Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Patnáct minut hraní Halo: Reach

Sci-fi akce Halo: Reach je posledním dílem veleúspěšné série Halo, na které pracovala elitní vývojářská firma Bungie. Ta se nechala slyšet, že pro hru vytvořila zcela nový engine, který jí dodá maximálně kvalitní vizuální stránku. Podívejte na prvních patnáct minut hry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

UrsusLuin

Killzone x Halo

Hádat se o to, jestli je lepší Killzone, nebo Halo, to mi přijde úplně stejné, jako když se hráči před lety hádali o to, jestli je lepší Unreal Tournament nebo Quake III Arena. Vlastně se to všechno jenom opakuje, hráčská obec je z nepochopitelných důvodů v některých ohledech nepoučitelná.

0/0
7.9.2010 15:28

Lord of the Station

Re: Killzone x Halo

O nejakych vecech se lide hadat treba nemusi, ty jsou totiz vsem uplne jasne viz. Forza vs. Gran Turismo:-)R^

0/0
7.9.2010 19:30

UrsusLuin

Re: Re: Killzone x Halo

Sice nevím, jak to souvisí, ale mezi námi, pokud budeme porovnávat to, co vyšlo, tak porovnáváme GT5 Prologue a Forzu 3 a tam máš pravdu, už jenom díky počtu tratí jasně vyhrává Forza. :-P

0/0
7.9.2010 19:44

Maxiczek

Pro hatery

Všiml jsem si, že zde celkem dost lidí hází špínu na Reach a Halo serii celkově. Něco k tomu písnu. Halo, všechny díly (mluvím o Xbox verzích, o PC se říká že jsou shit, ale nehrál jsem) jsou super díky tomu, že nabízejí jak zábavnou a klasickou FPS část, tak ještě zábavnější část s vozidly (auta, tanky, letadla...) a v neposlední řadě skvělý příběh, atmosféru a samozřejmě vynikající soundtrack.

První díl Halo ovlivnil FPS žánr celkově a je to hra, která má v herní historii bez pochyby své právoplatné místo. Obsahovalo snad všechno co si mohl v té době hráč FPS přát - dobrá AI nepřátel (nemluvím o spolubojovnících), ucházející grafika, skvělá hratelnost, úžásná hudba a příběh.

Co se týče grafiky, tak ta nikdy nebyla špičkou. Tohle video je nahraný na youtube. takže je možná horší kvalita, ale to je jedno. Halo VŽDY měla oproti konkurenci horší grafiku. Vezměte si třeba Crysis, který vyšel ve stejném roce jako Halo a vypadá mnohem líp, nicméně Halo jej překonává v té důležitější stránce - hratelnosti (nechci vyvolávat flame war).

Teď jinak muj názor na Reach - samozřejmě jsem ještě nehrál, když nevyšel a na video jsem se nekoukal (navíc mám slabý PC takže by se to trhalo). Nicméně věřím Bungie, že opět půjde o suprovou hru, akorát škoda, že nebude Master Chief (i když se to odehrává v době první knížky, takže by jsme ho mohli potkat, popřípadě by o něm byla zmínka). Nicméně, nemůžu se dočkat. :)

A nakonec, mám trochu strach, že Halo přebírají jiní vývojáři. Takhle odešlo do kytek už několik dobrých herních serií, ale abych pravdu řekl tak moc neznam Industries (nepamatuju si celý název), takže nevím, nicméně Halo bych už nechal osobně mrtvé. A doufám, že se z toho nestane klasická FPSka stylu Call of Duty (tyhle dvě hry jsou úplně rozdílné, nehážu na CoD špínu!), v tom smyslu, že každej rok by vycházel jeden díl, ztratila by se dobrá atmosféra, příběh a většina hry by byla o MP (opět, žádný pokus o flame!). Toť všechno co jsem chtěl říct :-)

0/0
6.9.2010 19:41

UrsusLuin

Re: Pro hatery

Snažíš se zbytečně. Těm lidem tady to nevysvětlíš, protože oni o vysvětlování nestojí. To je ten typ lidí, co ti budou tvrdit, že i Haze má lepší grafiku než Halo 3 a proto je Halo 3 o ničem. Přitom zaprvé horší grafiku má Haze a zadruhé o tomhle to přece vůbec není.

Halo 1 jsem hrál na PC (předpokládám, že se jedná o totožnou hru jako na xboxu, ale s myší) a musím uznat, že vozítka a letadýlka bylo zajímavé novum, ale jinak mě příběh ani level design absolutně nenadchl, spíše mě obojí zklamalo. Nicméně dohrál jsem to, abych věděl, jak to dopadne. Pak jsem se totiž pustil do Halo 2 a to je jiné kafe. Ta hra je velmi dobře hratelná i dneska. Prostě je to klasická FPS v tom nejlepším slova smyslu. A to jsem si myslel, že mě FPS až tak neberou. U většiny z nich jsem se nudil a dohrál jsem z posledních let snad jenom Modern Warfare 2, abych zjistil, jak je to krátké a Half-life 2, který se mi opravdu líbil.

0/0
6.9.2010 20:20

Maxiczek

Re: Re: Pro hatery

Haze jsem nehrál a ani jsem jej nesledoval, takže nevím.

Problém u Halo na pc, teda u prvního dílu, je ten, že na Xbox vyšel v roce 2000 a na PC v roce 2003. Jinak jsem překvapený že chválíš Halo 2, spousta lidí si stěžuje, že je to shit na PC, tak nevím no.

Jinak, je smutné, že někteří lidé nadávají na Halo, je to opravdu skvělá hra. Vsadím se, že většinou to budou Playstation fanboyové (btw, nejsem xbox fanboy, mám Playstation 1 a 2 a PSP), samozřejmě nemusí to sednou každému.

0/0
6.9.2010 20:54

UrsusLuin

Re: Re: Re: Pro hatery

Hraju Halo 2 na Xboxu. Hrál bych na něm i Halo 1, ale nesehnal jsem ho ani na Aukru. :)

Ale nevěřím tomu, že je to na PC shit. Spíše je tam problém, že zase vyšel mnohem později než na xboxu a už to prostě nebyla taková bomba.

Osobně jsem byl k téhle sérii taky dlouho skeptický, přitom doma jsem měl nejen 360, ale i původní Xbox, ale FPS na konzoli mě nechávaly dlouho chladným. :)

Navíc, co jsem viděl Halo: Reach, tak to vypadá na velmi dobře odvedenou práci. Samozřejmě, že se tady spousta lidí bude zabývat tím, jestli je Halo: Reach hezčí než hra xyz. Jenomže velmi často nechají stranou například to, že mapy v Halo jsou zcela jinak stavěné - nabízí mnohem více volnosti, jsou to rozlehlé exteriéry, po kterých se lze pohybovat třeba v autě. To je něco, co jiné FPS často nemají. Dále si Halo zakládá například na tom, že raději nebude mít tak propracované vybuchující prostředí jako Killzone, ale nabídne mnohem masovější bitvy.

Nicméně každému, co jeho jest. Halo se nemusí líbit každému, ale pořád to není důvod k těm fanboyským výkřikům, které tady zazněly (a bude hůř, počkejme ještě týden na recenzi). Já třeba zase vůbec nechápu to haló kolem Killzone. Ta hra mě nijak moc neoslovila. Ani jeden díl. Naopak Resistance na PS3 mi třeba přijde jako silně nedoceněná série, která patří mezi to nejlepší, co na PS3 lze najít.

0/0
6.9.2010 21:13

Maxiczek

Re: Re: Re: Re: Pro hatery

Hrál jsem první Killzone, ještě na PS2 a opravdu mne bavil.

Reach určitě bude dobrá hra. Obávám se, že to bude poslední dobrá hra ze serie. IMO mělo Halo končit třetím dílem. Jaký máš/te na to názor ty/vy (SPOILER) Nejhorší co se může v dalších dílech stát je,  že vyhrabou Master Chiefa. (/SPOILER) 

Jsem zvědavý, jestli se bude Spartan III pohybovat stejně jako II, uvidíme. Ale bude mi chybět Cortana :)

0/0
6.9.2010 21:25

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Pro hatery

Myslím, že není náhoda, že od doby Halo 3 se objevily v podstatě tři hry  (Halo Wars, Halo 3: ODST a Halo: Reach) a všechny jsou odbočky využívající toho univerza, které kolem původní série vytvořili. Řekl bych, že k původní sérii už se nevrátí. A jak to dopadne s celou značkou, to ukáže až čas. Na jednu stranu jo, Halo pod úplně jiným studiem... no, jde to, ale otázkou je, jestli to bude ono. Souhlasím s tím, že ne každá věc by se měla do nekonečna natahovat. Na druhou stranu je známo, jak velké tržby značka Halo dokázal vyprodukovat. Tahle hra dokázala prodat obě Microsoftí konzole. A 3. díl vygeneroval nejvyšší počet prodaných kusů exkluzivní hry na PS3/Xbox360 (celkově říct nemůžu, tam by vyhrál Mario Kart pro Wii). 11 miliónů prodaných kusů. I kdyby v tom byly zahrnuty i ty kopie hry, které byly rozdány v rámci promo akcí typu kup si konozoli, dostaneš Halo 3, kup si ovladač, dostaneš Halo 3, atd., tak je to prostě číslo, které je naprosto šílené. Vemme si, že nejsilnější exkluzivní hra na PS3 je Metal Gear Solid 4 s 4,9 miliony prodaných kusů. Myslím, že lákadlo v podobě menšího/většího podojení téhle značky bude pro Microsoft až moc silné.

0/0
6.9.2010 21:50

Maxiczek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro hatery

No, 343 industries říkali, že s Master Chiefem se ještě setkáme, takže nějaký díl který bude z hlavního příběhu určitě bude... Přecijenom, nemohou to natahovat furt dokola různými spin-offy. Mám ale smýšené pocity z toho, že by se ještě mělo hrát za Chiefa, H3 mělo ukončit jeho příběh a tak by to taky mělo zůstat, nicméně rád bych si za něj ještě jednou zahrál :) Navíc, Chief už neni nejmladší, takže kdyby byl další díl který by navazoval na H3 tak by Chiefovi určitě bylo kolem 50 let a ani Spartan nemůže sloužit do nekonečna :-) holt nám nezbývá nic jiného, než věřit 343 Industries a Microsoftu. Je mi jasné, že Microsoft z toho bude chtít vyždímat co nejvíce peněz to půjde. Záleží tedy hlavně na 343 Industries, jestli se jenom svezou na slavné značce, nebo se pokusí vytvořit hru hodnou jména Halo.

0/0
6.9.2010 22:11

cannabis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro hatery

Hoši, sem rád, že sem chodí eště lidi, co hru neposuzujou jenom podle grafiky. Někdo tu Reach srovnával s Crysis 2. Viděl sem z toho pár videí a musim říct, že kromě grafiky mi ta hra připadne jako střílečka, kterých sou dneska mraky. Podle mě to už nebude taková bomba jako jednička ve své době. Teď k Halo. Jednička mě nijak neoslovila, ovšem dvojka to už byla jiná káva. V té době sem xbox neměl, ale často sme hrávali u kámoše multiplayer přes system link a ten mě naprosto uchvátil. Pak přišel X360 a Halo 3, to už pro mě byl "must have" titul. Super kampaň hratelná až ve 4 lidech, to bylo pro mě do té doby něco naprosto nevídanyho. Naprosto famózní multiplayer, kterej považuju i dneska za špičku na konzolích. Díky širokým možnostem nastavení, tvorbě map ve Forge a podle mě naprosto přelomovymu Theater módu(tvorba screenshotů a videí + možnost prohlídnout si kterejkoliv odehranej match z kteryhokoliv úhlu) šlo o nekonečnou zábavu. Tohle všechno bude v Reach dotaženo k dokonalosti a pro mě se jedná určitě o nejočekávanější hru zbytku roku. Značku Halo nyní převzali 343 Industries a sem zvědavej jak s tím naloží. Kvalitní příběh dát dohromady umí, to už předvedli v ODST. U příští Halo hry v jejich podání se tak obávám jedině technickyho zpracování, ale snad si pohlídají, aby značku Halo nezmršili, ovšem to ukáže až čas.

0/0
7.9.2010 8:00

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Pro hatery

Prvni tvuj prispevek super a pod druhej se klidne i podepisu.Souhlasim se vsim co jsi napsal.Hlavne se seriii Resistance a Kill zone.Nemuzu soudit prvni dily .Nehral jsem ani jeden ,ale kill zone 2 jsem zkusil a nedostal se ani druhyho kola jak me to nebavilo.Naopak resistance 2 s horsi grafikou jsem dohral.Super atmosfericka hra.Jinak hrac Halo nejsem.Prvni dil na pc me nechytl a pak jsem nenasel chut zkouset nejaky dalsi dily.HALO reach se mi na druhou stranu docela libi a mozna by stalo za zkousku tak uvidim.

0/0
6.9.2010 23:48

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Re: Pro hatery

Jen jen dodam, ze resistance 2 mi chvilema pripominalo half life :o)

0/0
6.9.2010 23:49

Maxiczek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro hatery

Resistance, bych si někdy chtěl zkusit, kamarád hrál retribution a prý nic moc, ale podle toho co vím tak je to něco trošku jiného?

Half Life je bez pochyby úžasná hra,ať už se jedná o jakýkoliv díl.

Jinak, jsem rád že jsem si tady pěkně pokecla bez nějakých hádek,  fanboyů, či haterů. Paření zdar :-)

0/0
7.9.2010 8:24

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro hatery

Retribution je verze na PSP. Z FPS se stala 3rd person akce a hlavně hra trpěla absencí 2. analogové páčky u PSP.

0/0
7.9.2010 9:09

Lord of the Station

bungie

Jo smal jsem se:-) Ale tak alespon uznali ze zdimou max. svych schopnosti nikoli X360, verim ze to bude vypadat dobre, ale Bungie neni zrovna tym co by prinasel dechberouci vizualni stranku. Crysis 2 bude zajiste technologicka spicka na X360 co se fps tyce. Ale jedna vec se mi na Halo Reach libi, a to ze vyjde pred brutalnimi tretimi dily Killzone s ResistanceR^ Diky tomu si ho mozna i trochu uziju;-D

0/0
6.9.2010 16:15

cannabis

Re: bungie

Jo jasny, nikde ani jeden gameplay z těchto her a ty už víš, že budou brutální a lepší než Halo Reach. Radši zalez fanatiku. Furt tady všichni srovnáváte grafiku, ale neuvědomujete si, že velikost levelů v Reach není ani náhodou malá. Killzone a Resistance mají možná propracovanější grafiku, ale to je díky tomu, že jde vpodstatě o "tunely", ani náhodou nenabízejí takovou volnost pohybu jako Halo.

0/0
7.9.2010 8:08

Lord of the Station

Re: Re: bungie

Jo jsem fanatik kterymu vyctes ze nehral Killzone 3 s Resistance 3 a zaroven u techto her  porovnas rozlohu s Halo Reach;-D ale co zde taky od Xbotu cekat jineho nez demenci. Pokud si pak nevidel gameplay zabery z Killzone 3, ktere jsou venku, tak se asi hram moc nevenujes;-) Nejvtipnejsi na tom je ze ohledne serie Halo mam nejspise nahrano daleko vice nez ty, ExperteR^

0/0
7.9.2010 12:33

Maxiczek

Re: Re: Re: bungie

Osobně KZ3 nebo nový díl Resistance nesleduji, ale ani první Killzone neměl zrovna přímo tuneloidní bojiště (kromě pár), jasně oproti Halo byly malý, ale některá byla velká dost.

0/0
7.9.2010 15:21

cannabis

Re: Re: Re: bungie

Tak zaprvé sem srovnával hry, ktery sou nějakou dobu venku (tedy Resistance a Halo3). Zadruhé hraju na xboxu, takže ne, opravdu nějakej Killzone mě nezajímá a nesleduju to. A zatřetí, ty běž dělat pro CIA nebo nějakou takovou instituci, když poznáš z jednoho komentu kolik mám nahráno v Halo hrách. Určitě bys byl velice úspěšnej v odhalování teroristů. Sbohem, ty PS3bote.

0/0
8.9.2010 10:41

;palič_

Ano

po vyždímání výkonu konzole je na světě hra, co vypadá jako pět let starej Half life 2. Sláva sláva, uprdla se kráva ;-D Ale hlavně si užijte gameplaye, když už patříte mezi fanboye (gaye) ;-D

0/0
6.9.2010 10:14

DarthPS3

Re: Ano

je to grc no

0/0
6.9.2010 15:42

cannabis

Halo: Reach

Jasně, na hru se těším od jejího vydání a týden před vydáním si zkazím zážitek tím, že se podívám na prvních 15 minut. To určitě!Rv

0/0
6.9.2010 8:19

cannabis

Re: Halo: Reach

*od jejího oznámení

0/0
6.9.2010 9:35

panjabko

:-)

No Halo hry vzdy byli podporeny masivni reklamou od Microsoftu. Průměrná střílečka, která vypadá pořád stejně. Nic ohromujícího jsem neviděl.

0/0
5.9.2010 22:45

Jolly59

Re: :-)

Je pravda, že se díl od dílu moc nemění.. Ale gameplay předčí jakoukoliv FPS na xboxu;) (i když uznávám, že poslední ODST už mi taky leze krkem:D

0/0
6.9.2010 7:47

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: :-)

To je vec nazoru.Podle me ted nejlepsi FPS MW2,ale pokud mas namysly jen exklusivku ,tak to bude HALO urcite.

0/0
6.9.2010 8:10

cannabis

Re: Re: Re: :-)

Jak říkáš, je to věc názoru. Například mně MW2 vůbec neoslovilo. Když vojenská akce, tak BFBC2.

0/0
6.9.2010 9:40

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: :-)

Company 2 jsem taky zkousel ,ale ja jsem hlavne na rychlost a o proti MW2 je to hodne  pomaly,ale hlavne jsou to uplne odlisny druhy akce ,takze neni divu ,ze se kazdymu libi neco jinyho.

0/0
6.9.2010 10:25

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: :-)

Teoreticky to neni ani tak vec nazoru jako cisla a obecne hodnoceni, bavilo se tu celkove o nejlepsi hre MW2 ma do ted miliony hracu, trhala rekordy v prodejich zatimco BFBC2 zahorelo a spousty hracu ho hned zase zacalo opoustet, Halo ma pak zase na Xboxu nejdelsi tradici a rozsirenou herni zakladnu, ktera bude mozna vetsi i nez ta v MW2, ale to bych jen hadal

0/0
6.9.2010 11:09

cannabis

Re: Re: Re: Re: Re: :-)

Pomaly je to z toho důvodu, že velikosti map obou her sou trošku někde jinde. V CoD přeběhneš z jednoho konce mapy na druhej během 30 sekund, kdežto v BFBC2 za stejnou dobu nedoběneš pomalu ani k prvním bednám(samozřejmě jak na které mapě).

0/0
7.9.2010 8:13

business1

Coze?

To je vtip?? Jedine, co stoji za zminku je uvod se skvelou hudbou. Technicka stranka ve hre je ale priserna. Vzdyt je to porad to same. Heavenly sword je mnohem dal.Nemluve o soucasnych PS3 hrach. PC netreba zminovat.

0/0
5.9.2010 22:07

Tsusaku

Hmm

A tohle má být nejočekávanější hrou roku a nejprodávanější hrou na světě vůbec?

Mluvím teď o čase budoucím, kdyby to někomu nedocházelo (neboť to bylo analytiky předpovězeno).

No každému jeho jest.

0/0
5.9.2010 20:20

UrsusLuin

Re: Hmm

Čekal jsem, kdo se ozve jako první. :) Vyhrál jsi.

0/0
5.9.2010 20:27

UrsusLuin

Doporučujete, jo?

Aneb zkraťte si překvapení z výborného úvodu do hry snadno a rychle. To snad nemyslíte ani vážně. :)

0/0
5.9.2010 19:11







Najdete na iDNES.cz