Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dragon Age: Origins - nový stahovatelný obsah

Velmi úspěšná hra na hrdiny (RPG) z fantasy světa Dragon Age: Origins bude mít další stahovatelný obsah (DLC) Oznámila to vývojářská firma BioWare. Ponese název Golems of Amgarrak a na trhu by se měl objevit 10. srpna pro PC, PS3 a Xbox 360.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BranMakMorn

hm

hl co jsem se ted dival tak polovina soucasnych dlc nema cz lokalizaci takze to proste ani nenainstalim kdyz mam cze dragon age hru nebo nainstlaim ale ta cast bude v eng?

0/0
31.7.2010 15:46

Mankind

Re: hm

Normalne to jde. Neprelozene datadisky budou samozrejme v originale.

0/0
31.7.2010 16:48

KyleBroflovski

Re: Re: hm

Na nepřeloženém DLC (zatím je jen jedno - Lelianina píseň, ostatní jsou v cz) se pracuje. Čeština by měla vyjít někdy v srpnu. Dá se předpokládat, že překlad bude obstarán i pro ostatní DLC.

Btw, podobně to bude i s DLCéčkama na Mass Effect - čeština bude dodatečně.

0/0
31.7.2010 19:54

UrsusLuin

Re: Re: Re: hm

Ano, zatím se dělá překlad Písně o Lelianě. S DLC na Mass Effect se uvidí. Zatím není nic ohlášené a popravdě, šance na to, že se bude překládat ta Liara je tak 35:65.

0/0
1.8.2010 12:18

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Re: hm

Těch 65 je pravděpodobnost, že se to bude nebo nebude překládat?? Taky jsem slyšel, že je nějaký problém s převáděním textů či co...Víš o tom něco?

0/0
1.8.2010 12:25

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: hm

Jo, to je pravděpodobnost, že nebude. Je tam nějaký problém. Zaprvé se nedaří vytáhnout texty ze hry stejně jako u Dragon Age, kde to nebyl problém. Zadruhé tam je i něco jiného prý, ale to nevím co.

0/0
1.8.2010 13:19

Zayl

Hope springs eternal

No zrovna tohle by mohlo byt zajimave ... I kdyz deep roads v originale me pomerne rychle omrzely(hlavne kvuli delay bugu ve velkych bitvach a porazeni broodmother na prvni pokus), je tam dost potencialu ... akorat teda jestli to zas pujde dohrat za 2h .... nebo tricet minut ....

Kazdopadne ja bych rad DLC ktere by konecne opravilo vsechny chyby z originalu .... rika se mu patch ... nevim, nejak bych od bioware cekal ze se pokusi opravit ty giganticke chyby ktere jsou i pres 4 patche porad ve hre. Ani nevim jestli konecne opravili chyby ve skill mechanikach a vypoctech ... radsi na to pouzivam fan mody.

Jeste bych si dovolil trochu skepse ohledne te slibovane vyzvy ... kdo ma postaveneho poradneho support / CC maga tak porazi uplne vsechno ... jakozto fanousek magie jsem sice rad ze je tak silna, na druhou stranu ale docela lituju vsech warrioru a rogueu.

0/0
31.7.2010 12:05

KyleBroflovski

Re: Hope springs eternal

Já si to zas naopak celkem pochvaluju. Obrovská moc magie je otisknutá i do celého světa DA - často ti tam přece říkají, jak jsou mágové mocní či jak mohou zvrátit bitvy. Dokonce si vzpomínám, že někdy na začátku hry, když nějakému válečníkovi řekneš, že jsi mág, tak má z tebe strach...Přijde mi to vymyšlené brilantně. Mág je prostě jakási super zbraň, kterou je potřeba chránit - od toho jsou tu bojovníci. Navíc ani pro jediného válečníka není takový problém mága sundat, když víš jak na to.

Vyváženost postav je pochopitelná v hardcore akčních rpg, ale v příběhových rpg, jakým DA beze sporu je, nemusí vůbec být.

0/0
31.7.2010 20:00

Zayl

Re: Re: Hope springs eternal

Je sice pravda že magie, respektive mágové Tevinter imperia, jsou v podstatě důvod stigmatizace magie a jejího obrovského vlivu na samotný svět a příběh, jenže to bylo víceméně způsobeno jedním kouzlem, které je stálo 2/3 lyria v impériu (gigantické množství) a byla k němu potřeba krev stovek otroků. V normální situaci je mág sice mocná zbraň, ale v žádném případě super zbraň. To jen hráč je schopný stát se neporazitelným bez toho aby používal blood magii nebo se paktoval s démony a to naprosto nadlidsky rychle. A to je to co mi vadí, nekoresponduje to totiž s ostatními mágy a podáním magie ve hře.

Dále si dovolím nesouhlasit. V příběhových RPG nemusí být postavy vyváženy co se týče PvP, ale v PvE by měli mít všichni nějaké uplatnění. Warrior je jako damage zbytečný, stačí když na sebe natahuje damage. Pokud si stáhneš mod na unlock spell, rogua vůbec nepotřebuješ.

Baldur´s gate krásně ilustruje jak se dá zaplnit 6ti členná parta... každý něčím přispívá a každý je důležitý. V DAO potřebuju opravdu jen toho mága. Z RP hlediska mě 4 členná parta v DAO štve, chci 6 slotů, ale z gameplay hlediska mi stačí dva a to bohatě.

Add.:

No je sice pěkné že Templar kit je dělaný na rapování mágů ale zabít AI mága válečníkem(nebo dex roguem s longbowem) zvládne i opice po lobotomii.... Zdaleka největší hrozba ze strany AI jsou lučišníci se scattershotem na šílených pozicích.

0/0
1.8.2010 1:45

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Hope springs eternal

Sám jsi si vlastně na konci svého komentáře odpověděl, jak je to s mocí npc mágů - nejsou slabší než hráč, problém je v AI. Když nabereš Wynne nebo Morrigan, mají potenciál být stejně silnými mágy jako ty. A to samé podle mě platí pro všechny mágy ve hře.

I nadále si myslím, že mág je super zbraň a byl tak vymyšlen. Nesouvisí to jen s množstvím damage, které dokáže způsobit - má plošná kouzla útočná kouzla, kouzla, jež dokáží hromadně léčit. To je přesně ten prvek, o kterém jsem v prvním komentáři mluvil - mág je super zbraň, schopná ničit větší počty jednotek, léčit vlastní, ale přesto je tak zranitelný...Tímhle oplývali všechny hry od Bioware a DA - přestože opustilo systém DnD - v tom zdárně pokračuje.

S módy nemám zkušenost, neuznávám je. Nevím o jak velký zásah do hry jde, ale je pochopitelné, že to může narušit rovnováhu hry a tím pádem i využití jednotlivých povolání.

Co se týče využití tedy využití povolání v BG, tak z tebe možná mluví nostalgie...V BG téměř neexistoval rozdíl mezi bojovníkem, hraničářem a paladinem. Stejně tak druid a klerik měli mnoho společného - docela se to zlepšilo ve dvojce. Co se týče dvojky, tak jsem nikdy nepochopil smysl rozdělení na čaroděj x zaklínač - bylo to prostě to samé - stejná kouzla, akorát trochu jiný systém sesílání, téměř bez efektu na hratelnost. Zloděj byl kromě odstraňování pastí a odemykání zámků naprosto k ničemu. Schopnost zákeřného útoku naprosto neefektivní, protože kvůli své nemožnosti se specializovat ve zbraních se do postavy s vyšším obraným číslem nikdy netrefil...sorvnání s DA: Válečník je prostě nutnost - natahá na sebe příšery, vydrží (prostě funkce zdi, kterou plní snad ve všech rpg)a sám toho dost pokosí - dost na to, aby to stále bylo v mezích příběhového rpg (nevím jak ty, ale mě by štvalo, kdyby byl Válečník stejný damage dealer jako mág > kolik by v reálu dokázal jediný válečník pokosit soupeřů? A za jak dlouho? byla by blbost, aby sekal nepřátele nějakými nesmyslnými a nereálnými komby po čtyřech najednou > fce mága by pak byla k ničemu). Lotr - schopnosti alá BG (ale pastí, které je třeba překonat by mohlo být více a mohly by častěji zabíjet jako v BG) a podpůrné schopnosti pro družinu (bard, hraničář) > samotný archetyp zloděje má taky dost využití > slušná střelba, která si často vůbec nezadá s bojovníkem, zblízka toho taky docela dost ubojuje....řešení systému povolání mi prostě přijde perfektní, určitou nevyváženost vítám - shoduje se to s mou představou o kvalitním PvE systému.

0/0
1.8.2010 2:56

Zayl

Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

Narozdíl od Wynne, která praktikuje magii celý svůj život a je jedním z nejschopnějších mágů ve Fereldenu a Morrigan, která se učila od witch of the wilds, hráč prostě roste moc rychle. Na to, že krev darkspawnu používají grey wardeni pouze k jejich detekci se zdá že hráč ji používá jako super steroidy.

Nevím kde bereš že je mág zranitelný, zvlášť AW/SH toho vydrží víc než dost... Opuštěním systému DnD udělalo Bioware obrovskou chybu, protože jeho náhražka je zjednodušená k smrti... Ano je to přístupnější masám a nemusíš si čist popisky kouzel abys je dokázal použít, ale tohle sakra nemá být arkáda.

Pokud neuznáváš mody, obíráš se o tollik herního zážitku že to ani nemůžu popsat. Zmiňovaný mod prostě přidává mágovi linii kouzel která unlockuje truhly. Kouzlo které bylo z finálního produktu odstraněno jen proto že absolutně eliminuje roguey.

Mluvím samozdřejmě o dvojce, jedničku skoro nikdo nikdy nezmiňuje. Paladin supluje healera a pomáhá s mágy a nemrtvými, kdežto ranger se specializuje na střelné zbraně a v případě potřeby se vrhá do melee jako off-tank, válečník buď poškození dostává nebo rozdává, pravděpodobně obojí. Dost velký rozdíl. Jestli nevidíš rozdíl mezi mágem a zaklínačem tak nevím, asi jsi nad implikacemi moc nepřemýšlel, ale jiný způsob kouzlení totálně mění hru a celkovou strategii. Tvá poznámka o zlodějích je totálně mimo mísu, s HLA use all items se zloděj mění v univerzální postavu která je schopná používat všechny mocné artefakty pro něž tvá družina nemá povolání. Navíc pasti v BG narozdíl od DAO něco dělaly, takže zloděj na jejich odstranění byl nezbytný. Systém zámků byl taky daleko víc počítaný a mechanika komplexnější. Navíc totálně zapomínáš na možnost dual-class a multi-class které překrucuje postavy v totální custom hybridy.

Na balancu se prostě neshodneme, v DAO je minimálně rogue totálně zbytečný a to mi vadí skoro víc než absence většího počtu classů. Kdyby se ve dvojce vrátili k DnD pravidlům (jakože určitě nevrátí), brečel bych štěstím.

0/0
1.8.2010 10:26

DaWe16381

Re: Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

kdyz za rogueho neumis,tak to je jenom a jenom tvuj problem.Rv

0/0
1.8.2010 11:51

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

Co se týče těch mágů, tak teď čistě technicky - každý může mít ta samá kouzla = každý může být na dané úrovni stejně dobrý jako ty. Hráč roste moc rychle? A která hra od bioware se tomuhle vyhýbá. V BG jsi ke všemu ještě polobůh...

Mág je zranitelný. AW už u mě není tak docela mág. SH stačí omráčit, a pak už jen např. od Rogua dodělat několika backstab útoky. Nejsem konzumní hráč a jsou-li herní mechanismy složité, ale smysluplné a promyšlené, pak to vítám.

S těmi HLA mluvíš o throne of bhaal, tuším, že ani ve dvojce ještě nebyly. No tak třeba pro mě jsou HLA záležitost, na kterou nahlížím spíš negativně. Právě roguova schopnost use any items mi přijde dost prapodivná a nedomyšlená, hlavně co se týče třeba zbraní...Nechápu proč by měl mít schopnost používat všechny zbraně - absolutně mi to k tomu povolání nepasuje. Záležitost se svitky a hůlkami je fajn a tady uznávám, že o tohle je DA dost ochuzené. Paladin supluje healera? Paladin neuléčí skoro nic - dostane pár kouzel od klerika a tím je vymalováno (a rozhodně ne taková, aby udržel skupinu naživu), jeho pár bonusů k záchranným hodům z něj nedělá mistra na zabíjení mágů - třeba templář z DA mi přijde efektivnější. Jeho schopnosti proti nemrtvým? Slabý odvar od těch klerikových. Co se týče hraničáře, tak ten je stejný popřípadě horší lučištník než bojovník (vyjma specifičtějšího povoláni lučištník, jež bylo celkem zajímavé), jako melee je to prostě typický bojovník, který toho moc nevydží. A opět, těch pár kouzel, stejně jako u paladina, nemá na vyšších úrovních téměř využití. Navíc je absolutně nesmyslná jeho schopnost ovládání dvou zbraní - nevím proč právě hraničár - tulák, stopař a průvodce, by měl mít přirozenou schopnost ovládat dvě zbraně, nesedí mi to k němu - jde jen o ódu na Drizzta. Ve výsledku jsou paladin a hraničář jen oslabení bojovníci s několika kouzly a schopnostmi druidů a kleriků - samy nevynikají ničím specifickým => žádnej rozdíl.

Můžeš mi popsat rozdílnou strategii mezi zaklínačem a mágem? Kromě toho, že prostě kouzlíš jiná kouzla? V DA taky kouzlíš u každého mága jiná kouzla..

Multi-class byla také zajímavá věc a dávala hře nový rozměr, to uznávám. To ale není u DA nedostatek > někdo má prostě rád specifičnost každého povolání a držení se specifické cesty, někdo rád univerzální postavy. Tady je to spíš o vkusu.

0/0
1.8.2010 12:17

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

Co se týče těch mágů, tak teď čistě technicky - každý může mít ta samá kouzla = každý může být na dané úrovni stejně dobrý jako ty. Hráč roste moc rychle? A která hra od bioware se tomuhle vyhýbá. V BG jsi ke všemu ještě polobůh...

Mág je zranitelný. AW už u mě není tak docela mág. SH stačí omráčit, a pak už jen např. od Rogua dodělat několika backstab útoky. Nejsem konzumní hráč a jsou-li herní mechanismy složité, ale smysluplné a promyšlené, pak to vítám.

S těmi HLA mluvíš o throne of bhaal, tuším, že ani ve dvojce ještě nebyly. No tak třeba pro mě jsou HLA záležitost, na kterou nahlížím spíš negativně. Právě roguova schopnost use any items mi přijde dost prapodivná a nedomyšlená, hlavně co se týče třeba zbraní...Nechápu proč by měl mít schopnost používat všechny zbraně - absolutně mi to k tomu povolání nepasuje. Záležitost se svitky a hůlkami je fajn a tady uznávám, že o tohle je DA dost ochuzené. Paladin supluje healera? Paladin neuléčí skoro nic - dostane pár kouzel od klerika a tím je vymalováno (a rozhodně ne taková, aby udržel skupinu naživu), jeho pár bonusů k záchranným hodům z něj nedělá mistra na zabíjení mágů - třeba templář z DA mi přijde efektivnější. Jeho schopnosti proti nemrtvým? Slabý odvar od těch klerikových. Co se týče hraničáře, tak ten je stejný popřípadě horší lučištník než bojovník (vyjma specifičtějšího povoláni lučištník, jež bylo celkem zajímavé), jako melee je to prostě typický bojovník, který toho moc nevydží. A opět, těch pár kouzel, stejně jako u paladina, nemá na vyšších úrovních téměř využití. Navíc je absolutně nesmyslná jeho schopnost ovládání dvou zbraní - nevím proč právě hraničár - tulák, stopař a průvodce, by měl mít přirozenou schopnost ovládat dvě zbraně, nesedí mi to k němu - jde jen o ódu na Drizzta. Ve výsledku jsou paladin a hraničář jen oslabení bojovníci s několika kouzly a schopnostmi druidů a kleriků - samy nevynikají ničím specifickým => žádnej rozdíl.

Můžeš mi popsat rozdílnou strategii mezi zaklínačem a mágem? Kromě toho, že prostě kouzlíš jiná kouzla? V DA taky kouzlíš u každého mága jiná kouzla..Multi-class byla také zajímavá věc a dávala hře nový rozměr, to uznávám. To ale není u DA nedostatek > někdo má prostě rád specifičnost každého povolání a držení se specifické cesty, někdo rád univerzální postavy. Tady je to spíš o vkusu.

Rogue mi v DA nepřipadá zbytečný..Nevím, jak ho hraješ ty, ale můj Rogue - také díky příchodu Procitnutí - je to docela ničitel a ubojuje toho dost...

0/0
1.8.2010 12:19

drozd_master

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

jenom se vložím s tím rozdílem mezi zaklínačem a mágem - měli stejný kouzla, ale zaklínač se je nemoh naučit všechny - při level up jsis vybral pár kouzel který moh každý x-krát seslat, ale jiná kouzla jsi prostě neměl. zatímco mág měl větší výběr ale omezenější počet sesílání podle toho co si namemoroval. takže zaklínač měl menší výběr s větší kadencí zatímco mág naopak :-). teda jestli si to pamatuju dobře.

jinak co se týká síly mága ve srovnání třeba s BG2 - mě přijde jako hlavní rozdíl právě systém kouzlení - kdyby bylo i v DA klasický memorování kouzel tak by byl mág určitě slabší, v jednom dvou bojích by jsi vyházel všechna užitečná kouzla a bez odpočinku by byl na další boje mág naprd.

0/0
2.8.2010 11:54

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

Vím, jak to v BG bylo, dohrál jsem to - jinými kouzly jsem myslel právě to, že Zaklínač jich měl menší počet, ale zase více zapamatováno. Specializovaný mág se zase některá kouzla nemohl naučit vůbec atd. Asi jsem se předtím neobratně vyjádřil, všiml jsem si toho až teď. Každopádně jsem tím chtěl říct to, že mezi nimi prostě téměř není rozdíl, co se hratelnosti týče. Zpravidla ale bývají zaklínači trochu větší damage dealeři, ale tak záleží na tom, jak si postavu uděláš.

V tom máš pravdu, je to jedna z mála věcí, co mě na DA štve. Celkově se to váže nejen s dobíjením kouzel a schopností, ale také s okmažitým oživením party po boji...DA je prostě celkově o dost dynamičtější hra. Nemusí to být ale nutně mínus. To je zase spíš o vkusu.

0/0
2.8.2010 14:01

drozd_master

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

taky mě tady ten auto-heal v různých podobách v některých hrách občas vyloženě štve. chápu že to dělá hru dynamičtější, ale to že defakto totálně odpadá potřeba boj projít dostatečně dobře na to aby byl člověk připravenej na další....totálně se ztrácí potřeba brát v úvahu nějakou návaznost soubojů a do každýho souboje nastupuju s plnou ať už jsem předchozí boj zvládnul bez škrábnutí nebo s odřenejma ušima. prostě mi tam chybí to napětí když člověk prolejzá dungeon s nakřápnutou partou a neví jestli ho další souboj neodrovná.

chápu že trend je zpřístupnit hru co nejvíc lidem a že spoustu lidí by prostě štvalo a odradilo to že by nastávaly případy kdy musej plánovat i na souboje dopředu, vracet se doléčovat když se řada soubojů nedaří nebo dokonce muset loadovat starší pozici....ale mě právě ta atmosféra nejistoty chybí :-(. aspoň v rpg by to s těma autohealama nemuseli přehánět.

zrovna jsem si pořídil FF XIII a tam už je ten autoheal nacpanej taky:-/ (teda nevím jestli i oživuje). ale aspoň mě to zatím vtáhlo víc než XII:-). každopádně když to z dalšího dílu vyhoděj a vrátěj aspoň částečně náhodný souboje tak budu jedině rád....ale to už je koukám totální off-topic;-D

0/0
2.8.2010 15:38

DaWe16381

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hope springs eternal

tak mne ten autoheal zas tak netrapy...

0/0
2.8.2010 18:16







Najdete na iDNES.cz