Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třináct minut ve světě Rage

Střílečka z nepříliš přátelské postapokalyptické budoucnosti Rage je titulem, který využívá nový id Tech 5 engine s megatexturami. Tvůrci z iD předvedli na E3 třináct minut gameplaye z napjatě očekávaného titulu pro PC, PS3 a Xbox 360. Užijte si to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Graetar

Nové, dvacetiminutové HD video

Ještě přibyl jeden kousek - http://e3.gamespot.com/video/6266586/

Nevím, jestli jsem se nepřeslechl, ale kromě spousty zajímavých věcí se někde kolem 16:35 mluví o možnosti výběru mezi automatickým nano-léčením a standardním "lékárničkovým" uzdravováním. Osobně mi autouzdravování nesedne, tak jsem zvědav, jak to dopadne.

Jinak musím říct, že některé detaily (oprýskané a ulámané sloupy, rzí a mechem pokrytá podlaha apod.) jsou fascinující. A to všechno při konstantních 60fps, na Xku... 8-o

0/0
18.6.2010 14:31

Xavelis

Coop

Nahodou sa nevie, ci ma byt v rage pc coop (nieco podobne ako borderlands) ? Bo by som to hned bral, dej+coop(nie obycajny MP).

0/0
18.6.2010 10:49

Copa-k

Re: Coop

Co op tam nebude....

0/0
18.6.2010 13:15

Graetar

Re: Re: Coop

U Rage se s kooperativním módem od počátku počítalo, podle nedávné zprávy to zatím nejspíš platí - http://techreport.com/discussions.x/18856 . Tak uvidíme... ;-)

0/0
18.6.2010 14:24

Copa-k

Re: Re: Re: Coop

tak ted babo rad,podle posledniho quakeconu se co op kompletne vyskrtnul.Je ale moznost,ze tam bude nejaka forma spoluprace,ktera se nebude tykat hlavni prebehove linky.Koneckoncu v srpnu bude Quakecon tak pak budem moudrejsi:-)

0/0
18.6.2010 15:19

Graetar

Re: Re: Re: Re: Coop

Skoro se mi zdá, že se id dali do sebe, jako by na ně někdo tlačil (Bethesda?). Loňský QuakeCon mě dvakrát nepřesvědčil, ale teď už jsem zase optimističtější. Taky mi přijde, že avizovaný ne-M rating dostavá v aktuálních ukázkách pěkně na frak, možná tedy usoudili, že postapokalyptickou střílečku nemá smysl dělat pro dvanáctileté děti :-)

0/0
18.6.2010 15:47

mechwarrior

ee

zase po vzore Dooma 3 sa nepoučili a znovu je tam skript vedľa skriptu, ten chlápek pri hraní presne vie čo tí nepriateľia urobia a ako budú reagovať. A celá tá strelba a reakcia nepriateľov mi príde strašne neprirodzená a umelá, takisto zmízanie tiel je hodne úbohé ale to je u ID už asi štandart. Jazdný model strašne arkádový, to by až tak nevadilo ale aspoň fyzika by mohla byť lepšia, mám pocitm, že sa tá bugina na maxmálku rozbehne na dvoch metroch a na jednom metry zabrzdí. Jo a to jeho cmukanie za každou vetou mi riadne liezlo na nervy.

0/0
18.6.2010 0:42

Meck IV.

Re: ee

;-D

0/0
18.6.2010 10:18

Cubky

Re: ee

Kdo by to kdy rekl, ze developer bude znat svoji hru. :D

0/0
18.6.2010 10:27

mechwarrior

Re: Re: ee

to že vie kde a aký nepriateĺia sa nachádzajú je vporiadku, to že ich reakcie a pohyby v prostredí až príliš okato preberajú skripty na úkor AI už vporiadku nie je. Ja od dobrej hry očakávam, že nepriateľia budú zakaždým reagovať trochu inak a samozrejme ideálne by bolo keby ich rozmiestenie bolo náhodné ale takým niečím disponuje iba pár výnimočných hier.

0/0
18.6.2010 12:39

Cubky

Re: Re: Re: ee

Pohyby a reakce nepratel jsou vzdy naskriptovane... Kdyby jsi alespon z dalky videl neco z Teorie her a programovani vubec, tak bys vedel, ze to ani jinak delat nelze - program neumi myslet - musi mit definovane konkretni reakce na konkretni situaci. A clovek, ktery na te hre dela, samozrejme vi, jak se program v urcite situaci zachova. Kdyby to nevedel, tak by to asi nebylo zrovna v poradku...

0/0
18.6.2010 13:05

oldboy

Re: Re: Re: Re: ee

U Thiefa by nikdy nemohl předpovědět, kde přesně která stráž bude, protože žili svůj život - chodili, komunikovali, nesátli na jednom fleku a nečekali až jim tam frajer hodí elektrickej výboj. Nebo nestáli jako tvrdý y za rohem, aby mohl udělat BAF. A o tom mluví mechwarriror.

0/0
18.6.2010 15:03

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: ee

Ano, zili svuj zivot, protoze vyvojar je naskriptoval tak, aby "chodili, komunikovali a nestali na jednom fleku". VRrage je jiny vyvojar naskriptoval tak, aby mel hrac sanci vyuzit elektrickou zbran. Tedy opet se ptam, jaky je rozdil?

0/0
18.6.2010 15:13

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: ee

Jeste zareaguji na toto:

"U Thiefa by nikdy nemohl předpovědět, kde přesně která stráž bude"

Pokud clovek vi, jak je hra napsana, tak neni problem zjistit naprosto presne, kde se jaka straz nachazi. At uz zije vlastnim zivotem, ci ne. Aby to neslo predpovedet, tak by ta hra musela nejakym zpusobem vyuzivat generator nahodnych cisel... A uprimne, kdyby nekdo takovy generator napsal, tak ma dost penez do konce sveho zivota a nemusi se trapit tvorbou her. ;)

0/0
18.6.2010 15:20

oldboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

Sorry, ale nemáš pravdu. Jaksi zapomínáš na elementární programovací nástroj, a tím je generátor náhodných čísel, podle kterého se mohou postavy chovat nepředvídatelně. Takže ještě něco?

0/0
19.6.2010 0:17

oldboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

Jo, vidím že o generátoru ses zmiňoval. Nevidím na tom ovšem nic geniálního, naopak dost primitivní. Pokud x=1 jdi tam, pokud x=2 jdi tam, pokud x=3 zdřímni si, a takhle třeba donekonečna.

0/0
19.6.2010 0:19

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: ee

Děláš si legraci? To byl základ obkouknout si trasy kudyma stráže chodí, protože vždycky jen buď stály na místě nebo chodily určitými hlídkovacími okruhy :)

0/0
18.6.2010 17:58

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: ee

ach jaj ty mudrlant :-) neboj sa o skriptoch toho viem dosť, preto som schválne napísal pohyby v prostredí a ich reakcie. Inými slovami akonáhle vojdem do miestnosti a nepriateľ ma spozoruje alebo len spustím skript samotným vstupom do miestnosti, postava začne vykonávať množinu skriptov, ktorá zahŕňa animované pohyby postavy a samotný pohyb po pripravenej trase s dotatočnými animáciami ako výskok na nejaké zábradlie a následný zoskok. Ten rozdiel na ktorý som poukazoval, že tieto skript schémy dobré známe z DOOM3 kde boli vyslovene ako päsť na oko sa opakujú aj v Rage pričom ich priebeh je stále ROVNAKÝ ! To nie je AI ale množina tupých animácií. Ja od hier očakávam trochu viac, aspoň vyspelejšiu AI ktorá bude zahŕňať desiatky ak nie stovky skriptov ktoré by sa vzájomne kombinovali na základne x možných premenných a tým evokovali skutočnú umelú inteligenciu. V D3 alebo Rage je to všetko iba divadlo ktoré im väčšina hráčov žerie, mne to však vadí, pretože viem, že je tá postava nekoná autonómne. Snáď si už pochopil...

0/0
18.6.2010 21:27

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: ee

Zeptam se te takto: Ty dokazes z nekolika minutove ukazky gameplaye posoudit, zda postava ma, ci nema, desitky (nebo stovky) naskriptovanych reakci? :)

0/0
18.6.2010 21:47

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

áno, už len preto, že ID sa dlhé roky nevie vymaniť zo svojho stereotypu v tejto oblasti "hranej AI" začalo

to v RtCW, kde to ešte mali vybalancované, v Doom3 to však prepuklo na

plné gule, Q4 takisto, Wolfenstein (2009) všetko po starom. Bolo by

naivné myslieť si, že pravé u Rage vybehnú zo svojej zabehnutej cesty.

0/0
19.6.2010 0:17

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

Spis by bylo naivni si myslet, ze se z toho nikdy nedostanou. ;)

0/0
19.6.2010 6:25

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

áno bolo by naivné myslieť si že sa z toho NIEKEDY nedostanú, v Rage to ale určite nebude :)

0/0
19.6.2010 8:28

The_Damned

Re: ee

...a umíš anglicky? ;) Sám Willits tam říká, že neví odkud na něj příjdou...

0/0
18.6.2010 13:28

mechwarrior

Re: Re: ee

nedaj sa opiť rožkom...

0/0
18.6.2010 21:16

drobek

Re: ee

to je trubka xD

0/0
18.6.2010 15:56

Eclipse_GSX

Re: ee

Ano, to je přesně ono. A kdyby to byla hra s King kongem, tak by se měl zahrabat pod zem a zaútočit na tebe zespodu. To ví přeci každej, že se opice držej na stromech, pitomý naskriptovaný zvířata. Proč vlka nenaučit judo, to pitomý naskriptovaný zvíře umí akorát kousat ;-D Pokud jsi aspoň trochu angličtinář, tak jasně říkal, že tyhle parchanti (už si nepamatuju, jak se jmenujou) jsou dobrý akrobati, co dokážou vyutvat prvků prostředí při boji. Navíc je šílený pochybovat o tom, že si danej level několikrát neprošel a tu prezentaci si nepřichystal. Nebo ty by jsi snad věděl, kde kdo bude stát a jak bude útočit, kdyby ti to předem neřek? Máš v tom pěknej hokej. Na mizení těl alespoň plácli animaci, jsou tací, kteří je nechaj z framu na frame zmizet.

0/0
18.6.2010 19:11

mechwarrior

Re: Re: ee

ďaľší čo skočil na lep, neviem či sa na teba oplatí reagovať, prekrútil si čo sa prekrútiť dalo, zrejme si ani nepochopil o čom som písal. Nie je skript ako skript, a nie je AI ako AI, pokiaľ ti nevadí, že postavy ti predvádzajú vždy rovnaké divadielko a pán developer to označí za nejakú výnimočnú AI tak škoda slov, je vidieť že nároky hráčov na hrateľnosť buď neustále klesajú alebo pribúdajú nenáročný hráči ktorí sa nad tým vôbec nezamýšlajú. Zrejme medzi nich patríš aj ty ak považuješ zmízanie postáv obohatené animáciou ako za dobré riešenie, sry to nie je riešenie ale pekný ojeb na hráča, škoda že to nevidíš.

0/0
18.6.2010 21:37

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: ee

Ani bych neřek. Kolik nepřátel jsi viděl útočit, abys mohl říct, že se všichni chovají stejně? Mizení postav mi až tak nevadí. Teď po letech hraju opět Oblivion a po týdnu nacházím mrtvolu uprostřed náměstí, která tam stále leží a nikdo ji neodklidí. To je tepr ojeb hráče. Mizení postav animacií považuju za lepší, než výše zmíněnej úkaz z Oblivionu, nebo mizení z framu na frame. Samotnej postapokalyptickej svět plnej zmutovanejch kreatur je totální nesmysl, takže nemám zapotřebí přemýšlet nad nějakou animací rozpouštějícího se zombíka. Když může taková příšera vzniknout během pár desítek let po katastrofě, může se stejně dobře rozpustit. Přemýšlet ve hře jako je Rage nad každou pitomostí je samo o sobě pitomost.

0/0
18.6.2010 22:21

oldboy

Re: Re: Re: Re: ee

Viděl jsem dvě různé prezentace stejného levelu pro dva různé webziny, a nepřátele se chovali IDENTICKY. Ještě pochybnosti?

0/0
19.6.2010 0:29

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: ee

Žial zmízanie nepriateľov nie je problémom len Rage ale prakticky všetkých áčkových titulov od ID, čo je zrejme problém ich enginu. Inak nehnevaj sa ale skutočne nechápem, že za nezmyselnejšie považuješ ak v Oblivione nájdeš po týždni mŕtvolu ktorú nikdo neodpratal ako keď sa ti pred očami v Rage vyparuje mŕtvola, nie tomu fakt nepochopím a ani pochopiť nechcem. Možno som až príliš "oldschool" hráč ale ak hrám akčnú pasáž chcem vidieť hromadu krvavých rozstrielaných mŕtvol, chcem vidieť spúšť ktorú za sebou zanechávam a nie ľudoprázdne nič. A k tým pitomostiam, každá hra je založená na určitých pravidlách, ktoré sú porušované viac či menej ALE všetko má svoje medze, pokiaľ sa začína siahať na úplne základné fyzikálne parametre a pravidlá je ZLE !

0/0
19.6.2010 0:43

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: ee

Nedokážu prostě pochopit, že ji nikdo uprostřed města neodklidil. To že všichni choděj kolem mrtvoly jakoby nic bije do očí víc, než kdyby zmizela. V enginu to rozhodně nebude. ID software vždy dobře optimalizovali. ID Tech 4 se rozhejbal i na naprostý kaši a plynule. Pravda, pro 16x AA, měkčený stíny a já nevim co ještě za efekty to chtělo superkomp, ale i na nižší detaily vapadal takovej Doom 3 hodně nadčasově, a hejbal se svižně na kalkulačce. Pár těl by to nijak nezměnilo, však se všude kolem mrtvoly povalovaly.

0/0
19.6.2010 11:57

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

tak zaženiem to do extrému: na ulici (v realite) nájdeš mŕtvolu, po týždni ju tam nájdeš znovu - je to divné ? určite, pomyslíš, že ľudia sú v týchto končínách riadny ignoranti a nechcú mať s mŕtvolou nič spoločné. Na druhý deň zase nájdeš inú mŕtvolu, ktorá sa však po chvíli vyparý, proste zmizne a nezostane po nej absolutne nič. Podľa tvojej logiky je táto druhá možnosť logickejšia alebo ľahšie pochopiteľna ? v tom prípade buď nie si normálny alebo nie si zo Zeme :) A k tomu zmízaniu - určite ide o spôsob ako odbremeniť engine od "zbytočnej" záťaže a zvýšiť tak framerate. Pre dnešné grafiky by určite nebol problém v Doom3 alebo Q4 keby nepriatelia nezmízaly ale v dobe vydania týchto hier to určite mnohým grafickým kartám uľahčilo situáciu. Iný dôvod nevidím.

0/0
19.6.2010 13:23

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

Ano, je. Ta druhá možnost mizení je logicky vysvětlitelná záminka autorů. Ta první je totální kravina, protože obyvatelé Tamrielu nejsou lhostejní k ničemu. Spíš naopak, do všeho se sejří. Fakt, že mrtvola zůstane ležet na zemi a nezmizí, dokud ji neoberu o ten poslední předmět, i kdyby to bylo roztrhaný triko, je zato viditelná chyba ve hře. Mizení postav hře jistě uleví, ale ne nijak znatelně. Mrtvá postava nezatěžuje procesor, je to jen další předmět na obrazovce. A v Doomu přicházely příšery málokdy nějak na husto. Spíš vyskakovaly v nečekaný okamžiky. Mně to nevadí, pokud to není tak okatý, jako třeba v posledním princovi. Tam to byla katastrofa.

0/0
19.6.2010 14:01

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

ak "áno je", tak v tom prípade nemás slov 8-o zrejme sú ľudia hrami poznačený viac ako som si myslel 8-o a ešte raz ktomu zmízaniu postáv - mŕva postava samozrejme nezaťažuje procesor ale grafickú kartu áno a správne si napísal, že v Doom3 nepriateľia prichádzali zporadicky, postupne v malých počtoch, možno by si si to mohol trochu spojiť s tým zmízaním postáv a s pokúsil sa dôjsť k záveru prečo to tak asi je ;-)

0/0
19.6.2010 14:36

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

Tohle nikam nevede. Vtip je v tom, že přicházej v malým počtu a nikdy jich na scéně není moc. Tím pádem by ani jejich padlý těla nezatěžovaly scénu. Pakliže je hra plynulá ve chvíli, kdy ty postavy žijí, tak je logicky plynulá (ne-li rychlejší) když jsou ty postavy na scéně mrtvý. Grafickou kartu by to zatěžovalo ve chvíli, kdyby se jich vyvalilo tucet najednou. A to platí i o tuctu padlejch mrtvol. A to v celým Doomu nenajdeš. Takže mizení postav nejspíš náročností na hw, jak ty píšeš, nebude Prostě si to tak v ID software přáli, a tak to tak udělali. Nevim z jakýho důvodu, ale HW náročnost to podle mě rozhodně nebude.

0/0
19.6.2010 18:09

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ee

ale samozrejme, že to má efekt na HW, záleží od enginu a ID si s tým zatiaľ nevie dobre poradiť, veľký počet nepriateľov im spôsobuje lagy a sekanie, preto je tam rovnováha medzi spawningom nových nepriateľov a ich miznutím. Ak si myslíš, že proste iba tak si vymysleli, že hm a čo keby sa tí mŕtvy jednoducho vyparovali ? paráda to je nápad ! a ešte tam drbneme nejaký ten cool efekt aby to bolo zaujímavé ako zmízajú :))) škoda slov, buď si istý, že developery hier nerobia radi nič navyše, ak by tam tie mŕtvoli nevadili nechali by ich tam a vôbec by ich nenapadlo nejak ich odpratávať...Ale vidím, že si skalopevne presvedčený o svojej pravde tak ťa už nebudem presviedčať, ako sa hovorí komu niet rady ....

0/0
19.6.2010 19:56

jazzcat

...

vyzerá to veeeeľmi dobre! taká grafika na xboxe? no paráda...

0/0
17.6.2010 20:03

TT777

Re: ...

No jestli vas uchvacuje grafika v silne komprimovanem videu v rozliseni 320x240 bodu tak to mate hodne omezene naroky ;-)

0/0
18.6.2010 9:43

junior1099

boha jeho

Pořád jenom samé střílečky furt dokola o ničem. Všechno na jedno brdo. Už je to nuda. Nj, ale dokaď to bude vypadat pěkně, tak to lidi budou kupovat a nebude nic, co by zastavilo někoho vyrábět pořád jednu a tu samou kašu.

0/0
17.6.2010 16:53

Copa-k

Re: boha jeho

juniore tak zrovna na tuhle kasu se hrozne moc tesim.Nikdo te nenuti dnesni hry hrat a nebo jeste lepe jdi plakat nekam jinam.Ja taky nehraju kde jakou ptakovinu,ale na rage se tesim ctyry roky a ty me od toho neodradis ;-D. Sorry..

0/0
17.6.2010 17:15

junior1099

Re: Re: boha jeho

Já tě od toho nemám v plánu odrazovat, mně jsi někde... ,,jdi plakat nekam jinam'' to dnes píší, když někdo napíše svůj názor a dotyčnému dítku se to zrovna nelíbí, kolikatileté děti? Na to ti můžu říct jen, zavolej svoji maminku a požaluj si, ale já nikam jinam psát nepujdu.  Sorry...

0/0
17.6.2010 18:13

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: boha jeho

Sorry, ale tentokrat ma pravdu, je jedna vec tvuj nazor, ze se ti tento zanr nelibi, ale vysmivat se lidem, kterym se to libi a rikat, ze je to des, ze dalsi nudna strilecka, to je ubohost a plac tech deti, ktery se tedy snazis udelat :-/Rv

0/0
18.6.2010 7:21

Eclipse_GSX

Re: boha jeho

Neřekl bych, že pořád jenom ty samý střílečky dokola. Fallout 3 byla bohužel slabá hra (s perfektním level designem, ale jinak slabá), Borderlands se svojí zajímavou stylistikou taky nejsou pro každýho (a opravdu ošklivou grafikou na zastaralým U3 enginu, lowres. textury až hanba). Kdežto na Rage se opravdu těším. ID software věřím, mám rád jejich stylistiku, modely monster a jejich variabilitu, akčnost. Jediný co mi z traileru nevonělo, byl jízdní model buggy, ale to mi u podobný hry problém nedělá. Ber to jako šanci zastřílet si pro člověka, co se mu hnusí série Call of Duty a hry jim podobný;-)

0/0
17.6.2010 17:21

HonyaDj

Re: Re: boha jeho

Poznámka. Stylistika je nauka o slohu, neboli stylu, neboli o psaní slohových prací. Tak se prosímtě nauč významy cizích slov, pokud už je chceš používat ;-). Jinak s tvým názorem souhlasím.

0/0
17.6.2010 17:33

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: boha jeho

Stylizací, ne stylistikou. Já význam toho slova znám, ale prsty jsou občas rychlejší než hlava:-(

0/0
17.6.2010 21:17

junior1099

Re: Re: boha jeho

Nj, já to trochu přehnal...a když nějaký blb (já) napíše ,,všechno na jedno brdo,, tak ho nesmíš chytat za slovo.

Já se na rage také těšil, ale to video mě trochu zklamalo... že jako už sem to někde viděl. Ale to je šumák.

Zdruf.

0/0
17.6.2010 18:30

Copa-k

Re: Re: Re: boha jeho

Promin juniore,ale ja to bral z humorem.Jen jsem tim chtel rict,ze ne kazdej to vidi tak cerne jako ty.Me naopak to video nadchlo.Teda krom jizdniho modelu.Ale ten treba jeste upravej,prece jen maj na to jeste dost casu.

0/0
18.6.2010 12:54

Lugre

průměr

Nějak mě to ničim neupoutalo, taková obyčejná střílečka. Možná si to někdy zahraju, ale nelitoval bych, kdyby ne.

0/0
17.6.2010 16:41

Mirda_CZ

Borderlands

Tak tohle jsem hrál. Jmenuje se to Borderlands :D

0/0
17.6.2010 16:02

Cubky

Re: Borderlands

Jestli tohle myslis vazne, tak jsi Borderlands nehral. :)

0/0
17.6.2010 16:30







Najdete na iDNES.cz