Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tři problémy 3D hraní: peníze, brýle a nezájem lidí

Většina lidí nemá o třetí rozměr zájem. Z výsledků studie vyplývá, že 3D televizi si v následujícím roce určitě koupí 13 procent lidí, kteří plánují koupi nového přístroje. Jen o tři procenta méně lidí zase jistě ví, že jejich nová bedna 3D podporovat nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eclipse_GSX

Jen dobře

Kdo má dneska prachy na rozhazování? Ale jen ať s tím provokujou a posílaj další na trh. Už teď jsou ceny některejch televizí špičkový. 400 hz FullHD plazma s úhlopříčkou přes metr se vidí i za 15k. Jestli byl někdy čas na novou telku, tak je to teď. A 3D ať se dál prokousává, mně nijak nechybí ani po něm netoužím.

0/0
14.10.2010 21:56

Leštič Tiče

tak hlavně je to drahý

a nikdo na to nemá a mě to nekoupěj což, mě tedafakt vadí ale nicnenadělám ;-O

0/0
13.10.2010 17:49

holubrider

Pár dodatků (snad pravdivejch)

No nevím,to 3D zobrazení her je už stará myšlenka hodně dlouho,at už s papirovejma modročervenejma ,nebo s elektrickejma.Proč se to ted začalo zase omílat(LCD už malo vydělavaj ?),Nvidie už to jednou zkoušela v dobách geforce3 nebo 4(takže to neni 2007 ale tak 2002 )  a neujalo se to.

Trochu je škoda ty dezinformovanosti,to je zas dnešní marketing samí LCD,jenže LCD je zrovna pro vysoký frekvence ta nejnáročnější technologie co muže bejt,i tak je radost když to neska dokáže zobrazovat fakt rychle.

Ona jinak teoreticky by měla stačit klasika crt ,to už je daleko snadnější sehnat.Jde o to že monitor musí nastřídačku zobrazovat obraz pro levy oko,a pro pravy,pokud možno co nejrychleji,jinak by to spíš blikalo jako na diskotéce než aby byla iluze.Jenže tim padem na oko máme 60 hz a to je pořád celkem nepohodlný pro oko (kdo měl starou 486 a k ni 14palcovej maxi monitor tak ví o čem mluvim),pak bolí hlava a člověk je slepej.

PRoblém je že o tom malo kdo co ví.

PRo mě pokrok bude až 3D dbude stačit jen dobra karta a monitor,pak už věřím že to bude mít hodně velkej uspěch,uvedenou věc ale opravdu nemá smysl pořizovat

0/0
13.10.2010 16:18

Gašpo

Re: Pár dodatků (snad pravdivejch)

Písal som už nižšie. Asi v roku 2001 som si kúpil luxusnú verziu GeForce 256, ktorá mala brýle ( pripojené kabelom ) a fungovalo to úplne rovnako. Dokonca mali ovladače tú vychytávku, že parameter Depth sa nastavoval priamo v milimetrových hodnotách vzdialeností očí od seba. Je to obyčajný marketingový podvod oprašovať staré veci a vydávať ich za nové.

Vtedy túto technológiu odpísal hlavne nástup LCD, ktoré prišli s 60 Hz. Ale nechytilo by sa to aj tak, pre vysoké nároky na výkon. Rovnako to dopadne aj teraz.

To by sa musel stať zázrak a počítače i konzole by museli "trpieť" premierou výkonu, ktorý by vývojári nedokázali využiť. Všetci vieme že to nenastane.;-D

0/0
13.10.2010 17:31

net.Xtreme počtvrté

Re: Pár dodatků (snad pravdivejch)

60Hz je v našich končinách hodně nevyhovujících kvůli 50Hz v zásuvce, nějaká svítidla pak mohou ošklivě interferovat a to blikání najednou vypadá chvílemi pomaleji a mozku to nedělá dobře, i 50Hz pak vypadá lépe. A také je potřeba udělat kvalitní přechod z jednoho oka na druhý, aby tam nebyly zbytky obrazu při přechodu, to také nedělá dobrotu. Jinak nad 30 Hz už to člověk vědomě nerozlišuje a ne každímu tak nízké frekvence (30-60) vadí, někomu ale mohou, takže je to pro něj další komplikace.

Dnes je 3D v podobě spíš prototypů, má to spoustu počátečních neduhů, ale jsou rychle odstraňovány, spousta problémů se dá nějakým trikem obejít, každopádně dnes to je tak na dvouhodinový večerní film nebo hraní (někomu vadí už půlhodina, někdo to vydrží celý den). Jsem si celkem jistý, že za pár let se stereoskopie prosadí a bude relativně bezproblémová (žádné viditelné blikání, žádná duchařina). U her asi zůstane vyšší náročnost na výkon, byť u nějakých optimalizovaných titulů nebude dvojnásobná, ale výrazně menší.

0/0
13.10.2010 19:02

d@rkWolf

úlet ne trošku?

sestava za 26k s 3D?? haha, nenechte se vysmát...

někteří lidé taky chtějí obraz a barvy, na který se dá dívat a které se dají používat, což jim 24" Acer odpad(ne monitor, s monitorem to nemá co dělat) rozhodně neposkytne a kolikpak že tu máme 120Hz LCD monitorů s použitelným IPS panelem? mám pocit, že sem neviděl ani jeden a pokud se objeví, sám bude stát víc jak těch 26 tisíc...

s GTX460? haha...s tím si sestavu postavit můžete, ale zapomeňte na 3D, protože po tom, co se výkon karty vydělí 2ma(počítají se 2 obrazy), tak si většinu z vypsaných her zahrajete tak maximálně na minimální detaily a sem zvědavej, komu za to, že se na to nedá dívat to 3D stojí...chcete 3D? radši se začněte dívat směrem ke GTX 480 SLI, ale to už sme na poněkud jiné koncové ceně, než 26k za sestavu...

takovýhle pindy v článku, to je vážně úlet...

0/0
12.10.2010 19:52

net.Xtreme počtvrté

Re: úlet ne trošku?

Tvoje pindy jsou vážně úlet, používat neexistující monitor za hypotetickou částku ,to je vážně špatný vtip, pokud chceš kvalitní IPS bude tě stát více než ten ACER a rázem je 2D hraní dražší a co když chceš hrát v rozlišení 2560x1600 nebo Eyefinity;-D

A zpět k věci GTX 460 v pohodě na 3D hraní stačí, nikde není psáno že a) musíš hrát na nejvyšší detaily, b) s nejvyšším vyhlazováním a za c) nejnovější hry (a to se nezmiňuji o tom, že nemusíš hrát v nativním rozlišení, ale s GTX 460 to je v pohodě).

I nejnovější Tomb Raider (Underworld), který v 3D btw vypadá skvěle, narozdíl od hypernáročného Crysis, si zahraješ na max i s vyhlazováním ve 3D. Jinak maximální detaily jsou u každé hry něco jiného a imho radši Tomb Raidera Underworld na nejnižší než Tomb Raidera I na maximální;-)

0/0
12.10.2010 20:43

Gašpo

Re: Re: úlet ne trošku?

Netreba zase názory tlačiť na hranu, ničmenej faktor výkonu je doležitejší než si možno myslíš. To 3d spotrebuje skutočne moc a takmer každý, kto hrá 3d a je to na úkor nastavenia kvality ( to je v podstate vždy ), časom z toho 3d zase vycúva. Je to efekt, ktorý spočiatku zaujme, ale postupne omrzí. Túžba mať kvalitnejší obraz a plynulejší framerate potom preváži.

0/0
13.10.2010 8:16

Dhatz

Re: úlet ne trošku?

FYI: LCD is dead.

0/0
13.10.2010 14:36

net.Xtreme počtvrté

2 Gašpo

úhel nemáš nastavený temi kamerami ve hře, těmi máš nastavenou vzdálenost očí od sebe;-) úhel je dán pak vzdáleností očí od sebe a vzdáleností objektu od nich, stejně jako v reále, takže ve 3D (stereu) se  díváš na blízké objekty pod jiným úhlem než na vzdálené.

0/0
12.10.2010 15:04

reactt

Re: 2 Gašpo

Nemá to cenu, jemu to nevysvětlíš.. Snaží se v tom hledat složitosti, ale optika je věc klamavá, nicméně má přesně definované zákony. Mám docela i pocit, že je možná mezi těmi 10 procenty, které 3D prostor nedokáží vnímat a dokáží o něm pouze hovořit

0/0
12.10.2010 15:20

Gašpo

Re: 2 Gašpo

No joo no, to je jak u blbejch. Predstav si že každé oko je ako kamera. Takže čím bližšie sa dívaš, tým sa viac kamery natáčajú k sebe. Z toho logicky vyplýva, že sa každý záber 2d ( pre každé oko zvlášť ) posúva podľa vzdialenosti na ktorú čumíš.

3d technológia to oku dodá natvrdo a k takto dodaným záberom možeš gúľať očami ako chceš, posun scény nezmeníš.

Ak by to fungovalo ako v reále, museli by sa aj kamery natáčať k sebe podľa vzdialenosti bodu na ktorý práve pozeráš. Fakt neviem ako to už podať zrozumiteľnejšie. Mimochodom ďaľší faktor je vzdialenosť očí od seba. Je to individuálna záležitosť, každý to má inak. Pre hru si to možem nastaviť podľa seba. Lenže v prípadoch skupinového sledovania ( TV, kino ) je to zase len kompromis.

Ja Vám fakt chlapci doporučujem, nežerte tú reklamu toľko. Ak niekto pridá do názvu DOLBY, netreba sa z toho hneď pokadiť. Je to len jeden z projekčných systémov, ktorý má svoje výhody aj nevýhody. Fakt doporučujem článok: http://www.cinepur.cz/article.php?article=1694

PS: stereo obraz vnímam veľmi dobre, nemám problém, dokonca ani bolesti hlavy z dlhšieho hrania. Je pravda, že si to vždy nastavím na reálne hodnoty.;-)

0/0
12.10.2010 15:32

reactt

Re: Re: 2 Gašpo

No taky tohle co jsi napsal je konečně trochu srozumitelné. Ale už před tím jsme říkaly, že se tento problém vyřešil díky promítání do hloubky.. Tudíš k sobě ty očíčka nepřibližuješ.. :D Rozhodně když se díváš do dálky tak rovněž tvoje oči dosáhnou určité hranice a dál se nerozšiřují.. :D A přesně tenhle rozměr mezi tím plátnem a dál je ten rozměr, který se moderní technologie snaží zachytit.

0/0
12.10.2010 15:44

Gašpo

Re: Re: Re: 2 Gašpo

Som rád, že ma konečne chápeš. V kine, alebo TV, to máš pravdu. Ale predstav si napríklad hru, kde hráš z prvej osoby a máš pred nosom zbraň s ktorou mieriš na vzdialenejší cieľ. Je takmer nemožné nastaviť ten efekt univerzálne tak, aby s tým mozog nemal problém. Podobne je to v kokpite auta. :-)

0/0
12.10.2010 15:52

reactt

Re: Re: Re: Re: 2 Gašpo

No věřím, že ty hry dříve možná nebyly vychytané.. Přes to jsem ale viděl to demo GT5 s cockpitem a musím říct, že je to výborné, takřka bezchybné (až na stíny v cockpitu).

0/0
12.10.2010 16:06

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: 2 Gašpo

Myslím, že to ani tak nie je hrou. Tam sú objekty jasne umiestnené v 3d priestore. Ide skorej o rozumné nastavenie efektu. Hlavne parametre Depth a Convergence. Nesmie sa prehnať hĺbka efektu ( vzdialenosť očí od seba ) a práve Convergence určuje ten vzájomný uhol, ktorý sa mi nakoniec podarilo vysvetliť.:-)

Bude to ale vždy len kompromis, ktorý sa u niekoho može po dlhšom hraní podpísať na bolestiach hlavy. Mozog sa totiž snaží neustále spracovať niečo čo mu vadí.

0/0
12.10.2010 16:15

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: 2 Gašpo

No vlastne jeden faktor u hier je doležitý. A to je nastavenie FOV kamery. Nereálne vysoké FOV, kde objekty sa zobrazujú vo vyššej vzdialenosti než sú, pocit z rýchlosti je vyšší, ale hráč zase vďaka skreslenej perspektíve má na monitore vyšší rozhľad. S reálnym FOV ( asi 45° ) by sa síce virtuálny svet zobrazoval relatívne korektne, ale za cenu zúženého výhľadu. Vysoké FOV to má kompenzovať, ale má tiež neblahý vplyv na vnímanie priestoru. Takže je to zase o nájdení kompromisu. V podstate by bolo najlepšie ak by si FOV mohol každý nastaviť podľa seba, bohužiaľ to umožňujú len niektoré simulátory ako rFactor, alebo LFS.

0/0
12.10.2010 16:35

maper

Re: 2 Gašpo

Je pravda, ze Gaspo to pise blbe, ale trocha pravdy tam podle me je - problem se vzdalenosti obrazu (obrazovky) a vzdalenosti ve ktere se nam jevi objekt co je na obrazovce  - oci ostri, resp. snazi se ostrit, na objekt ktery je ale fakticky v jine vzdalenosti (na obrazovce) - nebo si to myslim spatne, kdyztak me klidne opravte, optiku jsem nestudoval.

0/0
12.10.2010 15:34

Gašpo

Re: Re: 2 Gašpo

Nejde o problém ostrenia, to sa už vyriešilo tak, že scéna má konštantnú ostrosť.

Ide o vzájomný posun dvoch 2d záberov z ktorých vzniká 3d.:-)

0/0
12.10.2010 15:43

maper

Re: Re: Re: 2 Gašpo

Ale ten posun je dan vzdalenosti oci od sebe, coz se da docilit kamerama a tim ze jsou rozume od sebe. Oci se nataci aby zaostrili - coz muzou delat prave i kdyz se divas na obrazovku a nemusi to delat kamera. Problem je imho ze ve skutecnosti ostri (nataci se) do prazdna - coz nemusi vadit, a podle me ani nevadi, ale existuji skarohlidi, kteri tvrdi ze z dlouhodobyho hlediska to poskozuje kvalitu vnimani 3d v realu.

0/0
12.10.2010 15:51

Gašpo

Re: Re: Re: Re: 2 Gašpo

Práveže to nie je len vzdialenosť očí, ale aj uhol medzi nimi. Problém sa zvyšuje výskytom blízkych predmetov. To je práve príčina prečo sa filmy priestorove odsunuli až za plátno. Ten problém je tam stále, ale je minimalizovaný.

0/0
12.10.2010 15:56

net.Xtreme počtvrté

Re: Re: Re: Re: Re: 2 Gašpo

Ok, asi tě chápu a u filmů to existuje, ale zejména u konverze z 2D na 3D, tam ty úhly nejsou žádné, když se použijí dvě kamery, tak fungují identicky (téměř) jako dvě oči, a bližší předměty snímají z jiného úhlu než vzdálené.

0/0
12.10.2010 16:41

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2 Gašpo

Vo filme sa to dá ošetriť, že režisér v podstate diváka navedie aj zaostrením a umiestnením objektu, že sa má na neho dívať. Divák nemá dovod prečo to neprijať. Tam konvergencia ( zbiehavosť ) medzi kamerami určite existuje.

Existuje aj v hrách, ale je to pevný parameter, ktorý si musíš nastaviť. Takže napríklad v racingovke pri pohľade z kokpitu je najlepší kompromis medzi palubnou doskou a bodom na ceste na ktorý pozeráš. Nájdenie kompromisu ešte sťažuje príliš vysoké FOV kamery.

Lenže je to stále len pevný kompromis. V skutočnosti sa ti zbiehavosť očí mení podľa toho ako ďaleko je objekt. A to je nedostatok 3d technológií, ktorý stále trvá, niekomu robí problém a prejaví sa po dlhšom hraní aj u tích odolnejších.

Som rád, že sme sa nakoniec pochopili.;-)

0/0
12.10.2010 16:54

reactt

Ach jaj.. :D

Já nevím, co máte proti 3D.. Mám už spousty přátel, kteří si 3DTV pořídili, funguje dobře a cenově už to dávno není nepoříditelné zboží.. Nevím, proč bych si nepřiplatil 5 tisíc aby moje nová bedna podporovala i 3D. Čím víc toho bude podporovat, tím budu radši. Srovnávat 42 palcovou 3D bednu a malej monitor je uplně mimo.. :D :D :D :D :D Ale tady už jsem se dočetl takovejch blábolů, že to snad ani nemá cenu číst..

0/0
12.10.2010 10:35

Gašpo

Re: Ach jaj.. :D

Písal som o PC hrách, nie o TV. ;-)

V prípade TV si síce tiež myslím, že to bude featura, ktorá nenájde také uplatnenie v praxi práve skrz tie brýle.

V prípade hier je to stará záležitosť, ktorú vtedy vytlačil jednak nezáujem hráčov a jednak nástup LCD, ktoré prešli na 60Hz ( u CRT nebol 120 Hz žiadny problém ).

Ono pokiaľ si ten efekt nastavíte na WOW hodnoty, budete mať zdravotný problém. Ak si ho nastavíte rozumne, prestanete ho vnímať. A čoskoro zhodnotíte že obetovať v podstate polovicu výkonu na niečo, čo už ani nevnímate nestojí za to. Vačšina hráčov to po odskúšaní a nasýtení sa efektom hádže za hlavu.

Ono efekt je to v základe nedokonalý, pretože hĺbka stereo je nastavená fixne, na rozdiel od reálneho zraku, ktorý si ju ladí podľa toho, či sa dívate na blízky, alebo vzdialený objekt ( vzájomný uhol pohľadu oboch očí sa mení ). Toto je hlavný dovod, prečo to niektorím sposobuje bolesti hlavy. Oči sa márne snažia dorovnať niečo, čo im je neprirodzené. Skutočnej 3d simulácii sa to priblíži až v čase keď senzory budú schopné vyhodnotiť na ktorý bod obrazovky sa dívate a podľa toho hĺbku v reálnom čase doladiť. Ohľadom na výkonové požiadavky je to scifi. Stojím si za tým, že celé 3d je marketingová bublina, ktorá časom zase vyšumí, pokiaľ nepríde niečo na inej bázi, než primitívnom princípe "obrázku pre každé oko zvlášť" na ktorý už prišli v časoch čiernobielej fotografie na začiatku minulého storočia.;-D

0/0
12.10.2010 12:27

reactt

Re: Re: Ach jaj.. :D

Cituji: ´´Skutočnej 3d simulácii sa to priblíži až v čase keď senzory budú schopné vyhodnotiť na ktorý bod obrazovky sa dívate a podľa toho hĺbku v reálnom čase doladiť.´´

No ono jste ten celej 3D effekt asi nepochopil.. Protože třeba co jsem měl možnost vidět u GT5 dema na nedávné výstavě v Německu, tak zde zrovna se všechny objekty vykreslují naprosto precizně a záleží jen na Vás, na co konkrétního se soustředíte, zbytek se Vám jakoby rozmaže, protože to Váš zrak všechno prostě stíhat nemůže. Na co by to měl vypočítávat počítač? :D Copak Vám v realitě vypočítává zaostření matka příroda?? :D No a co se týče té nevolnosti? Ty se objevovali u prvních prototypů, ale né u novejch televizí, které fungujou naprosto bez problémů.. Takže co tímhle vším co jste napsal chtěl říct, tomu opravdu nerozumím.. :-/;-D

0/0
12.10.2010 12:52

Gašpo

Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Človeče vidím, že vobec nechápete princíp 3d zobrazenia a asi ani princíp priestorového vnímania nášho zraku.;-DA ak mi chcete tvrdiť, že v GT5 deme sa mi na monitore zaostrí presne to miesto na ktoré sa dívam, tak to sa musím zasmiať.

No dobre, poučím Vás. Vidíme priestorove vďaka tomu že máme dve oči. Ak budete striedavo pozerať raz jedným, potom druhým okom, uvidíte, že obraz sa posúva ( každé oko pozerá na scénu z iného uhlu ). Presne v bode kam sa obe naše oči dívajú je posun obrazu minimálny.

Urobte pokus: Postavte sa aspoň 3m od dverí, otočte sa k nim a dajte si pol metra pred hlavu vztýčený prst. Nedívajte sa na prst, ale na dvere za ním a rýchlo striedavo zatvárajte raz jedno, raz druhé oko. Zistíte, že prst vám lieta zo strany na stranu. Oči sú totiž zaostrené na dvere. Teraz sa dívajte na prst a urobte to samé. Zistíte, že prst sa hýbe minimálne a poskakujú dvere.

Ak mi chcete tvrdiť, že túto zmenu hĺbky dokáže simulovať 3d, tak sa akurát strápnite. 3d vision dokáže simulovať len pohľad do jedného jediného bodu v konštantnej vzdialenosti od kamery. Tento bod si možete v efekte samozrejme nastaviť, ale počas hry je nepohyblivý a to je mozgu neprirodzené. Kapišto?

0/0
12.10.2010 13:16

reactt

Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Člověče, právě tento pokus jsem Vám chtěl sám říct.. Prst se vám hýbe, ať už se díváte na dveře nebo na samotný prst naprosto stejně.. Pokud máte rozložené objekty v prostoru, pak zaostřování na jednotlivé objekty závisí na Vás. Váš postup vnuceného prostoru (a na kterou platí Vaše teorie) funguval u filmů v Imax 5 let zpátky, ale Dolby 3D v kinech a systém, který běží na kartách nvdidia a PS3 je na stejný způsob jako Dolby 3D. Třeba na Resident Evil 3D, kde můžete nezávisle sledovat, to co zrovna chcete.. Letící kousky zníčené omítky, nebo zombíky ve větší vzdálenosti, nebo hlavní postavu.. Vše záleží na tom, na co se chcete soustředit.. Váš mozek sám vypočítá, na co konkrétního se chcete soustředit.. Přestaňte tu hlásat několik let staré téze, když je realita uplně někde jinde.. R^R^;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
12.10.2010 13:48

lupenn

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Ale furt musite mit bryle ....;-€

0/0
12.10.2010 13:54

net.Xtreme počtvrté

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

brýle jsou potřeba, nebo speciální televize, kde musíš mít hlavu ve správné výšce, vzdálenosti a přímo uprostřed...

0/0
12.10.2010 13:56

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Vidím že je to márne, je možné že trpíte nejakou poruchou. Prst Vám nemože skákať v oboch prípadoch stejne, pretože uhol medzi priamkami vychádzajúcimi z každého oka je v každom prípade iný. Ak chcete nejaké technológie hodnotiť, je skutočne lepšie najskor pochopiť úplne základný princíp ( fakt nie je zložitý ) a nepodliehať zbytočne marketingovo technologickým masážam.;-)

0/0
12.10.2010 13:55

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

To je to co jsem Vám chtěl říct. Zajděte si na Resident Evil 3D.. Protože technologie značně pokročila.. Opravdu se můžete dívat na co chcete, nic Vám není v nucováno, tak jak to bylo dříve.. Samozřejmě, některé záběry jsou záměrně v pozadí rozostřené kamerou, ale zde jde o záměr režiséra.. Přesně si pamatuju to co říkáte, když jsem 5 let zpátky vyrazil do Imaxu.. Je to celé vnucené a musím se dívat na to, co režisér chce, jinak mě bolela hlava. Ale rozdíl mezi Dolby 3D a Imaxem z té doby je asi takovej, jako rozdíl mezi Imaxem 3D z té doby a klasickým 2D.. ;-D;-D Prostě hádejte se, ale pokud jste neměl možnost srovnání, tak raději zavřít papulinku a vyrazit do kina na RE3D.. Pak se i tom můžeme znovu popovídat. R^

0/0
12.10.2010 14:05

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Nehledě na to, že prostorový obraz v moderní době nevystupuje, ale jde do hloubky.. Právě díky té vzdálenosti se jedná o milimetříky milimetříků, které rozeznáte jen těžko na metr, natož pak na normální vzdálenost (cca 3m) a už vůbec nehovořím o kinech..

0/0
12.10.2010 13:57

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Áno, toto je celý princíp "zázračného" riešenia "novej" technológie. Ustúpením obrazu sa minimalizoval problém.;-D

Ale toto sa dalo nastaviť už aj na 3d v PC hrách pred desiatimi rokmi.

0/0
12.10.2010 14:12

net.Xtreme počtvrté

Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Náš zrak určuje vzdálenost porovnáním dvou "2D" obrazů, zaostřování s tím nemá co dělat, funguje tak nějak automaticky. Zaostříš ve hře na celou obrazovku, ale mozek vnímá to, na co se soustředíš, oko zachytává mnohem víc informací, než mozek dokáže zpracovat, takže vidíš to na co se koukáš + hrany pohybujících se předmětů, zbytek si do značné mírym ozek vymýšlí a skutečným obrazem se jen inspiruje.

A k té hloubce, přesně takhle současné stereo funguje, soustředíš se na postavu a pozadí je dvojmo, soustředíš se na pozadí a postava je dvojmo, potažmo ti skáče ze strany na stranu stejně jako prst přede dveřmi. Jen ostříš na jinou vzdálenost, na monitor, takže nemáš okolí tak mázlé, nicméně ty úhly, pod jakými se oči na objekt dívají se liší podobně, jako v reále.

0/0
12.10.2010 13:54

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Veď je to tak jednoduché. Každé oko vníma iný 2d obraz, potiaľto je to v poriadku. To 3d dokáže. Lenže zmenu vzájomného uhlu oboch obrazov proste nedokáže, pretože nevie do ktorého bodu pozeráte.

Funguje to na princípe najlacnejších turistických foťákov na jedno použitie, ktoré majú pevne nastavenú "univerzálnu" ohniskovú vzdialenosť. Nič viac.

Takže áno, mozog to "nejak" spracuje, ale s realitou to má pramálo spoločné.

0/0
12.10.2010 14:07

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Opět to samé v bledě modrém.. Hovoříte o jiné technologii.. Ještě jinak.. Přijde Vám kvalita 3D z Imaxu (TREX) stejná jako kvalita 3D u RE3D (nemluvíme o effektech, ale o podání)?

0/0
12.10.2010 14:11

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

A uplně naposledy, co Vaše oko vnímá, když máte druhé zavřené? :D 3D nebo 2D? Samozřejmě to druhé, a co Vnímáte po otevření druhého oka? Prostor.

0/0
12.10.2010 14:15

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Další test, zavřete si jedno oko a podívejte se na monitor a na tlačítko start, nyní se zasoustřeďte na tento bod, a řeněte mě kolik je hodin (hodiny se nacházejí v druhém rohu)? Dokážete se dívat na tento bod a přes to přečíst to co je na druhé straně? Ne, to je to přirozené rozostření, které vypočítává Váš mozek. Nyní otevřete druhé oko. A tento effekt přetrvává i nadále, při tom se Vám však objevuje i prostor. Naprosto stejně fungujou scény u RE3D, kde kamera nezaostřuje, ale zabírá celou scénu a záleží už jen na Vás, na jaký objekt se budete soustředit.. ;-)

0/0
12.10.2010 14:20

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

To si zase pletiete s pojmom "periférní vidění".;-)

Neviem o tom, že by mozog vypočítaval nejaké rozostrenie.:-)

Imho celý čas tu nepíšem o žiadnom zaostrovaní a rozostrovaní, ale o zmene uhlu medzi našimi očami, ktorý má vplyv na posun 2d scén pre každé oko zvlášť. Vaše oči sa evidentne pozerajú stále rovnobežne, potom je každá diskusia márna.

0/0
12.10.2010 14:33

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Gašpo, každej kdo to tu čte se ti musí smát.. Protože se tu snažíš převracet základní zákony optiky, snažíš se nám tu vyvolat nějakej čtvrtej rozměr či co.. A já už fakt nemůžu, nestudoval jsem fyziku na vejšce kvuli tomu, abych pak poslouchal takovéhle nesmysli.

0/0
12.10.2010 14:54

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Lenže toto ja samozrejme chápem, že 3d obraz vzniká spojením dvoch 2d obrazov. Lenže Vy nechcete pochopiť, že v reále sa uhol medzi očami mení podľa vzdialenosti na ktorú zaostrujeme, kdežto vo filme je to podľa zámeru režiséra a v hre je ten uhol nastavený napevno ( uhol medzi obomi kamerami ). Takže to "vynucení" tam proste z princípu stále je, len bola obmedzená jeho výraznosť odsunutím obrazu za monitor. Toť vše.

Ničmenej Vám všetkým ďakujem za krásny príklad ako marketing dokáže zblbnúť.;-D

0/0
12.10.2010 14:22

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Ne, přečtěte si na zahraničních serverech o Dolby 3D a pak se o tom bavte.. Z mého usouzení jste se s 3D setkal jednou a vše ostatní je Vaše fantazie.. ;-)

0/0
12.10.2010 14:27

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

;-DŽijem v Prahe, občas si na Flóru rád zájdem ak je niečo zaujímavé. Na PC si občas 3d zahrám tiež, vyskúšal som kedysi dokonca aj primitívny systém Cyan/Blue.

Skúste si prečítať napríklad:

http://www.cinepur.cz/article.php?article=1694

Konkrétne k Dolby3D vyberám vetu: "Tato technologie vychází z původní stereoskopické technologie z padesátých let minulého století."

Končím, mám prácu, a doporučujem Vám aby ste toľko nepodliehal reklamnej masáži. Je to vždy hlavne podvod, v ktorom ide predovšetkým o prachy.;-)

0/0
12.10.2010 14:44

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Podvod to je, ale na Váš zrak.. :D

0/0
12.10.2010 14:56

Gašpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Možete mi naznačiť v čom tá zmena spočíva, okrem toho, že sa eliminovalo neprirodzené "vystupovanie do popredia", ktoré zvýrazňovalo problémy? Ale to som si mohol urobiť v nastavení aj predtým.

Neviem o tom, že by to zase nebolo len o spojení do každého oka 2d obraz zvlášť. Je tam niečo, čo sníma smer Vašich zorničiek? Že som si nevšimol.:-)

0/0
12.10.2010 14:17

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Problém byl v kamerách, které byly vytvořeny tak, že museli zaostřovat na určitou vzdálenost, kdežto u nové technologie už není nutné zaostřovat na jednotlivé vzdálenosti, protože šla technologie trošičku dál.. :D

0/0
12.10.2010 14:25

maper

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

A ty dvere se v realu taky zaostri jen protoze poznaji ze se na ne divam?:-)

0/0
12.10.2010 14:31

reactt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj.. :D

Né, tomu se říká, když je někdo tak chytrej až je z toho chudák zmatenej.. :D :D

0/0
12.10.2010 14:35

Dhatz

Re: Re: Ach jaj.. :D

to je tím že se hry nedělaj primárně pro 3D ,stejně jako nebudou AAA pro motion control systémy nebo že DX11 nativní hry nebudou tak často multiplatformní. Si představ mít sniperskou hru kde jedním okem vidíš přez scope a druhý můžeš buď zavřít nebo sledovat to mimo scope abys měl větší přehled. Nebo tvyužít senzor aby hra zjiš'tovala na jakou vzdálenost se díváš a třeba to použít na telekinezi nebo tak.

0/0
13.10.2010 14:41







Najdete na iDNES.cz