Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

BioWare: PC je pro nás hlavní platforma

Hrobařům, kteří neustále chystali pohřeb PC gamingu tuhne úsměv na rtech. Microsoft náhle obrátil a má zájem dostat tituly od svých first party vývojářů na Windows 7. Nyní uvedla i firma BioWare, že PC je pro ní nadále primární vývojářskou platformou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robert.M

mno...

...s tim mrtvym PC gamingem... Viděl bych to tak - řešme problémy až nastanou, zatím se máme všichni (konzolisté a PCčkáři) poměrně dobře, výběr máme stále :-)

Pokud něco ničí PC gaming, je to podle mě stejně přístup společností jako Ubisoft a spol. Pirátství je svinstvo, ale větší svinstvo je trestat hráče za poctivost a za to, že si hru koupili...

Naopak přístup BioWare se mi zatím celkem líbí - speciální edice a pod...R^

0/0
26.6.2010 16:01

Minimax79

Tak, tak...

"S tim mrtvym PC gamingem... Viděl bych to tak - řešme problémy až nastanou, zatím se máme všichni (konzolisté a PCčkáři) poměrně dobře, výběr máme stále :-) "

Moje slova, ale vysvetluj to nekterym "zaslepenym pomatencum" a to jak na ty nebo na ty strane "barikady" :-)

Dobrych her mame vsichni spoustu, velka cast z nich je vyvyjena pro vsechny velky platformy (PC, PS3, XB360) a kazdy z nas ma tak z ceho vybirat a ma i moznost si zvolit na "cem" to chce hrat. Co vic si prat ;-)

PC hrani rozhodne nema svy dny secteny, to je fakt, ale v budoucich letech diky nekolika znamym faktorum nejspis dojde k jeho utlumeni. Jak velky to utlumeni bude, to bude zalezet hlavne na samotny PC komunite a na tom, jak se k hrani postavi...jak pises "herni pirátství je svinstvo" :-/

0/0
26.6.2010 19:40

echo677

Re: Tak, tak...

K tomu PC utlumu, spis zalezi jak se k tomu postavi vyvojari, protoze to oni urcuji pro jake platformy budou vyvijet, a jelikoz je to da se rict porad 50/50, jedni rikaj ze na PC to nema cenu, jini zase opak, tak bych se nejakeho utlumu moc nebal. Spis zustane to co je uz ted, multiplatformove hry. Od vseho kousek, celkove nic moc.

0/0
26.6.2010 22:10

parapo

Re: mno...

Ano,tak toto je KVAVITNÍ názor,jsem rád,že jsou i takoví diskutéři jako je  Robert.M!!!

0/0
26.6.2010 20:56

Mirabell

Re: mno...

Tak já bych neřekl že nějaká platforma vymírá. Spíš se ale čím dál víc soustředí jen na určitý typ her. A potom je to na hráči co hraje a podle toho mu sedně najká plafroma.

Takový ty tzv AAA velký drahý hypovaný tituly - kvůli nim už nestojí za to vlastnit herní PC. Co vyšlo za několik posedních let PC only? Crysis, Zaklínač, Spore, Sims a Total War? Zbytek si člověk zahraje na pohodlnější konzoli. A do budoucna se chystá co? Starcraft a Diablo? (a u těhc není nikdy zajištěno že na konzole nevyjdou... když první dily byly na konzolích, tak bych se u SC2 a D3 ani nedivil). Tenhle typ her je, dá se říci, na PC mrtví a jen občas jednou za rok nebo za dva se tam něco ukáže. Lidi co paří tyhle hry nemají důvod pustit něco jinýho než konzoli.

Ale pak tu máš MMO, Indie hry, budgetovky, freeware a starý nepřekonaný klasiky (Deus Ex, Fallout,...) - koho zajímá tahle oblast tak se zase nemusí odrhnout od PC. protože na konzolí něco tkaovýho nesežene.

0/0
27.6.2010 19:21

echo677

hm

Po Mass Effectu 2 to tak nevypada, ten byl "konzolovy" az to nebylo hezky.

0/0
25.6.2010 16:41

vaclavj1

Re: hm

hezky to bylo, minimalne proti konzolove jednicce :-)

0/0
25.6.2010 16:49

echo677

Re: Re: hm

Moc jsem nepochopil tu reakci. Kazdopadne, j i jednicka uz byla konzolova, stylem, ale aspon se o ni dalo rict ze je to jeste "akcni-rpg". Z dvojky udelali uz spis akci se spetkou rpg prvku, jestli se to vubec da nazyvat rpg prvky, aby se nereklo.

0/0
26.6.2010 0:22

vaclavj1

Re: Re: Re: hm

Bylo to trochu rypnuti, ze "konzolova" dvojka vysla soucasne na PC, kdezto jednicka vysla puvodne jen pro Xbox 360. Nicmene dvojka se hraje mnohem lepe, takze je to nakonec vlastne jedno.

Hodne lidi zamenuje RPG za vyvoj postavy, jestli je tohle ten pripad nevim, ale i vyvoj postavy byl ve dvojce lepsi. Jen mi trochu chybelo vic skillu u NPC - hra na to byla pripravena, takze to je asi dan za tech 12 postav, ktere se musi nejak lisit. (i kdyz kdo vi? treba ve dvojce nebo v nejakem DLC pridaji?)

0/0
26.6.2010 10:22

echo677

Re: Re: Re: Re: hm

J to je fakt. Hratelne, ano, dvojka na to asi bude lepe, kdyz to vezmu vseobecne. Ale nesouhlasim ze vyvoj postav byl v 2. dile lepsi. Sice se ty skilly dost projevily po kazdem bodu, ale ten skillu bylo asi jen 6 na vyber, a vsechno to byli jen plusy. V 1. dile byla ta tabulka monhem vetsi, vice skillu tykajici se primo postavy, to co je ve dvojce bylo v jednicce formou vylepsivani zbrani, kde se urcovalo jaky naboje budou mit atd. Byl tam inventar, fugoval tam klasicky obchod a prodej, tucty druhu zbrani a armoru. Tohle vsechno ve dvojce vymizelo. Nerikal ze jednicka byla primo RPG, ale mela tech prvku dost na to ze se ji pravem rikalo "akcni-RPG". A i kdyz se treba dvojka lepe hraje, tak je porad skoda ze z toho delaj typickou akcni rezbu pro masy, misto aby zachovali ten koncept z jednicky a jen jej postupne vylepsovali. Samozrejme, kazdemu sedi neco jineho. Jenze dneska je tech her pro masy tuna, Mass Effect mohl v tomto vybocovat, misto toho se jen zaradi... a to je skoda proste.

0/0
26.6.2010 12:40

echo677

Re: Re: Re: Re: Re: hm

Jeste dodam, to same je videt u SW TOR, chlubej se porad pribehem atd, stejne kazdy pojede jako vsude jen na vybavu a vysoky level, pribeh bude kazdy druhy tzv. "odklikavat", to jednak, a jednak je to videt i v te grafice, delaj to presne tak jako udelali Blizzard WOW, jedoduchou grafiku aby to slo uplne kazdymu a vydelali na tom nejvic penez. Ze zacatku TOR vypadalo taky jako neco unikatniho, ale cim vic materialu je vypusteno, tim vic je jasne ze jim jde pouze o to o co kazdemu dneska kdo dela MMORPG, porazit WOW. A i kdyz WOW nema rad, tak bych mel radost kdyby se to Bioware nepovedlo, aspon by poznali ze si maj delat vlastni veci tak jako to delali driv, a ne se snazit sr*t nekomu do pisecku, jen aby meli vetsi prachy.

0/0
26.6.2010 12:46

echo677

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Jeste dodatek, mozna to vypada ze porad nadavam na Bioware, byli to borci jak blazen, a chtel bych rict ze porad jsou, jenze po tom co udelali z ME2 a co delaj s tim TOR, se z nich stavaj pouze jen prachozrouti. Jasne, nekdo rika ze to musej delat jestli chtej uspet diky konkurenci, nebo ze se musej nejak zivit. DOkazali nespocetnekrat ze nemusej. STejne tak jako nekdo rika ze za to muze EA. Jo EA to vi skoro kazdej ze to jsou nejvetsi kkti kterym jde jen o prachy, ale hlavni blbost je predevsim tech studii, ze se nechaj odkoupit. A u Bioware je to trikrat tak skoda.

0/0
26.6.2010 12:51

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

TOR je MMORPG, tam to bylo jasne od samotneho zacatku, ac se to snazili schovat pod tuny PR hlasek.

Ja bych jim to ale uplne nevycital, TOR je cilene na nejaky trh, ktery je proste jiny nez trh KotOR. V MMORPG funguji urcite mechanismy, ktere jsou odzkousene a MMO hraci je chteji.

0/0
26.6.2010 14:24

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: hm

Skillu tam byla spousta, ale treba dialogove nebo zbranove skilly mi vazne nechybi a spectre training nebo first aid byly dost k nicemu.

Inventar byl dost spatne reseny a vetsina predmetu byla sice k nicemu ale zato v deseti verzich. Ekonomika byla naprosto nevyvazena. Snad jedine, co mi z toho chybi je moznost dat zbranim nekolik volitelnych upgrade, ale kdyz je rec o zbranich, ty v ME2 se od sebe lisi i jinak nez texturou.

Osobne budu mit radeji hru pro masy, ktera se hraje dobre, nez hru pro vyvolene, kde je hratelnost na stiru.

0/0
26.6.2010 14:15

echo677

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Tak jako jasny, nepopiram ze to bylo odflakle, stacilo pocet zachovat ale dopilovat rozdily atd. Jenze s tim se nes*aly. Jinak to ze je to hra pro masy, neblo mysleno aby to delali pro "vyvolene", ale tak ze pro masy to dela dneska kazdej, je to rutina, a oni mohli nejak vybocovat.

0/0
26.6.2010 16:49

smejki

...

tak šup přejít na technologie dneška, ne?

0/0
25.6.2010 13:16

vaclavj1

Re: ...

BioWare? ti vzdy pouzivali technologie vcerejska a u ToR se to asi vzhledem k cilove skupine moc nezmeni

0/0
25.6.2010 15:27

MrSanta

Re: ...

Vzhledem k době, kterou trval vývoj Dragon Age by to spíš chtělo technologii zítřka, aby to bylo v době vydání na slušné úrovni ;-D. Na Dragon Age II už je slíben plnohodnotný nový engine. Osobně jsem s grafikou DA:O spokojen. Jenom mi trochu nesedí vzhled některých zbrojí...

0/0
25.6.2010 17:44

Paeris Kiran

Re: Re: ...

Grafika je irelevantní, jde o náplň hry, né o to jak vypadá...

0/0
25.6.2010 18:21

MrSanta

Re: Re: Re: ...

Určující je osobní vkus hráče. Já osobně vůbec nelpím na technologii, ale grafická stylizace už u mě určitou roli hraje. Jsou prostě hry, u kterých mi styl grafiky vyložene vadí. Což není případ Dragon Age, ten se mi zamlouvá. Ale třeba styl Risenu mi prostě nesedí až tak, že ho nemůžu hrát. Stejně tak třeba UFO: Afterlight. Holt to nemám lehký :D

0/0
25.6.2010 19:39

echo677

Re: Re: Re: Re: ...

Sice OT ale co mas proti stylu Risen? Protoze to je stejne jako Gothici moje srdcovka cili me to zajima :-)

0/0
25.6.2010 21:13

MrSanta

Re: Re: Re: Re: Re: ...

Hlavně mi vadí ty ruce - přijdou mi jak od krtka. Ztvárnění lidí mi tak nějak v Risenu prostě nesedlo. I obličeje. O pak ta animace skoku hrdiny. Tak mě to Risen znechutilo, že jsem ani demíčko pořádně neprozkoumal. Grafika jednotky a dvojky mi přijde lepší.

0/0
25.6.2010 21:37

echo677

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Je fakt ze to neni technicky nejdokonalejsi, ale stejne, to jsou "strasne moc zavazne minusy" kvuli cemu celou hru odsoudit..;-D no nerikam nic. Jinak jedinky a dvojky si asi myslel Gothic, a ty ROZHODNE NEJSOU graficky lepsi.

0/0
26.6.2010 0:20

MrSanta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Samo jsem myslel Gothic 1 a 2. Tou lepší grafikou jsem myslel, že se mi na tyhle hry prostě líp kouká. A jasně že to nejsou závažné mínusy, ale jak už jsem psal o pár postů výš: prostě mi podobný kravinky dokážou hru znechutit tak, že jí nejsem schopen hrát. Vždyť říkám, že to nemám lehký;-). Na druhou stranu, kdyby nebylo co hrát, tak bych se s tím možná i dokázal poprat. Poslední dobou jsem ale zavalen takovou spoustou her, že nevím, co dřív hrát;-D. S mým hlemýždím tempem hraní mám už teď her možná tak na rok. A Risen jako takový neodsuzuju. Jenom to prostě není hra pro mě.

0/0
26.6.2010 2:15

smejki

Re: Re: Re: ...

z hlediska technologického ano, z hlediska designu nikoliv

0/0
25.6.2010 19:43

Regis

k diskusi o gamepadu

1) klávesnice na PS3 funguje jakákoliv a má cenu 150 kč. myš to samý.. čili kdo by chtěl hrát tak bykoupil. Stejně na chaty každej klávesku má...

2) I ten gamepad když už je řeč má default 16 tlačítek a dva analogy... když budu brát fakt, že využiju 16té tlačítko (patrně zamáčknutý analog aneb L3 nebo R3) jako jakýsi shift, tak mám rázem těch tlačítek 31.. a to už je sakra dost. To s přesností je jistě pravda, ale na druhou stranu, nenech se mýlit, že lidé na gamepadu odkojení, nebo využívající Frag FX - myš je druhá část ovládání- jsou nějak nešikovní. Jde fakt o zvyk. Samozřejmě nikdo netvrdí, že by mohl gamepadu navyklý soupeřit navyklému na myš. Ale průměr na myši a klávesce byl podle mě neobstál elitě na gamepadu.

0/0
25.6.2010 12:36

Minimax79

Souhlas..

"Ale průměr na myši a klávesce byl podle mě v FPS neobstál elitě na gamepadu.."

Asi tak ;-) Ja leta na PC hral, ale po vyzkouseni gamepadu a "dostani" ho do krve se uz k zastaraly "herni" kombinaci klavesnice/mys nechci nikdy v zivote vracet...az tak me tahle vyborna periferie zaujala R^

Ovladani gamepadem - sportovni hry (luxus), bojovky (parada), dobrodruzny adventury (pecka), auta (super), FPS hry (balada). Zalezi jen a jen na vyvojarich jak si s ovladanim svy hry poradi a nakonec i na samotnym hraci, jak se s timhle ovladanim szije.

Tim chci rict, ze nemam na gamepadu problem s zadnou dobrou hrou a jedinou vyjimkou kde bych po klavesnici a mysi sahnul je jen nejaka hodne uklikana strategie. Jinak neni nad pohodovy, pohodlny a intuitivni gamepad ;-) Ale at si kazdy hraje na cem chce, nastesti mame moznost volby..

Jinak pokud jde o nektery vyroky (ne ve zdejsim foru) typu "gamepad je na ho*no, nevim jak s tim muzete hrat", tak vysvetluj nejakymu zarytymu PC hraci, ktery videl gamepad leda na obrazku pri brouzdani po internetu, o cem tahle skutecna herni periferie je. Takovy clovek nez by vzal tuhle vybornou, moderni vec do ruky, radeji by si nechal tu ruku amputovat :-) Ale je to jeho skoda ;-)

0/0
25.6.2010 16:24

Paeris Kiran

Re: Souhlas..

hra na jejíž kontrolu potřebuju pouze 18 tlačítek nemá smysl hrát.

Vždyky mám namapovanou alespoň polovinu klávesnice na počítači, obvykle ovšem tak 4/5.

Myš není důležitá, Přesně nadefinované akce jsou. když stisknu tlačítko má se stát 5 akcí když stisknu jiné mají se stát 4 stejné a jedna jiná.

Vyžaduji především absolutní kontrolu, nesnáším když hra dělá něco za mě. Třeba u MAss efect jedna mě bytostně sralo jak se Sheppard přilepil ke každé stěně aniž bych se zrovna potřeboval krýt. (povětšinou to bylo i kontrproduktivní)

0/0
25.6.2010 18:13

Paeris Kiran

Re: Re: Souhlas..

Hra má být především výzva, má být obtížná sama o sobě. V okamžiku kdy za mě engine začně dělat kroky které bych měl udělat sám hru vypínám.

Bojovat s ovládáním opravdu není můj šálek kávy. Chci si vždy a u všeho přesně namapovat co každé jedno tlačítko dělá.

Gamepady jsou pro lidi kteří si hrají. Na zdolávání výzev je třeba absolutní kontrola. Ovšem s tím jak rapidně klesá obtížnost her je těžké něco vybrat. Mass effect měl cenu hrát jenom na nejtěžší obtížnost.

0/0
25.6.2010 18:18

Minimax79

Kazdy mame to svy..

Mass Effect jsem nehral, takze nevim co postava ve hre dela nebo nedela, ale za cca. 13 let pohybu v konzolovych vodach si nepamatuju, ze by si hra delala co chtela a nemel jsem nad postavou kontrolu. No, mozna jsem nehral ty "spravny" hry ;-)

A co napsat k vete "Gamepady jsou pro lidi kteří si hrají"?  Nevim co se za ty leta v herni branzi zmenilo, ale porad ziju v predstave, ze prave o hrani a skvely zabave hry jsou, ne o "nervovani se" s ovladanim..

Intuitivni ovladani je pro me dulezitejsi nez absolutni kontrola nad postavou ve hre (at je tim sluvkem "absolutni" mysleno cokoliv) a ovladani rozlozeny na 20-40 tlacitek na klavesnici mi opravdu jako intuitivni neprijde..

A to nemluvim o "mrtvolnosti" klavesnice. Kde jsou nejaky veci jako tlacitka citlivy na dotyk, napriklad pro udrzovani motoru auta v urcitych otackach pri prujezdu zatackou nebo pro plynuly dobrzdovani? Kde je nejaka ta "vibrace", aby mel clovek alespon nepatrny pocit (napr. strelba v FPS hrach), ze ta zbran "kope"? A ze nektery kousky v Bad Company kopou div mi nevyrazi zuby :-) Chapu, ze nekdo si muze rict, takova zbytecna kravina, ale me tyhle novy prvky a vyborny napady prijdou rozhodne zajimavejsi nez strnule sedet pred monitorem a mackat tlacitka na klavesnici, ktera nema na akci zadnou odezvu :-/ Ne ne ne, klavesnici a mys uz nechci vyuzivat na nic jinyho nez na psani (pro ktery byly vytvoreny) a maximalne na nejakou tu strategii, kdyz me chytne nostalgicka :-)

Ja jsem za novy a moderni gamepady rozhodne rad a kazdy jejich vylepseni vitam s otevrenou naruci. Nebyt konzoli a rady jejich prukopnickych a inovativnich reseni, o spouste slavnych seriich nemluve, kdovi, mozna uz bych dneska virtualni hry nehral. No, pokud Ti klavesnice a mys vyhovuji, je to samozrejme Tvoje volba a me nezbyva nez Ti poprat spoustu zabavy s jejich nastavovanim ;-) Ja si pujdu radeji uzivat hrani her :-) Prima vecer..

0/0
25.6.2010 20:28

Paeris Kiran

Re: Kazdy mame to svy..

zbraň kope... no jo to je problém ale pořd lepší když nekope a veškeré zaměřování musím dělat já. Nesnáším ani názkak jakéhokoli autoaimu.

Jinak já hraju především strategie a sekundárně RPG. FPS vyjdou jako třetí a to musí být opravdu dobré. Když je hra dobrá zkousnu i těžkopádné ovládání (Mass effect 1)

Ale prostě chci aby hra měla příběh a alespoň průměrnou inteligenci protivníků.

0/0
25.6.2010 22:07

Minimax79

No..

..neni nic jednodussiho nez si pripadny "automaticky" zamerovani ve hre vypnout a jet naostro :-) Sam "autoaim" nemam v oblibe, takze pokud ho nahodou hra obsahuje, moje prvni cesta vede do menu a prislusnou kolonku "vyzdobim" napisem OFF..

Jinak na hezkym pribehu a solidni inteligenci protivniku ve hre se shodneme, ;-) Vybiram si na konzoli kvalitni hry z mnoha zanru, v pribehovy casti davam hned pri prvnim hrani vyssi uroven obtiznosti, aby to melo smrnc a  pokud jde o "jednodussi" inteligenci nepratel, ktera se muze treba v FPS zanru objevit a objevuje, tak si jeji pripadnou nedokonalost vynahradim v on-line rezimu, kde uz si na nedostatek "inteligence" clovek opravdu stezovat nemuze :-) Takze asi tak..

0/0
25.6.2010 23:47

parapo

...

Možná,že pan Ericson má pravdu,přece jen je to profesionál a těmto věcem rozumí určitě lépe než já,ale přesto si nemyslím,že by pc hry měly nějak zvlášť růžovou budoucnost.Rozumím tomu,že na pc se asi určitě programuje lépe než na konzole (a o PS3 to platí "tím tuplem"),ale takhle optimisticky já už vážně budocnost pc hraní nevidím.Jasně,budou tituly které prostě k pc patří a hrají se tam nejlépe(strategie),ale pokud pánové zvládnou např. u rpg převést ovládání a hlavně pohyb v inventáři z pc na konzole aspoň tak jak se to povedlo/nepovedlo v dragon age,můžou klidně upřednostnit hraní na konzolích.A taky nechápu,proč už někdo neudělal POŘÁDNÉ mmorpg pouze pro poslední generaci konzolí.Myslím si že konzolové verze třeba takového WOWka by nemusel být špatný nápad,a pokud miliony lidí platí za hraní měsíční poplatky na pc,určitě by se našla spousta hráčů,kteří by je platili i na konzolích.Jsem proto velice zvědav,jak dopadne FF14.Myslím si,že pokud bude mít úspěch,mohla by klidně začít éra konzolových mmorpg.

0/0
25.6.2010 10:19

roman00

Re: ...

Tak trochu se nedokážu představit WoW na gamepadu s pár tlačítkama, když u WoW jich potřebuješ fakt dost

0/0
25.6.2010 10:51

parapo

Re: Re: ...

Tak,určitě by to nějak vymysleli,v tom by přece nemusel být problém.Když to jakžtakž zvládli u DA...

0/0
25.6.2010 10:58

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Re: Re: ...

no, problem je v tom, ze u DA muzes pauzovat ;-)

0/0
25.6.2010 11:43

parapo

Re: Re: Re: Re: ...

Jasně,WOWko byl jen příklad,jen jsem chtěl napsat,že by to určitě nějak všechno upravili,aby to bylo na konzolích přehledné a po čase intuivní...hmmm,to pauzování je fajn ale to ani na pc u mmorpg nejde,takže to bych zas tak neřešil.Jak jsem napsal,uvidíme jak to bude všechno fungovat na připravovaném FF.

0/0
25.6.2010 12:04

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: ...

nene, myslel jsem to, ze tam muzes pauzovat, ze pak mas cas si procvakat to co v realtime nestihnes, coz by u WoW mohl byt treba problem

0/0
25.6.2010 13:39

Paeris Kiran

Re: Re: ...

hlavně we wowku je třeba neustále rotovat kamerou a stát přesně na správných místech (ikdyž je pravda je že já teď hraju TBC už jen na privátním serveru...)

S WOLK sem seknul, ta hra začínala být přílš jednoduchá. Takhle si pěkně na privátním serveru dáváme dohromady staré dungy a castí na jedničku, drobná nevýhoda je že se nám ještě nepovedlo plně zprovoznit Sunwell platou takže to je zavřené.

Ale všechno ostatní castí výborně.

0/0
25.6.2010 11:01

Mirabell

Re: Re: ...

počet tlačítek není v principu problém

http://blog.macich.name/data/2/xbox_011.gif

Je jen na vývojřáích jeslti si dupnou a dají to jako povinný příslušenství ke hře (což zaítm nikdo neudělal). Ale tlačítek tam můžeš mít víc, než dost.

0/0
25.6.2010 11:48

Regis

Re: Re: Re: ...

1) klávesnice na PS3 funguje jakákoliv a má cenu 150 kč. myš to samý.. čili kdo by chtěl hrát tak bykoupil. Stejně na chaty každej klávesku má...

2) I ten gamepad když už je řeč má default 16 tlačítek a dva analogy... když budu brát fakt, že využiju 16té tlačítko (patrně zamáčknutý analog aneb L3 nebo R3) jako jakýsi shift, tak mám rázem těch tlačítek 31.. a to už je sakra dost. To s přesností je jistě pravda, ale na druhou stranu, nenech se mýlit, že lidé na gamepadu odkojení, nebo využívající Frag FX - myš je druhá část ovládání- jsou nějak nešikovní. Jde fakt o zvyk. Samozřejmě nikdo netvrdí, že by mohl gamepadu navyklý soupeřit navyklému na myš. Ale průměr na myši a klávesce byl podle mě neobstál elitě na gamepadu.

0/0
25.6.2010 12:34

Mirabell

Re: Re: Re: Re: ...

Jasny. Tak klávesnici dnes podporuje všechno včetně Wii. Ale popravdě - vzhledem k tomu, že sedím rozvalenej v křesně, tak si nedokážu představit hraní s klávesnicí. S tou nádstavbou gamepadu už jo.

Ale jak říkáš - i ten gamepad se dá využít šikovně. když si vezmu kolik funkcí mělo cosi na PSPS (už nevzpomenu na název hry) - pomocí kombinací dvou tlačítek to dokázala intuitivně mít namapovaných desítky funkcí. Pomocí kruhových menu jdou taky zázraky. Ono se z toho konzolovýho interface dá vyždímat hrozně moc. Jen se k tomu musí přistupovat trošku jinak.

0/0
25.6.2010 12:58

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: ...

ano, da se toho tam vyzdimat hodne, ale oproti klavesnici to bude o dost narocnejsi a nedokazu si predstavit v raidech na gamepadu, samozrejme klavesnici pripojis, ale jak rikas je tu tento problem a taky konzole nemuzou spolehat na to, ze ma kazdej doma klavesnici

0/0
25.6.2010 13:42

UrsusLuin

Re: Re: ...

Když pominu chat, tak jsem si vystačil s myší + 3 klávesy. Ono není potřeba mít všechno namapováno jak...

0/0
25.6.2010 13:05

ego2

Re: Re: Re: ...

on zrejme hovoril o pvp

0/0
25.6.2010 13:44

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: ...

neni vetsina wow serveru pve?

0/0
25.6.2010 15:31

Paeris Kiran

Re: ...

Na wowko potřebujete miliony tlačítek, potřebujete spoustu vlastních útočných kouzel, obranu, lahvičky, u některých bossů přesně záleží na tom kam se postavíte a "milimetr" hraje roli.

(jinak já osobně sem odpůrce nesmyslů jako Deadly boss který dělá encountery naprosto nezáživných) ale lidi si ty hry rádi modifikují.

Pořád na konzoli neuděláte FPS kde si můžete vybrat do kterého oka nepřítele zasáhnete... (Miluju Soldier of Fortune... pekně .44 ustřelit jednu ruku, jednu nohu, a zatímce se zbytek těla kácí k zemi ještě obětovat tři náboje na odstranění druhé ruky, druhé nohy a hlave) Nic takového bez myši nevykouzlíte.

Mimochodem strategie prostě potřebuje myš. (Eventuelně je korejci hrají na klávesnici- ale stejně- potřebují těch 100 tlačítek aby vedli armádu efektivně)

Hrál sem Endwar, bez myši to bylo utrpení, a hlavně to bylo totální utrpení mít kameru vždyky nalepenou na jednotce... když sem generál mám koukat na celou mapu a posílat jednotky tam kde jsou třeba, přestřelky ať si řeší poručíci a kapitáni  v poli

0/0
25.6.2010 10:58

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Re: ...

to nechapu, ja v End war ovladal mysi jednotky a hlasem druhe aniz bych na nich mel kameru

Jinak naprosty souhlas se vsim ostatnim R^

0/0
25.6.2010 11:46

Paeris Kiran

Re: Re: Re: ...

problém Endwaru bylo že sem neměl přehled nad celým bojištěm... takže sem si připdal jako kapitán velící praporu, ne generál velící armádě

0/0
25.6.2010 12:48

DvorakPeter

Re: Re: ...

"Pořád na konzoli neuděláte FPS kde si můžete vybrat do kterého oka

nepřítele zasáhnete" - MOVE is comming baby!!!! Jasně, možná nebude tak přesnej jak myš, ale bude nesrovnatelně reálnější ;-)

0/0
25.6.2010 11:47







Najdete na iDNES.cz