to tvuj problem, jelikoz nejsi schopny jasne formulovat sve myslenky. ;) Ano, je to zruseny nelegalni zakon, ale zkus si na string "zruseny nelegani zakon" pustit grep "nelegani zakon", taky ti to vyplivne, ze zruseny nelegalni zakon je nelegalni zakon. :)

0/0
12.4.2010 13:45

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Ne, je to tvuj problem, bavili jsme se o platnem zakone a to, ze si z cele diskuze chytnes slova jak h*vno kosile, to je tvuj problem, nemuzu ti za to, ze nemas samostatne mysleni a nechapes prispevek v reakci na urcitou vec, ale odtrhnes si to, tohle slovickareni mne nebavi, ano najde ti to nelegalni zakon, ale porad je to zrusenej nelegalni a kdyz uz chces slovickarit, tak nemuzu mit nelegalni zakon, protoze to bude zrusenej, at si ve vyhledavaci najdes cokoli. Koncim stebou diskuzi nat timto, protoze jak je videt, kdyz ti nekdo neco presne nenapise, nemas dost IQ na to si dat 2 a 2 dohromady a jak je videt i z ostatnich prispevku nedokazes samostatne myslet.

0/0
12.4.2010 14:26

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

je zbytecne se tahat o slovicka, kdyz je jasne jak to dotycny mysli

0/0
12.4.2010 13:22

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

"vubec pochybuju, ze je sam takovy zakon legalni" nevim, jak to dotycny mysli? 

0/0
12.4.2010 13:27

skl1

Re: Re: Re: Re: legalnost

no tak zakon muze byt treba v rozporu s ustavou, listinou zakladnich prav a svobod atd...a ano muze byt na nej podana stiznost a ne ja ji opravdu podavat nebudu ;]

pojisteni je proti necemu co nemuzete prakticky ovlivnit ... proto platim povinne ruceni u auta, nebo zdravotni pojisteni ... prakticky nemuzu ovlivnit jestli si zlomim nohu, dostanu rakovinu atd. ale zatracene dobre muzu ovlivnit jestli si nelegalne vypalim CDcko

a co to ma spolecneho s hrama...resi se tady piratstvi a dusevni vlastnictvi, oboji se toho tyka

0/0
12.4.2010 13:03

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

jak uz jsem psal vic, stejne se neda oznacit za nelegalni ;-)

ano, ale stejne tak muzes mit namitky, proc si budu platit zdravotni, kdyz nejsem nemocny? koukni jak to maj v Americe, taky by si mohl hned tvrdit, ze je to "nelegalni" chtit ode mne za to prachy, spolecnosti se jen tak zacali branit na zaklade neceho, ja jsem za to jedine rad, aspon si muzu stahnout pisnicky a serialy ;-)

ne oboji se toho netyka, protoze jedno JE trestny cin a jedno NENI

0/0
12.4.2010 13:08

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

az na to, ze kdyz jdu k doktorovi, tak neplatim za osetreni, kdyz si jdu do obchodu s CD tak platim nejen za material, ale i za tu ,,dusevni hodnotu,, kterou ziskam

o to prave jde...piratstvi je hlavne o moralce...proste nestahnu to, protoze to neni spravne, ne diky tomu, ze me za to zavrou, protoze ta realna moznost je miziva a tim padem odstrasujici ucinek nulovy.

pokud tady budou takoveto veci jako autorske poplatky, nechutne ,,antipiratske,, ochrany, idiotska upozorneni na zacatku filmu v kinech a pod. tak se porad bude stahovat a kopirovat a vypalovat

0/0
12.4.2010 13:20

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

ne, ale ty si to muzes stahnout, to, ze to chces na placce je tvuj nadstandartni pozadavek, za ktery si priplatis.

porad nevidim srovnani, ikdyz je to dusevni vlastnictvy, porad je jedno trestne a jedno ne. Takze ikdyz mne nezavrou a odstrasujici ucinek je nulovy, porad je to krades, takze nechapu srovnani se stahovanim medii.

0/0
12.4.2010 13:32

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

jenze to bych musel platit jen za tu placku a vse by prakticky slo jen vyrobci tech placek a ne tem ,,umelcum,, ... takze ja platim i za placku i za to dusevni vlastnictvi

no kdyz si tu hrajeme se slovickama ohledne nelegalnich zakonu, tak upirateni SW neni kradez

srovnani se stahovanim medii je prece jasne ... je to to same, jen je to jinak osetrene v nasich zakonech...nicmene, protoze u jednoho to neni trestne - tudiz me nezavrou, ale u druheho to sice trestne je, ale i tak me nezavrou, protoze na me neprijdou tak jsou oba tyto pripady prakticky shodne a moralne stejne nevhodne ... a pak tu nastupuje moralka tech lidi, ktera je ovsem napr. u nas miziva a navic je jeste podkopavana zakony o utorskych poplatcich, protipiratskych ochranach co otravuji jen poctivce atd....

0/0
12.4.2010 13:48

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Ano nastupuje moralka, a prave tam nastupuje to, ze za jedno jiz platim poplatky, tudis mi nerikej, ze je stahovani medii stejny jako stahovani SW, to ze mne za jedno nezavrou protoze na mne neprijdou neznamena, ze je to stejne, to je jako srovnavat mariuanu a cigara, kdyz mne nechytej s markou, tak je to to same?

Jinak pokud chces placku tvoje vec, priplatis si za to stejne jako si priplatis doma, kdyz chces mit MP3 na CD. Jinak oficialne upirateni SW neni kradez, ale to jsem nikdy nepsal. ja jen rikal, ze kradou SW, podle mne je to to same jako kradez, ale to neznamena, ze to je kradez.

0/0
12.4.2010 14:00

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

ber tu moralku treba takhle ... clovek co nestahuje media, protoze ho treba nezajimaji, stejne plati autorske poplatky (a v pripade takoveho plotru treba za 50k to neni malo) si rekne no to se muzu na to vy...rat, abych platil jeste za tenhle SW a jde a proste nastvane si ho nelegalne stahne

0/0
12.4.2010 14:06

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

A kdyz v zivote nebudu nemocnej, taky nepujdu vyrabovat lekarnu, to ze u jednoho platim poplatky zbytecne neznamena, ze to druhe, ktery s tim nesouvisi muzu stahnout, jen kvuli tomu, ze to oboje jde stahnout neviden. Za jedno dostanes trest za druhe ne.

0/0
12.4.2010 14:18

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

jenze problem je v tom, ze ty nevis ze jsi v zivote nebyl nemocny dokud neumres a pak rabovat tezko pujdes

0/0
12.4.2010 14:31

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

Zatimco vis, ze si nikdy nebudes stahovat film nebo muziku, navic u internetu moznosti mas, proc se tedy plati poplatky za televizi? musej to trochu zpausalizovat, protoze tam ta moznost je, nelibi se ti to? nemusis ten vyrobek kupovat ;-)

0/0
12.4.2010 14:34

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

prave, ze ja muzu vedet, ze si nikdy film nestahnu, nemuzu vedet, ze zitra onemocnim

ano plosne poplatky za televizi jsou stejna pakarna, ale aspon byly zavedny 80? nebo kolik let co televize existuje...

jinak vyrobek samozrejme koupit musim, protoze poplatek je uvalen ne na typ vyrobku, ale na jeho funkci...takze kazdy vyrobek s funkci,kterou potrebuju bude zpoplatnen a navic se vyse poplatku odviji od jeho ceny, coz je totalni drzost...ale hlavne ze OSA ma co vybirat, zlodeji

0/0
12.4.2010 14:47

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: legalnost

a jaky je rozdil mezi tim, ze zavedu plosne poplatky driv, nebo ted? u neceho se zjisti, ze to proste nejde ohlidat a ve velke mire to jde nelegalni cestou, tak uvadim plosny poplatky ze vseho, to ze je tam i tiskarna je vec jina.

0/0
12.4.2010 15:01

Cubky

Re: Re: Re: legalnost

To mi pripomnelo jeden vtip :

Uživatel: "Proč bych měl platit nějakej poplatek za vypalovačku a média,

když nebudu nic krást?", Zákonodárce: "Protože máte nástroj.", Uživatel:

"Tak to mě zavřete za znásilnění sousedky!", Zákonodárce: "Vy jste

znásilnil sousedku?", Uživatel: "Ne, ale mám nástroj!"

0/0
12.4.2010 12:55

roman00

Pěkně

Rozběhlo se zde cosi s licencema a atd... Jenomže ono jsou licence pěknej nesmysl koupíš jsi hru a máš právo je na tohle: Použít hru osobně (nikdo jinej) šíření dál je nelegální. Tzn. že vlastně s tou hrou nesmíš dělat nic jinýho než hrát ty sám což je pěkná pičovina. Podle našeho zákona pokud si hru stáhneš (ne přes torrent) tak ji můžeš použít pro vlastní použití. Dokud hru nešířiš dál, tak se nedopouštíš trestného činu.

0/0
12.4.2010 12:25

IARK

Re: Pěkně

U nas neni nezakone stahnuti SW, ale jeho instalace jiz ano. Asi si to pletes s medii, kdy to sice nelegalni je, ale neni to trestne odpovedne.

0/0
12.4.2010 12:33

roman00

Re: Re: Pěkně

Aha tak jsem myslel, že když to stáhneš tak to můžeš i instnout xD

0/0
12.4.2010 13:39

MrSanta

Pár myšlenek

Pěkná debata. Dovolím si také pár myšlenek.

Problémem u pirátství her je obtížně vyčíslitelná škoda. Nikdo a určitě ani vydavatelé nevěří tomu, že každý kdo si hru upirátí by si jí také koupil. Ovšem i kdyby si hru koupilo 1% pirátů, tak při 10 miliónech warez verzí to dělá 100 000 prodaných kopií a to už je slušný peníz. Může se to ale vzít i z druhé strany - kolik lidí se o nákupu hry rozhodne právě díky tomu, že si hru stáhne a líbí se jim?

Osobně mi chybí dema. Hlavně z důvodů odzkoušení zda mé PC hru zvládne k mé spokojenosti. Kolik % stažených kopií je právě kvůli samotnému odzkoušení HW náročnosti dané hry? Doporučené požadavky vydavatelů jsou kolikrát úplně mimo mísu. A vydavatelé na dema prdí. Nejdřív říkali, že je to kvůli jejich finanční náročnosti. Pak zase říkali, že dema nevydávají, protože hrozí, že crackeři použijou kód dema na prolomení ochrany. Proč teda alespoň nevydají ke každé PC hře benchmark (nebo jak se tomu nadává) aby si každý zjistil co jeho železo zvládne?

Z mého pohledu poctivě kupujícího zákazníka mají ochrany jediný výsledek - když se rozhoduji o koupi hry tak se zajímám jakou má ochranu a když se mi ochrana nelíbí, tak si hru nekoupím. To ale neznamená, že si hru stáhnu. Prostě si jí odpustím. Chápu ale vydavatele her, že se snaží zamezit pirátství. A každý týden kdy se hra nedostane na warez je pro vydavatele dobrej. U většiny her co se neprodá za prvních pár měsíců se už pak nedohoní.

Myslím, že Ubi od své ochrany neustoupí a další vydavatelé je budou postupně následovat. Otázkou je, zda Ubi třeba za rok po vydání hry uvolní patch, který umožní hrát single část hry bez nutnosti být připojen. Nyní lidé nadávají, ale nemyslím, že prodeje extra trpí. Uvidí se až  se dostaneme k čísle prodejů Settlerů 7 (jestli se s námi Ubi podělí). Podobná vlna nenávisti byla když se objevila u některých her nutnost je při instalaci nejdříve povinně registrovat přes net. Lidé také nadávali. Nyní Blizzard oznámí, že bude nutné StarCraft II online registrovat a lidé jsou nadšeni, že tam nemají podobnou buzeraci jako Ubi...

0/0
12.4.2010 10:10

TT777

Re: Pár myšlenek

StarCraft 2 si podle mne koupí hodně lidí nejen proto že to bude jistě dobrá hra, ale hlavně kvůli tomu že je od Blizzardu a ten se os vé hry stará a platícím zákazníkům nabídne přes battleNet různé stažitelné vylepšení mapy atd. prostě platícím dá něco navíc...

0/0
12.4.2010 11:13

MrSanta

Re: Re: Pár myšlenek

Tak je to také v pořádku. O kvalitu StarCraftu 2 a jeho následné podpory ze strany Blizzardu se nebojím. Psal jsem to abych ukázal vývoj v názorech hráčů na ochrany. Když byly povinné registrace novinkou, tak byl také velký odpor vůkol internetem a není to zas tak dávno. Dneska je lidé ve fórech ještě chválí, že neužijí podobnou věc jako Ubi. Domnívám se, že za rok dva to bude stejné. Velcí vydavatelé si prostě udělají své servery s podobnou funkcí jako má Ubi a nikomu to divné nepřijde. Chceš hrát na PC - musíš si hru registrovat na našem webu tomu určeném a hrát budeš moci pouze přihlášený na svůj účet a on-line. Nelíbí se ti to - hraj na konzolích. Když budou ty weby fungovat a navíc z toho bude mít platící zákazník užitek tak v tom problém nevidím. Bohužel zatím u Ubi platící zákazník spíše trpí, než aby získal něco navíc. Jenom bych byl rád, kdyby se stalo pravidlem, že když bude hra na trhu rok, tak vydá vydavatel patch, který umožní hrát aniž bych musel být připojen.

0/0
12.4.2010 11:27







Najdete na iDNES.cz