Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PS Move je velmi přesné

Mnohem přesnější než pohybové ovládání u Wii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

parapo

Jasná volba

Já teda PS Move hodně věřím,Natalu už méně(ale o to víc mu fandím).Přece jen to jsou nové nebo vylepšené technologie a pokud se osvědčí bude mít Wii velké problémy.Vždyť právě díky tomuto ovládání má nintendo takové prodeje jaké má,ale s příchodem pohybových ovládačů u konkurence bude muset nějak zareagovat.Určitě dám raději přednost těmto ovládačům na konzolich s pořádným hardwarem a hlavně grafikou s vysokým rozlišením než "retru" na současném Wii.

0/0
29.4.2010 11:56

Jumik

..

Když se na adresu Move vyjadřuje kladně samo Sony tak to není nic překvapivého, když se o Move kladně vyjadřuje vývojář, který pro Move dělá jednu z prvních her není to o nic víc překvapivé. Příště bych takhle ladit článek v případě kdy například zástupce MS prohlásí, že je Move lepší než Natal :-D

0/0
27.4.2010 19:17

junior1099

Re: ..

Tak je to...

0/0
27.4.2010 19:43

Fun1k

Proč pohybové ovládání?

Já bych radši nevyvíjel žádné pohybové ovládání, ale snažil bych se ne dělat z lidí šašky, že někde budou poskakovat, ale udělat toto s klasickými periferiemi, totiž klávesnicí a myší. Zajímavej nápad by byl nahrazení myši něčím podobným, klávesnice by mohla zůstat.

Taková myš 2.0 by nejenom mohla mířit, ale mohlo by se pohybovat ve hrách třeba mečem dopředu i dozadu. Pohybové ovládání je blbost, jen s tou myší by to bylo užitečné.

BTW: Samozřejmě má Wii význam pro tluťochy.

0/0
27.4.2010 17:43

Mirabell

Re: Proč pohybové ovládání?

Tak třeba ten WiiMote je jako náhrada myši perfektní (a pochybu to opravdu nechce v zápěstí víc, než při šmudlání myší po podložce)

Hrál jsem na otm teď třeba World of Goo a přenost perfektní - žádnej problém. Hratelný stejně jako na myši. Zrovna jako náhrada myši jsou tyhle pohybový věci super. Protože jsou dělaný do křesla. Na což myš zrovna ideální není.

Klávesnice nevím jak moc je potřeba. Gamepad má dostatek tlačítek pro 99 procent her. (a na chatování lze USb klávesnici připojit už nyní na všech konzolích) - takže tam ji pr ohraní jako nedostatek nepociťuji.

0/0
27.4.2010 18:18

wesc

Re: Re: Proč pohybové ovládání?

R^pro zmenu souhlasim

0/0
27.4.2010 20:47

Jumik

Re: Re: Proč pohybové ovládání?

Náhrada myši to opravdu není ani z daleka ;-) Ale mám jednu poznámku, ze spousty dnes už rádoby taktických her vymizelo vyklánění, takže už jen tento jeden příklad mi jako argument stačí k tomu abych mohl tvrdit, že gamepad opravdu nemá dostatek tlačítek ;-) Je mi jasný, že mě tu může spousta fanatických konzolistů přesvědčovat o tom, jak je to bez vyklánění realičtější a podobně, jako tomu bylo v minulosti, ale těch příkladů by se našlo velmi mnoho. BTW: je docela směšný jak se v hodně hrách na konzolích v poslední době výběr čehokoliv omezuje na 4 možnosti, 4 zbraně, 4 kouzla a podobně, jsou to jen ústupky omezením a podle mě se omezení = nedostatek ;-)

0/0
28.4.2010 23:18

wesc

Re: Re: Re: Proč pohybové ovládání?

Killzone 2 ma vyklaneni .... ale to neni takticka hra, vlastne ani nevim, co jsi tim "takticka" myslel.:-)

0/0
29.4.2010 8:16

Mirabell

Hmm

Jenomže ono to pořád bude v záasdě Wiimote. Možná bude mít přesnější rozpoznání pohybů, ale problém je v tom, že přesnost rozeznání pohybů není to s čím by mlě Wiimote problém.

1 - Neodstatek ovládacích prvků. Snad jakákoliv 3D hra se dnes neobejde bez dvou analogových sticků. bez nich je celý pohyb v prostoru řešen obličkami, které sice fungují, ale krkolomně a hůř než dva sticky. nemluvě o pozici tlačítek, které na hůlce držené svisle nejsou tka snadno dostupné (zkuste mačkat tlačítka, která se necházejí vedle vašeho zápěstí). Pokud se nepletu, Sony Move tento problém wiimotu nijak neřeší a přináší taktéž. Takový Dualshock3 má snímání pohybu zjendodušené, ale má ho jako něoc navíc. Jako bonus. Wiimote i Move ho mají na úkor klasických vlastností ovladačů. A cokoliv co není "tenis", "šerm", "skládání kostek" tím hrozně trpí na ovladatelnosti

2 - Snímá pouze pozici ovladače. problém je, že na 1:1 kopírování pohybů je třeba znát i pozice těla. Je to znát zejména v Red Steel 2 nebo i Wii Sports Resorts. Hra rozezná přesně polohu ovladače. Ale ovladače můžu mít j jedné pozici a může to znamenat 8 různých gest (podle toho jak jsem vysoký, jek blízko jsem k televizi či jeslti stojím o metr vpravo či vlevo). Takže při kopírování pohybu meče hra absolutně netuší jeslti ovladače držím vedle sebe, za sebou, zda jsem se právě propíchnul a nebo zda jsem malé dítě co ho má na rameni nebo velkej týpek co ho má u pasu. Díky tomu i sebepřesnější detekce pohybu stejně funguje pouze přibližně. A tohle je taky problém, který Move nijak neřeší.

Takže... snímání můžou mít přesné. Ale nevětším tomu lepší budoucnost než Wiimotu. prostě Gimmick kterej bude fungovat u pár speciálních hríček. Ale ve velkých 3D hrách bude nepraktický a horší než gamepad.

0/0
27.4.2010 16:44

kašpar1234

Re: Hmm

no ja myslim ze neco podobneho co myslis ty bude project NATAL ze jo?

0/0
27.4.2010 19:20

Mirabell

Re: Re: Hmm

No jak se to vezme. Natal bude mít, podle mě, zase potíže s to jemnou přesností. Takže ano - u šermu to pozná přesně jak jsem jakože sekl, protože bude vědět mou výšku, vzdálenost od televize, pozici rukou, nohou - takže snad zjistí zd ajsem dospělák a mám meš u pasu či dítě a mám ho na rameni. V tomhle ohledu ot bude přesný, ale pokud se pokusíš s pomyslným mečem bránit, tak nepozná jemné natáčení apod (to zase Wiimote zvládá a Move bude určitě taky) - nemluvě o náhradě myši a ovládání ukaováním. Tad ysi taky myslím, že bude Natal nepoužitelnej. Na to je zase lepší ten Wiimote / Move. Takže těžko si vybrat. zatím nic dokonalýho.

Na druhou stranu, výhod aNtalu bude aspoň v tom, že by měl jít (teoreticky) použít současně s klasickým gamepadem. Což u Wiimotu nejde a je to dost vlekej problém (dva sticky ve rhách chybí jak sviňa) a u Movu mě tohle děsí nejvíc. Tenhle koncept hůlky s pár tlačítkama je fakt dobrej jen na pár miniher. Ale do ostatních nic nepřináší , protože zbytek ovladače nechutně ořeže. :-/

Na Wii třeba neznm jedinou 3D hru kde by jsi měl olnost nad pohybem, kamerou a ovládalo se to pohodlně. Vždyďy je tam nějakej zádrhej, jako že pozici kamery resetuješ jedním tlačítkem. Nebo že musíš kurzorem na kraj obraovky aby jsi se otočil. Opruz jak sviňa.

0/0
27.4.2010 20:38

wesc

Re: Hmm

1. Zahrej si RE4 nebo Metroid s remotem a pak nam tady neco povidej - nazor uplne mimo misu ...

2. Tohle ale taky neresi jine periferie (mys,pad), u wii by se to mohl rozpoznavat senzor bar (to je na vyvojarich), u psmove a natalu kamera. Ale behat kolem telky bude mi pripada jako blbost.

Ve velkych 3D hrach to funguje dobre a wiimote na tom je vic nez dobre ... :-)

0/0
27.4.2010 20:45

Copa-k

Re: Re: Hmm

Ten Metroid Prime je dobrej priklad.Ja to hral a musi  rict.ze to je vazne fantazie.Pche kam se na to hrabe mys a klavesnice.Nevim jak ps3,ale WII ma prece Nunchack a ten ti nahradi druhou pulku ovladace.Ja tehle technologii desne fandim,ale je mi jasny,ze to nejlepsi mame stale pred sebou.Jsem PC hrac,ale tohle proste dokazu nepokryte ocenit.

0/0
27.4.2010 21:19

Mirabell

Re: Re: Hmm

Metroid právě hraju. A pořád si stojím za tím, že otáčení pohledu najetím kurzoru na krej obrazovky je krkolomný řešení, který není dělaný proto, že by si tvůrci myseleli, že to tak bude lepší. Ale protože tam jiná možnost není a hra se musí přizpsobit. Bejt tam na otáčení pohledu druhej stick, hrálo by se to nepochybně líp.

Proč myslíš, že na PC/Xbox/PS3 se pohled neovládání kurzorem, kterým najedeš na stranu obrazovky? Prtože to by všichni seřvali jako totálně dementní nápad. Jen u Wii se to toleruje, protože tam prostě jiná možnost není.

Netvrdím, že je ta hra kvůli tomu špatná, nebo nehratelná. Jen věřím, že s lepším ovladačem se standarntíma dvěma stickama, by se to hrálo mnohem líp.

0/0
27.4.2010 22:03

wesc

Re: Re: Re: Hmm

U wii je taky jina moznost - uzamknout kurzor uprostred obrazovky (tak jak je to u her na Xku a PS3) a tim padem ovladat otaceni pomoci wiimotu, ale proste vyvojari usoudili, ze soucasny zpusob je lepsi ........

0/0
28.4.2010 7:38

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Hmm

Takže mi chceš tvrdit, že když by se Uncharted, Geow, Halo, Half Life, apod ovládal otáčení postavy najetím kurzoru na kraj obrazovky, že by se ti hráli lépe než nyní?

0/0
28.4.2010 7:57

wesc

Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

To nevim, v nekterych momentech/pasazich hry bych mozna uvital ovladat jen kurzor a ne celou obrazovku - mozna je to o zvyku ..... Ale to neni problem pohyboveho ovladani resp. je tu moznost ho prizpusobit tak, aby fungovalo jako pad s 2 sticky (mys+klav.) jak jsem psal vyse.

0/0
28.4.2010 10:27

IARK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

Kdyz zamerujes, hejbnes hlavou ocima a hlavni, tokhle by si hnul pouze zbrani a strilel pomalu perifernim pohledem, ve VC to jde, ale nejaka seriozni strilecka by takovou blbost nemmela mit, RE nebyl spatnej, ale tohle me na tom desne stvalo, je to pomaly, navic u strilecek by jsi pohnul, aby se ti cil dostal na obraz a vracel se kurzorem zpatky abys ho sejmul :-/

0/0
28.4.2010 11:42

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

No já myslím, že tam možnost přizpůsobení Wiimotu jako sticku tam není. Je tma zásadní rozdíl. Stick se ti vrací do neutrální polohy. Pokud naklonění Wiimotu použiješ namísto sticku, tak ti rozhled bude pořád jezdit.

Já nemám nic proti zaměřování wiimotem po celé obrazovce. Má to něco do sebe. Ale otáčení jako takový to chce na stick. A ten mi přijde že ve Wii hrách fakt scháí. Si vezmi Zeldu TP. neřešili by se prostorový puzzle mnohem příjemněj, pokud by jsi kamerou mohl točit normálně? a ne prvně natočením postavy a potom zmáčknutím tlačítka - což tě opět hodí jen přibližně?

proč se všude kamera ovládá krkolomně a hůř než na Xbox/PS3? Podle mě hůlkovej ovladač není ideální řešení. Když by přinesli něoc jako dva Nunchucky každej do jedné ruky s jedním stickem a pohybovým senzorem na úrovni WM+9 - určitě by se s takovou kombinací už dalo hrát slušně. Ale v podobě co představuje Wiimote a Move se mi to nebude líbit nikdy.

A to jsme se nedostali k ergonometri. Fakt se ti na Wii mačkají tlačítka 1+2 pohodlně?

0/0
28.4.2010 11:46

wesc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

Samozrejme ze ovladani bude trochu jine, preci jen to neni analog ale remote, kazdopadne bych to chtel vyzkouset .....

Ergonomie je sporna - zalezi hry od hry, navic existuje spousta adapteru. Ale neni idealni, kdyz se mi trochu spoti ruka, tak ma tendci vyklouzavat pri pouziti tlacitka B.  Tlacitka 1a 2 jsou dle meho nazoru uplne zbytecna, mnohem vic vyuzivam skupinu " + "  "domecek"  " -"

0/0
28.4.2010 12:35

Dhatz

přestaňte už

radši chcu sixense true motion.

0/0
27.4.2010 16:42

Copa-k

Hmm

Vetsi vahu? Clovek placenej Sony asi tezko bude kydat hnuj na sveho chlebodarce...

0/0
27.4.2010 14:08

Dr.Figh+er

Re: Hmm

R^

0/0
27.4.2010 14:29

junior1099

Re: Hmm

Chtěl jsem napsat něco podobného, že to má úplně stejnou váhu jako od Sony.

A tohle: "Rozumím tomu, když lidé prohlašují, že pohybové ovládání nepotřebují. Je to ale proto, že to mají spojené s Wii." je děsný kec...boha jeho,i když je víceméně jasné, že to bude lepší ovladač, doba už je zase pokročilejší oproti Wii, jenom ty kecy jsou děsně otravné...

0/0
27.4.2010 15:24







Najdete na iDNES.cz