Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po pěti letech čekání stvořili hrdinu pro Microsoft. A Alan Wake boduje

Alan Wake přichází. Po pěti letech vývoje vychází akční titul s důrazem na příběh, v němž se hrůzné sny mění v realitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavelhr

pribeh

Tak jsem to cele shlednul na youTube a panove tak mizerny pribeh jsem jeste nevidel ;-€ Slusny zacatek, slusny konec, ale mezi tim bida. Rozjezd (epizoda 1, snad i epizoda 2) je slusny, ale jak to ma zacit davat smysl, pruser. Cim jste dal, tim vetsi pruser. Priklady, aniz budu spoilerovat: vyreseni pronasledovani FBI, vyreseni neduvery serifky, scena v radiu (dlouhou dobu k nemu jdete, ma to byt fakt neco zajimavyho, cekate, jak Alan vyuzije spojeni se svetem - snad nespoilrnu, kdyz reknu, ze... nijak!! Rv autori proste nevedeli jak napsat neco zajimavyho, tak to ufikli tak rychle, jak to jen slo), dale rozreseni doktora (vsechno, co pisu jsou vlastne variace na radio - rychle to ufiknou, protoze to proste neumeji napsat dramaticky, napinave) nebo udesna reakce serifky k sousedovi v okne (prakticky ho poslala na potencialni smrt). Alan je docela nezajimavej hrdina. Kdyby tohle byl film, tak ho vypnete behem triceti minut. A to se v poslednich letech objevilo tolik zajimavejch hororovejch filmu. Tohle se jim nepriblizilo ani na dohled. Tecku tomu da masturbace ega ke konci, kdy se dozvime v te scene u stolu ve "well lit room" tu vec s Alanovym detstvim - pribeh to neovlivni, je to jen sebeukajeni "autoru" kteri nam proste museli rict "hele, jaky sme bedny". Jo, jste nam ukazali jaky jste bedny, jenze prazdny ;-D Je to proste pribeh o spisovateli, ktery by potreboval spisovatele/scenaristu!!

0/0
12.5.2010 11:11

IARK - BAN za králíčka.

Re: pribeh

no, precetl jsem asi 2 vety a na zacatek by jsi mohl soupnout hodne velky SPOILER ALERT, radsi sem to ani nedocital, uz mi staci tech nekolik spoilu :-/

0/0
12.5.2010 12:01

ego2

Re: Re: pribeh

"Slusný zacatek, slusny konec a mezitim bida". - Tak to je fakt spoiler jako krava

0/0
12.5.2010 13:27

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: pribeh

To mi rika nekdo, kdo to hrat ani nebude a kdo to pomlouva? Myslim, si ze si sam rozhodnu co spoiler je a co neni a pokud mi nekdo napise, ze nekdo nekam jede neco udelat a pak to neudela, tak to podle mne slusnej spoiler je, ale to dle tvych prispevku dole stejne nejsi schopnej pochopit, takze si ziv v tom svem idealnim svete, kde je vsechno mozny a vse funguje dokonale Rv

0/0
12.5.2010 13:36

pavelhr

Re: Re: Re: Re: pribeh

1. Vis, co to znamena slovo spoiler? Bohuzel ne. Takze nejprve se zeptej nekde na prvnim stupni ZS, pak se vrat a omluv.

2. Pomlouvat znamena hodnotit nepravdivymi nebo hodne negativne zkreslenymi informacemi. Kde jsem se toho dopustil? Nikde.

Shrnuto podtrzeno: nauc se pouzivat jazyk, kterym mluvis a trochu i tu anglictinu ;-D;-D;-D;-D

0/0
12.5.2010 13:45

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

1. Pro kazdyho je spoiler neco jineho, pokud to potrebujes napsat polopate, tak poodhaleni pribehu, atmosfery, deje cehokoli co je dulezite pro spravny zazitek ze hry, pokud jsi nikde nespoiloval, tak ja jsem cinskej buch srandy, navic sis ani sam nebyl jistej

2. To, ze nechapes psane slovo neni muj problem, ale nejdriv se priste koukni na koho jsem reagoval, vis nejses tu sam ;-)

3. jen opravdovej ubozak se navazi do oponentova pravopisu, to, ze si myslis, ze na diskuzi mluvim a ono se to sem pise samo je vec druha, mluvene slovo mam v poradku ;-)

0/0
12.5.2010 13:55

pavelhr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

Tak zkus bejt konkretni - kde jsem spoilnul? Zkus to.;-D;-D;-D

0/0
12.5.2010 13:57

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

uz jsem to psal nahore obecne, pokud potrebujes prepsat primo priklad - "dlouhou dobu k nemu jdete, ma to byt fakt neco zajimavyho, cekate, jak Alan vyuzije spojeni se svetem - snad nespoilrnu, kdyz reknu, ze... nijak!!"

0/0
12.5.2010 14:00

pavelhr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

No tak jestli je tohle spoiler, tak to tu hru ani nehraj, protoze takhle oni resej vsechny situace. ;-D;-D;-D

0/0
12.5.2010 14:03

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

A i presto, ze te to neuchvatilo pri sledovani na "tytrubko", mas potrebu vlezt do diskuze, nahazet sem spoilery, poplacat se po rameni, jak si chytry, ze jsi jim neskocil na spek a prokouk jejich strasny pribeh a delat ze sebe tedy egoistickeho inteligenta? Takovy trosky jako ty miluju, pokud nedokazes neco psat normalne, tak se koukni na recenzi a uc se a necintej tu ty svoje moudra a machrovinky. Rv

0/0
12.5.2010 14:07

pavelhr

Re: Re: Re: pribeh

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
12.5.2010 13:56

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: pribeh

trochu opozdeny ne?

0/0
12.5.2010 14:00

pavelhr

Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

Jo, opozdenej tady nekdo je ;-D;-D;-D

0/0
12.5.2010 14:04

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

pavelhr: To máš recht a z imbecility ho usvědčuje nadměrné užívání smajlíků v řadách za sebou. 

0/0
12.5.2010 17:21

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

R^

0/0
12.5.2010 19:41

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pribeh

;-D pekny

0/0
13.5.2010 6:59

Cofola

Re: pribeh

Já s tímto hodnocením musím souhlasit. Navzdory tomu všemu se to celé hraje velice dobře, ale příběh včetně odfláklého závěru byl pro mě taky velkým zklamáním. Tady je odkaz na recenzi s nejtrefnějším zhodnocením příběhu (s hodnocením 6,5/10 se ale neztotožňuji, tak zlé to zase není) - http://www.gamecritics.com/brad-gallaway/alan-wake-review

0/0
12.5.2010 15:06

Ej.dzej.rimmer

Re: pribeh

Tak ty jses dobra guma.Si myslis ,ze si hru nekoupis,zkouknes to na youtube a pak sem prijdes psat ty tvoje spoilujici vyblitky ,jakej nejses hrdina?Vazne nechapu duvod tvojeho pocinani.Ja si hru koupit v planu nemam ,takze jsem si ten tvuj sranec precetl celej a je to jeden velikej spoiler.Bohuzel smutny je to ,ze ty jses na tolik tupej ,ze ani nevis o tom ,ze spoilujes.

0/0
14.5.2010 4:11

Jake.Sully

Re: pribeh

To je pěkné, že jsi to shlednul na YouTube. Jak můžesš hodnotit hru podle videa na YouTube? Na YouTube tak maximálně zkouknu herní trailer. U her jde snad o hratelnost a tu na YouTube nenajdeš. Ty jsi tu hru ani nehrál a hodnotíš podle videa?! S tímhle sem se ještě nesetkal a vážně mě to pobavilo. Hodnocení hry podle videa. Tohle je hra a ne nějaký film. Bež hodnotit raši na csfd.;-D;-D;-D

0/0
27.6.2010 12:25

rusnovodic

pc verze

takze osekanou verzi alan wake pro xbox 360 uz mame venku a ceka se uz jen na skutecneho alana wake pro pisicka. jak se uz recnilo v diskusi par stranek zpatky, ta hra prece vypada mnohem lepe a uplne jinak, nez ta lite tuneloidni zalezitost, co ted ms predhodil konzolistum

http://www.youtube.com/watch?v=4Fqb5VRtTL8

predpokladam, ze rada beznych hracu uz ma tyhle nejlepsi pc planety davno doma

0/0
11.5.2010 16:51

HonyaDj

Re: pc verze

Tady je ovšem otázka, jestli ta "osekaná" verze není ta jediná, která existuje ;-). /plně stejné to bylo například u STALKERa. Ten měl mít původně rozsáhlou krajinu bez loadingů a možnost používat vozidla atd. a ve finále autoři museli udělat několik ústupků, aby vůbec někdy hru dodělali a vydali... Totéž zřejmě potkala Alana Wakea.

0/0
11.5.2010 17:33

pan.klobouk

Re: Re: pc verze

Obavam se, ze tu "puvodni" verzi meli vazne jen na pokusy a museli ji vyhodit, kdyz se rozhodlo, ze AW bude (mimo jine?) na X360. ;)

Jo Stalker, to je taky kapitola sama pro sebe. Tam to podle predstav vyvojaru dodelali snad az modderi. Kdyz uz prvniho Stalkera, tak asi jen s Oblivion Lost modem.

0/0
11.5.2010 18:04

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: pc verze

A já se "obávám", že budeme rádi, když dostaneme to, co konzolisté jen ve vyšším rozlišení a s podporou DX11 (počítal bych, že to bude Win7,Vista only).

Až budu chtít grafické a prostorové orgie, koupím si Crysis2 PC, nebo Armu II. Ovšem já chci Alana Wake, který dokonalou grafiku a mapu o velikosti Eurasie nepotřebuje, ten už potřebuje přidat jen .exe a podporu keyboard&mouse a je to.;-D

0/0
11.5.2010 18:15

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: pc verze

Ja bych souhlasil. Jak s tim, ze AW staci tak jak je na X360, tak i s tim portem na PC. Klidne at nechaji jen DX9 a WinXP. I kdyz to uz by zase asi prskal Microsoft. :) Jenom je to fakt skoda, kdyz clovek vidi jaky meli Remedy plany a jak si to malovali. Kdyz jsme na ty prvni videa, trailery a Intel prezencky pred peti lety koukali, zdalo se to jako revoluce. A dneska? Jen Alone/Silent Hill od Remedy, proste dalsi hra do rady, nicim extra vybocujici.

0/0
11.5.2010 18:45

HonyaDj

Re: Re: Re: Re: pc verze

S tím souhlasím... U něj jde hlavně o příběh... Stačilo by mi, kdybych si Alana zahrál na PC. Řekl bych, že to Remedy komunitě PC hráčů tak trochu "dluží"...

0/0
12.5.2010 0:36

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: pc verze

Tak ja jsem si ho vcera predobjednal na Xbox, takze mne to jiz netrapi, ale samozrejme na PC by ho udelat mohli a kdyby do toho pridali cz vzbec bych se nezlobil :-)

0/0
12.5.2010 8:02

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pc verze

Tak pěknou zábavu přeji. Jak jsi říkal že nemůžeš hrát Fable 1 na X360 mám utkvělou představu, že zrovna tahle hra je kompatibilní s novým Xboxem. Dokonce vyšla i v reedici pro 360.

0/0
12.5.2010 8:28

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pc verze

hm zkusim pohledat, to by bylo super :-)

0/0
12.5.2010 8:32

UrsusLuin

tunel

Jediný způsob, jak se zbavit pocitu tunelu, je vytvoření několika paralelních tunelů vedoucího z místa A do místa B různými cestami. Ovšem hraju už snad 16 let a tohle jsem viděl dotažené snad jen u jedné hry a tou byl Deus Ex.

0/0
11.5.2010 12:13

ego2

Re: tunel

daji se udelat i otevrene lokace, ktere se nahravaji. Priklad Vampires Bloodlines. Horor jak vysitej.

0/0
11.5.2010 13:52

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: tunel

samozrejme, taky mne to napadlo ve spojeni s Deus Ex, jen si nejak nevybavuju ty otevrene lokace, ale skoncil jsem v pulce, treba se tam pak nejaky objevili :-/

0/0
11.5.2010 13:54

pan.klobouk

Re: Re: Re: tunel

Ono taky otevrene a OTEVRENE. Tehdy to bezelo na Unreal enginu a HW jsme meli taky slabsi. Tam i par ulic a namesticko byla pomalu otevrena lokace na urovni GTA. ;) Ale treba hned ten pristav v uvodu, to nebyl zrovna tunel a stisnena chodba.

Jinak souhlas s UrsusLuin-em, vice cest je ta cesta. ;) Na druhou stranu timhle mne Deus Ex i jistym zpusobem vytacel, tech moznosti bylo tolik. A obcas mam u podobnych her pocit, ze o neco prichazim. Vybral jsem si cestu A, ale sakra co kdyz B byla zabavnejsi? A trasa C je zase vice atmosfericka a cool? Takze na jednu stranu jsem mel radost, na druhou byl lehce otraveny a snazil se po splneni ukolu prolezt i ty ostatni pribehove ulicky kolem, aby mi nic ze sveta Deus Ex neuteklo. Blazen, no. :)

0/0
11.5.2010 14:27

Meck IV.

Re: Re: Re: Re: tunel

Proto jsem Deus Ex dohrál 8x, a ještě jsem nenarazil na 12% z celkového počtu lokací. Pro někoho výhoda, pro někoho ne. Každopádně znovuhratelnost Deus Exe je naprosto jedinečná.

0/0
11.5.2010 14:34

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: tunel

Samozrejme, nevyhoda tunelu, jako napr. CoD je v tom, ze znovuhratelnost moc nelaka.

0/0
11.5.2010 14:37

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: tunel

Tak nejak a prave proto se dnesnim next-gen AAA hram co sbiraji osmicky a devitky tak trochu smeju a jsem rad, ze mam porad hromadu starych pecek, ke kterym se da vratit. Kdyz si po letech znovu pustim Deus Ex, bude to uplne jina hra a zazitek (pri srovnani s tim, co vychazi dnes) nez tehdy. To je u dnesnich titulu nemyslitelne a nemozne.

Kazdopadne i dneska se objevi dobre kousky, klidne hypovane AAA next-gen devitky. To zas abych nehazel vsechny do jednoho pytle. Takovy Dragons Age ale napoprve nadchne a napodruhe uz nudi. Je to stejne, jen s jinym panakem. A DLC moc nepomohou. Proti Deus Ex je to jen hricka.

0/0
11.5.2010 14:45

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tunel

ale to je vsude, zjednodusovani, zhezcovani, kdyz se kouknes na Morrowind vs Oblivion, tak je ti jasny, ktera hra na tom je lip :-) byly hry komplikovanejsi pro mensi publikum a hodne velkou miru tam hraje taky nostalgie, no rekni, premluvil by jsi dnesniho pubertaka, ze Deus-Ex je vyborny, protoze ma obrovsky moznosti? ;-D Vidim to na ty moji, nedavno (uz asi pred rokem) jsem znova zacal hrat M&M 6tku, prisla a znechucene se vratila k L4D ;-D

0/0
11.5.2010 14:57

Meck IV.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tunel

Deus Ex je v mých očích umělecké dílo, které je propracované do nejmenších detailů.R^

0/0
11.5.2010 15:36

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: tunel

asi si to pletes, mluvime o druhem dile, ten je nekdy z doby Morrowindu, jinak i driv byla otevrenost, koukni na TES I nebo II, Bloodlines bylo prave nekolik paralelnich cest, proste mapa sestavena z tunelu a par bytu, volnost oproti prave treba TES nebyla (a to pocitam jen mesta) nekde jsi mel proste stop, sem ses mohl dostat jednou ulickou a nebo kanalem :-/ do jine lokace jedine taxikem (jestli si to pamatuju spravne) ke strasidelnymu hotelu pomalu 1 - 2 cesty. Jinak samozrejme system paralelnich cest mas uz v Gameboocich, ale tam mas obcas neco duleziteho, takze pak v nekterych mas vetsinou Game over, ale jsou i takovy, ktery i tak dojdes a zalezi na tobe, kterou linkou se das.

0/0
11.5.2010 14:36

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: tunel

Pockej, mluvi se o Invisible War? Vsude vidim jen Deus Ex, Deus Ex. :) Dvojka byla samozrejme trapas, jednak designove (zjednodusene jak jen to slo, do vsech zbrani jedna munice) a podepsaly se na tom zase i ty nase milovane konzole. Diky mocnemu Xboxu 1 byly mapky malicke a porad se nahravalo. Co se TES a Daggerfallu tyce, tam byl zase problem s prazdnotou, nudou a hluchymi misty. A automaticky generovane dungeony tomu taky nepomohly. To je zase opacny extrem a mozna prave tomu se chteli Remedy vyhnout. Nez z pulky prazdny a nudny svet, tak to seskrtali a zhustili. Bloodlines pak vnimam jako ulet a hru z jineho sveta. Jak nemusi byt fantasticka a skvela pro vsechny (jako typicke dnesni mainstream hry pro kazdeho, co prodaji miliony kusu) mohli si dovolit leccos a dokazali, ze to jde. Bohuzel, zabugovane to bylo nepekne a prodeje nic moc. Coz je prave ta pointa, udelat se da mozna kde co, ale penize vitezi. Proto mizi simulatory vseho a mame jen arkady. RPG jsou zjednodusene na kost, adventury jsou spis akcni nez logicke atd atd. Holt jina doba, jine hry.

0/0
11.5.2010 14:55

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tunel

ne, mluvi se o Deus Ex, ja jen, kdyz si psal o "otevrenosti" a "stari hry", tak jsem myslel, ze mluvis o prvnich vampirech. Samozrejme jak je od zacatku, volnost a otevrenost si vybira svoji dan. To ze hry uz nejsou pro urcitou sortu lidi mne taky stve :-/ ikdyz jsou i vyjimky, napr L4D jen je bohuzel vic firem, kterym jde o rychly jednoduchy zisk, bohuzel zmenila se poptavka :-/

0/0
11.5.2010 15:03

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tunel

Jo, ja to ted cetl zpetne a mozna tu kazdy mluvil o uplne necem jinem. ;D Jak v tech nazvech chybi jednicky a dvojky, je v tom chaos. Arena a Daggerfall, Deus Ex a Deus Ex: Invisible War, Vampire: Masquerade Redemption a Masquerade Bloodlines... cert aby se v tom vyznal, o tom se neda debatovat. :)

Jj, jinej svet, jinej trh a taky mi to vadi. Zas ale chapu, ze to maji vyvojari i producenti tezky. Chteji udelat neco velikyho a otevrenyho, ale nesmeji to prehnat, aby nenudili. Chteji to mit komplexni, ale zase ne moc slozite. Chteji chytit hrace co dany zanr zerou, ale dalsi ovecky, co se potuluji kolem. No a hlavne, musi to vydelat hromadu penez. Dobry, ale kdo to ma po nich hrat, sakra? :)

0/0
11.5.2010 15:12

Meck IV.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tunel

Jistě, že mluvíme od Deus Ex 1. Dvojka byla totálně o ničem.

0/0
11.5.2010 17:42

vaclavj1

Re: Re: tunel

Bloodlines je paradni hra, ale konkretne tohle bych moc nevyzdvihoval

0/0
12.5.2010 16:37

Meck IV.

Re: tunel

Deus Ex je v tomto absolutní unikát a zatím nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál.R^

0/0
11.5.2010 13:52

pan.klobouk

blazni a blbci

Radeji se nebudu zapletat do debaty, ktera zuri dole a resi jestli se da udelat atmosfericka hra (v tomhle pripade pomalu horor) jen v tunelu, nebo i v otevrenem svete. Pravdou ale je, ze v Remedy jsou pekni blazni a blbci. :)

Vedeli dobre uz od zacatku, jakeho chteji Alana mit (atmosfericky horror, sklicujici prostredi horskeho mestecka) jenom si toho navymysleli az prilis a nakonec to nebyli ani schopni udelat. Mluvilo se o otevrenem svete, epizodicke hre... proboha meli nejaky design dokument? Vyvoj se tak neumerne protahoval mimo jine i proto, ze porad menili koncept a teprve za pochodu resili problemy. IMHO z toho neni tunel jen kvuli stylu hry, atmosfere a skriptum, ale i kvuli konzolim. Uvodni prezentacky, jak kamera lita nad mesteckem a krajinou vypadaly lakave, stejne jako tornado, nicici vse, za podpory snad realne pocitane fyziky. Jenze dokazal by tohle vsechno Xbox? Otevreny svet s x ctvecnimi kilometry, menicim se pocasim a fyzikou na kazdem rohu? Uz jen jak by jim to CPU pocital (kdyz jeste mluvili o PC verzi, rikali minimalne dvoujadro a prezentacky bezely na tehdy novem quad-core) a kam by nacpali vsechny ty textury a grafiku, kdyz ma X360 tolik pameti kolik ma? Sly tyhle puvodni zamery vubec uskutecnit? Leda snad diky loadingum co kazdych 50 metru. A to by v otevrenem svete, bez ohledu na atmosferu, pribeh a skripty, vazne nebylo hezke.

0/0
11.5.2010 12:04

pan.klobouk

Re: blazni a blbci

0/0
11.5.2010 12:05

UrsusLuin

Re: blazni a blbci

Jenomže ve srovnání PC a konzole nefunguje základní matematika...

0/0
11.5.2010 12:07

Cofola

Re: blazni a blbci

GTA IV běží na X360 bez problémů a bez loadingů.

0/0
11.5.2010 12:09

(+,+) Mr. Trigger

Re: Re: blazni a blbci

Cofola: No jo, ale jak taky GTAIV vypadá...Na Alana Wakea, kterého ukazovali Remedy zpočátku na prezentačkách by Xbox opravdu neměl, nehledě na to, že by ostrouhalo i spoustu majitelů slabších PC, kteří by museli buď brutálně ubírat detaily, nebo by si nezhráli vůbec. Ony by ty minimální požadavky nezůstaly na dvojádru, nakonec by to bylo minimálně troj...

0/0
11.5.2010 12:15

pan.klobouk

Re: Re: blazni a blbci

A jak se ta data asi dostanou do pameti? Nahrava se na pozadi. Jestli hra bezi bez problemu to nevim, zdalo se, ze grafika pocukava a dohlednost neni z nejlepsich. K tomu kruty level of detail a objevujici a zase mizejici auta. Nicmene ano, i velky svet se jakz-takz da na konzoli udelat. Coz ale vraci k puvodni debate - proc to teda Remedy skrtli? Kvuli atmosfere a wow momentum? Ok, ale proc teda puvodne chteli otevreny svet? Nejsou to blbci? :)

0/0
11.5.2010 12:16







Najdete na iDNES.cz