Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odhalujeme triky vývojářů: proč nás některé hry baví hodiny a jiné během chvíle odložíme

Architekti virtuálních světů většinou využívají alespoň jeden z obsahových pilířů, mezi které se řadí kupříkladu logické výzvy, kariérní růst či poutavý příběh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andrej B

hodnotne prispevky

Diky vsem za reakce. Souhlasim, ze jem si na sebe clankem upletl bic. Bylo to jasne jiz po nekolika prvnich odstavcich. Je to tema na nekolik stran, v takovem rozsahu vsak clanky na webu prakticky nikdo necte. Jiste, chybi jeste nekolik kategorii (kuprikladu fascinace rychlosti), kompletni vycet by vsak rozsahove sedl spis do Levelu nez na Bonusweb.

Clanek rozhodne netvrdi, ze jsem hral vsechny zasadni tituly. Pochopitelne jsem na nektere vyznamne hry zapomnel. Je to jako skolni zkouska, pri niz ma clovek casto radu implicitnich znalosti, ktere ze sebe v potrebnou chvili nedostane a nasledne nechape, jak na ne mohl zapomenout. Ostatne proto se drobny vycet jmenuje vyznamni zastupci kategorie, nikoliv nejvyznamnejsi zastupci...

Half-Life v ramci kategorie Fascinujici svet muze byt matouci. Nevyzniva to presne, nekolik lidi tu vsak zminilo atmosferu. Co dela atmosferu ve filmu a ostatne i v Half-Lifu? Dle meho je to scenar, kde se neco deje. Tedy dej. No a to uz je jen krucek k pribehu... berte tedy Half-Life spis jako skvely scenar nez pribeh a myslete spise na druhy dil (jakkoliv byl revolucni jiz ten prvni).

0/0
16.9.2010 1:18

mart_y

...

Mne jde spis o hratelnost, ktera se ale velmi tezko popisuje. Napriklad spousta FPS jsou jedna jako druha, ale zatimco jedna me bavi dlouhou dobu, u druhe neprojdu ani jedinou misi. Zalezi jak se to cele ovlada a zda mi strileni enemaku neco dava. Napriklad COD je tipicka strelnice a kdyby nebylo filmoveho presentovani a relativne zabavneho multiplayeru, slo by z disku po par minutach. Naopak treba Stalker ma skvele se chovajici zbrane a zpocatku jsou prestrelky skutecno vyzvou. A k tomu rada moznych vylepsovani zbrani, skvela atmosfera a grafika.

Nj, dneska je to ale temer vyhradne o presentaci a od pilovani hratelnosti se ustupuje. Coz je trosku skoda, ale je to logicky scenar - dobre propojeni filmu a hry je idealni stav pro mnoho hracu.

0/0
15.9.2010 20:04

Dhatz

mafia II

nejhorší suspense-of-belief-breaker je Jimmy(z Jimmys Vendetta DLC), ten dmnt prostě spustí hlášku(je jich asi 5 pro každou situaci) při každém pohybu.

0/0
14.9.2010 21:40

kopiha

KDE JE CRYSIS?

A KDE JE CRYSIS??? TAKY SKVĚLÁ HRA NE???

0/0
14.9.2010 15:50

Cubky

Re: KDE JE CRYSIS?

Jiste. ;-D

0/0
14.9.2010 16:42

net.Xtreme počtvrté

Re: KDE JE CRYSIS?

;-D Také mi tu chybí, pořád mě baví:-)

0/0
14.9.2010 17:48

mart_y

Re: KDE JE CRYSIS?

A do ktere skupiny bys ho zaradil? Pribeh je spatny, svet nezajimavy, multiplayer v konkurenci nema sanci obstat, pohyb je omezeny, rpg prvky zadne.. no snad jedine to Alter Ego, ale ze bych chtel byt supervojakem na ostrove plnym mimozemstanu to tedy rict nemuzu.:-)

0/0
15.9.2010 19:54

Eclipse_GSX

Re: Re: KDE JE CRYSIS?

"Pribeh je spatny" Na akční FPS špatný není, dal bych ho mezi lepší průměr. Článek jsem ale nečetl, titulek "Odhalujeme triky vývojářů: proč nás některé hry baví hodiny a jiné během chvíle odložíme" mi fakt přijde nejstupidnější za dlouhou dobu, co jsem viděl. Proč mě některý hry bavěj a jiný ne vím moc dobře, a jestli někdo ne, tak snad radši ani nehrajte;-)

0/0
15.9.2010 23:05

kopiha

Re: Re: KDE JE CRYSIS?

ja nevimm ale ty sis nejak hodne znepřátelil crysis proč?????

je to tři roky stará hra a pořád má prvky a engine lepší než některé hry z dnešního vydání !!! a zpracování ostrova je hodně design!!! a příběh taky nemá chybu!! možná jsi jen hrál příliž nepovedený crysis warhead co?

0/0
16.9.2010 13:17

baron.hostajn

Re: KDE JE CRYSIS?

Crysis je velice povedená hra s vynikajícím příběhem. Kdo nezkusí, nepochopí jaká je to bomba. Je to hra ze sci-fi prostředí, takže tam mohou být neexistující předměty a fakta. 

Kdo na Crysis nadává nebo jej pomlouvá má buď kancelářský počítač s integrovanou grafickou kartou kde hraje jenom tetris nebo je Morous a nelíbí se mu nic. CRYSIS RULEZ ! Těším se na druhý díl, bude to bomba :)

0/0
22.9.2010 17:11

Giga Pudding

:)

Proč je v kategorii "kariérní růst" jedna mmorpg hra vedle druhé? :) Tam člověk žádnou "kariéru" nemá natožpak, aby někam "rostl". :)

0/0
14.9.2010 15:13

;palič_

teda většinou dlouhé hodiny baví ty dobré hry. Naopak ty špatné mě moc nebaví.

0/0
14.9.2010 14:29

Eclipse_GSX

Re: Mě

Stručný a výstižný;-DR^

0/0
15.9.2010 23:06

Dhatz

je to o kontextu

u mě vždycky rozhoduje které hry se zrovna dají dobře stáhnout a jednu dobu nebylo v žánru nic lepšího než Borderlands, tak sem to hrál. jinak kdyby to kolidovalo s mass effectrem vždycky je volba jasná. upřímě nikdy by mě nemohly brát hry jako WoW nebo starcraft. Moje teorie zájmu zní: dokud má hráč ve svých žánrech na výběr z dostatečně originálních titulů, vždy bude něco hrát. například teď zrovna nehraju nic bo to lepší zas příjde(jimmys vendetta mi smazala save s 64%, takže jsem naštvaný a podruhé jsem dohrál jenom na 50% s tím že radši dělám vždy zálohu funkčních savů). DLC asi na mass effect a borderlands stejně zapařím(ale platit fakt nebudu) když nebude co(jako že není).

0/0
14.9.2010 13:59

IARK - BAN za králíčka.

Re: je to o kontextu

8-o posuzovat zabavnost hry podle toho, ze jde lepe ukrast, tak to jsem jeste "nezral" ;-D

0/0
14.9.2010 14:14

gawy

Re: Re: je to o kontextu

Stahnuti hry nebo cehokoliv jinyho z internetu neni kradez.

0/0
14.9.2010 15:12

twistone

Re: Re: Re: je to o kontextu

Stáhnutí u nás ne tedy vyjma torrentu, ale pak se na ten stáhnutej soubor můžete legálně leda tak dívat. :-)

0/0
14.9.2010 15:39

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: je to o kontextu

;-DR^

0/0
14.9.2010 16:19

net.Xtreme počtvrté

Re: Re: Re: Re: je to o kontextu

Je to podivné, že stáhnout něco, co jsem nekoupil je v pohodě, ale prolomit ochrany něčeho, co jsem poctivě koupil je nelegální...

0/0
14.9.2010 17:50

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: je to o kontextu

Na tom nic podivného není, je to ve smluvních podmínkách. :)

0/0
14.9.2010 18:49

Dhatz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to o kontextu

podivných smluvních podmínkách. to že žijeme v idiokracii neznamená že každá listina nebo nedej bože zákon/prezident má pravdu a vždycky jedná správně.

0/0
14.9.2010 21:45

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to o kontextu

Ale ono to je spravne, protoze kdyz to upravis, tak to pak muzes i distibuovat zatimco kdyz to jenom stahnes, tak muzes koupit originalni CD-KEY a jet v klidu na stahnuty verzi. Navic nadavani od nekoho, kdo se nestidi okradat vydavatele a neoceni je ani korunou je dost hloupe ;-)

0/0
15.9.2010 0:02

Alcator

Omyl

Stáhnout audiovizuální dílo nebo dílo literární z internetu skutečně trestné není.

Stáhnout a používat databázi nebo software (bez licence) nelegální JE. Přečti si autorský zákon. Možná je to divné, ale software skutečně nemůžeš používat, pokud jsi k jeho užívání nezískal licenci.

0/0
14.9.2010 20:57

Giga Pudding

Re: je to o kontextu

No nejsnadněji se dají hrát hry, které si koupíš.

0/0
14.9.2010 15:11

Cubky

Re: Re: je to o kontextu

Treba takovy Assassin's Creed 2 ze? :)

0/0
14.9.2010 17:45

Nigfire

Re: Re: Re: je to o kontextu

;-D R^

0/0
14.9.2010 20:20

Ej.dzej.rimmer

Re: je to o kontextu

Socko.

0/0
14.9.2010 17:43

Dhatz

Re: Re: je to o kontextu

Děcko.

nevím že lidi musím furt fackovat za omezenost, ale proč bych měl platit za cokoli na co nemám nebo co si nezaslouzí můj respekt, tudíž jediná motivace to hrát je dostupnost na warezu. Kdybych měl prachy asi se na vše vyprázdním a dávno hraju ToyBoxStaton original XXXXCLUSSSIVVVxxor hry .

0/0
14.9.2010 21:50

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: je to o kontextu

Pokud nemas prachy, tak je to jednoduche, nemusis hrat vsechno a muzes pouzit bazary nebo pockat na slevy, pokud to, ale delas protoze si nezaslouzi tvuj respekt a presto si to stahnes, tak jses ken pokrytec a hlupak, ktery ma trapne vymluvy ;-)

0/0
15.9.2010 0:05

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: je to o kontextu

Kdyz na neco nemas ,tak zacni makat.Pokud uz makas ,tak makej lip.Mozna jsem podle tebe decko ,ale nejsem takova socka ,abych nemel litr na hru.Ono je to o tom zaridit si zivot podle toho ,abys mel penize na to co mas rad a ne krast a fnukat ,ze na neco nemam.Kazdej svyho stesti strujce.

0/0
15.9.2010 6:21

UrsusLuin

.

Psát podobný článek, to je vždycky stejné jako si plést bič, kterým pak autora všichni budou mrskat. Nicméně autor si ho upletl, takže si taky mrsknu svým názorem.

Opravdu tam chybí starší epická RPG (je tam zmíněn jen Fallout a to ve světě). Minimálně Planescape Torment by se tam někdo objevit měl. Bioshock dle mého nenadchl příběhem, ale právě prostředím ve stylu Art Deco. Zcela chybí kategorie "boj s velkými bossy" - typickým zástupcem je pak Metal Gear Solid - nechci se pouštět na tenký led toho, jak dobrý příběh má Metal Gear, protože je možná až moc zamotaný, ale souboje s naprosto neuvěřitelně propracovanými charaktery v podobě bossů jsou určitě to, co málokoho nechá chladným. Neuváděl bych Mirror's Edge jako ukázku hry, která se někam zapisuje zlatým písmem. Zaprvé její koncept je takový, že dost lidí ji právě odložilo po první hodince, zadruhé průměrné hodnocení je 80 %, což znamená "dobrá hra" a zatřetí prodeje byly poměrně slabé. To vše neukazuje na to, že zrovna Mirror's Edge by obsahoval nějaký prvek, který zaručeně chytne a nepustí.

0/0
14.9.2010 12:38

scabies

Re: .

Bioshock nemel pribeh vubec zadny, tupa nudna bezducha strilecka. Tam bylo skutecne zajimave jen to prostredi. Kdybych mel vyjmenovat par her s nejlepsim pribehem: KOTOR 1, Planescape Torment, Albion, Ultima Underworld 2, The Longest Journey a pak klasicke textove adventury od Infocomu (pochybuju ze ty tady nekdo hral, protoze se jedna o textovky v anglictine). Nejlepsi strategie: Sid Meiers´Civilization, Alpha Centauri, Master of Orion 2, Starcraft, Dune II. Strilecky jsem nikdy nehral, takze ty neumim posoudit. :-)

0/0
14.9.2010 13:30

net.Xtreme počtvrté

Re: Re: .

Bioshock příběh měl, a podle mě docela zajímavý, jen nešlo ani tak o příběh hlavní postavy, jako celého utopického Rapture. Jinak zajímavý byl právě ten odlišný svět.

0/0
14.9.2010 13:50

Dhatz

Re: Re: .

BS trpí stejně jako většina her co jsem nehrál syndromem jednostranné kvality. prostě není nadřazený v těch směrech které já potřebuju a proto nehodnlám ztrácet čas když mě nezajímá zastaralé podmořské město kde musím zabíjet stejné bossy a brát klonované holčičky.

0/0
14.9.2010 21:42

Piggsy

ostuda!!!!

Jakto, že v odstavcících Fascinující svět a Poutavý příběh uplně zapomněli zmínit Zaklínače?! Místo toho tam dali jakýsi Assasins Creed, pche.. Je to ostuda!!!!!! ;-O

0/0
14.9.2010 11:46

Piggsy

Re: ostuda!!!!

Hm vidím, že už se to tady řešilo, takže asi nejsem uplně mimo.. Jo a ještě Planescape: Torment !!

0/0
14.9.2010 11:52

IARK - BAN za králíčka.

Re: ostuda!!!!

fascinujici svet mozna, poutavy pribeh? Ne, tan mel zaklinac lepsi, ale vis co, je to jen muj pohled, ale nakazovat nekomu jinemu jakej ma mit pohled a ze udelal chybu kdyz to nevidi tvyma ocima je hloupost ;-)

0/0
14.9.2010 12:01

Piggsy

Re: Re: ostuda!!!!

Chceš říct, že Half-Life a Bioshock měl lepší příběh než Zaklínač? 8-o

0/0
14.9.2010 12:10

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: ostuda!!!!

Nerikam, ze lepsi, ale poutavejsi, pribeh u zaklinace me zklamal, uz jen ten zacatek, misto jineho zaklinace co mel byt puvodne soupli Geralda a aby mohli udelat, ze je ze zacatku lama, tak sup amnezie pomaha :-/ No co to safra bylo Rv Dale ten pribeh sam o sobe nebyl nic moc. Bioshocka jsem nehral, ale kam se hrabal na HL nebo AW :-/ jak rikam, je to subjektivni vec a je hloupe nekoho na zaklade toho napadat

0/0
14.9.2010 12:21

jfb

Re: Re: Re: Re: ostuda!!!!

No, vzhledem k tomu, že se odehrává až po knížce, kde defakto zemřel, nebo co vlastně :-) tak amnesie je docela ještě slušný postih :-) Ale docela je hustý závěr, sice mne napadlo mnohem dříve, kdo ve skutečnosti byl velmistr, jelikož jsem zároveň přečetl všechny knihy, ale jak jsem zjistil, mnoha lidem to nedošlo.

0/0
14.9.2010 15:23

Ondřej Zach

Re: ostuda!!!!

Je to proto, že článek nepsal Piggsy, ale Andrej Brabec a jako příklady uvedl hry podle svého uvážení.

0/0
14.9.2010 12:25

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: ostuda!!!!

;-DR^

0/0
14.9.2010 12:29

Piggsy

Re: Re: Re: ostuda!!!!

No já Zaklínače právě hraju, jsem asi v polovině třetí kapitoly a ten příběh se mi hodně líbí, přijde mi poutavý a zajímavý, táhne hru dopředu. Na příběh z  Half-Life nebo z Bioshocku si už ani nevzpomínám, v rámci stříleček to nebylo špatné, ale jinak nic co by si člověk ještě za měsíc pamatoval. Ale jak říkáš, je to věc vkusu. R^

0/0
14.9.2010 12:49

echo677

Re: Re: Re: ostuda!!!!

IARKova lekce druha: Jak se nejlepe leze do zadnice. :-)

0/0
14.9.2010 15:11

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: ostuda!!!!

jses hlupak

0/0
14.9.2010 16:24

Piggsy

Re: Re: ostuda!!!!

Ondřej Zach: Autor článku toho asi ještě moc nehrál, když jako příklad nejlepšího příběhu uvedl Half-Life. Half-Life je výborná střílečka hlavně díky skvělé atmosféře, o nějaký příběh tam vůbec nešlo. Jestli je tím skvělým příběhem myšleno to, že jsem se na konci hry najednou octnul kdesi ve vesmíru, musel jsem přeskakovat z kamínku na kamínek a ze super střílečky se stala nuda, tak teda potěš pánbůh.. Kdybych psal článek já, tak bych uvedl tyto hry: Planescape: Torment, série Gothic, Oblivion, Silent Hill, Mafia, Zaklínač

0/0
14.9.2010 13:41

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: ostuda!!!!

Treba takovy Oblivion mel fakt hodne spatnej pribeh, ale jak vidno, tak z half-lifu si toho o pribehu moc nepobral, asi si na nej uz nepamatujes, to by mozna lecos omlouvalo ;-) Samozrejme, ze byl do jiste miry omezen, protoze to je prece jen strilecka a jako takovou by jsi ji mel soudit, ale je to revolucni hra, ktera jako prni prinesla vykladani pribehu pomoci ingame animaci, kterych si byl soucasti a z tohoto duvodu bych tu hru sem presne uvedl, ne ze mel nejlepsi ci propracovany pribeh, ale poutavy, coz v te dobe proste byl, protoze prinasel neco noveho. Defakto to byla strilecka, kde ti konecne o nejaky ten pribeh i slo, nikde neni napsano, ze poutavy pribeh ma byt jen v RPG nebo adventury a koho z rad fps vybrat, nez prukopnika, ktery sem pomalu pribeh zatahl, do te doby to bylo jen "znic nejzlejsiho zlouna"

0/0
14.9.2010 13:51

Piggsy

Re: Re: Re: Re: ostuda!!!!

OK, nebudu ti to brát. Pouze za sebe říkám, že mě na Half-Lifu neupotal příběh, ale atmosféra. Máš pravdu, aniž bych byl sklerotik, ten příběh si už moc nepamatuju  - a to mluví za vše.. ;-)

0/0
14.9.2010 14:46

Piggsy

Re: Re: Re: Re: ostuda!!!!

Mimochodem, podle tebe Zaklínač neměl poutavý příběh, Oblivion měl špatný příběh... ještě řekni, že Planescape Torment měl nudný příběh a bude to všechno.. ;-D

0/0
14.9.2010 14:49

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: ostuda!!!!

PS jsem nehral, ale za oblivionem si stojim, pribeh byl hroznej, pokud clovek nesel jen po hlavni linii, tak to byla vyborna hra, ale hlavni linie byla tragedie, uz jen "nemohu ti pomoci, jsme zamestnani branou pred nasim meste" slyset 8x bylo na cvokhouse, za zaklinacem si taky stojim, osobne se mi vubec nelibil, to pro me mel lepsi pribeh i diablo. Znam spousty RPGcek, ktere meli lepsi pribeh, nerikam, ze hra jako takova me nebavila, ale pribeh byl hruza.

0/0
14.9.2010 16:29







Najdete na iDNES.cz