Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ubisoft jde také do války s bazary

Herní bazary jsou trnem v oku vydavatelským společnostem. "Kupodivu" těm největším. Po Electronic Arts se do boje s použitými hrami hodlá vrhnout také Ubisoft.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robert.M

:-/

Hry od ubisoftu mě nikdy nějak moc nenadchli a tímto si mě jako zákazníka rozhodně nezískají. Nevím jestli je to krok správným směrem - her je spousta, spousta jen lehce starších pecek je k dostání za pár stovek, výběr je široký. Buď to zavedou všichni, pak to bude chtít zvážit, jesti má hraní ještě smysl, alespoň na PC, ale mohlo by to fungovat, takhle se akorat budu produktum od Ubi vyhýbat. Už tak mě štve všudypřítomná registrace, která je nutná pomalu již na každém webu.

0/0
20.5.2010 9:27

Robert.M

Re: :-/

Ještě - ano, internet má doma téměř každý, ale jak je patrno, téměř nejsou všichni. To je první věc, druhá věc - napříkald já opravdu rád jezdím v létě na "chatu" na vysočinu, kam jsem si povětšnou vzal i notebook a pár večerů propařil. Zavádět internet na chalupu kvůli ubi ale opravdu neplánuju... Vadí mi představa, že bych musel být přišpendlen se hrou na jednom místě...

0/0
20.5.2010 9:35

Subo

VIz nize

JARK, Net,Xtreme... Fenixp ma samozrejme pravdu a jen pouzitim cracku, porusujete dohodu s vydavatelem, kterou jste uzavreli koupi hry...  o tom neni treba diskutovat to je fakt, ktery snad kazdy vi ne? Jina vec je, ze je to kazemu celkem jedno... Snad jen kdyby hra apdala nebo byly s ni nejake problemy, tak vam na soft podpore hry trisknou s telefonem, kdyz jim reknete ze mate nocd crack... :-)

0/0
19.5.2010 22:59

Fenixp

Re: VIz nize

No pochopitelně... Přesto bych raději podobné věci neporušoval, když nemusím - prostě nerad ze svobodné vůle souhlasím se smlouvou jen proto, abych ji pak porušil :-/

0/0
19.5.2010 23:04

DvorkaM

Re: VIz nize

Heleť nemůžu s tebou souhlasit, změnit hru znamená zásah do zdrojového kódu hry, to že smažeš celej jeden soubor nebo nahraješ jinej, už není zásah do hry. JInýmy slovy cracker dohodu porušil, ty už ne

0/0
19.5.2010 23:10

Fenixp

Re: Re: VIz nize

No ne-e, kdyby ses podíval níže a pročetl si eulu, pochopil bys, že to není pravda. Kupuješ si určitý konkrétní celek a ten celek máš zakázáno měnit. Kdybych měl jít do extrémů, máš zakázáno i mazat soubor, pokud to nějak ovlivní funkci celku. Jakkoli. A souhlasíš s tím pokaždé, když zatrhneš 'I agree' v instalátoru.

0/0
20.5.2010 0:36

paine

Dvojí metr

SE divím že tady někteří stejně horečně nebojují za autobazary, ty přece taky okrádaj vírobce auto, nebo ne?? Ty co tady tak řvou že je to v pořádku že UBIj SOFT bojuje proti bazarům, bych chtěl vidět v čem si vozej zadek a dost pochybuju že to jsou zrovna včera koupený nový káry.

0/0
19.5.2010 22:26

IARK - BAN za králíčka.

Re: Dvojí metr

ale ano, je to jine, jednak hry nejsou tak drahy, tudis kdyz ji chces, tak nekolik stovek navic obetujes, narozdil od 200 tisic za auto a jednak u aut to zatim nijak neomezej. Je pravda, ze treba bez bazaru by novy auta byly levnejsi, ale o moc by to nebylo, navic auto nekupuju jedno do tydne ;-)

0/0
19.5.2010 22:29

paine

Re: Re: Dvojí metr

To je sice pravda, ale tady jde hlavně o pryncim dvojího metru

0/0
20.5.2010 1:04

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Dvojí metr

Pokud spolu ekonomika 2 produktu neni stejna, tak nemuze platit princip dvojiho metru.

0/0
20.5.2010 7:28

oldboy

Re: Re: Dvojí metr

Tvá analogie je špatná. Správně automobilky nebrojí proti bazarům ze zcela jiného důvodu a hned ti vysvětlím proč. Auto v bazaru je OJETÉ. Jasné? Ojeté, od nového má sakra daleko. Kdežto hra v bazaru je JAKO NOVÁ za NIŽŠÍ cenu. A to je celé.

0/0
20.5.2010 9:44

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Dvojí metr

to je ale spatna uvaha, ja treba nekupuju v bazarech, ze hry tam jsou "ojete" nepoli pouzite, chci radsi novou a neco podobneho je i u aut, tudis na tomto rozdeleni neco take je, ale jako primarni duvod bych to nevidel, ale i tak z toho jen vypliva, ze dvoji metr je v tomto pripade opravneny.

0/0
20.5.2010 9:49

wesc

Re: Re: Re: Re: Dvojí metr

On ma "stým" nejaky bazar ?  ;-D

0/0
20.5.2010 10:23

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Dvojí metr

jednak, nektery hry nejsou na Steamu, tudis je musim kupovat jinde a jednak pri trochu snahy se daji i hry na steamu predat dal ;-)

0/0
20.5.2010 10:45

DvorkaM

Nechápu

1. TO co se chystá Ubisoft Zavíst mě opravdu nevadí Bylo to u Dragon age a Bylo to u Dragon age a ani v jednou případě mě to nijak neomezovalo.

2. Moc nerozumím tomu argumentu že bazary prospívají vydavatelům. Tomáš koupí hru za 1200, prodá v bazaru za 500, Petr koupí hru v bazaru za 500. Jinými slovy Tomáš dal vydavatelům 1200, Petr nic. Předpokldádat že Tomáš tu 500 zainvestuje hnedka do her je zhruba stejně pravděpodobnné jako že Petr by koupil originálku kdyby nebyla bazarová verze (oboum dávám 50%) což znamená že zatímco bazar vrací do ekonomiky 250kč tak absence bazarů by vygenerovala cca 600Kč

(souhlas jsou to odhady ale zdálo se mi že hodně z vás si tady snad myslelo že bazary do ekonomiky naženou bohatství což nedává úplně smysl)

0/0
19.5.2010 21:47

DvorkaM

Re: Nechápu

Chtěl jsem říct Dragon age, Mass Effect 2

0/0
19.5.2010 21:48

wesc

Re: Nechápu

Pokud by Tomas nemel moznost hru nasledne prodat do bazaru, tak by jsi mozna ani nekoupil ...........:-)

0/0
20.5.2010 10:21

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Nechápu

toho nikdo ani nenuti, ale pak si ji bud nezahraje, nebo zacne piratit ;-)

0/0
20.5.2010 10:46

wesc

Re: Re: Re: Nechápu

Ted je otazkou, co je pro vydavatele vyhodnejsi - prodat x neprodat .....

0/0
20.5.2010 13:05

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Nechápu

samozrejme prodat, nechapu jak se na to muzes vubec ptat Rv ale pochybuji, ze bazar ten prodej zvysi, spis ho snizuje

0/0
20.5.2010 13:47

Xav

Re: Nechápu

ty procenta rozhodne nemas spravne, Petr si rozhodne nekoupi novou hru na 50 procent, protoze na ni s nejvetsi pravdepodobnosti nema anebo proste za tuhle hru 1200 neda. Navic dat za hru 1200 a pak zjistit ze je to naprosta kravina viz novej command and conquer, kterej si koupil kamos a nadaval na nej hned druhej den. Pak bych mel mit  zadat stoprocentni garanci vraceni penez pokud se mi hra nelibi nebo treba 50ti procentni pokud ji dohraju jen do pulky a prestane me bavit.

Kdyz si koupim cokoliv a jsem s tim nespokojen, tak (pominu moznost ze nedky to muzu vratit) prece musim mit moznost to "poslat" do obehu dal.

Ja prece kupuju hru a pokud ji nehraju, tak ikdybych ji dal nekomu zadarmo, tak mi nemuze nikdo branit a nemuze branit ani tomu komu ji dam/prodam aby tu hru hral dal.

Zpet k tem procentum hru za 0-200 si klidne koupim jako zabavu na tyden, ale hru za 1200,- (ktera se navic ve vetsine pripadu da dohrat za den) to si fakt vazne rozmyslim. Takze u Petra je to MAXIMALNE 25% a u Tomase 75% ze si novou hru vubec koupi nemuze-li dale  ji prodat. Nikde vyssi zisk nevidim. Naopak z vlastni zkusenosti muzu rict, ze jsem pred peti lety v bazaru zabivajim se prodejem bazarovych, ale i novych her delal a NOVE hry na PS2 se zacali ve vetsim mnozstvi prodavat az ve chvili, kdy jsme aktivneji rozjeli vykup a prodej tech bazarovych. Tzn. vyobci meli u nas VĚTŠÍ zisk až ve chvíli, kdy se prodávalo více bazarových her a mnohem patrnejsi je to pokud si hru kupuje student ci skolak, tam je temer jiste, ze si novou hru koupi az ve chvili, kdy proda tu starou nebo vice starych;-)

0/0
20.5.2010 19:46

net.Xtreme bojuje s cenzurou

A on nešel do války s bazary od počátku?

0/0
19.5.2010 20:52

MrSanta

Jsou i horší věci

Osobně v tom nevidím žádný problém. Firma se prostě rozhodne zvýhodnit ty, kdo si její hru koupí od nich (myšleno novou a ne bazarovou) tím, že jim dá něco navíc proti těm, kdo si jí od nich nekoupí. Kdo si hru koupí z bazaru, tak má plně funkční produkt bez onoho startovacího DLC. To samé bylo u DAO a Mass Effectu 2. Do každé hry jedna postava do party zdarma. Bez těchto postav jde hra samozřejmě bez problémů dohrát a o nic důležitého nepřijdete. Extra postava do ME2 Zaeed dokonce patří mezi nejméně oblíbené charaktery mezi hráči ME2.

0/0
19.5.2010 20:44

Chachca_SKS

?

Co na to říkám? Že mě Ubisoft začíná pěkně srát.

0/0
19.5.2010 18:03

slanecek

Re: ?

Kolik her sis od Ubisoftu koupil?

Ale upřímně!

0/0
19.5.2010 22:19

razi

...

Ať jde, předem už to má prohraný.

0/0
19.5.2010 17:32

slanecek

Re: ...

Co má prohraný?

0/0
19.5.2010 22:19

VKZ

Ubisoftu tece do bot.

Tak hroti. Ale kdyz takhle bude pokracovat dal, prijde brzo na buben.

0/0
19.5.2010 14:57

paine

Lidi pochopte

Lidi pochopte, že tyhle nenažraný sv.ně nebudou nikdy spokojený. Tuhle sem někde četl o PS3 na který je nulový pirátství a tudíž max zisk a ono se zase někomu nelíbilo myslím taky něco s bazarama, ale nejsem si uplně jistej, že jim tudy utíkaj zisky a že s tím zatočej zase nějakou ochranou přes net. Tak já už nevím co by chtěli, PS3 je nejbezpečnější a oni i tak maj potřebu zase něco zhova..lího vymejšlet. Sou to vocasové co by z každý hry chtěli sto mega. Tohle se nikdy nezmění a proto mi nikdy nikdo nevnutí názor, že kdyby nebylo pirátství na PC tak by hry stáli polovinu.Nestáli, budíž toto jako příklad.(Tím samozřejmě nehájím piráty, kteří pě taky pěkně točej)

0/0
19.5.2010 14:38

slanecek

Re: Lidi pochopte

Sorry, že se ti teď pokusím lehce poupravit tvoje komunistické smýšlení, ale každý software (ano, i hry) by měl svému majiteli generovat zisky, proto se za hry platí! Kromě toho, tyhle ochrany na PS3 nejsou, protože z tvého "rebelantského" příspěvku vyplýval opak.

Ano, hry jsou dnes dražší než kdysi. Zvyšují se nároky na grafiku (tzn. víc zaměstnanců), reklamu a navíc nám během posledních pěti let devalvovalo několik měn, takže se na tom podepsala i inflace.

Mezi vocasy patříš ty společně s tou bandou, co chodí na Bonusweb a vykřikují tu něco o nenažraných sviních. Nemáš na to? Běž na brigádu nebo si to nekupuj - k životu to nepotřebuješ, stejně jako luxusní doutníky (2000 kč za kus) nebo kaviár z jesetera (3500 kč za 1g).

0/0
19.5.2010 22:34

DvorkaM

Re: Re: Lidi pochopte

KURŇA chlape kde ty kupuješ kaviár :-D

0/0
19.5.2010 22:45

slanecek

Re: Re: Re: Lidi pochopte

Já ho kupuji za méně, šlo mi jen o příklad :)

0/0
19.5.2010 22:57

MrSanta

Re: Re: Lidi pochopte

Slaneček a kaviár - to zavání kanibalismem ;-D

0/0
19.5.2010 22:58

slanecek

Re: Re: Re: Lidi pochopte

Neboj, žeru jikry jiných druhů ryb ;-D

0/0
19.5.2010 23:07

Subo

Re: Re: Lidi pochopte

Komunismus? A ja myslel, ze se tomu rika trzni kapitalsimus... stve me nejaky vydavatel, vydava predrazene kraviny a jeste me otravuje ubytecnyma zhovadilostma? Nic si od nej nekoupim... on je ten kdo pak beduje, ze nema zisky a obvinuje z toho piraty... Je to problem ve vedeni zapadnich velkych spolecnosti.... delaji neco o cem nic moc nevi...Asijsti vydavatele se uz zacali orientovat na tituly zdarma s placenym jen premiovym nebo usnadnujicim obsahem... je otazka casu, kdy hraci pomalu dostanou rozum a prestanou platit premrstene ceny, za zbastlene hry, ktere nemaji uroven...

0/0
19.5.2010 23:06

slanecek

Re: Re: Re: Lidi pochopte

Já pirátství považuji za určitý druh komunismu, neboť taková společnost potlačuje individualismus a nehledí se na nějaká autorská práva (viz Čína). Tohle bylo dobře patrné i v ČSSR, například známé heslo "Kdo nekrade, okrádá rodinu!".

Asijští vydavatelé orientující se na mikroplatby jsou povětšinou malé firmičky, kterým ti stačí. Nedovedu si představit např. Square Enix, jak něco nabízí zadarmo.

0/0
19.5.2010 23:14

paine

Re: Re: Lidi pochopte

No myslím že sem to napsal tak aby na mě nemusek vocas jako ty utočit ale budiž. Já sem samozřejmě pro aby práce generovala zisk, jen sem nadhodil že ikdyž je PS3 bez pirátskví i tak se snažej aby měli o pá tisíc víc, ale to mofrej mozek jako ty nechápe pač má topolovu mozkovou mlhu. Přestaň do toho tahat politiku ty deb.le ;-O

0/0
20.5.2010 1:08

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Lidi pochopte

Pises nesmysli, z prvniho prispevku je patrne, ze nevis o cem pises, to, ze PS3 nema piratstvy neznamena, ze ma maximalni zisk, protoze prave stale ma problemy s bazary, navic hry jsou levnejsi nez drive a dale si odpust ty vulgarismy, nikdo te to nenuti kupovat a nikdo ti tu nic neudelal, tak proc je musis napadat? Navic on do toho netahal politiku, ale ideologii Komunismu, s cimz souhlasim, protoze jak je vidno, chces vsechno a nechces platit. Rv

0/0
20.5.2010 7:35

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Lidi pochopte

To je zajimavy...jeden diskuter ho uražet může a on nesmi oplacet stejnou mincí...jsi zvláštní...

0/0
20.5.2010 9:31

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Lidi pochopte

Pozor, pletes si trochu pojmy a dojmi, on zacal s urazkama na firmu, nekdo ho okrikl, ze to je spise on, protoze ...... dle meho opravnena reakce, jen branil slovy a mluvil s nim jazykem, kterymu nejspis on jen rozumy, na to reagoval znacne cholericky a vice vulgarne, misto jednani s protivnikem, ktery se mu snazil neco rict, tudis ANO oplacet mu ten diskuter stejnou minci muze, ale to neznamena, ze muze nekoho urazet. Jsi zvlastni pokud diskuzi beres od prostredka a ne od pocatku :-/

0/0
20.5.2010 9:53

Xav

proč mám být trestán za koupi originálu

jsou lidi kteri  za hru proste nedaj,. takze pokud ji nekoupi za  v bazaru, tak proste budou piratit.  At, se ubisoft treba po... diky bazaru mohl mit penize stale v obehu (kdo proda v bazaru) vetsinou investuje sve penize do nakupu nove hry, ted nebude mit nic, protoze pro bezproblemove hrani je lepsi hru cracknout, a kdyz musim mit hru cracklou, tak na co originál;-)

PS: ja hry temer nehraju pouze CM 94-FM2010 a ty mam vse origo, ale lonska ochrana me stala hodinu telefonovani nebot jsem nemel na NB internet, takze jako poctivec jsem jeste trestanej a stoji me to penize navic.

(Tohle jen pro ty ktery me chtej lyncovat za "podporu" pirátů)

0/0
19.5.2010 14:20

IARK - BAN za králíčka.

Re: proč mám být trestán za koupi originálu

ja mam nektere hry crackle a presto mam original, odpadaji problemy s patchovanim, hranim po netu atd. ;-)

0/0
19.5.2010 14:21

Fenixp

Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

Čímž porušíš smlouvu, kterou jsi při instalaci uzavřel s vydavatelem. To si to možu zrovna stáhnout :D A nemluvím o tom, že když si koupím hru, očekávám, že jak si krabici vemu na chatu k notebooku, budu si tam moct hru v klidu nainstalovat, dohrát 100% zážitek a potom odinstalovat...

0/0
19.5.2010 14:24

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

Cim porusim smlouvu? Hru mam nainstalovanou, opatchovanou, mam k ni sn a papir o koupy, cim porusim smlouvu pri nahrani cracku? To bych ji porusoval i pri nahravani modifikacich, nebo upravenim napr. ini souboru za ziskani vetsiho rozliseni (viz. napr tiberko) :-/ crack vetsinou pouzivam jen no-cd, i ty uz ani moc nepouzivam, protoze mam vetsinu her prez e-distribuci, ale ty co ne, tak tam vetsinou pouziji, naco zbytecne zonglovat s plackama?

0/0
19.5.2010 14:32

Fenixp

Re: Re: Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

Nechce se mi teď hledat přesné znění, už jen protože smlouvy u her bývají peklo, ale uživatel má většinou zakázáno měnit soubory u hry. Takže technicky vzato by i modifikace u her, které je nepodporují, byly nelegální, to jo. Když si koupíš jakýkoli software, i bez jakékoli protekce, tak si koupíš jenom licenci na jeho používání a tudíž ho nesmíš upravovat (alespoň jsem to tak pochopil)

0/0
19.5.2010 14:36

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

nevim, to mi prijde jako nesmysl, podobne jako u pristroje, kde pak ztracis zaruku, ale pokud mas original placku s dokumenty, tak si muzes klidne smazat pul hry a nemuzou ti nic udelat ne? Navic nesly by pak tedy po modifikacich, ktery meni principy hry?

0/0
19.5.2010 14:42

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

Tady je to napsaný relativně pochopitelně, snad u všech her je to stejné:

http://wiki.guildwars.com/wiki/EULA/User_Agreement

Doufám, že tě angličtina zase tak neirituje, páč je jí tam hodně :D Podívej se na část 3, LICENSE TO USE

0/0
19.5.2010 14:47

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

Jenom kdyby se ti to nechtělo číst:

"you may not (b) modify, adapt, reverse engineer or decompile the Software, or otherwise attempt to derive source code from the Software"

To je přesně crack.

0/0
19.5.2010 14:49

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

NN, to se týká toho, kdo crack tvoří, alespoň tak to chápu já...jeho použití je pak už jen na vlastní riziko.

0/0
19.5.2010 20:55

Fenixp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proč mám být trestán za koupi originálu

you may not (b) modify, adapt

0/0
19.5.2010 21:24







Najdete na iDNES.cz