Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak funguje OnLive po startu?

Ve stínu videoherní show E3 se poněkud zapomnělo na fakt, že v takřka všech státech USA byla spuštěna služba OnLive, systém, který umožňuje streamování her. Polský web stacjakultura však neváhal a OnLive vyzkoušel. Dojmy jsou rozporuplné. Grafika je ubohá, lagy se ale nedostavily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Framerate!

Problem je s framerate. OnLive pouziva DFS (Dynamic Framerate Synchronization), coz je licencovana technologie jinak k videni v Real Playeru. U rychlych scen se vynechavaji snimky pri zmene smeru pohybu sceny (beh vpred a nasledne otoceni vpravo, vyskok apod.), coz pozorne oko vnima jako skokovy pohyb, coz cini hru nepouzitelnou pro multiplayer, kde potrebujete presne zamerovani s rychlymy uhybnymy manevry (headshots, side-jumps apod.). Proto k nepriteli se musite priblizovat primo, bez uhybani, abyste dostali presnost zamereni na maximum pri skokovem framerate. Uz na lonskem E3 se resila datova prostupnost s ohledem na framerate a bylo vyvojari receno, ze sluzba OnLive je primarne urcena pro mainstream a casual games, hry, ktere se moc nehybaji na displeji a kde neni stezejni zalezitosti presnost mysi v odezve na snimkovani. Ucinky DFS lze videt i na tom videu z YouTube pri hrani Unrealu, kde hrac evidentne ma problemy zacilit pri zamerovani pri pohybu ze strany do stran, protoze framerate je prilis skokovy a tak hrac radeji zameruje pri behu vpred ci vzad, aby zacileni bylo presne. A to hraje proti botum ve hre, ne proti zivym hracum, coz by byl jeste vetsi masakr. http://www.youtube.com/watch?v=G7lnRoVWDrU&feature=player_embedded

0/0
21.6.2010 16:58

Mirabell

Re: Framerate!

No podle mě přesně na tohle mě být OnLive zaměřený od začtku. HW nenáročný, graficky stabilní hříčky a hry pro casual hráče (takový co nekoupí ani Wii). Takový hry můžou být taky pecka - Adventury, Tahový strategie (od šachů po civilizaci), World of Goo, apod. Ideálně postupně zabudovat do TV a DV přehrávačů a bundlovat s televizním programem. (aby důchodci neměli pocit, že kupují konzoli, ale že je to součást bohatšího TV programu). U tohodle bych věřil, že to může fugnovat a že si to najde publikum.

A když o ni to prezentují jako nástroj hraní novinek ve vysokoé kvalitě... a to podle mě nesplní. Možná v betě, kde bude pár set hráčů. Ale až se jim pokusí milion lidí spustit v release date nějakou novinku (ale GTA4), tak budou potřebovat vlastní jadernou elektrárnu na uživení serverovny. A MS se Sony budou muset odstěhovat outsorcing z Indie, protože všichni Indové budou stravoat OnLive a ještě nebudou stačit.

0/0
21.6.2010 17:54

Dla_ha

Screenshoty

No já vám nevím, ale podívejte se na tuhle recenzi.

http://blog.wolfire.com/2010/06/Thoughts-on-OnLive

Jsou tam i srovnávací obrázky a mně to vůbec nepřipadá špatný, spíš na to, že je to v HD a ještě přes net i docela luxus.

0/0
21.6.2010 13:11

IARK - BAN za králíčka.

Re: Screenshoty

njn, pak asi konzole ztrati smysl :-) 

0/0
21.6.2010 13:54

Dla_ha

Re: Re: Screenshoty

Tak oni by měli udělat i konzoli, která pojede přes OnLive, to by mohlo být hodně na pohodu, nikdo si nebude stěžovat, že konzolím zastarává hardware a zůstane pohodlný hraní z gauče :-)

0/0
21.6.2010 15:33

Mirabell

Re: Re: Re: Screenshoty

No však tak nějak se to plánuje. Jak orozhraní k TV.

Ale k těm obrázkům - ví něco jak byli dělaný? Ono to video je komprimovaný a informace o obrazu jdou postupně. To znamená, že když koukám delší dobu na stejenj obraz (ať už World of Goo, nebo se zastavím v tunelu a 10 vteřin nic nedělám) tak během té doby věřím že získám velmi detailní obraz k nerozeznání od vyrenderovanýho. Je tma dost času na poslání těch "rozdílových snímků" které postupně pošlou dodatečné informace.

Nešel by nějakej obrázek v pohybu? Ideálně rychlá bojovka jako Mortal Kombat nebo záznam z nějkaýho FPS deadmatche. Opravud by mě zajímalo, jak si to poradí s přenosem neustále se měnícího obrazu

0/0
21.6.2010 16:44

net.Xtreme počtvrté

Re: Re: Re: Re: Screenshoty

chtělo by to video...nebo ještě lépe vyzkoušet, nebylo by špatné, kdyby onLive fungovalo třeba sedm dní zdarma nebo tak nějak...

0/0
21.6.2010 17:00

Dla_ha

Re: Re: Re: Re: Screenshoty

V tom článku, co jsem psal nahoře, je dole i video z onLive hraní Unreal Tournament. I když ten recenzent říká, že kvůli té dvojí kompresi obrazu (nejdřív OnLive a potom YouTube), to vypadá hůř, než normálně.

Ale já bych řekl, že dobré :)

0/0
21.6.2010 18:50

slanecek

hm

Překvapuje mě, že to nelaguje. Horší grafika by se dala oželit; přeci jen, Crysis si na netbooku moc často nezahrajete.

0/0
21.6.2010 11:16

Mirabell

Re: hm

No ale OnLive nebude zadara. A na minimální detaily v minimálním rozlišení si i ten Crysis zahraješ na vlemi levným HW.

prostě zbytečnost. Uvážíš-li kolik dnes stojí konzole - tak Onlive nemá žádnou výhodu.

0/0
21.6.2010 12:22

HonyaDj

Re: Re: hm

Zbytečnost? Žádná výhoda? Měl bys o tom asi ještě docela popřemýšlet, než budeš dělat takovéhle závěry... Poptávka a nabídka, to ti nic neříká? A to, že lidi mají různé důvody? Taky nic? Ale hlavně, že se tu zase řeší konzole a levná PC, ach bože ;-D

0/0
21.6.2010 15:37

Mirabell

Re: Re: Re: hm

Jakou to má výhodu? Není potřeba vlastnit HW? Pokud vím měsíční poplaek má být 5 dolarů? Za rok 60 dolarů. Za pět let 300 dolarů. (a to nepočítáme pořizovací náklady - zadarmo ta krabička nebude.) To je cena konzole, která tivětšinou vydrží na dýl než pět let. Takže "HW" tě nevyjde levněji. Naopak možná dráž. SW si budeš muset kupovat taky - ale nezůstane ti navěky. Jakmile ho někdo po letech odtraní, máš utrum. To není jako doma vytáhnout CD s 12 let starou hrou a jít si zahrát z nostalgie.

A další výhody? maximálně to při ideálních podmínkách dorovná domácí hraní (což není výhoda. Jen při ideálních podmínkých to nebude mít nevýhody). Grafika stěží dosáhne rozlišení + frameratu + barevné hloubky domácího HW. Holt network cable a HDMI rozhraní jsou používaný maličko jinak. Odezva ovládání nebude ryhclejší než z myši přímo do PC. A v případě že se stane cokoliv na síti, tak si ani nezahraješ.

V čem je OnLive lepší než jakákoliv jiná konzole? Co získáš jako výhodu, když vyhozíš Xbox/Ps3 a místo toho koupíš OnLive?

0/0
21.6.2010 16:37

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: hm

Tak tak, plus kde je platba za internet? A dodal bych za rychly a stabilni internet? Ja jsem k tomu skepticky uz od zacatku, prekvapilo ze to vubec funguje, chapu pro koho je to urcene, ale vyhazovat kvuli tomu hned konzole a PC s tim, ze tohle je budoucnost?

Ale ono je to jedno, k nam se to nedostane asi nikdy a i kdyby, mezitim tu uz budou konzole x-te generace a PC budou kdovikde. Bud po stopadesate mrtva a zapomenuta, nebo se bude hrat jen na nich. ;)

0/0
21.6.2010 16:59

Sam Bell

Re: Re: Re: Re: hm

R^R^R^

0/0
22.6.2010 9:20

Regis

No, proč vlastně nejsem překvapen?

Grafika PS2, efekty vzaly vody internetu, přesně jak se čekalo. Prostě to propasírovat zatím nejde. Ale aspoň že to nelaguje, takže do pár let snad i ta Crysis grafika.. ačkoliv ... hmm... kdo ví:-/

0/0
21.6.2010 10:39

oldboy

Re: No, proč vlastně nejsem překvapen?

"Propasírovat" to zjevně lze, pokud se nedostavují lagy. Jediný problém je v nedostatečném výkonu na straně serveru.

0/0
21.6.2010 11:11

TT777

Re: Re: No, proč vlastně nejsem překvapen?

No ono to nemusi mit hnusnou grafiku jen pro nedostatek vykonu serveru, ale taky ta potrebna komprese obrazu spoustu detailu "rozmaze/vyhodi"...

0/0
21.6.2010 14:14

pan.klobouk

Re: No, proč vlastně nejsem překvapen?

Ja prekvapen jsem, ja cekal ze to bude lagovat. :) Je ale pravda, ze porad nevime na jakem spojeni to jelo a kolik lidi uz v tom jede, respektive ma predplaceno a hraje.

PS2 grafika je ale asi nutnost, holt stream. To je jako pustit si Uncharted 2 na low z Youtube a divit se, ze ta grafika neni nic moc. ;D Neplacali ale neco o HD streamu a ze to bude vypadat nadherne?  

0/0
21.6.2010 11:26

assassin89

Re: No, proč vlastně nejsem překvapen?

joo ale nez to bude zvladat grafiku crysis tak je taky mozny ze v ty dobe bude grafiku crysisu zvladat uz i mobil :-)

0/0
21.6.2010 23:19







Najdete na iDNES.cz