Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dragon Age 2 je jiný. Chce být akční hrou na hrdiny s dobrým příběhem

Úspěch prvního dílu byl založen na taktických bojích, příběhu a rozhovorech. Dvojka zachová jen poslední dvě ingredience.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
N

Niri

2. 11. 2010 23:37
Taktika - FAKTA !!!

Promiňte, ale když píšete jakousi "recenzi", bylo by vhodné psát do nich fakta nikoliv informace z pochybných zdrojů. Ještě před napsáním tohoto počinku, tedy před 3. 10. 2010 jsem na oficiálních stránkách četla naprosto jasnou informaci, že taktika se opravdu NEZMĚNILA.

Tedy - bude ji možné zapauzovat jako v DAO.

Navíc z Vašeho článku by mohl čtenář dojít k mylnému přesvědčení, že "hlavní" postavou bude právě zmíněný Hawke, což taky není pravda. Podle oficiálních stránek bude možné hrát za člověka - jak mužskou, tak ženskou postavu, plně namluvenou a samozřejmě s možností volby zaměření jako v DAO.

Bylo by opravdu vhodnější zjistit si nejprve oficiální informace, než přebírat ze zahraničních neoficiálních stránek, případně je alespoň zkontrolovat. Takto Vám maximálně mohou prodejci DAII v ČR poděkovat za odrazení případných nakupujících nepravdou, na které je prakticky založen celý článek.

0 0
možnosti
K

Kvatan

4. 10. 2010 17:18
Pribeh

Ja se priznam, ze nemam rad dlouhe a priblble klisovite pribehy, jo jasne zachranit svet atd. Rv  nuda, porad to same, to se muzu kouknout na film Rv

Ja mam rad dobry herni system, kdyz je to propracovany po strance boju, vyvoje postavy, kdy musim proste premyslet a ne bezduche prochazeni svetem a poslouchani kecu Rv

0 0
možnosti
B

bobbyCZE

4. 10. 2010 18:10
Re: Pribeh

To je take tak trochu klišé. To uz ale souvisi prevazne se zaoceanskou mentalitou, hlavne teda USA a Kanada, kde proste ten trend ve hrach "zachranit svet, zmenit svet atd" proste leti. Osobne mam taky radsi kdyz se pribeh tyka neceho vlastniho a vy jako hrac se do toho nejak tak primotate nahodou, a nebo se to tykla hlavni postavy. Napriklad Gothic 1, jste vezen a hodili vas do kolonie, prezijte si sami. Samozrejme tam byli nejaky kecy potom ze jste vyvoleni bohy atd, ale kdyz vas ukousal chnapavec nebo cihavec, tak vam zrovna nepomohli.:-)

0 0
možnosti
S

skl1

4. 10. 2010 16:05
obecne

souhlas s Blackened halo...az teda na jeho nazor na Torment ;] 

jinak nedivim se, ze RPG dnes vypada jak vypada...kdysi byly hry delane pro par vyvolenych, kteri na okraji spolecnosti povazovani za zoufalce travili tydny u odpadlicke zabavy = pocitacove hry

dneska ? rozsireni her mezi nekritickou masu hracu, kteri hlavne na zapade sesrotuji skrz herni konzoli jakykoli brak co jim obchod nabidne a tim zajisti prachy naprostym zoufalcum pro vyvoj dalsiho braku. Hry ktere se daji dohrat za 6-8h !!!! co to je ??

Z jedne strany to prinasi pokles kvality u vsech her ... proc by Bioware melo delat nejaky slozity bojovy system, kdyz muze udelat mlaticku a hra vydela stejne, nebo vice ?? Na druhou stranu to prinasi krecovite vykriky HC hracu, kteri kdyz vidi okolo sebe tu hruzu, tak vkladaji naprosto prehnane nadeje do kazde nadejnejsi hry...viz. ME2, ktery jsou schopni zavrhnout jen proto, ze nemuzou rozdelit vice bodiku postavam, ale uz naprosto ignoruji bravurne zvladnute pribehy jednotlivych postav a celkovou atmosferu hry. (mozna to ignoruji proto, ze maji upiratenou verzi bez cestiny a anglicky dobre neumi)

0 0
možnosti
C

Chlcony

4. 10. 2010 16:20
Re: obecne

Nejsem HC hráč, ale ten taktický model DAO mě hrozně bavil, prostě...nebylo to jen takové bezduché splašené klikání na mlácení, ale teď můj ideál dobré hry se rozpadl, ach jo, mě to prostě hrozně mrzí, i kdyby byla sebelepší, tak pro mě nebude tak dobrá jako jednička, snad další aspekty hry zaujmou, ale modlím se, aby byl změněn ten bojový systém a ty postavy...meč větší než hráč, hlavně i širší, stylový dávání na rameno, různý skákání při mlácení...to jsem viděl 100x u free MMORPG :(

0 0
možnosti
JE

_Sandstorm_

4. 10. 2010 11:06
RPG is dead

Trvající pojetí RPG je dle mého názoru zastaralé a neschopné konkurence vůči ostatním žánrům. S ohledem na omezené místo jen níže v bodech uvedu zásadní argumenty s tím, že za předpokladu slušné a racionální diskuse některé z nich později rozvedu.

/ Příběh. Upřímně řečeno, celá RPG-reklama na příběh je trochu klamavá. Může být RPG se špatným nebo nedůležitým příběhem a může být hra z jiného žárnu mající příběh velice zajímavý. RPG tedy není exkluzivní žánr na vyprávění příběhů a touto iluzí nelze opravedlňovat jeho skomírající existenci.

*Klišé. V souvislosti s příběhem je třeba zmínit, že současný trend RPG svěřovat hráči do rukou osud celého světa začíná silně zahnívat. Stačí se podívat do repertoáru dělníků z BioWare. Vzpomínám např. na Planescape: Torment, ve kterém hráč řešil ryze osobní problém hlavního hrdiny, a přesto se příběh dotkl "nejvyšších míst" a filosofických témat. Kdepak dnes - padouch nebo hrdina, je to jedno. Hra jej vmanipuluje do role zachránce světa před zlou obludou, ideálně jako člena elitního řádu (Grey Wardens, Spectres atd.). Tím z definice žárnu vypadává zásadní slovo - "Role", neboť její mantinely jsou pevně nastaveny a případné "volby" mají vliv nanejvýš na možnost vidět jinou počítačem vytvořenou postavu ve spodním prádle.

* No skill. Upřímně řečeno, RPG jsou hry nejméně náročné na skill. Vše za hráče kalkuluje počítač, zatímco na hráči je jen výběr vhodné akce, který je realizován kliknutím. Obsahuje-li konkrétní RPG zajímavé složky, pocházejí z jiných žánrů (FPS, RTS apod.).

* Dogmata. RPG žánr je podle mého názoru nejvíc svázán dogmaty, které vyvolávají i vnitřní při tvorbě samotné hry. Jedním z takových dogmat je i pravidlo rozdělení schopností podle povolání (horší případ) nebo podle výběru hráče (menší zlo). Tvůrce potom musí hru tvořit tak, aby ji bylo možné dohrát za každou postavu. Přitom klíčem není výběr schopností na začátku, ale při každé situaci. Nevidím tedy důvod, proč by postava nemohla umět všechny schopnosti, se kterými hra počítá - například stejně může najednou bojovat jen s jednou resp. dvěma zbraněmi, vyvolávat jedno kouzlo apod.

0 0
možnosti
A

Amaroun

4. 10. 2010 11:19
Re: RPG is dead

No uprimne ikdyz Dao mam docela rad, nemuzu ho zvat slusnym rpg...... DAO samotny doopravdy zadny pribeh nema ( mozna pekny univerzum)... Priklad moderniho slusneho rpg pribehu je Zaklinac.

Co se tyce skillu ano je to tak NWN 2 (jednicku jsem nehral), s timto pocitala a dala se doopravdy nakombinovat zajimava postava. Samozrejme ale vyvoj v jednom smeru zarucoval jistejsi postavu...

Jinak docela by mne zajimalo jestli povazujes za RPG hry typu hothic 1,2,3 risen (proste PB hry)

0 0
možnosti
E

Ej.dzej.rimmer

4. 10. 2010 7:44
...

Pokud ma nekdo rad RPG zanr a vedle pocitace mu lezi i playstation doporucuju vsem Demons soul.Super atmosfericka hra a neni to zadna prochazka ruzovym sadem.Osobne bych rekl,ze momentalne nejtezssi rpg na trhu.

0 0
možnosti
TK

KO23L

4. 10. 2010 7:14
DaO2

Abych se vyjadril k tematu, osobne jsem z tech zmen take zklaman, v jednicce se mi prave rozvetvene dialogy a "klasicka" hratelnost libila, jen skoda ze uz tam upustili od ADaD pravidel :(, docela se obavam co z toho nakonec vyleze, s koupi urcite pockam az o hre bude poradne info apod., pokud nebudou k mani jine lepsi akcni RPG :)

A neodpustim si trosku OT poznamku .... na to co tu hodne lidi pise ....

Nechapu Vase tvrzeni, ze se hry zjednodusuji kvuli konzolistum, to je absolutni kravina, jen tim omlouvate dnes bezny trend vyvojaru, cilit hry na casual hrace aby se prilakaly lidi kery by to jinak nekoupili. I na konzolich je mozne ovladat hru stejne jako na PC -existuji veci nako Frag FX a podobne hracky, nebo PS Move kterej funguje taky v poho stejne jako mys, jinak by me zajimalo na kterou hru je zapotrebi vic ovladacich prvku nez 10 tlacitek (nepocitaje sipky pro pohyb a neco pro orientaci v prostoru - mys, analog, frag fx atp.)????

Vic ovladacich prvku snad vyuzije leda old schoolovy simulator letani nebo podobne hry.

0 0
možnosti
Z

Zayl

4. 10. 2010 7:56
Re: DaO2

Jistě že se zjednodušují mimo jiné kvůli konzolistům. Hry se dělají primárně na základní ovladač, který má každý, to je logické. I kdyby na konzoli existovala hůlka Harryho Pottera, je to vzhledem k vývoji irelevantní. Tradice jednoduchosti her na konzole vychází z ovladače který potom formoval mentalitu, kdy konzolisté nečekají od her nic světoborného.

Mimochodem i když nebudu počítat WASD, víc jak deset prvků má 99% her co jsem kdy hrál ....

Na klávesnici si vše nabinduju a potom si na to budu třeba hodinku zvykat .... Budu ale obratem 100x rychlejší a s nesrovnatelnou flexibilitou vzhledem k člověku který drží standartní analog a do všeho musí přes menu a růžice a kdoví co všechno.

0 0
možnosti
KB

buchtak

3. 10. 2010 21:16
Doba se holt vyviji

Kdyz si clovek srovna puvodni obrazky a koncepty DA nekde z let 2004/05 a DA2, uvidi, ze z puvodniho skutecnyho "duchovniho nastupce" BG fakt moc nezbylo. Kluci z Bioware ovsem zapominaj na jednu vec, ze ta jejich hra je totalne zalostna po graficky strance (jelikoz byla vyvijena jako klasicky rpg s prioritou na jiny prvky) a tak to budou mit se shanenim novych akcnich fandu tezky, nehlede na to, ze nejednoho hrace temahle zmenama naopak odradej. Veta "Grafické zpracování je vůbec o třídu, ne-li o dvě výše než v původním Dragon Age." je spis prani nez skutecnost, oba dily bezej na stejnym enginu, i pres puvodni chvastani vyvojaru, ze tomu tak urcite nebude.

Je to proste nevyhnutelnej trend, ze se vsechny hry delaj timhle zpusobem. Vyvojari, nebo spis investori, chtej predevsim prachy, a tak na to jdou osvedcenym zpusobem. Kapitalismus a volnej trh ma holt i svy stinny stranky a soucasna herni scena je toho skvelou ukazkou. Jde v podstate jen o prirozenou evoluci, ve ktery klasickej rpg zanr vyhynul jako slabsi druh. Tomuhle se da ale jedine prizpusobit, nic jinyho s tim delat ale mozny neni - pokud nemate spousty a spousty $ :-). Takze ja si to zahraju, jen se asi budu muset nejdriv dusevne pripravit a se slzou v oku definitivne zapomenout na klasickou rpg hratelnost...

0 0
možnosti
B

bobbyCZE

3. 10. 2010 21:30
Re: Doba se holt vyviji

Dobre napsane. Hlavne to ze RPG uz vymira a stejne tak ze nezbyva nez se prispusobit, a hrat to jak to je, a nebo to nehrat vubec. Je to skoda kdyz clovek vidi, jak se neco povede, jako prave napriklad prvni DA nebo ME, a pak vydi co z toho udelaj. A kdyz pak vidi na predvadeckach jak o tom prezentující hovorej jak to bude super a hrozne moc "cool", nejradsi by je poslal do pr****.

0 0
možnosti
D

Dhatz

3. 10. 2010 20:58
gogogogo syndrom

je sice špatně že podporují bezmozkové magory, ale stejně jsem ne o DA nikdy nezajímal a obzvlášť přesun k akčnějšímu gameplayi než ME2 mě nedonutí s tím začít.

0 0
možnosti
PV

Peterjan Vereijken

3. 10. 2010 20:00
...

No... uvidíme, ale že bych teď byl zrovna natšený, to se říct nedá.

0 0
možnosti
C

Chlcony

3. 10. 2010 19:28
:(

Sakra, podle toho videa od Sejka, ono každé rpg na konzole vypadá takhle? Je to jak nějaká zatracená japonská nesmyslná mlátička, meč 2x větší než postava, hlavně hodně tlustej a musí si ho stylově dávat na ramena..to je hrozný! Probůh, jestli to bude vypadat takhle, tak to nestojí ani za stáhnutí :((( Nerad hodnotím hry před vydáním, ale z videa si to s klidným svědomím dovolím

0 0
možnosti
FM

MaaGor

3. 10. 2010 19:39
Re: :(

No ty budeš dobrý blb, takové hry se nestahují, ale kupují.

Nakonec i díky stahovačům se hry píšou pro konzole a pak až portují na PC.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 53

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 18

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

magazín 23. 4. 2024 16

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

BlizzCon 2024 nebude

novinky 26. 4. 2024 3

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

magazín 26. 4. 2024 10

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

novinky 25. 4. 2024 0

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

preview 25. 4. 2024 0

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!