Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Násilné hry jsou simulátory vraždy a hráči šílenci, kteří často randí

Nahlédli jsme do báječného světa odborných prací, abychom jednou provždy zjistili, jak je to se škodlivostí videoher.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nannius

Hrani

Hrani je relaxacni cinnost jako kazda jina. Nejvic mne bavi lide, kteri mne (otce 2 malych deti ve veku tesne pres 30) kritizuji za to, ze si vecer, po ulozeni deti a vyvenceni psa sednu k PC a 2-4 hodiny hraju (podle chuti - sporty, TBS, Hardcore RPG, obcas neco akcnejsiho). Ke kritice ale tihle lide vyuzivaji reklamni pauzu v Ordinaci, VKV, atd... a kdyz jedou na dovolenou, tak se to nahrava. ;-D

0/0
16.11.2010 10:25

Kvatan

K te vasi "filosoficke" diskusi dole

Ono je si nutne uvedomit, ze zivot a nic z toho co delate nema zadny smysl, at uz se to tvari sebevic dulezite. Zivot, clovek je jen nahodna hricka prirody. Drive to lidi meli jednoduche, museli od rana do noci makat nekde na poli a nemeli cas premyslet o blbostech, na nejaky konicky a filosofovani, ale ted mate moc casu a snazite se v necem hledat naplneni- nekdo ma rad zvirata, nekdo sport, nekdo hrani her atd. samozrejme je tu moznost libovolne kombinace... jde jen o to nejak zabit ten cas, co vam byl vymezen na ziti ;-D

0/0
14.11.2010 18:49

Giga Pudding

Re: K te vasi

Ty budeš taky nějakej vtipálek :)

0/0
15.11.2010 11:16

newky

Re: K te vasi

Pro koho život nemá smysl? Smysl je přece subjektivní věc. Nic samo o sobě nemá smysl, smysl věcem dává člověk. Smysl, to je něco, co jsme si vymysleli my. A můj život pro mě rozhodně smysl má, což? 8-o

0/0
16.11.2010 15:32

Giga Pudding

ha :)

ježiš další článek o tom, že videohry jsou spása lidstva a kdo denně sedí 10 hodin u videoher, čím hloupější hra tím líp, tak je úplný nadčlověk a ještě k tomu lev salónů :)

zdroj cs.wikipedia.org :)

0/0
11.11.2010 20:16

Fun1k

-

Hry že učí zabíjení? Maximálně ukazují, jak fungují zbraně, ale kdybych měl v realitě opravdu někoho zabít, bylo by to hodně těžké. A to se přitom v brutalitě ve hrách vyžívám, např. jsem si z nudy dal v ArmA editoru 100 civilistů a z nudy je střílel. Ale udělal bych to ve skutečnosti? Ne.

0/0
11.11.2010 20:06

Giga Pudding

Re: -

Otázka je proč takovou hloupost vůbec děláš u počítače.

0/0
11.11.2010 20:17

Fun1k

Re: Re: -

Mám to snad dělat ve skutečnosti? :D

0/0
11.11.2010 20:21

Giga Pudding

Re: Re: Re: -

No i taková stupidita jako diablo je asi zábavnější činnost než si vzít editor videohry, nacpat někam milion panáčků, postřílet je a znova.

0/0
11.11.2010 20:23

Fun1k

Re: Re: Re: Re: -

Je, máš pravdu. Nuda dělá divy.... :-)

0/0
11.11.2010 20:28

Smileface

Můj názor

Tak já vidím problém ve hrách zejména v tom, že je to fakt velkej žrout času, Pozoruju to i na sobě, když sednu k mulťáku KZ2 tak najednou vůbec nevnímám čas. Osobně hraju tak do 5ti hodin týdně a když si uvědomím, kolik užitečnejch věcí jsem mohl za tu dobu doma udělat, tak mě to vždycky naštve. A vytrvalí pařani dávaj hrám nesrovnatelně víc času, takže: Pařani nejsou asociální, ale pro domácnost jsou k ničemu ;-)

0/0
11.11.2010 13:07

saww

Re: Můj názor

Podle mého názoru záleží na tom proč člověk hry hraje. Já jeden týden třeba ani nesednu k počítači a druhý pařím celá odpoledne. Ale nedělám to z toho důvodu, že bych musel. Je to prostě forma relaxu a to, že během hraní přestávám vnímat čas a vše okolo je přece ten nejlepší relax (pokud se dokážu v důležitých okamžicích zvednout a hru přerušit!).

Jak jinak má člověk relaxovat, než tím, že pustí na nějakou dobu vše z hlavy a věnuje se něčemu jinému? Relaxovat můžu u jídla, sportu, filmu, knihy, hudby, hraní počítačových a jiných her a u mnoha dalšího, ale vždy bych během relaxace měl zapomenout na práci a všechny činnosti, od kterých si právě odpočívám.

Hrajme a odpočívejme, ale nebuďme závislí!

0/0
11.11.2010 22:04

slanecek

Hry a asociálové?

Dnes už možná ne, ale před dvaceti letech bylo slovo "pařan" synonymem pro asociála :)

0/0
11.11.2010 12:38

bitkar

heh

Nihonska Univerzita :D at si to auto opravi. Nihon je japonske slovo pro "japonsko/japonsky" apod. Takze bud Japonska univezita nebo proste Nihon Univerzity (pravdepodobne). Ale nihonska je nesmysl. Samozrejme nelze u autora technetu predpokladat znalosti japonstiny.

0/0
11.11.2010 10:04

Blackened Halo

tak tak

milujem taketo clanky na bonuswebe. A posledny odstavec hovori za vsetko

0/0
11.11.2010 9:13

Drakens

Civ 5 Těžká hra?

No to snad ne..Jinak to s těma postřehama je pravda škoda že tam nedali i příklad že pro lidi po mozkové příhodě jsou téže používány hry ( samozřejmě upravené na daný problém).  Je dokázáno že těmhle pacientům to  pomáhá v léčení.

Ale jak tu někdo psal..nic se nemá přehánět...někteří Korejci třeba hráli dva dny v kuse a pak když vstali tak na místě umřeli :-) Hold všeho s mírou.

0/0
11.11.2010 9:12

HempValley

Re: Civ 5 Těžká hra?

psali o 3ce

0/0
11.11.2010 9:35

Drakens

Re: Re: Civ 5 Těžká hra?

Aj....ta, ale taky nebyla těžká:-)

0/0
11.11.2010 11:05

Subo

Re: Civ 5 Těžká hra?

Spousta lidi umrela z prepracovani, spousta lidi umrela pri sexu a vicemene pri vsech cinnostech se da umrit a taky se cas od casu umira...

0/0
11.11.2010 13:06

Milda1984

Zkrátka a dobře

Všeho moc škodí. Kdo profláká život u her je stejnej vul jako kdo ho prosedí nadranej po putykach....

0/0
11.11.2010 8:17

meganic

Re: Zkrátka a dobře

Coz sou dva priklady dnesni mladeze...

0/0
11.11.2010 8:24

saww

Re: Re: Zkrátka a dobře

...naštěstí jen dva z mnoha... ;-)

0/0
11.11.2010 22:08

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Zkrátka a dobře

tjn, stejne jako prosezeni u fotbalu, dokonce i hrani fotbalu, sice je to zdravejsi, ale co z toho, stejne jako s partou venku, co je tedy spravne? Chodit s prateli k dychankum na caj a jezdit na operu?

0/0
11.11.2010 8:50

Milda1984

Re: Re: Zkrátka a dobře

Rozhodně ! Já třeba mám kapelu hrajem po celý ČR a lítam s motorovim paraglidingem a když neni co dělat tak si na chvíli zapařim a baví mi to..

0/0
11.11.2010 9:00

Subo

Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

A podle ceho usuzujes, ze je lepsi letat motorovim paraglidingem oproti hrani her? Cinnost jako cinnost, konicek jako konicek... hlavni je nesrat se do ostatnich anesnazit se jim diktovat co by meli delat, to je to spravne :-)))

0/0
11.11.2010 13:05

Smileface

Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

On tím hraním po ČR ale produkuje aspoň nějakou hodnotu, potěší posluchače a pozná různý zajímavý místa i lidi, obohatí ho to.

0/0
11.11.2010 13:10

Fun1k

Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Ale i hry tě mohou obohatit, můžeš se z nich učit (jazyk, fakta, seznamování se světovými problémy atd.), v krajním případě můžou změnit i tvůj náhled na svět.

0/0
11.11.2010 20:09

saww

Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Relaxace a odpočinek je pro skromného člověka taky dost - ani o tom dokonce nemusí nikdo vědět. ;-)

0/0
11.11.2010 22:16

Skjoldr

Re: Re: Zkrátka a dobře

No... nevím, ale řekl bych, že hraní fotbalu nepatří mezi ty nejzdravější sporty. Správné je dělat to, co tě baví a nějak naplňuje. Sto lidí, sto chutí, není možno to nějak sesumarizovat.

0/0
11.11.2010 9:00

Milda1984

Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Samozřejmě, že každýho baví něco jinýho. Ale můj názor je zdůraznuju že to je jen můj názor :-), že trávit život u her a jen u her je promrhanej život.. Život se počítá na zážitky ne a na co bude vzpomínat manijak jakej to byl hustej den před 10 lety když pozabíjel na jeden vístřel 10 hráčů který se mu srovnali do přímky. Ne děkuji

0/0
11.11.2010 9:15

Yerm

Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Tak ale to platí pro cokoli. Trávit život u fotbalu a jen u fotbalu je taky promrhaný, stejně jako trávit život jen a jen v knížkách. Nicméně, pokud na to maniak bude vzpomínat i po deseti letech, tak to je sakra zážitek, ne?:-)

0/0
11.11.2010 9:54

Milda1984

Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

No právě že to není zážitek žádný s porovnáním co život nabízí ;-)

0/0
11.11.2010 10:14

Radowan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

No tak ty máš kombinaci paragliding a hraní s kapelou :) Tak jiný má kombinaci jízdu na kole a hraní počítačových her, nebo hraní s kapelou a počítačové hry, nebo paragliding a jízda na kole ... pořád jsou to činnosti, kterými v podstatě "mrháš" čas :-P Důležité snad je, ať tě to baví ...

0/0
11.11.2010 10:55

Jolly59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Oh, pozor, je tu nový guru. To, co děláš ty, naplňuje tebe.. Hraní zase naplňuje někoho jinýho, přiznávám, že to je rozhodně mrhání času, ale někomu třeba nic jinýho život nenabízí, tak tim zabíjí nudu a stereotyp. Taky jsem hráč, momentálně moc jinejch možností nemám, ale ber to takhle. Vyhraješ se zamlada a pak prostě dospěješ, to samý jako nechutný kalby, různý klukoviny... Přiklady si přidej sám. Je to zábava jako každá jiná, a pro mě jenom koníček. Rozhodně ale život ne, takže trochu souhlasím:-)

0/0
11.11.2010 13:09

Chlcony

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Spíše jde o to, že počítačové hry tě o zážitky (nikoliv o naplnění) samo připravuje, ty, co to přehání připravu často o sociální naplnění, podle WHo je zdraví stav kompletní fyzické, mentální a sociální pohody, ale ta sociální pohoda se příliš nedostavuje. Ačkolik mne naplňuje četba, příroda, ano, nemám příliš adrenalinový život, ale přesto mám vždy přátelé, které nepotkám jen tehdy, když chci jít raid. :D Ale jinak bezpochyby když ho baví počítač, tak nikdo, oprakuji nikdo, nemá právo tvrdit mu, že je to špatně a že má svůj čas trávit lépe. Snad si rozumíme

0/0
11.11.2010 15:41

saww

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Ale to přeci platí u všeho! Baví tě četba - pokud to budeš přehánět a budeš doslova "Knihomol", můžeš přijít o veškeré sociální vazby. A v tom případě na tom budeš hůř, než průměrnej hráč her. ;-)

Já můžu napsat podobnou větu: "Ačkoliv mne naplňuje hraní her (od Člobrda po COD), sledování filmů, sport a další i velmi osamělé činnosti, mám přátele, kterých si, dokonce i když je delší dobu nevidím, velmi vážím a rád s nima utužuji sociální vazby." ;-)

Prostě, nic se nemá přehánět - všeho trošku!

0/0
11.11.2010 22:25

Chlcony

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Knihomol, pokud přehání, jak jsem již napsal, má alespoň vzdělání z knih, přehánění her na PC ti nic moc prospěšného nepřinese, snad tuny znalých zkratek

0/0
11.11.2010 22:39

Skjoldr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

A co znalost cizího jazyka, práce s PC, všeobecný přehled, zvýšení reflexů a podobně. Ano, jde najít i někoho, kdo hraje jen "tupé hry s češtinou, kde mozek zapne jen v případě restartu", ale to jde u všeho.

0/0
12.11.2010 8:30

saww

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

No, otázkou je co knihomol čte, stejně tak, co hráč hraje! Knihomol, který bude číst pouze červenou knihovnu, moc toho vzdělání nepobere a podobné to může být i u hráče. ;-)

0/0
13.11.2010 11:05

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Hraní je obelhávání sama sebe, cítíš se, že jsi odstřelovač, ale nejseš jím. Cítíš se že jezdíš v Mercedesu, ale nejezdíš. Je to taková simulace zážitků jiných.

0/0
11.11.2010 13:13

saww

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

To je pak i film, divadlo, literatura, výtvarné umění...všechno můžeš chápat jako obelhávání sebe sama... ;-)

0/0
11.11.2010 22:27

saww

Re: Zkrátka a dobře

Sice máš pravdu, ale není řečeno, co znamená "proflákat život u her". Pokud tím myslíš hrát na úkor všeho ostatního, tzn. pouze hrát a nedělat jiné věci, pak naprostý souhlas. Pokud by šlo o odsuzování hraní jako takového a třeba i pravidelného hraní, ale hraní bez žádného vlivu na povinnosti a další činnosti člověka, pak nesouhlasím ani v nejmenším!

To bych pak mohl odsoudit cokoliv neškodného, co dělá někdo jiný a zrovna se mi to nezamlouvá!

0/0
11.11.2010 22:14

Milda1984

Re: Re: Zkrátka a dobře

Rozjela se tu zajimava diskuze. Kazdý má v něčem pravdu. Podle mě. Hry jsou dobrej relax ale zkutečný zážitky nepřináší tudíž když někdo prosedí život u her tak promrhal život !! Já sám hraju a odpočinu si u toho, ale když si někdo jenom hraje pak si vezme 14 dní dovolenou a jenom hraje. Myslí si jakej má super život a kolik má virtuálních přátel a jak je bohatej na zážitky tak se šeredně mílý. A bohužel tadytěch lidí je hodně a to je špatný.. A věčina her podle mýho neobohacuje, že se ti neptrně zvýši reflexy fotbalista nabo člověk co cvičí karate je bude mít s porovnáním s hráčem mnohem věčí. Člověk co čte bude víc vzdělanej atd. atd. Hrám zdar a hrajte s mírou ;-)

0/0
12.11.2010 9:09

saww

Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Souhlas, shrnul bych to asi slovy, nic se nemá přehánět. Nebo-li, pokud budu zlepšovat své schopnosti, vlastnosti, reflexy a podobně tak často a tak usilovně, že nebudu mít čas tato zlepšení využít v praxi, pak je zbytečné se tak usilovně zlepšovat a je načase si začít odvykat.

0/0
13.11.2010 11:01







Najdete na iDNES.cz