Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

3D hry omezeny na rozlišení 720p

Účelem je zachovat plynulé snímkování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gašpo

Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Fungovalo to už v časoch CRT monitoroch ( nebol problém nastaviť 120Hz ) na prvých GeForce kartách, je to staré už snáď desať rokov, moc sa to neujalo a nástup LCD 60hz monitorov to potom vytlačil úplne. A teraz vďaka uhorkovej sezóne vo vývoji HW ( ktorý už žiadne výrazné skoky neprináša ) sa to oprášilo ako úžasná featura, ktorú musí mať každý ak chce byť "in".

Neviem ako Vy, ale ja si myslím že tento efekt časom každého omrzí, respektíve prehrá oproti iným prioritám. Jednak je drahý ( monitor ), obmedzujúci ( okuliare ) a zožerie dvojnásobok výkonu. Spravidla hráč po určitej dobe dospeje k záveru, že je lepšie mať kvalitnejší a plynulejší 2d obraz, než osekaný priestorový.

0/0
20.7.2010 10:00

pan.klobouk

Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Souhlas, jestlipak by vsichni tolik blaznili se 3D, kdyby nebylo Camerona s Avatarem? Po navsteve Pandory proste musi byt kazdy druhy film 3D (i dodatecne a zpetne nafejkovany) jinak zjevne nema sanci na uspech a jelikoz nejak neni co vymyslet nebo s cim se predvest, cpou nam 3D i do domacnosti. Sledujte sporty ve 3D, kupte si nove filmy ve 3D, hrajte sve oblibene hry na PS3 ve 3D a na cestach do kapsy jedine Nintendo DS 3D.

OK, jedine Nintendo je svym zpusobem revoluce, ale jinak jak uz bylo receno - nVidia to zkousela s brylemi uz 2x a ujalo se to? Nijak zvlast. Uvidime tak za dva roky, jak dopadne s 3D bozska PS3. Ale pokud pres hromadu omezeni (TV, bryle, mozne problemy...) prinasi 3D navic jeste nizsi FPS a horsi grafiku, vazne nechapu proc se do toho Sony zene a nepocka az na dalsi generaci konzoli. Jak se vzdycky s lety na trhu konzolove hry vylepsovaly, pronikalo se do taju vyvoje, grafika byla hezci a HW se zdimal na max, tak tahle generace je snad prvni, ktera na svem konci grafiku umele osekava, jen z duvodu, aby byla 3D. :)

0/0
20.7.2010 10:34

UrsusLuin

Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Souhlasím. Taky proto se mi jen to Nintendo líbí. Ale popravdě, ono by se mi nové Nintendo asi líbilo i bez toho 3D, jen s vyšším výkonem a dalšími hrami na cesty (a analogovou páčkou). To 3D tam beru jako skvělý tah, jak nalákat vývojáře. Protože najednou na tu hračku chce dělat každý a chce tam zkoušet dostat ty nejlepší věci, co zatím udělal (Ocarina of Time, Metal Gear Solid a další).

0/0
20.7.2010 10:50

pan.klobouk

Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Jj, novy DS boduje. Pro zakazniky je to skvely tahak a pro vyvojare vyzva. Presne, experimenty se 3D, jak hry budou vypadat a co noveho do nich muze treti rozmer prinest.

Kdezto na PS3? Tam muze Sony studia lakat tak maximalne "hele uz ted vam ta hra trha a ma sotva 25FPS. to budete muset hodne zoptimalizovat nebo grafiku oklestit, aby vam to jelo ve 3D. Ale kdyz to date nejak do kupy, prskneme na krabici samolepku 3D a i kmotra Sony vasi hru vsemozne zmini ve svem PR. Zakaznici se pak jen pohrnou, to budou prodeje!" A nebo taky ne. :) Vidim to vazne skepticky.

0/0
20.7.2010 11:25

wesc

Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

;-D;-D;-D ... vzdy si rad prectu "objektivni" komentare

0/0
20.7.2010 13:46

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Zda se ti malo objektivni, kdyz jako majitel PS3 nezeru Sony kazdou novinku a automaticky nejasam nad 3D? Tak pardon, ze v tom zadny zazrak nevidim, naopak jen same problemy a omezeni. A jak uz jsem psal, uloz si odkaz a zastav se tak za dva roky, pak uz bude asi jasno, kam to cele 3D dotahlo.

0/0
20.7.2010 15:24

wesc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

jj zdalo .....

Nintedno 3D:  "Pro zakazniky je to skvely tahak a pro vyvojare vyzva. Presne, experimenty se 3D, jak hry budou vypadat a co noveho do nich muze treti rozmer prinest."

Sony 3D:  "hele uz ted vam ta hra trha a ma sotva 25FPS. to budete muset hodne zoptimalizovat nebo grafiku oklestit, aby vam to jelo ve 3D. Ale kdyz to date nejak do kupy, prskneme na krabici samolepku 3D ........ "  A to je jako bjektivni ?

0/0
21.7.2010 8:39

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

presne, stale nechapu, jak chce na tech 720p sony zarucit na 3D tech 60fps, kdyz to nedokaze ani bez 3D, ale treba nam to nejaky wesc vysvetli ;-D

0/0
20.7.2010 13:50

Rusov

Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Bylo by dobre vedet, ze to neni na Sony, ale na vyvojarich.KZ3 tech 60fps pro 3D ma a stejne tak je na tom GT5.Kdo umi, ten proste umi a kdo neumi si stezuje na vsechno mozne. :-)

0/0
20.7.2010 14:27

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

tak tomuhle neuverim, dokud to neuvidim, jen tak pro zajimavost, v kolika fps bezelo KZ2? Ps. az vyjde GT5, tak budes mit 3D i ve slabikari ;-)

0/0
20.7.2010 14:35

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

PPS. Jaktoze to neni na sony, ta se za to zarucuje, tudis si musis uvedomit, ze aby hry bezeli ve 3D, tak bud nebudou tak hezke nebo se budou vyvyjet dele ;-)

0/0
20.7.2010 14:36

Rusov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

1080p nebudou to jasne, ale 720p a 60 fps pro 3D PS3 zvladne.Je to ted jen na vyvojarich, PD to zvladlo a treba Crytec prohlasuje, ze ani u nich to nebyl problem.Jinak GT5 vychazi 2. listopadu, jestli ti nahodou neco uniklo. :-)

0/0
20.7.2010 14:51

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Presne na tohle se sam sebe ptam taky. Mam GT5P a jsou tam chvile, kdy PS3 nestiha. Je-li scena slozitejsi, nebo proste vic aut v obraze, neni to plynuly. Neresil bych pocty FPS, ale viditelne si to tu a tam trhne. Tot vse.

OK, je to demo a v podstate uz dost stara "skoro hra", PD jsou jiste dal, PS3 vic prokoukli, maji nove figle, treba uz vedi jak na to. Obecne receno, GT5 ma byt jeste mnohem hezci nez GT5P a doufejme ze i absolutne plynule. Dobra, ale to mluvime o 2D verzi. A ve 3D jak? Kdyz si v menu vyberu "zahraj to ve 3D, Sony" budou mit auta mene polygonu, hra nizke rozliseni a obcas to jednoduse zase bude poskubavat, protoze 3D?

A totez samozrejme plati pro dalsi hry. KZ3 - cekal bych jeste lepsi grafiku nez mela dvojka, ale co s tim provede 3D? Nebude hra vypadat jak z PS2? :) Uncharted - zname ty bachorky, jak ted zdimaji PS3 na 80% a s dvojkou uz na 95% a ze je to bajo a X360 ani PC by to nedali. Bude-li trojka a bude-li ve 3D, jak tam? A takhle by se dalo pokracovat. On uz skoro neni vykon na obycejne 2D hry, ale panackove to mermo moci cpou do 3D, ona se ta grafika nejak osuli, ono to treba ani nebude uplne plynule, ale hlavne ze to poleze z televize. ;D

0/0
20.7.2010 15:33

Rusov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Nejvic o vykonu PS3 vedi asi v Naughtydog a jejich vrchni programator nedavno prohlasil, ze U2 rozhodne nepredstavuje vrchol moznosti PS3 a jde jit jeste dal.Tvrdi, ze dalsi optimalizaci usetrili spoustu vykonu a nejaka rezerva tam byla uz predtim.On i MS tvrdi, ze Xko dokaze 3D hry a tam jsem na tu kvalitu opravdu zvedavej. :-)

0/0
20.7.2010 15:48

wesc

Re: Re: Re: Re: Re: Je smiešne za akú novinku sa 3D teraz označuje

Resistance 2 napr. LAMO

0/0
21.7.2010 8:31

net.Xtreme počtvrté

Tohle vysvětlení dává více smyslu

http://www.fudzilla.com/home/news/latest/ps3-720p-limitation-of-hdmi-14

0/0
20.7.2010 9:43

tupaccz

Vážení odborníci

Pro všechny rádoby specialisty přes 3d zobrazení, rozlišení, framerate atp:

Mám doma 127 cm 3d Ready PDP od Samsungu s rozlišením 1360x768 (je to krám za cca 15 tis. Kč) a PC s NVidia  3d Vision. Televize 3d zobrazuje checkerboardem, což znamená, že reálné rozlišení je ve 3d módu poloviční proti nativnímu.

Sedím cca 2m od TV a i přes to, že panel ani brýle od NVidie nejsou stoprocentní, je hraní Her ve 3d, MINIMÁLNĚ hodně dobré. Každopádně lepší než ve 2d.

Doposud mi nepraskla žilka v mozku, vidím pořád ostře ani nešilhám a kupodivu jsem si nepozvracel obývák. Takže si tu teoretizujte jak chcete, ale dokud 3d někde pořádně nevyzkoušíte, tak nevíte....;-)

0/0
19.7.2010 17:14

Zayl

Re: Vážení odborníci

To je sice pěkné, ale podpuje to akorát tak odklon od důrazu na gameplay směrem k vizuálům. Obyčejná grafika, která je ve hrách teď, více než postačuje pro herní účely... přesto je stále zlepšována. Avšak gameplay, který musí být u každé hry primární, již několik let minimálně stagnuje, spíš ale pomalu upadá...

Pokud hraješ hry pro audiovizuální zážitek, můžu doporučit filmy ... A nebo jít ven, kde máš grafiku přímo realistickou.

Bohužel ne každý si může zkusit být hrdinou jež zabije draka a zachrání království ... a přesně od toho zde hry jsou.

Priority pánové...

0/0
19.7.2010 17:53

tupaccz

Re: Re: Vážení odborníci

Jenže tento trend je tu už dlouho. Ultrahypermega grafika mě už sama o sobě nechává vlažným (díky bohu, kdysi mě to stálo spoustu peněz:-/

3D jen zážitek zintenzivní, obrazovka funguje jako opravdové okno do jiného světa, ale ze špatné hry dobrou neudělá. Já jen rostu, když čtu některé nesmyslné žvásty. Podle mě tato technologie zobrazení konečně zraje a stává se normálně použitelnou a dosažitelnou. 

Důvody proti jsou jasné: možné problémy fyzického rázu u některých jedinců, zatím ještě cena TV a nic moc materiálu ke sledování.

 

0/0
19.7.2010 19:15

wesc

Re: Re: Vážení odborníci

Ale vzdyt to neni pravda, ze gameplay upada, mozna v nejakych specifickych zanrech, ale jinak si napr. za posledni rok nemuzu stezovat, ze by hry byly nudne ci nezabavne viz. Super mario galaxy 2, AC2, Batman:AA, Uncharted 2, Demons Souls, Borderlands, Machinarium, Muaramasa atd. Na druhou stranu souhlasim, ze soucasna grafika na konzolich pro herni ucely plne dostacuje ......

0/0
20.7.2010 6:28

UrsusLuin

Re: Re: Re: Vážení odborníci

Přesně tak. V poslední době vychází věci, které jsou kvalitní a u kterých rozhodně nelze pozorovat nějaký úpadek.

0/0
20.7.2010 9:41

IARK - BAN za králíčka.

Re: Vážení odborníci

Vis, ale ma to jeden zasadni hacek, protoze toto "teorizovani" je oprenu o studie, kde to opravdu zkousely, a kdyz si mam vybrat mezi tymem a clovekem, ktery za ptakovynu vyhodil desny prachy a potrebuje si to obhajit na foru, hadek koho vyberu? ;-)

0/0
19.7.2010 21:34

maper

Re: Re: Vážení odborníci

To uz je nekolikaty prispevek, kde neovereny informace vydavas za nezpochybnitelnou prvadu. Stejne jako vetsina novinaru, pokud je tak vubec lze nazvat, protoze tento jejich pristup naprosto popira zasady novanariny. Tetno pristup se objevuje nejen na Bonuswebu, ale zrovna u toho je nedostatek jakekoliv snahy neco

si overit a neco si o problemu zjistit typicky. Toto tvoje tvrzeni o poskozeni zraku pri sledovani 3d je nekriticky prevzato bez overeni a snahy neco si o problemu zjistit vsemi senzacechtivymi novinari a Tebou z clanku jedineho cloveka, a to Marka Pesce, ktery zas vychazi ze studie delane jeste za doby  Segy. Chapu ze zrovna u Tebe hledat nejakou snahu po objektivite ja naprosto marny, ale presto si zkus aspon precist treba tento clanek - http://www.premiere.com/Feature/3D-Technology-Won-t-Damage-Your-Eyes. Netvrdim ze dusledky sledovani 3d by se nemeli zkoumat, ale urcite to neni tak, ze by bylo potvrzeny ze to poskozuje zrak.

0/0
20.7.2010 11:49

maper

Re: Re: Vážení odborníci

Tak jeste jednou, tentokrat kratce. Vsechny ty vykriky o poskozeni zraku jsou opreny o tvrzeni cloveka jmenem Mark Pesce, a jedinou studii, ktera mela byt delana za doby Segy a nebyla zverejnena. Zadny nova studie ktera by to potvrzovala zverejnena nebyla. Nazory existuji i opacne, napr.  http://www.premiere.com/Feature/3D-Technology-Won-t-Damage-Your-Eyes. Takze mozna casem na neco vedci a lekari prijdou a mozna ne. Mozna vsichni ohluchnem z walkmanu, mozna nam zrak zkazi uz normalni TV a monitory, mozna bude v roce 2012 konec sveta - vse je to asi tak stejne pravdepodobny a overeny.  

0/0
20.7.2010 12:02

maper

Re: Re: Vážení odborníci

Omlouvam se za dva podobne prispevky. Myslel jsem ze ten prvni zmizel v nenavratnu, nenapadlo me ze to trva 5 minut po kliknuti na "odeslat prispevek" nez se objevi.

0/0
20.7.2010 12:04

wesc

Re: Vážení odborníci

R^ alespon jeden smysluplny prispevek k tematu oproti tem haterskym plkum nize ......

0/0
20.7.2010 6:20

Rusov

?

Ja nejak nechapu, co je to za novinku?Vzdyt, tohle se vedelo uz dlouho pred E3.Navic nektere hry nejedou ani v tom 720p a jsou pouze 2D a stejne je lidi hrajou.Vzdyt i to veleslavne Halo 3 nema plnych 720p.Tak proc by to mel byt problem u 3D her?

0/0
19.7.2010 14:17

soky76

Re: ?

Tak to Halo ti IARK neodpustí, teď jsi ho urazil.

0/0
19.7.2010 14:33

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: ?

Wow, ty asi vedes muj fanklub a doma mas se mnou primo plakat, ze dokonce vis, co udelam nebo ne ;-D sorry, nejsem na kluky uz mne nemusis balit.

0/0
19.7.2010 14:43

soky76

Re: Re: Re: ?

Pokud ti to připadá, že tě balím, tak to zas ne. Tady jde spíš o tvou mozkovou příhodu IARKU.

0/0
19.7.2010 14:54

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: ?

tak to nevim od kdy se nadprumerna inteligence nazyva "prihodou", ale jestli se snazis poukazat na "sexy" mozek, tak to musis za nekym jinym ;-)

0/0
19.7.2010 16:20

pan.klobouk

Re: ?

Mozna je to novinka v tom smyslu, jakoze uz je to oficialni. :) Jinak v jadru souhlas, zabava a hratelnost se krasou grafiky ci rozlisenim nemeri, na druhou stranu hrajeme na next-gen konzoli, diky 3D obrazu se nas budoucnost temer dotyka a kazdy ma jiste bajecne full HD TV zobrazovadlo, nekteri jiz mozna s 3D podporou. A na takovy obrazovce je pak dost smutny poustet si hry rozmazany.

A to si nedelam srandu jen ze Sony (konecne mam PS3) ale i z Microsoftu. Pokud obe firmy tlaci heslo "next gen", je vazne smutny kdyz jejich konzole "pristi generace" disponuji grafikou jak "minula generace" a diky 3D ti jeste stahnou FPS na polovic.

0/0
19.7.2010 16:18

johnz123

co na to sony boys

ktery uz pul roku kricej jak jejich konzole zvladne 3d ve full hd...panove od sony rekli, ze ps3 sice dokaze zobrazit 3d v 1080p, ale nedokaze to :D :D :D

0/0
19.7.2010 12:51

IARK - BAN za králíčka.

Re: co na to sony boys

kdyz budes chvili sticha a budes pozorne poslouchat, mozna uslysis jak budou vzteky praskat hlavicky ;-D

0/0
19.7.2010 13:11

johnz123

Re: Re: co na to sony boys

:D :D :D :D

0/0
19.7.2010 13:23

Dhatz

Re: Re: co na to sony boys

big up

0/0
19.7.2010 13:43

junior1099

Re: co na to sony boys

,,...panove od sony rekli, ze ps3 sice dokaze zobrazit 3d v 1080p, ale nedokaze to.'' Taky se těm jejím slovním kličkám (trapným kecům) docela směju.:-)

0/0
19.7.2010 18:42

TT777

chá chá

PC rulez;-D

0/0
19.7.2010 11:39

slanecek

Re: chá chá

Na PC nemáš 3D

chá chá

0/0
19.7.2010 15:36

TT777

Re: Re: chá chá

lol uz asi 8 let, ale to je jedno o

NVIDIA

3D Vision jsi uz slysel?;-D

0/0
20.7.2010 14:13

IARK - BAN za králíčka.

stale nechapu

jak chteji zarucit tech 60 snimku u 3D, kdyz nejsou schopny mit 60 snimku bez 3D :-/

0/0
19.7.2010 11:05

Dhatz

Re: stale nechapu

chybí mi tady smajlík co my měl animovanou sinusoidu místo pusy.

0/0
19.7.2010 13:37

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Re: stale nechapu

safra, nejak si nedokazu predstavit, co by mel vyjadrovat, myslis neco jako pozvednute oboci?

0/0
19.7.2010 14:24

pan.klobouk

budoucnost je tady :)

To bude ale tezky dilema, hrat next-gen hry v 1080p ale v nudnem 2D, nebo hrat next-gen hry v bozim 3D ale v historickem 720p. :)

Ok, dalo se cekat, ze na renderovani obrazu dvakrat proste nebude vykon. No snad alespon Wipeout by to mohl zvladat, ten je opravdu maximalne plynuly a graficky nenarocny. Ale cokoliv jako GT5 nebo KZ3 holt pojede s nizkym rozlisenim, tohle nevim jak si panove ze Sony sami pred sebou obhaji.

 

0/0
19.7.2010 11:05

sony121

Re: budoucnost je tady :)

CXO je prosimtě na tom

0/0
19.7.2010 11:35

sony121

Re: budoucnost je tady :)

Co je prosimtě na tom 3D tak boží?????? Neni to nic extra 2D bude vládnout pořád.

0/0
19.7.2010 11:37

Cubky

Re: Re: budoucnost je tady :)

Ja pevne doufam, ze to byl poradny sarkasmus. :)

0/0
19.7.2010 11:49

sony121

Re: Re: Re: budoucnost je tady :)

Ne myslel jsem to vážně. 3D je blbost a nutnost nosit při tom brýle tomu nijak nepomáhá. Až vymyslí jak se obejít bez brýlí dejme tomu ale zatim je to technologie bez budoucnosti.

0/0
19.7.2010 17:41

wesc

Re: Re: Re: Re: budoucnost je tady :)

Cubka mel zrejme na mysli prispevek od klobouka a 3D blbost neni a budoucnost ma ;-)

0/0
20.7.2010 6:49

Lupulin

Re: Re: budoucnost je tady :)

boží je na tom to stejné co je boží na iphone...je to IN a je to NOVÉ a kdo to nemá tak jako by neexistoval v určitých kruzích.... :) 2D tady bylo je a bude a kdo si chce kazit oči v 3d..prosím...je svoboda :)

0/0
19.7.2010 12:04







Najdete na iDNES.cz