Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mafia II aneb jak to tenkrát bylo a farmaření po česku

Letošní ročník Game Developers Session (GDS) byl vůči veřejnosti vstřícný. Témata přednášek i jejich obsah nebyly nadmíru technické a uspokojily i laiky. Akci dominovaly časové posuny, přijít proto na konkrétní přednášku bylo téměř nemožné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rodji

Po bitvě je každý generálem, ale...

K Mafii II: To že "neošéfovali" dostatečně projekt (vývojáři to možná mysleli dobře, chtěli mít nej nej hru se spoustou vychytávek a nakonec si ukousli příliš velké sousto a vývoj by se mohl zvrtnout málem v další DNF), to se dá pochopit, nejsou prvními ani posledními. Nicméně je (2K Czech) neomlouvá, že z nás platících zákazníků dělají blbce. Prošlo to jinde (DLC k MW2, např.) a myslet si, že to projde i tady, je dost riskantní. Snad si konečně uvědomí, že tohle je byznys jako každý jiný (navíc lukrativní) a budou se podle toho ke svým potenciálním zákazníkům chovat. Skazili si jméno. Můj názor, osobně si příště počkám s objednávkou na Mafii III, pokud nějaká bude.

0/0
10.10.2010 15:21

celoush

problémy firmy

na jednu stranu problémy a hodnocení výsledného stavu Mafie 2 z pohledu tvůrců chápu. Na druhou stranu mne to jako zákazníka nemusí zajímat a můžu být nespokojen. Vnitřní problémy firmy jsou jejich problémy a zákazník by za ně neměl platit.

0/0
9.10.2010 12:58

Robert.M

takže...

...násilí je odpodstatněné u her k filmům? to jsem se zasmál :) ale moc k smíchu to není, proč jsou opět debilní a brutální filmy ty dobré, zatímco u hry, kde se párkrát vystřelí jde o zlo...

0/0
9.10.2010 9:37

ivabublan

Re: takže...

Me zase unika smysl dotaci zabavniho prumyslu obecne. A i kdyz bych ho jako tak pochopil, tak co uz ale vubec nechapu je, ze prednost v dotacich budou mit filmova studia, ktera maji penize z filmu a jine firmy, ktere penize z jinych veci nemaji tak si muzou ....

0/0
9.10.2010 14:21

genchiskan

:(

muzu jen rict ze Mafia2 je velke zklamani,na sveho predchudce se absolutne nechyta.

0/0
9.10.2010 9:30

mart_y

Mafia II

No osobne si myslim, ze by jeste tak rok potrebovala aby se poradne propracovala. Je tam spousta naznaku ukazujici moznosti sand-boxove hry (moznost zavolat si telefonem, par typku, ktere by ti mohli pripadne dat nejakou vedlejsi misi - nakonec se ukazalo, ze je to pouze soucasti pribehu), jenze nakonec z toho nic nebylo. Mozna kdyby se nezamerili primarine na konzole, mohli bychom se dockat pc verze o pat let driv, ktera by byla blizsi ceskemu hracstvu a dnes bychom si zdrave nadavali nad Mafii 3.:-)

0/0
9.10.2010 4:38

filc

Re: Mafia II

Pokud by Mafia 2 byla ciste pouze na PC, tak by firma uz davno zkrachovala.

0/0
9.10.2010 10:13

Raynor

Re: Re: Mafia II

No v podobe jako je dnes rozhodne! Alen kdyby byla kvalitni a neosekana o pseudo DLC tak by se ji prodali mraky...

0/0
9.10.2010 23:12

filc

Re: Re: Re: Mafia II

To je v dnesni dobe naivni predstava. Staci si projit cisla prodejnosti a uvidite. Ciste PC AAA single player titul si dnes muze dovolit snad uz jen Blizard s SC3 a D3.

0/0
9.10.2010 23:19

morte

Mafia 2

Nevím jestli tomu, co vydali, říkají hotová hra. Oproti jedničce jsou možnosti dost omezené, navíc příběh je nesouvislý. Ke všemu ze hry ještě vysekali mise a prodávají je jako pakl DLC za 700 stovek. Poslední originálka, kterou jsem od 2K koupil.

0/0
9.10.2010 0:42

filc

Re: Mafia 2

Kdyz uz kritizujete, na coz mate pravo, tak aspon nelzete. :-) DLC stoji na Steamu 7.99 Euro, coz je v prepoctu zhruba 195-200Kc (na xbox stoji cca 300Kc). Silne pochybuji, ze vubec nejakou originalku mate.

0/0
9.10.2010 10:11

scythian

Re: Re: Mafia 2

o steamu nikdo nemluvil a DLC pack k Mafii 2 stojí 699,- , takže klídek ;-) jinak samotné DLC (Jimmy's Vendetta) je naprosto o ničem, stejně jako samotná hra

0/0
9.10.2010 11:01

filc

Re: Re: Re: Mafia 2

"vysekali mise a prodávají je jako pakl DLC za 700 stovek" ozval jsem se na tuto vetu.

Mise jsou pouze v DLC Jimmy's Vendeta a ten nestoji 700 stovek.

0/0
9.10.2010 12:47

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Mafia 2

tak já si pod označnením pakl DLC taky představil více než jedno DLC... A na jrc.cz prodávají Mafii 2 rošířenou taky o balík DLC a taky je tam prý víc DLC s misema, tak teda fakt nevím, jak se v tom má jeden vyznat...

0/0
9.10.2010 13:02

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Ten DLC pack za cirka 700 stovek jeste nevysel a obsahuje 3 DLC v jednom baliku - Betrayal of Jimmy, Jimmy's Vendetta a Joe's Adventures. 3 DLC za cirka 700 stovek je dobra cena.

Na PC je momentalne jen Jimmy's Vendetta a ten stoji tolik, kolik jsem psal predtim.

0/0
9.10.2010 13:11

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

No pro toho, kdo si hru koupil za 1100,- to moc dobrá cena není. Na druhou stranu, kdo ještě nekoupil, má možnost zainvestovat a koupit na JRC za celkovou cenu 1499,- což už je zajímavější...

0/0
9.10.2010 13:14

jellymonkey

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

mohl bys mi vysvětlit, co znamená zainvestovat v případě nákupu hry? jako že investuju do zážitků, nebo ztracených x hodin svého času? :-)

0/0
9.10.2010 18:22

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

V podstatě sis odpověděl - myslel jsem to právě jako "investici" do zábavy s mírnou dávkou nadsázky :-) Ale že nákup hry není investice tu snad do podrobna rozebírat nebudem, ne? ;-D

0/0
10.10.2010 11:19

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Ostatně mě tak napadá, že kdyby rovnou od začátku vyšli dvě verze - jedna za 1099,- Kč samotná osekaná hra s možností dokoupit DLC podle chuti a pak rozšířená verze o tři DLC balíčky za 1499,- Kč, tak si myslím, že by hra byla mnohem lépe přijata. Možná by vzbudila rozpaky, ale rozhodně ne takové, jako u vydání pouze osekané verze.

Samozřejmě chápu marketingový tah, kdy byla napřed vydána osekaná verze, ale nejsem si jistý, jestli je tak uplně dobré si fandy takto nas.rat. Nepovažuji to za správnou cestu proti pirátství a naopak se bojím, aby to nemělo přesně opačný efekt.

0/0
9.10.2010 13:22

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

To s vama souhlasim. Jimmy's Vendata DLC mel byt primo ve hre.

0/0
9.10.2010 13:30

morte

Re: Re: Mafia 2

Pochybovat můžete, jak chcete. Originálku Mafie II opravdu mám a naštvalo mě, že jsem za ni peníze vyhodil, protože jsem dostal něco jiného, než tvůrci propagovali a než jsem očekával. Kdybych originálku neměl a hru ukradl na Internetu, tak se vůbec nezabývám jejím kritizováním v diskuzích - prostě bych ji smazal a zapomněl na ni. Protože jsem ale do hry peníze skutečně vložil, jsem zklamaný a dávám to najevo.

0/0
9.10.2010 11:13

filc

Re: Re: Re: Mafia 2

"jsem dostal něco jiného, než tvůrci propagovali a >>>> než jsem očekával. <<<<"

Co konkretne tvurci propagovali a vy jste to nenasel?

0/0
9.10.2010 12:49

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Mafia 2

třeba více konců, vedlejší mise atp...

0/0
9.10.2010 13:03

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Ano, M2 puvodne mel 4 ruzne konce, ale to ze tam bude ve finale jen jeden bylo receno uz nekdy v cervnu. Pokud chcete vedlejsi mise, tak vetsina z puvodnich vedlejsich misi jsou DLC Jimmy's Vendeta je to cca 10 hodin hrani a stoji par kacek.

0/0
9.10.2010 13:19

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Já samozřejmě vím, že si ty mise můžu dokoupit, opravdu nejsem tak blbý, ale méně slibů je někdy více... Hráči nejsou naštvaní proto, že je hra odrbaná, ale že je udělaná tak, aby jim z kapsy vytáhla co nejvíc peněz.

0/0
9.10.2010 13:23

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

To je holt business, zvlaste pak na PC, kde je prodejnost her (az na par vyjimek) na mrtvem bode.

0/0
9.10.2010 13:31

tenkdovideldozadu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Aha a proto budem zákazníky ještě víc odrbávat aby se prodejnost zvedla. Tak tohle je business ;-O

0/0
9.10.2010 13:50

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Spis jde o to, ze rozdrobi cenu do delsiho casoveho useku a ta prvni porizovaci cena je nizsi. Tohle ma na PC obrovsky vliv, protoze ta kupni sila na PC je mensi.

0/0
9.10.2010 14:07

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Nevšiml jsem si, že první pořizovací cena byla nižší. Mají pravdu, drbou akorát prachy a bohužel pro ně, konkurence nabízí více zábavy za míň peněz u prakticky každý hry. Mafia II bez DLC je holá jak modřín v zimě, velice krátká a nezachází do hloubky. Než se člověk stačí rozkoukat, že je Mafián, tak vidí titulky a nedovyprávěnej konec.

Říkáte, že jde o kšeft. Dobře, ale uvědomte si, že pokud budete navyšovat cenu, zákonitě se musíte dostat k bodu, kde začnou zisky klesat. Protože se dostanete nad hranici, která je pro určitej počet lidí stropem. Př. Z jedný kopie budete mít 3 stovky větší zisk, ale prodáte sotva 2/3 kopií, co byste prodal s cenou nižší. Ve výsledku tratíte.

Jestli za 3 měsíce přijdou s cenou kolem tisícovky a packem všech DLC, bude se dát mluvit o dobrý koupi. Ale první ceny byly nadsazený i v porovnání s tím, co je na herním trhu zvykem. Prostě hráčskou komunitu naštvali maximálně. Projděte si diskuze zde, a uvidíte, pod jakou hrou je tolik nářků na cena/množství zábavy jako pod druhou Mafií. Moc jich nebude.

0/0
10.10.2010 16:59

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

To je obecny trend, ze se delaji kratke single playery a pak se to dohani DLCeckama nebo necim jinym (treba multi player). Neni to jen u Mafie 2. Souhlasim s vama, ze me se tento trend take nelibi. Jedine co proti tomu muzeme delat je, takove hry nekupovat a nebo si pockat na nizsi cenu ci nejaky pack X v jednom jak pisete. Pokud teda nemate penize... :-)

0/0
10.10.2010 19:06

morte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Ano, vedlejší mise (Betrayall, Vendetta) si mohu zahrát po skončení hry za nějakého přitroublého Jimmyho, který je vlastně Vito s jinou hlavou. Každému s trochou inteligence je jasné, že se jedná o mise, které měl původně dělat Vito v původní hře jako oddech a zvolnění tempa mezi misemi příběhovými. To mi na tom právě vadí - že kdyby tyto mise byly součástí kampaně, hra by působila mnohem lépe. Takhle se ale jedná o halabala naskládané mise, které je hráč nucen dělat bez jakékoliv provázanosti a ještě ho tvurci tahají za nos, že Jimmy je někdo jiný, než Vito, že Jimmy je chlapík na špinavou práci.....bože, vždyt je to Vito, má stejné proporoce, od krku dolů je bledej, má stejné číslo uniformy ve vězení jako Vito a ještě bydlí ve stejném bytě. Tady nikdo nemůže říct, že Betrayall a Vendetta neměly být součástí původní hry.....a právě tohle mě na tom štve, platit dodatečně za něco, jsem měl dostat jakou součást toho, co jsem si koupil.

0/0
9.10.2010 13:50

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

To s vama souhlasim. Vedlejsi mise meli byt soucasti hry. Byla to chyba a vetsina vyvojaru, ktere na hre pracovali by vam rekli to same. Bylo to manazerske rozhodnuti a nezbiva nic jineho, nez se z toho poucit a pokracovat dal.

0/0
9.10.2010 14:13

Jolly59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Jj, jen blbcovi by uniklo, že to není kompletní, GTA 4 má takových úkolů stovky. Mafia 2 jich má 15!!!

0/0
9.10.2010 16:38

Drakens

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Těch chyb tam bylo MNOHEM více...

0/0
9.10.2010 21:10

Drakens

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Těch chyb tam bylo mnohem více ;-) 

0/0
9.10.2010 21:11

scythian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

lépe to vystihnout nešlo ;-) jsem si vědom toho, že bez "pomoci" 2K a jejich přibrání IS pod svá křídla by nejspíš žádná Mafia2 nebyla, ale tohle je prostě pohřbení více než nadějného projektu...

0/0
9.10.2010 18:47

Drakens

Re: Re: Mafia 2

Tak tohle bylo hodně ubohé...ale hodně.

0/0
9.10.2010 21:05

Drakens

Re: Re: Mafia 2

A na tom jste byl kde? Víte vůbec že hodně firem jen čistě na PC vydělal a ne mála? Třeba projekt Witcher? StarCraft 2 ? Atd...

0/0
9.10.2010 21:08

filc

Re: Re: Re: Mafia 2

Wowko, Sims, SC, Halflife a tim asi tak koncime. Ano, Witcher je dobra ukazka trendu. Witcher mel uspech, ale urcite ne takovy, kdyby vysel na vicero platforem. Proto take Witcher 2 vyjde na pc, xbox a ps3.

0/0
9.10.2010 21:14

Drakens

Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Těch titulů je samozřejmě více, a v historii her bylo ale psát o tom že jakmile se zaměříte only PC tak zkrachujete je blbost. Stejně tak že platforma PC je mrtvá. Ba naopak ožívá dokazuje to EA GAmes který začíná spouštět tituly kdysi only Xbox na PC (Fabel III atd stejně jako Gear of Wars III nakonec půjde nejspíše na PC) Je to díky Win 7 a i to že na PC jsou hry levnější (pirátství je i na Xboxu a PS).

0/0
9.10.2010 21:41

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

No jinak se nechci pouštět do dlouhé diskuze, ale že je PC mrtvou platformou čtu už několik let a ne a ne to přijít...

0/0
9.10.2010 21:47

Robert.M

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Sry, jsem už unavenej, jdu spát. Přehlédl jsem se...

0/0
9.10.2010 21:48

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Tak to jste asi neco zaspal, ale omlouva vas, ze jsme v cechach. Je pravda, ze konzole sem jeste v plne sile nedorazily. :-)

0/0
9.10.2010 23:21

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Nesmite moc zrat clanky na BW. Vydelky na PC drzi na nad vodou hlavne jen par hlavnich titulu, ktere bychom mohli nazvat exclusivni. Pokud srovname prodejnost titulu, ktery vysel na vsech trech platformach, tak bohuzel je to k placi. Mimochodem Fable 3 pro PC byl posunut a nevyjde soucasne s Xbox verzi.  Gow 3 je officialne stale xbox exclusive. A btw oba tituly vydava Microsoft.

Srovnavat piratstvi na PC a konzolich je jako srovnavat jabka a hrusky. :-)

0/0
9.10.2010 23:16

Drakens

Re: Re: Re: Re: Mafia 2

jen tak některé firmy jedou čistě pořád na only PC hry ( měl jsem to napsat do stejného příspěvku za to se omlouvám) jako je Creative Assembly a jeho tituly...a ty rozhodně nebankrotují ba naopak a dělají velice plnohodnotné projekty.

0/0
9.10.2010 22:02

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Mate pravdu ze strategie se stale drzi hlavne na PC. Tezko rict kolik NTW se prodalo (cisla jsem nenasel) asi dost, aby to nemuseli zavrit. Rozhodne si nemyslim, ze to budou nejaka prevratna cisla srovnatelna s prodejnosti konzolovek. Pro srovnani Halo Wars se pro xbox prodalo okolo 2 mega a momentalne nejlepsi strategie na PC SC2 se zatim prodalo okolo 2.5 mega.

0/0
9.10.2010 23:36

Drakens

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Prodalo se jich díky Steamu asi kolem 2 milionu kusů...;-)

Jinak dovolím si vaší citaci : "nežeru články na BW", hrama se zabývám dlouhodobě a živí mě. Dělal jsme na hodně Pc titulů včetně Mafie II ( Ufo od Altaru třeba atd) proto si mohu dovolit klidně tenhle projekt kritizovat ( přešel jsme jinam) .  Pirátství na X-boxech a Pc se celkem vyrovnává, jediné kdej e rozdíl je v tom že X-box je levnější varianta než PC. Co se týče produktu Halo tak EA stejně jako Ms beru pomalu dohromady ;-)  Dále těch tzv pár titulů co říkáte, tak pro srovnání na PC hry vychází stále více her než na konzole ( čísla v tomhle jsou jasná). A naopak firmy začínají oprašovat PC platformy a je to opravdu díky Win 7 ( officiální stanovisko MS a jejich analitiků věřte nevěřte) .

Ale co je hlavní tak pomalu sem Vás dostal k tom že jste psal tu nesmysli a sám jste na to přišel. Vaše řeči o tom že kdo děla Pc only tak zkrachuje jste sám zjistil že byli mylné stejně tak i další věci. A to mě stačí.

Pro ostatní omlouvám se že jsme vstoupil takhle do diskuze, je krásná neděle je na čase vzít drahou polovičku a jet na hrát Hrdiny Fantasy s party. Pěknou Nedělu.

0/0
10.10.2010 8:12

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

No vidite, vy jste odesel a ja v 2K Czech pracuji. :-)

Celkem by me zajimalo, kde jste prisel na to, ze piratstvi na xbox a PC se vyrovnava. Muzete uvezt svuj zdroj?

Na PC s nejvetsi pravdepodobnosti vychazi v celkovych cislech vice titulu. To s vama asi budu souhlasit. Jde o to, ze pokud vydate titul na vicero platformach, tak PC je ve vetsine pripadu, nejmene prodavana. Klidne si to muzem ukazat na Mafii 2, kde se na konzolich neoficialne prodalo neco kolem 900k kusu, na PC pouze neco malo kolem 70k. Oprasovat PC muze kdo chce jak chce, ale dokud se nezmeni tento trend, tak nezmeni vubec nic.

Ja jsem zde o PC a zkrachovani napsal toto. Cituji: "Pokud by Mafia 2 byla ciste pouze na PC, tak by firma uz davno zkrachovala." Zatim si stojim.

0/0
10.10.2010 12:05

Drakens

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Pohledám o tom pirátství a najdu...jinak uvádíte opravdu zajímavé čísla s těmi PC verzemi...Jen v Čr se přes kasy prodalo 11 tisíc titulů na PC (přes kasy znamená pro vysvětlení přes pokladny v kamenných obchodech) . A to za první tři dny (zdroj od Cenega Czech-Chalid Himmat). Takže mě chcete říci že doteď na celém světe i ze steamem se prodalo dalších jen 59 tisíc kusů pro PC? Myslím že se tu někdo hodně plete...

0/0
10.10.2010 20:51

filc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia 2

Tak ono stacilo sledoval prvnich par dni na Steamu. Mafia 2 byla sice nejhranejsi single playerovka, ale peak byl pouze nejakych 40k. Osobne bych si tipnul, ze celkove cislo bude momentalne nekde kolem 100k prodanych licenci vcetne Steamu.

Jeste je zajimava jedna vec. Ze statistik na steamu vypliva, ze M2 dohralo 59.4% vsech hracu. A to tu stale ctu kritiky na to, ze je hra kratka. ;-D

0/0
11.10.2010 0:11







Najdete na iDNES.cz