Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na vývoj her nebude 100 milionů dolarů brzy stačit, soudí vývojář

Ekonomická krize se podepsala i na herním průmyslu. Její dopad ale zjevně nebyl nijak fatální, protože už se opět mluví o vysokých částkách investovaných do vývoje nových titulů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VortexCZ

..

Nějak se kávička a stolní fotbálek zaplatit musí. :)

0/0
18.10.2010 23:24

Chlcony

.

Může bejt, já jim ten vývoj neplatím

0/0
16.10.2010 18:54

Dhatz

inflace

zajistí že na 100M se to rozhodně nezastaví.

0/0
16.10.2010 12:29

Leštič Tiče

nechápu když mají tolik peněs proč,

to pak v obchodě stojí tolik ?????

0/0
15.10.2010 20:05

A.A.

Re: nechápu když mají tolik peněs proč,

;-D;-D;-D Cenová politika není závislá jen na tom, kolik se za vývoj produktu vynaložilo peněz. ;-)

0/0
16.10.2010 14:15

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Kolik stala Mafia 2

?

0/0
15.10.2010 14:42

ivabublan

Re: Kolik stala Mafia 2

Docela vic nez hodne hodne, protoze se nekolik krat predelavala. Vyvojari vsadili na cizi technologii, na ktere pak pohoreli. Pouzivat cizi framework u velikych projektu je zpravidla zasadni chyba.

0/0
15.10.2010 15:43

Lolinator

Kolko stal WoW?

To by nebolo viac ako 100 milionov? Alebo to Blizzardi este dali za lacno-vela?

Ved teraz som pocul ze The Old Republic bude mat nejaky brutalny rozpocet, vyse 300 millionov(ano viac nez film Avatar).

0/0
15.10.2010 14:02

ivabublan

Re: Kolko stal WoW?

a to jsi slysel spatne.

0/0
15.10.2010 15:44

VKZ

Re: Re: Kolko stal WoW?

A kolik stal/bude stat ten novej SW kdyz jste tak informovana/ny.

0/0
15.10.2010 18:50

Lone Wanderer

Top 10

Celkem me prekvapuje ze se tam nedostal i Star Craft 2, protoze bych si tipnul ze minimalne prekrocil hranici 50 000 000

0/0
15.10.2010 10:53

Paeris Kiran

a čím to že dobré hry...

Mass Effect, Dragon age, nemají takové rozpočty a prodávají se jedna radost??

0/0
15.10.2010 10:17

TT777

Re: a čím to že dobré hry...

maji hratelnost;-) ikdyz kdyby DA mel aspon grafiku jako ME nebylo by to na skodu

0/0
15.10.2010 10:31

ivabublan

Re: a čím to že dobré hry...

u ME pocitej vic nez 100M USD.

0/0
15.10.2010 15:45

KyleBroflovski

Re: Re: a čím to že dobré hry...

To víš jak?

0/0
15.10.2010 16:26

KyleBroflovski

GTA

Ten neoptimalizovanej shit stál 100 mega?? Kluci ty prachy asi hlavně prožrali a utratili za děvky....

0/0
15.10.2010 9:58

nakorbena_svine

Re: GTA

Optimalizováno bylo na xko a psko. :-P;-D

0/0
15.10.2010 10:19

jfb

Re: Re: GTA

A na PC po patchech také. Ale prostě je napsaná na více jader CPU, než jen na 2

0/0
15.10.2010 10:21

ivabublan

Re: Re: GTA

na konzole trva vyvoj prilis slouho a je desny. Vyvojovy team to unavi tak, ze na PC to jiz pak jen odflaknou pro nedostatek casu do vydani. Taky se to dela tak, ze hru vyvijis a optimalizujes primarne pro konzoli, protoze proti PC je to technologicky zastaraly shit a ma mene moznosti. Na PC se pak jen ladi hotova konzolova vec coz je bohuzel handicap pro PC. Kdyby se hra delala od zacatku pro PC byla by o nekolik radu lepsi, ale zase by je na konzoli nezvladli ani spustit. Konzole ma proti PC tu vyhodu ze se masivneji prodava, protoze je jednoducha - proste pro opice.

0/0
15.10.2010 15:49

KyleBroflovski

Re: Re: Re: GTA

R^

0/0
15.10.2010 16:20

wesc

Re: Re: Re: GTA

Otazkou je, proc se hry vyviji a optimalizuji primarne na ty "skarede konzole pro opice" ?  A PC se proda nekolikanasobne vic, nez vsech konzoli dohromady ......

0/0
15.10.2010 16:50

VKZ

Re: Re: Re: GTA

To jak vypada HW konzole respective PS3 je daleko lepsi postup udelat konzoli a pak PC ..Nez naopak, to je uplnej nonsence.

0/0
15.10.2010 18:35

jo16da

Re: Re: Re: GTA

Konzole nejsou shit a jejich možnosti jsou přesně takový jaký mají být. Zní z tebe závist že se vše netočí jen kolem PC což je dost trapný. Pokud vim tak PC verze GTA 4 vyšla až o víc jak půl roku po té konzolové takže času bylo dost a to co jsi napsal o časové tísni je blbost. Holt sis potřeboval jen vylít srdce a nenapadlo tě nic lepšího než urážet konzole. Ale prodeje jak her tak konzolí mluví jasně co je lepší a lidi víc chtějí. No a tou poznámkou o opicích jsi se strapnil už úplně.

0/0
15.10.2010 18:53

jo16da

Re: GTA

To nic nemění na tom že je to skvělá hra. Jistě že se někomu nemusí líbit ale odsuzovat jí jen kvůli optimalizaci je blbost.

0/0
15.10.2010 11:41

KyleBroflovski

Re: Re: GTA

Mně zase přijde neodsuzování hry za nikoliv špatnou, ale příšernou optimalizaci jako blbost. Gothic 3 si v době svého vydání zasloužil tak 60%

0/0
15.10.2010 16:22

jo16da

Re: Re: Re: GTA

Když se někdo rozhodl to hrát na přístroji na který to nebylo původně určeno tak ať si nestěžuje. Měli by jste být rádi že vůbec něco máte a ne tu prskat.

0/0
15.10.2010 17:10

Dhatz

Re: Re: Re: GTA

si nedokážeš představit jaké fiasko by byla škálovatelnost kdyby se PD rozhodli udělat konverzi Gran Turismo 5 na PC(rozuměj, čím složitější a dražší vývoj tím slabší motivace překopávat kód jenom aby to šlo na platformu pirátů).

0/0
16.10.2010 12:38

holubrider

Re: GTA

Sis asi ještě nevšml že PC je ve hrách až na kraji a všechno je primár na konzole co ? CO myslíš že se jim víc zaplatí ?A co se vyplatí tobě jako hráči ? Xbox stojí par korun oproti PC sestavě do kery daš aspon 15 a ještě nemáš jistotu že všechno spustíš a čekáš na hry o pul rok dyl jak konzolisti.Ale škoda slov takovejch jako ty je  tu spousta

0/0
15.10.2010 12:31

KyleBroflovski

Re: Re: GTA

V tom případě to neměli na PC vydávat. Já na konzoli nehraju, takže mě nezajímá, zajímá mě PC.

0/0
15.10.2010 16:19

wesc

Re: Re: Re: GTA

.... tak to mas blbe :-)

0/0
15.10.2010 16:46

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Re: GTA

Co mám blbě? Že mě nezajímaj konzole, ale PC? To nemůžeš blbě nebo dobře, to máš prostě rád jedno nebo druhý...Stejně jako má rád někdo Spartu a jinej Slavii.;-)

0/0
15.10.2010 16:53

wesc

Re: Re: Re: Re: Re: GTA

Nekdo ma rad oboji a je spokojeny .....

0/0
15.10.2010 16:54

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Re: Re: Re: GTA

A někdo nemá rád ani jedno, ale radši hraje šachy...Jaká je pointa? Na Pc to vývojáři prostě zmrvili, dál nemá cenu diskutovat.

0/0
15.10.2010 16:56

jo16da

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GTA

Prostě jsi se rozhodl blbě a máš co jsi chtěl. Ta hra byla určená hlavně na konzole máte být vděční že vůbec něco máte. Kdo si tu hru chce zahrát tak jak má být zahraje si ji na konzoli. Kdo to nevyužije má smůlu jeho mínus.

0/0
15.10.2010 17:13

Dhatz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GTA

rozhodně není pravda že by se vývojáři dobrovolně podrobili omezování textur a všeho pro konzole, když na PC použili pořádné rozlišení a přidali nastavitelnost prakticky všeho. GTA IV bylo děláno na PC s tím že řídit auto máš gamepadem a máš si sehnat nejlepší HW(že nvidia donutila k nadržování už je zas něco jiného), na konzole prostě muselo kvůli tržbám.

0/0
16.10.2010 12:44

mechwarrior

Re: GTA

prečítaj si niečo o výrobe GTA4,  táto hra bola tak náročná na ľudské zdroje, že pri 3,5+ roka vývoja ma naopak prekvapuje, že sa do tých 100 mega vôbec vmestili. Vyčítať nedokonalú optimalizáciu takémuto projektu je trochu odveci...

0/0
15.10.2010 15:46

KyleBroflovski

Re: Re: GTA

Vyčítat špatnou optimalizaci můžu jakémkoliv projektu, tím spíš takovému, který stal 100 milionů...

0/0
15.10.2010 16:19

mechwarrior

Re: Re: Re: GTA

samozrejme že môžeš, ja ti to právo neuperiam (viem, že rád označuješ hry za shity), že je to ale trochu hlúpe je už druhá vec.

0/0
15.10.2010 17:00

TT777

100mil no a?

Takze kdyz nekdo udela hru za 100milUSD staci, aby byla tak dobra, ze si ji koupi 100mil lidi a muze stat jen 1,5USD

0/0
15.10.2010 9:53

prof. Syřiště kunsthistorik

Je to už prostě

"moderní průmyslový byznys" se vším co k tomu patří, bohužel. Stejně jako u filmu, jak nedávno říkal Sylvester Stallone: "Natočíte film, dáte ho do kin, ten film vám vydělá sto miliónů. Tak si myslíte, jak jste vydělal. Ale pak za vámi přijdou lidi z distribuce, vypočítají vám, kdo všechno se na tom přiživí a musí se mu zaplatit a nakonec jste rád, že jste aspoň na svejch."

0/0
15.10.2010 9:34

ivabublan

Re: Je to už prostě

Ono je to tim, ze obchod vydelava a vyroba ne. Obchodnici nic nedelaji, nemaji kvalifikaci, ale dokazou osidit vyrobce a prodat produkt lidem. Vyrobce se namaka, ale zustane mu jen zbytek od obchodnika. Svet tak funguje od nepameti a vzdy tak fungovat bude.

0/0
15.10.2010 15:52

houhou

kdyz jim ty prachy nekdo da ...

skoda ze ty sumy nejsou rozepsane po polozkach, neco jako platy programatoru xx mil, platy grafiku yy mil, platy betatesteru 0 mil, licence na engine x mil atd, protoze hra je program jako kazdy jiny a neni mozne aby vyvoj stal 100 mega USD, ale tak samozrejme se v tom ty prachy daji utopit, pri detailnim pohledu pak vychazeji najevo takove detaily jako miliony splachnute do haj... strednim managementem, porshe pro top management atd :-)

jestli umite angilcky tak doporucuju clanek nasraneho insidera z EA http://www.gamerevolution.com/manifesto/ea-artist-soon-to-be-laid-off-burns-ea-management-1903

0/0
15.10.2010 9:12

._palič

to je hustý

And Bioware? Don’t make me laugh.

They’ve spent more money making the Old Republic than James Cameron

spent on Avatar. Shit you not. More than $ 300 million! Can you believe

that?

0/0
15.10.2010 11:10

KyleBroflovski

Re: to je hustý

300 mega a teď navíc nějakej naštvanej zaměstnanec Mythicu tvrdil, že to bude hrozný fiasko. Jsem na tenhle kolosální projekt fakt zvědavej...

0/0
15.10.2010 16:25

Leštič Tiče

to je impa práce hrát hry a ještě mýt za to peníze

mluvili jsme s kamošem že by jsme zkusili nějako udělat, hrajeme pořád tak víme jak to funguje R^

0/0
15.10.2010 8:18

anozavislak

Prave hraju Eve online,

a musim rict, ze 100 milionu jiste nestala, zato je neuveritelne graficky i hratelne propracovana. V podstate nejpropracovanejsi hra jakou znam. Takze ano, da se udelat hra za 100 milionu a muzete ji dohrat za 50 hodin, nebo se da udelat hra levneji, ktera bude bavit roky...

Je to o kvalite tech lidi, kteri o sobe tvrdi, ze jsou "vyvojari".

0/0
15.10.2010 0:35

VKZ

Re: Prave hraju Eve online,

No je to MMO ne? Tzn  u nej nejde primarne o to za kolik ho vytvoris , ale za kolik ho provozujes a jak do nej lakas lidi nebo udrzujes pozornost a to stalo mnohokrat vic nez 100 MIO USD. A EVE online tu uz je nejakej patek a na zacatku nevypadala jak vypada ted ani nahodou..tzn to co to je ted to stalo peknej ranec.

0/0
15.10.2010 2:22

ivabublan

Re: Re: Prave hraju Eve online,

100 mio usd na provoz je kravina. Staci na to jeden cluster ktery zvladne pripojeni o 100.000 lidech (50.000 online je prumerna spicka), coz nestoji ani ten 1 mio USD nakup a provoz je jen platba za elektrinu, servis a personal, dejme tomu dalsi 1 mio ROCNE. Pocet lidi, kteri u CCP pracuji muzes zjistit z About a taky si muzes odhadem spocitat kolik to tedy stoji na tom jejich malinkatem ostruvku odkud jsou puvodem. navic Eve jak jsi spravne rekl beha jiz nekolik let a kazdych 6 mesicu je update pack s novym obsahem, takze je ta cena vlastne jeste LEVNEJSI, protoze kazdy data pack lze povazovat za vydani nove hry. Ale to je jedno, ja nechtel psat o eve, jen uvest priklad, ze dobrou hru lze udelat i bez astronomickych vydeju.

0/0
15.10.2010 15:39

VKZ

Re: Re: Re: Prave hraju Eve online,

kolik stoji 70 vyvojaru na rok? Prumernej plat je nejakejch170 - 200 K USD rocne.. To je 20 MIO/ROk...Background, comunita,  servis,vedeni, manageros, atd atd..rocni naklady na EVE Online urcite nebudou pod 100 MIO/USD..  Dobrou hru jde udelat za par korun...a na ni i vydelat..Ale EVE Online neni dobrej priklad pro hru za par kacek ..Lepsi priklad by byl asi tetris nebo MineCraft...ale taky to podle toho vypada.

0/0
15.10.2010 18:31

SimonSkrivanek

Re: Prave hraju Eve online,

Já jsem EVE zkoušel a docela se mně to líbilo, ale bohužel na mojí kartě (HD3850) nerozchodím AntiaAliasing, což mě štve. Ale až koupím Nvidiu, neměl by to být problém.

Moc rád si pak zahraju. Sci-fi miluju (hlavně StarGate) a vesmírné lodě jsou na tom to nejlepší;-)

0/0
15.10.2010 3:13







Najdete na iDNES.cz