Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silent Hill z Česka je střílečka

Na tvrdozrnné fandy série Silent Hill, která způsobila revoluci žánru survival horor se řítí jedno překvapení za druhým jako blesky z čistého nebe. To, že původně japonský horor nakonec tvoří české studio Vatra Games.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pan.klobouk

hrobari :)

Co se to jen deje a jak se to prihodi, ze vyvojarske tymy z byvaleho Ceskoslovenska jsou hrobari slavnych znacek a serii? Cesky Silent Hill taky nevidim moc ruzove, i po tech nekolika malo informacich. Umrelo u nas uz UFO/X-Com, Soldiers of Fortune, Battle Isle... nezapomnel jsem na nic? ;)

0/0
19.4.2010 1:00

Fenixp

Re: hrobari :)

UFO? UFO: ET je celkem na nic, ale UFO: Aftermath, Aftershock a Afterlight jsem si užil dokonce víc jak staré Xcomy, když se na to podívám bez růžových brýlí nostalgie, a ty byly taky prací českého studia pokud vím dobře. No a Battle Isle... Aspoň dostává body za nápad, né? :D Náhodou, měl potenciál...

0/0
19.4.2010 7:10

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: hrobari :)

A SoF: Payback snad dělal slovenský Cauldron ne?

0/0
19.4.2010 9:32

Giga Pudding

Re: Re: Re: hrobari :)

V tom není rozdíl. :)

0/0
19.4.2010 10:37

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Giga Pudding vyznává čechoslovakismus?

0/0
19.4.2010 12:56

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Klidně by to mohl být čechoslovákopolákismus, protože poláci taky za celou svou historii udělali tak jednu nebo dvě dobré hry a zbytek byla katastrofa. :)

0/0
19.4.2010 13:04

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Tak to se rozumí jsme malé státy. To je jak Texas, Alabama, Arizona - vzniká tu přiměřené množství her, vzhledem k naší rozloze.:-)

Jediné země kde tento poměr neplatí je Rusko, ale i tam jistě začnou vznikat nějaké blockbustery.

0/0
19.4.2010 13:23

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Rusko je na tom podobně, počet kvalitních her z ruska je asi stejný jako česko polsko slovensko dohromady, ale počet příšerných braků je třikrát tak vyšší než česko polsko slovensko dohromady. :)

Polovina budgetu v tescu je rusko :)

0/0
19.4.2010 13:36

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Tak ono Rusko pozvolna jako levná výrobna brakových her také končí. Výroba takových her se přesune na Střední východ a do Asie (teď nemyslím Japonsko a Koreu) a i v Rusku začnou vznikat opravdové pecky. Je to jen o penězích. Totéž se po delší době stane i na Středním východě a Asii a brak zmizí úplně :-).

0/0
19.4.2010 15:12

pan.klobouk

Re: Re: hrobari :)

Tak napad a potencial mely vsechny hry/serie, co jsem zminil. A zrovna tak to neberu jako vysmech CZ/SK vyvojarum, nase studia jsou prinejmensim stejne schopna, jako ta zapadni. Casto je to jen o penezich nebo vedeni (IS a Mafia 2). To jen ze to vazne vypada, ze kdyz vydavatelstvi nevi co se zabehnutou znackou, da to Cechoslovakum. S tim ze bud prekvapi, nebo to totalni pohrbi a bude klid. ;D

Ufa od Altaru jsem vzdrzel hrat jen coby dema, full hru nemam ani z casopisu. Nejak to nebyl muj salek, nerikam ze to vylozene podelali a svoje fandy to urcite naslo. Ale puvodni hry byly jinde, i to plny 3D to IMHO spis kazilo. Zrovna tak Battle Isle od Cauldronu, druhy a treti dil jsou pro mnohe hrace zlatym fondem. A SoF? Tam to zazdil uz Activison, z kdysi hvezdne FPS udelal budgetovku, jakoby se toho dobrovolne zbavil. Pritom mit na to AAA rozpocet i namet, Cauldron by urcite ostudu neudelal. Tim spis jsem zvedav, co maji za lubem se Silent Hill, ze to poslou do Brna a reknou "toz borci, udelejte z toho hen taku FPS-ku, seria uz potrebuje nejako zmenu".

0/0
19.4.2010 11:06

Giga Pudding

Re: Re: Re: hrobari :)

Aby češi udělali aspoň trochu slušnou hru tak musí mít vlastní námět a design, ale tohle tu jen výjimečně mají dobré. Pokud mají navazovat na něco detailního typu silent hill, tak raději ani nechci vidět co předvedou.

0/0
19.4.2010 11:18

zog

Re: Re: Re: Re: hrobari :)

No pokud na zaklade nulovych nepodlozenych a neoverenych informaci - jedna gamasutra povidala vec predem odsoudis a nechces videt co cesi predvedou tak o tom nemusis ani psat.

Doporucil bych ti sehnat si frote rucniky a v pravidelnych intervalech si polevat genitalie studenou vodou.

Je to vyborny lek na cechackovske rozumovani zavist a pomluvy. [>-]

0/0
19.4.2010 15:33

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Ne vážně čechům nezávidím Bloodline a další úspěchy :) Takže bych ti doporučila sehnat si froté ručníky a v pravidelných intervalech si polévat genitálie studenou vodou. :)

0/0
19.4.2010 15:54

zog

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

až se naučíš rozpoznat rozdíl mezi hodinkami a holínkami, uvidíš jediný screenshot, trailer nebo nedejbože si zahraješ demo tak pak mudruj

jinak nevystrkuj hlavu z chléva

0/0
19.4.2010 16:06

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Ty jsi ztěch co si mermomocí vsugerovávají, že je hra baví protože je česká i kdyby to byla nejhorší hra světa? :)

Nepotřebuju vidět žádné screenshoty, abych mohla očekávat velmi špatnou hru, když vím, že na ní dělají češi.:)

0/0
19.4.2010 16:09

zog

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

No a toto je typická čecháčkovská vlastnost. Nadávat a prudit a hlavně o problému vůbec nic nevědět.

Vytahuješ tzu na světlo budgetovky tvořené nezkušenými týmy za kterými nestál silný vydavatel ani dostatečná zásoba financí.

Místo toho raději vzpomeň na H&D, Mafii, Vietcong, Flashpoint, Arma, a další hry které velmi dobře obstály ve tvrdé mezinárodní konkurenci.

Nebo si myslíš že vlastníci práv ke značce SillentHill jsou banda hlupáků kteří si dobrovolně nechají zabít dobré jméno značky jen pro krásné oči nějakých českých matláků?

0/0
19.4.2010 16:18

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Na mizivé minimum dobrých českých her připadají mraky podprůměrných. Mnohem typičtější čecháčkovská vlastnost je předstírat, že všechno české je dobré už jen tím, že je to české.

Vlastníci práv to můžou dát komu chcou, včetně komusi z české republiky, kdo za sebou nemá prakticky nic, protože to je bude stát mnohem míň peněz a navíc, kdyby to byl opravdu děs, tak jim to můžou vzít a dát to někomu schopnýmu.

Silná vizualita a detailní provázanost příběhu a obrazu tak jako to bylo ve všech dílech silent hillu je něco co tu nebylo v žádné české hře, takže to asi vážně nikdo nečeká od čechů, co ještě neudělali žádnou hru, že by dokázali nějakým způsobem navázat.

Úplně to vidím, že si řeknou "hm, tak máme mlhu, vymyslíme si nějaké bizarní potvory na základě úplně ničeho, nasázíme je do nějakých chodbovitých úrovní a je to", protože to vážně nikdo nečeká, že by si všimli například symboliky monster v silent hillu, detailů a podobně, protože tohle češi neřeší a nikdy ani neřešili v žádné hře. Jako jediné štěstí určitě mají v tom, že tady ještě pořád existuje ta euforie z českých her, které i sebešpatnější jsou nadhodnocované a vtipálci se za ně "bijí" podobným stylem jako ty, takže to určitě bude mít odbyt a aspoň průměrné hodnocení nejmíň v české republice..

0/0
19.4.2010 16:32

zog

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Blahoslavení chudí duchem. Ti to budou mit jednoduché jako ty.

Jako bývalý herní vývojář (Vietcong 1 a 2) ti povím pár základních znalostí neboť vzdělávat se je potřeba.

Hodnocení a prodejnost v České republice vůbec nikoho nezajímá.

Hra se nikdy neoznámí dokud si vydavatel nemyslí že bude dobrá a bude ochoten ji vydat (Mafia 2 do tohoto schématu taktéž zapadá protože vyjde až bude dost dobrá.)

Silná vizualita a detailní provázanost příběhu byla v Mafii vynikající a to samé se dá očekávat i od druhého dílu.Máš nějaké povědomí kdo hru dělá a co má za sebou že je odsuzuješ a pokládáš za neschopné?

0/0
19.4.2010 16:51

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Já jsem nemluvila o tom jestli hodnocení v české republice někoho zajímá, já jsem mluvila o tom jak to tu chodí.

Oznámit pokračování zaběhnuté a úspěšné série je docela snadná věc, vzhledem k tomu, kolik fanoušků by se na to asi tak těšilo.

Mafia je asi tak jediná česká hra, co něco takového měla, ale vzhledem k tomu, že je to úplně jiný případ, protože jde o dobové detaily a dobový vizuál a ne o symboliku a provázanost detailů v určitém koncepčním celku (například invalidní vozíky v určitých místech, podoba a detaily lokací a podoba monster v silent hillu, která má určitou specifickou symboliku pro ten který díl a příběh, se kterým je to spojeno. takže prostě nejde vymyslet si jakkoli bizarní potvoru a někam ji šoupnout, bez toho, že by to mělo něco znamenat).

A prohlídla jsem si stránku tady těch co na tom mají dělat, abych viděla, že nikdo z nich (když teda počítám ty, co tam opravdu u jména mají napsáno, co že konkrétně dělali) se nepodílel na ničem, co by se týkalo žánru nebo alespoň bylo tematicky podobné. Žádná portfolia, nic jsem nenašla k těm, co jakože mají navrhovat grafickou podobu, takže prostě zbyla jen prázdnota hidden & dangerous, což je to co si nejvíc připisujou, a úplně oprávněná obava a očekávání katastrofy s nálepkou silent hill.

0/0
19.4.2010 17:40

palky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Ty musis mat nejaky velky komplex alebo ti niekto nieco zle spravil ked hned tvrdis ze to bude spatne ci katastrofa.

0/0
20.4.2010 12:36

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Ano, zlé bylo to co předvedli češi, když došlo na většinu české videoherní produkce. :)

0/0
20.4.2010 12:48

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

zog: Vietcong 1 a 2? To se příliš nemáte čím chlubit, jakkoliv si vážím práce vývojářů a hry výhradně kupuji - tím spíš Vám to říkám. Ale nemyslím, si že by to bylo tím, že by byl kdokoliv z Pterodonu neschopný.

Hry ze série Vietcong2 byly atraktivní hlavně námětem, zpracování bylo hodně slabé. A Vietcong 2 je hlavně v singleplayeru naprosto nefunkční produkt.

0/0
19.4.2010 19:02

junior1099

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

Co máš furt s tím ,,čecháčkovstvím,,? Se vzpamatuj blbečku. Rozum patnáctiletého fracka, co se z nějakého důvodu (byť to nezáleželo na něm) dostal někam do anglie apod. a připadá si jaký je mistr, že se dostal z díry (kterou ČR rozhodně je). Demente!

0/0
19.4.2010 19:08

MrSanta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrobari :)

To co jsi vyjmenoval jsou celkem staré hry. Horší je to už s těma novejma. Sám ale hry nehodnotím podle toho kdo je udělal. Ono i ve "vyspělých" zemích se rodí spousta kravin. Taky si myslím, že v recenzích si hry z "východu" odnesou kolikrát nižší hodnocení právě jenom kvůli svému původu. Moje best CZ/SK hra je stále Spellcross, i když možnou roli hraje to, že to byla moje vůbec první legálně pořízená hra ;-D.

0/0
20.4.2010 6:50

Michael1990

SH

Silent hill byla jednou z mych pvrnich her na ps one, dohral sem ji nescetnekrat, druhej dil byl taky fantastickej,treti uz ne tak dokonalej ale furt supr, ctvrtej dil me teda moc nesed ani sem nemel takovy to nutkani dohrat tu hru dokonce.Potom sem hral shraterred memories, dil pomerne odlisnej od ostatnich,ale hra se mi fakt libila,pripadal sem si jako kdych koukal na dobrej film.Dil paty sem nehral ani nemam touhu si ho porizovat, ne ze by sem si myslel ze je uplne spatna, ale moc chvaly na ni neslysim a vhledem k cenam her na ps3 kupuju proste hry s velkym H. A to ze sesty dil bude FPS urcite neznamena ze to bude spatna hra,ale ten starej dobrej silent hill to rozhodne uz nebude. Nic lepsiho nez prvni a druhy dil uz nebude .Trochu me to mrzi, ale sem hodne zvedavej jak to cely dopadne, treba se cesi blejsknou

0/0
18.4.2010 21:33

Giga Pudding

Re: SH

Češi se "blejsknou" pokud udělají aspoň průměrnou hru. Aby to mělo alespoň blížící se vizualitu a atmosféru původního silent hillu od nich vážně nikdo nedostane a už tuplem ne aby ty vizuální detaily a odkazy byly provázané s příběhem a celkovým vyzněním hry. Na to prostě češi nemají ani náhodou.

0/0
18.4.2010 21:40

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: SH

Mrs. Pudding má bohužel asi pravdu. :-/

0/0
18.4.2010 22:11

Lord_Faramir

Střílečka

Fuj, střílečka Rv Jako by jich nebylo všude až moc, ještě takhle zničit Sient Hill ;-(

0/0
18.4.2010 19:03

Giga Pudding

x

Tak to je se silent hillem konec, když to dali jakýmsi amatérům z české republiky :)

0/0
18.4.2010 17:58

Blackened Halo

Re: x

suhlasim...so silent hillom je definitivny amen:(((((((....toto snad nie:((((

0/0
18.4.2010 19:00

Fenixp

Penumbra

Tak se změnil pohled, no bóže. V nadpise postu je jeden z nej hororů, jaké jsem kdy hrál a JE z první osoby.

0/0
18.4.2010 17:37

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Penumbra

Tady nejde (jen) o změnu pohledu, mnohem horší je de facto překopání zavedené značky, je to imo jako Far Cry a Far Cry 2, kde se neměnil pohled, ale jaksi ty hry spolu nesouviseli, kdyby udělali nějaký jiný horor jako FP(S), tak neřeknu, ale vážně se mi nelíbí, když se dost brutálně mění herní koncept zavedené značky, prostě to pak není ono.

0/0
18.4.2010 18:47

Fenixp

Re: Re: Penumbra

A to je psané kde, že se změní koncept? Hrál jsem Silent Hill 1 a 4 a obě hry jsem si užil, ale nebyly nic jiného než akční střílečky z pohledu třetí osoby. Jo, byly tam prvky adventury, ale ne moc silné. Osobně tomu sám moc nevěřím, ale projekty jako právě Penumbra mi dodávají naději na dobrý titul.

0/0
18.4.2010 20:30

Giga Pudding

Re: Re: Re: Penumbra

Ne silent hill nebyly nikdy střílečky ani přes ten čtvrtý díl, kde se muselo zabíjet kdeco. :)

Změnu pohledu nikdo řešit nemusí, mnohem horší je, že na tom pracujou jacísi čeští amatéři. :)

0/0
18.4.2010 21:26

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Penumbra

Mno dobře, tak akční mlátičky A střílečky, máš pravdu :-P Ale no tak, nic jinýho jsi čistě technicky vzato v té hře nedělal, k survival hororu to mělo daleko - jako snad všechny hry v tom žánru.

0/0
19.4.2010 7:04

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

No vzhledem k tomu, jak málo nepřátel v těch hrách je a že je není potřeba pobít všechny, tak to asi moc "střílečka" nebude. :) Jako hádej čí to tak bude problém, že tohle jsi ty viděl jako jedinou náplň hry.

A že má silent hill daleko k survival horroru je veselé. :)

0/0
19.4.2010 8:48

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Uznávám, bylo tam pár hádanek, ale ty byly jednak lehučké a jednak akorát vedly k další místnosti s nepřáteli.

Pod pojmem survival horor si představuju hru, kde musíš ... Však víš... Bojovat o přežití. Ne mlátit věci přes hlavu pro přežití, ale BOJOVAT o přežití, tzn. sbírat zásoby, hledat si přístřešek... Do hororu by Silent Hill zapadl zlehka, ale slovíčko survival je spíš jedno z těch pěkných označení, co je v marketingu plno.

No a ke zbytku: Co ve hře děláš. Chodíš od jednoho 'úkolu' k druhému, někdy se zastavíš a zamyslíš se a po cestě mlátíš věci po hlavě. Ty hádanky vážně nebyly tak těžké, aby se to dalo vyloženě označit za adventuru, akční adventuru možná - ale to je i Penumbra a ta je viděna z první osoby... Teda, až na to, že Penumbra je mnohem méně akční a mnohem víc adventura :D Takže nám zůstává mlácení věcí po hlavě, řešení občasných hádanek a bloudění po mapě. Tak a teď mi řekni co z toho není možné udělat ve first person pohledu.

0/0
19.4.2010 9:33

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Adventuru nedělá složitost hádanek, takže očividně by ses měl vzpamatovat a srovnat si ty žánry pořádně.

A především tu nikdo neřeší jestli je něco z pohledu první nebo jiné osoby :)

0/0
19.4.2010 9:35

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

No... Já to řeším, támhle úplně nahoře. A máš pravdu, adventuru nedělá složitost hádanek, ale s tímhle přístupem je Half-Life 2 adventura. Ono jich v tom Silent Hillu fakt zas tolik nebylo, a ty, které byly početnější, byly fakt typu 'dones předmět A na místo B', což by teda adventuru přísně vzato dělalo i z Dooma :D

0/0
19.4.2010 9:44

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Ne s tímhle přístupem není halflife adventura. Adventuru nedělá počet ani složitost hádanek.

0/0
19.4.2010 10:21

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

No když to pořád opakuješ, tak bys mohl objasnit, co dělá adventuru adventurou. Není špatné definovat pojmy, když si evidetně nerozumíme :-)

0/0
19.4.2010 10:27

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Adventuru je příběh a interakce mezi charaktery nebo mezi hráčovou postavou a herním prostředím. Daughter of serpents měla vesměs jen dialogy a byla to adventura, v Neverhoodu zase žádné dialogy nebyly a stejně to obě byly adventury. Dreamfall neměl žádné komplikované hádanky, protože adventura má za úkol především vyprávět příběh a ne zdržovat příliš složitými hádankami nebo hádankami na každém kroku.

0/0
19.4.2010 10:36

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Ah, no, takže tady je problém :-) Já adventuru beru jako hru založenou na puzzlích, dialozích a případně průzkumu, pokudmožno bez jakéhokoli boje, kde člověk musí využít dané indicie k tomu, aby postoupil dál - ano, her, o kterých bych s klidným srdcem řekl, že jsou adventury je jen málo, vzhldem k tomu, kolik si zakládá na naprosto nesmyslných kombinacích. Například The Longest Journey a HLAVNĚ Dreamfall označuji za adventury jen kvůli nedostatku jiných žánrů, a to jen protože prostě nejdou označit za interaktivní filmy - jinak obě hry jsou moje srdcovky, to jen aby bylo jasné, že označením hry za jiný žánr říkám, že je špatná :-)

Prostě si osobně nemyslím, že samotné podání a vyprávění příběhu stačí k zařazení do žánru, protože to řazení dost uvolní a najednou se tam vejde tuna her, co tam vůbec nepatří (tak třeba takhle od boku: Podle tvé definice je Zaklínač adventura), ale to už je čistě hnidopišství a slovíčkaření, ve kterém hlavní roli hrají slova 'Prostě si osobně nemyslím'.

A, jako vždy v podobných diskusích, jsme zpátky u 'já si myslím a ty si myslíš,' a jelikož jednoznačná definice žánru snad ani neexistuje, tak je tady asi nejlepší bod, kde tuhle diskusi ukončit :-)

0/0
19.4.2010 10:47

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

No co ty jak bereš nemění nic na tom jak to doopravdy funguje. :) A ne, zaklínač nemá s tím co jsem řekla nic společného, protože se nikdo nebaví o tom, že adventura je hra co obsahuje příběh, "příběh" má prakticky každá hra, ale jde o to do jaké míry je na něj kladen důraz, jaký je způsob postupu ve hře, jaké prvky to má/nemá atd. A definice žánru pochopitelně existuje, jinak by ty žánry neexistovaly.

Takže když si ty myslíš, že silent hill není survival horror a že the longest journey není adventura (hry ve svém žánru ty nejtypičtější), tak hádej jestli se na opravdovém žánru těch her něco mění. :)

0/0
19.4.2010 11:01

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Jenom pár náhodných zdrojů. (přesunul jsem je dolů, ať se jimi nemusíš za každou cenu prokousávat :-) Klidně si sama zagoogli, v rychlosti jsem nic jiného nenašel, ale opakuji, že herní žánry prostě nejsou čistě definované, nikde a nijak. Co se týče survival hororu, musíš uznat, že na tom zařazení něco nesedí. Hrál jsem v životě jen pár opravdových survival her - a ty by označení Silent Hillu survival hororem rozhodně urazilo. Vypadá to, že jakákoli hra, kde se kombinuje horor a zabíjení je automaticky survival horor, páč tam člověk může zemřít. Ale o to zase tak nejde, to je můj osobní názor na věc.

Co se týče adventur... The Longest Journey nejtypičtější ve svém žánru? Že je ta hra slavná a že je označována za adventuru z ní automaticky nedělá nejtypičtější. Nejtypičtější adventury jsou, když už, staré adventury od Lucas Arts, nebo nové hry od telltale games jako Sam and Max. I ty definice, které jsem vygooglil jsou velmi otevřené výkladu a když pominu vyloučení bodů na rozdělování v posledním, na Zaklínače by to sedlo. Ve skutečnosti, ve hrách nevychází žánry ani tak z definicí jako spíš z očekávání.

Takže se zase vracíme tam, kde jsme byli. Viděl jsem hodně diskusí na fórech o tom, co je a co není adventura a tak jediné, co hodně hrám propůjčuje nějaký žánr je nápis na krabici. Kdyby vydali takový Fahrenheit bez cedulky, vážně bych váhal nad tím, co to vlastně sakra JE. A tak tady opět máme otevřenou interpretaci a osobní pohled na věc, který přibíhá jak Batman osazující Batmobil (tu-du-du-du-du-du-du tůdůůůůůůůů) a zachraňující situaci osobním pohledem. Nebo myslíš, že bychom to ještě probírali, kdyby byl ten žánr jasně stanovený a dodržovaný?

0/0
19.4.2010 11:21

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Mezi starými adventurami a the longest journey není žádný rozdíl. Žánr survival horrorů je přesně tím čím je silent hill. Vážně netuším, co si ty myslíš že je "survival horror", ale vzhledem k tomu jaké hry ten žánr definovaly (resident evil a alone in the dark) tak asi bude zas problém jen u tebe, že tohle jakože najednou survival horrory nejsou. :)

Netuším co ti pořád "sedne" na zaklínače, rubací rpg. Že to má příběh, jako každá hra, z toho adventuru nedělá.

Jediný relevantní zdroj je ten článek z adventuregamers, který jen rozšiřuje to, co jsem sama řekla a pochopitelně zahrnuje především hry, které ty jakože "nepovažuje za adventury".

A ty žánry jsou docela jasně definované a především odlišitelné pro kohokoli. Pokud s tím máš ty, jako jediný, problém a máš tendence přiřazovat si k těm hrám jiné žánry, tak to na tom, jaké jsou ty hry žánru, nic nemění.

Takže ne, střílečka halflife není adventura a rubací rpg zaklínač není adventura

0/0
19.4.2010 11:39

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

No dobře, ale teď ty o jablcích a já o hruškách:

U survival hororů jsem se nepozastavoaval nad žánrem samozným, v tom s tebou plně souhlasím, ale ... Hrálas někdy Robinson's Requiem? To je hra, kterou považuju za survival. Člověk se musí starat, aby měl jídlo, pití, léčiva, přístřešek, jinak je v háji. U survival hororů jsem se prostě pozastavoval nad tím všeobecně uznávaným názvem, protože jsou stejně survival jako jakákoli jiná FPS nebo rubanice - když tě zabije nepřítel, jsi mrtvá, konec hry. Tady mi o nějaké zařazování do žánrů vůbec nejde a uznávám, že jsem se špatně vyjádřil už dříve, když jsem řekl, že to není survival horor - pochopitelně to JE survival horor co se žánru týče, ale co se slovíček, které žánr označují týče, je to prostě jenom horor.

Proč sem motám Zaklínače? Protože je to přesně to. Hra založená na volbách, interakci s postavami a prostředím, řezací části sice jsou časté, ale zároveň krátké a naplňují spíš menšinu hry. Tak a teď se vraťme tam, kde celý spor začal. U Silent Hillu naplňuje boj... No, rozhodně přes polovinu hratelnosti. Tak když Zaklínač, který si zakládá na interakci s postavami a prostředím nemůže být adventura, proč by Silent Hill adventurou měl být? Teda doufám, že se tady celou dobu bavíme o tom, že Silent Hill je z části adventura, pokud ne, tak jsem špatně pochopil tvé odpovědi a v tom případě se omlouvám.

Abych se nepozastavoval jen u vyjádření k části problematiky, která se mi zrovna hodí: Asi máš pravdu a já bych se měl smířit s tím, že doba postoupila a žánr adventury se prostě trochu rozšířil. Ale když vyšlo The Longest Journey, nemálo fanoušků adventur proti té hře otevřeně šlo s tím, že je to houby adventura - to k tomu, že jsem sám :-)

0/0
19.4.2010 11:59

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Hry jako Robinson's requiem a Deus nemají s žánrem survival horrorů nic společného. Slovo "Survival" v Survival horroru neznačí, že to má být simulace přežití v určitém prostředí, tak jako robinson nebo deus.

Zaklínač je rubací rpg, kde postup ve hře zajišťuje, tak jako u drtivé většiny rpg, tenhle dávno přežitý koncept neustálého rubání a nějaká "volba" se točí především kolem toho koho budeš rubat. A silent hill je především survival horror, ne střílečka, tak jak jsi to tu z toho zkoušel dělat.

A když vyšlo the longest journey, tak žádné "nemálo" asi nebylo vzhledem k tomu, že to dostalo ocenění nejlepší adventury roku prakticky všude a tak jako tak mezi touhle hrou a starými adventurami není absolutně žádný rozdíl, mnohem spíš je ta hra posunutá na dokonalejší úroveň tím, že až asi na tři výjimky tam jsou odstraněné nesmyslné kombinace předmětů v rámci postupu dál.

0/0
19.4.2010 12:10

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

No ano, proto jsem říkal, že je považuji za survival, ne za survival horor a proto jsem říkal, že mluvím o názvu žánru a ne o žánru jako takovém.

Silent Hill je, čistě herními mechanikami a koncepty, mlátička a střílečka, která je atmosférou a příběhem posunuta do, spíše podžánru než žánru, survival horor. Seber SH jeho prostředí a zasaď úplně stejnou hru do, já nevim, zábavního parku. Co dostaneš? Když chceme škatulkovat Silent Hill, pak je to akční adventura, což technicky vzato není nic jiného akční hra, která má vznešený název. A opět mluvím o technicky vzato, nikdo neříká, že Tomb Raider není akční adventura - ale to je taky všechno, čím je. Střílečka, ve které člověk občas narazí na hádanku. Takže, vraťme se zpátky, totéž, co Silent Hill, aneb představitel podžánru Survival Hororů, které jsou nejčastěji FPS nebo akční adventura, což se dá rozhodně shrnout pod 'akční'. A ani jednou jsem neřekl, že to nebyla dobrá hra.

Co se zaklínače týče, tady závisí na úhlu pohledu: Příběh se dál neposune, dokud něco neporubáš a s někým nepromluvíš. A opakuji, že to mluvení je hlavní náplní hry, ne to rubání. Kdybych Zaklínače přetexturoval a zasadil do zábavného parku, tak by narozdíl od Silent Hillu ta hra přestala 'fungovat', protože v základě je její funkce v rozhovorech a jejich interpretaci a až v druhé řadě v sekání do věcí. V Dreamfallu byly taky bojové sekvence, které sloužily na posunutí od jednoho rozhovoru k druhému - a přesně za to samé považuju boje v Zaklínači. Silent Hill by sice v zábavním parku působil vtipně, ale pořád by se dal v pohodě hrát. Přestalo by 'fungovat' jen několik pár herních prvků... A samozřejmě by byl děsivější, páč by tam bylo víc klaunů :D

A co se TJL týče - v recenzích nejednou zazněla kritika na hádanky ve hře a jejich jednoduchost, navíc to nejsou magazíny, o čem mluvím, ale herní komunita. Kdybych mohl, tak pro ocenění pro nejlepší adventuru hlasuju taky, protože to prostě byla jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál - a opakuji, že s tebou souhlasím, že se žánr adventury posunul někam jinam. Takže, co jsem v tomto odstavci řekl jsou fakta a že s tebou souhlasím v tom, že z dnešního pohledu to je 100%, plněhodnotná adventura, protože já jsem pořád zaseklý někde v Zorku. Takže o tom už se hádáš čistě kvůli hádání.

0/0
19.4.2010 12:32

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Penumbra

Tak to zkusíme ještě jednou. Silent hill není střílečka ale survival horror. Survival horror nemá nic společného s hrami jako deus. Survival horro není tomb raider. Ono to není zas tak složité.

Zaklínač nezávisí na "úhlu pohledu". Bez rubání člověk dál nejde, proto je tohle hlavní náplní hry, protože bez rubání nepostupuje postavička po úrovních a nepostupuje hrou. V dreamfallu byly jen asi tři bojové sekvence, které se nedaly obejít, ale hlavně bez nich by to byla ta samá hra toho samého žánru, protože jejich účel tam nebyl žádný.

Silent hill v zábavním parku se jmenoval Silent hill 3 a hádej co to tak mohlo být? :) Všichni říkali opět že survival horror. Kulisy herního světa nedefinují žánr.

Herní komunita hlasuje v hlasovacích cenách => tam taky vyhrála tahle hra. Takže prostě že by na tuhle hru nějaké viditelné množství lidí nadávalo není pravda. A plnohodnotná adventura to je z jakéhokoli pohledu, protože se od ostatních adventur nijak neliší.

A pro jistotu ještě jednou dodám, že Zaklínač je rpg, ne adventura.

0/0
19.4.2010 13:02







Najdete na iDNES.cz