Diskuze
Odhalujeme triky vývojářů: proč nás některé hry baví hodiny a jiné během chvíle odložíme
Děkujeme za pochopení.
Andrej B
hodnotne prispevky
Diky vsem za reakce. Souhlasim, ze jem si na sebe clankem upletl bic. Bylo to jasne jiz po nekolika prvnich odstavcich. Je to tema na nekolik stran, v takovem rozsahu vsak clanky na webu prakticky nikdo necte. Jiste, chybi jeste nekolik kategorii (kuprikladu fascinace rychlosti), kompletni vycet by vsak rozsahove sedl spis do Levelu nez na Bonusweb.
Clanek rozhodne netvrdi, ze jsem hral vsechny zasadni tituly. Pochopitelne jsem na nektere vyznamne hry zapomnel. Je to jako skolni zkouska, pri niz ma clovek casto radu implicitnich znalosti, ktere ze sebe v potrebnou chvili nedostane a nasledne nechape, jak na ne mohl zapomenout. Ostatne proto se drobny vycet jmenuje vyznamni zastupci kategorie, nikoliv nejvyznamnejsi zastupci...
Half-Life v ramci kategorie Fascinujici svet muze byt matouci. Nevyzniva to presne, nekolik lidi tu vsak zminilo atmosferu. Co dela atmosferu ve filmu a ostatne i v Half-Lifu? Dle meho je to scenar, kde se neco deje. Tedy dej. No a to uz je jen krucek k pribehu... berte tedy Half-Life spis jako skvely scenar nez pribeh a myslete spise na druhy dil (jakkoliv byl revolucni jiz ten prvni).
mart_y
...
Mne jde spis o hratelnost, ktera se ale velmi tezko popisuje. Napriklad spousta FPS jsou jedna jako druha, ale zatimco jedna me bavi dlouhou dobu, u druhe neprojdu ani jedinou misi. Zalezi jak se to cele ovlada a zda mi strileni enemaku neco dava. Napriklad COD je tipicka strelnice a kdyby nebylo filmoveho presentovani a relativne zabavneho multiplayeru, slo by z disku po par minutach. Naopak treba Stalker ma skvele se chovajici zbrane a zpocatku jsou prestrelky skutecno vyzvou. A k tomu rada moznych vylepsovani zbrani, skvela atmosfera a grafika.
Nj, dneska je to ale temer vyhradne o presentaci a od pilovani hratelnosti se ustupuje. Coz je trosku skoda, ale je to logicky scenar - dobre propojeni filmu a hry je idealni stav pro mnoho hracu.
Dhatz
mafia II
nejhorší suspense-of-belief-breaker je Jimmy(z Jimmys Vendetta DLC), ten dmnt prostě spustí hlášku(je jich asi 5 pro každou situaci) při každém pohybu.
Giga Pudding
:)
Proč je v kategorii "kariérní růst" jedna mmorpg hra vedle druhé? :) Tam člověk žádnou "kariéru" nemá natožpak, aby někam "rostl". :)
;palič_
Mě
teda většinou dlouhé hodiny baví ty dobré hry. Naopak ty špatné mě moc nebaví.
Dhatz
je to o kontextu
u mě vždycky rozhoduje které hry se zrovna dají dobře stáhnout a jednu dobu nebylo v žánru nic lepšího než Borderlands, tak sem to hrál. jinak kdyby to kolidovalo s mass effectrem vždycky je volba jasná. upřímě nikdy by mě nemohly brát hry jako WoW nebo starcraft. Moje teorie zájmu zní: dokud má hráč ve svých žánrech na výběr z dostatečně originálních titulů, vždy bude něco hrát. například teď zrovna nehraju nic bo to lepší zas příjde(jimmys vendetta mi smazala save s 64%, takže jsem naštvaný a podruhé jsem dohrál jenom na 50% s tím že radši dělám vždy zálohu funkčních savů). DLC asi na mass effect a borderlands stejně zapařím(ale platit fakt nebudu) když nebude co(jako že není).
IARK - BAN za králíčka.
Re: je to o kontextu
posuzovat zabavnost hry podle toho, ze jde lepe ukrast, tak to jsem jeste "nezral"
UrsusLuin
.
Psát podobný článek, to je vždycky stejné jako si plést bič, kterým pak autora všichni budou mrskat. Nicméně autor si ho upletl, takže si taky mrsknu svým názorem.
Opravdu tam chybí starší epická RPG (je tam zmíněn jen Fallout a to ve světě). Minimálně Planescape Torment by se tam někdo objevit měl. Bioshock dle mého nenadchl příběhem, ale právě prostředím ve stylu Art Deco. Zcela chybí kategorie "boj s velkými bossy" - typickým zástupcem je pak Metal Gear Solid - nechci se pouštět na tenký led toho, jak dobrý příběh má Metal Gear, protože je možná až moc zamotaný, ale souboje s naprosto neuvěřitelně propracovanými charaktery v podobě bossů jsou určitě to, co málokoho nechá chladným. Neuváděl bych Mirror's Edge jako ukázku hry, která se někam zapisuje zlatým písmem. Zaprvé její koncept je takový, že dost lidí ji právě odložilo po první hodince, zadruhé průměrné hodnocení je 80 %, což znamená "dobrá hra" a zatřetí prodeje byly poměrně slabé. To vše neukazuje na to, že zrovna Mirror's Edge by obsahoval nějaký prvek, který zaručeně chytne a nepustí.
scabies
Re: .
Bioshock nemel pribeh vubec zadny, tupa nudna bezducha strilecka. Tam bylo skutecne zajimave jen to prostredi. Kdybych mel vyjmenovat par her s nejlepsim pribehem: KOTOR 1, Planescape Torment, Albion, Ultima Underworld 2, The Longest Journey a pak klasicke textove adventury od Infocomu (pochybuju ze ty tady nekdo hral, protoze se jedna o textovky v anglictine). Nejlepsi strategie: Sid Meiers´Civilization, Alpha Centauri, Master of Orion 2, Starcraft, Dune II. Strilecky jsem nikdy nehral, takze ty neumim posoudit.
Piggsy
ostuda!!!!
Jakto, že v odstavcících Fascinující svět a Poutavý příběh uplně zapomněli zmínit Zaklínače?! Místo toho tam dali jakýsi Assasins Creed, pche.. Je to ostuda
Piggsy
Re: ostuda!!!!
Hm vidím, že už se to tady řešilo, takže asi nejsem uplně mimo.. Jo a ještě Planescape: Torment
makovec123
pana autora vyhrabli kde?
Na tomhle clanku je krasne videt, jaky rozhled o hrach maji zdejsi autori. Jednak clanek hodne o nicem a za druhy, tvrdit o Half Life ze ma kvalitni pribeh a totalne ignorovat RPG hry postaveny na pribehu (Baldur's Gate, M&M, Krondor atd) je jasnym znakem toho, jaky prehled ma pan autor o hrach.
Mirabell
Re: pana autora vyhrabli kde?
Holt HL1 byla snad jedna z prvních her, která přinesla "ingame story telling" nebo jak to nazvat. tuším, že před ní nebylo nic podobnýho, kdy se odehrávala cutscéna v místnosti a ty jsi kolem toho mohl běhat. Hodně lidí to nadchlo. A někteří stále nedokáží připustit, že by to nebyl vrchol herních příběhů. I když už je to dávno překonaný po všech stránkách a "emzáci z jiné dimenze protože prostě proto" jsou už klišé zlem a ne kvalitním příběhem.
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.