Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Demo Civilization V je na Steamu

Jak si poradil vývojář Sid Meier s pátým dílem své legendární strategie Civilizace z roku 1991? Pokud jste zvědaví, máte možnost si hru bezplatně vyzkoušet v demoverzi na Steamu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kalenprd

Po precteni zdejsich prispevku (slohovek)

Jsem rad, ze hraju ve volnem case jen strilecky a fotbal. :-)

0/0
27.9.2010 13:37

drozd_master

Re: Po precteni zdejsich prispevku (slohovek)

:-)  když už dneska musim trčet v práci tak si aspoň trénuju ty slohovky no:-)

0/0
27.9.2010 14:41

qsubt

Re: Po precteni zdejsich prispevku (slohovek)

strilecky nebo fotbal, vyzaduji 100% pozornost a to neni pro vsechny (pro mne), Civ nebo Football Manager muzu odehrat 2 turny, prepnout wokno jinam - kam potrebuju, nebo si odskocit, pak se vratit, odehrat dalsi 3 kola atdatd, a to mne vyhovuje;-D Minimalne do doby nez zkusim civ multiplayer;-D

0/0
28.9.2010 15:58

qsubt

nabozenstvi

tak sme zbezne proletel ten PDF manual co maji na webu. v civ5 uz neni nabozenstvi tak jako ve 4ce?

0/0
26.9.2010 14:06

drozd_master

Re: nabozenstvi

není tam vůbec, aspoň podle těch pár hodin co jsem u toho strávil.  celkově je ten systém dost překopanej, kromě náboženství zmizelo i zdraví populace a třeba spokojenost se přesunula na národ jako celek a už není jako dřív na jednotlivých městech. ale minimálně zatím mi to takhle přijde zajímavý. bojová část se mi líbí o hodně víc než u předchozích dílů, hexovej systém + možnost mít na jednom poli jen jednu bojovou jendotku + taktický zdroje omezující počet jednotek které je využívají - válčení mi teď přijde o hodně zajímavější než u všech předchozích dílů (uvidíme jak dál, zatím jsem ve středověku).

celkově mi přijde že teď se člověk výrazně míň zabývá jednotlivýma městama, víc je všechno směřovaný na civilizaci jako celek. celkově - pár hodin už mám odehraných a není to jen ta civilizace na kterou jsme zvyklí plus pár rozšíření....oproti předchozím pokračováním je to určitě nejvíc překopaný díl ale hraje se to výborně a zatím jsem nenarazil na jedinou věc na kterou bych si vyloženě moh stěžovat (civ hraju od prvního dílu). nejvíc jsem se těšil na trošku víc taktiky v soubojích a to se mi tady určitě dostalo:-)

0/0
27.9.2010 2:11

qsubt

Re: Re: nabozenstvi

mno nevim, ja sem u toho vcera stravil asi jenom tak 40minut, a sem mirne v rozpacich, pusobi to na mne zatim jaksi neohrabane a "strnule", ta sprava mest, uf, asi sem nemel civ IV hrat tak moc, a bohuzel jsem spis budovatel nez valecnik.. no uvidim, dam tomu cas, btw kde je prepinatko na % mezi mince a vizkum? myslim to jak si muzu globalne nastavit treba 50% finance,40% vyzkum, 10% kultura?;]

0/0
27.9.2010 11:33

drozd_master

Re: Re: Re: nabozenstvi

to tam vůbec není (teda aspoň jsem ho nikde neobjevil a manuál jsem zatím nestudoval). výzkum se prostě generuje jen z budov, z politik, od městských států. taky jsem z toho zkraje byl v rozpacích že to vypadalo hodně zjednodušený protože to na co je člověk zvyklej z minulých dílů tam najednou není a spousta věcí funguje jinak (kultura, suroviny, peníze, politiky, spokojenost). ale jakmile jsem si na tohle začal zvykat a objevoval právě ty nový mechanizmy tak mě to hrozně chytlo. i když se to na první pohled jeví jakýsi zjednodušený tak hloubku to má pořád. zkusim nadhodit aspoň pár změn ať si uděláš trochu obrázek

třeba ty peníze - přijde mi že teď je musím řešit víc než dřív (tam jsem prostě jen posouval % podle aktuální potřeby) - teď musíš zvažovat co postavíš (teď plácnu ale třeba knihovna tě stojí každý tah 3 peníze a přidá ti 5 výzkumu), každý pole se silnicí tě stojí 1 peníz takže už člověk nestaví silnice úplně všude ale plánuje kde je skutečně potřebuje. uspořený peníze jsem dřív využíval jen na uprgrady jednotek a urychlení staveb - teď se kromě toho ještě výborně hodí na rozšiřování území a jako dar městským státům (ty mi přijdou jako zajímavý zpestření, pokud s nima díky peněžním darům a pomáhání jim udržíš dobrý vztahy tak od nich máš bonusy jako kulturu/potraviny/zdroje/jednotky navíc + malýho spojence do bitev)

pak třeba spokojenost - už není důležitá v jednotlivých městech ale bere se jako celek. takže když rychle dobiješ nepřátelský města tak se snadno dostaneš do stavu kdy se spokojenost dostane do mínusu a to ti zpomalí růst celýho impéria na 1/4 což je docela znát.

plus jak už jsem psal snad všechny změny ohledně jednotek mi přijdou jako plus. asi budou i lidi kterým tyhle změny tak úplně nesednou a radši by nějaké systému po staru, ale třeba já jsem docela velkej fanda civilizace a zatím jsem z tohohle dílu hodně nadšenej

0/0
27.9.2010 12:04

qsubt

Re: Re: Re: Re: nabozenstvi

no ty silnice mne.. vyrazily dech,... ze drivejska sem byl zvyknuty "osilnicovat" a pozdej "ozeleznicovat" kazde policko, to uz ted neni mozne, a to se mne libi, zvyknuti na tu "globalni" spokojenost namisto spokojenosti jednotlivych mest neni tak tezke... a ty mestske staty - tem seem zatim na chut neprisel, udrzet si je friendly je pomerne financne narocne.. kdyz kazdym kolem jim klesa oddanost, a dobit je neni uplne trivialni, a kdyz se v nove hre spawne kolem meho mista "narozeni " 3-4 tyto mestostaty, moc prijemne to neni. Libi se mne ze mesta maji nejakou tu autoobranu, kdyz si nekde zalozim mesto nekde dal, ze se nemusim stresovat ze prvni barbar co pude kolem mne ho zabere;]

0/0
28.9.2010 15:53

drozd_master

Re: Re: Re: Re: Re: nabozenstvi

ono jakmile se dostaneš do "zahuštěný" oblasti tak už nemusí být takový problém si městský státy udržet nakloněný. každou chvíli s nima někdo válčí o docela často jsi do toho zavlečený taky a i jenom svojí obranou (tím že ničíš jednotky těch co bojují i s nima) si u nich kolikrát i zvyšuješ oblíbenost. takže při jedný (zatím ze dvou:-)) her jsem měl 3 městský státy okolo sebe jako spojence s 200+ oblíbeností a nedal jsem jim ani zlaťák:-). jinak je fakt že v období míru je to docela nákladný si je udržet na svojí straně, ale já to beru podle toho co nabízej - když x luxusních surovin který nemám nebo bonus k jídlu pro všechny moje města tak mi přijde že se to vyplatí

jinak dobít je je v pohodě, sice většinou mají větší sílu než standardní města ale zase když nemají spojence tak máš jistotu že na tebe z týla nikdo nevlítne a stačí je něčim na dálku oslabit a pak jen zabrat

0/0
30.9.2010 0:38

qsubt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nabozenstvi

vim ze jdou dobit, ale ja vetsinou ty uvody hravam bez zbytecnych vojenskych jednotek.. a na to abych je dobil potrebuju aspon 3-4 hordy tech zakladnich pandulaku,, a ty mestkse staty uz taky vyuzivam - na vse se dojde casem;], treba ten bonus na to jidlo je extremne vyhodny pokud ma clovek hodne mest.., uz stavim zeleznice a dost mozna vyhraju prvni hru (teda na rozjezd pouze PRINCE obtiznost a (continents-large-epic) - tak 10min sem ve civipedii hledal transportni lode abych pak prisel na ty autotransporty vsech jednotek, to je super, a jeden minibug - vyrabel sem catapult (asi 13 kol), nekdy v 11tem kole sem vynalezl trebuchet a vyroba catapultu se proste zrusila.. - pokud sem se teda neprehledl a na 99% neprehledl.

0/0
30.9.2010 10:58

drozd_master

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nabozenstvi

na ty transporty jednotek jsem byl hodně zvědavej jak vymyslej když jsem čet o tom systému že nejde na jedno pole umístit víc jednotek a tohle řešení se mi taky líbí.

to já při první hře narazil rovnou na maxi bug (nevím jestli to nebylo tím že jsem měl zapnutej mod na reálný startovní pozice na zemi) - někde až kolem roku 1700, poměrně dobře rozjetá hra, už dlouho mě prudil můj soused rusko....docela dost jejich jednotek se pohybovalo u mých hranic....a najednou začaly bojovat mezi sebou...takže nejdřív radost no a v dalším kole hra klekla a už ani nešla nahrát pozice a když jsem nahrál dřívější tak se to vždycky opakovalo:-(. takže mod smazanej a jedu hezky odznova

0/0
30.9.2010 17:10

qsubt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nabozenstvi

da se nejak dobyt mesto aby mu zustaly budovy? tim myslim vetsina budov, a ne treba harbor z 10koveho mesta:-P

0/0
30.9.2010 11:01

drozd_master

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nabozenstvi

na tohle jsem zrovna narazil v manuálu nebo civilopedii, jestli si to dobře pamatuju tak výrobní budovy (kasárna apod) jsou zničený vždycky, u ostatních je 66% šance že zůstanou/budou zničený (už nevím co z toho)

0/0
30.9.2010 15:51

Yerm

šlape pěkně

i na mém postarším stroji. Akorát ty hexy jsou prostě divný a symbol jablka pro jídlo je hodně nezvyklej:-)

0/0
24.9.2010 12:47

Giga Pudding

Re: šlape pěkně

Kdo by to čekal že? :)

0/0
25.9.2010 19:22

Riwik

info

pripadne napsaj jak je demo obsahle... kdyz uz to trva tak dlouho

0/0
24.9.2010 11:23

gatekeeper

Re: info

je omezené na 100 kol

0/0
24.9.2010 12:13

gatekeeper

Re: Re: info

malá mapa, výběr ze 3 civilizací, minimum nastavení dostupných. ale na vyzkoušení stačí

0/0
24.9.2010 12:14

qsubt

Re: Re: Re: info

ale instalovat si kvuli tomu steam, pracne nekde hledet heslo, a pak stahovat demo, abych si zkusil prvnich 100 tahu, to se mne nejak nechce:-P

0/0
25.9.2010 20:50

junior1099

Re: Re: Re: Re: info

Nikdo ti u hlavy pistoli nedrží.:-P

0/0
26.9.2010 3:10

gatekeeper

brzo

Pokud vím, tak je tam to demo už min. 3 dny, taky byste mohli být rychlejší aspoň u takovýchto titulů :-P jinak se mi demo moc líbilo R^

0/0
24.9.2010 11:18

vaclavj1

Re: brzo

Uz ho opravili a konecne funguje i na uctech s ceskymi znaky?

0/0
24.9.2010 11:24

gatekeeper

Re: Re: brzo

nevim jak to myslíš, se steamem moc zkušeností nemám, každopádně ho mám v češtině (steam ne to demo) a demo mafie II jsem taky hrál v češtině, civilizaci jsem zkoušel předevčírem a bez problémů.

0/0
24.9.2010 12:20

vaclavj1

Re: Re: Re: brzo

to byla specialitka Civ5, ze demo pri spusteni spadlo, pokud byly ve jmenu uzivatelskeho uctu Windows nestandartni znaky (treba ceske)

0/0
24.9.2010 12:59

stonkeeper

Re: Re: Re: Re: brzo

To je docela beznej problem, mel ho i Medieval II Total War a i Starcraft II;-)

0/0
24.9.2010 19:03







Najdete na iDNES.cz