Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trestanci, teroristi, Taliban a nacisti aneb lesk a bída her za ty zlé

Budeme jednou hrát velkoformátový simulátor holocaustu nebo akci za irácké odbojáře? Pranýřování násilí přestává být in, v módě je politika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bitkar

zapomneli velky mylnik

Carmagedon :) to bylo afer! Jinak postal2 byla super hra, takova ze zivota ;)) neco jako film Volny pad.

jinac 6 days in Faluja jako nebude??? wtf?? at to vydaj jen do evropy, prece to nevyhodej.

0/0
7.10.2010 10:50

Giga Pudding

Re: zapomneli velky mylnik

A tvoje češtinářka tě asi zapomněla něco naučit. :)

0/0
7.10.2010 11:08

bitkar

Re: Re: zapomneli velky mylnik

jesteze jsi mi rekl, ze pisu bez diakritiky. Bez tebe bych si toho nevsim. Diky za info.

0/0
7.10.2010 11:55

junior1099

Re: Re: Re: zapomneli velky mylnik

Giga Puding je dívka:-)

0/0
7.10.2010 17:47

bitkar

Re: Re: zapomneli velky mylnik

ok, beru zpet, uz ten milnik vidim. Beztak to ale vypada i s mekkym i blbe.

0/0
7.10.2010 11:56

Fenixp

Re: Re: Re: zapomneli velky mylnik

ooh, ooooh, MILNÍK! Máš pravdu, vypadá to blbě tak jako tak :D Ve skutečnosti, to tvrdý y se mi tam líbí víc... Pojďme udělat povstání a přepsat českou gramatiku, jednak bude prdel a jednak to bude hežčí

0/0
7.10.2010 12:01

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: zapomneli velky mylnik

tak me se tam vic libi to meke, neznam presnou historii, tak budu hadat, neni milnik odvozeni od slova mile?

0/0
7.10.2010 13:27

Sam Bell

Re: Re: Re: Re: Re: zapomneli velky mylnik

Milník je patník nebo sloup, který stojí u cesty, silnice, trati nebo splavného vodního toku a označuje vzdálenost (nebo staničení) v mílích. Milníky byly budovány již ve starověku.

V zemích s metrickou soustavou se v podobné funkci používá kilometrovník (nebo hektometrovník).

A  `měké`  se píše měkké! ;-)

0/0
7.10.2010 14:38

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zapomneli velky mylnik

jo, tak sem si to myslel dobre, i s tim patnikem, diky. A zato k sorry, ale to se nezlepsi ;-)

0/0
8.10.2010 7:05

bitkar

Re: Re: Re: Re: zapomneli velky mylnik

to bych byl jako chuck norris. Ten kdyz udela chybu, tak se zmeni gramatika... takze vlastne chybu neudelal :) Zkuste rict jemu ;)

0/0
8.10.2010 10:07

Muci-Pucinek-v3.0

Re: zapomneli velky mylnik

Tak já zkusim vrátit se k tématu a ponechat vás, grammar nazis, vaší úchylce.

Máš pravdu, Carmageddon byla hned první hra co mě napadla že jim ve výčtu chybí ;-D

0/0
7.10.2010 18:38

Sam Bell

Re: Re: zapomneli velky mylnik

Taky tenkrát vyšel v Německu se zombie... i když tam vyšel i první C&C s roboty...

0/0
7.10.2010 20:17

Blackened Halo

:)

skvely clanok..hm ten simulator koncentraku by mohol byt zaujimavy

0/0
7.10.2010 1:24

Kalenprd

Re: :)

Ja bych si pral politicky simulator Paroubka nebo Grosse s Topolem. To by byla parada R^

0/0
7.10.2010 1:48

paine

Re: Re: :)

Já zase Topolánka s Dalíkem nebo rovnou Langra, to by mohlo mít podtitul Mafia 3

0/0
7.10.2010 6:30

Guderian1

Re: Re: Re: :)

No pokud by to mela byt Mafia 3 ,tak urcite jako hlavni capo by bylo vhodno navrhnout" done Kalousek" ,jelikoz tenhleten "politik" patri mezu tu nejvetsi spinu co tahle mala zemicka ma vcetne Langera. 

0/0
7.10.2010 10:08

assassin89

Re: Re: Re: Re: :)

Souhlas....Doufam ze do roku 2012 stihneme jeste nejakou defenestraci:-) ja bych si alespon obycejnym vladnim urednickem rad hodil z okna :-D

0/0
7.10.2010 21:48

IARK - BAN za králíčka.

Re: Re: :)

Paroubka? Kdyz ja nevim, ja horory moc nemusim :-/

0/0
7.10.2010 7:37

Sam Bell

Re: :)

Je to hrozná hovadina. Pokud si však vygoogluješ název KZ Manager, tak z druhého odkazu si ji můžeš stáhnout...

0/0
7.10.2010 10:09

Fenixp

Hry jako umění!

Tak, dlouho jsem bojoval za to, aby hry byly uznávány jako umění. Pravda, nevedl jsem zástupy uhrovitých D'n'D fanoušků na washington, přesto jsem ale kolem tématu byl relativně 'hlasitý.' Nakonec, používají pokročilé vyprávěcí metody a tak dále a tak dále... Ale víte co? Mně už je to celkem jedno. Oni osekávají nové hry proto, co říká americká armáda, vydávají jeden brak za druhým, aby z toho byly peníze... Myslím, že hry už opravdu JSOU na úrovni umění. Jako filmy, jestli víte, kam tím směřuju.

A teď najedou si začínám přát něco úplně jiného: Lidi, přestaňte ty hry brát tak vážně! Vzpomínám na tu éru, kdy se hry dělaly více-méně bez veřejných pozdvižení a to i přesto, že se tam daly užívat drogy, spát s prostitutkami a lidi kouskovat na malé kousíčky. To i přesto, že průměrný věk hráče byl -nižší- než dnes. Dělaly se pro peníze, samozřejmě, ale z velké míry taky pro zábavu. Samozřejmě, i dnes vychází strašné pecky, které jsou schopné mě pohltit, ale Good old Games.com mě přesvědčilo, že všeobecná nadřazenost starších pecek NENÍ jenom nostalgie: Hrál jsem spustu starých her poprvé, přesto mě chytly o tolik víc jak ty nové.

A proč? No herní průmysl nebyl tak obrovský, hry se dělaly, protože to lidi bavilo. A ne pro 'průměrného hráče,' ale pro velmi úzkou skupinu lidí. Prostě a jednoduše, hry nebyly brány tak smrtelně vážně.

Čím dál tím víc si začínám přát, aby se splnilo to, čím tak rádi vydavatelé vyhrožují: Aby zemřelo počítačové hraní. Najednou by 'velcí' hráči z PC odešli, a na jejich místo se postavili noví lidé, plní fantazie a nových nápadů. A možná, jenom možná, by se vrátilo to období, kdy se dělaly proto, aby byly ... No ... Zábavné!

Omlouvám se, když to nezní moc k tématu, jenom ve mně tenhle jinak pěkně napsaný článek vyvolal podobné pocity :-) A aby to nevypadalo, že to je jen fňukání postaršího člověka... Hraju hry od roku 2000.

0/0
7.10.2010 0:31

Paja-xx

Re: Hry jako umění!

No napsal si to hezky, ale moc velkej herní pamětník teda nejseš.;-) Mě se naopak zase zdá, že právě po roce 2000(nepřímo) to začalo jít s hrama z kopce...

0/0
7.10.2010 7:20

Fenixp

Re: Re: Hry jako umění!

No já vím, proč jsem to tam asi psal; Právě tady se projevuje ta ironie: Nejvíc hraju hry, které byly vydány PŘED rokem 2000 :D

0/0
7.10.2010 11:04

Giga Pudding

Re: Re: Hry jako umění!

Jako že se začaly oprošťovat od zbytečností a nesmyslů a začaly se víc zaměřovat na plynulou hratelnost a příběh? :)

Kdy už se vy komici vzpamatujete?

0/0
7.10.2010 11:10

Fenixp

Re: Re: Re: Hry jako umění!

Jo, přesně: Já neříkám, že je to špatně. Ale nakonec budu mít lepší zážitek ze hry, ve které mám volnost pohybu a ve které... Jak bych to ... Můžu ZEMŘÍT. Teď nemluvím o obtížnosti jako takové, vezměme si Fallout nebo Betrayal at Krondor: Žádný druh level scallingu, a jak člověk porazil mostrum na 'vysoké' úrovni, měl druhé vánoce. Nebo jako FPS: Blood. Ta hra byla zatraceně těžká, ale často existovalo více cest, jak něco udělat, ty úrovně byly úžasně otevřené. To není moc častým jevem dnes, zejména protože nepustí hru bez šíleně plynulé hratelnosti a to můžou nejefektivněji dokázat tak, že hráče tlačí koridorem.

Pokud jsou dnešní hry o tolik lepší, jak je teda možné, že mám na Steamu koupeno milion a půl her a stejně raději ležím na posteli a hraju Baldur's Gate a System Shock na netbooku? A opovažte se mi kdokoli říct 'nostalgie,' BG hraju poprvé a SS jsem prvně dohrál v roce 2007

0/0
7.10.2010 11:40

UrsusLuin

Re: Hry jako umění!

Mainstream nikdy ze své podstaty nemůže být uměním. A platí to ve všech oblastech. Ne každá kniha je umění, ne každý film je umění a stejně tak ne každá hra je umění.

Hry, které se dají označit tímhle slovem (jehož definice by mě docela zajímala), vznikají i dnes. A vzniká jich dost (hlavně mimo ten hlavní proud). Chce to lépe se koukat do zákoutí tmavých uliček. Právě tahle doba těmto zákoutím přeje, protože díky digitální distribuci je konečně jednoduché dostat k hráči i hry malých studií nebo jednotlivců. 

Když jsme u tohohle typu her - zrovna dneska vyšel Axel & Pixel na PC, což je tuším první česká Live Arcade hra pro Xbox360.

0/0
7.10.2010 8:49

Fenixp

Re: Re: Hry jako umění!

Sleduju Indie scénu víc než dost: Přesto mě Indie hry s experimentální hratelností baví jen výjimečně. Poslední nezávisle vyvíjená hra, co mě bavila, byl Zeno Clash

0/0
7.10.2010 11:09

UrsusLuin

Re: Re: Re: Hry jako umění!

Z poslední doby mě zaujaly Limbo, Machinarium, Misadventures of P. B. Winterbottom, Braid, World of Goo, Muramasa (i když to už není Indie scéna).

0/0
7.10.2010 12:50

Giga Pudding

Re: Re: Hry jako umění!

Slyšel jsi někdy o popartu?

0/0
7.10.2010 11:11

UrsusLuin

Re: Re: Re: Hry jako umění!

Ani popart přece nikdy nebyl mainstreamem, byť se tak snažil tvářit. Je to stejné jako v případé proletářské poezie na počátku 20. století, která nikdy nebyla psána proletářskou vrstvou.

0/0
7.10.2010 12:45

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Hry jako umění!

Objekty a náměty se kterými popart pracuje jsou mainstream už jen svou existencí :) tak nevím co může být víc mainstream než popartové dílo vytvořené z těchto věcí :)

0/0
7.10.2010 18:06







Najdete na iDNES.cz