Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Špionážní Alpha Protocol je až na výjimky jedno velké zklamání

Tahle hra slibovala hory doly, ale skutek utek. Čekali jsme o hodně víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzasrp

Brajko

Nějakej typ jak na Brajka? Hlavně tedy ta fáze kdy mě honí s kudlou, proti tomu neni obrany. Hraju na hard, chainshot u pistole ani nemam, stejně jako nemam moc vytrénovaný souboje na blízko. Čili ty rady co jsou na netu jsou mi naprd. Jinak koks jsem mu naředil ale nějak mi to nepomohlo.

0/0
20.6.2010 11:52

K1ller

hmm

Bohuzel nemuzu souhlasit s recenzi, respektive s hodnocenim. Vcera jsem dohral hru potreti a rozjedu to jeste jednou na veterana/hard. Pokazde ve hre objevim neco jineho diky jine volbe, jine oblibenosti u postav a tak. Az ted napotreti mi napriklad Leyland nabidl pridat se k Halbechu. Hra ma sice par chyb, ale zadne, co by mi branily si ji uzit. Nejvic mi vadi obcas haprujici AI. Minihry se musi clovek naucit, nejtezsi je hackovani pocitacu, ale i to se da s trochou cviku udelat. Grafika? Co furt mate s grafikou? Mne prijde na RPG vic nez dobra. Nedavno jsem si znovu zahral KOTOR a to posledni, co mne vadilo byla grafika. Pokud chcete grafiku, jdete si zahrat Crysis.

Jinak mi Alpha Protocol prijde nekde mezi ME1 a ME2 (lepsi nez ME2, ale horsi nez ME1). Libi se mi, ze investovani vlastnosti do bodu se ve hre opravdu projevi (stejne jako v ME1), ze kdyz si za pracne nasbirane body vylepsim na maximum treba pistoli, dostanu opravdu slusnou schopnost a naopak, kdyz do neceho body nedam, tak s tim netrefim ani vrata od stodoly. Libi se mi inventar, kde je veci tak akorat a kazda se hodi k jinemu stylu hrani. Takhle meli vylepsit ME2 oproti ME1 a ne tam nedat inventar vubec. Libi se mi jiz zminovana velke mnozstvi voleb, ktere maji vliv na dej. Vadi mi jiz zminena AI a trochu i delka hry (jedno mesto navic by se sneslo). Jo a to, ze v zaverecne animaci neni Sie, i kdyz ji sbalite :-) Ja bych AP ohodnotil na 75%

0/0
15.6.2010 11:01

Witty1

Witty

Ja osobne v dost vecech  souhlasim s recenzi...napriklad ty rozhovory,kdyz jeste nedomluvi nekdo a ja uz mam davat dalsi vyvoj debaty?Inteligence souperu mi prijde taky dost slaba.Navic me desne cuka kamera,nevim jak komu ale na forech jsem o tom cetl ze to je casta vec,neda se nejenom skoro mirit,ale i obycejny pohyb a rozhlizeni je des,najednou proste cumim do zdi atd atd. Pritom rozliseni normalni...nejhorsi hra to neni,ale vic jak 65 %bych nedal.Podle me by to chtelo patch a to rychle.

0/0
7.6.2010 18:42

respekto11

Ještě mám takovej dotaz...

tahle je hra je spíše klasický FPS, nebo něco jako Deus Ex?

0/0
7.6.2010 15:33

Mirabell

Re: Ještě mám takovej dotaz...

Spíše ten Deus Ex. (Ale není to úplná kopie). Můžeš hrát jak akčně, tak plížením (mělo by to jít dohrát bez zabíjení). Animace a rozhory se mění podle otho jak se chováš. K cíli lze často volit několik cest nebo pomocí šikovnejhc rozhovorů a hacknutí správných terminálů si situaci nějak ulehčit (odláakt nepřátele úplně) apod.

Rozhodně to není Doom.

0/0
7.6.2010 15:43

respekto11

Re: Re: Ještě mám takovej dotaz...

A nějaký vylepšování postav (jako v RPG) tam je?

0/0
7.6.2010 16:15

Mirabell

Re: Re: Re: Ještě mám takovej dotaz...

jj. Samozřejmě. 9 skillů, každje 15 úrovní - podobně jako v Mass Effectu za každou úroveň odtaneš nějakej pasivní bonus a jednou az čas nějakou schopnost, kterou můžeš při hraní aktivovat a využít.

0/0
7.6.2010 16:22

Mirabell

Re: Re: Re: Ještě mám takovej dotaz...

viz třeba

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/1/1/0/9/2/4/0/ss_preview_AlphaProtocol08.jpg.jpg?slideshow=true

0/0
7.6.2010 16:23

respekto11

Vzhledem k tom že posledná nová hra co mě bavila...

byl The Godfather II a ten dostal na bonusweb.cz také 55%, tak tohle rozhodně vyzskouším...

0/0
7.6.2010 13:30

Loader is back

Re: Vzhledem k tom že posledná nová hra co mě bavila...

Ja som si zahral takisto Godfather II a bol som nadmieru spokojny a stale si ho rad zahram,a co tyka hodnotenia staci si pozriet http://www.thesixthaxis.com/2010/06/07/review-alpha-protocol/ kde tato hra dostala 8/10,myslim ze stoji si to kupit a vyskusat.

0/0
7.6.2010 15:17

brendy99

Odpad

Po instalici cca 10 GB jsem čekal pěkné, hratelné RPG. Ale co se nestalo po prvních minutách hraní...grafika otřesná, pohyb agenta no to se nedá ani popsat asi má hemeroidy :-), střelba neboli akce no to už byla opravdu hrůza...takhle vypadly gamesky před 10 lety a možná lépe.Hackování a podobné věci + zvyšování postavy to je RPG, ale tento odpad to už nezachrání.Zatím asi nejhorší hra s jakou jsem se setkal.Dávám 30% a to jsem ještě hodnej :-).Hry hraji abych se pobavil, ale tato hra by byla dobrá jako knížka...hlavně nezapínat monitor.PS:všem kterým se tato hra líbila se omlouvám, ale nemohl jsem jinak.

0/0
7.6.2010 12:35

pug

Re: Odpad

Jsou i lidi, ktery na hrach bavi pribeh a pohyb agenta s hemeroidama prekousnou. Z tveho postu mi pripada, ze aby te hra bavila, tak musi pekne vypadat a uz ti je jedno jaky ma pribeh, protoze kvuli pribehu si radsi prectes knizku... takze uplne chapu, ze teba tahle hra bavit nebude a asi i vsechny ostatni, kterym je pribeh ve hrach celkem sumak

0/0
7.6.2010 12:43

Piggsy

Re: Odpad

Je to pravda, na hře je důležitá především hratelnost. Když budu chtít příběh, tak si přečtu knížku, pustím film, případně nainstaluju adventuru. Dobrý příběh není v žádné hře na škodu, ale není to priorita. Dobrá hra by se měla především dobře hrát.

0/0
7.6.2010 12:58

Giga Pudding

Re: Re: Odpad

Výčet co se komu nelíbí na grafice a animacích nemá nic společného s hratelností, to zaprvé, a za druhé dnes je ve hrách kladen důraz především na příběh (nemluvě o adventurách kde je příběh téměř to jediné co tvoří obsah hry už od jejich vzniku). :)

Ale vy vtipálci vypadáte, že dokonce ani ty knihy nečtete jen abyste náhodou nenarazili na příběh. :)

0/0
7.6.2010 14:55

Piggsy

Re: Re: Re: Odpad

Hra může mít sebelepší příběh, ale když člověka nebaví hrát, tak je to k ničemu. To ale nemluvím o Alpha Protocol, říkám to všeobecně. Navíc je spousta her, které ani žádný příběh nemají a jsou skvělé. Prostě hru hraju, abych si zahrál a když chci nějaký příběh, tak si pustím film. Knížek přečtu asi 10 ročně, takže nic proti příběhům..

0/0
7.6.2010 15:27

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Odpad

Aha, tak tím pádem je plakat u příběhového rpg, že když chceš příběh tak si jakože přečteš knížku, úplně na místě. :)

0/0
7.6.2010 15:32

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Odpad

Jenomže ono tyhle věci se nevylučují. A jak se říká - je lepší bejt zdravej a bohatej, než nemocnej a chudej. Příběh je důležitej. protože každá hra bude vždycky lepší, když bude se dobrým příběhem, než tatáž hra se špatným příběhem. Příběh není všechno a dobrou hru neudělá. Ale na výsledným dojmu hraje velkou roli.

0/0
7.6.2010 15:35

Lupulin

Re: Odpad

můžu taky napsat: nainstaloval sem Dragons Age ale hrůza! pohyb postav tragédie, grafika tragédie, ovládání při bojích, tragédie...jako příběh fajn ale to bych si mohl přečíst knížku...

tak jako kouzelník na 3 levelu neudělá díru do světa, tak špión na třetím levelu stojí za starou belu....

0/0
7.6.2010 13:52

mattrich

Re: Re: Odpad

souhlasR^R^

0/0
7.6.2010 16:47

Rantipole

Re: Re: Odpad

Nechápu co všem pořád vadí na Dragon Age :) To je zrovna ukázka dokonale plynulé a vyvážené hratelnosti, a grafika je stejná jako třeba v ME2, s lehce komiksovým nádechem, což je pro styl hry docela plus...

0/0
9.6.2010 19:30

brendy99

Re: Odpad

Nikoho jsem nechtěl naštvat.Ale když je hra špatná tak je špatná .Hry hraji protože se chci pobavit.Každý tady zmiňuje příběh ANO ale ale ale když je dobrý příběh a vše ostatní stojí za prd tak to prostě NEJDE....hraješ RPG zvišuješ svoje schopnosti a kdoví co a abys je navíšil tak musíš něco ve hře udělat!!!!!! a to co tam děláš tvoří taky příběh a když to stojí za starou belu tak i s příběhem můžou jít autoři do háje.A u této hry to platí  nevím jestli jste ji opravdu hráli, ale to se nedá.Když opomenu grafiku hmmm...mrknu se na ovládání agenda a to je hrůza opravdu hrůza,akce no to je snad výsměch,logování odemíkání zámků no pánové řekněte, že je to paráda a já jdu do kolen.....a zase ten příběh no....jo a někdo tady srovnával Dragon s touto hrou no doufám. že to nemyslel vážně :-).Přeju řadu super her a pohody a nezlobte se na mě opravdu mě to dostalo...

0/0
7.6.2010 18:23

Mirabell

Re: Re: Odpad

Co se na týhle prosímtě nedá? Kam jsi se dostal? Dohrál jsi aspoň tutoriál? Ovládání? V čem máš problém? Minihry? Na PC opruz, na konzoli je to mnohem pohodlnější (hlavně zámky jsou úplně jinde). Akce... no dorbá, umělá intelegence nestojí za nic. Ale viděl jsem už mnohem horší. Není to perfektní po technické stránce jako Killzone 2, Uncharted 2 apod. Ale to se projevuje směšnejma animacema. Jinak se to hraje jako každá jiná hra. Postava jde tam kam chceš, dělá to co chceš.

Nbo ta tovje chodí jiným směrem než mačkáš, že považuješ ovládání za děs? Střílí mimo zaměřenej croshair se zvýrazněným rozptylem?

0/0
7.6.2010 21:47

brendy99

Re: Re: Re: Odpad

Tak když se podíváš jsme na recenzi PC...tak je to snad jasné.A co se mě nelíbí jsem napsal už 2 x.END

0/0
7.6.2010 22:00

Piggsy

Re: Odpad

brendy99: Moje řeč. R^

Giga Pudding: Vidím, že musíš mít za každou cenu poslední slovo, ať je to sebevětší blábol Rv

0/0
7.6.2010 21:19

Odulin

me dojmy

Nic jsem od toho nečekal a ve výsledku se celkem dobře bavím. Mix akce/stealth/RPG asi mohl dopadnout o něco lépe, ale jak říkám, bavím se a to je hlavní!! Hlavním pilířem pro mě jsou příběh, mnoho možností, RPG prvky, více cest k cíli.

Na mé stupnici jentaktak chvalitebně! :)

0/0
7.6.2010 11:47

Mirabell

Hmm

Pro mě je tahle hra znovuzrozením Deus Ex žánru. (všam fanbojům, které jsem tímto urazil se omlouvám).

Ten taky nebyl žádnej technologickej zázrak - animace postav příšerný (pamatujete na zasekávání do zdí, nabíhání do min, utíkání pozadu apod?).  Stealth taky nebyl na úrovni Hitmana. Přesto to byla pecka. Právě v otm, že tam šlo volit několik postupů (lze i v AP), dělat volby s dlešími následky (Ap v tomhle DE překonává o několik tříd), byly tam RPG prvky (ty nebyly nějak originální, podle mě je má PA na stjené úrovni). jeidné čím DE převyšoval bylo lepší využití několika druhů munice. A možná příběhem (ale to už je o v kusu, mě se libí jak DE, tak AP)

Od dob De nevyšla jediná hra, která by se mu víc přiblížila. A to ani ten Bioshock co si ho bral do huby.

0/0
7.6.2010 11:45

Odulin

Re: Hmm

Jo docela trefný. Souhlasím.

0/0
7.6.2010 11:48

cicobasketek

Re: Re: Hmm

Ahoj, tak osobně DE jsem za svýho času prostě "žral".Tato recenze mi opravdu nepřišla, že by to mohlo DE sahat po kotníky. Co se týký této hry, tak je nejvíc vyčítán tunelový design, což by DE vyčítal asi málokdo. Mohl bys tvoje porovnání s DE ještě lépe rozvést. Třeba názor na tuto hru ještě přehodnotím. DE měl opravdu silný příběh. To těžko někdo překoná :-). Asi bych s tebou nesouhlasil co se týká RPG prvků, ty mě připadly na svůj čas originální dosti.

0/0
7.6.2010 12:24

Mirabell

Re: Re: Re: Hmm

RPG prvky byly originální "na svůj čas". ale když se na ně podíváš teď, tak to žádná slváa není a podle jsou plně srovnatelné s AP.

Linearita - nevím nevím. jasně, jsou tu lineárnější pasáže. Ale často k cíli vede několik cest. (třeba ambasáda - můžeš po střeše, hlavním vchodem, můžeš se tam prokecat. Můžeš tam mít spojence co odláakjí pozornost.... )

V čem mi to ovšem De připomíná nejvcí je ta různorodost řešení problémů. Jasně je tu stealth a akce. Ale jinak si můžeš ahcknout střílny, najít nějkaý info, který použiješ ve svůj prospěch (potřebuješ se zbavit cíle, tak se hackneš do policejní databáze, nahraješ tam nějaký inkriminující info a voala... oni ti ho z cesty odvesou sami apod)

je to těžký to popsat. Protože jednotlivý části nejsou extra revoluční. Ale to podle mě ani v DE. Z dnenšího hlediska v něm nenajdeš jedinou fakt zajímavou věc (až na ten příběh). hlaní síla byla v tom, jak to bylo nakombinovaný a jak to dobře fungovalo. No a v Ap je to podobný. Jednotlivý věci sami o sobě nezaujmou. Ale tím ajk je to nakombinovaný vzniká unikátní koktejl - hra která dává pocit volnosti, kterej nemají ani mnohý RPGčka. (takovej mass effect se třeba může jít zahrabat. Tam můžeš udělat hromadu voleb a žádná nic neovlivní.)

0/0
7.6.2010 12:33

cicobasketek

Re: Re: Re: Re: Hmm

Díky moc. Dám tomu ještě šanci. I když teďka jsem objevil v jednom výprodeji perličku (http://en.wikipedia.org/wiki/Sins_of_a_Solar_Empire) která mě zabaví asi na následujícího půl roku...

0/0
7.6.2010 12:44

Mirabell

Re: Re: Re: Hmm

Hlavně to přirovnání neber doslova. AP není stejné jako DE. Takže pokud mě chceš chytat za slovo, tak tu dokážeš že je to jiné než DE. Není to Copy+paste.

Ale přijde mi to nejbližší co zatím vyšlo. Má to sice pár nedostatků proti DE. (pro někoho třeba ten příběh možná). Ale zase to plně vynahrazuje těma volbama a pocitem, že okolní svět na tebe reálně reaguje podle těchto voleb - a to v takové měřítku, že ani Deus Ex se tomu neblíží. takže celkově, pokud jde o zábavnost a znovuhratelnost, ty hry te´d dávám na stejnou úroveň. (moje oosbní dojmy). I když samozřejmě něco je v AP slabší, ale něco zase lepší.

0/0
7.6.2010 12:38

pug

Re: Re: Re: Re: Hmm

Podle me neni pribeh v AP nijak spatny, akorat pravdepodobne v porovnani s DE vyjde jako porazeny. Bude to asi hlavne tim, ze vetsina z nas ma bliz ke SCIFI nez k konspiracnim teoriim. Pokud si ale predstavite fanouska konspiraci, tak se mi nevybavi zadna jina hra, kterou by mohl hrat. (mozna az na SC:C, ale tam slo spis celou dobu o Sam&dcera)

0/0
7.6.2010 12:48

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

On ještě může působit jako slabší, protože ne všechno cpe hráči pod nos a některé info odhalíš jen určitým jednáním. Třeba když jsem to hrál podruhý, tak jsem narazil na nějkaé nifomrace, kteér jsem při prvním hraní nenašel .a obráceně - některé příběhově zásadní informace z prvního hraní se při druhým průchodu vůbec neobjevili.

A i po otmhle, když jsem šel na jedno fórum, tak jsem se dozvěděl zásadní spoilery o jistých událostech, které jsem ve svém průchodu neměl vysvětleny kvůli ne tak dobrým vstahům s jistou postavou (takže musm zahrát znovu).

Takže on ten příběh není vůbec pšatný. ale když to človkě dohraje jednou, tak ho vůbec nemusí odhalit kompletní.

0/0
7.6.2010 13:01

john.h

Re: Hmm

Tuhle hru jsem nevidel, ale dovolim si nesouhlasit. Deus Ex byl v dobe uvedeni, tedy v roce 2001 technologicka spicka bezici na tehdy moderni verzi Unreal Engine, graficky se s nim tehdy mohla merit maloktera hra a zrovna me zadna nenapada. A i dnes se na Deux Ex 1 da koukat. Animace postav byly horsi, ale porad pohoda na svou dobu, vzpominam si, jak jsem pred lety pres odstrelovacku koukal na agenty unatco a obdivoval animaci jejich chuze. Na zasekavani do zdi si tedy nevzpominam u Deus Ex, jednalo se o technologicky vypiplanou hru a bugu jsem v ni prilis nevidel. Utikani pozadu je podle me uplne normalni vec, kdyz bys byl ve valce a nekdo po tobe strilel, tak se k nemu taky asi neotocis zady :). Stealth prvky to melo naprosto unikatni a nedalo se to s nicim srovnat. Ja osobne jsem vetsinu hry prosel v plizeni, takze opet srovnani s Hitmanem je trochu mimo misu. Originalni RPG prvky v deus ex? Nevim, nevzpominam si, ze do te doby krome system shocku vysla nejaka podobna hra z vlastniho pohledu, kdes mohl brat zkusenost a na vrcholu mit odstrelovaci schopnosti takove ze se ti pres zoom ani nehne muska. Vsechno dohromady dela z Deus Ex unikatni hru, kterou dodnes ma nemaly pocet hracu v TOP3, vcetne me. A pochybuju ze tohle se mu muze rovnat.

0/0
8.6.2010 11:09

D4rk5u

Re: Re: Hmm

Naprostej souhlas s tímhle, srovnávat Deus ex s AP z dnešního hledniska je uplně mimo. Něco jako by někdo někde za 20let psal o crysis jak to mělo otřesnou grafiku a uplně o ho*ně byl ...i když pokud vyvoj her půjde stejným směrem, jako doposud, budou za těch 20let absolutně o ničem.. radši ani nedomejšlet;-D

0/0
9.6.2010 1:02

KyleBroflovski

dobrý den celý den bába letí komínem...

Tahle recenze je zářným příkladem toho, na co se orientují dnešní masy a také je důkazem, že Bonusweb se orientuje úplně stejným směrem. Aneb grafika, design a efekty jsou pro nás všechno a zbytek nás zajímá jen velice pomálu. Opravdu tu v posledních letech vidím jen povrchnost a plytkost. Hra, která nabízí výborný a promyšlený příběh a postavy dostane 50% a Fallout 3, který je jednou z nejpovrchnějších her, bez jakékoliv vnitřní logiky a má otřesné dialogy dostane 90% a to je díky na svou dobu pohledné grafice a dobře nadesignovanému prostředí...To je fakt k pláči. Bonusweb ať radši hodnotí jen střílečky a podobné bezduché věci a do her, které sází víc na sofistikovanost než na líbívou grafiku ať se nes.re...

0/0
7.6.2010 11:09

slanecek

Re: dobrý den celý den bába letí komínem...

Souhlasím s tímto názorem.

Fallout 3 dostal 90% jen kvůli pěkné grafice a slavnému jménu. Kdyby se ta hra jmenovala jinak a nevyvíjela to Bethesda, tak dostane podprůměrné hodnocení.

0/0
7.6.2010 13:00

D4rk5u

Re: Re: dobrý den celý den bába letí komínem...

..kdyby to nevyvijela bethesda možna by to dopadlo spíš daleko líp a kdyby se to jmenovalo jinak a vyvíjela to bethesda tak by to žrali stejně;-D

0/0
9.6.2010 0:55

xgandalf

Re: dobrý den celý den bába letí komínem...

Nojo, ale je to špatně? Z čistě pragmatického hlediska se BW (a není zdaleka jedinej) orientuje tak, aby pokryl co nejširší spektrum čtenářů, tj. onen herní mainstream. A herní mainstrem chce skvělou grafiku, chce propracovanou fyziku, chce žůžo ňuňo efekty, chce zjednodušování her.

Potom se nejde divit, že hry, který tohle mají, dostávají takové hodnocení, jako Fallout 3 nebo Oblivion. A není to jenom problém Bonuswebu, tyhle hry bodovaly prakticky všude.

0/0
7.6.2010 13:26

pug

...

Pro recenzenta by byla asi nejvhodnejsi hra The Sims, vzhledem k tomu, ze nevidi rozdil mezi stealh a rambo akci, na vyber "spravne" moznosti v dialogu potrebuje nekolik minut a neni naklonen jakekoli minihre a uplne nejlepsi by bylo, kdyby se to asi cely hralo za nej. Vytykat hre tunelovy design levelu, ktery v dnesni dobe ma skoro kazda hra, je podle me docela zbytecny. Aspon ma pravdu v tom, ze grafika neni nijak uchvatna, ale to zase kazdy nepotrebuje. 

0/0
7.6.2010 9:54

cicobasketek

Re: ...

Tak jestli to je aspoň trošku říznutý agentí stealt, tak tam, aspoň já, jsem zvyklý na variabilní prostředí. Třeba takovej Hitman by bez tohoto ztratil úplně smysl. Na tuhle hru jsem se těšil, ale asi to nedopadne ...

0/0
7.6.2010 10:12

Yerm

Re: ...

No hele když hned na začátku máš na výběr z asi čtyř možností co chceš udělat se strážným, a na výběr máš asi tak 5 vteřin, přičemž si za tu dobu musíš přečíst možnosti, uvědomit co znamenaj, vybrat kterou chceš a pak jí ještě označit na tom připitomělým kulatým interfacu, tak to moc pohodlný není. Zvlášť když přitom čumíš do PDA a nemůžeš se ani rozhlídnout po okolí a vzít tak v úvahu prostředí. A když jsem teda dal nalákat a přepadnout, a schoval se za dveře, tak ten strážnej sice dveře otevřel, ale zůstal stát před nima. Takže jsem ho musel prostě na férovku zmlátit.

Co se týče miniher, tak vypínání alarmu docela jde, hackování jsem tak úplně nepochopil (ale tam co se prvně hackuje tak mě zabili a zatím jsem to podruhý nezkoušel, takže tomu ještě dávám šanci) a otvírání zámků je fakt divný. Zatím jsem v žádný hře neviděl zábavně udělaný rovnání kolíků (Oblivion byl asi nejblíž, tam se to aspoň dalo dělat po sluchu) ale tohleto je dost tristní. Hlavně teda díky ovládání. Nevím proč se nemůžou víc inspirovat Falloutem 3, tam mě jak hackování tak odemykání fakt bavilo.

A tunelovej design jen ať vytýká, to že je to všude neznamená že to je dobrý:-)

0/0
7.6.2010 10:14

xgandalf

Re: Re: ...

Vida, já podobný problémy ani moc s tím rozhodováním neměl :-) Hraju prostě stylem, kterej mi vyhovuje a tomu přizpůsobuju odpovědi.

Minihry jsou ehmmm, zajímavý. Vypínání alarmu budiž, hackování je docela o nervy, protože musí člověk najít v neustále měnících se číslech sekvenci, která je vlevo/vpravo nahoře, což není úplně blbá myšlenka, ale podkopávají ji dvě chyby - jednak jak člověk hejbne kurzorem, tak zmizí číslo nahoře, takže si ho musíš zapamatovat, věc druhá je zmršený ovládání (levá sekvence šipky, pravá myš), který je evidentně inspirovaný na konzolích a ledabyle převedený na konzole.

Otvírání zámlů mi přišlo hodně jednoduchý a v podstatě je to taková blbůstka.

Tunelovej design je jenom někde, nicméně to třeba u Mass Effectu je taky a nikdo si nestěžoval. Spíš věc vkusu, v týhle hře mě to až tak nevadilo.

0/0
7.6.2010 10:51

pug

Re: Re: ...

Smysl omezeneho casu ve vyberu moznosti je kvuli tomu, aby se vytvoril trochu tlak na hrace a melo to spad. To se asi bude tezko delat, kdyz nechate hrace vybirat 30 sekund nejakou moznost. To, ze zustal stal mezi dverma akorat ukazuje, ze neni blbec co vejde a necha se prepadnout :)

Tunelovy design neni to nejlepsi pro hrace a muze to byt i vytknuto, ale pak je treba to delat u vsech her a ne jen u her kde reknu: "Tahle hra se mi nelibi, tak ji jeste vytknu tuneloidni mise". Mam pocit, ze o tomhle se mluvi jen u her, ktery se nekomu nelibi a jinde se to taji. Nikde jsem nevidel, ze by nekdo ME vytknul tuhle chybu.

Je jasny, ze tahle hra klade na hrace trochu vetsti pozadavky v pribehovy linii, coz vetsine hracu nemusi uplne vyhovovat.

0/0
7.6.2010 12:38

Yerm

Re: Re: Re: ...

Je pravda že třeba v ME2 mě ten tunel fakt štval. Variabilita úkolů se mi líbila (ačkoli stejně většina byla "jdi a střílej") nicméně úkol za úkolem byl tunel tunel tunel. A nevím proč, ale v jedničce mi to tak nevadilo. A naprosto souhlasím že by se to mělo vytýkat všude, třeba s tím pak vývojáři něco udělají.

0/0
7.6.2010 12:50

K1ller

Re: Re: Re: Re: ...

No mozna proto, ze v jednicce to bylo vykompenzovano volnym pohybem po planetach. Zatimco dvojka jde ad absurdum a ma tunel vsude. Jeden z duvodu, proc pro mne je jednicka lepsi. Ale u AP to zase tak nevadi, tam se to da vcelku predpokladat. Nerikam, ze je to dobre, ale vadi mi to mene nez u ME2.

0/0
9.6.2010 14:58

MrSanta

...

Jak tak pročítám různá fóra, tak to vypadá, že se Obsidianu opět podařilo vydat hru, kterou hráči buď nenávidí nebo milují a nic mezi tím.

PS: Také vám přijde divné, když si někdo stěžuje že nemůže v RPG trefit cíl z pistole aniž by skill střelba z pistole natrénoval...?

0/0
7.6.2010 9:07

Mirabell

Re: ...

Přesně tak. Úplně stejně mě na destructoidu překvapil odstavec o tom, že když neskilluješ hackování ,tak jsou minihry skoro neudělatelné. je to u RPG zápor, nebo klad?

Lidi čekají Splinter Cell možná torchu říznetej Uncharted 2 (tam byl taky stealth) a ono je to designovaný jako jinej žánr - a nejspíš záměrne. Pokud nemám zbrań nakillovanou, střílím všude možně a Branko budu nejtěžší souboj všech dob (kdy žjse mhrál poprév trvalo mi 2,5 hodiny než jsem ho zdolal). Kdy žnaskilluju trochu víc nebo jen skilly rozdlěím rozuměnj a naučím se shopnosti používat, jde to samo (při druhém průchodu šel branko k zemi po cca 30 vteřínách. Z nich tak 20 bylo ztraceno v cutscéně a že mi chvíli běhal daleko na balkóně)

RPG prvky tu mají větší vliv než v mnoha RPGčkách (třeba Fallout 3 - ta mrozdíl mezi skillem 30 a 70 skoro nepoznáš) - kdo to nečeká, je vyděšen.

0/0
7.6.2010 11:34

UrsusLuin

pohled na věc

Problém je, že autor evidentně čekal akci ala Splinter Cell s prvky RPG. Jenomže ono je to přesně opačně - je to RPG s prvky špionážní akce. Tuhle věc je nutné si uvědomit hned na začátku,

Je Obsidiánní klasika - připomíná to hru Bioware (tentokráte ME), je tam dost nedotažených věcí a bugů, ale zároveň to má něco, proč chcete pokračovat dál. Většinou jsou to dialogy a příběh. Řekl bych, že to platí i tady.

Nemůžu souhlasit s tím, že je to průměrná střílečka - tohle tvrzení ostatně autor recenze sám vyvrátil, když řekl, že můžete jít tiše ala Sam Fisher, nebo to vystřílet ala Rambo - copak v obyčejné střílečce máte na výběr obě tyto možnosti? Nikdy!

Level design - jsou tam tunelové pasáže, ale pak tam jsou pasáže, kde na dané lokaci najdete minimálně 4 různé cesty, každá je stejně propracovaná (tedy není tam jedna "touhle pojď" a 3 "ty jsou tady na ozdobu").  AI je opravdu poměrně tupé - i když zajímavé je, že tenhle fakt nikdy nikomu nevadil třeba u Metal Gear Solid a tam mi přijdou přesně stejně tupí! Kdyby měli promakanou AI, tak to pravděpodobně ovšem není ani hratelné.

0/0
7.6.2010 8:41

Piggsy

Re: pohled na věc

"Kdyby měli promakanou AI, tak to pravděpodobně ovšem není ani hratelné."

Tak této větě nerozumím. Je spousta her s promakanou AI a jsou skvěle hratelné. Dobrá umělá inteligence je výzva a zábava, střílení do tupých panáků co hledí do zdi je nuda.

0/0
7.6.2010 9:13







Najdete na iDNES.cz