Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vývojáři: Doom 4 bude úžasný!

O čtvrtém díle legendárního titulu Doom, který v roce 1993 de facto založil žánr stříleček z pohledu vlastních očí (FPS) od id Software se dozvíme první detaily v srpnu na Quakeconu, již nyní nás ale vývojáři ubezpečují, že hra bude úžasná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kubas_86

doom

doom 2 byl pro mě něco jako herní modla, dohrál sem ho snad tisíckrát, ještě ted, ikdyž sem ho asi 12 let nehrál si pamatuju teměř všechny levely, všechny potvory......a originálka na 5ti disketách na mě stále kouká z poličky :) nikdy bych to neprodal :)))

0/0
11.5.2010 15:05

bonuSSweb

No jo

Tvrzení od vývojáře že jeho hra je úžasná je stejně směšné jako předvolební sliby ČSSD.Kdyby byl aspoň jeden screen to už by jsme měli aspoň o čem mluvit, ale takhle?

0/0
11.5.2010 8:29

MrSanta

... skripty ...

Zrovinka jsem se nedávno sledoval na You Tube longplay prvního Dooma a co nevidím: mariňák sebere ze země raketomet a lup ho - o kousek dál se otevře stěna a vyrojí se banda zombíků. Mariňák sebere červenej klíč - vrz a v cimře za ním se otevře stěna a vyrazí hafec impů nebo se od někud teleportuje pár prasátek atd. Skutečně jsou spawny enemíků v Doom 3 až tak rozdílné od toho co se dělo v prvním Doomu?

Souhlas s mechwarriorem - klasická levelová FPS mlata by bodla. Ještě že má člověk GoG - teď  se mi zrovna točí hlava z Descenta :D

0/0
10.5.2010 21:53

Giga Pudding

Re: ... skripty ...

jo jsou, protože ti dva až tři slaboučcí impové na úroveň akčnost té hry moc nezvednou :)

0/0
10.5.2010 22:43

Fenixp

Re: Re: ... skripty ...

Mno taky se jich tam většinou spawnulo 10 :D

0/0
10.5.2010 23:22

Giga Pudding

Re: Re: Re: ... skripty ...

No tehdy v doom 1 a 2 ano, v doom3 ne :)

0/0
10.5.2010 23:27

mounty

Re: ... skripty ...

Verim ze si delas jen blbou srandu, popripade ze sem tvuj prispevek spatne pochopil. Kdyz pominu +-10-ti lety rozdil mezi jednickou a trojkou (a za tech 10 let se zmenila spousta veci za ktere mohl hlavne half-life:)) tak je nutno podotknout ze doom 3 byl bran jako horor. Jednicka mela byt a byla jen cistokrevna akce, v podstate vylepseny wolfenstein 3d.

0/0
10.5.2010 22:46

Mirabell

Re: Re: ... skripty ...

Tady naprostej souhlas. Doom1+2 si na nic nehrál a byl čistá řezanice ala Serious Sam. A šlo mu to perfektně. Doom 3 se snažil býti hororem, což dopadlo neslaně nemastně. Nebyl to ani pořádný horor. Ale nemělo to už ani tu šťávu jako původní Doom. V Doom1+2 nebylo výjimkou když se na člověka vyřítilo 30 impů. Ve trojce byl člověk rád, když měl dvě potvory najednou. Protože bylo důležitější nacpat třicetkrát víc polyognů na jednu potvoru, než mít na obrazovce třicet graficky jednodušších potvor.

No a protože Doom4 půjde opět po grafice, tak nečekám nic jinýho. Zase to budou soboje jeden na jednoho jen aby ta jedna potvora mohla být co nejdetalnější.

0/0
11.5.2010 6:18

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: ... skripty ...

To mne taky desilo, clovek mel konecne rotacak a ono na nej vybehlo 5 pavoucku na ktery stacila pistole :-/ takovouhle zbran jsem pouzil jen proti bosum, jinak to bylo plytvani naboji. v 1/2 ses musel ohanet, aby si sejmul 10 potvor, tedy jediny co mas pak tezky je to, ze zombiky ve tme mlatis baterkou ;-D

0/0
11.5.2010 7:36

mechwarrior

Re: ... skripty ...

áno skripty sú podobné, lenže D1 a 2 boli dizajnované ako automatovky, tá hra sa nehrala na realizmus, bol to fiktívny svet s fiktívnymi pravidlami celý postavený na hlavu. Veď si spomeň, dávali levely v starých doomoch nejaký zmysel ? :-) boli to prvoplánované a samoúčelné levely, ktoré nemali nič spoločné s realizmom. V takomto svete sa nad skriptami nikto nepozastavý, skôr presne naopak, skripty tam hráč očakáva a dovolím si povedať, že aj požaduje. Doom 3 je diametrálne odlišný, predstavuje nám realistický, fungujúci svet s realisticky vyzerajúcou zápletkou a tam už treba so skriptami opatrne ;-)

0/0
11.5.2010 1:24

MrSanta

Re: Re: ... skripty ...

OK, díky za infos. Já jsem Doom 3 nehrál, bo už u dema jsem byl nezdravě napnutej a na plnou jsem si netroufl. Holt si strašidelné hry moc neužívám, ani stařičký System Shock 2 jsem nedohrál, protože mě nebavilo si pořád převlíkat a prát spodky;-D. D3 znám jenom z videií na YouTube a z nich mi ten respawn zas až

tak odlišnej nepřišel

Ad realizmus - když to člověk vezme tak, že prostředí bylo pozměněno působením sil pekelných, tak je vlastně i D1 a 2 realistický ;-)

0/0
11.5.2010 1:41

D4rk5u

Re: Re: Re: ... skripty ...

To nemyslíš vážně;-D... Při System Shock 2 se lek snad jen davakrat, když zkoumal něco hrál si golf a byl do toho tak zažranej že neslyšel kroky ty potvory co předemnou zpoza rohu vyskočila ;-D Doom3 nebyl vůbec strašidelnej, to Silent Hill,Residen Evil atd byly o dost víc naposled sem myslel že mi omejou při STALKERovi v jedný jeho části.

Navíc hraju takový hry hlavně v noci aby to bylo větší vzrůšo, ale i tak to kolikrát nepomůže;-D

0/0
11.5.2010 13:13

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: ... skripty ...

V tomhle se trochu pletes, levely davaly smysl a navazovaly na sebe. Prvni doom byl na marsu a druhy byl pak na zemi, vsimni si nazvu. Samozrejme to bylo jednoduche a hlavne ucelove.

0/0
11.5.2010 7:31

MrSanta

Re: Re: Re: ... skripty ...

Doom na Marsu? Jsem celá léta žil v domnění, že první epizoda je na Phobosu, druhá na "uneseném" Deimosu a třetí v pekle samotném?

0/0
11.5.2010 7:47

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: ... skripty ...

No tak jasne, myslel jsem to obecne, to tu mam rozepisovat, ze druha epizoda byla nejdriv v evrope, pak v asii a nakonec v africe?

0/0
11.5.2010 8:21

mechwarrior

Re: Re: Re: ... skripty ...

neťahaj ma prosím za slovíčka, samozrejme že dej sa odohravával NIEKDE a samozrejme, že levely na seba NAVäZOVALI ale o tom som vôbec nepísal. Dizajn úrovní nemal totiž z pohľadu reálneho sveta nič spoločné, boli samoúčelné, navrhnuté ako arény na boj nie ako fungujúci svet. A to je obrovský rozdiel o ktorom som písal !

0/0
11.5.2010 14:22

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: ... skripty ...

tak samoucelne samozrejme byly, ale i tak bych rekl, ze z pohledu realnyho byly, pokud si mel tovarnu, byl naznak tovarny, kdyz bylo mesto, mel si naznak mesta, samozrejme byly to mapy spis ucelove, ale kdyz si vemu, napr prvni dil, tak probihas postavenym komplexem o urcitych dveri a je v tom videt smysl, ja bych nerekl, ze nemel "nic" spolecnyho, jen byl spis lehce navrhnuty koncept. Je pravda, ze tam byly i mapy v kterych nic takovyho nebylo. Je pravda, ze detaily pak rozvedl spis az duke a podobne.

0/0
11.5.2010 14:52

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Quake 5

Já věřím, že Quake 5 bude ještě úžasnější a nemohu se dočkat:-)

0/0
10.5.2010 21:19

mechwarrior

Doom

mne chýba ten starý doomacký systém levelov, mám už plné zuby bezlevelového systému. Chcem proste ten starý automatový systém kde môžem vidieť čo mám všetko za sebou prípadne čo ma ešte čaká, systém ktorý je orientovaný na zábavu. A pôvodný doom bol predovšetkým o zábave, D3 bol survival horor, prešpikované nesmierne predvídateľnými a otravnými skriptami - skripty sú dobré len vtedy keď ich ani nepostrehnete, musia sa dávkovať veľmi opatrne ale ID soft mieru neodhadol a zašiel do extrému. D3 ma preto žiaľ nesmierne nudil :-/

0/0
10.5.2010 19:57

IARK - BAN za králíčka.

Re: Doom

njn, mne taky omrzel, jak rikas skripty jsou dobry, ale pokud z strilecky se snazi skripty umele udelat horor, tak je to spatny. Levely byly monotoni, s puvodnima se to neda srovnavat, co level to pomalu original.

0/0
11.5.2010 7:34

junior1099

Jj

Mě příjde úžasný ten titulek:

''Vývojáři: Doom 4 bude úžasný!''Ale ať se jim zadaří.

0/0
10.5.2010 19:29

Chachca_SKS

Tak já...

tak já nevím, ale já se osobně v Doom 3 bál :-). Sice po pár hodinách to byla nuda, protože to bylo dost monotónní, ale polekat se jim mě podařilo. Takže bravo a čtyřku si rád zahraji.

0/0
10.5.2010 18:15

mounty

Re: Tak já...

Polekat se a bat se jsou dve dost rozdilne veci. Polekat se muzes i u Dizziho (uz nevim kde ale fakt ze jednuc sem se tam leknul, asi tak v 8-mi letech:)). Kdyz jdu vecer z hospody a najednou me prasti chodnik do nosu tak se leknu, ale rozhodne se ho nebojim. Pokud na me ze zacatku dooma vybafl imp, leknul sem se ale fakt se se ho nebal.

0/0
10.5.2010 18:57

Mirabell

Re: Re: Tak já...

Naposto souhlasím. Hodně lidí (a bohužel vývojářů) si plete leknutí a znechucení se strachem. Opravu hororových her a filmů je bohužel zoufale málo. Teď stačí když je to prachsprostá akce, ale když tam zpoza rohu vyskočí příšera co má vnitřonsti zvnějšku, tak každej učůrává z toho, jakej je to horor.

Když mi kočka skočí na stůl, spadne petlahev a já se leknu, tak to není hororová situace. Když pojedu po dálnici a uvidím tam psa rozjetýho na placku s vnitřnostma okolo, tak to není hoorová situace. Když půjdu v noci sám lesem a z nějakýho důvodu budu mít vsugerovaný, že mě někdo sleduje a budu podělanej až za ušima, tak to hororová situace bude - a překvapivě tam nemusí být ani krev, ni lekání a vlastně ani vůbec nikdo jinej. Ale ve hrách se hororových situácí nikdo nedočká. Od od co lidi považují FEAR za horor, už jsem na tento žánr přestal věřit.

0/0
10.5.2010 19:16

slanecek

Re: Re: Tak já...

Máš pravdu; hry typu Doom nebo Wolf 3D jsou "lekačky", zatímco hry jako Silent Hill nebo Resident hry jsou skutečné horory :)

0/0
10.5.2010 23:22

Raynor

Re: Tak já...

ja jsem se nejvice opravdove lekal u hry F.E.A.R. takovou atmosferu Doom nedokazal navodit a ikdyz mela horsi grafiku atmosfera byla super:-)

0/0
10.5.2010 20:56

Copa-k

Re: Re: Tak já...

Tak za tech dvacet let meho hrani sem teda taky nehral zadnou hru,ve ktere bych se opravdu bal.Mozna tak Alien Breed3d 2 na Amize umel dobre postrasit.Ale bylo to diky brutalni obtiznosti.Co se tyce dooma,tak je to moje velice oblibena hra.Na ctyrku se dost tesim a verim,ze to bude masakr.

0/0
10.5.2010 23:15

Yerm

Re: Re: Re: Tak já...

Největší horror byli duchové v Thiefovi 1 a 2. V jedničce první setkání se zombíkama, pak celý to nemrtvý město a klášter. Ve dvojce byli nejhorší dva duchové v knihovně (když jsem dřepěl v tajný chodbě, ani jsem je neviděl ale už jsem je slyšel, fuj to byl děs) a úplně nejděsivější byla ta mise co se odehrává někde v částečně zatopenejch jeskyních. Šel jsem po bonusovým pirátským pokladu, našel jsem jeskyni, loď a na ní ke kormidlu připíchnutýho kostlivce s lístečkem ve smyslu "poklad je můj". Hahaha, no jasně, zraboval jsem podpalubí, sebral poklad, lezu nahoru - a kolem kormidla obchází duch kapitána se vším tím hnusným thiefoduchovským šeptáním. Ještě teď mě mrazí když si na to vzpomenu.

0/0
11.5.2010 0:22

IARK - BAN za králíčka.

Re: Tak já...

Presne jak pisi tedy, doom nebyla hra, kde by se clovek bal, kdyz vis, ze se otevrou dvere a neco vyskoci, mohl jses max tak leknout, ale strach to nebyl. Zahraj si radsi AvP, kdyz ti zacne pipad senzor, tak teprve uvidis co je strach :-)

0/0
11.5.2010 7:25

bRezak

skripty

proc vsichni strkaji "rovna se" mezi skripty a zlo... jedine pomoci skriptu jde dosahnout skvele atmosfery a "epic" momentu... pokud jsou spravne rozmistene, ze.

hlavni problem dooma3 vidim ve stereotypu prostredi a vlastne vseho... byla to solidni, mistrne zvladnuta, ale obycejna strilecka v nadherne grafice, ale chybel ji napad. zezacatku se clovek bal, pak se to zvrhlo ve stale stejnou rezbu.

takove prey, to melo napadu na rozdavani...

0/0
10.5.2010 17:23

krvavě rudý banánovník

Re: skripty

nápadů možná, ale v důsledku bylo prey neuvěřitelná nuda, protože:

1) nemoh si umřít8-oRv!!!!

2) naprosto stupidní zbraně!!(snad nejhorší hra vůbec co se týče arsenálu zbraní)

3) naprosto nudný nepřátelé

nezachránila to ani grafika, ani všechny ty portály, gravitační pole nic, doom3 je uplně nekde jinde co se týče zábavy:-P, jediná čistá akce, která se doomu jakž takž vyrovná je fear:-P

0/0
10.5.2010 17:31

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: skripty

Omyl banánovníku.

1)Jaký je rozdíl mezi načtením quicksavu, autosavu a tím co bylo v Prey? Jeden minimálně v Prey ses musel v zásvětí snažit, aby ses do hry vrátil s co největším množstvím života = výzva, Doom? Prostě load jako v jiných hrách.

2)Stupidní možná, ovšem nápadité hodně a to se počítá, určitě jedna z věcí co vytrhne z tunelové letargie. Ty zbraně byly bio a bio dneska letíR^.

3):-P OK takový zombík z Dooma po sto páté je strašně zábavný. Jasně ;-D Prey měl hodně drsný mepřátele od "kuřete" až po humusáky pro které se jména hledají těžko. Naprosto srovnatelný sortiment s bestiema z Dooma.Grafika - no to si děláš srandu ne. Vedle Doom vedle Prey vypadal jako šedá myš. Nikde nevypadal idtech4 tak dobře jako právě Prey.

"Čistá akce" Prey je dobrá hra, ty jen vyžaduješ jiný subžánr FPS, do kterého právě patří Doom3.

0/0
10.5.2010 18:02

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: skripty

korekce*vedle Prey vypadal Doom jak šedá myš

0/0
10.5.2010 18:03

rudý banánovník

Re: Re: Re: skripty

1) jistě, "zemřel si" a uzdravil ses, což quicksave nebo autosave neumí, prostě se objevíš tak, jak ses uložil;-D prostě a jasně ten systém v prey dokáže absolutně znechutit hraní, aspoň tak to bylo u mě

2) taks tam moh běhat s paraplíčkem a střílet duhy, originální nu což;-D, pro mě ty zbraně byly naprosto nudný

3) ano, imp byl stále výzva, stačilo se neuzdravit, podcenit s nim souboj a konečná:-) akce jak má být, nechápu reakci na grafiku, když sám sem psal, že graficky byl lepší než doom

závěrem snad, prey se nepovedl a to si myslim já, a neřešim nějaký subžánry, to slovo ani neznám, prostě buď mě to baví nebo ne, a prey mě ani náhodou nebavil tak jako doom, dojel sem ho jen tak z povinnosti, protože sem chtěl vědět, jak to dopadne:-)

0/0
10.5.2010 18:12

Fenixp

Re: Re: Re: Re: skripty

To tě někdo držel, že sis v Prey nemohl nahrát po smrti hru? Ta hra se dala dohrát i bez 'podsvětí' - já bych o tom něco mohl vědět, udělal jsem to :D

0/0
10.5.2010 21:22

GlaDOS

Re: Re: skripty

Čistá akce? Mno nevim, ale pod pojmem čistá akce si představuji něco jiného. Doom 3 jsme hrával, protože jsem měl novej komp a mohl sem si dovolit dát všechno na max. Ale popravdě kromě té grafiky to byla lineární a pořád stejná nuda. Stejně tak Fear. Dobré zpomalování času i kvalitní přestřelky, ale stejně se nejvíc chodilo po pitomejch stejnejch nudnejch chodbách a kancelářích. Jako čistou střílečku si představuju sérii CoD. Tam bylo prostředí alespoň různorodé, příběh byl průměrný, ale střílení a akce si člověk užil habaděj. Stejně tak Gears of War, novej Unreal, nebo série Half Life. Jednoznačně lepší střílečky, než Fear a Doom 3. Možná sem měl vynechat ty Gearsy a Unreal, ty jsou přece jen novější, ale i tak CoD 2, Far Cry, nebo HL2 byly jednoznačně lepší.

0/0
10.5.2010 18:18

rudý banánovník

Re: Re: Re: skripty

budiž, tobě se to nelíbilo, ale přece jenom se nemůžu nezeptat, hrál si dooma v noci, pěkně sám, se sluchátkama na uších? já když si teď  v tuto dobu pustim horory, který mi nahnaly hrůzu div sem to nevypnul, tak budu naprosto klidný:-) doom je atmosférická hororová akce a s tim k tomu musíš přistupovat, mě třeba vůbec nabaví cod, ani unreal natož gears of war, považuju je za plytký slátaniny, který jdou naprosto mimo mě, tak jako tak, každýmu se líbí něco jinýho, neníliž pravda;-D

0/0
10.5.2010 18:30

GlaDOS

Re: Re: Re: Re: skripty

to je pravda, každýmu se líbí něco jinýho. no, Dooma 3 sem hrál v noci, některy situace byly opravdu infarktový, ale spíš proto, že sem zašel někam za roh, otevřely se stěny a už po mě šli zombíci. Když tak teď přemejšlím, nejvíc od Id mě bavil Quake 4, toho sem dohrál několikrát do konce. V Doomu sem se vždycky po začátku zasekl, protože mě nějak omrzel.

0/0
10.5.2010 18:41

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: skripty

To je vazne skoda,protoze Doom perfektne graduje:-)

0/0
10.5.2010 23:37

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: skripty

Nojo, tak někoho děsí, když ví, že pokaždé když sebere věc, která je uprostřed místnosti, tak se mu objeví za zády potvora. :)

0/0
10.5.2010 19:29

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: skripty

je to stresujici nevedet co na tebe vyskoci ted ;-D

0/0
11.5.2010 7:18

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: skripty

Doom hororova akce? Ja se nelekam, kdyz vim co prijde a ze se opet odsune stena, navic trapne dokazes drzet v ruce jen baterku ?!? To radsi ani nehraj AvP, to by te odvazeli, kdyz se dokazes bat u takovyhohle opakujicihose skriptu :-/

0/0
11.5.2010 7:20

Giga Pudding

(:

"Pro nás jako společnost je důležité, aby byla každá naše hra lepší, než ta poslední. Jsme přesvědčeni, že Rage je nejlepší hra, co jsme kdy vyvíjeli. Když jsme dodělali Doom 3, říkali jsme si, že je to naše nejlepší hra, ale Rage bude lepší, jenže když jsme vyvíjeli Rage, tak jsme zjistili, že Doom 4 bude ještě lepší, takže si počkejte raději až na další hru, protože ta bude ještě lepší než rage a doom 4 dohromady, pravděpodobně to bude quake 5" :)

0/0
10.5.2010 16:18

exty

no

no aby to neříkal, je hlídač R^;-D

0/0
10.5.2010 14:12

Dr.Sid

Jojo ..

Trojka byla bida. Takhle ne soudruzi.

0/0
10.5.2010 14:11

tondach666

Re: Jojo ..

Bída to rozhodně nebyla bavilo mě to hodně a dohrál jsem ho minimálně 10krát. ID dělaj podle mě nejlepší hry . Je fakt že bych uvítal taky třeba Heretic nebo hexen ale lepší něco než nic

0/0
10.5.2010 14:32

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Jojo ..

kazdopadne to bylo lepsi, nez dratem do oka, ale kdyz pomenu trapny spawny a tajny zakouti, tak mne tam nejvic rozesmalo to, ze budoucnost a chlapek ma jenom baterku a jeste ji nemuze bud prilepit na zbran a nebo drzet pistoli v druhe ruce ;-D;-D;-D Jinak osobne me na tom znudilo to, ze jsi pomalu mohl chodit pozadu, dle meho to zkasili tim, ze z toho chteli udelat "horor"

0/0
10.5.2010 14:43

Dejw602

Re: Re: Re: Jojo ..

právě že to mělo atmosferu takto .. pokud 4tý díl bude jako třetí, tak je to ok .. popravdě doom3 byla poslední FPS co mě chytla ..

0/0
10.5.2010 14:51

drozd_master

Re: Re: Re: Re: Jojo ..

nevim, když se občas nečekaně objeví příšera za zadkem tak to je určitě

atmosfera. ale u trojky mi přišlo že tam většinou člověk krásně odhad

místo kdy se to stane. podle mě to tam s těmahle spawnama prostě

přehnali a tím to ztratilo to kouzlo. alespoň pro mě, ani jsem u toho

nevydržel do konce

0/0
10.5.2010 14:55

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Jojo ..

atmosferu? Promin, ale pro me neni atmosfera, kdyz v kazdym temnym zakouti a u kazde lekarny nebo naboju je tajnej vchod s jadnou zombii, pro mne neni atmosfera, kdyz jsem nemehlo, neumim vzit pistoli do druhe ruky, ale mam nerozbitnou baterku a pro mne neni atmosfera, pokud z prohledany mistnosti najednou vyskoci imp, to je umela atmosfera, pokud chci atmosferu, radsi si zahraju RE nebo podobny veci, tohle jsem hral kvuli tomu, ze je to Doom, zajimavy, ale dostal jsem se do 2/3 a prestalo mne to bavit, prave ze ta umela atmosfera zmizela. Ja doufam, ze ve 4ce ukazou neco lepsiho, to je jako kdyby jsi u strategie vygeneroval 30skirmis map, dal je za sebou a rikal jaka je to vyborne dlouha kampan. Ne, at to prosim udelaji lepe a nemuselo by to byt takovy sedy prostredi :-/

0/0
10.5.2010 14:59







Najdete na iDNES.cz